Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

23-30 septembrie: “Săptămâna Europeană a Sportului 2017”, ediţia a III-a, la Alba Iulia şi Sebeş. Activităţi în aer liber

Publicat

beactiveÎn săptămâna 23-30 septembrie 2017, la Alba Iulia şi Sebeş sunt organizate mai multe evenimente sportive, în cadrul Săptămânii Europene a Sportului 2017.

Săptămâna Europeană a Sportului (SES) este o iniţiativă a Comisiei Europene, co-finanţată prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene cu scopul de a promova participarea  tuturor, indiferent de vârstă, mediu sau condiţie socială, la activităţi sportive.

Duminică, 24  septembrie 2017, în Parcul Arini din Sebes, începând cu ora 10.00 , se vor organiza activități sportive pentru iubitorii de sport și mișcare în aer liber: fotbal, tenis de câmp,  tenis de masă, badminton, ştafete, tir cu arcul, airsoft,  darts, sărituri cu mingea etc. Participarea este liberă, înscrierile la activități se fac la fața locului, iar organizatorii vor acorda premii, diplome, materiale promoționale.

De luni, 25 septembrie, ora 16.00, în Şanturile Cetatii Alba Carolina se va desfășura o campanie de promovare a Săptămânii Europene a Sportului, “pe două roți” în care voluntarii vor împărți materiale promoționale, diplome li vor antrena copiii în activități.

În România, ca şi anul trecut, când s-au obţinut rezultate remarcate la Bruxelles, coordonator naţional #BeActive este Federaţia Română Sportul pentru Toţi, în strânsă şi continuă acţiune comună cu Ministerul Tineretului şi Sportului, co-finanţator al proiectului, iar pentru judetul Alba, promotorii campaniei sunt  Asociația Județeană „Sportul pentru Toți” si Directia Judeteana pentru Sport si Tineret Alba.

Parteneri în desfăşurarea evenimentului sunt Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Alba, Primăria Municipiului Sebeș, CPECA Alba şi unităţi de învăţământ.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Tinerii fermieri ar putea să primească bani mai mulți raportat la schema de plată unică pe suprafață

Publicat

Legislația schemelor de plăți din fonduri europene și de la bugetul de stat pentru agricultori a fost modificată recent de către Guvern. Una dintre schimbări constă în posibilitatea ca fermierii să primească bani mai mulți raportat la schema de plată unică, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate luni, 19 februarie, în Monitorul oficial.

Ordonanța de urgență 4/2018, privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art.2 din Legea nr.36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, a intrat în vigoare luni, 19 februarie.

Actul normativ transpune prevederile Regulamentului (UE) 2017/2393, ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2018 și totodată aduce unele clarificări prevederilor existente. Modificările si clarificările aduse au implicații asupra cererilor unice de plată aferente anului 2018, care se depun începând cu data de 1 martie, scrie startupcafe.ro.

Prin această OUG se introduce posibilitatea de a mări cuantumul plății pentru tinerii fermieri de la 25% la maximum 50% din cuantumul pe ha al schemei de plată unică pe suprafață, procent care se stabilește ulterior prin Hotărâre a Guvernului.

În anul 2017, schema unică de plată prevedea un cuantum de 97 de euro și 24 de cenți la hectar, oferiți fermierilor ca plăți directe. Guvernul va putea decide așadar ca tinerilor fermieri să li se acorde 48 de euro și 62 de cenți la hectar.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii, modificările introduse de noua OUG  vizează simplificarea normelor aplicabile măsurilor de ecologizare aferente plății pentru înverzire, creșterea flexibilității aplicării sprijinului cuplat, sens în care se prevede că modalitatea de aplicare a sprijinului cuplat să poată fi revizuită anual, până la 1 august, cu efect asupra anului următor.

Conform MADR, actul normativ mai prevede, printre altele:

  • facilitarea accesului tinerilor fermieri la „plata pentru tinerii fermieri” pe o perioadă completă de 5 ani de plată, în cazurile în care aceștia nu au solicitat sprijin imediat după stabilire reprezintă o altă noutate pentru tinerii fermierii români
  • statutul de fermier activ se stabilește începând cu anul 2019, și prin verificarea înregistrării persoanelor fizice și juridice și a formelor asociative de persoane fizice sau juridice, indiferent de statutul juridic al acestora, pentru activitățile lor agricole, în Registrul contribuabililor/plătitorilor, potrivit Codului de procedură fiscală
  • se modifică definiția pârloagei, cu precizarea că termenul minim de menținere este de 6 luni în perioada aprilie-septembrie;
  • se definește terenul în pregătire destinat înființării de culturi permanente, stabilindu-se perioada maximă de 3 ani în care astfel de terenuri se pot declara cu această utilizare în cererea unică de plată;
  • se modifică definiția activității minime din vii și livezi în sensul menținerii în bune condiții atât a culturii cât și a terenului, prin efectuarea pe parcursul unui an a cel puțin o tăiere de întreținere și, respectiv, o cosire a ierbii între rânduri sau o lucrare de întreținere a solului;
  • se reformulează pentru claritate obligația declarării parcelelor agricole cu suprafețe sub 0,1 ha;
  • se completează definiția “hectarului eligibil” și cu suprafațele împădurite prin măsurile din PNDR;
  • se amână termenul de la care hectarul eligibil pentru terenurile ocupate cu pajişti permanente care conțin elemente disparate neeligibile, precum elemente de peisaj și arbori, se determină prin aplicarea unui sistem proporțional de reducere a suprafeței bazat pe procentajul de suprafață neeligibilă în cadrul blocului fizic, din 2018 în 2020. Aceasta este necesară deoarece identificarea acestor terenuri se află într-un stadiu incipient și introducerea acestui mod de calcul implică modificări majore ale sistemului informatic.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Conturi: Prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei, în 2016, la Primăria Sebeș. Abateri constatate

Publicat

Camera de Conturi Alba a constatat, în urma unui audit financiar desfăşurat la Primăria municipiului Sebeş, un prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei. Inspectorii au găsit în activitatea desfășurată la Unitatea Administrativ-Teritorială Sebeș, în anul 2016, abateri care au creat un prejudiciu total de 1.492.000 de lei şi erori contabile (fără prejudicii) în valoare de 142.221.000 de lei.

Potrivit Raportului privind finațele publice locale pe anul 2016 la nivelul județului Alba, au fost diminuate în mod nejustificat disponibilităţile băneşti ale UATM Sebeş cu suma de 1.267.000 lei, prin poprirea pe conturi, în condiţiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă a construcţiilor (anexa teren de sport, terenuri de sport, platforme şi alei din pavaj de beton, racord canalizare şi racord alimentare cu apa) de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, fapt stabilit prin Sentinţa judecătorească nr.1843/CAF/2014.

„Au fost diminuate în mod nejustificat disponibilitățile bănești ale UATM Sebeș cu suma de 1.267 mii lei, prin poprirea conturilor bancare, efectuată de un executor judecătoresc în baza Sentinței Civile nr.1843/CAF/2014, definitivă, în condițiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă în patrimoniul Municipiului Sebeș a construcțiilor de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, rezultate din Contractul de asociere în participațiune nr.48/22057/2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, fapt stabilit prin Sentința judecătorească nr.1843/CAF/2014.

Hotărârea instanței judecătorești a fost pusă în aplicare doar parțial prin poprirea disponibilităților bancare ale UATM Sebeș, în condițiile în care bunurile care au rezultat din asociere, nu au fost preluate efectiv de instituția auditată, cu toate că, prin hotărârea respectivă a fost declarată nulitatea absolută a Contractului de asociere în paticipațiune nr.48/22057/08.08.2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL.

Deși s-a instituit poprirea asupra disponibilităților bănești ale UATM Sebeș în data de 09.11.2015, nici până la data misiunii de audit bunurile stabilite prin Sentința nr.1843/CAF/2014, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, cu valoarea totală de 1.247 mii lei, nu au fost preluate și înregistrate în proprietatea UATM Sebeș, cu excepția unei părți din teren, care a fost liber de construcții.

Prin punerea în aplicare doar parțial a Sentinței Civile Nr.1843/CAF/2014, numai în ce privește plata sumei de 1.267 mii lei, prin poprirea disponibilităților bănești ale UATM Sebeș, în condițiile în care reținerea sumei respective, nu s-a concretizat în preluarea efectivă a următoarelor construcții: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, practic patrimoniul entității verificate s-a diminuat de două ori: o dată prin diminuarea diponibilităților din conturile deschise la trezorerie și a doua oară prin nepreluarea construcțiilor la care face referire sentința emisă de instanța de judecată.

În concluzie, au fost plătite din fondurile UATM Sebeș bunuri care nu au fost preluate de entitate, neregăsindu-se în patrimoniul său nici la data efectuării verificării”, se precizează în Raportul Camerei de Conturi Alba pe 2016.

Potrivit Raportului, la nivelul UATM Sebeș nu s-a efectuat, până la finele anului 2016, reevaluarea tuturor elementelor patrimoniale ale entității, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin o dată la 3 ani, cu scopul de a se asigura reflectarea justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate au fost stabilite la suma de 141.355 mii lei.

sursa: curteadeconturi.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE FOTO VIDEO: DOUĂ ACCIDENTE pe AUTOSTRADĂ între Sibiu şi Sebeş, la Aciliu. Două persoane rănite

Publicat

Traficul pe autostrada A1 pe sensul dinspre Sibiu spre Sebeş a fost îngreunat, marţi după-amiaza, din cauza a două accidente rutiere, produse la distanţă de aproximativ un kilometru. Două persoane au fost rănite.

Din primele date, la kilometrul 275, o autoutilitară a acroşat două TIR-uri ce circulau în faţa sa. Şoferul autotutilitarei a rămas prins în caroseria maşinii.

UPDATE 3: În jurul orei 17:45, traficul a fost reluat în condiții normale pe ambele benzi.

UPDATE 2: Potrivit IPJ Sibiu, în accidentul de la kilometrul 275 a fost rănit şoferul autoutilitarei (dubă de transport marfă, ce aparţine unei firme din Alba, Atlas Logistic), un bărbat în vârstă de 53 de ani, din judeţul Argeş. A fost transportat la spital, era conştient.

La kilometrul 276, altă autoutilitară, ce tracta o platformă cu un autoturism, a intrat în balans şi s-a răsturnat. O persoană a fost rănită uşor.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Sibiu, în urma accidentului de la km. 276, a fost rănit un tânăr de 30 de ani, din Cluj, pasager pe locul din dreapta al maşinii de teren răsturnate pe autostradă. A fost transportat la spital, în stare de conştienţă. Maşina era condusă de un bărbat în vârstă de 60 de ani (tot din Cluj), care nu a fost rănit.

Ambele accidente s-au produs în zona Aciliu.

Traficul rutier este îngreunat. În zonă s-au format coloane de maşini.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat, la ora 15.30, că pe sensul către Sebeş al autostrăzii A1 Sibiu – Sebeş, în zona localităţii sibiene Aciliu, au avut loc două evenimente rutiere: unul în care a fost implicată o platformă care transporta un autoturism (la km 276+500 de metri) şi altul în care au fost implicate o autoutilitară şi două autotrenuri (la km 275). Traficul rutier se desfăşoară îngreunat, pe banda numărul 2.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia amână punerea în executare a mandatului european pentru Arigannelo Pasqualino

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia a amânat punerea în aplicare a mandatului european emis pe numele omului de afaceri italian Arigannelo Pasqualino, până la sosirea din Italia a sentinței de condamnare care stă la baza acestuia, în condițiile în care Pasqualino pretinde că este vorba despre o eroare. În același timp, instanța a menținut arestul la domiciliu al acestuia, până în data 6 martie.

Avocata lui Arigannelo Pasqualino a spus instanței că în mandatul internațional de arestare nu este vorba despre omul de afaceri stabilit la Alba Iulia ci despre un asociat unic al fostei firme a acestuia.

De asemenea, a spus că nu a fost declarat mort de către familie, cum a scris presa italiană și cum a menționat comunicatul IGPR și chiar a depus un înscris din partea fiului său.

În plus, aceasta a mai cerut ca Pasqualino să fie lăsat liber întrucât este bolnav și are nevoie să se deplaseze la Cluj Napoca pentru schimbarea tratamentului. Mai mult, a asigurat avocata, nu există indicii că ar vrea să se sustragă sau să plece din țară, fiind în interesul său să rămână pentru a clarifica situația. Avocata a mai invocat și afacerile pe care le are în România omul de afaceri italian, care nu i-ar permite să plece, printre care și niște lucrări la Autostrada Sebeș – Turda.

Instanța a fost de acord să mai aștepte încă două săptămâni sentința și a dat un nou termen.

”Mort” în Italia, afacerist în România

Potrivit IGPR, cetățeanul italian era urmărit de autoritățile din Italia pentru bancrută frauduloasă şi a fost depistat de polițiștii români, cu sprijinul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională al Poliţiei Române. Bărbatul de 62 de ani, urmărit internațional, a fost depistat la Alba Iulia.

„Pe numele acestuia, autorităţile judiciare din Italia au emis un mandat european de arestare, pentru săvârșirea infracțiunii de bancrută frauduloasă, fiind condamnat la  pedeapsa închisorii de 9 ani, 3 luni și 29 zile de închisoare. Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române”, se arată în comunicatul IGPR.

În data de 6 februarie, Curtea de Apel Alba Iulia a decis arestarea la domiciliu a omului de afaceri.

Ariganello Pasqualino a negat și atunci în faţa instanţei acuzaţiile şi condamnarea din Italia, susţinând că nu a avut firme în Italia şi nici nu a desfăşurat activităţi economice. Pasqualino a înfiinţat în Alba Iulia SC Trustul de Construcţii Industriale SRL, care a avut o activitate economică importantă în anii 2000. Italianul mai deţinea la Alba Iulia şi restaurantul Nettuno, situat la ieșirea din Alba Iulia, spre Aiud.

În urmă cu 11 ani, respectiv în 2007, firma a cumpărat ruinele fostei fabrici Refractara din Alba Iulia. Din cele zece milioane de euro pe care trebuia să le dea, a plătit doar 2 milioane.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Așezământ social pentru persoane vârstnice, deschis în comuna Unirea. Serviciile oferite

Publicat

Un nou aşezământ social pentru persoanele vârstnice, cu o capacitate de 30 locuri, a fost deschis în localitatea Unirea. Oferă servicii permanente de cazare, asistență medicală non stop, consiliere duhovnicească și activități recreative.

Așezământul social „Acoperământul Maicii Domnului” este administrat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

Camerele spațioase sunt amenajate cu trei sau patru paturi, dotate cu mobilier nou și modern, sunt echipate cu televizor și dispun de grupuri sanitare. La fiecare etaj al clădirii există un oficiu pentru servirea mesei, iar la parter se află bucătăria și sala de mese. Pentru confortul și siguranța beneficiarilor, locația este supravegheată video 24 de ore din 24, transmite Asociaţia Filantropia.

O echipă de profesioniști formată din asistente medicale, infirmiere și personal de serviciu oferă beneficiarilor servicii medicale permanente dintre care amintim: monitorizarea parametrilor fiziologici, administrarea medicamentelor, consultații la medicul de familie și recoltare analize medicale, masaj de relaxare sau activități de întreţinere şi igienă personală. De asemenea, familiile beneficiarilor sunt informate permanent de starea de sănătate a acestora.

În ceea ce privește nutriția, meniul pregătit zilnic de către personal calificat este unul echilibrat și personalizat în funcție de starea de sănătate a beneficiarilor.

În cadrul așezământului social, vârstnicii beneficiază și de consiliere duhovnicească și sunt implicați în diverse activități recreative.

„Slujirea de la Altar se continuă dincolo de zidurile lui prin iubire milostivă față de cei ,,cuprinși de boli și suferinți”, beneficiari ai Centrului rezidențial Acoperământul Maicii Domnului de la Unirea. Este o ocazie ce trebuie valorificată pentru a sluji celuilalt, a sluji viața, chiar și atunci când aparent el nu mai poate oferi nimic, când nu sărăcia și anii ninși sunt o povară, ci mai ales singurătatea este greul pentru ei. Cu o echipă de oameni inimoși, cu spirit de dăruire și afectivitate, oferim serviciu permanent de îngrijire în centrul nostru, ca ei să se simtă Acasă, dincolo de Casă”, a spus părintele coordonator Cosmin Gherasim.

Așezâmântul social „Acoperământul Maicii Domnului” din Unirea reprezintă o investiție a Primăriei și Consiliului Local Unirea, cu drept de administrare și folosire de către Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – Filiala Unirea.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate