|

Cum poţi deveni consultant fiscal. Înscrieri la examen, până în 20 octombrie. Condiţiile de participare

finante cod fiscalDin această săptămână au început înscrierile pentru examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau consultant fiscal asistent. Testarea este organizată de Camera Consultanţilor Fiscali, va avea loc în 4 noiembrie, la Bucureşti, iar înscrierile se fac până vineri, 20 octombrie, inclusiv.

Dosarele se pot transmite prin servicii poştale cu confirmare de primire, la adresa str. Alecu Russo nr.13-19, et.4, ap.9, sectorul 2, Bucureşti, dar înscrierile se pot face şi pe site-ul: www.ccfiscali.ro.

Confirmarea înscrierii, numărul de înregistrare şi modul de soluţionare a cererii de înscriere, se face prin afişare pe site-ul CCF, numai după primirea dosarului, verificarea documentelor solicitate pentru înscriere şi înregistrarea acestuia.

Examenul din 4 noiembrie va avea loc la Bucureşti şi va fi test-grilă cu întrebări din: legislaţia fiscală, legislaţia privind administrarea fiscală şi legislaţia vamală, 90%; dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 5%; gestiunea financiară şi contabilitatea întreprinderii, 5%. Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de 3 ore.

Atribuţiile consultanţilor fiscali

Un consultant fiscal va acorda asistenţă şi va presta servicii profesionale în domeniul fiscal. Va realiza expertize fiscale extrajudiciare la solicitarea organelor fiscale sau a oricăror altor persoane sau entităţi interesate, precum și prestarea de servicii şi asistenţă de specialitate pentru întocmirea declaraţiilor fiscale.

Un consultant fiscal se ocupă și de certificarea declarațiilor fiscale, oferă asistență și servicii pe probleme de procedură fiscală, realizează expertize fiscale judiciare la solicitarea organelor judecătorești sau de cercetare penală, dar și de asistență și reprezentare în fața organelor fiscale.

Singurul mod de a deveni un consultant fiscal este susținerea unui examen organizat de CCF. Există însă și anumite categorii de persoane care scapă de susținerea lui și care trebuie doar să dea un interviu în fața unei comisii de evaluare din cadrul CCF.

Este vorba de persoanele care au titlul de academician, profesor sau conferenţiar universitar, doctor în economie, doctor docent, cu specialitatea finanţe-contabilitate, precum şi membrii şi specialiştii Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci din Parlamentul României, care verifică şi analizează actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului.

Persoana care promovează examenul de consultant fiscal (asistent) trebuie să se înregistreze apoi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, la secţiunea corespunzătoare, în termen de cel mult 12 luni de la data comunicării rezultatului examenului.

Condiţii:

Pentru candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal:

– să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic;

– să aibă o experiență profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activități: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislației fiscale; administrare fiscală; elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile; activitate financiar-contabilă; activitate didactică universitară în domeniul finanțelor publice, fiscalitate, politici fiscale și bugetare, contabilitate financiară, finanțele instituțiilor publice;  activitate de consultant fiscal asistent;

– să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute mai sus;

– să aibă capacitate deplină de exercițiu;

– să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;

Dosarul de înscriere va conține următoarele documente:

– cererea de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal

– curriculum vitae;

– diploma de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

– carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;

– actul de identitate, în copie;

– certificatul de cazier judiciar;

– certificatul de cazier fiscal;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001

– trei fotografii 2/3 cm.

Candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal asistent trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă calitatea de licențiat al unei instituții acreditate de învățământ superior cu durata stabilită de lege;

– să aibă o experiență profesională de minimum 2 ani;

– să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din OG nr.71/2001;

– să aibă capacitate deplină de exercițiu;

– să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Dosarul de înscriere va conţine următoarele documente:

– cererea de înscriere la examen pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent

– curriculum vitae;

– diploma de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

– carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;

– actul de identitate, în copie;

– certificatul de cazier judiciar;

– certificatul de cazier fiscal;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001.

– trei fotografii 2/3 cm.

sursa: ccfiscali.ro

 

URL scurt: http://alba24.ro/?p=600549



avatar Publicat de pe 18 octombrie 2017 şi actualizat pe 17 octombrie 2017.
Publicat în ACTUALITATE, ECONOMIE.

Ai un pont, o secvenţă filmată sau o poză ce ar putea fi interesantă și pentru alții? Trimite-o folosind formularul de pe Ştirea ta pe Alba24!

Adaugă un comentariu


Publicitate

loading...

Publicitate


Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

www.AutoPieseonline24.RO

Publicitate

Publicitate



Publicitate

Publicitate

Comentate recent

  • ab2000: Curios cum multe din aceste doamne fac parte dintr-un anumit partid (ghici ciuperca care-i). Si mai curios...
  • Papura V.: ICCJ a admis sesizarea si a decis ca nu constituie infractiune conducerea pe drumurile publice a unui...
  • vara: Multumim din inima
  • roco: Se fura motorina din utilaje pe toate tronsoanele noii autostrazi in draci si nimeni nu ia nici o masura ! Cum...
  • Petru: Te-ai trezit si tu vorbind. Cand a fost Cosmeanu acolo, al cui era ANRE-UL asta. PNL cumva? Sau uitasi ca tu...

VIDEO / TESTUL de SINCERITATE pe Alba24.ro: Omul care a transformat ”Mica Romă” într-o perlă a județului

Publicitate

Publicitate

Cosmin Calin Raul - Design si Fotografie

Alba24 pe site-ul tau

HOROSCOPUL ZILEI