Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Vânzările de autoturisme noi au crescut cu aproape 15%. Românii cumpără mai multe maşini 4×4

Publicat

În primele patru luni ale anului 2017, vânzările de autovehicule noi înregistrează o creștere de 12,6%, iar cele de autoturisme cu 14,4%, potrivit celor mai recente date prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). A crescut interesul românilor pentru maşinile 4×4 şi preferinţele rămân pentru maşinile diesel.

Vezi și ANAF vinde zeci de mașini, cu prețuri începând de la 600 de lei. Lista autoturismelor scoase la vânzare

În România, vânzările de autoturisme realizate în primele patru luni din 2017 au fost, ca și în anii precedenți, susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 79% (21% persoane fizice).

Comparativ perioada similară din 2016, au crescut atât ponderea (de la 13% la 21%), cât și volumul (cu 81%) achizițiilor realizate de către persoanele fizice.

În ceea ce privește autoturismele rulate, în primele patru luni din 2017, au fost înmatriculate peste 167.000 unități (circa 55% din volumul înregistrat pe întreg anul 2016), adică de 5,7 ori mai multe decât cele noi. Această situație este cauzată, după cum APIA a și semnalat încă de anul trecut, eliminării de la 1 februarie a timbrului de mediu. S-a triplat numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Norma Euro 3 şi 2), de la aproximativ 23.600 unități în 2016, la 68.600 unităţi în 2017.

În luna aprilie 2017 s-au livrat cu 16,2% mai puține autovehicule noi decât în luna martie, pe ansamblul primelor patru luni fiind un total de 40.581 unități, cu 12,6% mai mult decât în primele patru luni din 2016, potrivit APIA.

Autoturismele, care reprezintă 79% din totalul livrărilor realizate în aceste prime patru luni din 2017 (32.027 unități), înregistrează o creștere față de aceeași perioadă a anului 2016 de 14,4%, iar vehiculele comerciale (marfă și persoane), una de 6,1%.

Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 9.611 unități, urmată de către Volkswagen, cu 4.346 unități, Ford 3.389 unități, Renault cu 3.064 unități și Skoda 3.055 unități.

La autoturisme, în funcție de volumele livrate, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 8.341 unități (26% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 7,6% față de 2016), urmată de Volkswagen cu 3.793 unități (11,8% cotă de piață, volume în creștere cu 24% față de 2016); Skoda 3.055 unităţi (9,5% din total piață, volume în creștere cu 3,9%); Renault 2.429 unități (7,6% cotă de piață, volume mai mari cu 35,9%); Ford 2.361 unităţi (7,4% din total piață, volume în creștere cu 26,1%); și Opel cu 1.470 unităţi (4,6% din total piață, volume mai mari cu 35,2%).

Pe modele, cu cele 2.489 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele patru luni din 2017, urmat de Dacia Sandero cu 2.407 unități, Dacia Duster 1.816 unități, Skoda Octavia 1.418 unități și Ford Focus 995 unități.

Românii cumpără mai multe maşini din clasa E (+58,7%), SUV (+32,2%), clasa B (+22%), Clasa F (+18,6%), Clasa C (+8,5%), Clasa A (+4%) faţă de MPV (-30,7%), clasa D (-12,2%) şi sport (-5,2%).

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața cu o pondere de 52,1%, care este însă mai redusă comparativ cu cea din aceeași perioadă a anului trecut (55,7%).

Dintre primele 10 mărci / modele cele mai vândute, 9 mărci și respectiv 6 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări diesel peste această medie (52,1%).

În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), acestea au ajuns la o pondere de 1,7% din totalul livrărilor realizate în primele patru luni ale lui 2017. Chiar dacă volumele sunt foarte mici, creșterile sunt importante (cele electrice +142,1%, iar cele hibride +185,2%) și arată faptul că există un potențial important de creștere al acestei categorii de autoturisme.

În funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 31,8% și respectiv, 25,8% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 13,1% și negru cu 11,5%.

O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4). Acestea reprezintă 24,3% din totalul livrărilor realizate în primele 4 luni din 2017, pe un volum total de 7.775 unități, în creștere 22,8% față de 2016.

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, 25,3% sunt fabricate în Germania, 23,7% sunt de proveniență autohtonă, 11,6% sunt din Cehia; 8,6% din Spania și 7,7% din Turcia.

Livrările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în anul 2017 cu 6,5% comparativ cu anul 2016, iar autoturismele din import, una mai consistentă, de 17,1%.

APIA estimează că în anul 2017 se va înregistra o creștere a pieței auto de de circa 10%.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax