Actualitate
Asociația „Produs în Alba”: Județul Alba are multe de oferit, dar puține dintre realizări au fost comunicate corespunzător
Ideea nu e nouă, însă niciodată astfel de iniţiative care doresc să sprijine mediul de afaceri local şi să promoveze judeţul nu sunt prea multe. Conceptul de „Produs în Alba” nu se limitează la lucruri tangibile, produse fizice. Judeţul Alba are multe de oferit şi, din păcate, puţine realizări au fost comunicate corespunzător. Trebuie să învățăm să ne promovăm eficient produsele, serviciile, locurile pentru a putea avea beneficii de pe urma acestora.
Nu credem că există român care să nu fi „consumat” vreodată ceva originar din Alba. Iar, când zicem „consumat” nu ne referim la sensul strict al cuvântului. Ne referim şi la cei care au lăcrimat ascultând şi murmurând versurile „Noi suntem români”, cântate de Veta Biriş, Ioan Bocşa şi Nicolae Furdui-Iancu. Facem referire şi la cei care au învăţat la şcoală despre Avram Iancu, Horea, Cloşca şi Crisan sau Lucian Blaga. Ne gândim şi la cei care au strigat de fericire când Ţălnar, Gicu Grozav sau Nicuşor Stanciu ridicau stadioanele în picioare. Şi, când vorbim de Alba Iulia, primul lucru la care orice român se gândeşte este cu siguranţă Marea Unire de la 1918.
Însă acest judeţ nu trăieşte în trecut. Alba are cea mai puternică industrie alimentară din România. Aici îşi au originea produse care se regăsesc pe masa oricarui român. Zuzu şi Fulga de la Albalact, Fragedo de la Transavia, vinul de Jidvei, îngheţata Alpin și multe altele sunt cumpărate zilnic de milioane de români care au încredere în produsele făcute la noi. În cei douazeci şi ceva de ani de la căderea comunismului, câţiva oameni cu spirit antreprenorial, inventivitate şi curaj şi-au sacrificat de cele mai multe ori din viaţa personală şi au construit de la zero adevărate branduri naţionale. Tot Alba dă României şi altor ţări din lume porţelan de calitate făcut de Apulum şi IPEC, componente auto pentru Mercedes, pavaje de la Elis Petreşti, produse Bosch de la Blaj, mobilier de la Savini Sebeş, produse din lemn şi derivate de la Kronospan şi Holzindustrie Schweighofer.
Nu avem pretenţia unei enumerări exhaustive şi suntem convinşi că sunt mulţi alţii care duc vestea judeţului în România sau în lume. Despre cât mai mulţi dintre ei vom scrie şi-i vom promova ori de câte ori vom avea ocazia.
Alba mai are o şansă imensa de dezvoltare, pe care nu o putem rata. Alba trebuie să devină o destinaţie turistică de excelentă. Avem toate condiţiile de mediu şi antropice, ca să facem asta. Stăm relativ prost la două capitole: infrastructura turistică şi promovarea. În rest, nu avem nici o scuză.
Turism cultural în Alba Iulia, turism ecumenic la Mănăstirea Râmeţ, ecoturism la pensiunile rurale din Apuseni şi de pe Valea Frumoasei, vacanţe la schi în Arieşeni şi Şureanu, degustări de vinuri pe Valea Târnavelor şi în podgoriile Aiudului sau Ighiului.
Avem ce oferi turistului român sau străin şi trebuie să depăşim stadiul destinaţiei de tranzit în care suntem acum. Turiştii trebuie convinşi să vină şi să consume în Alba, nu să treacă prin Alba, în drum spre Cluj sau Sibiu. Pentru asta trebuie să comunicăm. Să promovăm. Şi să-i primim aşa cum se cuvine. Cu hoteluri curate şi servicii bune. Cu restaurante multe şi mâncăruri tradiţionale. Cu locuri de petrecere a timpului liber. Şi cu mentalitate de gazdă.
Asociaţia „Produs în Alba” nu este o organizație închisă. Sunt bineveniţi toţi cei care cred că pot să dea o mână de ajutor acestui judeţ. Instituţii, firme sau oameni pur şi simplu sunt aşteptaţi să se alature acestui demers. Cu cât suntem mai mulţi, cu atât vom avea mai multe resurse şi posibilităţi.
Să fim conştienţi şi să-i ajutăm şi pe alţii să înţeleagă că în primul rând trebuie să ne descurcăm singuri. Iar consumul de produse şi servicii făcute în Alba înseamnă locuri de muncă sigure pentru familiile noastre, înseamnă bani mai mulţi pentru investiţii în servicii şi infrastructură publice.
Înseamnă prosperitate pentru toţi.
Asociaţia „Produs în Alba”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News