Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

ANGAJĂRI la ARMATĂ. 50 de posturi în Alba, pentru recrutare prin filieră indirectă. Condiţii de participare la concurs şi detalii despre înscrieri

Publicat

militariCentrul  Militar  Judeţean  Alba recrutează candidaţi pentru 16 posturi de ofiţeri, respectiv 34 de subofiţeri. Termenul  limită  de  întocmire  a  dosarelor  de  candidat, inclusiv  efectuarea  vizitei  medicale, este 16 iunie 2017.

Centrul  Militar  Judeţean  Alba, prin  Biroul  Informare  Recrutare, structura  militară  a  Ministerului  Apărării  Naţionale, care  se  ocupă  de  promovarea  profesiei  militare  şi  recrutarea  candidaţilor  pentru  cariera  militară  aduce  la  cunoştinţa  celor  interesaţi   oferta  educaţională  pentru  formarea  ofiţerilor  şi  subofiţerilor  în  activitate, pe  filiera  indirectă, astfel:

Candidaţii pentru ofiţeri trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să  aibă  vârsta  de  cel  mult  40  de  ani  împliniţi  în  anul  desfăşurării  concursului  dee  admitere  la  cursul  de  formare;

– să  fie  absolvent  al  unei  instituţii  de  învăţământ  universitar  acreditate, cu  diplomă  de  licenţă, cu  profil  corespunzător  armelor  sau  serviciilor  şi  specialităţilor  militare  pentru  care  se  organizează  cursul  de  formare, conform  reglementărilor  în  vigoare, iar  în  cazul  în  care  este  student  în  ultimul  an, să  facă  dovada  promovării  examenului  de  licenţă, până  la  data  concursului  de  admitere  la  cursul  de  formare:

Număr  de  locuri  scoase  la  concurs:

– Psihologie – 7;

– Sociologie – 3;

– Muzici  militare – 6;

Candidaţii pentru subofiţeri trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă vârsta de cel mult 40 de ani împliniţi în anul desfăşurării concursului  de admitere;

– să  fie  absolvent  de  învăţământ  licea cu  diplomă  de  bacalaureat, iar  în  cazul  în  care  sunt  elevi  în  ultimul  an, să  facă  dovada  promovării  examenului  de  bacalaureat  până  la  data  concursului  de  admitere.

– să aibă studii/competenţe profesionale corespunzătoare armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare, conform reglementărilor în vigoare;

– pentru serviciul „medical” – să fie absolvent al învăţământului liceal/postliceal sau universitar de specialitate, cu diplomă sau certificat de absolvire/de  competenţă  profesională  pentru  specialitatea  de  asistent  medical  generalist;

– pentru  serviciul  „muzici  militare” – candidaţii  trebuie  să  fie  absolvenţi  ai  învăţământului  liceal  cu  diplomă  de  bacalaureat, fără  să  deţină  certificat  de  competenţe  profesionale, iar  competenţele  le  susţin  în  cadrul  probelor  de  concurs.

Număr  de  locuri  scoase  la  concurs:

– Sanitari – 19

– Muzici  militare – 25;

Termenul  limită  de  întocmire  a  dosarelor  de  candidat, inclusiv  efectuarea  vizitei  medicale, este 16 iunie 2017. Pentru  informaţii  suplimentare cei  interesaţi  sunt  rugaţi să contacteze  Centrul  Militar  Judeţean  Alba  situat  în  Alba Iulia, Str. Regina Maria, nr. 6.

Telefon / Fax: (0258) 81.22.91

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

2 Comentarii

2 Comments

  1. Adrian

    duminică, 30.04.2017 la 18:43

    De ce induceti cititorii in eroare? Sunt 16 locuri de ofiteri si 44 locuri de subofiteri, deci in total 60 locuri, dar repartizarea se face la sfarsitul cursurilor, locurile sunt stabilite abia la absolvire de catre MApN si cu siguranta in toata tara. Se poate intampla ca din cei 60 de absolventi nici unul sa nu fie repartizat in Alba din lipsa de posturi.

    • moderatorul de serviciu

      duminică, 30.04.2017 la 20:41

      Puneți intrebarea asta celor care au transmis comunicatul, adica celor de la MApN.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

BLAJ

Sala polivalentă de la Blaj. Parteneriat cu CJ Alba pentru investiţia de 2 milioane de euro. Când va fi gata

Publicat

Primăria Blaj pregăteşte terenul pentru construirea sălii polivalente ce ar putea deservi tot judeţul Alba. În acest sens, propune încheierea unui parteneriat cu CJ Alba, pentru derularea investiţiei şi împărţirea cheltuielilor şi preluarea în cote egale a terenului respectiv.

Primăria a identificat un teren de 17.118 mp, într-o zonă apropiată centrului municipiului, pentru construirea sălii de sport polivalente. A fost finalizat concursul de soluţii de arhitectură, iar acum este în faza de proiectare.

Sala va avea un total de 11.000 mp și 2.000 de locuri, investiţia urmând să fie finalizată în 2019.

“Prin adresa nr. 26070/31 octombrie 2017, înregistrată la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 20184/31 octombrie 2017, Consiliul Local al municipiului Blaj solicită realizarea unui parteneriat, în cote părți egale, între Județul Alba prin Consiliul Județean Alba și municipiul Blaj prin Consiliul Local al municipiului Blaj pentru construirea la Blaj a Sălii de sport polivalentă a Județului Alba.

În acest sens Consiliul Local al municipiului Blaj a identificat bunul imobil-teren situat administrativ în municipiul Blaj, înscris în CF nr. 76992 Blaj și CF nr. 77085 Blaj, în suprafaţă totală de 17.118 mp, teren adecvat construirii unei săli polivalente în condițiile și la standardele naționale și internaționale impuse unui asemenea obiectiv sportive

imobilul – teren, unde urmează să se construiască sala polivalentă, conform legislației în vigoare, trebuie să fie în proprietatea celor două unități administrativ teritoriale, în părți egale.

În consecință se impune însușirea cereri adresate Consiliului local al municipiului Blaj, pentru transmiterea cotei de ½ părți asupra unui bun imobil – teren situat administrativ în municipiul Blaj, din domeniul public al municipiului Blaj și din administrarea Consiliului local al municipiului Blaj , în domeniul public al Județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba, în vederea realizării în comun a obiectivului „Sală de sport polivalentă a Județului Alba în municipiul Blaj”, se arată în documentaţia proiectului ce va fi supus votului consilierilor judeţeni în 14 decembrie.

În adresa primăriei către CJ Alba se arată că Blajul şi judeţul Alba au jucat, în ultimii patru ani, un rol primordial în voleiul feminin românesc.

“Volei Alba Blaj este prima echipă din Transilvania, în istoria voleiului românesc feminin, care a cucerit titlul de Campioană a României şi Cupa României. De trei sezoane, Blajul şi judeţul Alba reprezintă România în cea mai prestigioasă competiţie europeană de volei feminin – Liga Campionilor”, potrivit sursei citate.

Administraţia locală mai arată că, în lipsa unei săli adecvate, cu 2000 de locuri del puţin, echipele de volei, baschet şi handbal nu se pot bucura de un număr important de spectatori la meciurile disputate în judeţ, iar în cupele europene trebuie găsite săli în Sibiu, Cluj sau Mureş.

Având în vedere că, “la Alba Iulia nu există o intenţie avansată în ceea ce priveşte construirea unei săli de sport polivalente a judeţului Alba, municipiul Blaj are în intenţie să demareze procedurile pentru construirea unei săli de sport cu aproximativ 2000 de locuri în folosul întregului sport din judeţul Alba”, mai scrie în adresă.

Echipele naţionale de volei ale României îşi vor disputa toate meciurile la sala din Blaj, după finalizarea acesteia.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Răsărit de soare în Munţii Şureanu. Imagini superbe de iarnă

Publicat

Imagini superbe din Munţii Şureanu, în decembrie. Răsăritul de soare contrastează albul zăpezii cu nuanţe vii de roşu, portocaliu şi galben.

Natura este parcă mai frumoasă, aproape de cer, în munţi. Poţi vedea până departe, de pe pârtiile din Şureanu, când este senin. Iar aerul curat îţi dă bună dispoziţie şi zăpada proaspătă din acest an te invită să-ţi pui forţele în mişcare, pe schiuri.

E doar un crâmpei din peisajul spectaculos din Munţii Şureanu, în această perioadă.

Imaginile au fost făcute publice miercuri, pe reţeaua de socializare, de către Domeniul Schiabil Şureanu.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Rolul temelor pentru acasă ale elevilor. Primele concluzii, după consultarea publică organizată de minister

Publicat

Temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării, a fost concluzia generală în urma consultării publice din perioada 7-20 noiembrie, organizată de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Totuşi, sunt şi unele aspecte ce ar trebui îmbunătăţite.

La consultare au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% – mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.

Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți.

Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.

Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.

În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc.

La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.

Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.

Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc.

De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).

Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Camera Deputaţilor a adoptat Split TVA. Care sunt prevederile din lege

Publicat

Legea de aprobare a OUG privind split TVA a fost aprobată miercuri de Camera Deputaţilor, cu 163 de voturi ”pentru” și 95 ”împotrivă”.

Potrivit noilor reglementări adoptate la articolul 2, „au obligația să deschidă și să utilizeze cel puțin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea și plata TVA, și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea TVA, care se află în cel puțin una din următoarele situații:

a) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dacă aceste obligații nu sunt achitate până la 31 ianuarie 2018;

b) începând cu 1 ianuarie 2018 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA mai vechi de 60 de zile de la scadență, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei — restul contribuabililor;

c) se află sub incidența legislației naționale privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență”.

De asmenea, persoanele publice și persoanele impozabile care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA au fost scoase din rândul celor care au obligația să plătească contravaloarea TVA aferente achizițiilor de bunuri și servicii în cont separat al furnizorului aflat în sistem split TVA.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Numărul maşinilor second-hand înmatriculate în România a crescut cu 71%. Cum s-au vândut autoturismele noi

Publicat

Numărul maşinilor noi înmatriculate în România a crescut cu 14,64%, în primele 11 luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2016, în timp ce autoturismele second-hand au fost cu 71% mai multe.

Au fost 99.000 de autoturisme noi înmatriculate, faţă de 474.487 de maşini second-hand.

În intervalul ianuarie – noiembrie 2017, pe primele trei locuri la numărul înmatriculărilor de autoturisme rulate se află: Volkswagen, cu 124.533 de exemplare (+58,04% faţă de perioada ianuarie – noiembrie 2016), Opel (58.934, +31,55%) şi Ford (46.838 unităţi, +51,70%), potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), potrivit Agerpres.

Totodată, la capitolul vehiculelor noi, din totalul de 98.116 unităţi, cele mai multe înmatriculări au fost consemnate pentru Dacia – cu 27.424 unităţi (+9,79% comparativ cu primele 11 luni din anul anterior), Volkswagen (9.050 unităţi, +21,53%) şi Skoda (8.439 unităţi, +6,62%)

Cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor de autoturisme noi s-a consemnat în luna noimebrie la: Alfa Romeo (nouă unităţi), Subaru (6), Bentley (4), Lada şi Ssang Yong (câte trei unităţi), respectiv Ferrari şi Maserati (câte o unitate).

Tot la nivelul lunii noiembrie, au fost înmatriculate în România 48.458 de autoturisme rulate, ceea ce reprezintă un salt de 89,78%, în comparaţie cu noiembrie 2016, când s-au înregistrat 25.534 de exemplare.

Conform datelor DRPCIV, parcul auto naţional din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% faţă de anul anterior, depăşind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în Bucureşti.

Astfel, din cele 1,253 milioane de maşini înregistrate în Bucureşti (circa 18% din total), puţin peste un milion de exemplare reprezentau autoturisme.

În Capitală, majoritatea vehiculelor se încadra, la finele anului trecut, în categoria de vechime 6-10 ani (346.594 unităţi), urmată de cele mai vechi de 11-15 ani (301.648 unităţi) şi de cele cu peste 20 de ani uzură (195.666 unităţi).

Numărul autovehiculelor noi (0-2 ani vechime) se situa în Bucureşti, la sfârşitul anului 2016, la 134.322 de unităţi, iar 104.068 dintre acestea făceau parte din categoria ‘Autoturisme’.

La nivel naţional, din totalul celor 7.010.608 vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creştere cu peste 6%, comparativ cu sfârşitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare.

La finele lui 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de maşini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.

surse: digi24.ro, agerpres.ro

Citește mai departe
Publicitate