Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

De la 1 septembrie, mașinile nou vândute vor fi dotate doar cu motor Euro6. Cât plătesc șoferii în plus la motorină

Publicat

trafic rutier masini A1 La începutul lunii septembrie, legea va mai permite vânzarea de maşini noi doar cu motorizare Euro 6. Motoarele pe motorină impun alimentarea, odată cu carburantul, cu un aditiv de absorbţie a noxelor de azot.

Potrivit rezultatelor singurului laborator din România specializat în cercetarea comportamentului carburanţilor, alimentarea maşinilor Euro 6 se va scumpi cu cel puţin 7%, din cauza aditivului.

La 31 august, producătorii auto trebuie să-și epuizeze stocurile de autoturisme cu motorizare Euro 5, potrivit reglementărilor UE, preluate şi de România.

De la 1 septembrie, maşinile noi vândute vor fi dotate doar cu motorizare Euro 6, ceea ce impune folosirea unei soluţii apoase de absorbţie de noxe de oxizi de azot (NOx), denumită AdBlue, pentru ca maşinile să respecte standarde mai severe de limitare a poluării.

Bogdan Ovidiu Varga, profesor asociat la Universitatea Tehnică Cluj Napoca, spune că șoferii riscă să nu poată pleca din parcare sau să li se oprească motoarele în drum, dacă nu au suficient AdBlue în rezervorul special destinat.

Potrivit Economica.net, Bogdan Varga a realizat și un experiment privind consumul de AdBlue întreprins cu carburant din România şi pe infrastructura rutieră naţională urbană şi extraurbană, cu un SUV cu motor Euro 6-Diesel, cilindree 1989 cm3, 190 CP, transmisie automată, categoria SUV.

Experimentul a fost realizat cu un vehicul nou, cumpărat de la reprezentanță. Potrivita datelor făcute publice de economica.net, costul mediu al carburantului utilizat a fost 6 lei / litru, iar pentru cei 10.000 de kilometri rulaţi costul carburantului a fost de  3.900 de lei (650 de kilometri). În acest caz, costul de alimentare cu AdBlue în reprezentanţă a fost de 280 lei pentru 25 de litri.

Rezultatele experimentului arată că la autovehicul de tipul celui menționat mai sus, echipat cu motor Euro 6, costul de exploatare este cu 7,17% / kilometru mai mare decât pentru un autovehicul ce nu necesită completarea cu AdBlue.

sursa: economica.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax