Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Examenele anului 2014 pentru elevi. CALENDARUL simulărilor şi testărilor pentru clasele II-XII. Evaluare Națională și Bacalaureat

Publicat

Evaluare Națională 2014. Bacalaureat 2014. Simulări și testări 2014. În acest an şcolar, elevii vor avea de trecut noi testări şi vor trebui să respecte o serie de modificări în sistemul de educaţie. Ministerul a decis extinderea evaluărilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în toate şcolile din ţară, continuarea simulărilor pentru Evaluarea Naţională susţinute de elevii din clasa a VIII-a şi introducerea simulărilor la nivel naţionale pentru Bacalaureat, destinate elevilor din clasa a XI-a. De asemenea, admiterea în liceu se va face pe baza mediei la evaluarea naţională în pondere de 75 la sută, iar pentru admiterea la facultate nu se mai ţine cont de notele din liceu.

Citește și: EVALUAREA NAȚIONALĂ 2014: Modele de teste pentru elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, publicate de Ministerul Educației

Citeşte şi BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE şi calendarul probelor din acest an. Detalii despre examen

Vă prezentăm în continuare detalii legate de organizarea testărilor pentru examenele naţionale şi principalele detalii organizatorice.

Evaluările elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a se desfăşoară în două sesiuni, în prima parte, respectiv a doua parte a lunii mai. A doua sesiune este rezervată copiilor care au absentat la prima etapă. Notele nu se trec în catalog.

Testele pentru evaluare sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvenţe de evaluare, precizează Ministerul Educaţiei.

Potrivit ministrului Educaţiei, prin aceste evaluări se doreşte „o evaluare a întregului sistem”, astfel încât peste şase ani, când examenele vor fi de tipul testelor PISA, cei care sunt acum în clasa a II-a să fie deja obişnuiţi cu acest gen de verificare. „Modele de subiecte vor fi făcute publice pe site-ul ministerului”, a mai spus Pricopie.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.

Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Potrivit Ministerului, responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ. Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Citește și DE MIERCURI: Se termină vacanţa de primăvară, începe şcoala. CALENDARUL examenelor

CALENDAR EVALUAREA NAŢIONALĂ – clasele II-VI

SESIUNEA I

6 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba română

7 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba maternă

8 mai 2014 EN II – Matematică

13 mai 2014 EN IV – Limba română – Limba maternă

14 mai 2014 EN IV – Matematică

14 mai 2014 EN VI – Limbă şi comunicare

15 mai 2014 EN VI – Matematică şi ştiințe

SESIUNEA a II-a

20 mai 2014 EN II – Scris-citit

21 mai 2014 EN II – Scris-citit – Limba maternă

22 mai 2014 EN II – Matematică

27 mai 2014 EN VI – Limbă şi comunicare

28 mai 2014 EN VI – Matematică şi ştiințe

28 mai 2014 EN IV – Limba română – Limba maternă

29 mai 2014 EN IV – Matematică

 

Elevii de clasa a VIII-a vor susţine simularea Evaluării naţionale la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă), matematică. Testările încep din 18 februarie 2014.

La limba şi literatura română, din conținuturile pentru simulare sunt exceptate: procedee de expresivitate artistică în textele studiate (figuri de stil: alegoria) – conținut asociat competenței specifice 1.1; complementul direct și propoziția subordonată completivă directă; complementul indirect și propoziția subordonată completivă indirectă; complementele circumstanțiale și propozițiile subordonate circumstanțiale corespunzătoare (de loc, de timp, de mod, de cauză, de scop) – conținuturi associate competenței specifice 2.2.

La matematică, din conținuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

– din capitolul Calcul algebric (rapoarte de numere reale reprezentate prin litere; simplificare; operaţii cu rapoarte (adunare, scădere, înmulţire, împărţire, ridicare la putere cu exponent număr întreg);

– capitolul Funcţii: inecuaţii şi sisteme de ecuaţii; rezolvarea în RxR a unor sisteme de ecuaţii, probleme cu caracter aplicativ care se rezolvă cu ajutorul sistemelor de ecuaţii

– din capitolul Punctul, dreapta, planul, semiplanul, semidreapta, segmentul de dreaptă, unghiul: calculul unor distanţe în interiorul corpurilor studiate

– din capitolul Corpuri geometrice – paralelipipedul dreptunghic, cubul; prisma dreaptă cu baza triunghi echilateral, pătrat sau dreptunghi; piramida triunghiulară regulată, tetraedrul regulat, piramida patrulateră regulată:desfăşurări; aria laterală, aria totală, volumul.

Rezultatele obţinute de elevi la simularea Evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a sunt analizate la nivelul fiecarei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum si la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

CALENDARUL Simulărilor de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a:

Probă scrisă la limba şi literatura română – 18 februarie

Probă scrisă la matematică – 19 februarie

Probă scrisă la limba şi literatura maternă – 20 februarie (pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale care au urmat cursuri gimnaziale în limba maternă).

Rezultatele vor fi afişate în 7 martie.

Citește și SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ 2014: Rezultatele FINALE la probele susținute de elevii de clasa a VIII-a din județul Alba

Vor fi introduse controale care vor urmări prezenţa la şcoală, ce se întâmplă în clasă şi modul în care decurge evaluarea. Primele controlate sunt şcolile unde au fost variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi rezultatele de la Evaluarea Naţională.

Modul de calculare a mediei de admitere la liceu se schimbă. Dacă până acum, media celor 4 ani de gimnaziu avea o importanţă de 50%, acum, ponderea acesteia scade la 25%. În schimb, evaluarea naţională pentru liceu va avea un impact mai mare, adică 75%, faţă de vechea metodă de calcul cu 50%.

Cursurile la clasa a VIII-a se vor încheia în 13 iunie 2014, iar în perioada 16-18 iunie va avea loc înscrierea la Evaluarea Naţională.

Examenele propriu zise de Evaluare Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a încep în 23 iunie. Ordinul privind organizarea evaluării naționale pentru absolvenţii clasei a VIII-a în anul școlar 2013-2014 prevede că exemenele vor începe cu proba scrisă la Limba si literatura română, iar pe 1 iulie vor fi afișate rezultatele finale. Examenul va fi supravegheat video și în 2014, iar camerele vor fi instalate și în sălile în care se descarcă subiectele, precum și în sălile în care se evaluează lucrările scrise.

Calendarul Evaluării Naţionale 2014

Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a: 13 iunie
Înscrierea la Evaluarea Naţională: 16 – 18 iunie
Limba si literatura română – proba scrisă: 23 iunie
Limba și literatura maternă – proba scrisă: 24 iunie
Matematică – proba scrisă: 25 iunie
Afişarea rezultatelor (până la ora 16.00): 27 iunie
Depunerea contestațiilor (orele 16.00 – 20.00): 27 iunie
Rezolvarea contestațiilor: 28 iunie – 30 iunie
Afișarea rezultatelor finale după contestaţii: 1 iulie

 

Elevii claselor a XI-a şi a XII-a susţin simulări la nivel naţional ale examenului de BACALAUREAT. Testările încep din 3 martie.

Elevii de clasa a XI-a vor avea de susţinut probe scrise de simulare la limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică şi istorie. Potrivit Ministerului Educației Naționale (MEN), elevii de clasa a XI-a vor fi evaluaţi din materia parcursă până la data susţinerii testului.

“Modelul de examen va fi pilotat cu subiecte parcurse în primul semestru din clasa a XI-a. Este important ca elevii să se familiarizeze cu atmosfera de examen şi modelul de subiecte. La anul (2015 – n.r.), când aceşti elevi vor fi în clasa a XII-a, vor a avea a doua simulări, de data aceasta cu subiecte din programa de bacalaureat. Din punct de vedere didactic, considerăm că este importantă această analiză, pentru că vedem nivelul de pregătire pentru două discipline. Este un avantaj pentru elev, chiar dacă materia respectivă nu face parte din programa de bacalaureat”, a declarat anterior ministrul Educaţiei.

Pentru proba de limba şi literatura română, din conţinuturile pentru simulare sunt exceptate următoarele: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada interbelică, perioada postbelică, curente culturale/literare românești în context european – conținuturi asociate competenței specifice 3.2; interpretări și judecăți de valoare exprimate în critica și în istoria literară – conținuturi asociate competenței specifice 4.3; autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Citeşte şi conţinuturi pentru simulare la matematică şi istorie: Lista continuturi simulare BAC clasele XI

Citește și SIMULARE examen BACALUREAT 2014. Proba la limba română. Vezi MODELE de SUBIECTE și BAREME

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: BAREMELE de CORECTARE la proba de limba și literatura română pentru clasele a XI -a și a XII -a

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Vezi SUBIECTELE la Limba și literatura română . Nivel de dificultate mediu în opinia elevilor din Alba

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: MODELE de SUBIECTE cu BAREME pentru proba la MATEMATICĂ, la toate profilurile

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: SUBIECTELE la MATEMATICĂ pentru clasa a XI-a și a XII-a. Proba obligatorie a profilului

Citește și SIMULARE BACALAUREAT 2014: Modele de SUBIECTE și BAREME pentru proba la ISTORIE

Elevii de clasa a XII-a: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările care au urmat cursurile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie.

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

La proba de limba şi literatura română, pentru simulare, sunt exceptate următoarele conținuturi: reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală – conținuturi asociate competenței specifice 1.1; textul dramatic postbelic – conținut asociat competenței specifice 2.3; limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii – conținut asociat competenței specifice 2.5; perioada postbelică – conținut asociat competenței specifice 3.2; autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.

Vezi în continuare conţinuturi pentru simularea examenului de Bacalaureat pentru elevii de clasa a XII-a pentru matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, ligică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie, filosofie: Lista continuturi simulare BAC clasele XII

Ca şi în cazul simulărilor de Evaluare Naţională, rezultatele obţinute de elevi la simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional sunt analizate la nivelul fiecărei unitati de învăţământ în care s-au desfăşurat simulările naţionale din anul şcolar 2013-2014, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinte cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptarii unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Potrivit ministerului, simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naţionale, respectiv a unui examen de bacalaureat naţional, şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale sau liceale.

CALENDAR Simulare BACALAUREAT 2014:

Limba şi literatura română – probă scrisă (3 martie)

Limba şi literatura maternă – probă scrisă (4 martie)

Proba obligatorie a profilului – probă scrisă (5 martie)

Proba la alegere a profilului şi specializării – probă scrisă (7 martie) – doar pentru elevii claselor a XII-a

Rezultatele vor fi afişate în 14 martie.

Calendarul Examenului de Bacalaureat 2014, Sesiunea iunie-iulie 2014

26 – 30 mai 2014 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen

30 mai 2014 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

10 – 12 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

11 – 13 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

16 – 20 iunie 2014 Evaluarea competenţelor digitale – proba D

23 – 27 iunie 2014 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C

30 iunie 2014 Limba şi literatura română – proba E) a) – proba scrisă

1 iulie 2014 Limba şi literatura maternă proba E) b) – proba scrisă

2 iulie 2014 Proba obligatorie a profilului – proba E) c) – proba scrisă

4 iulie 2014 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – proba scrisă

7 iulie 2014 Afişarea rezultatelor (până la ora 12:00)

7 iulie 2014 Depunerea contestaţiilor (orele 12:00 – 16:00)

8 -10 iulie 2014 Rezolvarea contestaţiilor

11 iulie 2014 Afişarea rezultatelor finale

Programul cursurilor şi al vacanţelor în anul şcolar 2013-2014

Cursurile au reînceput luni, 6 ianuarie 2014 şi continuă până vineri, 31 ianuarie 2014. Din 1 februarie (care pică sâmbătă) până în 9 februarie 2014 (duminică), elevii intră în vacanța intersemestrială. Semestrul al II-lea începe luni, 10 februarie 2014 şi se încheie vineri, 11 aprilie 2014, iar în vacanţa de primăvară de sâmbătă, 12 aprilie 2014 până marți, 22 aprilie 2014.

De miercuri, 23 aprilie 2014 până vineri, 20 iunie 2014 sunt programate cursuri, iar de sâmbătă, 21 iunie 2014 începe vacanţa de vară, până duminică, 14 septembrie 2014.

În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri.

Săptămâna 7–11 aprilie 2014 din semestrul al doilea este săptămână dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare, în cadrul programului numit „Şcoala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!”, având un orar specific.

Tezele din semestrul al II-lea al anului şcolar 2013-2014 se susţin, de regulă, până la data de 23 mai 2014.

Ministrul Educaţiei vrea ca profesorii care fraudează să nu mai fie la catedră, ca legea să fie mult mai clară cu privire la măsurile care pot fi adopta în situaţii de fraudă. În noul an şcolar, autorităţile vor mai multe controale în şcoli, verificarea absenţelor, o situaţie clară a incidentelor şi măsuri anti-fraudă, dar şi începerea pregătirilor pentru bacalaureat din prima zi de şcoală.

În plus, anul şcolar 2013-2014 aduce mai multe zile cu program special pentru elevi. Pe lângă vacanţă, unităţile de învăţământ vor celebra prin activităţi specifice 5 octombrie ca Ziua internaţională a educaţiei şi 5 iunie în cinstea Învăţătorului. Iar în semestrul al doilea, săptămâna 7 – 11 aprilie, toţi elevii vor participa la activităţi extracurriculare şi extraşcolare. Titlul programului este “Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” şi va avea un program special.

Noutățile anului școlar:

1. Extinderea evaluărilor la nivel naţional pentru clasele: a II-a, a IV-a şi a VI-a

2. Simulări pentru clasele: a VIII-a, a XI-a şi a XII-a

3. Media pentru admiterea la liceu: 25% media anilor gimnaziali + 75% evaluarea naţională.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

LOCURI de MUNCĂ în Alba. Peste 240 de posturi în Alba Iulia, Blaj, Sebeş, Cugir şi Cîmpeni. Oferta completă

Publicat

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 16 ianuarie 2018.

Sunt disponibile 248 de locuri de muncă în județul Alba, în mai multe domenii.

Agenţia locală pentru ocuparea forţei de muncă Alba Iulia (140 de posturi) – 0258 831 137

Sef serviciu institutie publica – Primăria municipiului Alba Iulia – 1

Consilier administratia publica – Primăria municipiului Alba Iulia – 1

Zidar rosar-tencuitor – Monolit Junior SRL – 2

Muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – Monolit Junior SRL – 4

Instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze – Monolit Junior SRL – 2

Finisor terasamente – Monolit Junior SRL – 2

Dulgher (exclusiv restaurator) – Monolit Junior SRL – 2

Agent reclama publicitara – Aspex Romania SRL – 1

Stivuitorist – IPEC SA – 1

Ambalator manual – IPEC SA – 10

Marcator piese – IPEC SA – 10

Dispecer – Gicu Trans SRL – 1

Lucrator comercial – Dacia SA – 2

Tehnician energetician/electrician – Crystal Group SRL – 1

Inginer retele electrice – Crystal Group SRL – 1

Inginer electroenergetica – Crystal Group SRL – 1

Electrician montare si reparatii aparataj electric de protectie, relee, automatizare – Crystal Group SRL – 1

Electrician de întretinere si reparatii – Crystal Group SRL – 1

Functionar administrativ – Azets Insight SRL – 10

Economist în economie generala – Azets Insight  SRL – 5

Zidar restaurator – Podaro Car SRL – 2

Muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – Podaro Car SRL – 5S

Dulgher restaurator – Podaro Car SRL – 2

Ajutor bucatar – PFA Perța Eleonora „Nori” – 1

Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – Pema Electrotehnic SRL – 10

Confectioner cablaje auto – Pema Electrotehnic SRL – 10

Agent de vânzari – Bayern Mobile Solution SA – 1

Magaziner – San Electroterm Grup SRL – 1

Muncitor necalificat la spargerea si taierea materialelor de constructii – San Electroterm Grup SRL – 15

Receptionist – Kinetic Bio Point SRL – 1

Receptionist – Kinetic Vital Plus SRL – 1

Receptioner de hotel – New Fan SRL-D – 1

Optician medical – New Lentini SRL – 1

Agent de securitate – SGPI Security Force SRL – 4

Femeie de serviciu – Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” – 1

Asistent medical generalist – Terra Aster SRL – 2

Asistent medical laborator – Terra Aster SRL – 1

Electrician de întretinere si reparatii – Yana-Ius SRL – 1

Electromecanic masini si echipamente electrice – Yana-Ius SRL – 1

Lacatus-montator masini electrice rotative, transformatoare si aparataj electric – Yana-Ius SRL – 1

Strungar la masini de prelucrat în coordonate – Yana-Ius SRL – 1

Agent de vânzari – Satrotec SRL – 1

Analist calitate – Satrotec SRL – 1

Asistent manager – Satrotec SRL – 1

Consultant intern în resurse umane – Satrotec SRL – 1

Gestionar depozit – Satrotec SRL – 1

Operator calitate flux – Satrotec SRL – 2

Operator mase plastice – Satrotec SRL – 1

Reglor la masini de prelucrare mase plastice – Satrotec SRL – 2

Sculer-matriter – Satrotec SRL – 1

Șef birou calitate – Satrotec SRL – 1

Sef formatie – Satrotec SRL – 3

Șef serviciu plan producție – Satrotec SRL – 1

Specialist in achizitii – Satrotec SRL – 1

Tehnician normare, salarizare, organizare – Satrotec SRL – 1

AJOFM – Punct de lucru Blaj (29 de posturi) – 0725 225 883

Excavatorist pentru excavatoare cu rotor de mare capacitate – Prestari Servicii Emion SRL – 2

Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – I.A.M.U. SA – 5

Masinist la masini speciale de aschiere – I.A.M.U. SA – 1

Inginer agronom – Stațiunea de Cercetare și Dezvoltare pentru Cultură și Vinificație – 2

Economist în economie generala – Stațiunea de Cercetare și Dezvoltare pentru Cultură și Vinificație – 1

Agent de securitate incinta (magazin, hotel, întreprindere etc.) – Stațiunea de Cercetare și Dezvoltare pentru Cultură și Vinificație – 1

Medic veterinar – Cabinet Medical Veterinar Dr. Călinescu Luminița

Tehnician veterinar – 1

Muncitor necalificat la spargerea si taierea materialelor de constructii – San Electroterm Grup SRL – 15

AJOFM – Punct de lucru Sebeş (36 posturi) – 0725 225 885

Magaziner – Savini Due SRL – 1

Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – Rapel SA – 5

Marochiner-confectioner marochinarie, dupa comanda – Mavaro Industry SRL – 2

Crescator-îngrijitor de animale domestice pentru productia de lapte si carne – Lactoferm SRL – 3

Muncitor necalificat la ambalarea produselor solide si semisolide – Holzindustrie Schweighofer București SRL – 10

Marochiner-confectioner marochinarie, dupa comanda – Agr Pelletterie Sebeș SRL – 5

Asamblator-montator articole marochinarie – Agr Pelletterie Sebeș SRL – 5

Muncitor necalificat în industria confectiilor – Agr Pelletterie Sebeș SRL – 5

AJOFM – Punct de lucru Cugir (16 posturi) – 0725 225 881

Sudor – Usitech SRL – 1

Frezor universal – Usitehc SRL – 1

Operator la masini-unelte cu comanda numerica – Societatea Uzina Mecanica Cugir SA – 2

Strungar universal – Societatea Uzina Mecanica Cugir SA – 1

Muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – Societatea Uzina Mecanica Cugir SA – 2

Manipulant marfuri – Elit SRL – 6

Operator la masini-unelte cu comanda numerica – Star Transmission SRL – 2

Termist-tratamentist – Star Transmission SRL – 1

ALOFM Cîmpeni (27 posturi) – 0725 225 884

Muncitor necalificat în industria confectiilor – Ariesul Prodimex SRL – 10

Confectioner-asamblor articole din textile – Ariesul Prodimex SRL – 2

Vânzator – Ariesul Conf SA – 1

Muncitor necalificat în industria confectiilor – Ariesul Conf SA – 5

Confectioner-asamblor articole din textile – – Ariesul Conf SA – 5

Sofer autocamion/masina de mare tonaj – Romfer SRL – 1

Muncitor necalificat la ambalarea produselor solide si semisolide – Alextrans Lari SRL – 1

Functionar economic – Sergiu Trans Agregate SRL – 1

Manager proiect – Marius & Crinela SRL – 1

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

De astăzi: Locuitorii din Ocna Mureş pot plăti online taxele şi impozitele locale. Exemple de calcul

Publicat

De marţi, 16 ianuarie, locuitorii din Ocna Mureş şi localităţile aparţinătoare pot plăti online taxele şi impozitele locale, transmite primăria. Consultarea informațiilor deținute de administraţia locală și plata restanțelor se fac pe bază de CNP pentru persoane fizice respectiv CUI pentru persoane juridice.

Reprezentanţii administraţiei locale au dat şi exemple de calcul luând în considerare valorile de impozitare pe proprietăți, aferente anului 2018.

Exemplul 1: Apartament două camere, 45 mp, mai vechi de 30 de ani (construit până în 1987), zonă A

– în anul 2017 – 112 lei

– în anul 2018 – 125 lei, creștere 13 lei

Impozitul pe cotă parte teren aferent la apartament:

– în anul 2017 – 8 lei

– în anul 2018 – 10 lei, creștere 2 lei

Impozit total:

– în anul 2017 – 120 lei

– în anul 2018 – 135 lei, creștere totală exemplul de mai sus 15 lei

Exemplul 2: Casă de locuit 140 mp, mai veche de 50 de ani, zonă A cu 15 mp anexe cărămidă și 15 mp anexe lemn, 200 mp curți construcții, 800 mp arabil (intravilan)

Impozit casă și anexe:

– în 2017 – 208 lei

– în 2018 – 231 lei, creștere 23 lei

Pe teren 200 mp curți construcții:

– în 2017 – 105 lei

– în 2018 – 131 lei, creștere 26 lei

Pe 800 mp teren arabil (intravilan):

– în 2017 – 212 lei

– în 2018 – 7 lei, scădere 205 lei

În total pentru proprietatea folosită în exemplul 2 suma totală este:

– în 2017 – 525 lei

– în 2018 – 369 lei, în total pentru exemplul de mai sus scădere 156 lei.

„În 2018 se elimină prevederea din actualul Cod Fiscal prin care obligatoriu din grădini (teren arabil intravilan) 400 mp se impozitau ca fiind curți construcții. Așa se explică scăderile valorilor noilor impozite.

În orașul Ocna Mureș, având în vedere că există un număr semnificativ de case vechi (peste 50 de ani), cu suprafață utilă de peste 100 mp și cu grădină (arabil intravilan) de minim 800 mp. Spre exemplu la începutul lui 2017 în oraș existau 3.896 locuințe tip case și 830 de locuințe tip apartamente.

Este evident că bugetul local va fi puternic afectat în sensul că creșterea moderată de aproximativ 12% a impozitului la cele 830 de apartamente din oraș nu va compensa scăderea de peste 40% a impozitului la cele 3.896 de locuințe tip casă. Efectul noilor modificări ale impozitelor are asupra bugetului local o scădere cu cel puțin 250.000 lei a încasărilor prognozate pentru 2018”, precizează primarul Siliu Vinţeler. Susţine că nu reprezintă însă un motiv pentru ca administrația locală să le fi crescut semnificativ taxele și impozitele locale sau să nu le fi redus semnificativ, în situaţiile în care acest lucru a fost posibil.

Taxele şi impozitele locale se pot plăti online AICI.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Proiectul „Eminescu și Blajul”, la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Alba Iulia

Publicat

La Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Alba Iulia, săptămâna „Eminescu” a debutat luni, 15 ianuarie, printr-un proiect amplu la care au participat elevi  din ciclul gimnazial, intitulat „Eminescu și Blajul”.

Desfășurat pe patru secțiuni, literatură, fotografie, film scurt și desen-pictură, acesta a reunit prezentările elevilor, sub formă de proză scurtă, PowerPoint, film și expoziție de lucrări plastice, realizate în urma unei excursii de documentare în „Mica Romă”, pe urmele pașilor lui Eminescu.

Au fost surprinse principalele simboluri ale Blajului care poartă amprenta trecerii marelui poet: Teiul lui Eminescu, cele două statui înfățișând bustul poetului, Piața 1848, lacul Chereteu, Izvorul Crăiesei, casa în care acesta a locuit, pe strada Astrei, Catedrala greco-catolică „Sfânta Treime”.

Elevii s-au implicat cu dăruire și au realizat un moment de o încărcătură emoțională deosebită, încununat cu cântecele corului „Speranța” coordonat și dirijat de profesorul Tudor Bogdan.

Miercuri,  17 ianuarie, clasele IV-a vor desfășura un montaj literar-muzical intitulat „Dor de Eminescu” coordonat de profesoarele pentru învățământul primar Mirela Petric și Carmen Buda. Vor fi organizate expoziții inspirate din operele eminesciene, se vor recita poezii și vor fi interpretate cântece pe versuri eminesciene.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

De la cele mai vechi până la cele mai noi televizoare (P)

Publicat

Cu toții avem televizoare în casă. Unii avem televizoare achiziționate de părinții noștri, alții avem televizoare lăsate de proprietari, dar mai sunt și persoane care și-au achiziționat propriile televizoare. Înainte de a achiziționa televizoare, trebuie să facem un studiu sumar al pieței. Acesta va putea implica, pentru cei curioși, și un studiu de istorie, aflând, astfel, cum s-a ajuns de la cele mai vechi până la cele mai noi televizoare.

Dacă nu avem casele dotate cu televizoare by default, vom fi nevoiți să parcurgem un proces de selecție dintr-o gamă infinită de modele. Acest proces de selecție e necesar pentru a înțelege că, dincolo de design-ul, uneori asemănător, există televizoare cu performanțe diferite, care implică, bineînțeles, și variații de preț.

Cu siguranță că mulți dintre noi suntem familiarizați cu cele mai vechi tipuri de televizoare (dintre cele pe care le putem găsi încă pe piață). E vorba de acele televizoare cu tub, care ocupă destul de mult spațiu și cu care mulți dintre noi suntem obișnuiți din vremea copilăriei. Când a avansat tehnologia în materie de televizoare, aceste televizoare au devenit mult mai accesibile din punct de vedere al prețului, însă ele au fost oricum înlocuite în casele multora de televizoare mai noi.

Următoarele televizoare care au făcut valuri pe piață au fost LCD-urile. Acestea au venit, în primul rând, cu o diminuare a spațiului necesar pentru televizoare, având display-uri subțiri și fiind dotate cu panouri acoperite cu cristale lichide, care se folosesc de surse exterioare de lumină pentru a crea imaginea. Tehnologia a mers mai departe, creând televizoare LED, care au înlocuit becurile fluorescente de la LCD-uri cu LED-uri. Aceste televizoare au dimensiuni și mai reduse și se găsesc la prețuri accesibile, motiv pentru care sunt cele mai căutate televizoare de pe piață.

Televizoarele plasmă s-au rupt de tehnologia LCD, având două foi de sticlă între care se află un amestec de gaze, aceste gaze iluminând pixelii de pe ecran la alimentarea cu curent. Tehnologia acestor televizoare se aseamănă destul de mult cu tehnologia folosită la televizoare cu tub. Merită menționat faptul că aceste televizoare redau foarte bine culorile naturale, acesta fiind și unul dintre punctele forte ale vechilor televizoare CRT – televizoare cu tub. Nu în ultimul rând, avem televizoare OLED, acestea fiind cele mai noi modele, însă sunt și cele mai scumpe televizoare la momentul actual. Aceste televizoare folosesc LED-uri organice, consumând cu 40% mai puțin curent și nu necesită sursă de lumină, deoarece display-ul alcătuit din componente organice emite lumina atunci când ia contact cu sursa de electricitate.

Concluzionând, putem afirma că, în ziua de azi, găsim televizoare la prețuri pentru buzunarele tuturor, toate fiind de o calitate ridicată, datorită economiei de piață și redând cu o mare fidelitate imaginea reală, fiindcă ce ne putem dori de la televizoare, dacă nu să fim conectați la lumea reală?

Citește mai departe
Publicitate

ABRUD

După Transalpina, a fost închisă și Transursoaia, care face legătura între Alba și Cluj, prin Munții Apuseni

Publicat

Zăpada care a căzut în mai multe zone din țară nu a creat probleme la nivelul drumurilor naționale. Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a informat în această dimineață că nu sunt anunţate drumuri naţionale sau autostrăzi cu circulaţia oprită din cauza vreunui eveniment rutier sau a vremii nefavorabile, nici probleme semnificative privind fluenţa traficului pe arterele principale.

Cu toate acestea, pe teritoriul județului Alba există două tronsoane de drum național închise. Primul este DN 67 C (Transalpina) pe care circulația este interzisă între kilometrii 35 şi 79, în perioada 01.11.2017 – 31.05.2018, conform dispoziţiilor de închidere în perioadele de iarnă şi primăvară. Este vorba despre porțiunea dintre Șugag și Rânca. Pe porțiunea Șugag – barajul de la Oașa, se circulă totuși în condiții de iarnă, cu toate că din punct de vedere formal, drumul este închis.

După Transalpina, traficul rutier a fost închis și pe DN1R, de la Poiana Horea (județul Cluj) la Matișesti (județul Alba) pe tronsonul kilometric 58-62, a mai anunțat marți centrul Infotrafic al Poliției Române. Localnicii din Munții Apuseni mai numesc această porțiune de drum Transursoaia.

Potrivit CNAIR, închiderea circulatiei a fost necesară deoarece aceste sectoare de drum se află în zone de munte izolate, unde nu există localități, fiind frecvente căderile abundente de zăpadă și viscolele, condiții în care drumurile nu pot fi deszăpezite, iar traficul nu se poate desfașura în condiții de siguranță.

”Având în vedere că pe mai multe artere naţionale, cu precădere cele din zonele montane, circulaţia rutieră se desfăşoară în condiţii de iarnă, sfătuim conducătorii auto să nu pornească la drum cu autovehiculul neechipat corespunzător, să adapteze viteza de deplasare la condiţiile meteo-rutiere, să nu bruscheze comenzile maşinii şi să utilizeze cu precădere frâna de motor, pentru a preveni producerea evenimentelor rutiere” se mai arată într-un comunicat al Poliției Române.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate