Contacteaza-ne si pe
Publicitate

EVENIMENT

Examenele anului 2014 pentru elevi. CALENDARUL simulărilor şi testărilor pentru clasele II-XII. Evaluare Națională și Bacalaureat

avatar

Publicat

examen bacalaureat evaluare

Evaluare Națională 2014. Bacalaureat 2014. Simulări și testări 2014. În acest an şcolar, elevii vor avea de trecut noi testări şi vor trebui să respecte o serie de modificări în sistemul de educaţie. Ministerul a decis extinderea evaluărilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în toate şcolile din ţară, continuarea simulărilor pentru Evaluarea Naţională susţinute de elevii din clasa a VIII-a şi introducerea simulărilor la nivel naţionale pentru Bacalaureat, destinate elevilor din clasa a XI-a. De asemenea, admiterea în liceu se va face pe baza mediei la evaluarea naţională în pondere de 75 la sută, iar pentru admiterea la facultate nu se mai ţine cont de notele din liceu.

Citește și: EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Citeşte şi BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE şi calendarul probelor din acest an. Detalii despre examen

Vă prezentăm în continuare detalii legate de organizarea testărilor pentru examenele naţionale şi principalele detalii organizatorice.

Evaluările elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a se desfăşoară în două sesiuni, în prima parte, respectiv a doua parte a lunii mai. A doua sesiune este rezervată copiilor care au absentat la prima etapă. Notele nu se trec în catalog.

Testele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare, precizează Ministerul Educaţiei.

Potrivit ministrului Educaţiei, prin aceste evaluări se doreşte „o evaluare a întregului sistem”, astfel încât peste şase ani, când examenele vor fi de tipul testelor PISA, cei care sunt acum în clasa a II-a să fie deja obişnuiţi cu acest gen de verificare. „Modele de subiecte vor fi făcute publice pe site-ul ministerului”, a mai spus Pricopie.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.

Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Potrivit Ministerului, responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ. Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Citește și DE MIERCURI: Se termină vacanţa de primăvară, începe şcoala. CALENDARUL examenelor

CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ – clasele II-VI

SESIUNEA I

6 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba română

7 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba maternă

8 mai 2014 EN II – Matematică

13 mai 2014 EN IV – Limba română – Limba maternă

14 mai 2014 EN IV – Matematică

14 mai 2014 EN VI – Limbă şi comunicare

15 mai 2014 EN VI – Matematică şi ştiințe

SESIUNEA a II-a

20 mai 2014 EN II – Scris-citit

21 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba maternă

22 mai 2014 EN II – Matematică

27 mai 2014 EN VI – Limbă şi comunicare

28 mai 2014 EN VI – Matematică şi ştiințe

28 mai 2014 EN IV – Limba română – Limba maternă

29 mai 2014 EN IV – Matematică

 

Elevii de clasa a VIII-a vor susţine simularea Evaluării naţionale la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă), matematică. Testările încep din 18 februarie 2014.

La limba şi literatura română, din conținuturile pentru simulare sunt exceptate: procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: alegoria) – conținut asociat competenței specifice 1.1; complementul direct și propoziția subordonată completivă directă; complementul indirect și propoziția subordonată completivă indirectă; complementele circumstanțiale și propozițiile subordonate circumstanțiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop) – conținuturi associate competenței specifice 2.2.

La matematică, din conținuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

– din capitolul Calcul algebric (rapoarte de numere reale reprezentate prin litere; simplificare; operaţii cu rapoarte (adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent număr întreg);

– capitolul Funcţii: inecuaţii şi sisteme de ecuaţii; rezolvarea în RxR a unor sisteme de ecuaţii, probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ajutorul sistemelor de ecuaţii

– din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, semidreapta, segmentul de dreaptă, unghiul: calculul unor distanţe în interiorul corpurilor studiate

– din capitolul Corpuri geometrice – paralelipipedul dreptunghic, cubul; prisma dreaptă cu baza triunghi echilateral, pătrat sau dreptunghi; piramida triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida patrulateră regulată:desfăşurări; aria laterală, aria totală, volumul.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum si la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

CALENDARUL Simulărilor de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a:

Probă scrisă la limba şi literatura română – 18 februarie

Probă scrisă la matematică – 19 februarie

Probă scrisă la limba şi literatura maternă – 20 februarie (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursuri gimnaziale în limba maternă).

Rezultatele vor fi afişate în 7 martie.

Citește și SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014: Rezultatele FINALE la probele susținute de elevii de clasa a VIII-a din județul Alba

Vor fi introduse controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea. Primele controlate sunt şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi rezultatele de la Evaluarea Naţională.

Modul de calculare a mediei de admitere la liceu se schimbă. Dacă până acum, media celor 4 ani de gimnaziu avea o importanţă de 50%, acum, ponderea acesteia scade la 25%. În schimb, evaluarea naţională pentru liceu va avea un impact mai mare, adică 75%, faţă de vechea metodă de calcul cu 50%.

Cursurile la clasa a VIII-a se vor încheia în 13 iunie 2014, iar în perioada 16-18 iunie va avea loc înscrierea la Evaluarea Naţională.

Examenele propriu zise de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a încep în 23 iunie. Ordinul privind organizarea evaluării naționale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul școlar 2013-2014 prevede că exemenele vor începe cu proba scrisă la Limba si literatura română, iar pe 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale. Examenul va fi supravegheat video și în 2014, iar camerele vor fi instalate și în sălile în care se descarcă subiectele, precum și în sălile în care se evaluează lucrările scrise.

Calendarul Evaluării Naţionale 2014

Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie
Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie
Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie
Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie
Matematică – proba scrisă: 25 iunie
Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie
Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie
Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie
Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie

 

Elevii claselor a XI-a şi a XII-a susţin simulări la nivel naţional ale examenului de BACALAUREAT. Testările încep din 3 martie.

Elevii de clasa a XI-a vor avea de susţinut probe scrise de simulare la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică şi istorie. Potrivit Ministerului Educației Naționale (MEN), elevii de clasa a XI-a vor fi evaluaţi din materia parcursă până la data susţinerii testului.

“Modelul de examen va fi pilotat cu subiecte parcurse în primul semestru din clasa a XI-a. Este important ca elevii să se familiarizeze cu atmosfera de examen şi modelul de subiecte. La anul (2015 – n.r.), când aceşti elevi vor fi în clasa a XII-a, vor a avea a doua simulări, de data aceasta cu subiecte din programa de bacalaureat. Din punct de vedere didactic, considerăm că este importantă această analiză, pentru că vedem nivelul de pregătire pentru două discipline. Este un avantaj pentru elev, chiar dacă materia respectivă nu face parte din programa de bacalaureat”, a declarat anterior ministrul Educaţiei.

Pentru proba de limba şi literatura română, din conţinuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada interbelică, perioada postbelică, curente culturale/literare românești în context european – conținuturi asociate competenței specifice 3.2; interpretări și judecăți de valoare exprimate în critica și în istoria literară – conținuturi asociate competenței specifice 4.3; autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Citeşte şi conţinuturi pentru simulare la matematică şi istorie: Lista continuturi simulare BAC clasele XI

Citește și SIMULARE examen BACALUREAT 2014. Proba la limba română. Vezi MODELE de SUBIECTE și BAREME

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: BAREMELE de CORECTARE la proba de limba și literatura română pentru clasele a XI -a și a XII -a

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Vezi SUBIECTELE la Limba și literatura română . Nivel de dificultate mediu în opinia elevilor din Alba

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE cu BAREME pentru proba la MATEMATICĂ, la toate profilurile

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: SUBIECTELE la MATEMATICĂ pentru clasa a XI-a și a XII-a. Proba obligatorie a profilului

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Modele de SUBIECTE și BAREME pentru proba la ISTORIE

Elevii de clasa a XII-a: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

La proba de limba şi literatura română, pentru simulare, sunt exceptate următoarele conținuturi: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; perioada postbelică – conținut asociat competenței specifice 3.2; autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Vezi în continuare conţinuturi pentru simularea examenului de Bacalaureat pentru elevii de clasa a XII-a pentru matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie: Lista continuturi simulare BAC clasele XII

Ca şi în cazul simulărilor de Evaluare Naţională, rezultatele obţinute de elevi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptarii unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit ministerului, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.

CALENDAR Simulare BACALAUREAT 2014:

Limba şi literatura română – probă scrisă (3 martie)

Limba şi literatura maternă – probă scrisă (4 martie)

Proba obligatorie a profilului – probă scrisă (5 martie)

Proba la alegere a profilului şi specializării – probă scrisă (7 martie) – doar pentru elevii claselor a XII-a

Rezultatele vor fi afişate în 14 martie.

Calendarul Examenului de Bacalaureat 2014, Sesiunea iunie-iulie 2014

26 – 30 mai 2014 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen

30 mai 2014 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

10 – 12 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

11 – 13 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

16 – 20 iunie 2014 Evaluarea competenţelor digitale – proba D

23 – 27 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

30 iunie 2014 Limba şi literatura română – proba E) a) – proba scrisă

1 iulie 2014 Limba şi literatura maternă proba E) b) – proba scrisă

2 iulie 2014 Proba obligatorie a profilului – proba E) c) – proba scrisă

4 iulie 2014 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – proba scrisă

7 iulie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)

7 iulie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

8 -10 iulie 2014 Rezolvarea contestaţiilor

11 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale

Programul cursurilor şi al vacanţelor în anul şcolar 2013-2014

Cursurile au reînceput luni, 6 ianuarie 2014 şi continuă până vineri, 31 ianuarie 2014. Din 1 februarie (care pică sâmbătă) până în 9 februarie 2014 (duminică), elevii intră în vacanța intersemestrială. Semestrul al II-lea începe luni, 10 februarie 2014 şi se încheie vineri, 11 aprilie 2014, iar în vacanţa de primăvară de sâmbătă, 12 aprilie 2014 până marți, 22 aprilie 2014.

De miercuri, 23 aprilie 2014 până vineri, 20 iunie 2014 sunt programate cursuri, iar de sâmbătă, 21 iunie 2014 începe vacanţa de vară, până duminică, 14 septembrie 2014.

În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

Săptămâna 7–11 aprilie 2014 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, având un orar specific.

Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.

Ministrul Educaţiei vrea ca profesorii care fraudează să nu mai fie la catedră, ca legea să fie mult mai clară cu privire la măsurile care pot fi adopta în situaţii de fraudă. În noul an şcolar, autorităţile vor mai multe controale în şcoli, verificarea absenţelor, o situaţie clară a incidentelor şi măsuri anti-fraudă, dar şi începerea pregătirilor pentru bacalaureat din prima zi de şcoală.

În plus, anul şcolar 2013-2014 aduce mai multe zile cu program special pentru elevi. Pe lângă vacanţă, unităţile de învăţământ vor celebra prin activităţi specifice 5 octombrie ca Ziua internaţională a educaţiei şi 5 iunie în cinstea Învăţătorului. Iar în semestrul al doilea, săptămâna 7 – 11 aprilie, toţi elevii vor participa la activităţi extracurriculare şi extraşcolare. Titlul programului este “Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” şi va avea un program special.

Noutățile anului școlar:

1. Extinderea evaluărilor la nivel naţional pentru clasele: a II-a, a IV-a şi a VI-a

2. Simulări pentru clasele: a VIII-a, a XI-a şi a XII-a

3. Media pentru admiterea la liceu: 25% media anilor gimnaziali + 75% evaluarea naţională.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Legea „împotriva leneșilor” a trecut votul final. Asistații sociali vor FI OBLIGAȚI să meargă la muncă

avatar

Publicat

„ S-a terminat! Mulțumesc celor care au votat împotriva puturoșilor! , așa a reacționat Florin Roman după ce legea „împotriva leneșilor” a trecut de votul final. Amendamentul „Roman”, cum îl numește deputatul de Alba, se adresează asistaților sociali care refuză un loc de muncă. Legea vine în ajutorul primarilor, comunităților locale, care îi vor putea obliga pe asistații sociali, apți de muncă, să participe la munci sezoniere și la solicitări venite din partea celor care caută forța de lucru.

Amendamentul inclus și adoptat în modificările legii venitului minim garantat prin care asistații sociali ce refuză un loc de muncă sau participarea la cursuri de pregătire profesională pot rămâne fără ajutor social, a fost votat miercuri 20 iunie, în Camera Deputaților, cu 274 de voturi pro și 4 contra.

Inițiatorul legii, deputatul de Alba, Florin Roman declara săpămâna trecută într-o postare pe Facebook:„ Acest amendament modifică forma inițială, care suspenda plata ajutorului social la trei refuzuri, ceea ce a generat un lanț al slăbiciunilor, care a însemnat peste 220.000 de asistați sociali. Legea împotriva puturoșeniei se adresează celor apți de muncă, oameni care preferă să lenevească pe spinarea statului, nu celor care cu adevărat au nevoie de sprijin financiar.”

Noua lege permite primarilor, „să-i pună la muncă pe toți cei apți, iar in plus, comunitățile locale îi pot obliga pe asistații sănătoși să participe la munci sezoniere și la solicitări venite din partea celor care caută forța de muncă…Acest amendament este împotriva celor care beau în cârciumă, dar refuză să muncească. Dar și împotriva celor care nu-și trimit copii la scoală, tocmai pentru a beneficia de ajutorul social”  încheia declarația Florin Roman.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud va fi reabilitat termic. Investiție de 7,7 milioane de lei

avatar

Publicat

La sediul ADR Centru din Alba Iulia a avut loc miercuri, 20 iunie, semnarea contractului de finanțare pentru proiectul „Reabilitare energetică Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud”, în valoare totală de peste 7,7 milioane de lei. 

Semnarea contractului de finanțare s-a făcut în prezența președintelui CJ Alba, Ion Dumitrel, a managerului spitalului aiudean Noiela Cristina Vieru și a directorului general ADR Centru, Simion Crețu.

„Suntem foarte fericiți că ne aflăm în acest moment. Pentru spital este un vis devenit realitate pentru că ne-am dorit foarte mult ca această finanțare să ajungă în acest punct și de asemenea implementarea să ne aducă un cadru adecvat pentru desfășurarea activității medicale. De asemenea, pentru pacienți condiții mult îmbunătățite și nu în ultimul rând este importantă economia pe care o putem face prin reducerea costurilor cu energia”, a declarat managerul spitalului, Noiela Cristina Vieru.

Potrivit directorului ADR Centru, Simion Crețu, energia este una din domeniile foarte importante pentru viața social-economică a României și a Uniunii Europene.

„Din documentația tehnică, după calculele pe care proiectanții le-au făcut, va avea niște rezultate spectaculoase. Este vorba despre diminuarea cu peste 80% a emisiilor de CO2, de reducerea consumului de energie primară respectiv gaz metan cu peste 80%. De asemenea, prin investițiile care se fac, acest proiect își propune creșterea ponderii energiilor regenerabile. Este vorba despre energie solară prin panouri care vor acoperi 39% din totalul consumului anual de energie. Bugetul total al proiectului este de aproape 1,67 milioane de euro, dintre care 1,19-1,2 milioane de euro sunt sume neramburasbile”, a explicat Simion Crețu.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

(FOTO) ATENȚIE șoferi! Un nou aparat radar tip pistol este acum în dotarea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba

avatar

Publicat

Polițiștii rutieri din Alba folosesc un nou un echipament radar de măsurare a vitezei în regim staționar, pe baza undelor laser (pistol radar), în cadrul acțiunilor desfășurate în trafic pentru prevenirea evenimentelor rutiere, pentru depistarea, identificarea şi tragerea la răspundere a celor care încalcă prevederile legale referitoare la viteza de deplasare a autovehiculelor pe drumurile publice.

Noul echipament radar a fost repartizat Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba de către Inspectoratul General al Poliţiei Române şi se află în dotarea Serviciului Rutier.

Acesta dispune de o cameră video HD de înaltă fidelitate și un laser integrat, fiind unul dintre cele mai performante aparate de măsurare a vitezei disponibile la acest moment.

Aparatul detectează viteza de deplasare a autovehiculelor la o distanță de până la 1.200 de metri, este nedetectabil, dotat cu sistem antibruiere, având capacitatea de a depista dispozitivele antiradar, interzise prin lege.

Echipamentul stochează pe cardul de memorie înregistrări video și fotografii HD detaliate, referitoare la marca autovehiculului, numărul de înmatriculare, coordonatele GPS și chiar trăsăturile faciale ale conducătorului auto.

Unda laser, fiind nedivergentă, dă posibilitatea operatorului să țintească exact acel vehicul a cărui viteză se dorește a fi determinată, eliminând ambiguitățile ce pot apărea din faptul că în fotografie apar mai multe vehicule.

Aparatul poate fi folosit și pe timp de noapte, înregistrările menținând aceleași informații și același format.

Este cel de-al doilea aparat radar de acest tip, folosit de poliţiştii din Alba, primul aflându-se în dotarea Poliției Municipiului Alba Iulia, în baza unui contract de comodat încheiat cu Primăria Municipiului Alba Iulia.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Primăria Alba Iulia investește 11,7 milioane de lei într-o grădiniță de 2200 mp, în zona cartierului Ampoi

avatar

Publicat

Grădinița cu program prelungit nr. 16 din municipiul Alba Iulia se va muta într-o nouă locație. Investiția se ridică la peste 11,7 milioane de lei și presupune schimbarea destinației și extinderea fostei cantine din incinta Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa”. Noua clădire va avea o suprafață construită desfășurată de 2.263 mp și o capacitate de 160 de locuri (8 grupe).

Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de vineri, 22 iunie, documentația tehnico-economică – faza SF – Studiu de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Construire Grădinița cu program prelungit nr. 16 prin schimb de destinație și extindere clădire cantină din incinta Colegiului Tehnic Alexandru Domșa Alba Iulia”.

Citește și După 33 de ani Grădinița NR.16 se mută în clădire proprie. Va fi amenajată în fosta cantină a Colegiului Alexandru Domșa Alba Iulia

Grădinița cu program prelungit nr. 16 se va construi pe amplasamentul clădirii Cantină din incinta Colegiului Tehnic „Alexandru Domșa” din municipiul Alba Iulia prin schimbarea destinației și exstinderea acesteia pe orizontală și verticală astfel încât spațiile obținute să deservească în cele mai bune condiții funcțiunea principală de grădiniță cu program prelungit.

Schimbarea de destinație va necesita desființarea pereților de închidere și a celor de compartimentare, utilizând doar structura construcției existente, ce se va extinde pe orizontală  pe toate cele patru laturi și pe verticală pe întreaga suprafață a acesteia.

Totodată se propune o extindere și a subsolului pentru funcțiuni auxiliare cum ar fi spălătoria, uscătoria, călcătoria.

Pereții interiori de rezistență vor fi executați din zidărie de cărămidă, iar cei de compartimentare din zidărie de cărămidă la parter și din rigips pe structură metalică la etaj. Noua construcție are prevăzute finisaje interioare și exterioare de calitate, respectiv: tencuială exterioară decorativă cu model care imită travertinul, tencuială decorativă albă și soclu placat cu piatră naturală, tencuieli interioare, zugrăveli lavabile, gresie, faianță, parchet.

Pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor la etajul 1, grădinița este prevăzută cu o platformă hidraulică.

Construcția are prevăzute instalații termice și de climatizare, instalații sanitare, instalații de detectare, semnalizare și alarmare de incendiu, instalații electrice, instalații de iluminat și prize.

Accesul în noua incintă creată pentru grădiniță se va face atât din exterior (prin două accese) cât și din interiorul incintei Colegiului Tehnic Alexandru Domșa (printr-un singur acces).

Amenajarea exterioară urmărește necesitățile formațiunii principale și îmbunătățirea calității mediului, existând următoarele zone distincte: zona curții alocată recreației, jocului, echipată cu dotări specifice vârstei utilizatorilor (leagăne, tobogane, balansoare, gropi de nisip, etc.), zona terenurilor alocate circulației și acceselor cu alei pietonale și carosabile, respectiv zona verde plantată dealungul împrejmuirilor.

Grădinița nr. 16 va avea o capacitate de 160 de copii preșcolari (8 grupe), din care:

  • 70 fete
  • 76 băieți
  • 4 persoane cu dizabilități
  • 10 persoane aparținând categoriilor dezavantajate

Suprafața construită desfășurată este de 2.263 mp. Valoarea totală a investiției este de 11.744.350,28 lei cu TVA din care valoarea C+M 8.117.457,64 lei cu TVA.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Patron de agenție imobliară din Alba Iulia REȚINUT într-un dosar de delapidare

avatar

Publicat

Un patron de agenție imobiliară din Alba Iulia sustras din casieria firmei peste 86.000 de lei. În decursul a patru ani de zile el a încasat diferite sume de la clienții firmei în urma tranzacțiilor imobiliare și după încasare lua pe nedrept bani în scopuri personale.

Polițiștii din cadrul IPJ Alba au luat marți, 19 iunie, măsura reţinerii pentru o perioadă de 24 de ore, faţă de D.F.A în vârstă 39 de ani, din Alba Iulia, bănuit de delapidare.

Din cercetări a rezultat că, în perioada 2013 – 2017, bărbatul, având calitatea de asociat al unei societăţi comerciale ce are ca şi obiect de activitate intermedierile imobiliare, ar fi încasat diverse sume de bani de la clienţii societăţii, iar ulterior, şi-ar fi însuşit, pe nedrept, din casieria societăţii, suma de 86.000 de lei.

În cursul zilei de azi, 20 iunie, bărbatul a fost prezentat procurorilor din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia care au dispus cercetarea sa sub control judiciar.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate