Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Cum pot primi firmele 100.000 de euro de la stat pentru investiţii, prin Programul naţional de microindustrializare. CONDIŢII pentru 2017

avatar

Publicat

în

contabilitate solventa firmeMinisterul pentru Mediul de Afaceri a publicat vineri procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzută în cadrul  Programului naţional multianual de microindustrializare. Potrivit acesteia, IMM-urile pot avea acces la finanţări nerambursabile de maximum 450.000 de lei (aproximativ 100.000 de euro), pentru investiţii.

Programul naţional multianual de microindustrializare, ajuns în cel de-al doilea an, urmează să se deschidă pe 21 august 2017, conform celor mai recente informații de la Ministerul pentru mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Atunci ar trebui să se deschidă o aplicație electronică pe site-ul aippimm.ro, în care firmele mici și mijlocii se vor putea înscrie cu planurile de afaceri.

Alocaţie financiară nerambursabilă (AFN) pentru firmele selectate va fi de maximum 450.000 de lei pe beneficiar. Suma va acoperi maximum 90% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului, în limita valorilor maxime prevăzute pentru fiecare cheltuială eligibilă.

Astfel, antreprenorul va trebui să suporte în final o contribuţie proprie de minim 10% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente proiectului. De asemenea, taxa e valoarea adăugată la înreaga valoare a proiectului va fi suportată de beneficiar (cu posibilitate de a o deduce, dacă are cod de TVA).

De asemenea, beneficiarul selectat efectuează cheltuielile, iar statul îi decontează ulterior costrurile  eligibile, în limita ajutorului nerambursabil obținut în program. Antreprenorii vor putea lua și credite de la bănci partenere în program, cu garanții, iar comisionul către Fondul de Garantare va putea fi decontat din program, dacă va fi prevăzut în planul de afaceri.

Bugetul total estimativ alocat schemei de minimis pentru perioada de implementare a acesteia este de 297.436.000 lei.

Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar 2017, aprobat prin Legea nr. 6/2017  a Bugetului de Stat pe anul 2017 este de 74.359.000 lei.

Prin implementarea programului în perioada 2017-2020 statul estimează că va da ajutor de minimis unui număr de 660 de beneficiari, din care 165 de beneficiari în anul 2017.

Programul naţional multianual de microindustrializare este un program de încurajare şi de stimulare a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii în sectoare prioritare, implementat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și  Antreprenoriat (MMACA), prin Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM (DAPIMM) și Agențiile pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE), în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 23/2017 privind înființarea, organizarea și funcționarea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Obiectivul Programului naţional multianual de microindustrializare îl constituie susţinerea investiţiilor în sectoarele economice prioritare stabilite prin prezenta procedură, creşterea volumului de activitate şi a competitivităţii IMM din aceste sectoare.

Beneficiarii de ajutor de minimis în cadrul Programului

Noţiunea de “întreprindere unică” include toate întreprinderile între care există cel puţin una dintre relaţiile următoare:

– o întreprindere deţine majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor unei alte întreprinderi;

– o întreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte întreprinderi;

– o întreprindere are dreptul de a exercita o influenţă dominantă asupra altei întreprinderi în temeiul unui contract încheiat cu întreprinderea în cauză sau în temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;

– o întreprindere care este acţionar sau asociat al unei alte întreprinderi şi care controlează singură, în baza unui acord cu alţi acţionari sau asociaţi ai acelei întreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale acţionarilor sau ale asociaţilor întreprinderii respective.

Întreprinderile care întreţin, prin intermediul uneia sau mai multor întreprinderi, relaţiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate întreprinderi unice.

Pot beneficia de prevederile Programului societăţile care se încadrează în categoria întreprinderilor mici sau mijlocii într-una din regiunile de dezvoltare: Nord-Est, Sud-Est, Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest, Centru sau în categoria microîntreprinderilor, întreprinderilor mici sau întreprinderilor mijlocii în regiunea de dezvoltare Bucureşti-Ilfov, care îndeplinesc cumulativ, la data completării planului de afaceri online, următoarele criterii de eligibilitate:

– sunt organizate în baza Legii  nr. 31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările ulterioare sau în baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă nr. 6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanţi în afaceri cu modificările şi completările ulterioare;

– sunt IMM, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei).

– au capital social integral privat;

– asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;

–  sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului şi autorizat a fi desfăşurat la momentul inscrierii online, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;

– au cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de afaceri;

– nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;

au transmis cerere de renunţare parţială/totală la finanţare în termenul prevăzut de procedurile de implementare a programelor naţionale implementate prin AIMMAIPE, în cadrul cărora au semnat contract de finanţare în ultimii 3 ani (doar pentru aplicanţii care au semnat contract de finanţare în cadrul programelor naţionale în ultimii 3 ani şi au renunţat parţial sau total la finanţare);

– nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

În cazul în care valoarea totală a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi unice pe o perioadă de trei ani fiscali consecutivi, cumulată cu valoarea alocării financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme, depăşeşte plafoanele de minimis menţionate la litera j, întreprinderea solicitantă nu poate beneficia de prevederile schemei, nici chiar pentru acea fracţie din ajutor care nu depăşeşte aceste plafoane.

– nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită,  închidere operaţională, insolvenţă, faliment sau suspendare temporară a activităţii;

–  nu au fost subiectul unei decizii a Comisiei Europene / AIMMAIPE /Consiliului Concurenței sau unui alt furnizor de ajutor de stat/ de minimisde recuperare a unui ajutor de stat/de minimis sau, în cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată şi creanţa integral recuperată, cu dobânzile și penalităţile aferente;

– au transmis formularul de raportare tehnică în termenul prevăzut de procedurile de implementare a programelor naţionale implementate prin AIMMAIPE, de care au beneficiat în ultimii 3 ani (doar pentru aplicanţii care au beneficiat de finanţare în cadrul programelor naţionale în ultimii 3 ani).

Beneficiarii sunt obligaţi pentru o perioadă de minimum 3 ani începând cu anul următor acordării de AFN, să menţină investiţia pentru care primesc AFN în cadrul Programului, să nu aplice amortizare accelerată pentru activele achiziţionate în cadrul programului, să păstreze numărul locurilor de muncă existente la data deschiderii aplicaţiei de înscriere si numărul locurilor de muncă create prin program conform numărului şi tipului (abolvent după anul 2012/persoană defavorizată/șomer).

Sunt eligibile în cadrul Programului societăţile care desfăşoară activităţi pe codurile CAEN aferente următoarelor diviziuni:

Industria alimentară – fabricarea băuturilor: eligibil doar codul CAEN 1107 – Producţia de băuturi răcoritoare nealcoolice; producţia de ape minerale şi alte ape înbuteliate;

Fabricarea produselor textile:

– fabricarea articolelor de îmbrăcăminte;

– tăbăcirea şi finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie, harnaşamentelor şi încălţămintei; prepararea şi vopsirea blănurilor;

– prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemnşi plută, cu excepţia mobilei; fabricarea articolelor din paie şi din alte materiale vegetale împletite;

– fabricarea hârtiei şi a produselor din hârtie;

Tipărirea ziarelor: – alte activitati de tipărire n.c.a.;

Fabricarea substanțelor și produselor chimice cu excepția 2011, 2051, 2053, 2059.

Fabricarea produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice;

Fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice;

Fabricarea altor produse din minerale nemetalice;

Industria metalurgică;

– Industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal, exclusiv maşini utilaje şi instalaţii – cu excepţia societăţilor care desfăşoară activităţi pe codurile CAEN aferente grupei 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;

Fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice;

Fabricarea echipamentelor electrice;

Fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a.;

Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor;

Fabricarea altor mijloace de transport cu excepția 3040;

Fabricarea de mobilă;

Alte activităţi industriale n.c.a.

Cheltuieli eligibile:

– echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT tehnică de calcul tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncţională, inclusiv sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii, sisteme audio-video, cu excepţia jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale;

– aparate şi instalaţii de măsură, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cântare electronice cu/fără printer pentru etichetare, aparate de marcat electronice fiscale;

– autoutilitare din categoria N1, N2, N3, cu excepţia vehiculelor de teren simbol G,  conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările şi completările ulterioare, exceptând  vehiculele de transport rutier de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, solicitate de întreprinderile care efectuează transport rutier de mărfuri în numele terţilor sau contra cost. În cazul în care întreprinderea beneficiară de ajutor de minimis, pe lângă activitatea eligibilă pentru care solicită ajutor în cadrul schemei de minimis, desfăşoară şi activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost, nu poate utiliza ajutorul de minimis pentru achiziţionarea de mijloace de transport marfă, decât dacă se asigură, prin separarea activităţilor sau o districţie clară între costuri, că activitatea exclusă din domeniul de aplicare al schemei nu beneficiază de ajutoare de minimis;

– investiţiile în active necorporale referitoare la brevete de invenție, mărci de produse si servicii (francize, etichetare ecologica, licente), software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare;
– achiziţionarea de spaţii de lucru, spaţii de producţie, inclusiv din elemente prefabricate Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinaţie locativă, trebuie să fie funcţionale la locul implementării proiectului, la momentul decontului; La depunerea cererii de eliberare AFN, spaţiul trebuie să figureze ca punct de lucru şi cu codul CAEN accesat autorizat în respectiva locaţie;

– achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale, conform H.G. nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu completarile şi modificările ulterioare;

– realizarea unei pagini web pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu deţin altă pagină web şi care trebuie să fie funcţională la data depunerii cererii de eliberare a AFN și pe toată perioada de monitorizare;

– achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse  regenerabile de energie4 pentru eficientizarea activităţilor pentru care a solicitat finanţare;

– achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de lucru sau producţie;

– cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale – pentru asociatul / acționarul societăţii aplicante, curs organizat de către un organism autorizat recunoscut de educaţie antreprenorială în limita a maxim 4.500 lei. Furnizorii de servicii de instruire eligibili în cadrul Programului pot fi numai organizaţii furnizoare de instruire autorizate, care vor prezenta documente justificative privind calificarea persoanelor ce realizează instruirea în domeniul respectiv;

– comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorate instituțiilor financiare care emit garanții pentru credite, în cazul garanţiilor acordate pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanţii care utilizează credit pentru implementarea proiectului;

– consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului (maxim 8000 lei fără TVA)

surse: aippimm.ro, startupcafe.ro

ACTUALITATE

Cum poţi deveni poliţist. Ce spun elevii şcolilor de agenţi. Înscrieri, până în 5 decembrie

avatar

Publicat

în

Experienţele şi opiniile unora dintre cei care urmează cursurile şcolilor de agenţi de poliţie sunt mediatizate de Poliţia Română, printr-un video de promovare a admiterii la aceste unităţi, organizată în premieră, într-o sesiune la începutul anului 2018. Înscrierile se fac până în 5 decembrie şi sunt disponibile 1.600 de locuri pentru viitori poliţişti.

În perioada 13 – 21 ianuarie 2018, Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina și Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca vor organiza concurs de admitere pentru o nouă promoție de elevi. Durata studiilor la cele 2 școli de agenți de poliție este de 1 an.

“Dacă întotdeauna ți-ai dorit să fii polițist, dar până acum ți s-a părut că e prea complicat sau nu-ți este accesibil, acum e șansa ta! Școlile de agenți de poliție îți oferă posibilitatea de a face parte din echipa noastră, a polițiștilor. Grăbește-te, te poți înscrie până pe 5 decembrie!”, transmite Poliţia Română.

Sunt disponibile 1.300 de locuri (dintre care 16 locuri speciale pentru rromi și 10 pentru minorități) la școala din Câmpina și 300 de locuri (dintre care 6 sunt locuri speciale pentru rromi și 3 pentru minorități), la școala din Cluj-Napoca.

Până pe 5 decembrie, toți cei interesați se pot la sediul inspectoratelor de poliție județene sau la Poliția Capitalei, în funcție de reședința sau domiciliul fiecăruia.

AICI, integral, condiţii şi acte necesare.

“Mulți sunt atrași de meseria de polițist. Unii pentru că simt nevoia de a ,,face dreptate” sau pentru a apăra alți oameni,  alții pentru că simt nevoia să-și disciplineze viața și caută o stabilitate și responsabilizare”, mai transmit reprezentanţii Poliţiei Române.

Ultima sesiune de admitere la școlile de agenți de poliție a avut loc în luna septembrie a acestui an. Probele de concurs au fost: proba medicală, proba fizică și testul scris (gramatică limba română și  limba străină). Ultimele medii de admitere au fost 67 puncte din 100, la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr”, din Câmpina și 77 puncte din 100,la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca.

Probele pentru sesiunea 2018, tematica și bibliografia vor fi afișate în cel mai scurt timp, atât pe site, cât și pe pagina de Facebook a Poliției Române.

Vezi ADMITERE la şcolile de agenți și subofițeri, în ianuarie 2018, pentru 2.880 de locuri. Condiţii pentru reducerea deficitului de personal MAI

 

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

LOTERIA bonurilor fiscale. Rezultatele extragerii din 22 octombrie. Care sunt bonurile câştigătoare

avatar

Publicat

în

Bonurile fiscale în valoare de 569 lei, din data de 15 septembrie, sunt câştigătoare, după extragerea Loteriei fiscale organizate duminică, 22 octombrie.

Fondul de premiere este de 1 milion de lei, sumă din care vor fi acordate cel mult 100 de premii.

Cererile de revendicare pot fi depuse începând cu prima zi după efectuarea extragerii, timp de 30 de zile. Posesorii bonurilor câștigătoare trebuie să depună bonurile fiscale (în original), copia actului de identitate și o cerere, la orice administrație fiscală din structura ANAF.

Un bon fiscal este considerat câștigător doar dacă îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute de lege, având înscrise elementele obligatorii care arată că a fost emis cu un aparat de marcat fiscalizat (de exemplu: logotipul și seria fiscală ale aparatului de marcat electronic fiscal, data și ora emiterii precum și numărul de ordine). Fiecare unitate teritorială ANAF, la care se depun bonurile fiscale câștigătoare în prima etapă de selecție, va elibera o copie a acestora cu mențiunea „conform cu originalul”, pe care va fi scris numărul unic de înregistrare. Pentru asigurarea transparenței, lista cu numerele unice de înregistrare ale cererilor de revendicare va fi publicată pe site-urile MFP și ANAF.

În situația în care, după finalizarea perioadei de depunere a cererilor de revendicare, lista cuprinde cel mult 100 de cereri, premiul de 1 milion de lei este împărțit persoanelor care le-au depus, după verificarea autenticității bonurilor câștigătoare. Dacă în urma centralizării se constată depășirea numărului maxim de 100 de cereri de revendicare, va fi organizată a doua extragere în vederea determinării a 100 de câștigători.

În cazul realizării celei de-a doua etape de selecție, va fi extras un număr din lista numerelor unice de înregistrare acordate bonurilor pentru care au fost revendicate premii. Numărul extras în cadrul acestei trageri va fi primul câștigător. Pentru desemnarea celui de-al doilea, se aplică crescător la primul număr extras un pas care are valoarea egală cu ziua emiterii bonului fiscal câștigător. Pentru aflarea celorlalți câștigători, pasul se adună succesiv la numărul desemnat anterior ca fiind câștigător.

Dacă se depășește numărul unic maxim atribuit bonurilor fiscale din listă, următorul număr câștigător este dat de diferența dintre suma determinată prin aplicarea pasului la baza de referință și numărul unic maxim atribuit. Se continuă aplicarea pasului până la stabilirea numărului maxim de premii prevăzut de lege, respectiv 100. În procesul de aplicare a pasului, numerele câștigătoare sunt eliminate din listă.

După stabilirea celor 100 de bonuri fiscale câștigătoare, acestea vor fi centralizate și transmise în termen de două zile către ANAF în vederea încărcării rezultatelor în „Baza de date privind Loteria bonurilor fiscale”, respectiv pentru verificarea autenticității bonurilor fiscale câștigătoare de către Direcția Generală Antifraudă Fiscală.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cabinet veterinar din Scărişoara, prădat de o grupare de hoţi. Paguba este de peste 50.000 de lei

avatar

Publicat

în

O grupare de hoţi din Ştei, care opera în Bihor şi judeţe limitrofe, a spart şi un cabinet veterinar din Scărişoara, judeţul Alba, în Apuseni. Trei bărbaţi din Ştei au fost arestaţi preventiv, prejudiciul în acest caz fiind estimat la suma de peste 50.000 de lei.

„În noaptea de 09/10.10.2017 în jurul orelor 00.00, Lazăr Constantin, Murari Răzvan Lucian și Ilieș Mădălin Ionuț, s-au deplasat pe raza comunei Scărișoara, jud.Alba, unde au pătruns prin forțarea unui geam de tip termopan în incinta cabinetului veterinar (…), iar dintr-un dulap metalic au sustras suma de aproximativ 50.000 lei și suma de 150 euro, după ce în prealabil au forțat sistemul de închidere al acestuia de tip lacăt”, potrivit unui comunicat al Parchetului de pe lângă Judecătoria Beiuş.

Constantin Lazăr şi Răzvan Murari au fost arestaţi încă din 12 octombrie, în cazul unui furtul al automatului de plăţi din incinta Electrica Ştei, comis în noaptea de 3 spre 4 mai, scrie e-bihoreanul.ro.

Cei doi au furat din cabinetul veterinar Ursuţ Vet din comuna Scărişoara, potrivit sursei citate.

La o zi după furt, pe 11 octombrie, sub coordonarea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Beiuş, poliţiştii au descins în 21 de locaţii, derulând percheziţii în Ştei, Vaşcău, Nucet, Lunca, Câmpani, Lazuri de Beiuş şi în municipiul Beiuş, la domiciliul unor persoane fizice sau la sediul unor firme, inclusiv la locuinţele lui Constantin Lazăr şi Răzvan Murari. În urma percheziţiilor, oamenii legii au găsit şi ridicat mai multe bunuri bănuite că provin dn furturi – ceasuri, parfumuri, bijuterii, telefoane mobile, aparatură electronică – precum şi diferite instrumente folosite la comiterea infracţiunilor – cagule, mănuşi, leviere, baros, arme albe şi peste 75.000 lei.

În 20 octombrie, Lazăr, Murari şi Ilieş au fost prezentaţi la Judecătoria Beiuş, care a dat mandate de arestare pentru 30 de zile pe numele acestora.

Primii doi bărbaţi ar fi fost implicaţi şi în alte spargeri comise în Ştei, Beiuş dar şi în localităţile din împrejurimi, creând pagube importante. Gruparea de hoţi spărgea câte o locuinţă la fiecare două – trei săptămâni, la Ştei. Revoltaţi că indivizii erau liberi, în vară, localnicii s-au plâns primarului oraşului şi erau hotărâţi să îi reclame pe poliţişti ministrului de Interne, dat fiind că timp de peste doi ani nu le-au dat de urmă, mai scrie e-bihoreanul.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Evacuații din ”Turturica” vor primi 400 lei lunar, AJUTOR pentru CHIRIE, de la Primăria Alba Iulia

avatar

Publicat

în

Administraţia locală a municipiului Alba Iulia ia în calcul demersuri care să vină în ajutorul persoanelor evacuate din Blocul G2 “Turturica”. Primăria pregăteşte modificări în regulamentele locale, astfel încât să fie acordate ajutoare financiare de urgenţă pentru familiile scoase din locuinţe. De asemenea, sunt planuri pentru construirea unui ansamblu de locuinţe sociale, în zona “Talcioc”.

Aceste propuneri vor fi prezentate Consiliului Local Alba Iulia, ce se va reuni în şedinţă, joi, 26 octombrie şi pot fi legate de recentele proteste ale celor evacuaţi din Blocul “Turturica” din oraş, după ce nu şi-au plătit obligaţiile financiare la bugetul local şi au pierdut un proces în acest sens.

Vezi şi VIDEO: Miting la Alba Iulia. Protest pentru susținerea evacuaților din blocul ”Turturica”

Oamenii au reclamat că au fost scoşi în stradă în prag de iarnă, astfel că administraţia locală reglementează posibilitatea acordării unui ajutor de 400 de lei, lunar, pentru o familie sau persoană fizică, bani destinaţi pentru închirierea unei locuinţe de către aceştia. Plata chiriei va fi suportată de primărie pentru o perioadă pe maximum 6 luni, iar ajutorul social se acordă o singură dată.

În altă ordine de idei, tot în şedinţa de joi, unul dintre proiecte se referă la “intenţia Municipiului Alba Iulia de a construi un ansamblu de locuinţe sociale pe terenul înscris în CF nr. 35 255 UAT Alba Iulia, aflat în zona Talcioc”. Se propune revocarea unor articole din hotărârea Consiliului Local 27/30 ian. 2007 prin care o suprafaţă de 50.000 mp de teren din zona menţionată a fost transmis în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice – Autoritatea de Sănătate Publică a judeţului Alba, în vederea construirii unui spital regional de urgenţă.

Explicaţii despre ajutoarele de urgenţă pentru persoanele evacuate din Blocul “Turturica”

Se propune modificarea hotărârii Consiliului Local 280/2008, prin care au fost stabilite regulile de acordarea a ajutoarelor de urgenţă, de către primari, familiilor şi persoanelor aflate în situaţii de necesitate, cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente sau alte situaţii deosebite. La litera f) a regulamentului, este precizat în prezent că este considerată ca fiind o situaţie deosebită “imposibilitatea integrări sociale a persoanelor care au executat o pedeapsă privativă de libertate şi a tinerilor care au ieşit din sistemul de protecţie socială a copiilor”, potrivit documentaţiei de proiect.

În noua formulă propusă, se completează cu o categorie nouă de persoane, cele evacuate din locuinţă. Referitor la acordarea ajutorului menţionat mai sus, acesta se aplică pentru “închirierea unei locuinţe cu o suprafaţă minimală necesară satisfacerii nevoilor de locuire”.

Cum se acordă ajutorul financiar de 400 lei lunar

Cu alte cuvinte, cei evacuaţi din Blocul “Turturica” vor putea beneficia – fiecare familie (soţ, soţie, alte persoane, indiferent dacă sunt sau nu în relaţie de rudenie, dar care locuiesc sau se gospodăresc împreună) sau fiecare persoană, în cazul celor care locuiau singuri în garsonierele respective (persoane peste 16 ani, care locuiesc şi se gospodăresc singure) – de 2.400 de lei, în total, pentru o jumătate de an, pentru plata chiriei într-o altă locuinţă. Nu vor primi însă banii în mână.

Procedura propusă pentru acordarea acestui ajutor financiar include anumite reguli. Cei în cauză vor trebui să depună cerere, însoţită de documente, la Direcţia de Asistenţă Socială. Se va face anchetă socială, pentru verificarea situaţiei fiecăruia şi se va da dispoziţie de acordare sau neacordare a ajutorului financiar. Plata se va face lunar, de către primărie, dar direct proprietarului locuinţei, în prezenţa beneficiarului (chiriaşul/chiriaşii).

Documente necesare

Aceştia vor trebui să prezinte, înainte de a fi aprobată acordarea ajutorului social, pe lângă cerere (completată de titlularul contractului de închiriere), şi:

– contractul de închiriere (copie şi original)

– copie acte de identitate pentru toţi membrii familiei (beneficiarii trebuie să aibă domiciliul / reşedinţa în Alba Iulia sau CIP emis de SPCLEP Alba Iulia)

– acte justificative pentru toate veniturile (inclusiv adeverinţa de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba); limitele de venituri sunt 615 lei / membru de familie, net, respectiv venitul minim pe economie, net, pentru persoanele singure; însă familiilor şi persoanelor singure care au primit notificări / somaţii de evacuare din Blocul G2 (în perioada septembrie 2016-octombrie 2017) nu li se aplică aceste limite, cu condiţia solicitării ajutorului de urgenţă până la data de 30 noiembrie 2017

–  certificat fiscal cu dovada plăţii obligaţiilor faţă de bugetul local

– sentinţă de evacuare sau, pentru celelalte categorii menţionate la litera f) a regulamentului, hotărâre încetare plasament / hotărâre judecătorească de punere în libertate.

De asemenea, pentru a primi ajutorul social de urgenţă, persoanele în cauză sunt obligate să-şi plătească, lunar, cheltuielile de întreţinere a locuinţei închiriate.

Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială va monitoriza lunar fiecare caz, pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a ajutorului social.

Dacă acestea nu sunt respectate, primăria nu va mai achita sumele menţionate.

Nu pot beneficia de ajutorul social de urgenţă pentru plata chiriei aferente locuinţei închiriate persoanele care au spaţii de locuit în afara locuinţei de domiciliu (în acest caz, Alba Iulia), care deţin autoturism ori motocicletă cu o vechime mai mică de 10 ani (cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile), care au mai multe astfel de autovehicule sau alte vehicule în stare de funcţionare ori care au depozite bancare cu valoare peste 3.000 de lei (cu excepţia dobânzii).

Reamintim că pe 10 octombrie, aproximativ 60 de familii au fost evacuate din blocul G2 „Turturica”. Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au anunţat încă din vară că au trimis 67 de notificări pentru locatari ai Blocului G2 “Turturica”, care au pierdut un proces şi astfel s-a dispus măsura evacuării din locuinţe, deoarece locuiau abuziv în acele garsoniere. Motivele pentru care s-a luat această decizie țin de neplata chiriilor de aproximativ 8 ani, neachitarea facturilor de întreținere și utilități. Totodată, autorităţile comunicau că decizia nu avea legătură cu parcarea ce ar urma să fie amenajată pe locaţia respectivă.

În total, au fost evacuate 67 de garsoniere, din cele 105 din imobil.

Citește și FOTO-VIDEO: Reportaj de la evacuarea forțată a familiilor din ”Turturica”. Tragedie pentru unii, ușurare pentru alții

Citește mai departe

ACTUALITATE

VREMEA în ALBA: Ploi, furtuni şi temperaturi maxime de 16 grade Celsius. Prognoza 23-29 octombrie

avatar

Publicat

în

După câteva zile cu soare şi temperaturi care ne-au adus aminte mai degrabă de vară, vremea se răceşte. Sunt aşteptate ploi şi chiar furtuni, în unele zone din judeţul Alba, la începutul săptămânii viitoare.

Apoi se mai înseninează, însă valorile maxime vor fi doar de 15-16 grade Celsius.

Vă prezentăm condiţii meteo în localităţi din judeţul Alba, în perioada 23-29 octombrie:

Luni, 23 octombrie

Alba Iulia: minime de 10 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; câteva averse şi furtuni

Sebeș: minime de10 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; câteva averse şi furtuni

Oaşa: minime de 3 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; perioade de ploaie

Aiud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; câteva averse şi furtuni

Blaj: minime de 10 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; câteva averse şi furtuni

Ocna Mureş: minime de 9 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; aversă de ploaie sau furtună

Zlatna: minime de 9 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; câteva averse şi furtuni

Abrud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; perioade de ploaie

Cîmpeni: minime de 8 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; perioade de ploaie

Arieşeni: minime de 5 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; perioade de ploaie

Cugir: minime de 10 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; câteva averse şi furtuni

Marţi, 24 octombrie

Alba Iulia: minime de 5 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; perioade de ploaie

Sebeș: minime de 5 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; perioade de ploaie

Oaşa: minime de 0 grade Celsius, maxime de 6 grade Celsius; perioade de ploaie

Aiud: minime de 5 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; perioade de ploaie

Blaj: minime de 5 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; perioade de ploaie

Ocna Mureş: minime de 4 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; perioade de ploaie

Zlatna: minime de 4 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; perioade de ploaie

Abrud: minime de 4 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; perioade de ploaie

Cîmpeni: minime de 4 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; perioade de ploaie

Arieşeni: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; perioade de ploaie

Cugir: minime de 5 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; perioade de ploaie

Miercuri, 25 octombrie

Alba Iulia: minime de 5 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant noros

Sebeș: minime de 6 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant noros

Oaşa: minime de 2 grade Celsius, maxime de 7 grade; predominant noros

Aiud: minime de 6 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant noros

Blaj: minime de 6 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant noros

Ocna Mureş: minime de 5 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant noros

Zlatna: minime de 5 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de 4 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant noros

Cîmpeni: minime de 4 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; predominant noros

Arieşeni: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Cugir: minime de 6 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; predominant noros

Joi, 26 octombrie

Alba Iulia: minime de 7 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; predominant noros

Sebeș: minime de 7 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; predominant noros

Oaşa: minime de 3 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; noros

Aiud: minime de 6 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; predominant noros

Blaj: minime de 6 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; predominant noros

Ocna Mureş: minime de 4 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; noros

Zlatna: minime de 7 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; nori şi soare

Abrud: minime de 6 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; nori joşi

Cîmpeni: minime de 6 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; nori joşi

Arieşeni: minime de 4 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; nori şi soare

Cugir: minime de 7 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; predominant noros

Vineri, 27 octombrie

Alba Iulia: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; posibil aversă

Sebeș: minime de 9 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; posibil aversă

Oaşa: minime de 0 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; posibil aversă

Aiud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; posibil aversă

Blaj: minime de 8 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; posibil aversă

Ocna Mureş: minime de 6 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; posibil aversă

Zlatna: minime de 8 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; posibil aversă

Abrud: minime de 5 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; posibil aversă

Cîmpeni: minime de 5 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; posibil aversă

Arieşeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; posibil aversă

Cugir: minime de 10 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; posibil aversă

Sâmbătă, 28 octombrie

Alba Iulia: minime de 7 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; noros

Sebeș: minime de 7 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; noros

Oaşa: minime de -2 grade Celsius, maxime de 2 grade Celsius; şanse de ploaie

Aiud: minime de 7 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; noros

Blaj: minime de 7 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; noros

Ocna Mureş: minime de 7 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; ploaie sporadică

Zlatna: minime de 5 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de 4 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Cîmpeni: minime de 4 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; noros

Arieşeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; ploaie sporadică

Cugir: minime de 5 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; noros

Duminică, 29 octombrie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; perioade de ploaie

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; perioade de ploaie

Oaşa: minime de -2 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; ploaie sporadică; posibil precipitaţii mixte

Aiud: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; perioade de ploaie

Blaj: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; perioade de ploaie

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; ploaie / burniţă

Zlatna: minime de -3 grade Celsius, maxime de 7 grade Celsius; ploaie

Abrud: minime de -4 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; ploaie

Cîmpeni: minime de -4 grade Celsius, maxime de 5 grade Celsius; ploaie

Arieşeni: minime de 2 grade Celsius, maxime 8 grade Celsius; ninsoare şi ploaie

Cugir: minime de 4 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; ploaie

sursa: accuweather.com

foto: Ionuţ Văidean

Citește mai departe

ACTUALITATE

Universitatea din Alba Iulia: Înscrieri pentru cursuri de specializare în turism, seria a a III-a

avatar

Publicat

în

Până la data de 31 octombrie 2017, se mai fac înscrieri pentru seria a III-a a cursurilor de calificare și specializare în turism organizate de către Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, respectiv.

Sunt disponibile cursul de specializare “Manager în Activitatea de Turism”, COR 143908, cu durata de 200 ore (4 luni), care se va finaliza cu obținerea certificatului de absolvire, respectiv cel de calificare “Agent de turism – Ghid” (calificare nivel 3, cod COR 5113.3.1), cu durata de 1080 ore (8 luni) care se va finaliza cu obținerea certificatului de calificare.

Principalul obiectiv al acestor cursuri este formarea unor profesioniști în domeniul turismului, care prin cunoștințele, deprinderile și abilitățile dobândite să ofere servicii turistice de calitate și să gestioneze cu competență și eficiență firmele de turism.

Cursurile se vor derula începând cu luna noiembrie 2017 în cadrul Universității și are ca parteneri pentru practica de specialitate Hotelul Cetate și Agenția de Turism Colibri Tour din Alba Iulia.

Certificatele obținute sunt recunoscute, conform legislației în vigoare, de către Ministerul Muncii și Justiției Sociale, Ministerul Educației Naționale și au avizul tehnic de specialitate (favorabil) din partea Ministerului Turismului.

Facilități deosebite le sunt oferite studenților/masteranzilor și absolvenților din cadrul Universității “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia în sensul că  taxa de școlarizare este redusă cu până la 50%.

Documente necesare pentru înscriere: documente de stare civilă (certificat de naștere, căsătorie – dacă e cazul) și de studii (diplomă de bacalaureat/licență), C.I.,  adeverință medicală, adeverință de student/masterand/absolvent UAB – dacă e cazul, document justificativ cu plata taxei etc.

Înscrierile se fac la sediul universității în cadrul Centrului pentru Învăţământ la Distanţă, Frecvenţă Redusă şi Formare Profesională Continuă din Alba Iulia, Strada: Gabriel Bethlen Nr.5, Telefon: +40-0258-806266, Fax: +40-0258-806266, e-mail: departamentulid@uab.ro.

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO: Maşini de epocă, prezentate în Cetatea Alba Carolina, la „Retro Parada Toamnei” 2017

avatar

Publicat

în

sursa foto: Facebook (Mircea Grava)

În acest weekend, la Alba Iulia au fost prezentate mai multe maşini “de epocă, la ediţia 2017 a evenimentului “Retro Parada Toamnei”, organizată de Retromobil Club România – Reprezentanța Alba. Albaiulienii şi turiştii au putut admira din nou, în Cetatea Alba Carolina, bijuterii pe patru roţi, întreţinute cu multă grijă, de proprietari.

Automobilele prezentate au o vârstă de cel puţin 30 de ani, după cum a menţionat președintele Retromobil Club România – Reprezentanța Alba, Mircea Grava.

Au fost expuse autoturisme de epocă marca Jaguar, Ford, VW, UAZ, Renault, Mercedes Benz, Nissan, Porsche, Rolls Royce, GM, Toyota şi Volvo.

“Vedetele ediţiei au fost un Ford Model F 150, fabricat în 1949 şi binecunoscutul T 2 1970, cunoscut de nostalgici ca maşina de suflet a mişcării hipiote, a free spirit-ului nord american, care a făcut parte din generatia Woodstock, i-a purtat peste tot pe Joan Baez, Bob Dylan sau pe Woody Guthrie, exponenţi ai tinerei generatii anti Vietnam. După 56 de ani, în decembrie 2013, la Sao Bernardo do Campo din Brazilia, ultima uzină de pe porţile căreia au mai ieşit dubiţe Volkswagen noi, se încheie istoria VW Transporter (Kombi) începută în 1947, când olandezul Ben Pon, primul importator VW Beetle, a conturat primele linii ale dubei Volkswagen Transporter. Abia un an mai târziu, Ben Pon şi Heinz Nordhoff, director Volkswagenwerks, au schiţat primul prototip de VW Kombi la fabrica de la Wolfsburg (Germania). Pe 8 martie 1950, a fost prezentat publicului primul autoturism Volkswagen Transporter T2, produs la uzina din Wolfsburg”, a scris Mircea Grava, pe Facebook.

 

Citește mai departe

ABRUD

POSTURI la Primăria Alba Iulia, UAB, DGASPC, spitale şi alte instituţii publice din Alba. Condiţii

avatar

Publicat

în

În perioada octombrie-noiembrie, se organizează concursuri pentru ocuparea mai multor posturi vacante în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Primăria Municipiului Alba Iulia

– director executiv- Direcţia Venituri

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe economice, științe juridice sau științe administrative; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 6 noiembrie 2017, ora 15:00

Concurs: 21 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului va fi comunicată ulterior.

– şef serviciu, la Serviciul Comunitar pentru Cadastru și Agricultură

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă dc licenţă sau echivalentă, în domeniul de licență (DL): inginerie geodezică sau mine, petrol și gaze, specialitatea: topografie minieră; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice; cunoştinţe de operare PC – nivel avansat, program AUTOCAD.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 8 noiembrie 2017, ora 15.00

Concurs: 22 noiembrie 2017, ora 11.00: proba suplimentară (eliminatorie) de testare a cunoștințelor PC; 23 noiembrie 2017, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului va fi comunicată ulterior.

consilier, clasa I, gradul profesional debutant / Direcţia venituri – Biroul constatare, impunere persoane fizice

consilier, clasa I, gradul profesional debutant / Compartimentul încasări impozite şi taxe locale

Condiţii: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă dc licenţă sau echivalentă In ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe economice, ştiinţe juridice sau ştiinţe administrative; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: -; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 30 octombrie 2017, ora 15:00

Concurs: 13 noiembrie 2017, ora 11:00: proba eliminatorie de testare a cunoştinţelor de operare PC – la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor, nr. 5 A; 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la Centrul de Resurse „Academia Doamnelor“, Alba Iulia, Str. Gladiolelor nr. 3 A; data și ora interviului va fi comunicată ulterior

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2 din Calea Moţilor nr. 5A, județul Alba, Telefon: 0258/819.462.

şef serviciu – Serviciul Urbanism – Primăria Alba Iulia (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul de licenţă arhitectură – specializarea arhitectură, conservarea şi restaurare de arhitectură sau în domeniul de licenţă urbanism – specializarea proiecte şi planificare urbană sau urbanism şi administrarea teritoriului; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani; cunoştinţelor de operare PC – nivel mediu.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 10:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC; 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

şef serviciu – Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor – Primăria Alba Iulia (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani; cunoştinţelor de operare PC – nivel mediu.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 10:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC; 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

– muncitor necalificat

Condiţii: studii generale; vechime în specialitate necesară: -.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 31 octombrie 2017, ora 15:00

Concurs: 8 noiembrie 2017, ora 11:00: proba practică la „Adăpostul public al câinilor fără stăpân” din municipiul Alba Iulia, Str. Rogozului nr. 40; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Unitatea Militară 02401 – Colegiul Naţional Militar Alba Iulia

– muncitor calificat (zugrav-vopsitor) I – personal civil contractual

Condiţii: studii profesionale, cu o vechime în specialitatea studiilor de minimum 10 ani

îngrijitor (studii: minimum 10 clase) – personal civil contractual

Data limită pentru depunerea dosarelor: 3 noiembrie 2017, ora 15.00

Concurs: 10 noiembrie 2017, ora 9.30-  proba scrisă; 14 noiembrie 2017, ora 09.00: proba interviu

Relații suplimentare se pot obține la sediul Unitatății Militare 02401, Alba Iulia din Ministerul Apărării Naţionale, Alba Iulia, Bd. Revoluţiei nr. 25, telefon 0258/834.010, interior 123.

Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia

administrator financiar gradul II S – Serviciul Financiar – Contabilitate

Condiţii: studii superioare de lungă durată (S) absolvite cu diplomă (Ciclul I şi II Bologna) sau echivalentă acestora, specializarea ştiinţe economice (finanţe sau contabilitate); minimum 3 ani vechime în muncă în domeniul financiar-contabil pe funcţii ce necesită studii superioare de lungă durată; cunoştinţe de utilizare a calculatorului (Word, Internet, Excel).

administrator patrimoniu treapta I M – Serviciul Social – Cantina Studenţească

Condiţii: studii medii liceale absolvite cu diplomă de bacalaureat, profil tehnologic, specializarea/ domeniul: Economic/ Turism şi alimentaţie/ Industrie alimentară; minimum 10 ani vechime în muncă în specialitatea studiilor liceale absolvite

îngrijitor – Serviciul Social – Cămine studenţeşti.

Condiţii: studii medii (minimum 10 clase); minimum 1 an vechime în muncă.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 31 octombrie 2017, orele 8.00 – 16.00

Concurs: 8 noiembrie 2017: proba scrisă/ practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Universitatea „1 Decembrie 1918“ Alba Iulia – Serviciul Social – Cantina Studenţească

– muncitor calificat II – bucătar
Condiţii: studii medii (minimum 10 clase); deţinerea unui certificat de calificare în meseria de bucătar; minimum 5 ani vechime în meseria de bucătar.

– muncitor calificat II – ospătar
Condiţii: studii medii (minimum 10 clase); deţinerea unui certificat de calificare în meseria de ospătar; minimum 3 ani vechime în meseria de ospătar.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 23 octombrie 2017, ora 16.00

Concurs: 31 octombrie 2017, ora 10:00: proba scrisă; 2 noiembrie 2017, ora 10:00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Universitatea „1 Decembrie 1918″ din Alba Iulia, cu sediul în Alba Iulia, str. Gabriel Bethlen, nr.5, judeţul Alba, telefon 0258.806.276.

Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba

Centrul de Recuperare şi Reabilitare Neuropsihiatrică Galda de Jos

– medic primar, specialitatea psihiatrie 1/2 post (0,5 normă)

– medic primar, specialitatea psihiatrie 1/2 post (0,5 normă)

– medic specialist, specialitatea psihiatrie – 2 posturi

– medic 5 posturi

Centrul de îngrijire şi Asistenţă Baia de Arieş

– medic.

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap:

– medic primar, specialitatea medicină internă – 1/4 post (0,25 normă)

– medic specialist, specialitatea psihiatrie – 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar, specialitatea neurologie – 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar, specialitatea oftalmologie – 1/4 post (0,25 normă)

– medic primar, specialitatea expertiza medicală a capacităţii de muncă – 1/4 post (0,25 normă)

Condiţiile pentru posturile de medic/medic specialist medic primar: studii superioare de specialitate, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medical; adeverinţă/certificat de confirmare în gradul profesional în specialitatea: medicină de familie, recuperare, psihiatrie, medicină internă sau medicină generală; certificat de membru al Colegiului Medicilor din Romania vizat pe anul în curs.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 1 noiembrie 2017, ora 16.00

Concurs: 10 noiembrie 2017, ora 11.00 proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare la la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, din Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, judeţul Alba, tel. 0258/818.266, interior 115 sau mobil 0755/069.660.

şef birou – Biroul Adopţii şi Postadopţii din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ştiinţe juridice, psihologie sau asistenţă socială; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani.

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 27 octombrie

Concurs: 30 octombrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

şef birou – Biroul Evidenţă şi Plată Prestaţii Sociale

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în asisţenţă socială, drept, administraţie publică, ştiinţe inginereşti sau ştiinţe economice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani.

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 27 octombrie.

Concurs: 30 octombrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

şef serviciu la Serviciul Juridic şi Contencios

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diploma de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor juridice, specializarea drept; vechime în specialitate studiilor necesare exercitării funcţiei publice de cel puţin 2 ani; studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 16 octombrie 2017, ora 16:00

Concurs: 25 octombrie 2017, ora 11.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecţia Copilului Alba, din Alba Iulia, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 68, telefon: 0258/818.266, interior 115 sau mobil 0755/069.660.

Primăria Comunei Ciugud

– şef Serviciu Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, grad profesional superior, în cadrul Compartimentului Situaţii de Urgenţă

Condiţii: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; vechime în muncă de minimum 9 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 30 octombrie 2017, ora 16.00

Concurs: 7 noiembrie 2017, ora 11.00: proba scrisă; 9 noiembrie 2017, ora 11.00: proba interviu.

şofer – Compartimentul Administrarea domeniului public şi privat

Condiţii: studii generale; permis de conducere categoria B; vechime în muncă de minimum 6 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 30 octombrie 2017, ora 16.00

Concurs: 7 noiembrie 2017, ora 11.00: proba scrisă; 9 noiembrie 2017, ora 11.00: proba practică; 13 noiembrie 2017, ora 11.00: proba interviu.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Primăriei Comunei Ciugud, str. Principală, nr.141, judeţul Alba, telefon 0258/841.205.

 

Spitalul de Boli Cronice Cîmpeni

– director medical – norma întreagă, perioadă determinată

Condiţii: absolvent de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină; cel puţin medic specialist; minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă

Termen limită pentru depunerea dosarelor de înscriere: 10 noiembrie, ora 15.00, la Spitalul de Boli Cronice Cimpeni – serviciul RUNOS

Concurs: 20 noiembrie, ora 10.00, la sediul spitalului, test-grilă/ lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului; 21 noiembrie, ora 10.00, susţinerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 22 noiembrie, ora 10.00, interviu.

director financiar-contabil (normă întreagă, perioadă determinată).

Condiţii: absolvent de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în profil economic; cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor.

Termen limită pentru depunerea dosarului de înscriere: 17 noiembrie 2017, ora 15.00

Concurs: 27 noiembrie, ora 10.00, la sediul spitalului, test-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului; 28 noiembrie, ora 10.00, susţinerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului; 29 noiembrie, ora 10.00, interviul.

Detalii la Serviciul Resurse Umane, telefon 0258/771.582.

ALTE POSTURI

Primăria Municipiului Aiud

director executiv – Direcţia de Asistenţă socială

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 3 ani.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

director executiv – Direcţia Economică

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 3 ani.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 10:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC; 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

arhitect şef al municipiului (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice 1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 10:00: proba suplimentară de testare a cunoştinţelor PC; 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

auditor, clasa I, gradul profesional asistent

Condiţii: cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează; să fi obţinut cel puţin calificativul «bine» la evaluarea anuală a performanţelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii.

Concurs: 30 octombrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Primăria municipiului Blaj

– architect şef al municipiului (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice 1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 11:00 – proba scrisă – la sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Spitalul Municipal Aiud

– director medical

Condiţii: absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină; sunt confirmaţi cel puţin medic specialist; au minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă.

Anunţ publicat în 10 octombrie, data limită pentru depunerea dosarului de concurs, 10 zile, la sediul instituţiei.

Concurs: 15 noiembrie 2017, ora 10.00: test – grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului; 20 noiembrie 2017: susţinerea proiectului de specialitate pc o temă din domeniul de activitate al postului; 23 noiembrie 2017: interviul de selecţie.

Relații suplimentare se pot obține la sediul Spitalului Municipal Aiud, str. Spitalului nr. 2, județul Alba, telefon 0258/861.816, interior 192.

Primăria Municipiului Sebeş

şef serviciu – Serviciul Cheltuieli şi Resurse Umane (Primăria Sebeş)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţelor economice; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 2 ani.

Anunţ publicat în 13 octombrie, termen limită pentru depunerea dosarelor, 20 de zile

Concurs: 14 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Spitalul Municipal Sebeş

asistent medical debutant (2 posturi)

Condiţii: nivelul studiilor, superioare, de scurtă durată, postliceale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime

îngrijitor de curăţenie

Condiţii: nivelul studiilor, medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime.

registrator medical debutant

Condiţii: nivelul studiilor, medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime.

asistent medical debutant (6 posturi)

Condiţii: nivelul studiilor: superioare, de scurtă durată, postliceale; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime.

–  îngrijitor de curăţenie (5 posturi)

Condiţii: nivelul studiilor, medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime

registrator medical debutant

Condiţii: nivelul studiilor, medii; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime

inginer IA

Condiţii: nivelul studiilor, superioare; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului 5 ani

Anunţ publicat în 10 octombrie, termen pentru depunerea dosarelor, 10 zile

Concurs: 6 noiembrie 2017, ora 09.00: proba scrisă; 8 noiembrie 2017, ora 09.00: proba practică/ interviu

Relații suplimentare se pot obține la sediul Spitalului Municipal Sebeş, str. Şurianu nr. 41, judeţul Alba, telefon 0722/565.427.

Primăria Oraşului Cugir

inspector clasa I, gradul profesional superior – Biroul Resurse Umane, Arhivă.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile: drept, administraţie publică, ştiinţe politice și administrative, contabilitate sau economie; vechime în specialitatea studiilor necesară exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.

Termenul limită pentru depunere a dosarelor: 25 octombrie 2017

Concurs: 7 noiembrie 2017, ora 11:00 – proba scrisă; 9 noiembrie 2017 – proba interviu.

consilier, clasa I, gradul profesional principal – Compartimentul Achiziții Publice.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniile: drept, administraţie publică, contabilitate, finanțe sau economie; vechime în specialitatea studiilor necesară exercitării funcţiei publice: minimum 5 ani

Termenul limită pentru depunere a dosarelor: 23 octombrie 2017

Concurs: 1 noiembrie 2017, ora 11:00: proba scrisă; 3 noiembrie 2017 – proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Orașului Cugir din Cugir, str. I.L. Caragiale nr. 1, camera 15, Județul Alba, telefon 0258/751.001, interior 115.

Primăria oraşului Abrud

– secretar al oraşului (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în domeniul ştiinţelor juridice sau administrative; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice minimum 3 ani.

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 27 octombrie.

Concurs: 30 octombrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Primăria oraşului Zlatna

auditor, clasa I, gradul profesional principal (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează; cel puţin calificativul «bine» la evaluarea anuală a performanţelor individuale în ultimii 2 ani calendaristici; să nu aibă în cazierul administrativ o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii.

Concurs: 30 octombrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Primăria comunei Galda

auditor, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul Audit (concurs organizat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 27 octombrie.

Concurs: 30 octombrie 2017, ora 11:00: proba scrisă – sediul Instituţiei Prefectului – judeţul Alba; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, telefon 0374/112.726.

Mai multe detalii despre posturile scoase la concurs le puteţi afla de la fiecare instituţie care organizează procedurile de angajare.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Calendar ortodox 2018-2019: Perioadele în care nu se fac NUNŢI. Zilele de post şi cele de sărbători

avatar

Publicat

în

Cei care vor să-şi unească destinele ţin cont, de regulă, şi de perioadele în care preoţii nu oficiază ceremonii religioase pentru căsătorii sau în care nu se fac nunţi. Biserica Ortodoxă a reamintit calendarul cu date importante, pentru anul viitor, dar şi în 2019. De asemenea, sunt stabilite zilele de post, zilele libere şi sărbători.

Anul 2018 – calendar ortodox – nu se fac nunţi:

– în toate zilele de post de peste an

– în zilele Praznicelor împărăteşti şi în ajunul acestora

– în săptămâna lăsatului sec de carne (11 februarie – 17 februarie)

– în Postul Sfintelor Paşti (18 februarie – 8 aprilie)

– în Săptămâna Luminată (9 aprilie – 15 aprilie)

– în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (4 iunie – 28 iunie)

– în Postul Adormirii Maicii Domnului (1 august – 15 august)

– în postul Naşterii Domnului (14 noiembrie – 24 decembrie)

– în perioada de la Crăciun până la Bobotează (25 decembrie – 6 ianuarie)

Zile de post si posturi – Calendar Ortodox 2018

Miercurile şi vinerile de peste an, cu excepţia celor cu dezlegare, însemnate cu “harţi”

Ajunul Bobotezei (5 ianuarie)

Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (29 august)

Înălţarea Sfintei Cruci (14 septembrie)

Postul Sfintelor Paşti (19 februarie – 7 aprilie)

Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (4 iunie – 28 iunie)

Postul Adormirii Maicii Domnului (1 august – 14 august)

Postul Naşterii Domnului (14 noiembrie – 24 decembrie)

Zile în care nu se săvârşeşte Sfânta Liturghie – 2018

Miercuri şi vineri, în săptămâna dinaintea Postului Sfintelor Paşti (4 aprilie şi 6 aprilie)

Luni şi marţi, în prima săptămână a Postului Sfintelor Paşti (9 aprilie şi 10 aprilie)

Vineri, în săptămâna Patimilor (6 aprilie)

Sărbători bisericeşti naţionale – Calendar Ortodox 2018

Înălţarea Domnului – Ziua Eroilor (17 mai)

Sf. Apostol Andrei cel întâi chemat – Ocrotitorul Romaniei (30 noiembrie)

Zile şi sărbători legale în care nu se lucrează – 2018

1 si 2 ianuarie: Anul Nou

8 aprilie şi 9 aprilie, prima şi a doua zi de Paşti

1 mai: ziua internaţională a muncii

27 mai şi 28 mai: prima şi a doua zi de Rusalii

15 august: Adormirea Maicii Domnului

30 noiembrie: Sfântul Andrei

1 decembrie: Ziua Naţională

25 şi 26 decembrie: prima şi a doua zi de Crăciun

Alte zile şi date importante – 2018

Duminică, 17 mai: Ziua Naţionala a Familiei

Duminică, 7 iunie: Ziua mamei şi copilului

1 septembrie: Ziua rugăciunii pentru mediu

13 noiembrie: Ziua Bibliei

Anul 2019 – calendar ortodox – nu se fac nunţi:

– în toate zilele de post de peste an

– în zilele Praznicelor împărăteşti şi în ajunul acestora

– în săptămâna lăsatului sec de carne (3 martie – 9 martie)

– în Postul Sfintelor Paşti (10 martie – 28 aprilie)

– în Săptămâna Luminată (29 aprilie – 5 mai)

– în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (24 iunie – 28 iunie)

– în Postul Adormirii Maicii Domnului (1 august – 15 august)

– în postul Naşterii Domnului (14 noiembrie – 24 decembrie)

– în perioada de la Crăciun până la Bobotează (25 decembrie – 6 ianuarie)

Zile de post si posturi – Calendar Ortodox 2019

Miercurile şi vinerile de peste an, cu excepţia celor cu dezlegare, însemnate cu “harţi”

Ajunul Bobotezei (5 ianuarie)

Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (29 august)

Înălţarea Sfintei Cruci (14 septembrie)

Postul Sfintelor Paşti (11 martie – 27 aprilie)

Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (24 iunie – 28 iunie)

Postul Adormirii Maicii Domnului (1 august – 14 august)

Postul Naşterii Domnului (14 noiembrie – 24 decembrie)

Zile în care nu se săvârşeşte Sfânta Liturghie – 2019

Miercuri şi vineri, în săptămâna dinaintea Postului Sfintelor Paşti (24 aprilie şi 26 aprilie)

Luni şi marţi, în prima săptămână a Postului Sfintelor Paşti (29 aprilie şi 30 aprilie)

Vineri, în săptămâna Patimilor (26 aprilie)

Sărbători bisericeşti naţionale – Calendar Ortodox 2019

Înălţarea Domnului – Ziua Eroilor (6 iunie)

Sf. Apostol Andrei cel întâi chemat – Ocrotitorul Romaniei (30 noiembrie)

Zile şi sărbători legale în care nu se lucrează – 2019

1 si 2 ianuarie: Anul Nou

28 aprilie şi 29 aprilie, prima şi a doua zi de Paşti

1 mai: ziua internaţională a muncii

16 iunie şi 17 iunie: prima şi a doua zi de Rusalii

15 august: Adormirea Maicii Domnului

30 noiembrie: Sfântul Andrei

1 decembrie: Ziua Naţională

25 şi 26 decembrie: prima şi a doua zi de Crăciun

Alte zile şi date importante – 2019

17 mai: Ziua Naţionala a Familiei

7 iunie: Ziua mamei şi copilului

1 septembrie: Ziua rugăciunii pentru mediu

13 noiembrie: Ziua Bibliei

sursa: crestinortodox.ro

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mai multe străzi noi, din Alba Iulia, primesc nume de la Primărie. Care este zona de încadrare

avatar

Publicat

în

Patru străzi noi din Alba Iulia primesc denumiri de la primărie, astfel încât locuitorii din aceste zone să-şi poată definitiva documentele. Toate sunt încadrate în zona D intravilan a municipiului. Un proiect în acest sens intră la aprobare, în şedinţa Consiliului Local Alba Iulia de joi, 26 octombrie.

Ca urmare a dezvoltării localității și a reglementărilor urbanistice în vigoare care stau la baza realizării zonelor rezidențiale cu locuințe individuale, izolate, cu regim mic de înălțime, au luat amploare construcțiile, cu precădere locuințe familiale, se arată în documentaţia proiectului.

Construcțiile finalizate în număr mare, sunt în prezent locuite. Odată cu acţiunea de construire, s-au conturat străzile aferente cartierelor de locuit. Numărul de cereri pentru atribuire denumiri străzi este solicitat de cetăţeni pentru obţinerea numerelor de casă pentru întocmirea actelor de proprietate şi identitate şi iniţierea procedurilor de dotare cu reţele edilitare (electrice, gaz, apă).

Denumirile de străzi propuse:

Strada Feneşasa – stradă mixtă, având la bază drum de exploatare, din strada Pădurii în strada Tarniţa

Strada Viorilor – stradă mixtă, având la bază drum de exploatare, din strada Bayonne în De 1087

Strada Celestia – stradă privată, din strada Brânduşei, până la limita intravilanului

Strada Rodiei – prelungire pe drumul de exploatare De 749/5/3/2 până în strada Pădurii.

 

Citește mai departe

Copyright © 2017 Alba24.ro powered by Independent Media & More