Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

BACALAUREAT 2017, sesiunea a doua: Peste 1000 de candidaţi din ALBA, aşteptaţi la examen. LUNI, proba de Limba română

Publicat

bac, examen, bacalaureatPeste 1.000 de candidaţi sunt aşteptaţi să participe la probele examenului de Bacalaureat 2017, sesiune a doua, ce încep luni, 21 august, potrivit datelor transmise de inspector şcolar general IŞJ Alba, Marcela Dărămuş. Cei mai mulţi vor da proba la alegere a profilului.

Luni, este programată proba scrisă la Limba şi literatura română, la care sunt înscrişi 292 de candidaţi din judeţul Alba, majoritatea la profilul Real (246; Uman – 46). Marţi, 22 august, va susţine proba scrisă la Limba maternă (maghiară) un candidat, iar miercuri, 23 august, alţi 366 de tineri sunt aşteptaţi la proba obligatorie a profilului. Dintre aceştia, 55 susţin testarea la Istorie şi 311 la Matematică (cei mai mulţi, 275, la Tehnologic). Ultima probă, cea la alegere în funcţie de specialitate şi profil, se va desfăşura pentru 380 de candidaţi din Alba. Majoritatea sunt înscrişi pentru Biologie vegetală şi animală (197), Geografie (95), Logică şi comunicare (39), Anatomie (23), Fizică (14), Chimie (10), Informatică (1) şi Sociologie (1).

Vor fi organizate cinci centre de examen – două la Alba Iulia (Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia şi Colegiul Tehnic „Alexandru Domşa” Alba Iulia) şi câte unul la Aiud, Cîmpeni şi Sebeş. Sălile vor fi supravegheate video şi audio, la fel ca în cealaltă sesiune a Bacalaureatului.

Probele se desfăşoară în perioada 21-31 august, iar primele rezultate vor fi cunoscute pe 1 septembrie.

Citește și BACALAUREAT 2017: MODELE de SUBIECTE, calendar şi detalii de la Ministerul Educaţiei. TOATE datele pentru candidaţi

SUBIECTELE de la sesiunea din vară 2017:

Vezi VIDEO BACALAUREAT 2017: SUBIECTE şi BAREME la proba scrisă de Limba şi literatura română. Peste 2.400 de candidaţi din Alba, prezenţi la examen

BACALAUREAT 2017: SUBIECTE şi BAREME la Matematică şi Istorie. Cum se rezolvă cerinţele la proba obligatorie a profilului. Peste 2.400 de candidaţi din Alba, la examen

Vezi BACALAUREAT 2017: SUBIECTELE şi BAREMELE de la proba la alegere a profilului şi specializării

Reamintim că rata de promovare a examenului de Bacalaureat în judeţul Alba, sesiunea de vară, a fost de 80,6%, comparativ cu 79,76%, înainte de contestaţii şi 72,73%, în 2016.

Vezi şi Rata de promovare a examenului de BACALAUREAT 2017 în ALBA a crescut la 80,6%, după contestaţii. 372 de note mai mari, dar alte 304 au scăzut

Modificări în TOP 30 cele mai bune medii din judeţul Alba la Bacalaureat 2017. Au urcat în clasament tineri cu note mai mari după contestaţii

TOP LICEE în ALBA după rezultate finale la BACALAUREAT 2017. Clasament IŞJ Alba în funcţie de rata de promovare

Anul trecut, în a doua sesiune de Bacalaureat, promovabilitatea a fost de 35,27%, înainte de contestaţii, respectiv 36,89%, rezultate finale.

CALENDAR BACALAUREAT 2017 – sesiunea august-septembrie:

Sesiunea august-septembrie 2017

11 – 14 iulie 2017: înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen

27 iulie 2017: înscrierea candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe

21 august 2017: Limba şi literatura română – proba Ea) – proba scrisă

22 august 2017: Limba şi literatura maternă – proba Eb) – proba scrisă

23 august 2017: Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – proba scrisă

24 august 2017: Proba la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – proba scrisă

25, 28 august 2017: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

28 august 2017: Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

29-30 august 2017: Evaluarea competenţelor digitale – proba D

30-31 august 2017: Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

1 septembrie 2017: Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16.00 – 20.00)

2 – 5 septembrie 2017: Rezolvarea contestaţiilor

6 septembrie 2017: Afişarea rezultatelor finale

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Conturi: Prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei, în 2016, la Primăria Sebeș. Abateri constatate

Publicat

Camera de Conturi Alba a constatat, în urma unui audit financiar desfăşurat la Primăria municipiului Sebeş, un prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei. Inspectorii au găsit în activitatea desfășurată la Unitatea Administrativ-Teritorială Sebeș, în anul 2016, abateri care au creat un prejudiciu total de 1.492.000 de lei şi erori contabile (fără prejudicii) în valoare de 142.221.000 de lei.

Potrivit Raportului privind finațele publice locale pe anul 2016 la nivelul județului Alba, au fost diminuate în mod nejustificat disponibilităţile băneşti ale UATM Sebeş cu suma de 1.267.000 lei, prin poprirea pe conturi, în condiţiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă a construcţiilor (anexa teren de sport, terenuri de sport, platforme şi alei din pavaj de beton, racord canalizare şi racord alimentare cu apa) de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, fapt stabilit prin Sentinţa judecătorească nr.1843/CAF/2014.

„Au fost diminuate în mod nejustificat disponibilitățile bănești ale UATM Sebeș cu suma de 1.267 mii lei, prin poprirea conturilor bancare, efectuată de un executor judecătoresc în baza Sentinței Civile nr.1843/CAF/2014, definitivă, în condițiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă în patrimoniul Municipiului Sebeș a construcțiilor de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, rezultate din Contractul de asociere în participațiune nr.48/22057/2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, fapt stabilit prin Sentința judecătorească nr.1843/CAF/2014.

Hotărârea instanței judecătorești a fost pusă în aplicare doar parțial prin poprirea disponibilităților bancare ale UATM Sebeș, în condițiile în care bunurile care au rezultat din asociere, nu au fost preluate efectiv de instituția auditată, cu toate că, prin hotărârea respectivă a fost declarată nulitatea absolută a Contractului de asociere în paticipațiune nr.48/22057/08.08.2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL.

Deși s-a instituit poprirea asupra disponibilităților bănești ale UATM Sebeș în data de 09.11.2015, nici până la data misiunii de audit bunurile stabilite prin Sentința nr.1843/CAF/2014, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, cu valoarea totală de 1.247 mii lei, nu au fost preluate și înregistrate în proprietatea UATM Sebeș, cu excepția unei părți din teren, care a fost liber de construcții.

Prin punerea în aplicare doar parțial a Sentinței Civile Nr.1843/CAF/2014, numai în ce privește plata sumei de 1.267 mii lei, prin poprirea disponibilităților bănești ale UATM Sebeș, în condițiile în care reținerea sumei respective, nu s-a concretizat în preluarea efectivă a următoarelor construcții: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, practic patrimoniul entității verificate s-a diminuat de două ori: o dată prin diminuarea diponibilităților din conturile deschise la trezorerie și a doua oară prin nepreluarea construcțiilor la care face referire sentința emisă de instanța de judecată.

În concluzie, au fost plătite din fondurile UATM Sebeș bunuri care nu au fost preluate de entitate, neregăsindu-se în patrimoniul său nici la data efectuării verificării”, se precizează în Raportul Camerei de Conturi Alba pe 2016.

Potrivit Raportului, la nivelul UATM Sebeș nu s-a efectuat, până la finele anului 2016, reevaluarea tuturor elementelor patrimoniale ale entității, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin o dată la 3 ani, cu scopul de a se asigura reflectarea justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate au fost stabilite la suma de 141.355 mii lei.

sursa: curteadeconturi.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: DOUĂ ACCIDENTE pe AUTOSTRADĂ între Sibiu şi Sebeş, la Aciliu. Trafic îngreunat şi persoane rănite

Publicat

Traficul pe autostrada A1 pe sensul dinspre Sibiu spre Sebeş a fost îngreunat, marţi după-amiaza, din cauza a două accidente rutiere, produse la distanţă de aproximativ un kilometru. Două persoane au fost rănite.

Din primele date, la kilometrul 275, o autoutilitară a acroşat două TIR-uri ce circulau în faţa sa. Şoferul autotutilitarei a rămas prins în caroseria maşinii.

UPDATE: Potrivit IPJ Sibiu, în accidentul de la kilometrul 275 a fost rănit şoferul autoutilitarei (dubă de transport marfă, ce aparţine unei firme din Alba, Atlas Logistic), un bărbat în vârstă de 53 de ani, din judeţul Argeş. A fost transportat la spital, era conştient.

La kilometrul 276, altă autoutilitară, ce tracta o platformă cu un autoturism, a intrat în balans şi s-a răsturnat. O persoană a fost rănită uşor.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Sibiu, în urma accidentului de la km. 276, a fost rănit un tânăr de 30 de ani, din Cluj, pasager pe locul din dreapta al maşinii de teren răsturnate pe autostradă. A fost transportat la spital, în stare de conştienţă. Maşina era condusă de un bărbat în vârstă de 60 de ani (tot din Cluj), care nu a fost rănit.

Ambele accidente s-au produs în zona Aciliu.

Traficul rutier este îngreunat. În zonă s-au format coloane de maşini.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat, la ora 15.30, că pe sensul către Sebeş al autostrăzii A1 Sibiu – Sebeş, în zona localităţii sibiene Aciliu, au avut loc două evenimente rutiere: unul în care a fost implicată o platformă care transporta un autoturism (la km 276+500 de metri) şi altul în care au fost implicate o autoutilitară şi două autotrenuri (la km 275). Traficul rutier se desfăşoară îngreunat, pe banda numărul 2.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia amână punerea în executare a mandatului european pentru Arigannelo Pasqualino

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia a amânat punerea în aplicare a mandatului european emis pe numele omului de afaceri italian Arigannelo Pasqualino, până la sosirea din Italia a sentinței de condamnare care stă la baza acestuia, în condițiile în care Pasqualino pretinde că este vorba despre o eroare. În același timp, instanța a menținut arestul la domiciliu al acestuia, până în data 6 martie.

Avocata lui Arigannelo Pasqualino a spus instanței că în mandatul internațional de arestare nu este vorba despre omul de afaceri stabilit la Alba Iulia ci despre un asociat unic al fostei firme a acestuia.

De asemenea, a spus că nu a fost declarat mort de către familie, cum a scris presa italiană și cum a menționat comunicatul IGPR și chiar a depus un înscris din partea fiului său.

În plus, aceasta a mai cerut ca Pasqualino să fie lăsat liber întrucât este bolnav și are nevoie să se deplaseze la Cluj Napoca pentru schimbarea tratamentului. Mai mult, a asigurat avocata, nu există indicii că ar vrea să se sustragă sau să plece din țară, fiind în interesul său să rămână pentru a clarifica situația. Avocata a mai invocat și afacerile pe care le are în România omul de afaceri italian, care nu i-ar permite să plece, printre care și niște lucrări la Autostrada Sebeș – Turda.

Instanța a fost de acord să mai aștepte încă două săptămâni sentința și a dat un nou termen.

”Mort” în Italia, afacerist în România

Potrivit IGPR, cetățeanul italian era urmărit de autoritățile din Italia pentru bancrută frauduloasă şi a fost depistat de polițiștii români, cu sprijinul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională al Poliţiei Române. Bărbatul de 62 de ani, urmărit internațional, a fost depistat la Alba Iulia.

„Pe numele acestuia, autorităţile judiciare din Italia au emis un mandat european de arestare, pentru săvârșirea infracțiunii de bancrută frauduloasă, fiind condamnat la  pedeapsa închisorii de 9 ani, 3 luni și 29 zile de închisoare. Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române”, se arată în comunicatul IGPR.

În data de 6 februarie, Curtea de Apel Alba Iulia a decis arestarea la domiciliu a omului de afaceri.

Ariganello Pasqualino a negat și atunci în faţa instanţei acuzaţiile şi condamnarea din Italia, susţinând că nu a avut firme în Italia şi nici nu a desfăşurat activităţi economice. Pasqualino a înfiinţat în Alba Iulia SC Trustul de Construcţii Industriale SRL, care a avut o activitate economică importantă în anii 2000. Italianul mai deţinea la Alba Iulia şi restaurantul Nettuno, situat la ieșirea din Alba Iulia, spre Aiud.

În urmă cu 11 ani, respectiv în 2007, firma a cumpărat ruinele fostei fabrici Refractara din Alba Iulia. Din cele zece milioane de euro pe care trebuia să le dea, a plătit doar 2 milioane.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Așezământ social pentru persoane vârstnice, deschis în comuna Unirea. Serviciile oferite

Publicat

Un nou aşezământ social pentru persoanele vârstnice, cu o capacitate de 30 locuri, a fost deschis în localitatea Unirea. Oferă servicii permanente de cazare, asistență medicală non stop, consiliere duhovnicească și activități recreative.

Așezământul social „Acoperământul Maicii Domnului” este administrat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

Camerele spațioase sunt amenajate cu trei sau patru paturi, dotate cu mobilier nou și modern, sunt echipate cu televizor și dispun de grupuri sanitare. La fiecare etaj al clădirii există un oficiu pentru servirea mesei, iar la parter se află bucătăria și sala de mese. Pentru confortul și siguranța beneficiarilor, locația este supravegheată video 24 de ore din 24, transmite Asociaţia Filantropia.

O echipă de profesioniști formată din asistente medicale, infirmiere și personal de serviciu oferă beneficiarilor servicii medicale permanente dintre care amintim: monitorizarea parametrilor fiziologici, administrarea medicamentelor, consultații la medicul de familie și recoltare analize medicale, masaj de relaxare sau activități de întreţinere şi igienă personală. De asemenea, familiile beneficiarilor sunt informate permanent de starea de sănătate a acestora.

În ceea ce privește nutriția, meniul pregătit zilnic de către personal calificat este unul echilibrat și personalizat în funcție de starea de sănătate a beneficiarilor.

În cadrul așezământului social, vârstnicii beneficiază și de consiliere duhovnicească și sunt implicați în diverse activități recreative.

„Slujirea de la Altar se continuă dincolo de zidurile lui prin iubire milostivă față de cei ,,cuprinși de boli și suferinți”, beneficiari ai Centrului rezidențial Acoperământul Maicii Domnului de la Unirea. Este o ocazie ce trebuie valorificată pentru a sluji celuilalt, a sluji viața, chiar și atunci când aparent el nu mai poate oferi nimic, când nu sărăcia și anii ninși sunt o povară, ci mai ales singurătatea este greul pentru ei. Cu o echipă de oameni inimoși, cu spirit de dăruire și afectivitate, oferim serviciu permanent de îngrijire în centrul nostru, ca ei să se simtă Acasă, dincolo de Casă”, a spus părintele coordonator Cosmin Gherasim.

Așezâmântul social „Acoperământul Maicii Domnului” din Unirea reprezintă o investiție a Primăriei și Consiliului Local Unirea, cu drept de administrare și folosire de către Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – Filiala Unirea.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

S-au înmulţit incendiile cauzate de scurtcircuite la aparate electrice. Recomandări ISU Alba pentru locuitori

Publicat

Statistica incendiilor înregistrate în ultimii ani arată o frecvenţă mare a celor izbucnite din cauza utilizării necorespunzătoare a aparatelor electrice, transmite Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al judeţului Alba. Instituţia oferă recomandări locuitorilor pentru prevenirea situaţiilor nedorite.

Pentru a nu constitui cauze de incendiu, instalaţiile electrice vor fi întreţinute, verificate şi utilizate în condiţiile prevăzute în reglementările tehnice de specialitate şi documentaţiile producătorilor de echipamente. În acest sens, se interzice:

– înlocuirea siguranţelor, releelor de protecţie şi a întreruptoarelor automate cu altele necalibrate;

– racordarea unor consumatori care depăşesc puterea nominală a circuitelor;

– încărcarea instalaţiei electrice peste sarcina admisă;

– nerealizarea unor contacte electrice perfecte, sigure în timp şi uşor de verificat;

– lăsarea neizolată a capetelor conductoarelor electrice, în cazul demontării parţiale a unei instalaţii;

– folosirea legăturilor provizorii prin introducerea conductoarelor electrice, fără ştecher, direct în prize;

– utilizarea receptorilor de energie electrică ( radiatoare, reşouri, fiare de călcat, ciocane de lipit etc.) fără luarea măsurilor de izolare faţă de materialele şi elementele combustibile din spaţiul sau încăperea respectivă;

– utilizarea lămpilor mobile (portative) alimentate prin cordoane improvizate şi/sau uzate;

– utilizarea radiatoarelor şi a reşourilor electrice neomologate sau în alte locuri decât cele stabilite prin instrucţiuni sau agremente tehnice;

– folosirea în stare defectă, uzată şi/sau cu improvizaţii a instalaţiei electrice şi/sau a receptorilor electrici;

– suspendarea corpurilor de iluminat direct de conductoarele de alimentare, dacă aceasta nu este prevăzută din fabricaţie;

– folosirea la corpurile de iluminat, a filtrelor de lumină ori a abajururilor improvizate, din carton, hârtie sau din alte materiale combustibile;

– aşezarea pe motoarele electrice a unor materiale combustibile precum cârpe, hârtii, folii de mase plastice, lemn sau altele similare;

– neasigurarea aceluiaşi nivel de izolaţie ca şi al conductoarelor la legăturile electrice; amplasarea perdelelor sau a altor materiale textile în apropierea becurilor de tip incandescent;

– pozarea conductorilor electrici direct pe materialele de construcţie combustibile;

– introducerea în interiorul panourilor, nişelor, tablourilor, canalelor sau a tunelelor electrice, a obiectelor de orice fel;

– utilizarea radiatoarelor, aerotermelor şi a reşourilor electrice improvizate sau cu defecţiuni;

– amplasarea conductorilor electrici aflaţi în funcţiune sub covoare, mochete sau preşuri;

– efectuarea lucrărilor de întreţinere, revizii şi reparaţii de către personal neautorizat.

Aparatele electrice portative (mobile) se vor folosi numai cu ştecher şi conductoare corespunzător izolate şi în bună stare de funcţionare, iar pe timpul cât sunt sub tensiune se va asigura supravegherea lor.

La terminarea programului de lucru, instalaţia electrică va fi scoasă de sub tensiune, cu excepţia iluminatului de siguranţă şi a instalaţiei de alimentare a receptoarelor cu rol de securitate la incendiu.

La toate tipurile de tablouri electrice, legăturile trebuie realizate conform reglementărilor, iar în apropierea acestora se interzice păstrarea materialelor şi a substanţelor combustibile, precum şi blocarea accesului la acestea.

La tablourile capsulate, garniturile de etanşare vor fi în bună stare şi bine strânse (fixate).

Se interzice legarea directă la bornele tabloului de distribuţie a lămpilor de iluminat, a motoarelor electrice sau a altor consumatori de energie electrică.

Instalaţiile şi sistemele de captare şi scurgere la pământ a sarcinilor electrostatice se vor menţine în bună stare de funcţionare, la parametrii prevăzuţi.

Este interzisă exploatarea instalaţiilor cu elemente metalice nelegate la pământ sau cu instalaţii de punere la pământ incomplete, defecte sau necorespunzătoare din punct de vedere al rezistenţei ohmice.

Se interzice folosirea motoarelor şi a aparatelor electrice cu carcasele şi capacele demontate sau în condiţii în care să nu asigure răcirea lor printr-o bună circulaţie a aerului din jur.

Instalaţiile electrice scoase de sub tensiune temporar sau definitiv se vor marca în acest sens.

În construcţiile în care se utilizează tensiuni electrice diferite, valorile acestora se vor marca la prize.

În cazul producerii unui incendiu:

– se vor anunţa în timp operativ serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă la numărul unic de urgenţă 112;

– se vor evacua materialele combustibile din zona focarului;

– se vor deconecta obligatoriu instalaţiile electrice de sub tensiune;

– se va acţiona pentru stingerea incendiului cu stingătoarele din dotare sau apă (doar după deconectarea instalaţiilor electrice de sub tensiune).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate