Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

DSVSA Alba: Se reia comercializarea porcinelor în târgurile autorizate. Condiţii pentru crescători

avatar

Publicat

, în

porciDirecția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Alba informează crescătorii de porcine de pe raza județului că începând cu data de 26 septembrie se permite comercializarea porcinelor în târgurile de animale autorizate sanitar veterinar, cu condiția ca porcinele să fie identificate prin crotaliere și să fie însoțite de documente sanitar veterinare.

Pentru acestea, proprietarii de animale trebuie să se adreseze din timp medicului veterinar de pe raza localității de domiciliu și să solicite identificarea porcinelor și introducerea acestora în Baza Națională de Date.

„Specificăm faptul că, în conformitate cu legislația sanitară veterinară, în caz de îmbolnăvire și mortalități la porcine din cauza unor boli majore (pesta porcină, trichineloza, etc.) se pot solicita despăgubiri doar pentru animalele care sunt identificate și înregistrate în BND pe numele proprietarului la care se găsesc animalele respective”, au transmis reprezentanții DSVSA Alba.

Pentru a preveni apariția unor focare pe raza județului Alba, se interzice în continuare accesul în târguri a porcinelor provenite din alte județe.

Administratorii târgurilor de animale împreună cu medicii veterinari care au contract de prestări servicii cu aceștia au obligația efectuării controlului animalelor și a documentelor sanitar veterinare, înainte de a permite accesul animalelor în târg.

ACTUALITATE

Doi arcași din județul Alba, pe podium la prima etapă din ”Trofeul Carpaților”

avatar

Publicat

, în

Doi arcași din județul Alba au luat locurile I și III la prima etapă a campionatului național de tir cu arcul ”Trofeul Carpaților”. După două zile de concurs și totalizarea punctelor, arcașii nostri, Horea Nistea din Aiud și Incze Arpad din Alba Iulia au urcat pe podium la categoria Bowhunter Unlimited. Horea Nistea a reușit să se claseze pe locul al III-lea, iar Incze Arpad, lector la catedra de informatică a Universității ”1 Decembrie 1918”, dar și instructor internațional de tir cu arcul, a reușit sa urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, obținând medalia de aur.

Prima etapă a campionatului național de tir cu arcul „Trofeul Carpaților” a fost organizată de clubul sportiv Vektor Sibiu împreună cu Federația Română de Arc Tadițional și Field (FRATF) și a avut loc în sala de sport a comunei Săliște, județul Sibiu. La concurs au participat peste 70 de arcași din toate colțurile țării în mai multe divizii. Cea mai disputată divizie, cu cei mai multi concurenți înscriși a fost categoria Bowhuter Unlimited, adică arc cu scripeți echipat „Hunting”. Arcașii din Alba se pregatesc acum pentru etapa a II-a, care va avea loc în Vadul Crișului din Covasna, la jumătatea lunii decembrie.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Comisia Europeană: România, campioana accizei la carburanți în Europa de Est

avatar

Publicat

, în

Supra-aciza la carburanți ne face campioni în regiune la taxele plătite pe benzină și motorină. Potrivit datelor Comisiei Europene, valoarea accizei la benzină a ajuns la 430 de euro la mia de litri, o valoare mai mare decât cele din Bulgaria, Ungaria şi Polonia.

În acest caz, nivelul este apropiat cu cel din Luxemburg şi Austria, unde salariul mediu net este de şase, respectiv patru ori mai mare decât în România. Şi în cazul motorinei, acciza românească, de peste 400 de euro la mia de litri, este mai mare ca cele din Bulgaria, Polonia şi Ungaria.

Acciza la benzină:

  • România: 431,16 euro / 1.000 litri
  • Bulgaria 363 euro / 1.000 litri
  • Polonia 393,3 euro / 1.000 de litri
  • Ungaria 395,82 euro/ 1.000 de litri

Acciza la motorină:

  • România: 400,99 euro / 1.000 litri
  • Bulgaria 330,3 euro / 1.000 litri
  • Polonia 344,29 euro / 1.000 de litri
  • Ungaria 364,08 euro / 1.000 de litri

sursa: realitatea.net

Citește mai departe

ACTUALITATE

Scrisoare deschisă a directorului Agerpres, către șeful Senatului. ”O lege va subordona Agenția!”

avatar

Publicat

, în

Directorul Agenției Naționale de Presă Agerpres, Alexandru Ion Giboi, a transmis o scrisoare deschisă președintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, în încercarea de a opri o lege aflată pe ordinea de zi de mâine a instituției, despre care spune că va subordona agenția intereselor politice. ”Legea retrogradă ce va permite subordonarea politică a Agerpres intră mâine în plenul Senatului. Graba cu care se împinge de la spate acest proiect legislativ nu aduce lucruri bune pentru libertatea presei publice din România. Totuși, nu renunțăm la principiile noastre” a declarat acesta. Mai jos, scrisoarea integrală a directorului general, către șeful Senatului. 

 

Domnule Călin Popescu-Tăriceanu, Președinte al Senatului,

Doamnelor și domnilor senatori,

Votul pentru legea 330/2017 de modificare a legii AGERPRES ar conduce la lipsirea Agenției Naționale de Presă de libertatea sa editorială actuală

Am onoarea de a fi director general al Agenției Naționale de Presă AGERPRES din luna martie 2013. În această perioadă, Agenția a parcurs câteva etape importante pe calea modernizării, care au adus-o în stadiul de evoluție în care se află acum.

Astfel, în septembrie 2013, AGERPRES a trecut printr-un proces de redefinire a identității vizuale, care a presupus schimbarea siglei Agenției, atașarea motto-ului „Actualizează lumea”, precum și construirea de la zero a unui nou site public www.agerpres.ro, care să vină în sprijinul îndeplinirii misiunii sale de informare publică. Tot în 2013, AGERPRES a organizat și prima conferință internațională, în urma căreia am preluat președinția Asociației Agențiilor de Presă din Balcani, pentru un an.

Anul 2014 a început pentru AGERPRES cu un moment de o însemnătate aparte: decorarea de către Casa Regală a României, cu distincția Nihil Sine Deo, atât pentru activitatea jurnalistică de calitate, cât și pentru a marca cei 125 de ani de activitate a Agenției. În februarie 2014 am lansat și prima aplicație de mobil AGERPRES, având drept scop tot îmbunătățirea calității informării publice. De asemenea, anul 2014 a marcat și o creștere a atenției acordate de către Agenție față de românii de peste hotare, prin semnarea unor acorduri de parteneriat cu asociații de români din Belgia (Arthis), Spania (FEDROM) și Italia (Emigrantul, Asociația Româncelor din Italia). În august 2014 am organizat, cu sprijinul Ambasadei României în Marea Britanie, o expoziție de fotografie AGERPRES în sediul agenției internaționale de presă REUTERS (în cadrul unui parteneriat avut cu agenția), cu participarea reprezentanților diasporei române din Londra. Cu ocazia împlinirii a 125 de ani de activitate a Agenției Naționale de Presă, am organizat un nou eveniment internațional la București, cu participarea a peste 25 de agenții de presă din întreaga lume. La finalul anului, am fost ales membru în consiliul de conducere al Asociației Agențiilor Naționale de Presă din zona Mării Negre și secretar general al Asociației Agențiilor de Presă din Balcani, funcții pe care le ocup și în acest moment.

Anul 2015 a fost anul consolidării imaginii AGERPRES pe piața media. O serie de proiecte editoriale speciale de succes, realizate de redactorii din București, dar și de corespondenții Agenției din toată țara, expoziția de fotografie organizată în cadrul Conferinței Organizației Agențiilor de Presă din Asia-Pacific, precum și premiile obținute în cadrul unor evenimente naționale, au confirmat faptul că Agenția a început să meargă pe drumul cel bun. Unul dintre cele mai importante proiecte ale AGERPRES pentru 2015 a fost lansarea fluxului public, o inițiativă care a venit în sprijinul presei naționale și locale cu resurse financiare mai slabe. La finalul anului am avut o întrevedere, la sediul ONU din New York, cu secretarul general adjunct al ONU din acel moment, domnul Jan Eliasson, și am discutat cu acesta despre importanța jurnaliștilor și a presei libere pentru evoluția societăților democratice. Nu îmi imaginam atunci că tocmai independența AGERPRES ar urma să fie amenințată. În toamna anului 2015 am fost ales și în conducerea Alianței Europene a Agențiilor de Presă, organizație ce cuprinde 28 de agenții de presă.

Anul 2016 a adus înființarea și dezvoltarea Redacției Video a AGERPRES, și, odată cu aceasta, au fost realizate o serie de documentare video de excepție, care au poziționat Agenția drept furnizor principal de informare publică multimedia. Dezvoltarea producției video a condus la o și mai mare atractivitate a Agenției pentru parteneriatele media, peste 130 de astfel de parteneriate fiind semnate pe parcursul anului. Un eveniment foarte important pentru AGERPRES a fost și lansarea oficială a arhivei fotografice istorice digitalizate, în cadrul unui eveniment multimedia organizat la Palatul Parlamentului. De asemenea, anul 2016 a adus și o importantă evoluție tehnologică pentru Agenție, AGERPRES devenind printre primele organizații media din lume care au lansat roboți conversaționali pentru Facebook Messenger. NewsBot-ul AGERPRES a fost prezentat, în premieră, în cadrul expoziției de fotografie de arhivă digitalizată, organizată de Agenție în sediul ONU din New York, cu ocazia Zilei Naționale a României.

Anul 2017 a fost unul destul de dificil pentru AGERPRES, având în vedere întârzierea bugetului, dar și dificultățile legislative legate de resursele umane. Cu toate acestea, lucrăm la un update important al site-ului Agenției, pentru o și mai bună îndeplinire a misiunii de informare publică. Pe lângă aceasta, ne pregătim intens pentru o serie de evenimente legate de Centenar, și planificăm, strategic, dezvoltarea Agenției pentru anul următor.

Enumerarea de mai sus nu reprezintă o laudă a mea, sau a colegilor mei, deși ei ar merita cu prisosință nu numai laude, ci și îmbunătățirea condițiilor de muncă, având în vedere salariile cel puțin necompetitive cu restul pieței media sau neplata orelor de muncă suplimentare. Reușitele AGERPRES de până acum dovedesc că întregul proces de modernizare a Agenției nu ar fi putut avea loc fără un cadrul legal care să imprime stabilitate, predictibilitate și, mai ales, independența editorială care a crescut importanța AGERPRES atât pe piața media, cât și pentru publicul nostru direct. Nu am fi putut atinge peste 1.100.000 de vizitatori unici pe lună în 2017, față de 180.000 în 2013, fără beneficiile aduse de aceste simple principii de management și fără munca angajaților Agenției.

Având în vedere contextul pozitiv în care se regăsește acum Agenția Națională de Presă, consider că adoptarea legii care permite demiterea directorului general al AGERPRES, fără apel la niciun criteriu profesional și fără a se lua în discuție criterii obiective de evaluare a activității Agenției, ar reprezenta un mare pas înapoi în ceea ce privește principiul democratic al libertății presei. Atât eu, cât și colegii mei, precum și organizațiile profesionale și sindicale de profil, naționale și internaționale (FAIR-MediaSind, Federația Europeana a Jurnaliștilor, Alianța Europeană a Agențiilor de Presă, ActiveWatch, Consiliul Europei), ne dorim o Agenție Națională de Presă puternică, stabilă și independentă, care să evolueze constant în sensul deja asumat al îmbunătățirii constante a calității informării publice.

Din nou, îmi exprim disponibilitatea către un dialog coerent și concret, bazat pe argumente profesionale solide, în urma căruia să rezulte o evoluție reală a AGERPRES, și nu o retrogradare mascată în reformă chinuită. Nu persoana directorului actual al AGERPRES este cea importantă în toată această discuție, ci principiile presei libere, pe care le voi susține cu fiecare ocazie pe care o voi avea de acum înainte, așa cum am făcut-o și până acum.

Detalii despre reacțiile internaționale generate de acest proiect legislativ puteți găsi aici:

https://www.agerpres.ro/english/2017/10/09/mediasind-draft-law-threatens-independence-of-agerpres-news-agency-18-20-32

http://europeanjournalists.org/blog/2017/10/06/romania-draft-law-threatens-independence-of-agerpres-news-agency/

https://www.coe.int/fr/web/media-freedom/all-alerts/-/soj/alert/29429975

http://www.euronews.com/2017/10/13/romania-urged-to-stop-moves-to-restrict-media-freedom

https://www.nytimes.com/aponline/2017/10/12/world/europe/ap-eu-romania-media-law.html

http://www.foxnews.com/world/2017/10/12/romania-media-group-dump-draft-law-that-harms-press-freedom.html

https://www.euractiv.com/section/freedom-of-thought/news/news-agency-chief-denounces-political-takeover-of-romanian-state-media/

https://www.agerpres.ro/english/2017/10/19/romanian-journalists-union-mediasind-asks-gov-t-to-axe-culture-minister-22-34-36

În încheiere, permiteți-mi să vă adresez o simplă întrebare, în speranța că poate dumneavoastră veți putea oferi un răspuns logic milioanelor de români care au AGERPRES ca sursă de informație sigură, sutelor de clienți ai Agenției, angajaților AGERPRES și organizațiilor interne și internaționale care s-au pronunțat împotriva acestei legi dăunătoare pentru democrație: de ce să modificați în rău legislația unei instituții aflate în plină evoluție?

Alexandru Ion Giboi

Director General

Agenția Națională de Presă AGERPRES

Citește mai departe

ACTUALITATE

Regele Mihai împlinește miercuri 96 de ani. Se află în Elveția și are o stare de sănătate precară

avatar

Publicat

, în

Regele Mihai împlinește miercuri 96 de ani. Familia Regală îl va serba prin mai multe evenimente. Principesa Margareta, Custodele Coroanei, va decora, în numele Regelui, o serie de personalități și colaboratori ai Casei Regale. Alături de Principesa Moștenitoare se vor afla Principele Radu și Principesa Maria. De asemenea, cu ocazia zilei de naștere a Majestății Sale Regelui, Ateneul Roman va gazdui, în aceeasi seară, cea de-a zece ediție a concertului anual de binefacere organizat de Fundația Principesa Margareta a României.

Fondurile obtinute în urma concertului vor fi folosite în beneficiul programului Tinere Talente, prin intermediul căruia Fundația oferă burse de studiu tinerilor artiști aflați în situații materiale dificile.

Născut pe 25 octombrie 1921, Mihai I a fost suveran al României în perioada 20 iulie 1927 – 8 iunie 1930 și în perioada 6 septembrie 1940 – 30 decembrie 1947.

Regele Mihai s-a retras din viața publică din cauza stării de sănătate, fiind diagnosticat anul trecut cu “carcinomepidermoid metastazant”şi “leucemie cronică”. Potrivit reprezentanților Casei Regale, Majestatea Sa urmează un tratament complex şi solicitant.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cum se vor modifica salariile din ianuarie 2018. Exemple de calcul

avatar

Publicat

, în

Anul viitor aduce schimbări importante în privinţa politicii fiscale pe piața muncii. De la 1 ianuarie 2018, contribuțiile sociale trec exclusiv în sarcina angajaților, iar firmele vor plăti doar „taxa de solidaritate” de 2%. 

Acum, pentru un venit net de 2.455 de lei, angajatorul plătește un salariu brut de 3.500 de lei. Virează contribuții sociale către stat de 22,75% (796 de lei), iar angajatul 16,5% (578 de lei). Alte cheltuieli sunt impozitul pe venit de 16%, încasat de stat, astfel că totalul ajunge la 4. 296 de lei.

De la 1 ianuarie 2018, noile contribuţii sociale plătite de angajat şi de angajator vor ajunge la 37%, dar vor fi aplicate la salarii brute mai mari de la 1 ianuarie.

Angajatorii vor plăti doar „taxa de solidaritate” de 2%. Contribuţiile unui salariat ajung la 1.474 de lei, din transferul cotelor de la angajator. Impozitul pe venit scade cu 6 puncte procentuale. Însă,  având în vedere că firmele rămân cu aceleaşi costuri, salariaţii nu vor câştiga prea mult din reducerea impozitului (doar 9,2 lei, potrivit exemplului de mai sus).

Modificări de la 1 ianuarie 2018

Contribuții angajați: 16,5% (crește la 35%)

Contribuții angajator: 22,75% (scade la 2%)

Impozit pe venit: 16% (scade la 10%)

(sursa: Ministerul Finanțelor)

Comparație 2017 /2018

Salariu brut: 3.500 lei —> 4.212 lei

Contribuții angajator: 796 lei (22,75%) –>  84 lei (2%)

Contribuții angajat: 578 lei (16,5%) –> 1.474 lei (35%)

Impozit venit: 467 lei (16%) –> 273,8 lei (10%)

Cost angajator: 4.296 lei –> 4.296 lei

Salariu net: 2.455 lei –> 2.464,2 lei

Diferența: 9,2 lei

sursa: Digi24

Citește mai departe

ACTUALITATE

Raport ITM: muncă „la negru” şi amenzi de sute de mii. Controale de amploare la firme mari din Alba

avatar

Publicat

, în

Corpul de control Relaţii de Muncă din  cadrul ITM Alba a derulat 1.371 de controale la agenţii economici de pe raza judeţului, în primele 9 luni ale anului 2017. A dat amenzi de peste 440.000 lei şi a depistat peste 30 de cazuri de muncă “la negru”.

În  perioada ianuarie-septembrie 2017, au fost aplicate 140  sancţiuni, în cuantum de 441.200 lei , respectiv 52 de amenzi contravenţionale şi 88 avertismente scrise.

În controalele efectuate de către inspectorii de muncă, în primele 9 luni ale anului, au fost depistate în lucru, fără forme legale de angajare, 32 persoane, din care 9 femei si 3 tineri sub 18 ani. Pentru aceste abateri s-au aplicat amenzi în valoare de 300.000 lei, către 18 de angajatori.

Totodată, au fost constatate 2.437 deficienţe, fiind dispuse tot atâtea măsuri obligatorii pentru intrarea în legalitate.

Deficienţele constatate în timpul controalelor au constat în principal, în următoarele:

– primirea la lucru a persoanelor fără întocmirea formelor legale de angajare

– lipsa controlului medical la încadrarea în muncă/absenţa fişelor de aptitudini –  neîntocmirea programării efectuării concediilor de odihnă/neefectuarea concediilor de odihnă aferente anului 2015

– nu s-au întocmit dosare de personal/nu conţin actele necesare angajării

– neîntocmirea regulamentului intern/nu conţine categoriile de dispoziţii minime prevăzute de lege/nu a fost afişat la sediul societăţii şi nu a fost adus la cunoştinţa salariaţilor

– neconducerea/conducerea defectuoasă a evidenţei timpului de muncă prestat de fiecare salariat

– nu se face dovada achitării drepturilor salariale/nu se respectă data plăţii drepturilor salariale prevăzută în contractul individual de muncă

– nu s-a clarificat la încetarea activităţii, situaţia de personal a salariaţilor în sensul că nu s-a emis şi comunicat salariatului decizia de încetare a contractului de muncă

– neconducerea ori completarea necorespunzătoare a registrului electronic de evidenţă a salariaţilor în format electronic, Revisal, precum şi nepăstrarea acestuia la sediul societăţii

– netransmiterea în Revisal a modificărilor prilejuite de noile angajări ori de modificarea sau încetarea unor raporturi de muncă în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare

– neplata indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă salariaţilor aflaţi în concediu medical

– neplata orelor suplimentare/ orelor prestate în zilele de repaus săptămânal/orelor  prestate în timpul nopţii

– nu a fost iniţiată de către angajator  procedura de negociere a  contractului colectiv de muncă/nu a fost înregistrat la ITM  Alba, contractul colectiv de muncă încheiat la nivelul societăţii

– neinformarea ITM Alba cu privire la faptul că în cadrul unităţii se prestează activitate în timpul nopţii

– nerespectarea procedurii cercetării disciplinare prealabile în cazul antrenării răspunderii disciplinare a salariaţilor

– nu s-a restituit salariaţilor un exemplar din contractele individuale de muncă după înregistrarea acestora în aplicaţia electronică Revisal

– acordarea de către angajator de concedii fără plată în absenţa unor cereri ale salariaţilor formulate în acest sens, pentru a se sustrage de la plata contribuţiilor legale datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat

– refuzul angajatorului de a elibera la încetarea contractelor de muncă, adeverinţe de vechime care sunt necesare pentru depunerea dosarului pentru ajutorul de şomaj

– contractele individuale de muncă au fost întocmite la o dată ulterioară începerii  activităţii salariatul fiind frustrat de o parte din vechimea în muncă realizată în unitatea respectivă

– contractele individuale de muncă cu timp parţial nu conţin elementele obligatorii prevăzute de lege(art.105 alin.1. Codul Muncii)

Controale de amploare, la firme mari. Ce au descoperit inspectorii de muncă

În intervalul ianuarie-septembrie 2017 au fost derulate controale de fond la 7 societăţi: Apulum SA Alba Iulia, Apa CTTA SA Alba Iulia, Savini Due Sebeş, Trend SRL Alba Iulia, Arieşul Conf SA Baia de Arieș, Montana Popa SRL Blaj, Artipan SRL Alba Iulia.

În aceste controale, s-a verificat modul în care angajatorii aplică prevederile legislaţiei muncii şi clauzele din contractele colective de muncă, fiind realizată o analizp de ansamblu a activităţii în domeniul relaţiilor de muncă şi al evidenţei muncii, în vederea eliminării deficienţelor constatate şi conştientizării angajatorilor pentru respectarea legislaţiei muncii. Este vorba despre controale de anvergură, fiind selectaţi în general agenţii economici reprezentativi din economia judeţului Alba. Acest tip de control se efectuează de regulă în brigadă, prin participarea unor inspectori de muncă din compartimentul Relaţii de Muncă şi din compartimentul Sănătate şi Securitate în Muncă.

În cazul acestor controale, se urmăreşte cu precădere respectarea clauzelor cuprinse în  contractele colective de muncă, referitoare la condiţiile de muncă şi salarizare, precum şi alte drepturi şi obligaţii ce decurg din raporturile de muncă. În acest sens, în timpul controalelor efectuate se poartă discuţii cu liderii de sindicat/reprezentanţii salariaţilor, pentru a constata modul în care partenerii sociali îşi îndeplinesc obligaţiile asumate prin contractul colectiv de muncă. Urmare a verificărilor efectuate, şi a discuţiilor avute cu liderii sindicali, a rezultat faptul că în general se respectă clauzele stabilite prin contractele colective de muncă, între partenerii sociali neexistînd divergenţe în ceea ce priveşte aplicarea acestora.

De asemenea, au fost constatate cazuri în care, deşi s-a prevăzut un capitol referitor la formarea profesională, nu a fost elaborat cu consultarea reprezentanţilor salariaţilor planul de formare profesională a salariaţilor, anexă la contractul colectiv de muncă.

În această perioadă s-a inregistrat la ITM Alba o notificare de concediere colectivă.

În ceea ce priveşte registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic, din controalele efectuate s-a constatat faptul că nu toţi angajatorii respectă prevederile legale în materie. Astfel, au fost constatate  situaţii în care angajatorii  nu au  întocmit registrul în forma prevăzută de lege, nu l-au transmis în termenul legal la ITM Alba sau, situaţia cea mai frecvent întâlnită, nu s-au  transmis modificările intervenite în termen de 20 zile de la data apariţiei acestora. Prin urmare, angajatori aflaţi în aceste situaţii au fost sancţionaţi contravenţional, în majoritatea cazurilor fiind aplicate sancţiuni pecuniare.

ITM precizează că s-a pus un accent deosebit pe respectarea de către angajatori a egalităţii de şanse şi tratament în relaţiile de muncă. În controalele efectuate nu au depistate situaţii de discriminare între femei şi bărbaţi, însă s-au dispus în sarcina angajatorilor măsuri obligatorii în sensul informării salariaţilor cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care aceştia le au, în condiţiile Legii 202/2002. Totodată, au fost dispuse măsuri cu privire la stabilirea prin regulamentul intern a sancţiunilor disciplinare aplicabile salariaţilor care încalcă demnitatea personală a altor salariaţi prin acţiuni de discriminare, precum şi a măsurilor de interzicere a hărţuirii sexuale.

În ceea ce priveşte activitatea de selecţie şi plasare a  forţei de muncă în străinătate, s-a stabilit că în prezent sunt 8 unităţi de acest gen, înregistrate la  ITM Alba. În urma verificărilor  efectuate la sediul social al societăţilor s-a  constatat faptul că numai 3 dintre aceste societăţi  practică în prezent activitate de selecţie şi plasare de forţă de muncă în străinătate.

Peste 200 de sesizări. Ce au reclamat salariaţii sau alte persoane

În primele 9 luni din 2017, ITM Alba a înregistrat 212 sesizări, din care 194 sesizări scrise, 11 în audienţă şi 7 sesizări telefonice; dintre acestea, 80% au fost soluţionate favorabil salariaţilor, iar în 20% din cazuri, petenţii au fost îndrumaţi să se adreseze instanţei de judecată competente sau altor instituţii abilitate.

Problemele sesizate se referă în general la:

– neplata drepturilor salariale la termenele prevăzute în contractele individuale de muncă, situaţii echivalente cu negarantarea în plată a salariului de bază minim brut pe economie

– necompensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat la încetarea contractului individual de muncă

– neeliberarea adeverinţei necesare înscrierii la şomaj a salariaţilor

– neplata îndemnizaţiei de concediu medical

–  concedieri nelegale  dispuse de angajator

– muncă fără forme legale de angajare.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alba Iulia, premiul IRU pentru gestionarea fluxurilor de turiști care vin cu autocarul în oraș

avatar

Publicat

, în

Uniunea Internaţională a Transportatorilor Rutieri – IRU a acordat municipiului Alba Iulia ”Smart Move City Trophy”, o distincție importantă pentru modul de gestionare a fluxurilor de turiști care vin cu autocarele în oraș. IRU a apreciat eforturile orașului de a determina turiștii să utilizeze mai degrabă autocare, oferindu-le locuri de parcare speciale în apropierea principalelor atracții din zona Cetății Alba Carolina. 

”IRU este bucuroasă să anunțe câștigătorii premiilor SMART Move 2017. Transportul public din Malta câștigă premiul Bus Excellene Award pentru serviciile extraordinare oferite clienților săi iar municipalitatea din România este premiată cu City Trophy pentru atenția pe care o acordă autocarelor turistice care vizitează orașul și interesului pentru un sistem integrat de mobilitate” se arată într-un anunț făcut de uniune.

Primarul Mircea Hava a spus că ”Alba Iulia este decisă să devină o destinație turistică foarte bine cotată. Să facilităm accesul autocarelor turistice în oraș și să dezvoltăm un mediu primitor pentru vizitatorii care vin cu autocarul, reprezintă o componentă importantă a acestei ambiții. Premiul acesta, recunoașterea oficială a eforturilor noastre, ne arată nu doar că ne întreptăm în direcția bună ci că ne îndreptăm în cea mai bună direcție”.

Un premiu IRU a luat și Societatea de Transport Public S.A. Alba Iulia. În 2013, STP a câştigat premiul de excelenţă oferit de IRU (Uniunea Internaţională a Transportului Rutier) pentru cel mai bun operator de transport cu autobuze din Europa (IRU Bus Excellence Award 2013), premiu acordat acea dată pentru investiţii importante într-o flotă de vehicule confortabile şi ecologice pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru sistemul integrat de ticketing, gradul de satisfacţie al clienţilor şi politica de informare a călătorilor, la acea dată premiere în România.

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) este o federație internațională formată din asociații naționale de transport și membri asociați din 74 de țări de pe 5 continente și reprezintă interesele operatorilor de transport cu autobuzele, cu autocarele, și cu camioanele, de la despre companii mari, cu flote de transport imense, până la operatori individuali, care dețin o singură mașină.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Trei tineri, din Sebeş şi Valea Lungă, cu dosare penale. Au fost opriţi de Poliţie, în trafic

avatar

Publicat

, în

Trei tineri, din Sebeş şi Valea Lungă, care au condus maşini sub influenţa alcoolului sau fără permis s-au ales cu dosare penale, în weekend. Au fost opriţi în trafic de Poliţie, la Cugir, Blaj, respectiv Alba Iulia.

Vineri, 21 octombrie, în jurul orei 20.45, poliţiştii de siguranţă publică din cadrul Poliţiei Oraşului Cugir l-au depistat pe un bărbat de 29 de ani, din Sebeş, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Griviţei din Cugir, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

În noaptea de sâmbătă spre duminică, în jurul orei 3.40, poliţiştii Secţiei 5 Poliţie Rurală Blaj, în timp ce acţionau pe raza localității Valea Lungă, l-au depistat pe un bărbat de 31 de ani, din comuna Valea Lungă, care conducea un autoturism, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,41 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Blaj unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Duminică, 22 octombrie, în jurul orei 19.20, poliţiştii rutieri din Alba Iulia l-au depistat pe un bărbat de 34 de ani, din Sebeş, în timp ce conducea un autoturism pe strada Ştefan cel Mare din Alba Iulia, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,68 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Alba Iulia unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzi de aproape 100.000 de lei date de Poliţia Alba, într-o săptămână. 38 de permise, suspendate

avatar

Publicat

, în

Aproape 800 de conducători auto, biciclişti şi pietoni care au încălcat regulile privind circulaţia pe drumurile publice au fost amendaţi de Poliţia Alba, săptămâna trecută. Au fost aplicate amenzi în valoare de 92.720 de lei, au fost reţinute 38 de permise de conducere şi retrase 7 certificate de înmatriculare, transmite IPJ Alba.

În perioada 16-22 octombrie, poliţiştii din structurile de poliţie rutieră din judeţul Alba, sprijiniţi de poliţiştii din structurile de ordine publică, atât din mediul urban cât şi din mediul rural, au organizat o acţiune, pe raza întregului judeţ, ce a avut ca scop prevenirea accidentelor de circulaţie şi depistarea participanţilor la traficul rutier care nu respectă prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice, potrivit sursei citate.

În cadrul acţiunii au fost aplicate 794 de sancţiuni contravenţionale, din care 264 pentru depăşirea regimului legal de viteză, 5 pentru consum de alcool, 18 pentru neacordarea de prioritate, 4 pentru depăşire neregulamentară, 74 pietonilor ce s-au angajat în traversări neregulamentare, 42 bicicliştilor ce au încălcat regulile de circulaţie, iar restul sancţiunilor au fost aplicate pentru alte abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice.

Au fost reţinute 38 de permise de conducere, din care 9 pentru depășirea, cu peste 50 de kilometri/oră a limitei legale de viteză, 5 pentru consum de alcool, 4 pentru depăşire, 18 pentru neacordarea de prioritate, iar două pentru alte abateri şi au fost reţinute 7 certificate de înmatriculare.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 92.720 lei.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Teiuş: INCENDIU într-o gospodărie. Pagube de 45.000 lei după ce un tractor a fost distrus de flăcări

avatar

Publicat

, în

Pompierii din Aiud, au fost chemaţi să intervină, în noaptea de vineri spre sâmbătă, pentru stingerea unui incendiu, în oraşul Teiuş. Flăcările au cuprins o anexă gospodărească (şură) de pe strada Primăverii, în care era şi un utilaj agricol. Pagubele au fost estimate la valoarea de 45.000 de lei.

Potrivit ISU Alba, Detașamentul de pompieri Aiud a intervenit, pe strada Primăverii din Teiuș,  pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un utilaj agricol (tractor), proprietatea lui I.M.

Pompierii militari au acționat cu două autospeciale complexe de intervenție, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Teiuș. Ca urmare a acestui incendiu, au ars tractorul în proporție de 90%, circa 28 de mp din acoperișul anexei gospodărești confecționată din lemn cu învelitoare din ondulină bituminoasă și actele utilajului agricol.

Cauza probabilă a acestui incendiu o reprezintă un scurtcircuit electric produs la un cablu electric defect sau cu izolația deteriorată.

Citește mai departe