Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Bază de date cu toți pasagerii care intră și ies din țară cu avionul. Proiect la Ministerul de Interne

Publicat

avion pasageri Datele personale ale tuturor pasagerilor care intră și ies din România cu avionul vor fi analizate de o nouă structură a Poliției de Frontieră, respectiv Unitatea Națională de Informații privind Pasagerii.

Companiile de transport aerian vor fi obligate să transmită informațiile privind călătorii într-un sistem securizat de analiză a datelor, iar persoanele suspectate sau căutate pentru diferite infracțiuni vor fi găsite mai repede, potrivit unui proiect de lege lansat în dezbatere publică pe pagina Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

Informațiile vor fi păstrate timp de 5 ani și vor fi date, pe baza unor cereri întemeiate, dar nu în baza unor mandate emise de un judecător, parchetelor, serviciilor de informații, structurilor internaționale de poliție Europol, Interpol, dar și ANAF sau Direcția Generală a Vămilor, susțin reprezentanții instituției.

Noua structură se va numi Unitatea Națională de Informații privind Pasagerii, va funcționa în cadrul Poliției de Frontieră și va gestiona datele transmise de toți operatorii aerieni, într-un sistem electronic care va cuprinde Registrele cu Numele Pasagerilor (PNR).

“Prin metodele de prelucrare a datelor PNR menționate în cuprinsul directivei se are în vedere o utilizare eficace a acestora, cum ar fi prin compararea cu diferite baze de date privind persoane și obiecte căutate, consolidând astfel capacitatea autorităților de aplicare a legii de a strânge probe și, acolo unde este cazul, de a identifica complicii infractorilor și de a destructura rețelele infracționale”, se argumentează în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Autoritățile garantează că datele personale nu vor fi furnizate celorlalte autorități, naționale sau inernaționale, decât în cazuri grave de infracțiuni sau terorism, lista celor 27 de infracțiuni în care se pot încadra solicitările privind unele persoane fiind atașată proiectului legislativ.

Conform proiectului, toți transportatorii aerieni vor fi obligați să transmită UNIP, cu 48 de ore sau cel mult 24 de ore înainte, datele de la codul de rezervare, când a fost emis biletul, nume, telefon, adresa de facturare și intinerariul complet al călătoriei. Aceleași date vor fi retransmise, cu modificările apărute, imediat după îmbarcarea pasagerilor:

  • codul de rezervare, data rezervării sau a emiterii biletului, data programată a călătoriei;
  • numele și prenumele asociate rezervării, adresa și informațiile de contact (telefon, e-mail);
  • toate informațiile privind forma de plată, inclusiv adresa de facturare, itinerarul complet de călătoriei;
  • informațiile din profilul “client fidel”;
  • agenția sau agentul de turism prin care a fost făcută rezervarea sau a fost cumpărat biletul;
  • situația de călătorie a pasagerului, inclusiv confirmările, situația înregistrării pentru zbor, informații privind neprezentarea pasagerului la îmbarcare sau privind prezentarea acestuia în ultimul moment la îmbarcare fără rezervare prealabilă;
  • informațiile scindate sau divizate din registrul cu numele pasagerilor;
  • mențiunile cu caracter general, inclusiv toate informațiile disponibile despre minorii neînsoțiți cu vârsta sub 18 ani, precum numele și sexul minorului, vârsta, limba (limbile) vorbită, numele și datele de contact ale persoanei care îl însoțește la plecare și relația sa cu minorul, numele și datele de contact ale persoanei care îl așteaptă la sosire și relația sa cu minorul, agentul prezent la plecare și la sosire;
  • informațiile despre bilet, inclusiv numărul biletului, data emiterii biletului și bilete dus simplu și câmpurile aferente furnizării automate a prețului unui bilet de călătorie, numărul locului și alte informații privind locul;
  • informațiile cu privire la codurile partajate;
  • toate informațiile cu privire la bagaje;
  • numărul pasagerilor înregistrați în PNR și alte nume ale acestora, orice date colectate, inclusiv tipul, numărul, țara de emitere și data expirării oricărui document de identitate, cetățenia, numele de familie, prenumele, sexul, data nașterii;
  • compania aeriană, numărul zborului, data plecării, data sosirii, aeroportul de plecare, aeroportul de sosire, ora plecării și ora sosirii şi un istoric al tuturor modificărilor datelor PNR.

Datele personale privind originea rasială sau etnică, religia, opiniile politice, filozofice sau sindicale, sănătatea sau orientarea sexuală nu vor fi prelucrate. UNIP poate solicita celorlalte unități de informații din statele membre UE să transmită datele pasagerilor lor, în vederea prevenirii, depistării, investigării și urmăririi penale a infracțiunilor de terorism sau a infracțiunilor grave.

Transportatorii care nu dau datele pasagerilor către UNIP vor fi sancționați cu amenzi cuprinse între 10.000 lei și 50.000 lei, iar dacă abaterea se repetă în decurs de 1 an, amenda se dublează.

Proiectul de lege va fi în dezbatere publică timp de 20 de zile, timp în care sunt așteptate opinii sau sugestii, apoi va fi trimis Guvernului și Parlamentului.

sursa: legestart.ro, mai.gov.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax