Contacteaza-ne si pe
Publicitate

EVENIMENT

DEFINITIVAT 2017: 76 de candidaţi din Alba vor susţine JOI proba scrisă în cadrul examenului organizat la nivel naţional. CALENDAR

avatar

Publicat

examen test

examen_1 test76 de candidaţi din Alba dintre cei 88 înscrişi la concursul de Definitivat în învăţământ vor susţine proba scrisă joi, 20 aprilie. Acestora le-au fost validate fişele de înscriere, potrivit inspectorului şcolar general adjunct IŞJ Alba, Monalisa Borza.

Pentru judeţul Alba, examenul se desfăşoară la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia, joi, 20 aprilie, începând cu ora 10.00. Candidaţii au acces în săli în intervalul orar 8.00-8.45.

Durata de redactare a lucrărilor scrise este de maximum 4 ore. Rezultatele vor fi cunoscute în 25 aprilie, iar eventualele contestaţii se pot depune până în 26 aprilie inclusiv, la centrul de examen. Rezultatele finale vor fi afişate în 30 aprilie.

Nota minimă de promovare a examenului este 8. ND (nota de examen) = (NI1+NI2+NP+7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 este nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 este nota inspecţiei de specialitate 2, NP este nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS este nota la proba scrisă.

Vezi Lista finala candidati Definitivat 2017_Alba

Reamintim că din acest an au avut acces la înscrieri şi candidaţii care nu au reuşit să promoveze acest examen de trei ori, dar şi cei care au depăşit perioada de 7 ani de la obţinerea licenţei. Condiţia a fost să aibă un stagiu de un an de practică.

Detalii din metodologie

Susţinerea probei scrise a fost precedată de o etapă eliminatorie care constă în două inspecții de specialitate la clasă și, în plus față de sesiunile anterioare, din evaluarea portofoliului profesional personal.

Prin excepţie, cadrele didactice aflate în anul şcolar 2016-2017 la debutul carierei parcurg doar etapele eliminatorii (inspecţiile + evaluarea portofoliului), urmând ca proba scrisă să fie susținută în sesiunea 2018, după finalizarea stagiului de practică de un an, prevăzută de normele legale în vigoare.

Pentru a putea susține proba scrisă, pe lângă condițiile privind vechimea efectivă de predare și calificativul “Bine” sau “Foarte bine” – condiții care se mențin din sesiunile anterioare – candidaţii trebuie să îndeplinească şi criteriul mediei. Mai exact, media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi portofoliu să fie minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective.

Nota minimă de promovare a întregului examen a rămas 8 (opt), dar, spre deosebire de sesiunile anterioare, în care nota la examen era rezultatul obţinut la proba scrisă, în sesiunea 2017 nota va fi calculată pe baza unei formule ce include notele de la inspecţiile de specialitate, nota acordată pentru portofoliul profesional personal şi nota la proba scrisă.

O noutate esenţială este şi simplificarea probei scrise de la trei la două subiecte: un subiect va fi centrat pe specialitatea candidatului (cu o pondere de 60%) iar celălalt subiect pe metodica predării specialității (cu o pondere de 30%), 10% din punctaj fiind acordat din oficiu. În acest nou context, lucrările scrise sunt evaluate de o comisie alcătuită din două cadre didactice din învățământul universitar sau preuniversitar, având specialitatea respectivă.

Portofoliul profesional evaluează nivelul de competenţă didactică, cu accent pe adaptarea pregătirii psihopedagogice la specificul clasei/grupei selectate. Portofoliul este alcătuit de fiecare candidat pe parcursul unui semestru, pentru una din clasele/ grupele din norma didactică la care îşi desfăşoară activitatea, cu respectarea precizărilor formulate în programa de pedagogie şi a elementelor de psihologie şcolară în vigoare, corespunzătoare funcţiei didactice ocupate.

Portofoliul profesional personal cuprinde curriculum-ul vitae, autoevaluarea portofoliului profesional şi o scrisoare de intenţie, având între 200 şi 400 de cuvinte, în care se prezintă motivaţia participării la examenul de definitivat, obiectivele şi aşteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoevaluarea activităţii/experienţei câştigate pe parcursul semestrului, autoaprecierea portofoliului profesional şi propuneri de ameliorare. De asemenea, portofoliul profesional conţine un raport de progres şcolar, însoţit de următoarele documente-suport: planificări (anuale, semestriale şi pe unităţi de învăţare), minimum 10 proiecte didactice (pentru tipuri de lecţii diferite), instrumente de evaluare (un test predictiv, cu baremul aferent, rezultatele testării, măsuri), catalogul profesorului şi resursele didactice adaptate nivelului clasei/grupei.

Evaluarea portofoliului profesional personal se realizează de comisia care efectuează inspecția, conform grilei prevăzute în metodologie, în ziua în care este efectuată a doua inspecţie de specialitate. Portofoliul profesional personal este notat cu note între 1 şi 10. Nota acordată nu poate fi contestată.

Un alt element de noutate îl constituie eliminarea obligației de a prezenta copii legalizate ale actelor de studii. Astfel, dosarul de înscriere va fi compus doar din documente certificate „conform cu originalul” de conducerea unității de învățământ unde sunt încadrați candidaţii. Aceştia vor atașa la dosar și adeverința privind calificativul obținut pentru anul școlar precedent anului în care susțin proba scrisă.

Modificări din Ordinul MECŞ nr. 3114 din 19 ianuarie

“Cadrele didactice care au efectuat stagiul de practică obligatoriu, dar nu au promovat examenul, se pot înscrie în condiţiile prevăzute de art. 241 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, având obligaţia de a susţine toate probele examenului în anul şcolar în care se înscriu”

“Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de finalizarea reluării, de fiecare dată, a stagiului de practică cu durata de un an şcolar şi de achitarea, la unitatea de învăţământ la care se depune dosarul de înscriere, a unei taxe în cuantum de 300 lei”.

“Cuantumul taxei de înscriere poate fi modificat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, la propunerea fundamentată a comisiei de examen judeţene/ a municipiului Bucureşti, luându-se în calcul toate cheltuielile necesare pentru organizarea şi desfăşurarea probelor de examen, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare; cheltuielile aferente examenului se efectuează în limita sumelor încasate”

“La propunerea inspectoratelor şcolare, direcţia de specialitate din Ministerul Educaţiei Naţionale poate acorda derogare de maximum o lună de la vechimea minimă la catedră de un an”

“Candidaţii care, din motive obiective, nu pot participa la efectuarea inspecţiilor de specialitate la clasă sau care sunt declaraţi absenţi sau retraşi la susţinerea probei scrise au dreptul de a se înscrie la examen în sesiunea următoare nu sunt consideraţi respinşi, iar sesiunea respectivă nu este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă, prevăzute de lege”

“Candidaţii prezenţi la proba scrisă, ale căror lucrări au fost anulate, dar care nu se află sub incidenţa prevederilor art. 22 alin. (5) şi ale art. 27 alin. (3), au dreptul de a se înscrie la examen în sesiunea următoare, iar sesiunea respectivă este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă, prevăzute de lege”

“Candidaţii eliminaţi pierd dreptul de înscriere la examen în sesiunea imediat următoare, iar sesiunea respectivă este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă, prevăzute de lege.”

“ Candidaţii care depăşesc vechimea de 7 ani de predare efectivă la catedră cu statut de cadru didactic calificat, precum şi candidaţii care au susţinut examenul naţional de definitivare în trei sesiuni fără să promoveze, dar care au finalizat, de fiecare dată, reluarea stagiului de practică cu durata de un an şcolar, se pot înscrie pentru susţinerea acestui examen în sesiunea 2017, în termen de zece zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

“ Candidaţii în situaţia prevăzută la alin. (1) trebuie să îndeplinească toate celelalte condiţii legale în vigoare privind participarea la examenul naţional de definitivare în învăţământ”.

Vezi şi Examenul de Definitivat în învăţământ poate fi susţinut şi după trei încercări nereuşite. Alte modificări în Legea Educaţiei, aprobate de Guvern

Primele rezultate se afișează în data de 25 aprilie 2017. Contestațiile se depun în perioada 25-26 aprilie 2017.

Faţă de sesiunea 2016, în sesiunea 2017,  în cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1 punct sau egală cu 1 punct, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. Rezultatele finale vor fi comunicate în data de 30 aprilie 2017.

AICI, integral, metodologia de examen.

CALENDAR DEFINITIVAT 2017

31 martie – 10 aprilie 2017: completarea dosarelor şi validarea datelor de înscriere existente în aplicaţia electronică

20 aprilie 2017: susţinerea probei scrise

25 aprilie 2017: afişarea rezultatelor

25-26 aprilie 2017: înregistrarea contestaţiilor şi transmiterea acestora la centrele de evaluare/ contestaţii

26-29 aprilie 2017: soluţionarea contestaţiilor

30 aprilie 2017: afişarea rezultatelor finale

2-22 mai 2017: transmiterea la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a tabelelor nominale cu candidaţii admişi şi validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Dovadă de spirit civic la Ighiu. Doi adolescenţi au găsit un telefon mobil pe stradă şi l-au predat Poliţiei

avatar

Publicat

Doi tineri din comuna Ighiu au dat dovadă de spirit civic și au predat Poliţiei un telefon mobil găsit pe stradă.

Potrivit IPJ Alba, duminică, la Postul de Poliţie Ighiu s-au prezentat doi verișori, de 12 şi 14 ani, din Ighiu, care au spus că au găsit, pe o stradă din comună, un telefon mobil şi l-au predat poliţiştilor.

În aceeași zi, polițiștii au reușit să identifice persoana care a pierdut telefonul, o femeie în vârstă de 39 de ani din localitatea Ighiu, căreia i l-au restituit. Obiectul pierdut era în valoare de 800 de lei.

Polițiștii le transmit, în mod public, felicitări lui Cristian şi Valentin pentru spiritul civic de care au dat dovadă, precum părinților şi dascălilor, pentru educația pe care le-au oferit-o.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: „Uniți de credință în istorie”. Biserica şi forţele armate, reunite la Alba Iulia, în Anul Centenar

avatar

Publicat

Alba Iulia este locul de întâlnire al cultelor din toată țara, alături de Armata Română, Jandarmerie, istorici, autorități locale și naționale, precum și membri ai societății civile. Se dezbate importanța celor 100 de ani de România.

Evenimentul a început după ora 12.00, în fața Catedralei Încoronării din Alba Iulia, cu un ceremonial militar şi un Te Deum.

La parada militară participă efective din cadrul MApN, Batalionul 136 Geniu Apulum, o subunitate din cadrul Gărzii de Onoare a Jandarmeriei Române București, o subunitate ecvestră din cadrul Jandarmeriei Române București, Fanfara reprezentativă a Jandarmeriei Române şi corul de elevi al Școlii de Subofițeri ai Jandarmeriei Române Fălticeni. Invitatul de onoare al Jandarmeriei Române este naistul Nicolae Voiculeț.

Garda Națională din cadrul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia susține o reprezentație în fața publicului şi a oficialităților prezente la eveniment.

Programul cuprinde și un moment instrumental oferit de Fanfara Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba Iulia.

Continuă cu o conferință pe tema “Identitatea prin Credință”, la „Universitatea 1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, cu participarea unor reprezentanți ai cultelor din toată țara, istorici, autorități locale și naționale.

Reuniunea este o premieră și se înscrie în seria manifestărilor dedicate Centenarului Marii Uniri, transmit organizatorii.

“Probabil că acum ar trebui să înţelegem, mai mult şi mai bine ca oricând, menirea noastră, misiunea noastră, locul, rolul şi rostul nostru în interiorul acestui stat, asumându-ne, în mod responsabil, toate aceste atribuţii, misiuni ori chemări!…Da, avem misiunea de a contribui la bunul mers al acestui popor, avem chemarea de a cinsti, respecta, cultiva şi consolida această ţară, prin tot ceea ce suntem şi facem, avem datoria de a preţui acest neam, avem obligaţia morală de a apăra şi de a sluji această ţară!”, a declarat Stelian Gomboş, consilier Secretariatul de Stat pentru Culte.

“Armenii din România s-au considerat în primul rând români. Stă mărturie faptul prin care, în timp ce armenii din întreaga lume sărbătoresc Sfintele Paști odată cu catolicii, armenii din vechiul Regat al României, prin dispensă au ales să sărbătorească odată cu majoritarii ortodocși. Tocmai pentru faptul că se considerau și ei români în acel teritoriu. Dar armenii din România, indiferent de confesiune, catolici ori ortodocși au rămas strâns uniți în jurul bisericii, a credinței și a noii lor patrii adoptive. Mărturie stau bisericile armenești din România, mormintele strămoșilor nostri și credința noastră în Dumnezeu și în România, Patria care i-a primit cu atâta generozitate pe strabunii noștri și la care înflorire și prosperitate am contribuit și noi armenii prin munca noastră și prin atâtea figuri ilustre ce le-am daruit pământului românesc”, a declarat Eduard Antonian, reprezentant Uniunea Armenilor din Romania

„La acest moment de centenar, privind înapoi vom descoperi că tot prin credință, „cei din vechime au căpătat o bună mărturie” (Evrei 11:2). Daco-romanii, păstrând fondul latin al graiului lor, au primit noţiunile creştinismului apostolic din latina vulgară. În limba română, rugăciunea „Tatăl nostru”, „Cele Zece Porunci dumnezeieşti”, „Crezul creştin” din secolul al IV-lea, sunt păstrate până azi în cuvinte de origine latină, demonstrând cu prisosinţă că românii au preluat creştinismul chiar de la misionarii din Imperiul Roman din primele secole. Societatea este rezultatul comportamentului conștient și deliberat. Să învățăm din credința înaintașilor respectând Legea lui Dumnezeu – aceasta va însemna să fii în război cu păcatele tale și în pace cu Dumnezeu și cu oamenii!”, declară Ștefan Tomoiagă, președinte Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea din România

“În calitate de reprezentant al Cultului Musulman din România, atât eu, cât și membrii comunității noastre sărbătorim acest moment unic în istoria patriei noastre și anume împlinirea a 100 de ani de la făurirea Marii Uniri.

Identitatea națională, noțiune fundamentală, definește un popor pentru totdeauna și are la bază unitatea de limbă, de teritoriu, economică și culturală manifestându-se în sentimentul apartenenței la o singură națiune.

Astăzi, într-o lume globalizată şi secularizată, România noastră trebuie să își păstreze identitatea şi să îşi promoveze simbolurile şi valorile spirituale. Niciun câștig lumesc nu poate suplini pierderea identității spirituale a unui popor”, declară Muftiu Iusuf Muurat, șeful Cultului Musulman din România

Evenimentul este organizat de Centrul Pentru Politici Locale în parteneriat cu Primăria Municipiului Alba Iulia, Consiliul Județean Alba, Instituția Prefectului Alba, Primăria comunei Ighiu, Arhiepiscopia Ortodoxă Alba Iulia.

28 mai 2018, „Uniți de credință în istorie” – Manifestări dedicate Centenarului Marii Uniri

PROGRAMUL:

12.00- 12.15 Te Deum

12.15 – 12.20 Intonarea Imnului de Stat de către elevii Școlii de Subofițeri ai Jandarmeriei Române Fălticeni

12.20 – 12.40 Desfășurarea Ceremonialelor Oficiale:

– efective din cadrul MApN, Batalionul 136 Geniu Apulum

– subunitate Garda de Onoare Jandarmeria Romana Bucuresti

– subunitate Ecvestra  Jandarmeria Romana Bucuresti

– fanfara reprezentativa a Jandarmeriei Romane

12:40 – 13.00 Urările de bun venit pentru oaspeți

13:00 – 13:15 Paradă militară

13:15 – 13:30 Reprezentația Gărzii Naționale din cadrul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia

13: 30 – 14:00 Moment instrumental oferit de Fanfara Centrului de Cultura Augustin Bena, Alba Iulia

14:00 – 18.00 Conferința ”Identitate prin Credință”

– mesaje: Mesajul reprezentanților cultelor – Rolul credinței în identitatea națională, organizatori, Academia Română, istorici.

18:15 – 20-00 Dineu Oficial – Restaurant Medieval PUB 13 Alba Iulia.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Atenţionări de la Poliţia Română pentru şoferi: „Conduceţi cu un plus de atenție și prudență”

avatar

Publicat

Poliţiştii sunt la datorie pentru a preveni evenimentele rutiere grave și pentru a asigura fluidizarea și supravegherea traficului rutier. Se preconizează creșterea valorilor de trafic pe principalele drumuri, motiv pentru care şoferilor li se recomandă să conducă cu un plus de atenție și prudență.

Poliţia Română transmite recomandări şoferilor:

Conduceți cu atenție și respectați indicațiile polițiștilor din teren! Poliţiştii acționează pentru fluidizarea și monitorizarea traficului rutier, astfel încât întoarcerea acasă, după  minivacanţă, să se facă în siguranță.

 

Conduceți fără bruscarea comenzilor vehiculelor și să efectuați fiecare manevră doar după o temeinică asigurare.

Evitați efectuarea depăşirilor care, în condiţiile unui trafic rutier aglomerat, se dovedesc a fi periculoase.

Circulați cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor concrete din trafic, în special când se circulă în coloană. De asemenea, pentru un plus de siguranţă, se impune şi mărirea distanţei în mers între vehicule.

În condiţiile unui trafic aglomerat sau a apariţiei blocajelor rutiere, păstraţi-vă calmul, nu blocaţi intersecţiile şi nu vă angajaţi în depăşirea unei coloane de autovehicule.

Conducătorii auto începători trebuie să evite, pe cât posibil, conducerea autovehiculului pe timp de noapte sau pe distanţe mari, dată fiind experienţa redusă şi riscul implicării în evenimente rutiere.

Toţi ocupanţii autovehiculelor trebuie să utilizeze centura de siguranţă!

Traversarea drumului public trebuie făcută de pietoni numai prin locurile marcate corespunzător, după o temeinică asigurare și să evite, pe cât posibil, deplasarea pe partea carosabilă.

sursa: politiaromana.ro

 

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

JOI: Şedinţă la CJ Alba. Alegerea vicepreşedintelui şi validarea mandatului pentru un nou consilier judeţean

avatar

Publicat

Consilierii judeţeni din Alba se reunesc joi, 31 mai, de la ora 11.00, în ședință ordinară, cu 17 proiecte pe ordinea de zi. Vor avea de aprobat, printre altele, validarea mandatului de consilier judeţean pentru Iuliana Şarlea (supleant pe lista PNL), alegerea unui nou vicepreședinte al Consiliului Județean Alba, administrarea unor spaţii, licenţe de traseu pentru transport public de persoane.

Şedința se desfăşoară în sala de ședințe a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din municipiul Alba Iulia, b-dul 1 Decembrie 1918, nr. 68.

Proiectul ordinii de zi:

1. Proiect de hotărâre privind validarea mandatului de consilier judeţean atribuit doamnei Şarlea Iuliana, declarat supleant pe lista Partidului Național Liberal la alegerile locale din data de 5 iunie 2016

2. Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Autorităţii Teritoriale de Ordine Publică a Judeţului Alba (Luca Nicolae – PSD, devine membru ATOP)

3. Proiect de hotărâre privind alegerea unui vicepreședinte al Consiliului Județean Alba (vot secret, minimum 17 voturi)

4. Proiect de hotărâre cu privire la modificarea componenţei nominale a Comisiilor de specialitate ale Consiliului Județean Alba

5. Proiect de hotărâre cu privire la acordarea unui mandat special reprezentantului Judeţului Alba în Adunarea Generală a Acţionarilor la Societatea „Drumuri şi Poduri Locale Alba” SA (Paraschiva Horvat, pentru aprobarea situaţiei financiare anuale încheiate la 31 decembrie 2017 şi acoperirea pierderii contabile aferente anului 2017 din rezervele constituite din profitul anilor precedenţi)

6. Proiect de hotărâre privind încetarea dreptului de administrare instituit în favoarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba asupra bunului imobil situat administrativ în Oraşul Abrud, str. Cuza Vodă, nr. 9, judeţul Alba şi trecerea bunului imobil din domeniul public al Județului Alba și administrarea Consiliului Județean Alba în domeniul public al Orașului Abrud și administrarea Consiliului local al Orașului Abrud (vechiul sediu al Centrului de Îngrijire şi Asistenţă Abrud; vor fi amenajate spaţii ce vor fi folosite drept locuinţe de serviciu pentru medici, sedii pentru ONG-uri, locuinţe sociale provizorii pentru cetăţenii fără adăpost, închiriere către investitori)

7. Proiect de hotărâre privind actualizarea chiriei şi prelungirea perioadei de închiriere pentru spaţiul în suprafaţă utilă totală de 40 mp, situat la etajul doi al imobilului din municipiul Alba Iulia, str. Basarabiei, nr. 5A, judeţul Alba – proprietate privată a Judeţului Alba

8. Proiect de hotărâre privind neexercitarea dreptului de preemţiune asupra imobilului – monument istoric, situat în municipiul Alba Iulia, str. Traian, nr. 28A, judeţul Alba, înscris în CF nr. 92241 Alba Iulia cu nr. top. 1817

9. Proiect de hotărâre privind actualizarea chiriei şi prelungirea perioadei de închiriere pentru două bunuri – spaţii, în suprafaţă utilă totală de 29 mp, situate la subsolul imobilului din municipiul Alba Iulia, str. Basarabiei, nr. 5A, judeţul Alba – proprietate privată a Judeţului Alba

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, a unor spaţii în suprafaţă utilă de 2 mp, din imobilele în care funcţionează Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba şi Centrul de Servicii Comunitare „Arnsberg” Alba Iulia, proprietate publică a Judeţului Alba

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor procese-verbale de vecinătate

12. Proiect de hotărâre cu privire la modificarea Hotărârii Consiliului Judeţean Alba nr. 105/26 aprilie 2018 privind aprobarea documentaţiei cadastrale de dezlipire a imobilului înscris în CF nr. 71740 Cugir, situat administrativ în oraşul Cugir, str. Victoriei, nr. 9, judeţul Alba, proprietate publică a Judeţului Alba

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Statului de funcţii al Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Statului de funcţii al Direcţiei Județene de Dezinsecție și Ecologizare Mediu Alba

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii unei licenţe de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, pe traseul Ocna Mureş – Sebeş, operatorului de transport rutier Flamingo Travelling SRL

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii unei licenţe de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, pe traseul Aiud – Sebeş, operatorului de transport rutier Flamingo Travelling SRL

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea atribuirii unei licenţe de traseu pentru efectuarea serviciului de transport public judeţean de persoane prin curse regulate speciale, pe traseul Alba Iulia – Sebeş, operatorului de transport rutier Flamingo Travelling SRL

18. Aprobarea Procesului verbal încheiat cu ocazia ședinței „ordinară” a Consiliului Județean Alba din data de 28 martie 2018

Redactat: Vasile Bumbu, Secretarul Județului Alba

19. Aprobarea Procesului verbal încheiat cu ocazia ședinței „extraordinară” a Consiliului Județean Alba din data de 16 aprilie 2018

20. Aprobarea Procesului verbal încheiat cu ocazia ședinței „ordinară” a Consiliului Județean Alba din data de 26 aprilie 2018

21. Aprobarea Procesului verbal încheiat cu ocazia ședinței „extraordinară” a Consiliului Județean Alba din data de 8 mai 2018

22. Întrebări, interpelări, declaraţii politice

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Sănătății: Aproape 200.000 de doze de vaccin antihepatic B vor fi distribuite în țară

avatar

Publicat

Vaccin, gripa

Aproape 200 de mii de doze de vaccin antihepatic B vor fi distribuite în toată țara, începând din această săptămână, a transmis într-un comunicat Ministerul Sănătății.

Potrivit ministerului, în data de 24 mai s-au încheiat analizele de testare necesare pentru dobândirea certificatului de obținere a seriilor oficiale pentru cele 198.000 de doze de vaccin hepatitic B, care se află în depozitul furnizorului. Astfel, săptămâna viitoare va începe distribuirea vaccinului în țară.

La sfârșitul săptămânii trecute, în maternități mai existau 5000 de doze de vaccin hepatitic B.

„Acolo unde stocul de vaccin s-a epuizat și nu există posibilitatea redistribuirii unei cantități suficiente de vaccin, până la primirea noilor doze, vor fi vaccinați copiii născuți din mame purtătoare de virus hepatitic B, iar pentru ceilalți copii se aplică schema alternativă de vaccinare, la medicul de familie, cu vaccin hexavalent care conține și vaccinul hepatitic B”, se precizează într-un comunicat al Ministerului Sănătății

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate