Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

EVALUARE NAŢIONALĂ 2017, clasa a VI-a: Miercuri, proba de limbă şi comunicare. MODELE de teste şi metodologie

Publicat

examen scoala

elevi clasa scoala banci Elevii de clasa a VI-a din judeţul Alba sunt aşteptaţi să participe, în perioada 10-11 mai, la testările în cadrul Evaluării Naţionale. Rezultatele nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi folosite pentru analiza stadiului de pregătire a elevilor.

Evaluările se vor desfășura în timpul orelor de curs, iar durata testelor este de 60 de minute.

Testările de la finalul clasei al VI-a sunt interdisciplinare. Testul de limba si comunicare cuprinde Limba şi literatura română şi Limba modernă, iar testul de Matematică şi ştiinţe cuprinde Matematică, Fizică şi Biologie.

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a VI-a 2017:

10 mai 2017: Limbă şi comunicare

11 mai 2017: Matematică şi ştiinţe

MODELE de teste pentru Evaluare Naţională 2017 – clasa a VI-a:

Limbă şi comunicare:

EN_VI_2014_Model_2_Limba_Comunicare_Engleza

EN_VI_2014_Model_2_Limba_Comunicare_Franceza

EN_VI_2014_Model_2_Limba_Comunicare_Germana_materna_RO_F_G_LC

LRO_EN_VI_2014_Model_EN_LC_Caietul_elevului.mod

LRO_EN_VI_2014_Model_FR_LC_Caietul_elevului

Matematică şi ştiinţe:

ENVI_2014_Model_2_Matematica_Stiinte_LRO

LRO_EN_VI_2014_Model_MS_Caietul_elevului

Cum se desfăşoară Evaluarea Naţională 2017 – clasa a VI-a

Potrivit metodologiei de desfăşurare a Evaluării Naţionale pentru clasa a VI-a, sălile în care se susţine testarea sunt, de regulă, cele în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul

planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice ce i-ar putea influenţa pe elevi pe parcursul administrării evaluării.

Elevii cu deficienţe, integraţi în învăţământul de masă sau şcolarizaţi în învăţământul special care parcurg curriculumul de masă adaptat, precum şi elevii cu cerinţe educaţionale speciale care parcurg curriculumul specific învăţământului special susţin evaluarea naţională, la solicitarea scrisă a părinţilor / reprezentanţilor legali ai elevului, prin adaptarea procedurii specifice de administrare a evaluării.

Testele se evaluează în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate.

Testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă. În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formata din trei cadre didactice, doi având specializările menţionate anterior, iar al treilea având specialitatea limba şi literatura maternă.

Testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.

Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a instrucţiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic.

Rezultatele individuale obţinute la Evaluare Naţională nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistreaza în catalogul clasei.

Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învatamânt prin:

– elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune;

– informarea elevilor şi a părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Rezultatele individuale, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/ dezvoltare/ orientare care cuprinde informatii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului.

Planurile individualizate de învăţare ale elevilor sunt comunicate părinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevilor.

foto: arhivă

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Stefania

    joi, 11.05.2017 at 09:22

    Vreau sa ma uit pe exerciti!

    • Florin

      luni, 15.05.2017 at 21:58

      Vreau sa vad raspunsurile

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax