Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

AMENZI pentru patru asociaţii din ALBA care oferă servicii sociale şi cazuri de plăţi ilegale a ajutoarelor de la stat. Raportul inspecţiei sociale pe 2014

Publicat

ajutor social În cadrul campaniilor pe teme de control în domeniul serviciilor sociale şi acordarea de subvenţii şi indemnizaţii, AJPIS Alba a derulat în 2014 mai multe acţiuni în urma cărora cinci asociaţii au fost amendate cu peste 15.000 de lei, iar alte instituţii, inclusiv primării s-au ales cu avertismente sau măsuri administrative. Au fost confirmate peste 200 de cazuri în care au fost încasaţi necuvenit bani pentru indemnizaţia de creştere a copilului, alocaţia pentru susţinerea familiei sau venitul garantat. Valoarea totală a sumei de recuperat este de peste 200.000 de lei.

Vă prezentăm în continuare măsurile luate de AJPIS Alba în urma campaniilor de verificare în teritoriu din 2014:

Campania tematică „Controlul, evaluarea şi monitorizarea serviciilor sociale”: 106 tipuri de servicii sociale din judeţul Alba verificate, din care publice 37 și private 69.

Au fost dispuse 597 măsuri de remediere a deficienţelor constatate, din care îndeplinite 507.

În urma monitorizării măsurilor dispuse, 80% din deficienţe s-au remediat, restul urmând a se finaliza la termenele de reprogramare scadente. Cu ocazia controlului, au fost aplicate opt sancţiuni, din care patru amenzi pentru:

– SC Micul Creștin SRL – 1.000 lei.

– Fundația Congregația Sf. Iosif – 5.000 lei.

– Asociația Filantropia Ortodoxă -5.000 lei.

– Unitatea medico socială Ocna Mureș – 5.000 lei.

Campania „Controlul implementării programului de subvenționare derulat în baza Legii nr.34/1998”: controale la Asociația AS 2001 Alba Iulia – 2 centre; Asociația Filantropia Ortodoxă – 9 centre; Asociația Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj – 2 centre; Asociația Caritas Romano Catolic Alba Iulia – 3 centre; Asociația de îngrijire și Asistență Elena – un centru; Asociația “Trebuie” Sebeș – un centru. Suspiciuni verificate pentru 211 beneficiari și cinci angajați. Au fost confirmări în nouă cazuri.

Campania ,,Controlul bazat pe risc, privind stabilirea, acordarea şi plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului (ICC) şi a stimulentului de inserţie (SI): 206 dosare verificate, din care 24 cu suspiciuni confirmate. Pentru aceste deficienţe s-au emis decizii de recuperare a sumelor încasate necuvenit de către beneficiari, în cuantum total de 95.329 lei. S-a recuperat prin agenţie suma de 33.812 lei, iar restul debitelor au fost transferate la ANAF pentru recuperare.

Campania ,,Controlul bazat pe risc privind stabilirea, acordarea si plata alocatiei pentru sustinerea familiei (ASF) si a venitului minim garantat (VMG)”: 35 de primării controlate, fiind verificate un număr de 173 dosare. Au fost dispuse 232 de măsuri de remediere, fiind confirmate suspiciuni în 150 de cazuri. Debitele de recuperat sunt în sumă de 170.147 lei, din care au fost încasaţi 44.264 lei şi au rămas de recuperat 30.843 lei. La ANAF, au fost predate debite de 95.040 lei. Primăria Bucerdea Grânoasă s-a ales cu avertisment.

Campania ,,Controlul bazat pe risc privind stabilirea, acordarea şi plata alocaţiei pentru susţinerea familiei”: 31 de primării controlate, fiind verificate un număr de 105 dosare. Au fost dispuse 116 măsuri de remediere, fiind confirmate 58 de suspiciuni. Cuantumul debitelor este de 14.642 lei, din care recuperate 6.230 lei şi au rămas 1.084 lei. Debite predate la ANAF: 7.328 lei.

Campania “Analiza de risc privind acordarea alocaţiei de stat pentru copii”: 8 dosare verificate, două măsuri de remediere.

Campania “Control, evaluare și monitorizarea comisiilor de evaluare persoanelor adulte cu handicap și a serviciilor de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap”: 118 dosare verificate, 10 măsuri de remediere, 22 dosare cu nereguli.

Campania privind verificarea accesului persoanelor cu handicap la mediul fizic, informaţional şi comunicaţional: 15 instituții publice locale și județene verificate. Principalele deficienţe:

– lipsa rampelor de acces în clădire şi lipsa accesibilizării grupurilor sanitare conform NP 050/2001, şi a Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap

– lipsa interpretului autorizat al limbajului mimico gestual;

– lipsa telefoanelor adaptate pentru persoanele cu handicap auditiv

– lipsa pictogramelor;

– lipsa paginii de internet proprie

– lipsa locurilor de parcare semnalizate pentru persoanele cu dizabilități.

Au fost dispuse 68 de măsuri administrative. În urma adreselor primite, un număr de 11 entități publice au solicitat prelungirea termenelor până în luna martie 2015. Nu au fost dispuse măsuri cu impact financiar.

Campania de informare şi consiliere privind modificările legislative majore din domeniul asistenţei sociale

La nivelul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba, au fost organizate două sesiuni de informare şi consiliere, desfăşurate în timpul sesiunilor, la care au participat 102 reprezentanți, dintre care 89 Unităţi Administrativ Teritoriale şi 13 reprezentanți din partea Asociației Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

La fiecare control tematic desfăşurat în cadrul campaniilor de control din anul 2014, s-a consiliat şi informat atât personalul cu atribuţii de asistenţă sociala cât şi primarii din toate cele 78 de primării de la nivelul Judeţului Alba.

Campania privind “Controlul , evaluarea și monitorizarea unităților protejate autorizate”: control la o unitate protejată autorizată – Filiala Filantropia Ortodoxă Sebeș- secția brutărie. În urma verificării, are suspendată autorizația de funcționare nr.1241/2013, prin Ordinul 755/2014 al MMFPSPV. Filiala Filantropia Ortodoxă Sebeș a solicitat MMFPSPV retragerea autorizației de funcționare cu nr.1241/2013 ca unitate protejată autorizată.

Campania „Stadiul implementării Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului de către Serviciile publice de Asistență Socială la nivelul municipiilor”: verificări la DAS Alba Iulia, SPAS Sebeș, SPAS Aiud, SPAS Blaj şi Centrul de zi Petrești, Centrul pentru copii cu dizabilități multiple, Asociația pentru Consiliere și Asistență Specializată Alba, ONG –Maria Beatrice, Alba Iulia, Centru de zi pentru copii cu dizabilități „Prietenii Mariei Beatrice”. Au fost dispuse măsuri pentru elaborarea strategiei la nivel local privind analiza nevoilor sociale de pe raza comunității pe termen lung și mediu şi semnarea procedurilor de lucru pentru activitățile de aplicare a măsurilor de prevenire și combatere a situațiilor de risc pentru copii, precum și celelelte proceduri elaborate în vederea îndeplinirii atribuțiilor SPAS.

Campania „Controlul serviciilor sociale dezvoltate prin Programul Operațional Regional, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice ”: controale la primăriile Cugir, Zlatna, Abrud, Aiud. Blaj. Au fost dispuse 25 de măsuri de remediere a deficienţelor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax