Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

DEFINITIVAT 2017: 76 de candidaţi din Alba vor susţine JOI proba scrisă în cadrul examenului organizat la nivel naţional. CALENDAR

Publicat

examen_1 test76 de candidaţi din Alba dintre cei 88 înscrişi la concursul de Definitivat în învăţământ vor susţine proba scrisă joi, 20 aprilie. Acestora le-au fost validate fişele de înscriere, potrivit inspectorului şcolar general adjunct IŞJ Alba, Monalisa Borza.

Pentru judeţul Alba, examenul se desfăşoară la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” din Alba Iulia, joi, 20 aprilie, începând cu ora 10.00. Candidaţii au acces în săli în intervalul orar 8.00-8.45.

Durata de redactare a lucrărilor scrise este de maximum 4 ore. Rezultatele vor fi cunoscute în 25 aprilie, iar eventualele contestaţii se pot depune până în 26 aprilie inclusiv, la centrul de examen. Rezultatele finale vor fi afişate în 30 aprilie.

Nota minimă de promovare a examenului este 8. ND (nota de examen) = (NI1+NI2+NP+7NS)/10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 este nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 este nota inspecţiei de specialitate 2, NP este nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS este nota la proba scrisă.

Vezi Lista finala candidati Definitivat 2017_Alba

Reamintim că din acest an au avut acces la înscrieri şi candidaţii care nu au reuşit să promoveze acest examen de trei ori, dar şi cei care au depăşit perioada de 7 ani de la obţinerea licenţei. Condiţia a fost să aibă un stagiu de un an de practică.

Detalii din metodologie

Susţinerea probei scrise a fost precedată de o etapă eliminatorie care constă în două inspecții de specialitate la clasă și, în plus față de sesiunile anterioare, din evaluarea portofoliului profesional personal.

Prin excepţie, cadrele didactice aflate în anul şcolar 2016-2017 la debutul carierei parcurg doar etapele eliminatorii (inspecţiile + evaluarea portofoliului), urmând ca proba scrisă să fie susținută în sesiunea 2018, după finalizarea stagiului de practică de un an, prevăzută de normele legale în vigoare.

Pentru a putea susține proba scrisă, pe lângă condițiile privind vechimea efectivă de predare și calificativul “Bine” sau “Foarte bine” – condiții care se mențin din sesiunile anterioare – candidaţii trebuie să îndeplinească şi criteriul mediei. Mai exact, media aritmetică a notelor finale la inspecţii şi portofoliu să fie minimum 8, dar nu mai puţin de 7 la fiecare dintre probele respective.

Nota minimă de promovare a întregului examen a rămas 8 (opt), dar, spre deosebire de sesiunile anterioare, în care nota la examen era rezultatul obţinut la proba scrisă, în sesiunea 2017 nota va fi calculată pe baza unei formule ce include notele de la inspecţiile de specialitate, nota acordată pentru portofoliul profesional personal şi nota la proba scrisă.

O noutate esenţială este şi simplificarea probei scrise de la trei la două subiecte: un subiect va fi centrat pe specialitatea candidatului (cu o pondere de 60%) iar celălalt subiect pe metodica predării specialității (cu o pondere de 30%), 10% din punctaj fiind acordat din oficiu. În acest nou context, lucrările scrise sunt evaluate de o comisie alcătuită din două cadre didactice din învățământul universitar sau preuniversitar, având specialitatea respectivă.

Portofoliul profesional evaluează nivelul de competenţă didactică, cu accent pe adaptarea pregătirii psihopedagogice la specificul clasei/grupei selectate. Portofoliul este alcătuit de fiecare candidat pe parcursul unui semestru, pentru una din clasele/ grupele din norma didactică la care îşi desfăşoară activitatea, cu respectarea precizărilor formulate în programa de pedagogie şi a elementelor de psihologie şcolară în vigoare, corespunzătoare funcţiei didactice ocupate.

Portofoliul profesional personal cuprinde curriculum-ul vitae, autoevaluarea portofoliului profesional şi o scrisoare de intenţie, având între 200 şi 400 de cuvinte, în care se prezintă motivaţia participării la examenul de definitivat, obiectivele şi aşteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoevaluarea activităţii/experienţei câştigate pe parcursul semestrului, autoaprecierea portofoliului profesional şi propuneri de ameliorare. De asemenea, portofoliul profesional conţine un raport de progres şcolar, însoţit de următoarele documente-suport: planificări (anuale, semestriale şi pe unităţi de învăţare), minimum 10 proiecte didactice (pentru tipuri de lecţii diferite), instrumente de evaluare (un test predictiv, cu baremul aferent, rezultatele testării, măsuri), catalogul profesorului şi resursele didactice adaptate nivelului clasei/grupei.

Evaluarea portofoliului profesional personal se realizează de comisia care efectuează inspecția, conform grilei prevăzute în metodologie, în ziua în care este efectuată a doua inspecţie de specialitate. Portofoliul profesional personal este notat cu note între 1 şi 10. Nota acordată nu poate fi contestată.

Un alt element de noutate îl constituie eliminarea obligației de a prezenta copii legalizate ale actelor de studii. Astfel, dosarul de înscriere va fi compus doar din documente certificate „conform cu originalul” de conducerea unității de învățământ unde sunt încadrați candidaţii. Aceştia vor atașa la dosar și adeverința privind calificativul obținut pentru anul școlar precedent anului în care susțin proba scrisă.

Modificări din Ordinul MECŞ nr. 3114 din 19 ianuarie

“Cadrele didactice care au efectuat stagiul de practică obligatoriu, dar nu au promovat examenul, se pot înscrie în condiţiile prevăzute de art. 241 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, având obligaţia de a susţine toate probele examenului în anul şcolar în care se înscriu”

“Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de finalizarea reluării, de fiecare dată, a stagiului de practică cu durata de un an şcolar şi de achitarea, la unitatea de învăţământ la care se depune dosarul de înscriere, a unei taxe în cuantum de 300 lei”.

“Cuantumul taxei de înscriere poate fi modificat de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, la propunerea fundamentată a comisiei de examen judeţene/ a municipiului Bucureşti, luându-se în calcul toate cheltuielile necesare pentru organizarea şi desfăşurarea probelor de examen, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare; cheltuielile aferente examenului se efectuează în limita sumelor încasate”

“La propunerea inspectoratelor şcolare, direcţia de specialitate din Ministerul Educaţiei Naţionale poate acorda derogare de maximum o lună de la vechimea minimă la catedră de un an”

“Candidaţii care, din motive obiective, nu pot participa la efectuarea inspecţiilor de specialitate la clasă sau care sunt declaraţi absenţi sau retraşi la susţinerea probei scrise au dreptul de a se înscrie la examen în sesiunea următoare nu sunt consideraţi respinşi, iar sesiunea respectivă nu este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă, prevăzute de lege”

“Candidaţii prezenţi la proba scrisă, ale căror lucrări au fost anulate, dar care nu se află sub incidenţa prevederilor art. 22 alin. (5) şi ale art. 27 alin. (3), au dreptul de a se înscrie la examen în sesiunea următoare, iar sesiunea respectivă este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă, prevăzute de lege”

“Candidaţii eliminaţi pierd dreptul de înscriere la examen în sesiunea imediat următoare, iar sesiunea respectivă este luată în considerare între cele 3 sesiuni fără taxă, prevăzute de lege.”

“ Candidaţii care depăşesc vechimea de 7 ani de predare efectivă la catedră cu statut de cadru didactic calificat, precum şi candidaţii care au susţinut examenul naţional de definitivare în trei sesiuni fără să promoveze, dar care au finalizat, de fiecare dată, reluarea stagiului de practică cu durata de un an şcolar, se pot înscrie pentru susţinerea acestui examen în sesiunea 2017, în termen de zece zile lucrătoare de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

“ Candidaţii în situaţia prevăzută la alin. (1) trebuie să îndeplinească toate celelalte condiţii legale în vigoare privind participarea la examenul naţional de definitivare în învăţământ”.

Vezi şi Examenul de Definitivat în învăţământ poate fi susţinut şi după trei încercări nereuşite. Alte modificări în Legea Educaţiei, aprobate de Guvern

Primele rezultate se afișează în data de 25 aprilie 2017. Contestațiile se depun în perioada 25-26 aprilie 2017.

Faţă de sesiunea 2016, în sesiunea 2017,  în cazul în care diferenţa – în plus sau în minus – dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1 punct sau egală cu 1 punct, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. Rezultatele finale vor fi comunicate în data de 30 aprilie 2017.

AICI, integral, metodologia de examen.

CALENDAR DEFINITIVAT 2017

31 martie – 10 aprilie 2017: completarea dosarelor şi validarea datelor de înscriere existente în aplicaţia electronică

20 aprilie 2017: susţinerea probei scrise

25 aprilie 2017: afişarea rezultatelor

25-26 aprilie 2017: înregistrarea contestaţiilor şi transmiterea acestora la centrele de evaluare/ contestaţii

26-29 aprilie 2017: soluţionarea contestaţiilor

30 aprilie 2017: afişarea rezultatelor finale

2-22 mai 2017: transmiterea la Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a tabelelor nominale cu candidaţii admişi şi validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ADMINISTRATIE

Hava îl parafrazează pe Seneca în legătură cu mașinile parcate ”aiurea” în Alba Iulia: ”ridicare urbanum est”

Publicat

Primarul din Alba Iulia, Mircea Hava, a anunțat că prin implementarea sistemului de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar în oraș, administrația nu face decât să ”taxeze nesimțirea afișată ostentativ”. Acesta a adăugat că toți cei implicați în această activitate au făcut astăzi o vizită la Sibiu, un oraș unde acest sistem a fost deja pus în practică. ”Niciun albaiulian care își ia cu el la volan și bunul simț, nu doar cheile, nu va fi afectat” a afirmat Hava. Pentru a fi mai convingător, primarul a parafrazat vorbele atribuite filosofului Seneca: errare humanum est au devenit ridicare urbanum est.

”Alba Iulia, la nașterea ei, a fost contemporană cu Seneca. O adaptare mai mult sau mai puțin inspirată, pornind de vestitul ”errare humanum est” atribuit lui, tot se impune: ridicare urbanum est. Cam așa aș rezuma ceea ce se va întampla, cel mai probabil, din februarie și în Alba Iulia, ca în orice alt oraș civilizat din țară și, mai ales, din Europa. Vorbesc de ridicarea mașinilor parcate aiurea, pe spațiul public. Și subliniez aiurea.

Pentru că, nicio mașină parcată regulamentar nu va fi afectată de noua măsură impusă de lege. Pe scurt, nu vom face altceva decât să taxam nesimțirea afișată ostentativ. Să îi punem la respect pe cei care “descalecă “ din mașină direct la casa de marcat din supermarket.

Oricine are treabă, oriunde în oras, între 8 si 16, are și alternative de parcare, cu condiția să le și caute, cum fac oamenii cu bun simț. În afara acestui interval, aproape la fel, cu puțină răbdare în plus. Așadar, niciun albaiulian care își ia cu el la volan și bunul simț, nu doar cheile, nu va fi afectat.

Cei care vor greși înseamnă că au timpul, nervii și banii necesari să își răscumpere greșeala… Momentan se studiază problema, se compară cu alte sisteme asemanatoare și se evaluează toate posibilitățile de adaptare la situația din teren, astfel încât surprizele să fie excluse. Azi, toți cei implicați sunt în deplasare de documentare la Sibiu” a afirmat Mircea Hava, într-o postare pe contul său de facebook.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Concurs la IPJ Alba pentru încadrare a 12 posturi de ofiţeri, agenţi şi de personal contractual

Publicat

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba a scos la concurs, pentru încadrare din sursă externă, 12 posturi vacante de ofiţeri, agenţi şi de personal contractual. Înscrierile se efectuează până în data de 19 ianuarie, pentru posturile de ofiţeri şi agenţi de poliţie şi până în data de 26 ianuarie, pentru posturile de personal contractual.

La data de 11 ianuarie au debutat înscrierile la concursurile organizate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, pentru încadrarea, din sursă externă a unui număr de 12 posturi, după cum urmează:

-un post de ofițer specialist la Serviciul Resurse Umane – Formare profesională continuă;
-un post de ofițer specialist la Serviciul Logistic – Administrarea patrimoniului imobiliar și intendență,
-un post de ofițer specialist la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice;
-un post de ofițer specialist la Structura de Securitate (CSTIC);
-două posturi de agent la Financiar;
-un post de agent la Serviciul Logistic, Biroul Tehnic – Exploatare și reparații auto;
-un post de agent la Serviciul Logistic – Administrarea patrimoniului imobiliar și intendență – construcții;
-un post de agent (analist programator ajutor) la Serviciul Comunicații și Informatică;
-un post de agent (administrator rețea) la Serviciul Comunicații și Informatică;
-un post de personal contractual muncitor calificat (bucătar) la Serviciul Logistic – Popotă;
-un post de personal contractual operator controlor date la Serviciul Rutier;

Condiţiile ce trebuie îndeplinite de către candidaţi, calendarul întregii activităţi, tematica şi bibliografia, precum şi alte date de interes, se regăsesc pe site-ul https://ab.politiaromana.ro.

Înscrierile au loc până în data de 19 ianuarie, pentru posturile de ofiţeri şi agenţi de poliţie şi până în data de 26 ianuarie, pentru funcțiile de personal contractual.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

IPJ Alba: Amenzi de peste 60.000 de lei, în ultimele 24 de ore. Opt şoferi au rămas fără permise

Publicat

În ultimele 24 de ore, poliţiştii din Alba au intervenit la 22 de evenimente, 17 fiind solicitări ale cetăţenilor făcute prin serviciul de urgenţă 112, au aplicat 250 de amenzi şi au constatat 42 de infracţiuni. 13 infracţiuni au fost constatate în flagrant delict.

Au fost constatate 42 de infracţiuni şi au fost aplicate 250 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de  63.855 lei, din care 20 pentru nerespectarea normelor privind ordinea şi liniştea publică, 227 la O.U.G. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, iar restul la alte acte normative, transmite IPJ Alba.

Dintre sancţiunile aplicate la regimul rutier, 45 au fost aplicate pentru depăşirea regimului legal de viteză.

Au fost reţinute 8 de permise de conducere, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice şi au fost retrase 6 certificate de înmatriculare.

13 autori de infracțiuni au fost depistaţi în flagrant delict.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Minor din Blaj, cu dosar penal pentru furt. I-a sustras telefonul mobil unui tânăr, pe stradă

Publicat

Un minor, în vârstă de 15 ani, din Blaj, este cercetat de poliţiştii de investigaţii criminale din muncipiu, pentru un furt comis în noiembrie 2017. A fost depistat luni, în cadrul unei acţiuni cu efective mărite.

Citeşte şi Acţiune de amploare a Poliţiei, la Blaj şi localităţile arondate. Amenzi de peste 30.000 de lei

Minorul ar fi abordat, pe stradă, alt minor căruia i-ar fi cerut să-i împrumute telefonul mobil pentru a verifica o aplicaţie, iar ulterior ar fugit cu telefonul, în valoare de 850 de lei.

Prejudiciul a fost recuperat integral şi restituit păgubitului, iar faţă de minor, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de furt.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

A distrus tastatura unui bancomat, la Blaj. Tânăr de 33 de ani, cercetat de poliţişti

Publicat

Un tânăr în vârstă de 33 de ani din Blaj este cercetat de poliţiştii de investigaţii criminale, pentru o faptă de distrugere comisă la sfârșitul lunii decembrie 2017.

Bărbatul ar fi distrus tastatura unui aparat ATM aparţinând unei unităţi bancare din Blaj, potrivit IPJ Alba.

Pe numele său a fost întocmit dosar penal în care este cercetat pentru distrugere.

A fost depistat în cadrul unei acţiuni cu efective mărite, ale Poliţiei, la Blaj şi localităţile arondate.

Vezi şi Acţiune de amploare a Poliţiei, la Blaj şi localităţile arondate. Amenzi de peste 30.000 de lei

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate