Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Accidentul aviatic din Apuseni: COORDONATE GREȘITE transmise salvatorilor. Corpurile decedaţilor, examinate de legiştii din Alba

Publicat

Victimele din accidentul aviatic din Apuseni ar fi putut fi găsite cu aproximativ trei ore mai devreme, dacă indicaţiile primite de echipajele de salvatori ar fi fost corecte. Potrivit Salvamont Alba, sub o presiune și un haos de neimaginat, în timp ce căutau locația, oamenii au fost deviați de trei ori la distanță de zeci de kilometri, și cu toate că la ora 18.30 se aflau în Albac, la doar un kilometru de Horea, aceștia au fost coordonați să se îndrepte spre pasul Ursoaia, apoi spre Mătișești, reușind să ajungă la vârful Petreasa abia în jurul orei 21.00.

Vedeți și:

VIDEO de la înălțime, din locul ACCIDENTULUI AVIATIC din Apuseni: Ce au văzut pasagerii în momentul în care s-au prăbușit

Corpurile neînsuflețite ale pilotului Adrian Iovan și studentei Aurelia Ion au fost aduse, marți dimineață, la Alba Iulia, la Serviciul de Medicină Legală al Spitalului Județean de Urgență, pentru efectuarea autopsiei. În același timp, la locul accidentului se desfășoară o anchetă pentru cercetarea urmelor rămase și stabilirea exactă a cauzelor prăbușirii aparatului de zbor.

UPDATE4: „Sistemul de supraveghere prin radiolocaţie a detectat aeronava, implicată în accidentul de pe data de 20 ianuarie, până la dispariţia acesteia de pe sistemul radar. De la momentul dispariţiei, echipamentul de supraveghere nu a mai recepţionat niciun semnal”, a transmis MApN, printr-un comunicat de presă.

UPDATE3: Medicul Radu Zamfir a răspuns unor întrebări ale jurnaliştilor, la Spitalul Fundeni, în conferinţă de presă, organizată în jurul orei 15.40.

Aflat încă în stare de şoc, a descris cum s-a întâmplat accidentul: „A apărut o zonă cu ceaţă, avionul a givrat, a pierdut înălţime, a pierdut un motor, am văzut copacii de aproape, după care ne-am recules de la faţa locului, care mai traumatizaţi, care mai prinşi, a durat ceva până am fost găsiţi, ne-am descurcat cum am putut, am încercat să-i ajutăm pe toţi. Am acordat ajutor celor cărora era de acordat ajutor.

Domnul Iovan era iniţial prins între fiare, am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit, ulterior devenind conştient, părea conştient. Datorită lui suntem în viaţă.

Când am văzut copacii îndeaproape, am realizat că o să ne prăbuşim.

Am încercat să-i ajut pe ceilalţi, extrăgându-i din avion şi acordându-le ajutor cu mijloacele pe care le aveam acolo.

Toată lumea şi-a dat silinţa să facă ce s-a putut. Am sunat la 112 , apoi am fost sunat de alţii implicaţi în operaţiunea de salvare, am încercat să transmit coordonatele. Ne-a găsit un pădurar, apoi a ajuns şi SMURD-ul.

Nu se putea ajunge decât cu piciorul acolo. Eu am mers susţinut de cineva.

Am încercat să o rescuscitez (pe Aurelia Ion – n.r.), nu părea conştientă….

Eu m-am considerat mai puţin vătămat. Am folosit ce aveam, pături, ca să-i încălzim pe ceilalţi.

Eram poziţionaţi în avion în funcţie de centraj.

Ironia sorţii, purtam un costum de motocicletă, cu care am venit (la aeroport – n.r.).

Mi s-a părut că a trecut o jumătate de oră, nu şase ore (după prăbuşirea accidentului şi până la găsirea lor de către salvatori – n.r.)

Pilotul Adrian Iovan m-a rugat să-l scot din avion. Mi-e greu să spun dacă Adrian Iovan ar fi putut fi salvat.”

UPDATE2: În jurul orei 14.00, săteni din Horea au adus o cruce din lemn, de trei metri, în memoria celor decedaţi în accidentul aviatic. Pe aceasta scrie: “în memoria răposaţilor Iovan Adrian şi Aura Ion, accident aviatic, 20.01.2014”, scrie Ziua de Cluj. Pentru aceeaşi sursă, procurorul şef Augusti Lazăr a declarat că avionul avea cutie neagră şi că au fost ridicate toate probele detaşabile de la locul respectiv, însă zona rămâne sigilată câteva zile, pentru finalizarea cercetărilor.

UPDATE1: Potrivit MApN, tânăra care şi-a pierdut viaţa, sublocotenentul Aurelia Ion, era ofiţer-student în anul V la Institutul Medico-Militar din Bucureşti. Aurelia Ion, în vârstă de 23 de ani, efectua un stagiu de pregătire la Spitalul Fundeni. De-a lungul studiilor, tânăra s-a implicat voluntar în numeroase activităţi pe linie medicală.

UPDATE: Comunicatul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia: “Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au fost sesizaţi în data de 20.01.2014, la orele 16.30, cu privire la producerea unui accident aviatic, la limita teritorială dintre judeţele Alba şi Cluj. S-au deplasat de îndată la faţa locului, alcătuind o echipă de cercetare formată din procurori şi ofiţeri criminalişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Alba şi Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Cluj, precum şi din inspectori din cadrul Centrului de Investigaţii a Aviaţiei Civile. La faţa locului s-a deplasat şi o echipă specializată a Institutului Criminalistic al Poliţiei Române, conduse de chestorul Ţâru Gabriel. La orele 21.00 a fost localizată aeronava şi s-a început extragerea victimelor de la locul accidentului, luându-se măsurile pentru salvarea acestora. Din cele şapte persoane aflate la bordul aeronavei, cinci au fost preluate de paramedici pentru a li se acorda ajutor, iar pentru două persoane s-a constatat decesul. Cele două persoane decedate, au fost preluate de Serviciul Judeţean de Medicină Legală Alba, pentru efectuarea necropsiei. Victimele rănite au fost transportate la Clinicile din Cluj, pentru îngrijiri medicale. Cercetările la faţa locului au început în jurul orelor 3.00, fiind efectuate de ofiţerii criminalişti de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Alba şi au fost reluate în dimineaţa zilei de 21.01.2014, fiind continuate împreună cu ofiţeri din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Cluj.

La faţa locului au sosit şi experţi din cadrul Centrului de Investigaţii a Aviaţiei Civile, experţi din cadrul Institutului Criminalistic ai Poliţiei Române, cercetările fiind conduse de către procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia”.

Augustin Lazăr- procuror sef la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia:  Avionul prăbuşit în Apuseni nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord

Avionul prăbuşit în Munţii Apuseni nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord, care vor fi examinate de anchetatori, iar investigaţia în acest caz va dura câteva luni, pentru realizarea raportului Autorităţii Aeronautice, afirmă procurorul general al Parchetului Curţii de Apel Alba Iulia.

Procurorul general al Parchetului Curţii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, a declarat, marţi seară, corespondentului MEDIAFAX că în urma anchetei desfăşurate la locul accidentului aviatic au fost ridicate probe care urmează să fie supuse expertizei, iar epava va fi păzită până când va putea fi transportată într-un loc special pentru a fi studiată.

„Au fost ridicate mijloace materiale de probe care au fost sigilate şi urmează să fie supuse expertizei şi în continuare a fost asigurat locul accidentului pentru eventuale nevoi de cercetare mai departe şi pentru recuperarea aeronavei avariate. Aeronava a rămas la faţa locului fiindcă este greu de recuperat, deoarece a fost vizibilitate redusă, a plouat şi ar fi fost dificil să vină acolo un elicopter pentru a o putea extrage din pădure”, a afirmat Lazăr.

El a adăugat că în perioada următoare vor fi interpretate mijloacele materiale de probă pentru a se putea clarifica un mecanism al producerii accidentului.

Întrebat dacă printre probele ridicate se află şi cutia neagră, procurorul a răspuns că acest avion nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord care vor fi examinate de către anchetatori.

SML Alba | REZULTATELE AUTOPSIEI pilotului Adrian Iovan și a studentei Aurelia Ion, decedați în accidentul aviatic din Apuseni

Potrivit șefului Serviciului de Medicină Legală Alba, dr. Gheorghe Vieru, până la ora 12.20 a fost efectuat examenul extern al celor două corpuri, iar până la ora 14.00 a fost efectuată autopsia. Din primele concluzii, cei doi (pilotul şi tânăra studentă) ar fi supravieţuit impactului avionului cu solul. Iovan ar fi avut hemoragie internă, iar tânăra ar fi prezentat compresie la nivel toracic. Studenta a decedat din cauza hipotermiei.

Reamintim că salvatorii au găsit-o pe tânără în stop cardio-respirator, cu traumatisme craniene, fracturi la membre, la bazin, la coloana cervicală, cu temperatura corpului de 18 grade.

Salvamont Alba a primit coordonate greșite. Se aflau aproape de locul catastrofei dar au fost redirecționați în altă zonă

Echipajul Salvamont Alba a ajuns abia în jurul orei 21.00 la locul accidentului aviatic, deoarece au primit de trei ori coordonate greşite. Prima dată au fost trimişi spre Scărişoara, apoi pe drum li s-a spus să meargă la Mătişeşti, iar în final la pasul Ursoaia. Distanţa faţă de locul accidentului este de peste 80 de kilometri.

Echipa Salvamont Alba a plecat la intervenţie, imediat după anunţarea accidentului. Dacă primeau coordonatele corecte, aveau posibilitatea să ajungă în timp util la locaţia respectivă. La ora 18.30, aceştia se aflau deja în zona Albac, care se află la doar un kilometru de comuna Horea, respectiv 21 de kilometri de pasul Ursoaia şi 15 kilometri de Mătişeşti (localitatea spre care au fost direcţionaţi să se îndrepte). Distanţa de la Horea la locul accidentului este de aproximativ 15 kilometri, din care circa 13 kilometri sunt accesibili cu maşina de teren, iar pe o distanţă de 1-2 kilometri se merge pe jos.

Potrivit șefului Salvamont Alba, Lucian Forda, timp de mai bine de trei ore, echipajele au primit tot felul de informații contradictorii din toate părțile, autorități, colegi din Bihor, Cluj „Toată lumea își dădea cu presupusul. A fost un haos general, care poate fi pus și pe seama lipsei comunicațiilor bune, care au fost un foarte mare impediment, a semnalului slab, nu mergeau telefoanele, stațiile, vremea a fost groaznică. A fost o acțiune foarte greu de gestionat, eram peste 200 de oameni de intervenție. Până la urmă am primit coordonatele corecte și am ajuns la locul accidentului, după trei ore de deviații”.

Ajunși la fața locului în jurul orei 21.00, salvamontiștii i-au găsit acolo pe localnici, care deja începuseră evacuarea victimelor. „Pilotul nu mai trăia, iar studenta rezidentă a decedat după o oră de resuscitări, fiind deja în șoc cardio-respirator și hipotermic”, a mai spus Lucian Forda.

În raportul ROMATSA privind desfăşurarea cronologică a evenimentului din 20 ianuarie în care  fost implicată aeronava YR-BNP, citat de sursazilei.ro, se descrie la interval de minute, cum s-au desfăşurat operaţiunile de comunicare între autorităţi (ROMATSA şi ISU).

Se precizează că sistemul de transmisie în caz de impact ELT, aflat la bordul aeronavei a funcţionat, însă datele trimise prin satelit trebuiau decriptate de Centrul Internaţional de la Moscova. Potrivit raportului, acesta nu a răspuns solicitărilor.

Pe lângă informaţiile legate de planificarea de zbor, în raport se menţionează că între orele 15.45 şi 15.49 s-a încercat luarea legăturii cu aeronava, pentru că dispăruse de pe ecranul radar. La ora 16.02 “ISU Oradea – general Bas este înrebat dacă se ştie ceva de aeronavă”, apoi, la “ora 16.04, a fost primită informarea de la ISU Oradea, prin TWR Oradea că există o aeronavă aterizată forţat, localizată la sud de lacul Fântânele, cu coordonatele de localizare.

La ora 16.05 TWR Oradea a supat SUP ACC că a căzut o aeronavă între peştera Scărişoara şi Huedin.

La ora 16.08 SUP ACC a sunat la ISU Alba să confirme informaţia. ISU Alba a confirmat informaţia şi poziţia.

La ora 16.30 ISU Alba a confirmat că există coordonatele geografice de la pasager de pe telefonul mobil şi a transmis aceste coordinate, exista legătură telefonică cu un supravieţuitor care a dat coordonate şi repere din teren.

Au existat informaţii de la aeronavele în zbor despre emisia staţiei ELT a aeronavei YRBNP, dar nu a existat informare de la centrul COSPAS-SARSAT, prin centrul alocat de la Moscova (MCC)”.

La locul accidentului se desfășoară o anchetă pentru cercetarea urmelor rămase și determinarea cauzelor exacte ale prăbușirii avionului. „Se efectuează cercetări la locul accidentului, unde sunt prezenți inspectori ai Aviației Civile, ofițeri criminaliști. Se cercetează toate urmele rămase și urmează să se formuleze niște concluzii. Dintre pasageri, două persoane decedate au fost transportate la Serviciul de Medicină Legală din Alba Iulia pentru autopsie, iar cei cinci supraviețuitori sunt la Cluj. Au intrat cu avionul într-o pădure tânără de brazi de pe vârful Petreasa, au atins vârfurile brazilor după care au căzut între brazi. Urmează să se determine exact care au fost cauzele prăbușirii”, a declarat Augustin Lazăr, procurorul șef al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.

Ministerul Apărării Naţionale explică de ce nu au intervenit elicopterele Medevac pentru salvarea victimelor:

“Ministerul Apărării Naţionale a urmat procedurile conform legislaţiei şi regulamentelor în vigoare.

Astfel, s-a dispus pregătirea elicopterelor IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata pentru plecarea în misiune. Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi condiţii de givraj, conform cărţii tehnice, elicopterele nu au putut desfăşura misiunea. Executarea unei misiuni în condiţii meteo nefavorabile pune în pericol securitatea personalului şi a aeronavei.

Având în vedere că zona de cercetare se desfăşura pe o rază destul de mare, ministrul apărării naţionale a dispus ca un detaşament din cadrul Batalionului 317 Cercetare de la Cluj să se alăture forţelor de căutare-salvare ale celorlaltor instituţii implicate.

Totodată, ministrul apărării naţionale a dispus pregătirea aeronavei de tip C-27 J Spartan echipată MEDEVAC pentru a transporta victimele accidentului de la Cluj la Bucureşti.

M.Ap.N., prin Centrul Naţional Militar de Comandă-Nucleu (structura care asigură funcţiile de Centru Operativ în situaţii de urgenţă) a colaborat şi colaborează permanent cu toate centrele operative ale instituţiilor publice centrale şi locale care acţionează în astfel de situaţii.”

Citeşte mai multe informaţii despre accidentul aviatic din Apuseni:

REZULTATELE AUTOPSIEI pilotului Adrian Iovan și a studentei Aurelia Ion, decedați în urma accidentului aviatic din Apuseni »

ACCIDENTUL aviatic din APUSENI: Copilotul spune că avionul s-a apropiat prea mult de sol, într-o manevră de degivrare – declaraţii ale copilotului Răzvan Petrescu, ale şefului ROMATSA, Aleodor Frâncu, ale pădurarului care a găsit echipajul şi pasagerii avionului, Argentin Todea, detalii despre cei care se aflau în avion, comunicate STS, Ministerul Transporturilor şi IGSU

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
13 Comentarii

13 Comments

  1. depistatul

    marți, 21.01.2014 la 21:11

    Daca cineva urmeaza toate legile si regulamentele in vigoare si da gres in halul asta, e clar ca legile si regulamentele sunt degeaba.

  2. Marcel

    marți, 21.01.2014 la 22:00

    …din 1945 noi nu am mai avut razboi in tara, dar totusi tara este plina de generali si colonei, eu ma intreb , ce au facut acesti oameni pt. tara?!! toata viata lor au impins o foaie de hartie de la unul la altul si au fost avansati pt. „merite deosebite” iar in adevaratele situati de urgenta sunt incapabili sa le gestioneze, de ce ??!! Pt. ca au fost avansati doar lingai,rudele sau cei care au mituit pe cei ” incoruptibili” si din aceasta cauza tara noastra este praf si suntem pe ultimul loc in Europa, pt. ca ne conduc niste incapabili si analfabeti.

  3. GEORGE TAG

    marți, 21.01.2014 la 22:51

    George A
    TOATĂ LUMEA DĂ VINA PE I.S.U. SI JANDARMERIE, CĂ NU AU LOCALIZAT ȘI NU AU GĂSIT EPAVA ….. DAR PE POLITICENII ROMANI CARE IȘI CUMPĂRĂ LIMUZINE DE MII DE EURO DIN BANII NOSTRI (TAXE ȘI IMPOZITE …. ETC ) CA-SĂ SE PLIMBE CUM VOR EI …………… NU FACE NIMENI ATÂTA GURĂ ȘI EMISIUNI TV ,,,,,,,,. ÎN LOC SĂ CUMPERE APARATE PERFORMANTE PT NOI … PT ȚARĂ (PT ROMÂNIA !!! ) ,,,PILOTĂM APARATE (DIN 1970) DE PE VREMEA LUI CEAUȘESCU. NE MOR PRIETENII ÎN RAZBOAIELE ALTORA !!!!!!!! …….. PT CE ? PT CEI DIN GUVERNUL ROMANIEI RUȘINE VICTOR PONTA ȘI TOT TACAMUL VOSTRU DE CĂCATI !!!!!!!! ÎN PRIMUL RÂND NOUA ROMANILOR CĂ STĂM CU MÂINILE ÎN SÂN ȘI NU FACEM NIMIC …………………… DEȘTEAPTĂTE ROMÂNE……. ….. !!!!!!!!!!!!!

    • Andreea

      miercuri, 22.01.2014 la 22:02

      Multumesc ca existi! Ma bucur ca mai sunt si oameni care gandesc asa in tara asta plina de retarzi!

  4. Rares

    miercuri, 22.01.2014 la 08:09

    Marcele cum naiba sa ii gaseasca si sa ajunga la ei cocalarii de la ISU nu sunt in stare sa isi gaseasca PRUNELE din propriile buzunare si sa ajunga cu ceeee…, motorina a fost vanduta de mult ca doar mno..au venit sarbatoriile:))) au murit oameni nevinovati din cauza lor RUSINE INCOMPETENTILOR sau mai bine ACEEASI SOARTA !!!!

  5. coco

    miercuri, 22.01.2014 la 10:50

    felicitari ISU,SMURD ati facut-o lata!!!!!!!!!

  6. Florin

    miercuri, 22.01.2014 la 11:13

    La Jandarmerie sunt ocupati cu falsificarea adeverintelor de salarii sa mai ia un credit pe naspa

  7. Cristy

    miercuri, 22.01.2014 la 12:36

    Sa nu uitati faptul ca acesti oameni de la ISU au salvat, salveaza si vor salva in continuare vieti, SMURD-ul este mereu in actiune, poate veti fi si voi in cazul in care veti avea nevoie de ei, atunci le veti multumi.Daca nu sti unde sa ajungi ce faci? Daca primesti destinatie gresita unde te indrepti? Singura vina este a STS sau a altor structuri care se ocupa cu pozitionarea exacta a apelantilor, daca informatiile erau corecte ISU ajungea in cel mai scurt timp. Iar acuzatiile pe care le faci Rares sustinele cu dovezi!

  8. ariadna

    miercuri, 22.01.2014 la 13:18

    Ai dreptate Marcele, e plina tara de colonei si generali care nu au facut nimic barbatesc in viata lor. De unde sa stie ei ce sa faca in situatii de forta majora?Sunt buni doar sa umfle salarii si pensii grase. Ar fi interesant sa-i aduca D-ZEU si pe ei in asa o situatie sa vada cum e! Vorba aceea ochi pt ochi, dinte pt dinte.

  9. piromanul

    miercuri, 22.01.2014 la 13:31

    In concluzie ati frecat menta cu totii smurdu-l,stsu-l,isu ,toti incompetentii v-au dat clasa de superioritate oameni simpli care nu sunt antrenati si nici pregatiti pt asemenea situatii dovezile nu cred ca mai sunt necesare si importante la ora asta faptele vb de la sine si mai sunt si platiti pt prostie si neprofesionalism,doamne fereste de un cutremur,atunci victimele vor fi gasite asa cum gasim noi astazi situri arheologice de mii de ani..RUSINE!

  10. adrian

    miercuri, 22.01.2014 la 16:48

    PONTA SI STROE , DEMISIA DACA AVETI ONOARE >

  11. adrian

    miercuri, 22.01.2014 la 16:48

    PONTA SI STROE , DEMISIA DACA AVETI ONOARE >

  12. nelu

    joi, 06.02.2014 la 08:36

    daca poate cineva sa-mi dea coordonatele unde a cazut avionul

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

VINERI: „Dragobete pupă fete”, la Aiud. Atelier de creaţie pentru elevi şi prezentări de tradiţii

Publicat

Vineri, 23 februarie 2018, începând cu ora 13.00, în sala Ion I.C. Brătianu a Primăriei municipiului Aiud, va avea loc evenimentul „Dragobete pupă fete”.

Menit să refacă legătura tinerilor cu obiceiurile și tradițiile, ediția a II-a a evenimentului va aduna laolaltă elevi de la școli din Aiud într-un atelier de creație, transmite Primărie Aiud.

De asemenea, va fi o expoziție de ii și o demonstrație de tors lâna.

Culegători de folclor vor face prezentări de tradiții și obiceiuri românești și maghiare.

PROGRAM:

Atelier de creaţie “Patru ursitoare – patru anotimpuri” – participă echipaje de la Colegiul Naţional “Bethlen Gabor” Aiud, Colegiul Naţional “Titu Maiorescu” Aiud, Liceul Tehnologic “Alexandru Borza” Ciumbrud, Şcoala Gimnazială ”Axente Sever” Aiud, Şcoala Gimnazială “Ovidiu Hulea” Aiud.

“Dragobete, cap de primăvară” – implicaţii mitice şi simbolice; conf univ. dr. Georgeta Orian şi studenţi ai Cercului de Etnologie “Ovidiu Bîrlea” de la Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

“Dragobete, sărbătoarea iubirii româneşti” – Liliana Stoica, Casa de Cultură “Ion Sângerean”, Ocna Mureş

Expoziţie de ii şi demonstraţie de tors lână – Maria Anca, şezătoarea “Aiudul coase ie”

Obieciul Fărşangului – Agnes Lassel – Muzeul Etnografic Rimetea

Evenimentul este organizat de Primăria şi Consiliul Local Aiud, în colaborare cu Biblioteca Municipală “Liviu Rebreanu” Aiud, Casa de Cultură “Ion Sângereanu” Ocna Mureş, Centrul Cultural “Liviu Rebreanu” Aiud, Muzeul Etnografic Rimetea, Şezătoarea “Aiudul coase ie”, Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud reia licitaţia pentru vânzarea unui teren pe strada Fenichel Samuel. Condiţii

Publicat

Primăria Municipiului Aiud reia, în data de 27.02.2018, ora 12.00, licitaţia publică deschisă cu strigarea prețului, pentru vânzarea unei parcele de teren, pe strada Fenichel Samuel.

Terenul este intravilan, înscris în CF nr.33 Aiud, nr. top. 2666/56/2, 2667/1/56/2, cu suprafața de 138 mp, situat în Aiud, str. Fenichel Samuel, nr. 2, cu destinația „grădină”, proprietar tabular Municipiul Aiud, domeniul privat.

Preţul de pornire a licitației publice este de 15,3 euro/mp, iar pragul de strigare este de 5% din preţul minim de pornire, respectiv 0,765  euro/mp.

Documentele licitaţiei şi informaţii suplimentare se pot obţine la Direcţia Tehnică din Primăria Aiud, telefon 0258-861310, int. 39.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 26.02.2018, ora 15.00.

Licitaţia se desfăşoară la sediul din Primăriei Aiud, str. Cuza – Vodă, nr. 1.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Alba Iulia, promovată la Târgul de Turism al României, în Anul Centenarului

Publicat

Alba Iulia este în centrul atenţiei, în Anul Centenarului, la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, ce se desfăşoară la Romexpo Bucureşti, în perioada 22-25 februarie. Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia are un stand special, oraşul fiind promovat ca destinaţie distinctă de vacanţă, în 2018, iar judeţul Alba, ca locaţie cu potenţial turistic ecumenic, balnear, ecologic, cultural, gastronomic.

Evenimentul a început joi, 22 februarie, la standul Ministerului Turismului, cu intonarea Imnului Naţional şi prezentarea semnificaţiei oraşului, de către „primarul Camil Velican” – Liviu Zgârciu, reprezentant al Muzeului Naţional al Unirii din Alba Iulia, alături de Garda naţională românească, la Poarta a III-a a Cetăţii Alba Carolina (macheta monumentului, la târgul de turism).

Au urmat momente artistice cu Nicolae Furdui Iancu şi Ansamblul “Junii Sibiului”.

În programul târgului, Alba Iulia apare, ca temă de dezbateri, în contextul Marii Uniri, pe lista Academiei de Studii Economice, joi, de la ora 12.15, respectiv 13.15.

Ediţia de primavară a Târgului de Turism al României se desfăşoară între 22 și 25 februarie, în noile pavilioane ale Centrului Expoziţional Romexpo, B1 și B2. Destinaţii din România şi străinătate se dezvăluie călătorilor, prin intermediul ofertelor prezentate în cadrul celei de-a 39-a ediţii a celui mai mare eveniment de turism din ţară.

Manifestarea promovează cele mai avantajoase vacanțe cu ocazia sărbătorilor de Paști, city-break-uri sau early booking pentru sejururi și excursii în sezonul primăvară-toamna 2018.

Mii de pachete care vizează: turismul cultural, rural sau de business, cel de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură se dezvăluie vizitatorilor pe parcursul celor patru zile de târg.

În acelaşi timp, evenimentul devine pentru specialiștii care activează în turism locul ideal pentru stabilirea şi desfăşurarea întâlnirilor de afaceri, în scopul reînnoirii si fidelizării relaţiilor existente cu parteneri noi sau tradiţionali.

Peste 290 de agenții și tur-operatori expun pe o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați.

Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi împreună cu Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).

Evenimentul beneficiază de prezența centrelor cultural – turistice și asociațiilor care prezintă vizitatorilor diverse zone rurale din România. Astfel, cei care vin la Târgul de Turism au parte de informații despre obiective de interes turistic din locurile bogate în tradiții și meșteșuguri. Aceste informații sunt ilustrate prin filme, fotografii și sunt „asezonate” cu produse culinare specifice zonelor promovate, pe care vizitatorii le pot degusta la standurile centrelor și asociațiilor de informare și promovare turistică.

Ca destinații din Europa, doritorii pot alege dintre sute de oferte speciale către: Grecia, Turcia, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Franţa, Marea Britanie, Olanda, Croația, Slovenia, Muntenegru, Ungaria sau oferte de early-booking, pentru călătoriile cu destinații exotice: Seychelles, Trinidad & Tobago, Mauritius, Maldive, Caraibe, Canare, Madagascar, Reunion, Singapore, Indonezia şi altele.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Acţiune a Poliţiei şi Registrului Auto Român, la Blaj. 11 maşini cu defecţiuni tehnice, găsite în trafic

Publicat

Poliţiştii din Blaj şi specialişti RAR Alba au depistat, miercuri, în trafic, 11 autovehicule ce prezentau diverse defecţiuni tehnice. Au dat amenzi şi au reţinut certificate de înmatriculare.

Potrivit IPJ Alba, în 21 februarie, poliţiştii Compartimentului Rutier Blaj, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat o acţiune ce a avut ca scop depistarea şoferilor care conduc, pe drumurile publice, autoturisme ce nu îndeplinesc condiţiile tehnice pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Cu ocazia acestei acţiuni au fost depistate 11 autovehicule ce prezentau defecţiuni tehnice.

Conducătorii acestora au fost sancţionaţi contravenţional, iar complementar sancţiunii, s-a dispus retragerea certificatelor de înmatriculare pentru două autoturisme.

Alţi 9 conducători auto au fost sancționați pentru alte abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 3.190 lei.

foto: arhivă

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

Compania JIDVEI din Alba a primit statutul de SUPERBRAND al României pentru performanțe excepționale în 2017

Publicat

Jidvei a primit statutul de Superbrand în cadrul celei de-a opta ediție a Galei de decernare a trofeelor pentru excelență în branding. Superbrands România a omagiat 30 de branduri cu perfomanțe excepționale în anul 2017, printre acestea aflându-se și compania din județul Alba . Cu o suprafață întinsă pe 2.500 hectare, compania Jidvei deține în județul Alba cea mai mare plantație viticolă din România și cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic. Jidvei are în portofoliu cea mai longevivă marcă de vin de pe teritoriul țării – Tradițional Riesling. De asemenea, deține cea mai mare capacitate de stocare (peste 30 milioane litri) și cele mai avansate tehnologii moderne din România, fiind cel mai mare producător de vinuri cu Denumire de Origine Controlată (DOC) și oferind cea mai variată gamă de produse – vinuri liniștite, vinuri spumante, vinars și must.

Superbrands România, reprezentată pe piața locală de agenția de comunicare strategică BDR Associates, a omagiat brandurile cu perfomanțe excepționale în anul 2017, în cadrul Galei de decernare a trofeelor pentru excelență în branding

Intitulată simbolic “Brands Kingdom: 100 Years and Centuries Ahead”,  în onoarea sărbătoririi a 100 de ani de la Marea Unire, cea de-a opta ediție a galei a onorat cu trofee 30 dintre brandurile excepționale desemnate Superbrands ale României în 2017.

Compania Jidvei se numărat printre cele 30 de branduri de excepție ale României, alături de Ariston, Bonduelle, Borsec, Castrol, Catena, DHL, FAN Courier, Fashion Days, Garanti Bank, Gerovital, Head & Shoulders, Helpnet, Jidvei, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Karcher, Librăriile Humanitas, Medlife, Mega Image, Mobexpert, Nivea, Olympus, Orange, Provident, Radio Zu, Raiffeisen Bank și Visa, alături de lideri ai unor instituții precum Amcham, Artmark, Business  Review și Junior Achievement.

„Distincția de Superbrand înseamnă mai mult decât a investi în tehnologie de ultima oră și a avea unele dintre produsele de cea mai bună calitate. Un Superbrand trebuie să fie aproape de consumatorii săi, să îi înțeleagă, și să încerce să rezoneze cu valorile lor. Și acest lucru a fost mereu una dintre prioritățile cele mai importante ale Jidvei”, a spus Maria Necșulescu, Director General Adjunct Jidvei, în cadrul Galei Superbrands Romania, ediția a VIII-a.

Simbolurile Jidvei au origini medievale. Simbolul utilizat în identitatea vizuală a gamei Jidvei, Dragonul cu cap de femeie, care poartă struguri la urechi și are coadă din frunze de vita-de-vie, a fost găsit pe clopotul uneia dintre cele mai frumoase biserici fortificate din Romania, construită în secolul al XV-lea, în satul Bălcaciu din comuna Jidvei.

Castelul Bethlen-Haller, construit în anul 1560 și readus la lumina printr-un proces amplu de restaurare începând cu anul 1989, este simbolul din logo-ul Jidvei, iar Castelul Sânmiclauș, construcție unică ridicată de Miklos Bethlen între anii 1642-1716, se regăsește pe eticheta vinurilor Ana din gama Owner’s Choice.

 

Jidvei a fost mereu unul dintre producatorii români de vin de top, prima medalie de aur obtinuță la un concurs internațional fiind în 1958, la doar nouă ani de la înființare. Performanțele au continuat de-a lungul anilor, însă o transformare semnificativă are loc odată cu privatizarea companiei în anul 1999.

Etapa de dezvoltare, marcată de un amplu program de retehnologizare și modernizare, a fost susținută de cea mai mare investiție din industria vinurilor din România, respectiv un total de peste 80 de milioane de euro.

Pentru dezvoltarea companiei, investițiile au fost direcționate către replantarea viței-de-vie, plantarea unor noi suprafețe, precum și modernizarea sistemelor de susținere. De asemenea, s-a urmărit extinderea cramelor existente, construcția unora noi și, nu în ultimul rând, modernizarea și retehnologizarea echipamentelor mecanice. Tehnologia de ultimă generație și îmbunătățirea tehnicilor de vinificare au contribuit la obținerea numeroaselor premii.

În ultimii cinci ani, vinurile Jidvei au fost distinse cu peste 200 de medalii la concursuri internaționale de prestigiu: Concours Modial du Sauvignon, Decanter World Wine, Femmes et Vins du Monde, Mondial de Bruxelles, Mundus Vini, Concours Mondial du Rose, Chardonnay du Monde, Vinalies, Selections Mondiales des Vins Canada, San Francisco International Wine Competition, China Wine & Spirits Awards etc.

Jidvei este pionier în România în ceea ce privește inovația și implementarea tehnologiilor noi, deținând cea mai mare cramă gravitațională din Europa și singura din România, prima mașină de plantat cu GPS din Europa și primul sistem de vinificatie complet computerizat.

De-a lungul timpului, Jidvei a creat game alese și diverse, pentru ca orice iubitor de vin să se poată bucura de un vin de calitate, pe placul sau: vinuri seci, vinuri aromate, cupaje vinificate în alb și roze, dar și vinuri roșii. Diversitatea gamelor arată și preocuparea continuă pe care compania o are pentru inovația în materie de vin și de gusturi, portofoliul cuprinzând peste 56 de produse.

Gamele sunt grupate în vinuri cu indicatie geografica – Dealurile Transilvaniei (1958), și vinuri de origine controlata – Tradițional (1975), Clasic (2000), Castel (2002), Tezaur (2003), Grigorescu (2008) și Nec Plus Ultra (2010). În anul 2012, compania a lansat doua game de vinuri exclusiviste: Mysterium și Owner’s Choice – Ana și Maria.

De peste 60 de ani, Jidvei produce vinuri spumante după metoda tradițională – Spumant Jidvei (1974) și Mărgăritar (2003). Acestea se remarcă prin prospețime, finețe și echilibrul texturii.

În spiritul unei tradiții transilvanene vechi, Jidvei produce distilate din vin – Vinars Jidvei VSOP (2002) și Vatra VS (2015). Obținute din vinuri nobile și învechite în butoaie de lemn de Transilvania, acestea sunt renumite în rândurile iubitorilor de vinars.

În anul 2015, compania a lansat campania „Vin de casa din must de la Jidvei”, inițiativă care vine în sprijinul micilor producători și a gospodarilor care doresc să obțina acasa un vin de calitate autentic romanesc, soiurile disponibile fiind Sauvignon Blanc și Feteasca Regală cu Muscat Ottonel.

Parcursul și evoluția companiei au fost posibile datorită crezului unor oameni dedicați care au înțeles și au știut cum să păstreze cu deosebită grijă și demnitate vechea și bogată tradiție viticolă a României și a Târnavelor.

Pasiunea pentru vinuri s-a transmis din tată în fiu, vinurile Jidvei fiind o moștenire de familie, o emblemă pentru cei din zona și o mândrie națională. Acum moștenirea Jidvei se pregătește să treacă în mâinile celei de-a treia generații a familiei care deține compania. Tradiția se păstrează, vinurile Jidvei fiind recunoscute și premiate constant la concursurile internaționale de specialitate. Jidvei este cel mai bun exemplu că în România se poate face agricultură de calitate.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate