Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE pentru luna MAI 2017. Termene la Fisc pentru declaraţii de menţiuni, formulare şi plăţi

Publicat

anafObligații fiscale pentru luna MAI 2017. Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii privind calendarul obligațiilor fiscale pentru luna mai 2017. Sunt anunţate termenele la care se depun declarațiile de menţiuni, privind impozitele pe venit, alte formulare și plăți.

OBLIGAȚII FISCALE MAI 2017

În termen de 15 zile de la data de când nu se mai realizează venituri

Depunerea Declaraţiei de înregistrare în evidenţa persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum şi pentru stabilirea obligaţiilor de plată a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate

Formular Declaratia_604 (2016)

– se depune pentru înregistrarea în evidenţa persoanelor fizice fără venituri, precum şi pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri, potrivit legii (Legea 227/2015 art. 180 alin. (1) OPANAF 3743/2015)

În 30 de zile de la data înfiinţării/ data eliberării actului legal de funcţionare/ data începerii activităţii/ data obţinerii primului venit/ data dobândirii calităţii de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate iniţial

Depunerea “Declaraţiei de menţiuni”

Formular Declaratie 010(2016), Declaratie 020 sau Declaratia 070 (2016)

– 010 – Se completează de persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică. Declaraţia de înregistrare se completează la înfiinţare, iar declaraţia de menţiuni se completează cînd se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 020 – Se completează de persoanele fizice, altele decît cele care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală şi eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum şi la actualizarea informaţiilor.
– 070 – Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptaţi contribuabilii care desfăşoară exclusiv activităţi într-o formă de asociere.

Legea 207/2015 art. 82 alin.(6), art.88 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 2 mai

Depunerea situațiilor financiare, pentru anul 2016software de asistență

– instituțiile publice, asociațiile și celelalte persoane juridice cu și fără scop patrimonial

– subunitățile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparțin persoanelor prevăzute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul în România, precum și subunitățile fără personalitate juridică din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate-Legea 82/1991 art. 36

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 2 mai

Depunerea Declarației informative privind livrările/ prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național aferente perioadei de raportare precedente (luna, trim. etc.; perioada de raportare este cea declarată pentru depunerea decontului de TVA, prevăzută la art.322 din Legea nr.227/2015)

Formular: Declaratia 394_2016

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin.(1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art.268 alin.(1) din Legea nr.227/2015

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile.

OPANAF 3769/2015

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 2 mai

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– beneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)

Legea 227/2015 art. 395, HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 2 mai

Depunerea Decontului privind accizele pentru anul precedent

Formular: Declaratie 120_2016

-operatorii economici plătitori de accize

Legea 227/2015 art.346 alin.(4) și art.445 lit.c), OPANAF 3386/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Marţi, 2 mai

Depunerea Decontului privind impozitul la țițeiul din producția internă pentru anul precedent

Formular: Declaratia_130

-operatorii economici plătitori de impozit la țițeiul din producția internă

Legea 571/2003 art.219, OPANAF 1950/2012

OBLIGAŢII FISCALE, Luni, 8 mai

Depunere „Declaraţie de menţiuni” privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România (pentru schimbarea perioadei fiscale din trimestru în lună, începând cu luna iunie 2016)

Formular Declaratia_092 (2009)

– contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar. Legea 227/2015 art. 322, OPANAF 1165/2009

OBLIGAŢII FISCALE: Miercuri, 10 mai

010 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică

Formular: Declaratie 010(2016)

020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal

Formular: Declaratie 020

070 Declarație de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere

Formular: Declaraţie 070

– persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.

Legea 227/2015 art.310 alin.(7), OPANAF 3698/2015

OBLIGAŢII FISCALE: Miercuri, 10 mai

Depunerea formularului „Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori

Formular 087 (2016)

– persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale, cu sediul activității economice în România, care realizează activități de producție agricolă sau servicii agricole și care nu realizează alte activități economice sau realizează și alte activități economice a căror cifră de afaceri anuală este inferioară plafonului de scutire pentru aplicarea regimului special sau pentru încetarea aplicării regimului special pentru agricultor; persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultori – Legea 227/2015 art.3151 alin.(1) lit c) și d), OPANAF nr.3698/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete/alte tutunuri de fumat în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 4 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete/ţigări şi ţigări de foi în luna … anul …

Formular – Anexa nr. 3 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi sau importatorii autorizaţi pentru produse din grupa tutunului prelucrat. Legea 227/2015 art.354 alin. (8), HG 1/2016 titlul VIII pct.13 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de utilizator final (produse energetice). Legea 227/2015 art.394 și art.398. HG 1/2016 titlul VIII pct.63 și pct.97 alin.(1)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile/utilizările de produse accizabile și livrările de produse finite rezultate în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 26 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizație de utilizator final (alcoolul etilic și a produse alcoolice). Legea 227/2015 art.397, HG 1/2016 titlul VIII pct.85

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației centralizatoare privind achizițiile și livrările de produse accizabile pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 19 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– destinatarii înregistrați și reprezentanții fiscali pentru achizițiile și livrările de produse accizabile. Legea 227/2015 art.375 alin.(1), HG 1/2016 titlul VIII pct.46 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de alcool și băuturi spirtoase pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 12 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de vinuri/ băuturi fermentate/ produse intermediare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 13 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de bere pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 14 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție tutunuri prelucrate pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 15 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de producție de produse energetice pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 16 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titlul VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației privind operațiunile desfășurate în antrepozitul fiscal de depozitare pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 17 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare produse accizabile. Legea 227/2015 art. 367 alin.(1) lit.l), HG 1/2016 titll VIII pct.39 alin.(2)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 29 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 31 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru producție/ depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea jurnalelor pentru luna precedentă privind achizițiile/ livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviație

Formular – Anexa nr. 30 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

sau navigație

Formular – Anexa nr. 32 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați pentru depozitare. Legea 227/2015 art.399 alin.(1) lit.a) și lit.b), HG 1/2016 titlul VIII pct.92 alin.(2), pct. 93 alin.(8) și (10)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Situației centralizatoare privind livrările de produse accizabile în luna … anul …, pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 21 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– operatorii economici care dețin autorizații de expeditor înregistrat. Legea 227/2015 art.383 alin.(3), HG 1/2016 titlul VIII pct.52 alin.(3)

OBLIGAȚII FISCALE: Luni, 15 mai

Depunerea Evidenței achiziționării, utilizării și returnării marcajelor pentru luna precedentă

Formular – Anexa nr. 42 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– antrepozitarii autorizați, destinatarii înregistrați și importatorii autorizați de produse supuse marcării. Legea 227/2015 art.424 alin.(5), HG 1/2016 titlul VIII pct.152 alin. (2)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Plata contribuției trimestriale pentru medicamente pentru trimestrul I 2017

– deținătorii autorizațiilor de punere pe piață a medicamentelor sau reprezentanții legali ai acestora.

OUG 77/2011 art.5 alin.(8)

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Plata impozitului reținut la sursă în luna precedentă

Plătitorii următoarelor venituri:

– din drepturi de proprietate intelectuală;

– din premii și jocuri de noroc;

– obținute de nerezidenți;

– din alte surse

Legea 227/2015 art.72 alin.(3), art.73 alin.(1) și (4), art.110 alin.(6), art.115 alin.(3), art.224 alin.(5) și (6)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea „Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat”

Formular Declaratia 100_2016

– lunar: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.1

– alte termene: contribuabilii prevăzuți în OPANAF 1950/2012, Anexa 6, cap. I, subcap. 1, par. 1.3

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate

Formular Declaratia_112

Pentru luna precedentă:

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, instituțiile prevăzute la art.136 lit. d) – f) din Legea nr.227/2015 precum și persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile în domeniul securității sociale, precum și a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte.

– persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente

– instituțiile publice care calculează, rețin, plătesc și suportă contribuții sociale obligatorii în numele asiguratului

– orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor Legea 227/2015 art.147 alin.(1) și alin.(2), OMFP 1045/2012

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea declarațiilor privind veniturile realizate din România sau din străinătate, după caz, pentru fiecare categorie și sursă de venit, pentru anul precedent

Formular: Declaratie 200_2016

– persoane fizice care au realizat, venituri din activități independente, venituri din cedarea folosinței bunurilor (fără arendare), venituri din activități agricole, din silvicultură și piscicultură, câștiguri rezultate din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, operațiuni de vânzare -cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, câștigul/pierderea din orice alte operațiuni de acest gen.

Legea 227/2015 art.122, OPANAF 3695/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind veniturile realizate din străinătate

Formular: Declaratie 201_2016

– contribuabilii care au realizat venituri din străinătate: profesii libere, activități comerciale, drepturi de proprietate intelectuală, cedarea folosinței bunurilor, dividende, dobânzi, premii și jocuri de noroc, câștiguri din transferul titlurilor de valoare, alte venituri din investiții, pensii, precum și alte venituri aflate în străinătate. Declarația se depune și de către persoanele fizice care îndeplinesc condițiile de rezidență prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 28 lit. b) sau lit. c) din Legea nr.227/2015 timp de 3 ani consecutivi.

Legea 227/2015 art.130 alin.(4), OPANAF 3695/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Cererii privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe salarii și venituri asimilate salariilor

Formular: Declaratie 230_2016

Persoanele fizice care realizează venituri din salarii și asimilate acestora, în următoarele situații:

– au efectuat în anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform Legii nr. 376/2004 și solicită restituirea acestora;

– optează pentru virarea unei sume reprezentând până la 2% din impozitul anual pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii sau a unităților de cult, precum și contribuabilii care solicită deducerea din veniturile impozabile din salarii, obținute la funcția de bază, a cheltuielilor efectuate pentru economisire în sistem colectiv pentru domeniul locativ, potrivit legii, în limita unei sume maxime egale cu 300 lei pe an.

Legea 227/2015 art.79 alin.(1), OPANAF 3695/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind venitul estimat / norma de venit pentru anul în curs

Formular: Declaratie_220_2016

– contribuabilii care în anul anterior au realizat pierderi și cei care au realizat venituri pe perioade mai mici decât anul fiscal, precum și cei care, din motive obiective, estimează că vor realiza venituri care diferă cu cel puțin 20% față de anul fiscal anterior-Legea 227/2015 art. 220 alin.(3)

OPANAF 52/2012

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind veniturile din activități agricole impuse pe bază de norme de venit pentru anul în curs

Formular: Declaratie_221_2016

– contribuabilii care obțin venituri din activități agricole, conform art. 103 alin.(1) Legea nr.227/2015-Legea 227/2015 art.107 alin.(2)

OPANAF 3622/2015

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind veniturile estimate pentru asocierile fără personalitate juridică și entitățile supuse regimului transparenței fiscale pentru anul în curs

Formular: Declaratie_223_2016

– se depune de către asociatul desemnat prin contract de asociere și se completează în cazul asociațiilor fără personalitate juridică, constituite între persoane fizice care realizează venituri din activități independente – comerciale și profesii libere, inclusiv din activități adiacente, venituri din activități agricole pentru care venitul net anual se determină în sistem real pe baza contabilității în partidă simplă, precum și venituri din silvicultură și piscicultură.

– se depune și în cazul persoanelor fizice care obțin venituri dintr-o activitate desfășurată într-o formă de organizare cu personalitate juridică (SPRL) constituită potrivit legii speciale și care este supusă regimului transparenței fiscale.

Legea 227/2015 art.220 alin.(3), OPANAF 3622/2015

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfășoară activitate în România și de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă

Formular: Declaratia_224_2016

– persoanele fizice care obțin salarii din străinătate pentru activități în România și persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România

Legea 227/2015 art.82 alin.(2), OPANAF 3622/2015

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată

Formular: Declaratia_300 (2016)

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr.227/2015

– lunar, trimestrial, semestrial, anual, după caz (vezi instrucțiunile de completare din formular)

Legea 227/2015 art.323 alin.(1), OPANAF 1790/2012

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată pentru luna precedentă şi plata TVA-ului datorat

Formular – Declaratia_301_2016 sau AICI.

Persoanele neînregistrate şi care nu trebuie să se înregistreze conform articolului 316 Cod fiscal, dar care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA pentru:

– achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile pentru care s-a depăşit plafonul anual de 10.000 euro (persoana trebuie să fie înregistrată special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de mijloace de transport noi şi produse accizabile (persoana care efectuează astfel de achiziţii nu are obligaţia să se înregistreze special ca plătitoare de TVA conform articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de servicii care au locul taxării în România conform articolului 307 alineat (2) din Codul fiscal, de la furnizori din afara României, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA cf. articolului 307 alineat (2) Cod fiscal (persoana care efectuează achiziţii intracomunitare de servicii prevăzute la articolul 278 alineat (2) din Codul fiscal trebuie să se înregistreze special ca plătitoare de TVA cf. articolului 317 Cod fiscal);

– achiziţii de bunuri care ies din regimurile/ situaţiile prevăzute la articolul 295 alineat (1) litera a) şi d) din Codul fiscal cu excepţia cazului în care are loc un import sau o achiziţie intracomunitară de bunuri, pentru care beneficiarul este obligat la plata TVA conform articolului 307 alineat (5) Cod fiscal (OMFP 3418/2009);

– achiziţii de bunuri şi servicii efectuate de persoanele obligate la plata TVA conform articolului 307 alineat (3) şi (6) Cod fiscal, dacă achiziţiile au avut loc în luna iunie 2016

Persoanele înregistrate normal ca plătitoare de TVA conform articolului 316 Cod fiscal NU DEPUN formularul 301, ci formularul 300

Legea 227/2015 art.324 alin.(2), OPANAF 592/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adăugată

Formular Declaratia_307 (2016) sau AICI

– persoanele impozabile prevăzute la art.280 alin.(6), art.270 alin.(7), art.310 alin.(7), art.316 alin.(11) lit.a) – e) și g) din Legea nr.227/2015-OPANAF 2223/2013

Se declară:

– ajustarea TVA-ului dedus de furnizor la achiziția de către acesta a activelor respective, de către beneficiarul transferului de active, dacă nu este înregistrat și nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului;

– ajustarea TVA-ului dedus aferent bunurilor de capital şi activelor corporale fixe, altele decât cele care sunt considerate bunuri de capital conform articolului 305 din Codul fiscal, de către locatarul/ utilizatorul activelor corporale fixe achiziţionate printr-un contract de leasing, dacă transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor are loc după anularea la cerere a codului de TVA a acestuia;

– ajustările de TVA prevăzute la articolul 270 alineat. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat din oficiu de organul fiscal conform articolului 316 alineat (11) litera a) – e) şi h) din Codul fiscal;

– ajustările de TVA prevăzute la articollul 270 alin. (4), articolul 304, 305 sau 332 din Codul fiscal nedeclarate în ultimul decont de TVA depus înaintea anulării înregistrării în scopuri de TVA, sau pentru a corecta ajustările incorecte declarate, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din regularizările/ ajustările prevăzute la articolul 280 alineat (6) din Codul fiscal, atunci când au fost emise facturi sau au fost încasate avansuri pentru contravaloarea parţială a livrărilor de bunuri/ prestărilor de servicii taxabile, înainte de anularea codului de TVA, iar livrarea/ prestarea intervine după anularea codului de TVA, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru solicitarea restituirii TVA colectate rezultată din ajustările prevăzute la articolul 287 din Codul fiscal, pentru operaţiuni realizate înainte de anularea înregistrării, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– pentru exercitarea dreptului de deducere, la data plăţii, a TVA neachitate aferentă achiziţiilor de bunuri efectuate înainte de anularea codului de TVA, dar care nu se aflau în stoc la data anulării codului de TVA, de persoanele impozabile care au efectuat achiziţii pe perioada în care au aplicat sistemul TVA la încasare sau cele care au efectuat achiziţii de la persoane impozabile care aplicau sistemul TVA la încasare, de către persoana impozabilă al cărei cod de TVA a fost anulat la cerere;

– dacă transferul de active, transferul dreptului de proprietate, obligaţia sau, după caz, dreptul de ajustare/ corecţie a ajustărilor/ regularizare a TVA privind sumele rezultate ca urmare a acestor ajustări/ corecţii ale ajustărilor/regularizări efectuate, după caz, a intervenit în luna iunie 2016 (articol 270 alineat (7), articol 324 alineat (8) _i (9) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal şi Ordinul Preşedintelui ANAF 793/2016)

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației privind taxa pe valoarea adăugată datorată de către persoanele impozabile al căror cod de înregistrare în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a fost anulat conform art.316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal

Formular: Declaratie 311_2016

– persoanele impozabile al căror cod de TVA a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) – e), lit. g) sau lit. h) din Legea 227/2015 și care efectuează în perioada în care nu au cod valid de TVA, livrări și/sau achiziții /prestări de bunuri/ servicii care sunt obligate la plata TVA

OPANAF 795/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Declarației recapitulative privind livrările/ achizițiile/ prestările intracomunitare de bunuri pentru luna precedentă

Formular Declaratia_390_2016 VIES

– contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA conform art. 316 sau art.317 din Legea nr.227/2015.

Legea 227/2015 art. 325, OPANAF 591/2016

OBLIGAȚII FISCALE: Joi, 25 mai

Depunerea Notificării pentru încetarea aplicării sistemului TVA la încasare

Formular Declaratia 097 (2016)

– pentru intrarea prin opțiune în sistem: până pe 25 ianuarie, persoanele care în anul precedent au realizat o cifră de afaceri care nu depășește plafonul și nu au aplicat sistemul TVA la încasare în anul precedent

– pentru ieșirea din sistem – până la data de 25 a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depășit plafonul;

– persoanele impozabile care depășesc plafonul de 2.250.000 lei;

– persoanele impozabile care renunță la aplicarea sistemului TVA la încasare.

Legea 227/2015 art. 324, OPANAF 1503/2016

OBLIGAŢII FISCALE: Joi, 25 mai

Plata taxei anuale pentru autorizația de exploatare a jocurilor de noroc (sumele care rezultă din aplicarea procentelor prevăzute în anexă la veniturile estimate de operatorul economic, dar nu mai puțin decât taxa anuală minimală

– până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care documentația a fost aprobată; în cazul în care, în cursul anului de autorizare, încasările efective depășesc încasările estimate prin documentația prezentată la data autorizării, taxa se va recalcula prin aplicarea cotei procentuale asupra încasărilor efective cumulate de la începutul perioadei de autorizare. Recalcularea se va efectua lunar, începând cu prima lună în care se înregistrează depășirea rezultatelor estimate. Încasările efective cumulate și taxa plătită de la începutul perioadei de autorizare până la finele lunii precedente celei pentru care se face regularizarea se va declara și plăti până la data de 25 a lunii următoare)

– organizatorii de jocuri de tip pariu, jocuri de noroc, bingo organizate prin TV, pariuri on-line, jocuri bingo prin internet, sisteme de telefonie fixă sau mobilă, jocuri de noroc on-line. OUG 77/2009 art. 14 alin. (2) lit. b) iii)

OBLIGAŢII FISCALE: Marţi, 30 mai

Depunerea situațiilor financiare, pentru anul 2016software de asistență

– societățile comerciale, societățile/companiile naționale, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, subunitățile fără personalitate juridică din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, cu excepția subunităților de societăți rezidente în state aparținând Spațiului Economic European

Legea 82/1991 art. 36

OBLIGAŢII FISCALE: Marţi, 30 mai

Depunerea Declarației informative privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA

Formular: Declaratia 394_2016

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art.316 din Legea nr.227/2015, obligate la plata taxei conform art. 307 alin. (1), (2), (6) și (7) din Legea nr.227/2015, pentru operațiuni impozabile în România conform art. 268 alin. (1) din Legea nr.227/2015

– persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, conform art. 316 din Legea nr.227/2015, care realizează în România, de la persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România, achiziții de bunuri sau servicii taxabile

OPANAF 3769/2015

OBLIGAŢII FISCALE: Miercuri, 31 mai

Depunerea Cererii de restituire a accizelor în baza prevederilor art.395 din Codul fiscal

Anexa nr.27 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal

– veneficiarii scutirilor de accize (instituții, organizații)-Legea 227/2015 art. 395
HG 1/2016 titlul VIII pct.75 alin.(5)

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Autostrada Sebeș-Turda: Prima grindă, montată la podul de peste râul Mureș, lângă Alba Iulia

Publicat

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri că a fost montată prima grindă la podul peste râul Mureș, pe lotul 1 a Autostrăzii Sebeș – Turda, în zona localității Limba, comuna Ciugud.

Mutarea și amplasarea grinzilor pe pilonii podului se face cu ajutorul unui utilaj impresionant, denumit lansatorul de grinzi.

Acesta este unul dintre cele mai complexe utilaje folosite la construcţia de autostrăzi. Lansatorul de grinzi se compune dintr-un sistem de poduri rulante, care preiau, alternativ, uriaşele grinzi de peste 100 de tone.

Podul superior, care preia grinda se mişcă, în timp ce celălalt e blocat. Apoi rolurile se inversează, grinda e preluată de podul inferior, care se deplasează, timp în care cel superior rămâne fix.

Operaţiunea se repetă până când grinda ajunge la locul de pod unde trebuie montată.

Reamintim faptul că pe 16 februarie 2018 a fost emisă autorizaţia de construire a nodului rutier Sebeş, pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda. Aici se va face legătura dinspre Autostrada Deva- Sibiu şi DN1. Lucrările sunt estimate la valoarea de 75 de milioane lei şi ar trebui să dureze 18 luni.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: Autorizaţie de construire pentru nodul rutier Sebeş. Termen de execuţie, 18 luni

Vezi și FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Ce se mai face pe lotul 4, pentru care este amânată recepţia. Vezi şi lotul 1

Foto: Facebook (CNAIR)

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Lucrări de izolare termică la M-uri şi alte 11 imobile din Alba Iulia. 40 milioane lei prin POR

Publicat

Primăria Alba Iulia pregăteşte lucrări de reabilitare termică a 13 blocuri din cartierele Cetate, Ampoi II, Ampoi I şi Lumea Nouă, investiţie de 40,4 milioane lei (aproximativ 8,8 milioane euro), prin proiect POR 2014-2020. Din această sumă, dacă proiectul va fi aprobat şi contractul de finanţare semnat, primăria va acoperi 15%, iar asociaţiile de proprietari beneficiare, 25%. În urma lucrărilor, consumul de energie în apartamente ar urma să scadă cu 40%.

În şedinţa extraordinară a Consiliului Local Alba Iulia de luni, 26 februarie, este pe ordinea de zi proiectul de aprobare a documentaţiei tehnico-economice, faza DALI şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului “Creşterea eficienţei energetice a clădirilor rezidenţiale din municipiul Alba Iulia”, pentru lotul 1 (blocurile M1-M6B, M7A-M12, 35, 62, CH1 – bulevardele 1 Decembrie 1918, Transilvaniei), lotul 2 (blocurile 14A, 13B, CF11, MV1-MV7, MV2-MV12 – bulevardele 1 Decembrie 1918, Transilvaniei, strada Cloşca) lotul 3 (D3-D4, D2-D3, 8 – străzile Ampoiului, Gheorghe Şincai, Livezii).

Potrivit proiectului, după finalizarea lucrărilor, se estimează scăderea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (echivalent CO2), cu 10-40% şi reducerea consumului specific de energie cu 40%.

Acum proiectul este în faza de precontractare în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 2, Prioritatea de investiţii 3.1 – Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi utilizării energiei din resurse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădiri publice şi în sectorul locuinţelor, Operaţiunea A – Clădiri rezidenţiale.

Ratele de cofinanţare aplicate sunt 60% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat. Diferenţa de 40% va fi suportată de primărie (15%) şi asociaţiile de proprietari (25%). Taxa de reabilitare termică va fi plătită de proprietari în rate pe 5 ani.

Citeşte şi Ce obligaţii au proprietarii de apartamente la bloc. Amenzi până la 3000 de lei pentru cei care nu le respectă

Proiectul a mai fost aprobat în Consiliul Local Alba Iulia în 2016, dar s-au modificat condiţiile de finanţare la lansarea Apelului 2 în cadrul POR, activităţile specifice şi indicatorii şi s-a impus o descriere a lucrărilor de intervenţie, pentru fiecare bloc în parte, se explică în documentaţia proiectului.

Valorile investiţiilor, pe loturi:

Lotul 1:

Bloc M1-M6B (Bd. Decembrie 1918 nr. 21-31, Transilvaniei 1): 7.324.308,04 lei (1.601.151,63 euro)

Bloc M7A-M12 (Bd. Decembrie 1918 nr. 33-43, Transilvaniei 2): 7.389.300,90 lei (1.615.359,57 euro)

Bloc 35 (Bd. Transilvaniei 16): 1.690.758,42 lei (369.613,15 euro)

Bloc 62 (Bd. Transilvaniei 20): 1.523.932,07 lei (333.143,60 euro)

Bloc CH1 (Cloşca 2A): 960.676,85 lei (210.011,56 euro)

Lot 2:

Bloc 14A (Bd. Transilvaniei 23 A): 1.901.877,67 lei (415.765,50 euro)

Bloc 13B (Bd. Transilvaniei 23C): 1.853.907,58 lei (405.278,86 euro)

Bloc CF11 (str. Cloşca 12): 1.907.121,71 lei (416.911,89 euro)

Bloc MV1-MV7 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 79-85): 3.701.275,19 lei (809.128,01 euro)

Bloc MV2-MC12 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 26-32, Calea Moţilor nr. 91-93): 5.497.932,29 lei (1.201.891,44 euro)

Lot 3:

Bloc D3-D4 (str. Ampoiului 5-7): 1.759.367,39 lei (384.611,61 euro)

Bloc D2-D3 (str. Gheorghe Şincai nr. 13-24): 1.952.381,61 lei (426.806,05 euro)

Bloc 8 (str. Livezii 49): 2.950.866 lei (645.082,64 euro).

Lucrări pe loturi:

Pentru lotul 1 (bloc M1-M6B, zona străzilor 1 Decembrie 1918 nr. 21-31, Transilvaniei 1), valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 7.324.308,04 lei, din care construcţii-montaj 5.596.887,74 lei, iar durata de realizare este 6 luni.

Suprafaţa construită desfăşurată este de 27.552 mp, cea utilă totală, de 17.921,31 mp, volumul încălzit fiind de 49.936,28 mc. Sunt 273 de apartamente, din care 75 cu o cameră, 105 cu 2 camere, 47 cu 3 camere şi 46 cu 4 camere.

Blocul M1-M6B a fost construit şi dat în folosinţă în perioada 1984-1988, fiind alcătuit din 8 tronsoane împărţite pe scări (M1 – 8 etaje, M2 – 7 etaje, M3 – 8 etaje, M4 – 9 etaje, M5  9 etaje, M6 – 10 etaje, M6A – 8 etaje, M6B – 7 etaje). La parter şi parţial la mezanin, sunt spaţii comerciale, terasa nefiind circulabilă şi învelitoare fiind din membrană bituminoasă.

Potrivit cerinţelor Programului Operaţional Regional 2014-2020, lucrările propuse includ reabilitarea termică a anvelopei:

– izolare termică a faţadei – parte vitrată, prin înlocuirea tâmplăriei din lemn/metal exterioare la camerele de locuit şi balcoane, inclusiv cele destinate acceselor în bloc cu tâmplărie performantă energetic;

– izolarea termică a faţadei – partea opacă, adică pereţii exteriori şi zona perimetrală ferestrelor, cu polistiren expandat, ignifugat, respectiv bordarea cu fâşii orizontale continue de vată minerală bazaltică (10 cm) a planşeelor, pentru evitarea propagării incendiilor pe verticală

– izolarea peretelui casei scării – peretele din cărămidă de sticlă este propus pentru desfiinţare, urmând să fie închis parţial cu un parapete de metal şi tâmplărie PVC, cu fante de circulaţie controlată a aerului;

– se termoizolează şi planşeul peste ultimul nivel, cu plăci de polistiren expandat ignifugat de 15 cm grosime, plus hidrolizolare cu folie multistrat din material bituminos).

De asemenea, se va termoizola planşeul peste parter şi pereţii dintre windfang şi apartamente cu termosistem cu polistiren expandat ignifugat de 8 cm şi vopsitorie lavabilă, se va înlocui tabla zincată de pe acoperiş, se vor prelungi gurile de scurgere a apelor pluviale de pe acoperiş, se vor monta glafuri interioare din PVC şi exterioare din aluminiu vopsit electrostatic.

Finisajul faţadelor va fi cu tencuială decorativă de exterior.

Vor fi necesare şi lucrări de demontare şi remontare a instalaţiilor de gaze naturale (conducte, contoare etc), a diverselor instalaţii de transmisie, aer condiţionat, antene dispuse pe faţade, interfoane, cabluri sau corpuri de iluminat interioare, pe zonele vizate de lucrări. Se va demonta (remonta) / verifica platbanda depe acoperiş pentru instalaţia paratrăsnet. De asemenea, va fi făcută reabilitarea tehnică şi/sau estetică a lifturilor.

Tot în lot 1 intră blocurile M7A-M12 (bulevardele 1 Decembrie 1918 nr. 33-43 şi Transilvaniei 2), pentru care investiţia în reabilitare termică este de 7.389.300,90 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 5.460.939,40 lei, pe 6 luni.

Aici sunt 246 de apartamente (59 cu o cameră, 66 cu 2 camere, 72 cu 3 camere şi 49 cu 4 camere), suprafaţa totală construită fiind de 28.531 mp, cea utilă totală de 18.743,25 mp, respectiv volum încălzit 52.055,61 mc.

Acest bloc a fost construit şi dat în folosinţă între anii 1985-1988, este împărţit tot pe scări (M7A – 8 etaje, M7B – 7 etaje, M7 – 10 etaje, M8 – 7 etaje, M8 – 7 etaje, M10 – 7 etaje, M11 – 10 etaje, M12 – 8 etaje), la parter şi parţial mezanin fiind tot spaţii comerciale. Vor fi executate aceleaşi lucrări ca la celălalt segment al blocurilor M din Cetate.

În lotul 1 mai sunt incluse două blocuri de pe Bulevardul Transilvaniei (35 şi 62) şi unul de pe strada Cloşca – CH1 (nr. 2A).

Pentru lucrările la Blocul 35 (Bd. Transilvaniei nr. 16), investiţia este de 1.690.758,42 lei, din care construcţii-montaj 1.123.974,87 lei, durata de realizare fiind estimată la 6 luni. Construit în 1974, blocuri are 10 etaje şi spaţii comerciale la parter, 62 de apartamente (câte 6 pe nivel şi 2 la parter). Sunt 21 de apartamente de o cameră şi 41 cu 2 camere, suprafaţa utilă totală fiind de 2.808,30 mp, cea construită de 3.806 mp şi volum încîlzit de 7.582,41 mc.

Se va utiliza, pentru izolare exterioară, tot polistiren expandat ignifugat (10 cm), tencuială decorativă, se va înlocui tâmplăria şi se vor pune fâşii cu vată minerală bazaltică pe pereţii exteriori.

Datele sunt similare şi pentru Blocul 62 (Bd. Transilvaniei nr. 20), construit în 1978, cu investiţie de 1.523.932,07 lei (din care 1.033.699,64 lei construcţii-montaj). Are acelaşi nr de apartamente, 62 şi etaje (10).

Blocul CH 1 (strada Cloşca 2A) presupune o investiţie de 960.676,85 lei (210.011,56 euro), din care 55.736 lei construcţii-montaj. Are 24 de apartamente, câte patru pe fiecare nivel (6 cu o cameră, 6 cu două camere, 12 cu trei camere) şi a fost construit în 1984. Are şase etaje, cu spaţii comerciale la parter.

Blocul 14A (Bd. Transilvaniei 23 A) din lotul 2 presupune o investiţie de 1.901.877,67 lei (415.765,50 euro), din care 1.125.426 lei construcţii-montaj. Are suprafaţă de 3.641 mp, din care utilă 2.808 mp, volum încălzit 7.582 mc şi 66 apartamente (22 cu o cameră, 44 cu două camere). A fost construit în 1975 şi are 10 etaje, apartamentele fiind câte şase pe nivel. Ulterior, apartamentele de la parter au fost transformate în spaţii comerciale.

La Bloc 13B (Bd. Transilvaniei 23C) din acelaşi lot, investiţia este estimată la valoarea de 1.853.907,58 lei (405.278,86 euro), din care 1.107.436 lei construcţii-montaj. Are 3.641 mp suprafaţă construită, 2.808 suprafaţă utilă şi tot 7.582 mc volum încălzit. A fost construit în 1975, având 66 de apartamente, câte 6 pe nivel, cu 10 etaje şi spaţii comerciale la parter.

Bloc CF11 (str. Cloşca 12): investiţie de 1.907.121,71 lei (416.911,89 euro), din care 1.098.872 lei construcţii-montaj. Construit în 1980, are 62 de apartamente (21 cu o cameră, 39 cu 2 camere, 2 cu trei camere), 10 etaje, suprafaţă totală de 4.158 mp (utilă 2.468 mp), volum încălzit 6.418 mc, spaţii comerciale la parter. Lucrările vor fi similare cu cele amintite mai sus.

Bloc MV1-MV7 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 79-85): 3.701.275,19 lei (809.128,01 euro), din care 2.096.929 lei construcţii-montaj. Suprafaţă construită 8.481 mp, din care utilă 6.734 mp, volum încălzit 18.808 mc. Are 89 de apartamente (24 cu o cameră, 20 cu 2 camere, 21 cu 3 camere, 24 cu 4 camere), fiind construit în 1987. Este format din 4 tronsoane (MV1 – 4 etaje şi pod, MV3 – 5 etaje şi pod, respectiv 6 etaje şi pod, MV5 – 7 etaje, mezanin şi pod, MV7 – patru etaje şi pod, respective 5 etaje şi pod). Are spaţii comerciale la parter şi mezanin.

Bloc MV2-MC12 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 26-32, Calea Moţilor nr. 91-93): 5.497.932,29 lei (1.201.891,44 euro), din care 3.109.812 construcţii-montaj. Suprafaţă totală 12.671 mp, din care utilă 9.244 mp, volum încălzit 25.953 mc, 114 apartamente (24 cu o cameră, 26 cu 2 camere, 33 cu 3 camere, 29 cu 4 camere, unul cu cinci camere). Construit şi dat în folosinţă între anii 1984-1988. Are 6 scări (MV2, MV4, MV6, MV8, MV10, MV12). O parte din parter este cu destinaţie spaţii comerciale, la fel mezaninul de la scara MV6.

În lotul 3, pentru Blocul D3-D4 (str. Ampoiului 5-7), investiţia este de 1.759.367,39 lei (384.611,61 euro), din care construcţii-montaj 988.424 lei. Suprafaţă totală 2.760 mp, din care utilă 1885 mp, volum încălzit 4.902 mc. A fost construit în 1984, alcătuit din 2 tronsoane cu patru etaje, are 31 de apartamente (unul cu o cameră, patru du 2 camere, 16 cu 3 camere, 10 cu 4 camere).

Bloc D2-D3 (str. Gheorghe Şincai nr. 13-24): 1.952.381,61 lei (426.806,05 euro) investiţie, din care 1.049.019 lei construcţii-montaj. Suprafaţă construită 2.984 mp, utilă totală 2.527 mp, volum încălzit 6.571 mc. Construit în 1981, are trei tronsoane cu patru etaje, la parter spaţii comerciale şi la etaje 56 apartamente (12 cu o cameră, 40 cu 2 camere, 4 cu 3 camere)

Bloc 8 (str. Livezii 49): 2.950.866 lei (645.082,64 euro) investiţie, din care 1.709.990 lei construcţii-montaj. Suprafaţă construită 5.215 mp, utilă 4.518 mp, volum încălzit 11.740 mc. Construit în 1978, are 64 de apartamente (52 cu 2 camere, 3 cu 12 camere), patru etaje.

Lucrările la imobilele de mai sus, pentru izolare termică, vor cuprinde operaţiuni similare cu cele de la blocurile M, iar durata de realizare este estimată la 6 luni.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Armata face noi RECRUTĂRI: 45 de posturi de ofiţeri şi subofiţeri, pentru civili. Înscrieri până în 29 martie

Publicat

Au fost suplimentate cifrele de şcolarizare pentru formarea ofiţerilor şi subofiţerilor în activitate, pe filiera indirectă, în anul de învăţământ 2017-2018, transmite Centrul Militar Judeţean Alba.

La nivelul Ministerului Apărării Naţionale, pe ţară, sunt disponibile 45 de locuri pentru civili absolvenţi de studii universitare, respectiv postliceale, care vor să devină ofiţeri sau subofiţeri în Armata Română. Dacă îndeplinesc condiţiile necesare şi trec de selecţie, vor face un curs de specializare şi vor deveni angajaţi în sistemul militar.

Locuri disponibile:

– ofiţeri, arma justiţie militară – 15 locuri;

– ofiţeri, arma intendenţă – 15 locuri;

– subofiţeri, arma construcţii – 15 locuri.

Candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă vârsta de cel mult 40 de ani împliniţi în anul desfăşurării concursului de admitere la cursul de formare;

– să fie absolvent al unei instituţii de învăţământ universitar acreditate, cu diplomă de licenţă (pentru ofiţeri), respectiv absolvenţi ai studiilor postliceale (pentru subofiţeri), cu profil corespunzător armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare, conform reglementărilor în vigoare.

Termenul limită de întocmire a dosarelor de candidat (inclusiv efectuarea vizitei medicale) este 29 martie 2018.

Pentru relaţii suplimentare şi întocmirea dosarelor de candidat cei interesaţi sunt rugaţi să se adreseze Biroului Informare Recrutare din cadrul Centrului Militar Judeţean Alba, cu sediul în Alba Iulia, str. Regina Maria, nr. 6, telefon/fax: 0258812291.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cea mai veche biserică bizantină din România rămâne ÎNGROPATĂ la Alba Iulia. Autoritățile nu au nici un plan

Publicat

Au trecut aproape șapte ani de când au fost descoperite la Alba Iulia ruinele celei mai vechi biserici din România. Peste 1.000 de ani au ruinele și probabil tot atâția vor trebui să treacă pentru găsirea unei soluţii de punere în valoare a acestui monument. „Nu găsim resurse”„ nu este terenul nostru”, „am vrea, dar cu ce”… Toate răspunsurile venite din partea factorilor de decizie în acest context, adică Primăria Alba Iulia și Arhiepiscopia Romano-Catolică, încep cu un „NU”.

Săpăturile pentru înlocuirea conductei de apă potabilă în interiorul Cetății Alba Carolina, lucrări efectuate în aprilie 2011, au scos la suprafață  una dintre cele mai importante descoperiri arheologice realizate în România în ultimii ani, cea mai veche biserică din Transilvania, de tradiţie bizantină. Cel mai probabil o ctitorie a principelui Gyula, ridicată în jurul anului 950.

Cercetătorii au găsit atunci și câteva sute de morminte, peste 100 de monede, majoritatea din secolul XIV, cea mai veche datând de la sfârşitul secolului XI, obiecte ceramice, cercei, piese din bronz şi argint.

În unele cărţi vechi de istorie a religiei din ţara noastră, acest moment istoric a fost prezentat astfel: „În veacul al X-lea era aici (la Alba Iulia) Biserica Răsăriteană organizată, căci altfel n-ar fi fost de lipsă ca principele Iuliu să-l ducă pe monahul Ierotei spre a fi hirotonit întru episcop al acestor părţi de însuşi Patriarhul Constantinopolului – Theophilact.”

Toate aceste aspecte ar fi trebuit să fie suficiente astfel încât cineva să „dea din coate”, să se zbată pentru a pune în valoare vestigiile. Ce s-a întâmplat în schimb? S-a pus pământ și s-a îngropat la loc sit-ul din fața Catedralei Romano Catolice „Sfântul Mihail”, acum locul de desfășure a Festivalului Roman Apulum, teren care se află în proprietatea Arhiepiscopiei Romano-Catolice.

Arheologii cred că biserica de secol X a fost cel mai probabil reşedinţa episcopului Hierotheus, adus la Alba Iulia din Bizanţ, pentru a creştina populaţia de aici. Din punctul de vedere al specialiştilor, aceasta este cea mai spectaculoasă descoperire a unor vestigii de Ev Mediu realizată în Cetate în ultimul secol.

Subiectul a fost „dezgropat” în urmă cu doi ani, însă doar la nivel de discuţii, pentru că biserica a rămas și va rămâne sub pământ, se pare că așa se conservă mai bine, potrivit istoricilor.

Situaţia este aceeaşi ca în urmă cu doi, trei, șapte ani.

Reprezentanții Arhiepiscopiei Romano-Catolice spun că ei nu au fonduri pentru o astfel de investiție și că în urmă cu aproximativ doi ani au avut o discuție cu primarul Mircea Hava, care și-ar fi manifestat interesul pentru a pune în valoare biserica.

De cealaltă parte, întrebat dacă există un proiect sau măcar o dorință în această direcție, primarul Mircea Hava spune: „Cine nu și-ar dori, dar cu ce?”.

Deocamdată, Primăria Alba Iulia nu a identificat o formă de finanțare pentru acest obiectiv, spun reprezentanții administrației locale.

Lipsa unei surse de finanțare și situația juridică a terenului sunt motivele invocate, și acum și în anii trecuți, pentru faptul că biserica creștină cea mai veche din Transilvania (unii spun că din România) stă îngropată sub un petec de iarbă, fără ca mare parte dintre cei care ajung în Cetatea Alba Carolina sau care locuiesc în Alba Iulia să știe de existența ei.

sursa foto: adevărul.ro

 

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Cum arată cele mai ”grele” mașini din Alba Iulia, parcate lângă Poliția Locală, în fața sediului PNL

Publicat

Ole, ole, în față la penele, utilajul unde e? La numai câțiva metri de sediul Poliției Locale din Alba Iulia, pe Strada Basarabiei, odihnesc într-o rână, uneori cu o jumătate dintre roți pe trotuar, câteva mașini invizibile. Utilajul de ridicare a mașinilor, care trece zilnic prin zonă, nu le observă, după cum nu le observă nici polițiștii locali, nemiloși în alte cazuri similare, unde linia continuă își face de cap prin mijlocul străzii. 

Altminteri scrofuloși la datorie cu cetățenii, care plătesc aproape 1000 de lei ca să își recupereze mașina (amendă de 580 de lei plus 450 de lei la ”garaj”), polițiștii locali își descoperă dintr-o dată latura sensibilă, sufletul de mamă, când vine vorba despre chestiile grele, cum sunt și mașinile liberalilor. Pentru că, am uitat să precizăm, mașinile care dorm cu farurile stinse, o fac zilnic în fața sediului PNL.

Strada e cu sens unic, dar, ne asigură reprezentanții primăriei, asta nu contează! ”Dacă au o singură roată pe carosabil, se ridică!” ne-au precizat ei.

De data asta, mașinile grele și uneltele de deplasare ale boșilor liberali, sunt cu TOATE roțile pe drum, doar că poliția locală e plecată la vânătoare de mașini mai fraiere, cu numere roșii sau din alte județe (apropo: cei din alte județe să vină pregătiți cu cashul la ei, în caz că trebuie să își recupereze mașina luată din zona Curții de Apel, unde nu sunt avertismente legate de ridicare).

Cam până aici ține Forța și Intransigența Poliției Locale, ca să nu mai vorbim de teoria liberalismului egalitarist al lui John Rawls, cu care băieții de la parcări sunt familiarizați în teorie, dar depășiți în practică.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate