Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

AUDIENŢE ONLINE: Despre drumul din Valea Popii, parcarea maşinilor de firmă şi comercializarea produselor de 1 Decembrie

Publicat

Reprezentanţii Primăriei Alba Iulia aduc precizări la solicitările cititorilor Alba24 transmise prin secţiunea „Audienţe Online”. Albaiulienii s-au interesat de repararea drumului în Valea Popii, a străzii Ion Lăncrănjan, remedierea iluminatului public pe Bulevardul Revoluţiei şi strada Călăraşilor, permiterea parcării maşinilor de firmă în faţa blocurilor şi cum se pot comercializa produse fabricate în gospodăria proprie, de 1 Decembrie.

De la: Sabău Călin Subiect: Valea Popii

„Cât timp mai trebuie să umblăm prin noroaie şi beznă? De ce nu repară drumul în prag de iarnă?”

Răspuns: „Pentru acest drum există un proiect a cărui execuţie a fost licitată în luna august, însă datorită unei contestaţii licitaţia a trebuit anulată. Pentru că toate formalităţile trebuie reluate şi proiectul trebuie completat şi cu alte măsuri care privesc pozarea tuturor cablurilor în subteran şi de extindere a canalizării, licitaţia se va relua în această iarnă. Nu există disponibil financiar în acest moment şi nu se justifică utilizarea bugetului pentru acţiuni de reparare. Zonele deranjate de pe această stradă, ca urmare a introducerii iluminatului, vor fi refăcute.”

 

Întrebare de la: Ilie Polca. Subiect: Strada Ion Lăncrănjan

„Este una din problemele care a mai fost ridicată aici, dar a redevenit de actualitate. În cursul verii, strada Ion Lăncrănjan a fost <reabilitată> la solicitarea locuitorilor, însă după nici 4 luni este în aceeaşi stare deplorabilă. Lucrările au fost total necorespunzătoare şi chiar şi un neiniţiat şi-ar fi dat seama că nu vor ţine mult. De ce se preferă repararea de mântuială de 10 ori uneia făcute corespunzător, dar care să dureze? Sunt peste 60 de case acolo, iar daca socotim doar impozitul plătit, lucrarea ar putea să fie făcută într-un mod profesionist. Sper din suflet să nu primesc un răspuns de genul: nu e prinsă în planul de reparaţii pentru moment.”

Răspuns: „Nu este un drum reglementat din punct de vedere juridic, terenul aferent domeniului public fiind pe lăţime de 4 metri. Pe această lăţime nu se poate realiza o amenajare conform planurilor urbanistice. Lucrarea de modernizare implică costuri inclusiv de expropriere, drumul rezultat trebuind să aibă o lăţime de 18 metri. Modernizarea conform PUZ implică costuri foarte mari, inclusiv pentru exproprieri (4 benzi + circulaţie pietonală). Nu există în acest moment un proiect şi nici surse de finanţare identificate. Această investiţie nu se justifică a se realiza doar pentru casele construite acolo, dacă nu poate fi realizată şi legătura cu DN1 (şoseaua de centură). Trebuie facilitat transportul, nu accesul la imobile. Din punct de vedere financiar, nu este o investiţie eficientă.”

 

Întrebare de la: Cacau Ioan. Subiect: 1 decembrie

„Cum pot să comercializez şi eu produsele mele, ţuică, vin, de 1 decembrie 2012?”

Răspuns: „Dacă aveţi toate avizele de la Direcţia Sanitar-Veterinară, atunci următorul pas este să depuneţi o cerere la registratura Primăriei (camera 8) în care să treceţi şi datele de contact (nume, telefon, adresă) şi veţi primi un răspuns.”

 

Întrebare de la: Ovidiu. Subiect: Iluminatul public

„În data de 15, 16 şi 17 noiembrie s-au instalat pe Bulevardul Revoluţiei ornamente pentru sărbători pe stâlpi. Totuşi, ilumintaul public a rămas tot în beznă şi, deşi o echipă de muncitori s-a urcat pe stâlpi, nimeni nu a schimbat becurile arse. Oare când se va rezolva şi problema asta pe Bulevardul Revoluţiei, pe care 3 din 5 becuri nu funcţionează şi prin urmare acesta e scufundat în intuneric….”

Răspuns: „Lămpile nu sunt arse. Este o problemă la reţeaua de alimentare cu energie electrică. Se va remedia în 2-3 zile.”

 

Întrebare de la: Lencu Horea, Subiect: Iluminat strada Călăraşilor

„Pe strada Călăraşilor, chiar în dreptul Liceului de Muzică, iluminatul public nu mai funcţionează (3 stâlpi) de mai multe luni de zile.”

Răspuns: „Problema se va remedia în cel mai scurt timp.”

 

De la: Sorin. Subiect: Maşini de firmă parcate în faţa blocului

„Domnule primar, dacă eu lucrez ca şofer pe o maşină de 1.5 tone, <dubiţă> şi patronul la care lucrez  mi-a dat voie să fac naveta cu maşina, adică acest lucru face parte din contractul care l-am făcut la angajare, fac naveta Alba Iulia – Teiuş pe costul patronului. Patronul îmi face un beneficiu, iar când ajung acasă şi parchez maşina, hop, primăria mă amendează. Vreau să menţionez că nu am maşină personală, deci nu ocup două locuri de parcare. Dar problema se complică atunci când eu aş vrea să platesc orice taxă pentru a putea veni cu maşina acasă, dar am vazut că nu se poate aşa şi asta este întrebarea: chiar nu se poate face nimic, eu cred că nu este nimeni mai îndreptăţit de lege, fiind vorba de parcare, ca unii să parcheze şi eu nu şi suntem mulţi şoferi care ne lovim de această problemă. Am văzut că numai aici, în centru şi cetate, se pun amenzi în parbriz, iar în zonele industriale nu… Oare chiar nu se poate rezolva această problemă?”

Răspuns: „Vă rugăm să vă prezentaţi la serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat (Calea Moţilor, lângă Info Grup şi clădirea Primăriei) pentru a detalia problema şi a găsi o soluţie.”

Foto: arhivă

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Conductă de gaz spartă, în localitatea Rădești. Pompierii din Aiud au intervenit pentru asigurarea zonei

Publicat

Pompierii din Aiud au fost chemați să intervină, miercuri seara, pentru asigurarea zonei la o conductă de gaz spartă, pe raza localității Rădești.

Potrivit ISU Alba, Detașamentul Aiud intervine cu o autospecială pentru asigurare zonă la o conductă de gaz spartă pe raza localității Rădești.

Revenim cu detalii.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Nereguli la ministere și companii de stat, descoperite de Curtea de Conturi. Erori de 43,2 miliarde lei

Publicat

Controalele efectuate de Curtea de Conturi au identificat 21.427 de abateri în 2016, care au generat prejudicii de 687,6 milioane lei și erori financiar-contabile de 43,225 miliarde de lei, potrivit Raportului Curţii de Conturi pe anul 2016.

Potrivit documentului, faţă de anul 2016, volumul abaterilor referitoare la venituri nestabilite, neevidenţiate şi, pe cale de consecinţă, neurmărite şi neîncasate a scăzut cu aproximativ 35%, iar la prejudiciile produse bugetelor publice a fost consemnată o scădere cu aproximativ 62,72% faţă de anul precedent.

La polul opus s-au situat abaterile financiar-contabile care, în anul 2017, au cunoscut o creştere de aproximativ 48% faţă de cele constatate în 2016, abaterea predominantă regăsindu-se în evidenţierea şi raportarea patrimoniului public atât de către entităţile din administraţia centrală cât şi de către cele din administraţia locală.

Curtea de Conturi a descoperit mai multe nereguli precum plăți și bonusuri nelegale sau erori contabile la câteva dintre ministerele și companiile de stat, printre care se număra Ministerul Turismului, Ministerul Mediului, TAROM și Poștă Română.

Plăți nelegale la Ministerul Turismului

Ministerul Turismului a efectuat în 2016 plăți nelegale pentru cheltuieli privind servicii de promovare a brandului turistic național și pentru lucrări de investiții neexecutate, nu a urmărit respectarea clauzelor contractuale, nu a perceput majorări de întârziere și daune-interese și a utilizat ineficient unele fonduri bănești pentru participarea la târguri de turism organizate în afară țării, reiese din raportul public pe 2016 al Curții de Conturi.

Au fost efectuate plăți de 498.000 de lei pentru lucrări de investiții neexecutate în cadrul proiectului de investiții în turism „Schi în România”.

Totodată, au fost efectuate plăți nelegale din fonduri alocate de la bugetul de stat, în valoare de 1,42 milioane lei, pentru servicii de promovare a brandului turistic național prin intermediul unor tour-operatori germani, respectiv pentru servicii decontate la valori mai mari decât cele din devizul-ofertă.

Remunerații nelegale la CFR

Directorul general al CFR SĂ și membrii Consiliului de Administrație al companiei au beneficiat nelegal de remunerații bonus în valoare de 307.000 lei pentru aprobarea planului de management/administrare, iar alți angajați au utilizat, în perioadă 2015-2016, autovehicule aflate în proprietatea societății, decontând cheltuieli cu combustibilul pentru activități fără legătură cu scopul, obiectivele și atribuțiile prevăzute în actele normative de funcționare, reiese din raportul public pe 2016 al Curții de Conturi.

TAROM, despăgubiri de 3,9 mil. lei din cauza neregularităților de zbor

TAROM nu și-a asumat și îndeplinit în mod real, economic, eficient și eficace obiectivele, atribuțiile și responsabilitățile stabilite legal, referitoare la activitatea de transport aerian, reiese din raportul public pe 2016 al Curții de Conturi, care semnalează, printre altele, că, transportatorul aerian a plătit în perioadă 2012-2016, despăgubiri de circa 3,8 milioane lei din cauza neregularităților de zbor, potrivit Wall-Street.ro.

Bonusuri ilegale la Poștă Română

Bonusuri ilegale în valoare de 237.000 de lei și servicii juridice pe bază unui contract în cuantum de 579.000 de lei, dar al cărui obiect s-a suprapus cu atribuțiile Direcției Juridice și Reglementări, sunt doar câteva dintre neregulile constatate la Compania Națională Poștă Română (CNPR) de Curtea de Conturi.

Pe lista plăților nelegale se mai regăsesc: acordarea unor bonusuri, contrar prevederilor OUG nr. 109/2011 privind guvernantă corporativă a întreprinderilor publice, în valoare de 237.000 de lei, precum și cheltuieli ne-economicoase pentru achiziționarea unor tipărituri cu ocazia unor zile festive (35.000 lei), servicii juridice, rezultat al încheierii unui contract al cărui obiect s-a suprapus cu atribuțiile Direcției juridice și reglementări (579.000 lei), respectiv servicii de expertizare și evaluare în vederea valorificării unui număr de 167 de autovehicule scoase din exploatare si stocate in perioada 2010 – 2014, dar fara ca rapoartele/expertizele sa fie utilizate efectiv (61.000 lei).
Ministerul Mediului si inregistrarile eronate de bunuri in valoare de peste 15 miliarde de lei

Ministerul Mediului a inregistrat, in 2016, in mod eronat, bunuri in valoare de peste 15,6 miliarde de lei atat in evidenta contabila, cat si in „Inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului”, desi acestea erau arii protejate cu „forme de proprietate diferite”, se arata in raportul Curtii de Conturi pe anul 2016.

Concluziile Curții de Conturi arată că, în evidența contabilă a Ministerului Mediului, au fost reflectate cheltuieli cu servicii prestate în luna decembrie 2015, condiții în care atât contul de rezultat patrimonial al anului 2016, cât și contul de execuție au fost denaturate cu sumă de 2,150 milioane de lei.

Erori contabile la APIA

Abaterile consemnate în controalele efectuate la administrația centrală a APIA au identificat reflectarea eronată în evidența contabilă a sumelor acordate fermierilor că ajutoare naționale tranzitorii, precum și a sumelor încasate de la aceștia cu titlu de debite provenite din sumele solicitate și încasate nelegal, situațiile financiare întocmite la data de 31 decembrie 2016 prezentând un șold nereal al contului „Sume de primit de la MADR-bugetul de stat”, în valoare de 1,385 miliarde de lei, conform raportului public al instituției pentru anul 2016.

Probleme și la ANAF

În cazul ANAF, diminuarea cheltuielilor de capital din ultimii ani a afectat în mod special infrastructura IT, starea actuală fiind critică, a avertizat Curtea de Conturi.

„ANAF deţine o infrastructură IT şi de comunicaţii învechită şi neperformantă, pentru care nu s-au mai efectuat investiţii semnificative din anul 2013. Mai mult, Strategia IT a ANAF pe perioada 2016-2020 nu a fost aprobată, la data auditului fiind elaborate două forme ale documentului, dar niciuna dintre ele nu este aprobată. În lipsa unei strategii nu se cunosc obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung, condiţii în care referatele de necesitate cu valori semnificative, întocmite şi înaintate de Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei (DGTI) către DGIAPSI (structura de achiziţii a ANAF) în perioada 2013-2016, nu au fost aprobate de conducerea ANAF”, se arată în raport.

Lipsa investiţiilor, concomitent cu încărcarea permanentă a capacităţilor de calcul şi stocare din Centrul de Date Primar (CDP) şi Centrul de Date Secundar (CDS), precum şi creşterea exponenţială a cerinţelor pentru noi aplicaţii IT au condus la apariţia unor disfuncţionalităţi ale sistemului IT, constatate în misiunea de audit financiar.

„ANAF nu şi-a îndeplinit obligaţia legală de a întocmi şi prezenta situaţiile financiare pentru activitatea proprie pe baza inventarierii generale a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, deoarece în anul 2016 nu a iniţiat operaţiunile de inventariere, iar, în anul 2015, rezultatele inventarierii nu au fost înregistrate în evidenţa contabilă, acestea indicând minusuri de 56.018 mii lei”, se arată în raport.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ajutor pentru fermieri. APIA a început plăţile pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură

Publicat

Începând de marți, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) efectuează plata ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, diferența aferentă cantităţilor de motorină utilizate în perioada 1 iulie – 30 septembrie 2017 (trimestrul III 2017), conform prevederilor H.G. nr. 1174/2014, O.M.A.D.R. nr.1727/2015 cu modificările şi completările ulterioare și Hotărârii nr. 37/08.02.2018 pentru modificarea art. 10 alin 5) din H.G. nr. 1174/2014.

Suma totală plătită va fi de 109.883.727,00 lei, cu sursă de finanţare de la bugetul național, pentru un număr de 16.185 beneficiari și o cantitate totală de motorină de 77.464.594,499 litri.

Valoarea nominală a ajutorului de stat pentru reducerea accizei la motorină pentru anul 2017 este de 1,4185 lei/litru.

Cantităţile de motorină ce reprezintă diferența aferentă perioadei 1 iulie – 30 septembrie 2017, determinate la plată de către Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, utilizate și nedecontate în anul 2017, ce beneficiază de ajutor de stat acordat sub formă de rambursare și aprobate prin Ordinul Ministrului nr. 35/12.02.2018 sunt:

  • Sectorul vegetal –  72.955.135,983 litri de motorină – 103.487.045,00 lei valoare ajutor de stat
  • Sectorul zootehnic – 4.009.049,643 litri de motorină – 5.686.853,00 lei valoare ajutor de stat
  • Sectorul îmbunătăţiri funciare – 500.408,873 litri de motorină – 709.829,00 lei valoare ajutor de stat
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Femeie din Petrisat, găsită DECEDATĂ în locuința sa. Prezenta arsuri pe mare parte din corp

Publicat

O femeie în vârstă de aproximativ 90 de ani a fost găsită decedată, marți seara, în locuința sa din Petrisat (Blaj). Aceasta prezenta arsuri pe mare parte din corp.

Potrivit IPJ Alba, oamenii legii fac cercetări pentru stabilirea împrejurărilor în care a decedat.

Cel mai probabil este vorba de un accident.

Revenim cu detalii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE COD GALBEN de vânt în sudul județului Alba. Rafalele vor depăși 75-85 km/h

Publicat

Meteorologii au emis o atenționare de COD GALBEN de vânt, valabilă de marți, ora 19:00, până miercuri, ora 01:00. Atenționarea este valabilă pentru sudul județului Alba. Se anunță intensificări ale vântului care vor atinge și vor depăși la rafală 75-85 de km pe oră. În zona înaltă de munte ninsoarea va fi viscolită sau spulberată.

Atenționarea este valabilă în județul Alba, zona Cugir, Săsciori, Șugag, Pianu, Săliștea, Gârbova, Câlnic.

O atenționare similară a fost valabilă marți, între orele 13.00 – 19.00 în sudul județului Alba.

Meteorologii au emis atenționăre Cod Galben de vânt valabilă și pentru zona de munte din județul Sibiu, și localitățile Sibiu, Avrig, Tălmaciu, Șelimbăr, Roșia, Racovița, Porumbacu de Jos, Șura Mare, Turnu Roșu, Arpașu de Jos, Nocrich, Șura Mică, Boița, Cârțișoara, Cârța.

sursa: meteoromania.ro

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate