Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Accidentul aviatic din Apuseni: COORDONATE GREȘITE transmise salvatorilor. Corpurile decedaţilor, examinate de legiştii din Alba

avatar

Publicat

Victimele din accidentul aviatic din Apuseni ar fi putut fi găsite cu aproximativ trei ore mai devreme, dacă indicaţiile primite de echipajele de salvatori ar fi fost corecte. Potrivit Salvamont Alba, sub o presiune și un haos de neimaginat, în timp ce căutau locația, oamenii au fost deviați de trei ori la distanță de zeci de kilometri, și cu toate că la ora 18.30 se aflau în Albac, la doar un kilometru de Horea, aceștia au fost coordonați să se îndrepte spre pasul Ursoaia, apoi spre Mătișești, reușind să ajungă la vârful Petreasa abia în jurul orei 21.00.

Vedeți și:

VIDEO de la înălțime, din locul ACCIDENTULUI AVIATIC din Apuseni: Ce au văzut pasagerii în momentul în care s-au prăbușit

Corpurile neînsuflețite ale pilotului Adrian Iovan și studentei Aurelia Ion au fost aduse, marți dimineață, la Alba Iulia, la Serviciul de Medicină Legală al Spitalului Județean de Urgență, pentru efectuarea autopsiei. În același timp, la locul accidentului se desfășoară o anchetă pentru cercetarea urmelor rămase și stabilirea exactă a cauzelor prăbușirii aparatului de zbor.

UPDATE4: „Sistemul de supraveghere prin radiolocaţie a detectat aeronava, implicată în accidentul de pe data de 20 ianuarie, până la dispariţia acesteia de pe sistemul radar. De la momentul dispariţiei, echipamentul de supraveghere nu a mai recepţionat niciun semnal”, a transmis MApN, printr-un comunicat de presă.

UPDATE3: Medicul Radu Zamfir a răspuns unor întrebări ale jurnaliştilor, la Spitalul Fundeni, în conferinţă de presă, organizată în jurul orei 15.40.

Aflat încă în stare de şoc, a descris cum s-a întâmplat accidentul: „A apărut o zonă cu ceaţă, avionul a givrat, a pierdut înălţime, a pierdut un motor, am văzut copacii de aproape, după care ne-am recules de la faţa locului, care mai traumatizaţi, care mai prinşi, a durat ceva până am fost găsiţi, ne-am descurcat cum am putut, am încercat să-i ajutăm pe toţi. Am acordat ajutor celor cărora era de acordat ajutor.

Domnul Iovan era iniţial prins între fiare, am încercat să-l descarcerez, nu am reuşit, ulterior devenind conştient, părea conştient. Datorită lui suntem în viaţă.

Când am văzut copacii îndeaproape, am realizat că o să ne prăbuşim.

Am încercat să-i ajut pe ceilalţi, extrăgându-i din avion şi acordându-le ajutor cu mijloacele pe care le aveam acolo.

Toată lumea şi-a dat silinţa să facă ce s-a putut. Am sunat la 112 , apoi am fost sunat de alţii implicaţi în operaţiunea de salvare, am încercat să transmit coordonatele. Ne-a găsit un pădurar, apoi a ajuns şi SMURD-ul.

Nu se putea ajunge decât cu piciorul acolo. Eu am mers susţinut de cineva.

Am încercat să o rescuscitez (pe Aurelia Ion – n.r.), nu părea conştientă….

Eu m-am considerat mai puţin vătămat. Am folosit ce aveam, pături, ca să-i încălzim pe ceilalţi.

Eram poziţionaţi în avion în funcţie de centraj.

Ironia sorţii, purtam un costum de motocicletă, cu care am venit (la aeroport – n.r.).

Mi s-a părut că a trecut o jumătate de oră, nu şase ore (după prăbuşirea accidentului şi până la găsirea lor de către salvatori – n.r.)

Pilotul Adrian Iovan m-a rugat să-l scot din avion. Mi-e greu să spun dacă Adrian Iovan ar fi putut fi salvat.”

UPDATE2: În jurul orei 14.00, săteni din Horea au adus o cruce din lemn, de trei metri, în memoria celor decedaţi în accidentul aviatic. Pe aceasta scrie: “în memoria răposaţilor Iovan Adrian şi Aura Ion, accident aviatic, 20.01.2014”, scrie Ziua de Cluj. Pentru aceeaşi sursă, procurorul şef Augusti Lazăr a declarat că avionul avea cutie neagră şi că au fost ridicate toate probele detaşabile de la locul respectiv, însă zona rămâne sigilată câteva zile, pentru finalizarea cercetărilor.

UPDATE1: Potrivit MApN, tânăra care şi-a pierdut viaţa, sublocotenentul Aurelia Ion, era ofiţer-student în anul V la Institutul Medico-Militar din Bucureşti. Aurelia Ion, în vârstă de 23 de ani, efectua un stagiu de pregătire la Spitalul Fundeni. De-a lungul studiilor, tânăra s-a implicat voluntar în numeroase activităţi pe linie medicală.

UPDATE: Comunicatul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia: “Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au fost sesizaţi în data de 20.01.2014, la orele 16.30, cu privire la producerea unui accident aviatic, la limita teritorială dintre judeţele Alba şi Cluj. S-au deplasat de îndată la faţa locului, alcătuind o echipă de cercetare formată din procurori şi ofiţeri criminalişti din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Alba şi Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Cluj, precum şi din inspectori din cadrul Centrului de Investigaţii a Aviaţiei Civile. La faţa locului s-a deplasat şi o echipă specializată a Institutului Criminalistic al Poliţiei Române, conduse de chestorul Ţâru Gabriel. La orele 21.00 a fost localizată aeronava şi s-a început extragerea victimelor de la locul accidentului, luându-se măsurile pentru salvarea acestora. Din cele şapte persoane aflate la bordul aeronavei, cinci au fost preluate de paramedici pentru a li se acorda ajutor, iar pentru două persoane s-a constatat decesul. Cele două persoane decedate, au fost preluate de Serviciul Judeţean de Medicină Legală Alba, pentru efectuarea necropsiei. Victimele rănite au fost transportate la Clinicile din Cluj, pentru îngrijiri medicale. Cercetările la faţa locului au început în jurul orelor 3.00, fiind efectuate de ofiţerii criminalişti de la Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Alba şi au fost reluate în dimineaţa zilei de 21.01.2014, fiind continuate împreună cu ofiţeri din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Cluj.

La faţa locului au sosit şi experţi din cadrul Centrului de Investigaţii a Aviaţiei Civile, experţi din cadrul Institutului Criminalistic ai Poliţiei Române, cercetările fiind conduse de către procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia”.

Augustin Lazăr- procuror sef la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia:  Avionul prăbuşit în Apuseni nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord

Avionul prăbuşit în Munţii Apuseni nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord, care vor fi examinate de anchetatori, iar investigaţia în acest caz va dura câteva luni, pentru realizarea raportului Autorităţii Aeronautice, afirmă procurorul general al Parchetului Curţii de Apel Alba Iulia.

Procurorul general al Parchetului Curţii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, a declarat, marţi seară, corespondentului MEDIAFAX că în urma anchetei desfăşurate la locul accidentului aviatic au fost ridicate probe care urmează să fie supuse expertizei, iar epava va fi păzită până când va putea fi transportată într-un loc special pentru a fi studiată.

„Au fost ridicate mijloace materiale de probe care au fost sigilate şi urmează să fie supuse expertizei şi în continuare a fost asigurat locul accidentului pentru eventuale nevoi de cercetare mai departe şi pentru recuperarea aeronavei avariate. Aeronava a rămas la faţa locului fiindcă este greu de recuperat, deoarece a fost vizibilitate redusă, a plouat şi ar fi fost dificil să vină acolo un elicopter pentru a o putea extrage din pădure”, a afirmat Lazăr.

El a adăugat că în perioada următoare vor fi interpretate mijloacele materiale de probă pentru a se putea clarifica un mecanism al producerii accidentului.

Întrebat dacă printre probele ridicate se află şi cutia neagră, procurorul a răspuns că acest avion nu avea cutie neagră, ci doar alte aparate de bord care vor fi examinate de către anchetatori.

SML Alba | REZULTATELE AUTOPSIEI pilotului Adrian Iovan și a studentei Aurelia Ion, decedați în accidentul aviatic din Apuseni

Potrivit șefului Serviciului de Medicină Legală Alba, dr. Gheorghe Vieru, până la ora 12.20 a fost efectuat examenul extern al celor două corpuri, iar până la ora 14.00 a fost efectuată autopsia. Din primele concluzii, cei doi (pilotul şi tânăra studentă) ar fi supravieţuit impactului avionului cu solul. Iovan ar fi avut hemoragie internă, iar tânăra ar fi prezentat compresie la nivel toracic. Studenta a decedat din cauza hipotermiei.

Reamintim că salvatorii au găsit-o pe tânără în stop cardio-respirator, cu traumatisme craniene, fracturi la membre, la bazin, la coloana cervicală, cu temperatura corpului de 18 grade.

Salvamont Alba a primit coordonate greșite. Se aflau aproape de locul catastrofei dar au fost redirecționați în altă zonă

Echipajul Salvamont Alba a ajuns abia în jurul orei 21.00 la locul accidentului aviatic, deoarece au primit de trei ori coordonate greşite. Prima dată au fost trimişi spre Scărişoara, apoi pe drum li s-a spus să meargă la Mătişeşti, iar în final la pasul Ursoaia. Distanţa faţă de locul accidentului este de peste 80 de kilometri.

Echipa Salvamont Alba a plecat la intervenţie, imediat după anunţarea accidentului. Dacă primeau coordonatele corecte, aveau posibilitatea să ajungă în timp util la locaţia respectivă. La ora 18.30, aceştia se aflau deja în zona Albac, care se află la doar un kilometru de comuna Horea, respectiv 21 de kilometri de pasul Ursoaia şi 15 kilometri de Mătişeşti (localitatea spre care au fost direcţionaţi să se îndrepte). Distanţa de la Horea la locul accidentului este de aproximativ 15 kilometri, din care circa 13 kilometri sunt accesibili cu maşina de teren, iar pe o distanţă de 1-2 kilometri se merge pe jos.

Potrivit șefului Salvamont Alba, Lucian Forda, timp de mai bine de trei ore, echipajele au primit tot felul de informații contradictorii din toate părțile, autorități, colegi din Bihor, Cluj „Toată lumea își dădea cu presupusul. A fost un haos general, care poate fi pus și pe seama lipsei comunicațiilor bune, care au fost un foarte mare impediment, a semnalului slab, nu mergeau telefoanele, stațiile, vremea a fost groaznică. A fost o acțiune foarte greu de gestionat, eram peste 200 de oameni de intervenție. Până la urmă am primit coordonatele corecte și am ajuns la locul accidentului, după trei ore de deviații”.

Ajunși la fața locului în jurul orei 21.00, salvamontiștii i-au găsit acolo pe localnici, care deja începuseră evacuarea victimelor. „Pilotul nu mai trăia, iar studenta rezidentă a decedat după o oră de resuscitări, fiind deja în șoc cardio-respirator și hipotermic”, a mai spus Lucian Forda.

În raportul ROMATSA privind desfăşurarea cronologică a evenimentului din 20 ianuarie în care  fost implicată aeronava YR-BNP, citat de sursazilei.ro, se descrie la interval de minute, cum s-au desfăşurat operaţiunile de comunicare între autorităţi (ROMATSA şi ISU).

Se precizează că sistemul de transmisie în caz de impact ELT, aflat la bordul aeronavei a funcţionat, însă datele trimise prin satelit trebuiau decriptate de Centrul Internaţional de la Moscova. Potrivit raportului, acesta nu a răspuns solicitărilor.

Pe lângă informaţiile legate de planificarea de zbor, în raport se menţionează că între orele 15.45 şi 15.49 s-a încercat luarea legăturii cu aeronava, pentru că dispăruse de pe ecranul radar. La ora 16.02 “ISU Oradea – general Bas este înrebat dacă se ştie ceva de aeronavă”, apoi, la “ora 16.04, a fost primită informarea de la ISU Oradea, prin TWR Oradea că există o aeronavă aterizată forţat, localizată la sud de lacul Fântânele, cu coordonatele de localizare.

La ora 16.05 TWR Oradea a supat SUP ACC că a căzut o aeronavă între peştera Scărişoara şi Huedin.

La ora 16.08 SUP ACC a sunat la ISU Alba să confirme informaţia. ISU Alba a confirmat informaţia şi poziţia.

La ora 16.30 ISU Alba a confirmat că există coordonatele geografice de la pasager de pe telefonul mobil şi a transmis aceste coordinate, exista legătură telefonică cu un supravieţuitor care a dat coordonate şi repere din teren.

Au existat informaţii de la aeronavele în zbor despre emisia staţiei ELT a aeronavei YRBNP, dar nu a existat informare de la centrul COSPAS-SARSAT, prin centrul alocat de la Moscova (MCC)”.

La locul accidentului se desfășoară o anchetă pentru cercetarea urmelor rămase și determinarea cauzelor exacte ale prăbușirii avionului. „Se efectuează cercetări la locul accidentului, unde sunt prezenți inspectori ai Aviației Civile, ofițeri criminaliști. Se cercetează toate urmele rămase și urmează să se formuleze niște concluzii. Dintre pasageri, două persoane decedate au fost transportate la Serviciul de Medicină Legală din Alba Iulia pentru autopsie, iar cei cinci supraviețuitori sunt la Cluj. Au intrat cu avionul într-o pădure tânără de brazi de pe vârful Petreasa, au atins vârfurile brazilor după care au căzut între brazi. Urmează să se determine exact care au fost cauzele prăbușirii”, a declarat Augustin Lazăr, procurorul șef al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.

Ministerul Apărării Naţionale explică de ce nu au intervenit elicopterele Medevac pentru salvarea victimelor:

“Ministerul Apărării Naţionale a urmat procedurile conform legislaţiei şi regulamentelor în vigoare.

Astfel, s-a dispus pregătirea elicopterelor IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata pentru plecarea în misiune. Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi condiţii de givraj, conform cărţii tehnice, elicopterele nu au putut desfăşura misiunea. Executarea unei misiuni în condiţii meteo nefavorabile pune în pericol securitatea personalului şi a aeronavei.

Având în vedere că zona de cercetare se desfăşura pe o rază destul de mare, ministrul apărării naţionale a dispus ca un detaşament din cadrul Batalionului 317 Cercetare de la Cluj să se alăture forţelor de căutare-salvare ale celorlaltor instituţii implicate.

Totodată, ministrul apărării naţionale a dispus pregătirea aeronavei de tip C-27 J Spartan echipată MEDEVAC pentru a transporta victimele accidentului de la Cluj la Bucureşti.

M.Ap.N., prin Centrul Naţional Militar de Comandă-Nucleu (structura care asigură funcţiile de Centru Operativ în situaţii de urgenţă) a colaborat şi colaborează permanent cu toate centrele operative ale instituţiilor publice centrale şi locale care acţionează în astfel de situaţii.”

Citeşte mai multe informaţii despre accidentul aviatic din Apuseni:

REZULTATELE AUTOPSIEI pilotului Adrian Iovan și a studentei Aurelia Ion, decedați în urma accidentului aviatic din Apuseni »

ACCIDENTUL aviatic din APUSENI: Copilotul spune că avionul s-a apropiat prea mult de sol, într-o manevră de degivrare – declaraţii ale copilotului Răzvan Petrescu, ale şefului ROMATSA, Aleodor Frâncu, ale pădurarului care a găsit echipajul şi pasagerii avionului, Argentin Todea, detalii despre cei care se aflau în avion, comunicate STS, Ministerul Transporturilor şi IGSU

image_pdfimage_print
13 Comentarii

13 Comments

  1. avatar

    depistatul

    marți, 21.01.2014 la 21:11

    Daca cineva urmeaza toate legile si regulamentele in vigoare si da gres in halul asta, e clar ca legile si regulamentele sunt degeaba.

  2. avatar

    Marcel

    marți, 21.01.2014 la 22:00

    …din 1945 noi nu am mai avut razboi in tara, dar totusi tara este plina de generali si colonei, eu ma intreb , ce au facut acesti oameni pt. tara?!! toata viata lor au impins o foaie de hartie de la unul la altul si au fost avansati pt. „merite deosebite” iar in adevaratele situati de urgenta sunt incapabili sa le gestioneze, de ce ??!! Pt. ca au fost avansati doar lingai,rudele sau cei care au mituit pe cei ” incoruptibili” si din aceasta cauza tara noastra este praf si suntem pe ultimul loc in Europa, pt. ca ne conduc niste incapabili si analfabeti.

  3. avatar

    GEORGE TAG

    marți, 21.01.2014 la 22:51

    George A
    TOATĂ LUMEA DĂ VINA PE I.S.U. SI JANDARMERIE, CĂ NU AU LOCALIZAT ȘI NU AU GĂSIT EPAVA ….. DAR PE POLITICENII ROMANI CARE IȘI CUMPĂRĂ LIMUZINE DE MII DE EURO DIN BANII NOSTRI (TAXE ȘI IMPOZITE …. ETC ) CA-SĂ SE PLIMBE CUM VOR EI …………… NU FACE NIMENI ATÂTA GURĂ ȘI EMISIUNI TV ,,,,,,,,. ÎN LOC SĂ CUMPERE APARATE PERFORMANTE PT NOI … PT ȚARĂ (PT ROMÂNIA !!! ) ,,,PILOTĂM APARATE (DIN 1970) DE PE VREMEA LUI CEAUȘESCU. NE MOR PRIETENII ÎN RAZBOAIELE ALTORA !!!!!!!! …….. PT CE ? PT CEI DIN GUVERNUL ROMANIEI RUȘINE VICTOR PONTA ȘI TOT TACAMUL VOSTRU DE CĂCATI !!!!!!!! ÎN PRIMUL RÂND NOUA ROMANILOR CĂ STĂM CU MÂINILE ÎN SÂN ȘI NU FACEM NIMIC …………………… DEȘTEAPTĂTE ROMÂNE……. ….. !!!!!!!!!!!!!

    • avatar

      Andreea

      miercuri, 22.01.2014 la 22:02

      Multumesc ca existi! Ma bucur ca mai sunt si oameni care gandesc asa in tara asta plina de retarzi!

  4. avatar

    Rares

    miercuri, 22.01.2014 la 08:09

    Marcele cum naiba sa ii gaseasca si sa ajunga la ei cocalarii de la ISU nu sunt in stare sa isi gaseasca PRUNELE din propriile buzunare si sa ajunga cu ceeee…, motorina a fost vanduta de mult ca doar mno..au venit sarbatoriile:))) au murit oameni nevinovati din cauza lor RUSINE INCOMPETENTILOR sau mai bine ACEEASI SOARTA !!!!

  5. avatar

    coco

    miercuri, 22.01.2014 la 10:50

    felicitari ISU,SMURD ati facut-o lata!!!!!!!!!

  6. avatar

    Florin

    miercuri, 22.01.2014 la 11:13

    La Jandarmerie sunt ocupati cu falsificarea adeverintelor de salarii sa mai ia un credit pe naspa

  7. avatar

    Cristy

    miercuri, 22.01.2014 la 12:36

    Sa nu uitati faptul ca acesti oameni de la ISU au salvat, salveaza si vor salva in continuare vieti, SMURD-ul este mereu in actiune, poate veti fi si voi in cazul in care veti avea nevoie de ei, atunci le veti multumi.Daca nu sti unde sa ajungi ce faci? Daca primesti destinatie gresita unde te indrepti? Singura vina este a STS sau a altor structuri care se ocupa cu pozitionarea exacta a apelantilor, daca informatiile erau corecte ISU ajungea in cel mai scurt timp. Iar acuzatiile pe care le faci Rares sustinele cu dovezi!

  8. avatar

    ariadna

    miercuri, 22.01.2014 la 13:18

    Ai dreptate Marcele, e plina tara de colonei si generali care nu au facut nimic barbatesc in viata lor. De unde sa stie ei ce sa faca in situatii de forta majora?Sunt buni doar sa umfle salarii si pensii grase. Ar fi interesant sa-i aduca D-ZEU si pe ei in asa o situatie sa vada cum e! Vorba aceea ochi pt ochi, dinte pt dinte.

  9. avatar

    piromanul

    miercuri, 22.01.2014 la 13:31

    In concluzie ati frecat menta cu totii smurdu-l,stsu-l,isu ,toti incompetentii v-au dat clasa de superioritate oameni simpli care nu sunt antrenati si nici pregatiti pt asemenea situatii dovezile nu cred ca mai sunt necesare si importante la ora asta faptele vb de la sine si mai sunt si platiti pt prostie si neprofesionalism,doamne fereste de un cutremur,atunci victimele vor fi gasite asa cum gasim noi astazi situri arheologice de mii de ani..RUSINE!

  10. avatar

    adrian

    miercuri, 22.01.2014 la 16:48

    PONTA SI STROE , DEMISIA DACA AVETI ONOARE >

  11. avatar

    adrian

    miercuri, 22.01.2014 la 16:48

    PONTA SI STROE , DEMISIA DACA AVETI ONOARE >

  12. avatar

    nelu

    joi, 06.02.2014 la 08:36

    daca poate cineva sa-mi dea coordonatele unde a cazut avionul

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

EVENIMENT

ATENȚIONARE: Cod galben de ceață în județul Alba. Vezi localitățile vizate

avatar

Publicat

 Administrația Națională de Meteorologie a emis un cod galben de ceață pentru județul Alba, valabil joi, 23 noiembrie, de la ora 23,10 și până vineri, 24 noiembrie, ora 05,00. Ceața va reduce vizibilitatea local sub 200 de metri și izolat sub 50 de metri, ceea ce va face deplasarea cu mașina extrem de riscantă. 

În județul Alba, localitățile vizate sunt: Abrud, Aiud, Alba Iulia, Baia de Arieș, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș, Sebeș, Teiuș, Albac, Berghin, Bistra, Blandiana, Bucerdea Grânoasă, Bucium, Cergău, Ciugud, Crăciunelu de Jos, Cricău, Cut, Daia Română, Galda de Jos, Hopârta, Ighiu, Jidvei, Livezile, Lopadea Nouă, Lupșa, Meteș, Mihalț, Mirăslău, Mogoș, Ohaba, Pianu, Poiana Vadului, Rădești, Roșia de Secaș, Roșia Montană, Săliștea, Sâncel, Sântimbru, Scărișoara, Șibot, Sohodol, Șona, Șpring, Stremț, Unirea, Vadu Moților, Valea Lungă, Vidra, Vințu de Jos.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Expoziția „Legiunea Română de Vânători transilvăneni-bucovineni din Siberia”. Povestea soldaților

avatar

Publicat

La Sala Unirii din Alba Iulia a avut loc joi, 23 noiembrie, începând cu ora 11.00, vernisajul expoziției Legiunea Română de Vânători transilvăneni-bucovineni din Siberia. Expoziția este dedicată românilor transilvăneni și bucovineni din armata austro-ungară, care după ce au căzut prizonieri în Primul Război Mondial, începând din anul 1917, au reușit să se organizeze în legiuni românești. Acestea au luptat de partea armatei române, iar după sfârșitul războiului au fost implicate în războiul civil din Rusia, luptând împotriva Armatei Roșii.

În cadrul acestei expoziții au fost prezentate ordine ale comandanților Legiunii române, Jurnalele operațiunilor întreprinse de legiunile românești împotriva bolșevicilor, câteva numere ale ziarului Neamul Românesc editat de voluntari la Irkustk și fotografii.

Legiunea de Vânători Transilvăneni-Bucovineni

Revoluția bolșevică din octombrie 1917, negocierile dintre noul guvern și Puterile Centrale încheiat cu pacea de la Brest – Litovsk au complicat extrem de mult situația prizonierilor români din Rusia. Corpul Voluntarilor România a fost dizolvat, iar soldații au încercat să se întoarcă pe cont propriu în România. Autoritățile militare germane din Ucraina au refuzat să le acorde liberă trecere spre țară. În această situație s-au văzut nevoiți să caute alte soluții în climatul exploziv din Rusia aflată în plină fierbere.

S-a luat decizia, în urma consfătuirilor, să se creeze un corp puternic care să reprezinte cauza românească atât în Rusia cât și în Franța. Astfel s-a creat al doilea Corp al Voluntarilor Români în Rusia la Celiabinsk, în 3 august 1918. Primul regiment al corpului a fost Regimentul I „Horia”. Scopurile declarate au fost:

  • continuarea luptei contra Puterilor Centrale
  • susținerea activă a intereselor românești în fața aliaților

Pacea de la Brest-Litovsk îi pune în fața faptului împlinit. Lupta contra Puterilor Centrale nu mai era posibilă pe frontul de est, iar amenințarea bolșevică la adresa prizonierilor care au refuzat înrolarea în Armata Roșie era un fapt evident. Legiunea Cehoslovacă, Corpurile estone, lituaniene, poloneze începuseră retragerea spre Vladivostok în vederea transbordării pe frontul din Franța și aveau deja confruntări cu germanii și bolșevicii ruși și „internaționaliști” (prizonieri germani, maghiari, români, cehi, slovaci, polonezi, croați înrolați mai mult sau mai puțin cu forța). Acțiunea voluntarilor de susținere a României s-a transformat subit într-o foarte dură luptă pentru supraviețuire.

La 24 august 1918, Comitetul Național Român în Rusia semnează un act de colaborare și asistență cu Comitetul Național Ceho-slovac prin care românii se angajau să se organizeze pentru a lupta împreună pentru eliberarea teritoriilor proprii (Boemia, Moravia, teritoriile slovace de sub dominația Regatului Maghiar, Transilvania, Banat, Bucovina). Cehoslovacii se angajau să susțină material, logistic, cu capital uman (ofițeri) noii aliați. Cheltuielile cu recrutarea, propaganda, hrana, cădeau în sarcina Legiunii Cehoslovace. Comitetul Național Român (CNR) se obliga să organizeze școli de ofițeri, instanțe militare și să propună avansări după regula parității. Legiunea Cehoslovacă se obliga să recunoască faptul că CNR se supunea Guvernului Român. Apelul CNR din 15 august către prizonierii români din Rusia a adunat 5.000 de oameni în scurt timp. Un batalion a fost creat în Kurgan și alte cinci la Petropavlosk. Numărul mare de voluntari a creat probleme logistice cărora nici Comitetul Național Cehoslovac nu  le-a găsit rezolvare.

Planul inițial de a îmbarca pe vapoare și trimite voluntarii din Rusia pe frontul de vest a fost abandonat, aliații considerând că redeschiderea frontului de est împotriva Puterilor Centrale ar fi mai util. Astfel, în Siberia au fost concentrate trupe aliate: 30.000 de japonezi, 8.000 de americani, 50.000 de cehoslovaci, 3.000 de italieni, 12.000 de polonezi, 3.000 de sârbi, 12.o00 de chinezi, corpuri de lituanieni, letoni.

Corpul Voluntarilor Români avea probleme interne legate de lipsa unor ofițeri capabili să se impună și să organizeze eficient masa mare de soldați. La solicitarea expresă a CNR, colonelul Eduard Kadlec este detașat la comanda trupelor române cu misiunea de a le organiza și transfera Irkutsk. Până la sfârșitul anului 1918, Corpul Voluntarilor Români în Rusia a fost organizat eficient și încartiruit la Irkutsk. Scopul corpurilor de voluntari era să se îndepărteze cât mai mult de luptele dintre Armata Albă și cea Roșie și să ajungă la Vladivostok.

După capitularea Germaniei, în noiembrie 1918, planurile anterioare de deschidere a unui front oriental sau transbordarea trupelor de voluntari pe frontul de vest au fost abandonate. Trupele aliate debarcate în Siberia reprezentau interesele propriilor țări cu ordinul expres de a nu se implica în problemele interne ale Rusiei. În acest context, singurii implicați în războiul civil rămâneau corpurile de voluntari ale: cehoslovacilor, românilor, letonilor, lituanienilor, polonezilor și sârbilor. Cum scopul inițial, de eliberare a propriilor teritorii de sub dominația austro-ungară, fusese atins voluntarii doreau să ajungă în siguranță acasă intrând în conflict cu eșaloanele de decizie superioare.

Voluntarii români care, au primit ordine din țară să nu se implice în acțiuni care ar dăuna României nu mai doreau să lupte într-un război străin, la Irkutsk ajung, în acest context, să intre într-un conflict acut cu colonelul Kadlek. Acesta apelează la intervenția Comandantului suprem al forțelor aliate în Siberia, generalul Janin. Acesta îl cheamă pe Nițescu, președintele CNR în Rusia, care îi explică faptul că românii doresc să acționeze doar în interesul aliaților și nu în războiul civil. Acesta insistă ca românii să fie repatriați de urgență, dacă se vor achita de sarcina primită de a proteja linia Transsiberianului până la Vladivostok. De asemenea, solicită eliberarea din post a colonelului Kadlek. La Irkutsk conflictul se acutizează, colonelul Kadlek înlocuind ofițerii români cu ofițeri cehoslovaci și ruși și implică voluntarii români în lupte. Generalul Janin trimite ofițeri francezi care să preia comanda Corpului, Malgrat și Buinsee. Aceștia recomandă însă păstrarea col. Kadlek la comandă. În urma protestului CNR, la 19 februarie 1920 col. Kadlek este retras din post , dar în urma discuțiilor cu gen. Janin, ordinul se revocă. În schimb, Comitetul Național Român în Rusia este informat că i se ia comanda Corpului de Voluntari Români în Rusia care va fi reorganizat.

Din 26 ianuarie 1920, Corpul se transformă în Legiunea de Vânători Transilvăneni-Bucovineni și este pus sub comanda directă a Misiunii militare franceze având în componență trei batalioane: Batalionul I „Horia”, Batalionul II „Mărășești”, Batalionul de Rezervă, două companii de mitraliere, o companie de pionieri și o școală de grenadieri. Conflictul se încheie în martie, iar în mai Guvernul Român telegrafiază Misiunii militare franceze că acceptă modificările făcute. Din 5.000 de voluntari români la Irkutsk, doar 3.000 acceptă rămânerea în Legiune. Unii se repatriază în grupuri mici, alții se întorc în lagăr și unii se organizează în Misiunea Militară Română condusă de Victor Cădere care se repatriază în 1921.

Legiunea română primește sarcina de a asigura securitatea Transsiberianului la Taiset, Zima, Tulum, Nijniudnsk în ariegarda trupelor cehoslovace. În această situație legionarii români participă la o serie de conflicte cu bolșevicii câștigându-și renumele de „Dikaya Divizia” (Divizia sălbatică) datorită hotărârii cu care intră în luptă. În toată această zonă legionarii români întreprind în zona ocupată de partizanii bolșevici. La nivelul Armatei Albe condusă de Kolceak apar probleme, revolte înăbușite cu concursul japonenzilor. Armata Albă se dezintegrează rapid, iar înaintarea Armatei Roșii nu poate fi oprită. Cehoslovacii cer imperios să fie eliberați de sarcini și să fie repatriați. Românii sunt atacați din flancul părăsit de cehoslovaci, la Sipkina, rezistă eroic și înving trupele Armatei Roșii, dar în plan general situația este dezastruoasă: iugoslavii sunt înfrânți catastrofal la Nijne-Udinsk, 10.000 de polonezi, lituanienii, letonii sunt în retragere grăbită, 50 de trenuri sunt pierdute în scurt timp, prizonierii sunt împușcați sau spânzurați de bolșevici de-a lungul căii ferate, Armata Albă s-a dezintegrat. Singurele trupe organizate rămase, care mai puteau salva situația au fost cele ale Legiunii de Vânători Transilvăneni-Bucovineni și părți ale Legiunii Cehoslovace. La Șeragul, trenul blindat „Mărășești” este atacat în noaptea de 3/4 februarie, dar românii provoacă pierderi semnificative bolșevicilor. Patrula de lăncieri condusă de plutonierul Rus Crăciun este surprinsă de bolșevici și toți cad în luptă sau sunt uciși în timpul interogatoriilor. Luptele continuă la Kuitun unde trenurile blindate ”Horia”, „Mărășești”, „Kurgantez” (cedat de cehosloavaci românilor) provoacă pierderi uriașe atacatorilor. Românii aruncă în aer gara, minează zonele adiacente căii ferate, distrug comunicațiile, incendiază vagoanele din gară și se retrag spre Vladivostok . Colonelul Kadlek adresează un protest Legiunii Cehoslovace care s-a retras lăsându-i pe români descoperiți. În ordinul de zi laudă capacitatea combativă a trupelor sale. Încercările de încheiere a unui armistițiu sunt respinse de col. Kadlek motivând că românii sunt parte a Armatei Regale a României care luptă pe Nistru cu bolșevicii și nu pot încheia înțelegeri cu inamicul.

Armistițiul este încheiat de Legiunea Cehoslovacă și solicită trupelor bolșevice să păstreze o distanță de 50 de kilometri față de ariergardă. Românii rămân în ariergardă până la Vladivostok, asigurând securitatea tuturor celor care se retrăgeau.

La 26 mai 1920, românii se îmbarcă pe două vapoare britanice „Tras-os-Montes” și „Huntsgreen” după ce distrug materialul de război rămas în urmă. În țară sunt primiți cu onoruri militare.

Faptele lor din Extremul Orient le aduc recunoașterea meritelor în România interbelică. În perioada comunistă însă, majoritatea și-au pierdut gradele, drepturile câștigate cu eroism și mulți au sfârșit în închisorile și lagărele vremii.

Evenimentul a fost organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO – FOTO: ACCIDENT GRAV în Alba Iulia, zona Stadion. Două victime, transportate la Urgențe

avatar

Publicat

Un accident grav s-a produs în Alba Iulia, pe bulevardul  Republicii în zona Stadion – Bazinul Olimpic. Două persoane au fost rănite, dintre care una a rămas încarcerată, după ce un autoturism BMW s-a izbit de un VW Polo. Detașamentul Alba Iulia al Inspectoratului pentru Situații de urgență a intervenit cu o autospecială de descarcerare. Circulația a fost oprită și la fața locului au apărut și echipajele de la Poliția Rutieră.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Alba, cele două autoturisme s-au ciocnit frontal. În fiecare dintre mașini se afla câte o persoană, la volan. Ambele persoane au fost duse la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean. Deocamdată nu se cunoaște starea lor.

UPDATE 2: Una dintre persoanele accidentate se pare că are o fractură la picior. Cealaltă este, la prima vedere, într-o stare bună

Revenim cu amănunte.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

PEDITEL- call center medical gratuit pentru copiii din Alba Iulia, deservit de 15 medici specialiști din Cluj

avatar

Publicat

Părinții din Alba Iulia pot apela un call center pediatric gratuit care funcționează non-stop. La telefon va răspunde unul dintre cei 15 medici specialiști din Cluj Napoca, care va putea oferi sfaturi la telefon legate de problemele celor mici: febră, diaree, vărsături și altele. Acesta este un proiect implementat în cadrul programului Alba Iulia Smart City. PEDITEL se poate apela la 1791, număr cu tarif normal valabil în rețelele Vodafone, Orange și Telekom (pentru cartelee prepay Telekom sunt este necesar credit, nu minute naționale). Din rețeaua Digi fix sau mobil, apelarea se face la *1791. 

PEDITEL este un serviciu la care puteți suna la orice oră copilul dumneavoastră are o problemă medicală. Este un call center non-stop, deservit de 15 medici specialiști/primari, care au un program de lucru structurat pe ture și gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, o centrală telefonică și un soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală. PEDITEL se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, care NU sunt urgențe.

PEDITEL este un proiect al Fundației Părinți din România și funcționează deja în alte județe de mult timp. În 2017, numărul de apeluri zilnice a ajuns în medie la 149. În cadrul programului Smart City, acest proiect a fost implementat și la Alba Iulia cu ajutorul companiei ”Life is Hard” din Cluj Napoca. Anunțul a fost făcut joi, în cadrul unei întâlniri pe această temă organizată la Primăria Alba Iulia de către city – managerul Nicolaie Moldovan.

Locuitorii celorlalte localități ale județului Alba care vor să apeleze PEDITEL, o pot face, fără a fi refuzați de medici.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări ale cazierului fiscal, aprobate de Guvern

avatar

Publicat

Printr-un proiect de lege aprobat în ședința de miercuri, Guvernul propune modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.

Potrivit iniţiativei, se exceptează înscrierea în cazierul fiscal al practicienilor în insolvență a informațiilor privind inactivitatea fiscală declarată de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolvenţei în formă simplificată, intrării în faliment sau pronunţării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare a contribuabilului, avînd în vedere că aceasta nu ține de culpa practicianului.

În plus, se propune ca informațiile înscrise în cazierul fiscal al practicianului în insolvență până la data intrării în vigoare a proiectului de lege (care privesc inactivitatea fiscală a contribuabilului aflat în procedura de insolvenţă în formă simplificată, a contribuabilului care a intrat în faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, dar care vizează activitatea desfășurată de către contribuabil anterior desemnării în procedură a practicianului în insolvență), să fie scoase la cererea acestuia.

Altă modificare se referă la majorarea de la 5 la 15 zile a termenului la care organele competente trebuie să comunice organului fiscal actele prin care au fost constatate și sancţionate faptele care fac obiectul înscrierii în cazierul fiscal, rămase definitive prin neexercitarea căii de atac prevăzută de lege.

Practica a demonstrat că termenul de 5 zile este în unele situații insuficient datorită înregistrării cu întârziere pe Portalul instanțelor de judecată a mențiunilor privind introducerea acțiunii de atac. Astfel, se poate ajunge în situația în care, deși actul de sancționare este contestat în termenul legal, această mențiune nu se află pe portal și, totuși, să se realizeze înscrierea în cazierul fiscal, încălcându-se astfel regula generală potrivit căreia înscrierile în cazierul fiscal se realizează numai în baza actelor rămase definitive.

Se propune, de asemenea, ca în situația înscrierii inactivitații fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entității fără personalitate juridică în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali sau al reprezentanţilor desemnaţi, aceasta să fie scoasă din evidență la data împlinirii unui termen de un an de la data înscrierii.

Proiectul de lege prevede și eliminarea obligației persoanelor care solicită eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic, de a transmite, odată cu cererea, documentele care atestă identitatea şi calitatea acestora.

Măsura face parte din planul de simplificare a procedurilor administrative pentru contribuabili și va conduce la un sistem eficient și rapid de emitere și obținere a certificatului prin serviciul „Spațiul Privat Virtual”.

Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere și adoptare Parlamentului, transmite Guvernul, într-un comunicat de presă.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate www.AutoPieseonline24.RO

ADMINISTRATIE

PUZ-ul pentru Monumentul de la Alba Iulia, în dezbatere publică. Cum va arăta Axul Marii Uniri

avatar

Publicat

Primaria Municipiului Alba Iulia anunță începutul dezbaterilor publice cu privire la Planul Urbanistic Zonal – Ansamblul Memorial al Marii Uniri, Alba Iulia, Parcul Unirii. Potrivit reprezentanților instituției, documentația este în etapa de promovare spre aprobare.

Inițiată de Primăria Municipiului Alba Iulia, documentatia de urbanism, prezentată spre informare și consultare publică, reglementează cadrul urban de amplasare și conformare a Monumentul Marii Uniri într-un ansamblu memorial.

Într-un comunicat, Primăria Alba Iulia anunță că documentatia propune materializarea axului Marii Uniri format din Catedrala Arhiepiscopală a Încoronării, Podul Marii Uniri (care reface accesul în axul catedralei și îl întregește), axul Parcului Unirii care susține amplasamentul Monumentul Marii Uniri cu realizarea unei piațete ce va permite desfăsurarea unor ceremonii, fântâna arteziană, pietonalul bulevardul Transilvaniei si biserica cu hram Pogorârea Sfântului Duh.

”Realizarea ANSAMBLULUI MEMORIAL AL MARII UNIRI la Alba Iulia este cu atât mai necesar, în perspectiva Ventenarului Unirii din 1918, cu cât cinstirea memoriei inaintasilor si eroilor noştri care au luptat pentru Unirea cea Mare, act istoric de importantă naţională, este o datorie de onoare.

Iniţiativa realizării monumentului la Alba Iulia datează din 1993, când in cadrul programului iniţiat de Ministerul Culturii, in colaborare cu Ministerul Lucrărilor Publice si Amenajarea Teritoriului, Prefectura Judeţului Alba, Consiliul Judeţean Alba si Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, a organizat concursul naţional de creaţie pentru ridicarea Monumentului Unităţii Naţionale. Acesta s-a finalizat prin desemnarea ca şi câştigătoare a machetei prezentate de sculptorul Mihai Buculei.

Ulterior, proiectul sculptorului Mihai Buculei a primit AVIZAT FAVORABIL pentru schiţa de idee privind realizarea si amplasarea in Municipiul Alba Iulia a lucrării de artă plastică monumentală “Monumentul Marii Uniri” în şedinţa Comisiei Naţionale de For Public din data de 14.04.2009. Până în 2012, realizarea monumentului a fost amânată in nenumerate rânduri.

În anul 2012 au fost reluate demersurile pentru edificarea “Monumentului Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918” la Alba Iulia la solicitarea Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor “Regina Maria” impreună cu Filiala Cultul Eroilor Judeţul Alba, Fundatia 1 Decembrie 1918, Asociatia Cultural Patriotica Avram Iancu si Uniunea Arhitectilor din Romania – Filiala Alba, ocazie cu care a fost intocmită, de firma de proiectare B.P.Străjan, documentatia de urbanism ce reglementează cadrul urban și conceptul de ansamblu.

Reglementările, în forma prezentată, au fost avizate de Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia in octombrie 2012 si de Ministrul Culturii si Identitătii Nationale, minister care si-a dat avizul si pentru realizarea Monumentului Marii Uniri.

Planșa de reglementări urbanistice poate fi consultată pe site-ul si la afisierul Primăriei Municipiului Alba Iulia” se arată în comunicatul de presă al Primăriei Municipiului Alba Iulia.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

METEO de WEEKEND în ALBA: Soare, nori și maxime de 12 grade Celsius. Prognoza până în 25 noiembrie

avatar

Publicat

Nori și maxime de 10-12 grade Celsius vom avea în weekendul care urmează. Vremea se va menține rece în continuare, ne anunță meteorologii.

Minimele din zona montană vor fi de -6 grade, duminică la Oașa, iar maximele nu trec de 12 grade, sâmbătă la Sebeș.

Vă prezentăm condiţii meteo în localităţi din judeţul Alba, în perioada 23-25 noiembrie:

Vineri, 23 noiembrie

Alba Iulia: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial noros

Sebeș: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial noros

Oaşa: minime de -2 grad Celsius, maxime de 3 grade Celsius; parțial noros

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial noros

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius;parțial noros

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de 3 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; parțial noros

Cîmpeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; parțial noros

Arieşeni: minime de 0 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Cugir: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial însorit

 

Sâmbătă, 24 noiembrie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial noros

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial noros

Oaşa: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; parțial noros

Aiud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius;parțial noros

Blaj: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial noros

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de 1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; parțial noros

Cîmpeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; parțial noros

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Cugir: minime de 1 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

 

Duminică, 25 noiembrie

Alba Iulia: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Sebeș: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Oaşa: minime de -6 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; predominant noros

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; posibil o aversă

Zlatna: minime de 1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; predominant noros

Cîmpeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; predominant noros

Arieşeni: minime de -4 grade Celsius, maxime 4 grade Celsius; predominant noros

Cugir: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

sursa: accuweather.com

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: ACCIDENT pe DN74, lângă Ampoiţa. Două maşini implicate. Trafic reluat între Alba Iulia şi Zlatna

avatar

Publicat

Un accident rutier s-a petrecut joi după-amiaza, în jurul orei 17.30, pe DN74, la intersecţia cu drumul spre localitatea Ampoiţa. Din primele date, două maşini s-au lovit.

În imaginile transmise de un cititor Alba24 se poate vedea un autoturism Volkswagen Golf avariat în partea din faţă şi o dubiţă, oprită într-un copac.

UPDATE: Două persoane au suferit leziuni în urma accidentului.

UPDATE1: Una dintre persoanele rănite a fost transportată la spital, cu o ambulanţă de la SAJ Alba.

Traficul rutier a fost blocat.

UPDATE2, ora 18.20: Potrivit IPJ Alba, circulaţia rutieră a fost redeschisă, la locul accidentului.

Revenim cu amănunte.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

TEIUȘ

24 noiembrie: Ședință ordinară la Consiliul Local Teiuș. Rectificare bugetară, burse școlare și târguri

avatar

Publicat

Consilierii locali ai orașului Teiuș se reunesc vineri în ședință ordinară, pentru a dezbate și a supune la vot proiectele de hotărâre aflate pe oridnea de zi. Vor avea de aprobat rectificare bugetară pe anul 2017, bursele școlare, calendarul târgurilor pe 2018 și altele.

Vă prezentăm ordinea de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Teiuș pe anul 2017.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare și vânzare directă către dl. Marian Nicolae Cristian și soția Mariana Ioana Florina a imobilului teren identificat cu CF 71558 Teiuș, nr. Cad 71558 situat în Teiuș, str. Hirea, nr.66
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea burselor școlare pentru anul 2017-2018
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de cooperare cu Fundația Betania pentru îngrijirea copiilor aflațu în nevoi sociale
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea calendarului târgurilor și piețelor în orașul Teiuș în anul 2018
  6. Proiect de hotărâre privind alegerea președinetelui de ședință de o perioadă de trei luni, respectiv decembrie 2017- frebruarie 2018
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire Iaz Piscicol”, orașul Teiuș, extravilan, jud. Alba, beneficiar SC Retter Projectmanagement SRL
  8. Cereri: Ghioancă Daniel
  9. Adrese: Liceul Teoretic Teiuș nr.2200/27.10.2017
  10. Probleme curente
  11. Stabilirea datei ședinței ordinare a Consiliului local al orașului Teiuș pe luna decembrie 2017.
image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ABRUD

Explozie a unei centrale pe lemne, la Abrud. Au intervenit pompierii din Cîmpeni

avatar

Publicat

O centrală pe lemne situată într-un apartament de pe strada Avram Iancu din Abrud a explodat, joi după masă. Pompierii din Cîmpeni au fost chemați imediat să intervină. Potrivit reprezentanților Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba, nu s-au înregistrat victime. Totodată nu s-a produs nici un incendiu, dar suflul exploziei a deteriorat ușa de la balcon și un geam. 

Foto: arhivă

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate
EVENIMENTacum 3 ore

ATENȚIONARE: Cod galben de ceață în județul Alba. Vezi localitățile vizate

ACTUALITATEacum 4 ore

FOTO-VIDEO: Expoziția „Legiunea Română de Vânători transilvăneni-bucovineni din Siberia”. Povestea soldaților

Publicitate
EVENIMENTacum 6 ore

VIDEO – FOTO: ACCIDENT GRAV în Alba Iulia, zona Stadion. Două victime, transportate la Urgențe

EVENIMENTacum 6 ore

PEDITEL- call center medical gratuit pentru copiii din Alba Iulia, deservit de 15 medici specialiști din Cluj

Publicitate
ACTUALITATEacum 7 ore

Modificări ale cazierului fiscal, aprobate de Guvern

ADMINISTRATIEacum 7 ore

PUZ-ul pentru Monumentul de la Alba Iulia, în dezbatere publică. Cum va arăta Axul Marii Uniri

Publicitate
EVENIMENTacum 8 ore

METEO de WEEKEND în ALBA: Soare, nori și maxime de 12 grade Celsius. Prognoza până în 25 noiembrie

EVENIMENTacum 8 ore

FOTO VIDEO: ACCIDENT pe DN74, lângă Ampoiţa. Două maşini implicate. Trafic reluat între Alba Iulia şi Zlatna

Publicitate
TEIUȘacum 9 ore

24 noiembrie: Ședință ordinară la Consiliul Local Teiuș. Rectificare bugetară, burse școlare și târguri

ABRUDacum 9 ore

Explozie a unei centrale pe lemne, la Abrud. Au intervenit pompierii din Cîmpeni

Publicitate
ACTUALITATEacum 9 ore

FOTO: Peste 150 de elevi şi preşcolari din Alba au primit sfaturi de la poliţişti, pentru siguranţă în şcoli

ABRUDacum 9 ore

Verificări în trafic, pe DN1, la Aiud şi pe DN74, la Abrud. Amenzi de peste 10.000 de lei, într-o zi

ACTUALITATEacum 9 ore

Utilizarea caselor de marcat electronice. Noile cerinţe, în vigoare. Conţinutul bonului fiscal

ACTUALITATEacum 9 ore

Zeci de taximetrişti din Alba Iulia, amendaţi de Poliţia Rutieră. Ce sancţiuni au dat oamenii legii

ACTUALITATEacum 10 ore

Un bărbat de 47 de ani din Blaj, urmărit naţional, a ajuns după gratii. Este condamnat pentru distrugere



Copyright © 2017 Alba24.ro powered by Independent Media & More