Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Evacuații din ”Turturica” vor primi 400 lei lunar, AJUTOR pentru CHIRIE, de la Primăria Alba Iulia

Publicat

Administraţia locală a municipiului Alba Iulia ia în calcul demersuri care să vină în ajutorul persoanelor evacuate din Blocul G2 “Turturica”. Primăria pregăteşte modificări în regulamentele locale, astfel încât să fie acordate ajutoare financiare de urgenţă pentru familiile scoase din locuinţe. De asemenea, sunt planuri pentru construirea unui ansamblu de locuinţe sociale, în zona “Talcioc”.

Aceste propuneri vor fi prezentate Consiliului Local Alba Iulia, ce se va reuni în şedinţă, joi, 26 octombrie şi pot fi legate de recentele proteste ale celor evacuaţi din Blocul “Turturica” din oraş, după ce nu şi-au plătit obligaţiile financiare la bugetul local şi au pierdut un proces în acest sens.

Vezi şi VIDEO: Miting la Alba Iulia. Protest pentru susținerea evacuaților din blocul ”Turturica”

Oamenii au reclamat că au fost scoşi în stradă în prag de iarnă, astfel că administraţia locală reglementează posibilitatea acordării unui ajutor de 400 de lei, lunar, pentru o familie sau persoană fizică, bani destinaţi pentru închirierea unei locuinţe de către aceştia. Plata chiriei va fi suportată de primărie pentru o perioadă pe maximum 6 luni, iar ajutorul social se acordă o singură dată.

În altă ordine de idei, tot în şedinţa de joi, unul dintre proiecte se referă la “intenţia Municipiului Alba Iulia de a construi un ansamblu de locuinţe sociale pe terenul înscris în CF nr. 35 255 UAT Alba Iulia, aflat în zona Talcioc”. Se propune revocarea unor articole din hotărârea Consiliului Local 27/30 ian. 2007 prin care o suprafaţă de 50.000 mp de teren din zona menţionată a fost transmis în administrarea Ministerului Sănătăţii Publice – Autoritatea de Sănătate Publică a judeţului Alba, în vederea construirii unui spital regional de urgenţă.

Explicaţii despre ajutoarele de urgenţă pentru persoanele evacuate din Blocul “Turturica”

Se propune modificarea hotărârii Consiliului Local 280/2008, prin care au fost stabilite regulile de acordarea a ajutoarelor de urgenţă, de către primari, familiilor şi persoanelor aflate în situaţii de necesitate, cauzate de calamităţi naturale, incendii, accidente sau alte situaţii deosebite. La litera f) a regulamentului, este precizat în prezent că este considerată ca fiind o situaţie deosebită “imposibilitatea integrări sociale a persoanelor care au executat o pedeapsă privativă de libertate şi a tinerilor care au ieşit din sistemul de protecţie socială a copiilor”, potrivit documentaţiei de proiect.

În noua formulă propusă, se completează cu o categorie nouă de persoane, cele evacuate din locuinţă. Referitor la acordarea ajutorului menţionat mai sus, acesta se aplică pentru “închirierea unei locuinţe cu o suprafaţă minimală necesară satisfacerii nevoilor de locuire”.

Cum se acordă ajutorul financiar de 400 lei lunar

Cu alte cuvinte, cei evacuaţi din Blocul “Turturica” vor putea beneficia – fiecare familie (soţ, soţie, alte persoane, indiferent dacă sunt sau nu în relaţie de rudenie, dar care locuiesc sau se gospodăresc împreună) sau fiecare persoană, în cazul celor care locuiau singuri în garsonierele respective (persoane peste 16 ani, care locuiesc şi se gospodăresc singure) – de 2.400 de lei, în total, pentru o jumătate de an, pentru plata chiriei într-o altă locuinţă. Nu vor primi însă banii în mână.

Procedura propusă pentru acordarea acestui ajutor financiar include anumite reguli. Cei în cauză vor trebui să depună cerere, însoţită de documente, la Direcţia de Asistenţă Socială. Se va face anchetă socială, pentru verificarea situaţiei fiecăruia şi se va da dispoziţie de acordare sau neacordare a ajutorului financiar. Plata se va face lunar, de către primărie, dar direct proprietarului locuinţei, în prezenţa beneficiarului (chiriaşul/chiriaşii).

Documente necesare

Aceştia vor trebui să prezinte, înainte de a fi aprobată acordarea ajutorului social, pe lângă cerere (completată de titlularul contractului de închiriere), şi:

– contractul de închiriere (copie şi original)

– copie acte de identitate pentru toţi membrii familiei (beneficiarii trebuie să aibă domiciliul / reşedinţa în Alba Iulia sau CIP emis de SPCLEP Alba Iulia)

– acte justificative pentru toate veniturile (inclusiv adeverinţa de la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba); limitele de venituri sunt 615 lei / membru de familie, net, respectiv venitul minim pe economie, net, pentru persoanele singure; însă familiilor şi persoanelor singure care au primit notificări / somaţii de evacuare din Blocul G2 (în perioada septembrie 2016-octombrie 2017) nu li se aplică aceste limite, cu condiţia solicitării ajutorului de urgenţă până la data de 30 noiembrie 2017

–  certificat fiscal cu dovada plăţii obligaţiilor faţă de bugetul local

– sentinţă de evacuare sau, pentru celelalte categorii menţionate la litera f) a regulamentului, hotărâre încetare plasament / hotărâre judecătorească de punere în libertate.

De asemenea, pentru a primi ajutorul social de urgenţă, persoanele în cauză sunt obligate să-şi plătească, lunar, cheltuielile de întreţinere a locuinţei închiriate.

Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială va monitoriza lunar fiecare caz, pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a ajutorului social.

Dacă acestea nu sunt respectate, primăria nu va mai achita sumele menţionate.

Nu pot beneficia de ajutorul social de urgenţă pentru plata chiriei aferente locuinţei închiriate persoanele care au spaţii de locuit în afara locuinţei de domiciliu (în acest caz, Alba Iulia), care deţin autoturism ori motocicletă cu o vechime mai mică de 10 ani (cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap sau destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanelor aflate în zone greu accesibile), care au mai multe astfel de autovehicule sau alte vehicule în stare de funcţionare ori care au depozite bancare cu valoare peste 3.000 de lei (cu excepţia dobânzii).

Reamintim că pe 10 octombrie, aproximativ 60 de familii au fost evacuate din blocul G2 „Turturica”. Reprezentanții Primăriei Alba Iulia au anunţat încă din vară că au trimis 67 de notificări pentru locatari ai Blocului G2 “Turturica”, care au pierdut un proces şi astfel s-a dispus măsura evacuării din locuinţe, deoarece locuiau abuziv în acele garsoniere. Motivele pentru care s-a luat această decizie țin de neplata chiriilor de aproximativ 8 ani, neachitarea facturilor de întreținere și utilități. Totodată, autorităţile comunicau că decizia nu avea legătură cu parcarea ce ar urma să fie amenajată pe locaţia respectivă.

În total, au fost evacuate 67 de garsoniere, din cele 105 din imobil.

Citește și FOTO-VIDEO: Reportaj de la evacuarea forțată a familiilor din ”Turturica”. Tragedie pentru unii, ușurare pentru alții

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. DGG

    duminică, 22.10.2017 at 19:09

    Bine ca le da 400 de lei pe luna pentru chirie dupa ce au stat si nu au platit utilitati.. Trebuie sa platim pentru toti …Pun pariu ca daca le dai un loc de Munca nu merg si bine ca le dati ajutor de 400 de lei …Au fost anuntati ca vor fi evacuati trebuia sa se pregateasca .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax