|

Campania Traffic Snake Game: 150 de elevi din Alba au obţinut economii la combustibil de peste 1.500 de km, reducerea CO2-ului cu peste 200 de kg

copii biciletaCampania europeană Traffic Snake Game, aflată la prima ediţie naţională,  a avut rezultate foarte bune la trei şcoli din județul Alba.  Cei peste 150 elevi din Municipiul Alba Iulia, care au participat în campania TSG, au obţinut economii de peste 1.500 km care ar fi fost parcurşi cu autoturismul personal şi reducerea cu peste 200 kg a emisiilor de CO2.

Această campanie s-a lansat în România odată cu începerea anului şcolar 2014-2015. Creată pentru a încuraja elevii, părinţii şi cadrele didactice să adopte moduri sustenabile pentru a se deplasa la şcoală, campania propune mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiaşi maşini, în defavoarea deplasărilor cu autoturismul personal.

Campanii similare sunt organizate în alte 17 ţări europene: Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Malta, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Ungaria.

În România, campania Traffic Snake Game s-a derulat sub denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” şi a debutat în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii. După finalizarea activităţilor, a fost efectuată o evaluare post-campanie pentru a se observa dacă TSG a generat schimbarea de comportament al elevilor. Ulterior, toate datele au fost colectate, analizate şi înregistrate pe site-ul oficial al campaniei de către Asociaţia „Oraşe Energie România”, coordonatorul naţional TSG. În urma analizei, s-a constatat că rezultatele obţinute sunt excepţionale şi motivează organizarea ediţiilor viitoare ale campaniei.

Campania „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” în România s-a desfăşurat în 13 oraşe: Aiud, Alba Iulia, Bistriţa, Braşov, Făgăraş, Focşani, Giurgiu, Iaşi, Mizil, Moineşti, Odorheiu Secuiesc, Râmnicu Vâlcea şi Săcele.

Prin intermediul și cu ajutorul Primăriei Municipiului Alba Iulia, Coordonator al Campaniei la nivel local, „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” a ajuns în 3 şcoli primare, implicând un număr de 152 elevi:

-ŞCOALA GIMNAZIALĂ „ION AGÂRBICEANU”, cu un numar de 50 de elevi implicați în campanie, alături de cadrele didactice Rusu Viorica și Borșan Florina

-ŞCOALA GIMNAZIALĂ „MIHAI EMINESCU”, un numar de 61 de elevi implicați în campanie, alături de cadrele didactice Buda Carmen și Radu Felicia

-ŞCOALA GIMNAZIALĂ „VASILE GOLDIȘ”, un numar de 41 de elevi implicați în campanie, alături de cadrele didactice Barabaș Otilia, Breaz Simona și Bărbat Vasile.

Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor.

Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat.

Şcolile şi organizaţiile interesate să se alăture ediţiei 2015, pot contacta Asociaţia OER pentru a afla informaţii detaliate despre „OSCAR, ŞARPELE HOINAR”, sau se pot înscrie accesând: www.trafficsnakegame.eu/romania/inregistrare.

URL scurt: http://alba24.ro/?p=384638



avatar Publicat de pe 20 ianuarie 2015
Publicat în ACTUALITATE, SOCIAL.

Ai un pont, o secvenţă filmată sau o poză ce ar putea fi interesantă și pentru alții? Trimite-o folosind formularul de pe Ştirea ta pe Alba24!

Adaugă un comentariu


Publicitate



Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

www.AutoPieseonline24.RO

Publicitate

Publicitate



Publicitate

Publicitate

Comentate recent

  • Tara lui Papura Voda: Mainile si picioarele amputate celor prinsi la volan, bauti, fara permis, bauti si fara permis,...
  • kolben: minimul pe economie +14% ( variabil,dar nu mai putin de 10%) din brut .. iar cei mai vechi sau..cu pile ajung...
  • Sica: Daca te uiti la „Like-uri” se vede ca peste 90% sunt date de romani. Cred ca ne-a costat un LIKE...
  • Bobica: Radem,glumim….dar uratul asta chiar are fata de șarlatan.
  • Eee: Ii mortal …

VIDEO / TESTUL de SINCERITATE pe Alba24.ro: Omul care a transformat ”Mica Romă” într-o perlă a județului

Publicitate

Publicitate

Cosmin Calin Raul - Design si Fotografie

Alba24 pe site-ul tau

HOROSCOPUL ZILEI