Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Aplicația Start-up Nation s-a închis. Câte dosare au fost depuse pentru cei până la 200.000 de lei promiși de guvern

Publicat

start up startupAplicația electronică pentru depunerea planurilor de afaceri la programul Start-up Nation 2017 s-a închis, vineri, la ora 20:00. În cele 30 de zile ale sesiunii au fost depuse peste 19.000 de dosare. În cadrul programului, firmele mici și mijlocii înființate după data de 30 ianuarie 2017 pot obține ajutoare nerambursabile de la stat de până la 200.000 de lei.

Potrivit datelor care apar în sistem, în cele 30 de zile ale sesiunii au fost depuse 19.296  dosare, însă printre acestea sunt și dosare nule (care pot fi completate cu date fictive sau de către aplicanți care nu se încadrează în program). Dacă toate ar solicita suma maximă nerambsabilă, de 200.000 de lei, bugetul acoperit ar fi de peste 3,85 miliarde lei, cu mult peste bugetul alocat în ediția 2017 a programului Start-up Nation, de 1,7 miliarde de lei (din care 500 de milioane de lei credite bugetare pentru acoperirea din fonduri europene și 1,2 miliarde de lei, credite de angajament, care necesită rectificare bugetară pentru a fi puse în buget efectiv).

Aplicanții au depus doare până în ultimul moment, ultimele 3 figurând înscrise la ora 20.00.

Punctajul minim pentru a fi acceptat de principiu în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii este de 50 de puncte din maxim 100 de puncte posibile. Solicitanții care înregistrează o societate de 2 ori în cadrul aceleiași sesiuni de înscriere primesc scrisoare de respingere pentru ambele înregistrări.

Ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, a precizat vineri că perioada de evaluare durează între 30 și 45 de zile. „Este un volum mare de lucru. O să fac tot ceea ce ține de mine să fie semnate toate contractele de finanțare până pe data de 27 septembrie 2017”, a spus Laufer.

După încheierea sesiunii de depunere şi în conformitate cu punctajul obţinut, în maxim 5 zile se va publica pe site-ul Direcției Politici Antreprenoriale din subordinea Ministerului pentru mediul de Afaceri, la adresa www.aippimm.ro, lista cu solicitanții acceptaţi în vederea verificării administrative şi a eligibilităţii în cadrul Programului, precum şi lista cu solicitanţii respinşi care nu au obţinut punctajul minim de 50 de puncte sau au înregistrat aceeași societate de două ori. Admiterea în Program se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea planurilor de afaceri on-line.

La punctaje egale va prevala:

– numărul de locuri de muncă ce urmează a fi create în cadrul programului;
– numărul de locuri de muncă ocupate de persoane defavorizate/ șomeri/ absolventi după anul 2012
– achiziția de echipamente tehnologice;
– activitatea pe care accesează programul;
– data și ora înscrierii în program.

După această etapă, aplicația electronică va genera un număr de identificare pentru fiecare proiect în Registrul Unic Electronic, denumit număr RUE.

Verificarea documentelor depuse şi a planurilor de afaceri on-line se va face astfel:

a) din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii: solicitările vor fi verificate în ordinea numărului RUE, în baza verificării documentelor justificative încărcate în aplicație. Solicitanţii care nu îndeplinesc criteriile administrative și de eligibilitate prevăzute la art. 3 la prezenta procedură, vor primi scrisori de înştiinţare a respingerii din Program.

b) verificarea  planurilor de afaceri se va face doar pentru solicitările care au fost admise din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii, în ordinea numărului RUE, în limita bugetului aprobat. Peste limita bugetului aprobat, verificarea planurilor de afaceri se efectuează în cazul în care aplicanţii admişi la finanţare în limita bugetului, depun cerere-tip de renunţare totală/parţială la finanţare, în cazul în care OTIMMC (Oficiul Teritorial pentru IMM-uri și Cooperație- n.r.­ ) constată că solicitanţii nu semnează acordul de finanţare în termenul specificat, în situaţia unei suplimentări a bugetului alocat Programului, precum şi în alte situaţii în care bugetul permite acest lucru.

Verificarea veridicităţii şi coerenţei informaţiilor înscrise în planul de afaceri, completarea explicită a tuturor câmpurilor Planului de afaceri, codul CAEN eligibil, inclusiv a legăturii activelor achiziţionate cu fluxul activităţilor/subactivităţilor care sunt necesare desfăşurării sau promovării activităţilor codului CAEN pentru care se solicită finanţare, concordanţa între codul CAEN pe care se accesează şi activităţile propuse în planul de afaceri, se realizează de către UPSEC (Unitatea Programare, Selecţie, Evaluare şi Contractare a Programului – n.r.) din cadrul OTIMMC şi conduce la admiterea planului de afaceri sau respingerea acestuia; în cazul admiterii planului de afaceri, se va emite Scrisoarea de admitere de principiu la finanţare în limita bugetului, și se transmite de către OTIMMC solicitantului.

Se pot solicita clarificări, aplicantului fiindu-i transmisă Scrisoare de solicitare clarificări, semnată şi ştampilată de Şeful OTIMMC. Clarificările solicitate se trimit la OTIMMC în 5 zile de la transmitere. Nedepunerea clarificărilor solicitate în termen conduce la respingerea proiectului.

Dacă în urma analizei planului de afaceri integral completat se constată neconcordanţe sau că informaţiile declarate de solicitant în planul de afaceri on-line nu sunt corecte/ reale/ coerente, solicitantul va primi Scrisoare de înştiinţare a respingerii planului de afaceri.

Dacă în urma verificărilor se constată că punctajul solicitantului este inferior celui generat de aplicaţie, solicitantul va primi Scrisoare de înştiinţare a respingerii planului de afaceri.

Solicitantul se poate adresa OTIMMC, formulând o contestaţie, în termen de 5 zile calendaristice de la data primirii scrisorii de respingere pentru neîndeplinirea condiţiilor din punct de vedere administrativ şi al eligibilităţii, veridicităţii şi conformităţii celor înscrise în Planul de afaceri on-line cu documentele justificative depuse.

Contestaţia se formulează în scris şi va cuprinde:

  • datele de identificare ale solicitantului;
  • obiectul contestaţiei;
  • motivele de fapt şi de drept pe care se întemeiază contestaţia;
  • dovezile pe care se întemeiază;
  • semnătura reprezentantului legal.

Pentru soluţionarea contestaţiilor, se va constitui o Comisie de contestaţie din cadrul OTIMMC, formată din membrii care nu au participat la procesul de verificare. Termenul de soluţionare este de 10 zile lucrătoare de la data primirii contestaţiei. Comunicarea soluţionării contestaţiei se va face prin fax, email, sau prin poştă, cu confirmare de primire.

După primirea Scrisorii de acceptare de principiu pentru finanţare în limita bugetului, conform programării OTIMMC, beneficiarii vor semna la sediul OTIMMC acordul de finanţare (anexa nr.9). Termenul limită de semnare a acordurilor de finanțare este 29 septembrie al anului în care a fost acceptat de principiu la finanțare.

În maxim 1 an de la intrarea în vigoare a acordului de finanțare, dar nu mai târziu de  29 septembrie al anului următor intrării în vigoare a acordului de finanțare, beneficiarul este obligat să efectueze cheltuielile şi să depună documentaţia aferentă cererii de plată/rambursare la sediul OTIMMC. Documentația de decont poate fi depusă în maxim 3 tranșe. Cheltuielile eligibile pentru care se vor aloca fonduri din cadrul Programului vor fi  certificate prin vizita la faţa locului a reprezentanţilor instituției partenere. Reprezentanţii instituției partenere vor face verificări la faţa locului, consemnând cele constatate într-un proces-verbal, contrasemnat de beneficiar, întocmit în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte. Beneficiarii care au obținut punctaj pentru investiții în echipamente și/sau caracter inovativ trebuie să respecte procentul asumat prin planul de afaceri pentru care a obținut punctaj.

sursa: startupcafe.ro, aippimm.ro

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

Publicat

Angajatorii români sunt cei mai optimiști din regiune în ceea ce privește activitatea de angajare în intervalul ianuarie – martie 2018. În mai multe domenii, sunt prognozate creşteri ale numărului de salariaţi, potrivit unui studiu ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă.

Previziunea Netă de Angajare ajustată sezonier este de +17%, cea mai puternică raportată în țara noastră de la începutul anului 2009 până acum, îmbunătățindu-se față de intervalul ianuarie – martie 2017 cu 3 puncte procentuale, potrivit sursei citate.

Având în vedere că 22% dintre angajatori prognozează o creștere a numărului de angajați, doar 12% prevăd scăderi de personal și 64% nu anticipează nicio modificare, perspectivele de angajare la început de 2018 sunt pozitive în toate regiunile și sectoarele de activitate și indiferent de dimensiunea organizației, făcând excepție doar micro-organizațiile, adică cele cu până la zece angajați, unde angajatorii raportează o Previziune Netă de Angajare negativă de -2%.

Cele mai optimiste în ceea ce privește activitatea de angajare din intervalul ianuarie –martie 2018 sunt organizațiile mari, cu peste 250 de angajați. Acestea raportează o Previziune Netă de Angajare de + 30%, cea mai puternică din istoria sondajului din România la această categorie de organizații.

La cota de optimism cea mai ridicată din cei aproape 10 ani de desfășurare a studiului în România se situează și angajatorii din sectorul Industrie prelucrătoare, care raportează pentru trim. I/2018 o Previziune Netă de Angajare de +39%. Perspectivele din sector se îmbunătățesc atât față de trimestrul IV/2017, fiind mai puternice cu 4 puncte procentuale, cât și față de trimestrul I/2017, consolidându-se cu 8 puncte procentuale.

Angajatorii din sectorul Construcții sunt, la rândul lor, mai optimiști decât în trecut, raportând cele mai puternice intenții de angajare din ultimii aproape șase ani. Previziunea Netă de Angajare de +21% este cu 6 puncte procentuale mai puternică decât în trim. IV/2017 și se îmbunătățește cu 11 puncte procentuale față de trimestrul I/2017.

Cea mai amplă îmbunătățire de la trimestru la trimestru, de 14 puncte procentuale, se înregistrează în sectorul Comerț cu ridicata și cu amănuntul, însă Previziunea Netă de Angajare de +16% raportată în acest sector pentru trim. I/2018 este mai slabă decât cea din anul precedent cu 11 puncte procentuale, cel mai abrupt declin de la an la an din toate sectoarele de activitate analizate.

În schimb, angajatorii din sectorul Energie electrică, apă, gaz prognozează cea mai amplă îmbunătățire de la an la an, de 14 puncte procentuale, raportând o Previziune Netă de Angajare +9%, una din cele mai optimiste pentru acest sector din istoria studiul în România.

Intențiile de angajare sunt favorabile și la nivelul celor opt regiuni ale țării. Angajatorii din Nord-Vest sunt cei mai optimiști din România, unul din trei intenționând să angajeze în decursul trimestrului I/2018 și doar 6% prognozând o scădere de personal, ceea ce rezultă într-o Previziune Netă de Angajare de +33%, cea mai puternică raportată în regiune de aproape zece ani (din trim. III/2008). Cei mai puțin optimiști sunt angajatorii din regiunea Sud-Vest, însă Previziunea Netă de Angajare de +6% este totuși mai puternică decât în trim. IV/2017 și decât în trim. I/ 2017, îmbunătățindu-se cu 2, respectiv 9 puncte procentuale. Cele mai semnificative îmbunătățiri de la trimestru la trimestru și de la an la an, de 17 puncte procentuale, se raportează în regiunea Nord-Vest, urmată de regiunea Nord-Est, în care Previziunea Netă de Angajare se consolidează față de trimestrele IV/2017 și I/2017 cu 13, respectiv 10 puncte procentuale.

Previziunea Netă de Angajare se obține făcând diferența dintre procentul de angajatori care anticipează o creștere a volumului total de angajări și procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locația lor, în trimestrul următor. Pentru țările care au acumulat date cel puțin 17 trimestre consecutiv, printre care și România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepția cazului în care se specifică altfel, precizează autorii studiului.

Studiul ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă s-a derulat în intervalul 18 octombrie – 31 octombrie 2017 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori. Rezultatele obținute au o marjă de eroare de +/-3,9%.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Publicat

Surpriză de proporții întru-un dosar privind mafia lemnului, care implică delapidare, fals intelectual şi tăiere, fără drept, de arbori: directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a fost REȚINUT pentru 24 de ore. Poliţiştii din Alba, cu sprijinul Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române, au efectuat în această dimineață 9 percheziţii la persoane bănuite că ar fi creat un prejudiciu de peste 450.000 de lei.

Şi alţii dintre cei aduşi la sediul IPJ Alba au fost reţinuţi. În total, opt persoane au fost aduse la audieri, şapte fiind angajaţi ai Ocolului Silvic din Blaj, iar celălalt administratorul unei firme, la data faptelor (2013-2015).

Sinea are 30 de ani și a preluat funcția de director DSP Alba în iulie 2016, după ce a promovat concursul organizat de ANFP, cu 8,66.

Firma acestuia, ”Sinalex” SRL apare la registrul comerțului ca fiind radiată din 2015.

UPDATE: Potrivit IPJ Alba pentru toate cele 8 persoane cercetate a fost luata măsură reținerii, pentru o perioadă de 24 de ore, urmând ca mâine, 13 decembrie, sa fie prezentate Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale.

UPDATE: Potrivit unor surse, firma lui Alexandru Sinea, ”Sinalex”, ar fi contractat material lemnos de la Ocolul Silvic Blaj în sumă de aprape 500.000 de lei, pentru care ar fi emis cecuri, neîncasate la instituția silvică. Mai mult, la finalul anului respectiv s-ar fi întocmit rapoarte prin care lemnul în cauză ar fi figurat ca fiind netăiat, contrar realității.

Investigația ar fi pornit de la un denunț penal al Romsilva.

”Sinalex” avea ca obiect de activitate tăierea și rinderuirea lemnului. Cifra de afaceri în 2013 a fost de 310.000 de lei, iar profitul pe anul 2015 a fost de 21.639 de lei. Alexandru Sinea era unic asociat în această firmă și totodată administrator. Firma a intrat în dizolvare cu lichidare (radiere) din data de 7 iunie 2016, cu puțin timp înainte de a fi instalat în funcția de director al DSP Alba.

Lichidatorul ”Sinalex” a fost Casa de Insolvență Hunedoara SPRL.

Anul 2015 nu a fost cel mai bun an pentru afacerile firmei. Cu un an înainte, respectiv în 2014, ”Sinalex” a avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei, dar și o pierdere netă de 479.000 de lei. Numărul angajaților a scăzut în perioada 2012 – 2015, de la trei la zero.

 

PERCHEZIŢII în ALBA. Surse: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REŢINUT. OPT persoane, aduse la audieri

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

Publicat

Un proiect de lege depus la Senat prevede modificări de calcul pentru impozitul auto, astfel încât pentru maşinile cu capacitate cilindrică mare, taxa va fi mai mică decât cea percepută în prezent.

Iniţiatorii susţin că „menţinerea unui nivel ridicat al impozitului auto va încuraja, în continuare, căutarea unor soluţii alternative de înmatriculare, în alte ţări membre ale Uniunii Europene, care vor genera, ca şi până acum, o diminuare a impozitelor colectate şi, foarte important, probleme majore în traficul cotidian”.
Consideră că modificarea modului de calcul va aduce mai multe venituri la buget, prin diminuarea evaziunii şi încurajarea proprietarilor de maşini să nu mai recurgă la soluţii alternative de înmatriculare, în alte ţări, cum ar fi Bulgaria.

Concret, proiectul propune calculul impozitului auto în funcţie de capacitatea cilindrică a autovehiculului prin înmulţirea numărului de cmc cu suma corespunzatoare din tabelul următor:

Potrivit noilor calcule, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.400 cmc, impozitul datorat va fi de 84 de lei, pentru unul cu 1.900 cmc – 114 lei, pentru unul cu 3.000 cmc – 360 de lei, iar pentru unul cu 4.000 cmc – 480 de lei.

Comparativ, în prezent, calculul impozitului auto se face prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu o suma corespunzătoare stabilită în Codul Fiscal.

Impozitul datorat pentru un autovehicul cu capacitate cilindrică de 1.400 cmc este de 56 de lei, pentru 1.900 cmc – 171 de lei, pentru 3.000 cmc – 2.160 lei, iar pentru un autovehicul cu 4.000 cmc – 5.800 de lei.

Se observă că, prin proiectul de la Senat, se scumpeşte impozitul pentru maşinile cu capacitate cilindrică mai mică şi se ieftineşte considerabil cel pentru maşinile puternice.

“În primele nouă luni ale anului au fost aduse peste 350.000 de autoturisme rulate din străinătate, cu 70% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, acestea adăugându-se unui parc auto care a depăşit 7 milioane de vehicule la finele lui 2016. Peste 70 la sută din autovehiculele aduse anul acesta în ţară sunt mai vechi de 10 ani, mai poluante şi cu o capacitate cilindrică mai mare, deci cu un preţ mai mic”, mai scriu iniţiatorii, în expunerea de motive a proiectului.

Actul normativ a fost semnat de 36 de parlamentari PMP, PNL, USR, PSD şi minorităţi, inclusiv deputaţii de Alba Corneliu Olar şi Sorin Bumb.

surse: senat.ro, ziare.com

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

Publicat

Peste 400 de fazani au fost eliberaţi în natură, lângă Alba Iulia şi lângă Cugir, în cadrul unei acţiuni organizate de AJVPS Alba, cu sprijinul unor membri şi colaboratori.

Operaţiunea a vizat completarea efectivelor de fazani din fauna judeţului, pentru restabilirea echilibrului ecologic în zonă.

Păsările provin dintr-o crescătorie de fazani a Direcţiei Silvice Prahova (făzăneria Gherghiţa), fiind achiziţionate cu ajutorul membrilor şi colaboratorilor AJVPS Alba.

“Visul de acum o lună a devenit realitate …. A.J.V.P.S. Alba a eliberat în teren peste 400 de fazani maturi (180-200 zile), datorită unor oameni inimoşi, care au fost şi vor fi întotdeauna alături de noi, mulţumită cărora acest frumos vis a devenit realitate. Le mulţumesc pe această cale”, spune Bogdan Dragomir, reprezentant AJVPS Alba.

Asociaţia mai are planuri de acţiuni asemănătoare şi în următoarea perioadă. Intenţionează să mai aducă alţi fazani, dar va fi populat şi râul Mureş, cu cegă (1000 de exemplare, în prima etapă) şi crap.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult, în noiembrie. Alte creşteri de preţuri

Publicat

Din datele Institutului Național de Statistică (INS), ouăle, untul și fructele proaspete sunt mărfurile alimentare care s-au scumpit cel mai mult în noiembrie față de luna precedentă.

La categoria mărfuri nealimentare, cele mai importante creșteri de prețuri au fost consemnate în cazul combustibililor, al tutunului și țigărilor.

Ouăle s-a scumpit în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, cu 29,21%, untul cu 6,92 și fructele proaspete 2,22%, iar prețul laptelui de vacă a crescut cu 1,51%.

Pe segmentul mărfurilor nealimentare, prețul combustibililor a urcat cu 2,78%, iar cel al tutunului și țigărilor cu 1,95%.

În sectorul de servicii, creșteri mai semnificative au fost consemnate în cazul tarifelor la telefon, de 0,96%, transportul aerian, de 0,78%, și igienă și cosmetică, 0,51%.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate
ACTUALITATEacum 7 ore

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

EVENIMENTacum 8 ore

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Publicitate
EVENIMENTacum 8 ore

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

EVENIMENTacum 9 ore

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

Publicitate
ACTUALITATEacum 9 ore

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult, în noiembrie. Alte creşteri de preţuri

EVENIMENTacum 9 ore

Medicii din Alba şi-au cerut drepturile în instanţă. Proces cu ministerul, pentru asistenţă medicală gratuită

Publicitate
ACTUALITATEacum 10 ore

Procurorii vor putea renunţa la urmărirea penală a micilor evazionişti. Proiect

ACTUALITATEacum 11 ore

TAXA AUTO. Gavrilescu: Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit în martie-aprilie 2018

Publicitate
ACTUALITATEacum 11 ore

Miercuri, joi şi vineri: Şedinţe de trageri şi distrugeri cu material real, în poligon, lângă Alba Iulia

ACTUALITATEacum 11 ore

Ioan Dîrzu, deputat PSD de Alba: “Investițiile sunt mai mari ca în Guvernarea Cioloș”

Publicitate
ACTUALITATEacum 12 ore

Apel umanitar pentru Ciprian Sfichi, poliţistul grav rănit în misiune, la Rădăuţi

ACTUALITATEacum 12 ore

”Un mesaj crește la firida mea”, sub trei trandafiri. PSD Alba a primit candele și lumânări, la sediu

ACTUALITATEacum 12 ore

A pus în pericol siguranţa circulaţiei. Dosar penal pentru un bărbat din Alba Iulia

ACTUALITATEacum 12 ore

Poliţiştii din Alba au dat amenzi de aproape 30.000 de lei, într-o zi. Cinci şoferi au rămas fără permise

ACTUALITATEacum 12 ore

Atenţie, şoferi! Străzi cu SENSURI UNICE noi la Alba Iulia. Modificările de organizare a circulaţiei