Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Autostrada Orăștie-Sibiu: Constructorul tronsonului cu probleme contestă rezilierea contractului şi acuză CNADNR

Publicat

autostrada, demolata, Firma italiană Salini – Impregilo a transmis că va contesta rezilierea contractului de construcţie a lotului 3 (Cunța – Săliște) al autostrăzii Orăştie – Sibiu şi acuză Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România de „grave încălcări contractuale”. Reamintim faptul că miercuri, Ministerul Transporturilor a anunțat rezilierea contractului cu Salini-Impregilo.

Constructorul italian Salini Impregilo a proiectat și realizat lotul 3 (Săliște-Cunta) al autostrăzii Orăștie –Sibiu. La doar zece luni de la inaugurare, sectorul de drum a fost închis, după ce pe o porțiune din zona viaductului Aciliu, au apărut fisuri adânci.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a obligat constructorul Salini Impregilo să refacă porțiunea de 200 – 300 de metri din corpul de autostradă unde au apărut degradările, prin demolare și reconstrucție în conformitate cu proiectul tehnic aprobat. De asemenea, în acest caz, procurorii DNA au deschis un dosar penal, iar în urma scandalului declanșat, directorul CNADNR Narcis Neaga a fost înlocuit în decembrie 2015, fiind apoi cercetat și de DNA pentru abuz în serviciu în dosarul autostrăzii Sibiu – Orăștie.

Miercuri, 13 ianuarie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat rezilierea contractului cu firma Salini Impregilo și faptul că se va căuta un alt constructor care să remedieze problemele de pe segmentul de autostradă Săliște-Cunța.

Citește și Autostrada Orăştie-Sibiu: Contractul pentru lotul 3, reziliat de Ministerul Transporturilor. Circulaţia ar putea fi reluată din septembrie

Salini Impregilo a trimis un comunicat de presă în care denunță „gravele încălcări contractuale ale Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) privind proiectarea și construcția lotului nr. 3 al Autostrăzii Orăștie –Sibiu, cu o lungime de 22 km, atribuit către Impregilo în mai 2011”. Aceste încalcari contractuale culminează cu decizia aceleiași CNADNR, asumată pe 13 ianuarie 2016, de a rezilia unilateral contractul în cauză și de a reatribui lucrările printr-o nouă licitație.

Potrivit constructorului italian, „lucrările, cu o valoare totală de 126 de milioane de euro, începute în 20 iunie 2011 și cu termen estimat de finalizare pe 17 aprilie 2013, au suferit modificări repetate ale proiectului impuse de către CNADNR, cauzând o creștere a costurilor și a termenului de predare, ca urmare a unor evenimente neprevăzute (alunecări de teren cu o dimensiune și întindere imprevizibile) pe care Salini Impregilo le-a gestionat în baza unor acorduri încheiate dar niciodată respectate de către CNADNR”.

Salini Impregilo reclamă faptul că CNADNR a ignorat toate deciziile CAD (Comisia de Adjudecare a Disputelor, organizație desemnată prin contract pentru soluționarea disputelor dintre părți), care au dat câștig de cauză în mod repetat companiei Salini Impregilo; nu a plătit niciodată sumele adjudecate, care au ajuns la un total de 31 milioane euro.

„În septembrie 2014, CNADNR, împreună cu Ministerul Transporturilor din România, au decis în scopuri pur electorale, să deschidă traficul pe acest lot de autostradă până la jumătatea lunii noiembrie 2014, chiar dacă erau perfect conștienți de faptul că multe din lucrările suplimentare, eșentiale pentru corpul autostrăzii, nu erau finalizate, și costul acestora nu fusese recunoscut către Constructor. Odată deschis, acel segment Orăștie – Sibiu a fost închis ulterior ca urmare a unor cedări structurale datorate imposibilității de a finaliza lucrările.

CNADNR și Ministerul Transporturilor au ignorat solicitările Salini Impregilo S.p.A. de a finaliza lucrările, în prezent oprite, prin amânarea disputelor cu privire la costurile suplimentare, anterior recunoscute și acordate de CAD în favoarea Salini Impregilo”, a mai transmis constructorul italian.

Salini Impregilo intenționează „să conteste în toate instanțele naționale și internaționale decizia CNADNR, care în afara faptului că aduce atingere reputației companiei, este complet nejustificată, iresponsabilă și decisivă pentru acoperirea deficiențelor contractantului, și în general ale României, cu privire la realizarea unei lucrări finanțate în proporție de 85% din Fonduri Europene”.

Citește și Autostrada Orăștie – Sibiu ajunge la DNA. Corpul de control din Ministerul Transporturilor a identificat „nereguli şi suspiciuni de natură penală“ la CNADNR

Citește și Autostrada Sibiu – Orăştie: CNADNR a depus PLÂNGERE PENALĂ împotriva constructorului, pentru „greşelile de execuţie”

Vezi și FOTO / VIDEO AERIAN: Zona unde a fost ruptă autostrada Sibiu-Orăștie. Imagini de la înălțime cu tronsonul electoral inaugurat acum un an

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax