Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Femeie din Miercurea Sibiului, cu dosar penal la Sebeş. A furat ochelari de soare dintr-un magazin

avatar

Publicat

în

ochelari soareO femeie în vârstă de 50 de ani din Miercurea Sibiului este cercetată de Poliţia Sebeş, după ce a furat mai multe perechi de ochelari de soare dintr-un magazin din oraş.

Fapta a fost sesizată la Poliţie duminică, la ora 14.15. În urma cercetărilor efectuate, la scurt timp, poliţiştii de siguranţă publică din cadrul Poliţiei Municipiului Sebeş au identificat-o pe C.L. de 50 de ani din Miercurea Sibiului, judeţul Sibiu, care sustras mai multe bunuri (ochelari de soare), dintr-o societate comercială din Sebeş.

Prejudiciul a fost recuperat si predat părţii vătămate iar faţă de femeie a fost întocmit un dosar penal în care este cercetată sub aspectul comiterii infracțiunii de furt.

ACTUALITATE

Raport ITM: muncă „la negru” şi amenzi de sute de mii. Controale de amploare la firme mari din Alba

avatar

Publicat

în

Corpul de control Relaţii de Muncă din  cadrul ITM Alba a derulat 1.371 de controale la agenţii economici de pe raza judeţului, în primele 9 luni ale anului 2017. A dat amenzi de peste 440.000 lei şi a depistat peste 30 de cazuri de muncă “la negru”.

În  perioada ianuarie-septembrie 2017, au fost aplicate 140  sancţiuni, în cuantum de 441.200 lei , respectiv 52 de amenzi contravenţionale şi 88 avertismente scrise.

În controalele efectuate de către inspectorii de muncă, în primele 9 luni ale anului, au fost depistate în lucru, fără forme legale de angajare, 32 persoane, din care 9 femei si 3 tineri sub 18 ani. Pentru aceste abateri s-au aplicat amenzi în valoare de 300.000 lei, către 18 de angajatori.

Totodată, au fost constatate 2.437 deficienţe, fiind dispuse tot atâtea măsuri obligatorii pentru intrarea în legalitate.

Deficienţele constatate în timpul controalelor au constat în principal, în următoarele:

– primirea la lucru a persoanelor fără întocmirea formelor legale de angajare

– lipsa controlului medical la încadrarea în muncă/absenţa fişelor de aptitudini –  neîntocmirea programării efectuării concediilor de odihnă/neefectuarea concediilor de odihnă aferente anului 2015

– nu s-au întocmit dosare de personal/nu conţin actele necesare angajării

– neîntocmirea regulamentului intern/nu conţine categoriile de dispoziţii minime prevăzute de lege/nu a fost afişat la sediul societăţii şi nu a fost adus la cunoştinţa salariaţilor

– neconducerea/conducerea defectuoasă a evidenţei timpului de muncă prestat de fiecare salariat

– nu se face dovada achitării drepturilor salariale/nu se respectă data plăţii drepturilor salariale prevăzută în contractul individual de muncă

– nu s-a clarificat la încetarea activităţii, situaţia de personal a salariaţilor în sensul că nu s-a emis şi comunicat salariatului decizia de încetare a contractului de muncă

– neconducerea ori completarea necorespunzătoare a registrului electronic de evidenţă a salariaţilor în format electronic, Revisal, precum şi nepăstrarea acestuia la sediul societăţii

– netransmiterea în Revisal a modificărilor prilejuite de noile angajări ori de modificarea sau încetarea unor raporturi de muncă în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare

– neplata indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă salariaţilor aflaţi în concediu medical

– neplata orelor suplimentare/ orelor prestate în zilele de repaus săptămânal/orelor  prestate în timpul nopţii

– nu a fost iniţiată de către angajator  procedura de negociere a  contractului colectiv de muncă/nu a fost înregistrat la ITM  Alba, contractul colectiv de muncă încheiat la nivelul societăţii

– neinformarea ITM Alba cu privire la faptul că în cadrul unităţii se prestează activitate în timpul nopţii

– nerespectarea procedurii cercetării disciplinare prealabile în cazul antrenării răspunderii disciplinare a salariaţilor

– nu s-a restituit salariaţilor un exemplar din contractele individuale de muncă după înregistrarea acestora în aplicaţia electronică Revisal

– acordarea de către angajator de concedii fără plată în absenţa unor cereri ale salariaţilor formulate în acest sens, pentru a se sustrage de la plata contribuţiilor legale datorate bugetului de stat şi bugetului asigurărilor sociale de stat

– refuzul angajatorului de a elibera la încetarea contractelor de muncă, adeverinţe de vechime care sunt necesare pentru depunerea dosarului pentru ajutorul de şomaj

– contractele individuale de muncă au fost întocmite la o dată ulterioară începerii  activităţii salariatul fiind frustrat de o parte din vechimea în muncă realizată în unitatea respectivă

– contractele individuale de muncă cu timp parţial nu conţin elementele obligatorii prevăzute de lege(art.105 alin.1. Codul Muncii)

Controale de amploare, la firme mari. Ce au descoperit inspectorii de muncă

În intervalul ianuarie-septembrie 2017 au fost derulate controale de fond la 7 societăţi: Apulum SA Alba Iulia, Apa CTTA SA Alba Iulia, Savini Due Sebeş, Trend SRL Alba Iulia, Arieşul Conf SA Baia de Arieș, Montana Popa SRL Blaj, Artipan SRL Alba Iulia.

În aceste controale, s-a verificat modul în care angajatorii aplică prevederile legislaţiei muncii şi clauzele din contractele colective de muncă, fiind realizată o analizp de ansamblu a activităţii în domeniul relaţiilor de muncă şi al evidenţei muncii, în vederea eliminării deficienţelor constatate şi conştientizării angajatorilor pentru respectarea legislaţiei muncii. Este vorba despre controale de anvergură, fiind selectaţi în general agenţii economici reprezentativi din economia judeţului Alba. Acest tip de control se efectuează de regulă în brigadă, prin participarea unor inspectori de muncă din compartimentul Relaţii de Muncă şi din compartimentul Sănătate şi Securitate în Muncă.

În cazul acestor controale, se urmăreşte cu precădere respectarea clauzelor cuprinse în  contractele colective de muncă, referitoare la condiţiile de muncă şi salarizare, precum şi alte drepturi şi obligaţii ce decurg din raporturile de muncă. În acest sens, în timpul controalelor efectuate se poartă discuţii cu liderii de sindicat/reprezentanţii salariaţilor, pentru a constata modul în care partenerii sociali îşi îndeplinesc obligaţiile asumate prin contractul colectiv de muncă. Urmare a verificărilor efectuate, şi a discuţiilor avute cu liderii sindicali, a rezultat faptul că în general se respectă clauzele stabilite prin contractele colective de muncă, între partenerii sociali neexistînd divergenţe în ceea ce priveşte aplicarea acestora.

De asemenea, au fost constatate cazuri în care, deşi s-a prevăzut un capitol referitor la formarea profesională, nu a fost elaborat cu consultarea reprezentanţilor salariaţilor planul de formare profesională a salariaţilor, anexă la contractul colectiv de muncă.

În această perioadă s-a inregistrat la ITM Alba o notificare de concediere colectivă.

În ceea ce priveşte registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic, din controalele efectuate s-a constatat faptul că nu toţi angajatorii respectă prevederile legale în materie. Astfel, au fost constatate  situaţii în care angajatorii  nu au  întocmit registrul în forma prevăzută de lege, nu l-au transmis în termenul legal la ITM Alba sau, situaţia cea mai frecvent întâlnită, nu s-au  transmis modificările intervenite în termen de 20 zile de la data apariţiei acestora. Prin urmare, angajatori aflaţi în aceste situaţii au fost sancţionaţi contravenţional, în majoritatea cazurilor fiind aplicate sancţiuni pecuniare.

ITM precizează că s-a pus un accent deosebit pe respectarea de către angajatori a egalităţii de şanse şi tratament în relaţiile de muncă. În controalele efectuate nu au depistate situaţii de discriminare între femei şi bărbaţi, însă s-au dispus în sarcina angajatorilor măsuri obligatorii în sensul informării salariaţilor cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care aceştia le au, în condiţiile Legii 202/2002. Totodată, au fost dispuse măsuri cu privire la stabilirea prin regulamentul intern a sancţiunilor disciplinare aplicabile salariaţilor care încalcă demnitatea personală a altor salariaţi prin acţiuni de discriminare, precum şi a măsurilor de interzicere a hărţuirii sexuale.

În ceea ce priveşte activitatea de selecţie şi plasare a  forţei de muncă în străinătate, s-a stabilit că în prezent sunt 8 unităţi de acest gen, înregistrate la  ITM Alba. În urma verificărilor  efectuate la sediul social al societăţilor s-a  constatat faptul că numai 3 dintre aceste societăţi  practică în prezent activitate de selecţie şi plasare de forţă de muncă în străinătate.

Peste 200 de sesizări. Ce au reclamat salariaţii sau alte persoane

În primele 9 luni din 2017, ITM Alba a înregistrat 212 sesizări, din care 194 sesizări scrise, 11 în audienţă şi 7 sesizări telefonice; dintre acestea, 80% au fost soluţionate favorabil salariaţilor, iar în 20% din cazuri, petenţii au fost îndrumaţi să se adreseze instanţei de judecată competente sau altor instituţii abilitate.

Problemele sesizate se referă în general la:

– neplata drepturilor salariale la termenele prevăzute în contractele individuale de muncă, situaţii echivalente cu negarantarea în plată a salariului de bază minim brut pe economie

– necompensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat la încetarea contractului individual de muncă

– neeliberarea adeverinţei necesare înscrierii la şomaj a salariaţilor

– neplata îndemnizaţiei de concediu medical

–  concedieri nelegale  dispuse de angajator

– muncă fără forme legale de angajare.

Citește mai departe

ACTUALITATE

ȘAPTE ani de Alba24! Bine informați, bine-crescuți! Acum cu un design nou, mai ușor de citit

avatar

Publicat

în

Octombrie 2010, data la care intra în calculatoarele și telefoanele voastre un nou site de știri locale-Alba24.ro. Era încă devreme pentru știrile online, în plină criză economică, în care până și televiziunile, vedetele mass-media, începeau să simtă efectele tăierilor de bugete. Pentru presa scrisă era evident încă de pe atunci că viața lungă se apropia pe repede înainte de un sfârșit nu tocmai glorios. Site-urile de știri începeau să prindă glas, subțire ce-i drept, sub-finanțate crunt și privite cu destulă neîncredere și scepticism atât de public, cât și de advertiseri.

Ce-i aia online? Parcă ziceați că sunteți ziar? Noi cum punem la dosarul cu șină reclama lângă factură? Cam asta auzeam în majoritatea negocierilor pentru cei câțiva bănuți pe care-i ceream pentru reclamă. La fel cum oameni de presă cu care până atunci împărțisem o pâine în Realitatea TV Alba Iulia sau la România liberă, se uitau la noi ca la niște ciudați când le propuneam să scrie în Alba24.  

Suntem la 7 ani distanță. Alba24 a crescut odată cu Internetul. Odată cu smartphone-ul nelipsit din buzunarul oricărui adolescent, adult sau chiar pensionar. Am crescut odată cu generația de boboci de liceu din 2010, 2011, 2012 care au acum 19-22 de ani, drept de vot și un cuvânt de spus în societatea românească. Am fost primii care i-am băgat în seamă și ei au fost mândri să se lupte pentru titlurile de Miss și Mister Alba24. După noi s-au luat și alții, dar nu a mai contat. Am fost trend-setteri într-un județ de followers.

Și am continuat să creștem și să inovăm. Am adus pe rând la „Testul de sinceritate” – primul talk-show online din Alba – oamenii importanți ai județului și chiar ai țării. Au venit la noi, ca să-i „provocăm” (cuvântul preferat al moderatorului nostru), președintele Iohannis, șefi de partide și de instituții, oameni de afaceri și oameni normali, dar cu un cuvânt de spus. Am crescut odată cu Facebook.

Am adus pe telefoanele voastre live-urile din orice colț al orașului. La protestele din iarna anului trecut aveam pe live simultan aproape 2000 de urmăritori, un record local absolut! V-am făcut colegii noștri de redacție printr-un produs editorial pe care, da, tot noi l-am făcut prima dată în Alba -„Stirea ta pe Alba24”. Ne minunăm și noi de cât de activi și implicați sunteți! Zilnic primim de la voi pe Facebook, WhatsApp sau e-mail știri care s-au petrecut sub ochii voștri. De la parcări mai puțin inspirate până la accidente sau sesizări pentru autoritățile locale. Toate vin zilnic de la voi, cititorii Alba24, cărora nimic nu le scapă și de care suntem mândri.

Nu ne place să facem paradă cu audiența noastră, dar tot pentru voi vă spunem că sunteți mulți. Zilnic ne citesc între 15.000 și 25.000 de oameni. Așa spune Trafic.ro, la fel zice Google Analytics. Pe Facebook avem acum 94.005 oameni care ne apreciază. Sunteți mulți și vă mulțumim. La fel cum mulțumim tuturor firmelor care au înțeles ce înseamnă publicitatea și fără care nu puteam rezista.

Azi, când împlinim 7 ani, ne facem și vă facem un cadou. Un Alba24.ro nou-nouț. O nouă temă de site la care lucrăm de aproape 3 luni și care arată și funcționează la niște standarde la care nici nu visam acum 2-3 ani. E o temă complet responsivă care se adaptează automat la ecranul de pe care ne citești, cu mult conținut, care se încarcă extrem de repede și de care suntem mândri.

Să-l folosești sănătos, cititorule Alba24!

Citește mai departe

ACTUALITATE

Alba Iulia, premiul IRU pentru gestionarea fluxurilor de turiști care vin cu autocarul în oraș

avatar

Publicat

în

Uniunea Internaţională a Transportatorilor Rutieri – IRU a acordat municipiului Alba Iulia ”Smart Move City Trophy”, o distincție importantă pentru modul de gestionare a fluxurilor de turiști care vin cu autocarele în oraș. IRU a apreciat eforturile orașului de a determina turiștii să utilizeze mai degrabă autocare, oferindu-le locuri de parcare speciale în apropierea principalelor atracții din zona Cetății Alba Carolina. 

”IRU este bucuroasă să anunțe câștigătorii premiilor SMART Move 2017. Transportul public din Malta câștigă premiul Bus Excellene Award pentru serviciile extraordinare oferite clienților săi iar municipalitatea din România este premiată cu City Trophy pentru atenția pe care o acordă autocarelor turistice care vizitează orașul și interesului pentru un sistem integrat de mobilitate” se arată într-un anunț făcut de uniune.

Primarul Mircea Hava a spus că ”Alba Iulia este decisă să devină o destinație turistică foarte bine cotată. Să facilităm accesul autocarelor turistice în oraș și să dezvoltăm un mediu primitor pentru vizitatorii care vin cu autocarul, reprezintă o componentă importantă a acestei ambiții. Premiul acesta, recunoașterea oficială a eforturilor noastre, ne arată nu doar că ne întreptăm în direcția bună ci că ne îndreptăm în cea mai bună direcție”.

Un premiu IRU a luat și Societatea de Transport Public S.A. Alba Iulia. În 2013, STP a câştigat premiul de excelenţă oferit de IRU (Uniunea Internaţională a Transportului Rutier) pentru cel mai bun operator de transport cu autobuze din Europa (IRU Bus Excellence Award 2013), premiu acordat acea dată pentru investiţii importante într-o flotă de vehicule confortabile şi ecologice pentru persoanele cu dizabilităţi şi pentru sistemul integrat de ticketing, gradul de satisfacţie al clienţilor şi politica de informare a călătorilor, la acea dată premiere în România.

Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) este o federație internațională formată din asociații naționale de transport și membri asociați din 74 de țări de pe 5 continente și reprezintă interesele operatorilor de transport cu autobuzele, cu autocarele, și cu camioanele, de la despre companii mari, cu flote de transport imense, până la operatori individuali, care dețin o singură mașină.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Trei tineri, din Sebeş şi Valea Lungă, cu dosare penale. Au fost opriţi de Poliţie, în trafic

avatar

Publicat

în

Trei tineri, din Sebeş şi Valea Lungă, care au condus maşini sub influenţa alcoolului sau fără permis s-au ales cu dosare penale, în weekend. Au fost opriţi în trafic de Poliţie, la Cugir, Blaj, respectiv Alba Iulia.

Vineri, 21 octombrie, în jurul orei 20.45, poliţiştii de siguranţă publică din cadrul Poliţiei Oraşului Cugir l-au depistat pe un bărbat de 29 de ani, din Sebeş, în timp ce conducea un autoturism, pe strada Griviţei din Cugir, fără a poseda permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule.

În noaptea de sâmbătă spre duminică, în jurul orei 3.40, poliţiştii Secţiei 5 Poliţie Rurală Blaj, în timp ce acţionau pe raza localității Valea Lungă, l-au depistat pe un bărbat de 31 de ani, din comuna Valea Lungă, care conducea un autoturism, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,41 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Blaj unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Duminică, 22 octombrie, în jurul orei 19.20, poliţiştii rutieri din Alba Iulia l-au depistat pe un bărbat de 34 de ani, din Sebeş, în timp ce conducea un autoturism pe strada Ştefan cel Mare din Alba Iulia, fiind sub influenţa băuturilor alcoolice.

În urma testării conducătorului auto cu aparatul etilotest, a rezultat valoarea de 0,68 mg/l alcool pur în aerul expirat, motiv pentru care a fost condus la spitalul din Alba Iulia unde i-au fost recoltate mostre de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Amenzi de aproape 100.000 de lei date de Poliţia Alba, într-o săptămână. 38 de permise, suspendate

avatar

Publicat

în

Aproape 800 de conducători auto, biciclişti şi pietoni care au încălcat regulile privind circulaţia pe drumurile publice au fost amendaţi de Poliţia Alba, săptămâna trecută. Au fost aplicate amenzi în valoare de 92.720 de lei, au fost reţinute 38 de permise de conducere şi retrase 7 certificate de înmatriculare, transmite IPJ Alba.

În perioada 16-22 octombrie, poliţiştii din structurile de poliţie rutieră din judeţul Alba, sprijiniţi de poliţiştii din structurile de ordine publică, atât din mediul urban cât şi din mediul rural, au organizat o acţiune, pe raza întregului judeţ, ce a avut ca scop prevenirea accidentelor de circulaţie şi depistarea participanţilor la traficul rutier care nu respectă prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice, potrivit sursei citate.

În cadrul acţiunii au fost aplicate 794 de sancţiuni contravenţionale, din care 264 pentru depăşirea regimului legal de viteză, 5 pentru consum de alcool, 18 pentru neacordarea de prioritate, 4 pentru depăşire neregulamentară, 74 pietonilor ce s-au angajat în traversări neregulamentare, 42 bicicliştilor ce au încălcat regulile de circulaţie, iar restul sancţiunilor au fost aplicate pentru alte abateri de la normele legale privind circulația pe drumurile publice.

Au fost reţinute 38 de permise de conducere, din care 9 pentru depășirea, cu peste 50 de kilometri/oră a limitei legale de viteză, 5 pentru consum de alcool, 4 pentru depăşire, 18 pentru neacordarea de prioritate, iar două pentru alte abateri şi au fost reţinute 7 certificate de înmatriculare.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 92.720 lei.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Teiuş: INCENDIU într-o gospodărie. Pagube de 45.000 lei după ce un tractor a fost distrus de flăcări

avatar

Publicat

în

Pompierii din Aiud, au fost chemaţi să intervină, în noaptea de vineri spre sâmbătă, pentru stingerea unui incendiu, în oraşul Teiuş. Flăcările au cuprins o anexă gospodărească (şură) de pe strada Primăverii, în care era şi un utilaj agricol. Pagubele au fost estimate la valoarea de 45.000 de lei.

Potrivit ISU Alba, Detașamentul de pompieri Aiud a intervenit, pe strada Primăverii din Teiuș,  pentru stingerea unui incendiu izbucnit la un utilaj agricol (tractor), proprietatea lui I.M.

Pompierii militari au acționat cu două autospeciale complexe de intervenție, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Teiuș. Ca urmare a acestui incendiu, au ars tractorul în proporție de 90%, circa 28 de mp din acoperișul anexei gospodărești confecționată din lemn cu învelitoare din ondulină bituminoasă și actele utilajului agricol.

Cauza probabilă a acestui incendiu o reprezintă un scurtcircuit electric produs la un cablu electric defect sau cu izolația deteriorată.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Sportivii clublui de dans „Life is Dance” din Alba Iulia, pe podium la Campionatul Național de Clase

avatar

Publicat

în

Una dintre cele mai puternice competiții de dans ale anului, Campionatul Național de Clase 2017 s-a desfășurat la Brașov, în weekend-ul 21-22 octombrie. Clubul de dans „Life is Dance” din Alba Iulia a fost prezent cu sportivi de la mic la mare, obținând rezultate remarcabile pe ringul de dans.

Rezultatele obținute de sportivii clubului de dans „Live is Dance”:

  • Ioana Tipter – Locul 1 – Solo Fete 8-9 ani
  • Alma Vanessa – Locul 2 – Solo Fete 8-9 ani
  • Dobra Maria – Locul 3 – Solo Fete 8-9 ani
  • Suardi Giulia – Locul 7 – Solo Fete 8-9 ani

Perechi:

  • Bogdan Balea și Tima Diana – Locul 12 Semifinaliști la Hobby 12-13 ani
  • Cătălin Bătușariu și Gabriela Tipter – Locul 24 la Clasa E 12-13 ani
  • Kevin Suardi și Tania Damian  – pereche mixtă Life is dance și Samara – Locul 6 finaliști la clasa E 10-11 ani
  • Luca Popa și Alexandra Man – Locul 12 Semifinaliști la clasa C 16-18 ani Latino
  • Raul Fodoran și Denisa Pasca – Locul 8 la clasa D 16-18 ani Standard
  • Ionuț Ionescu și Bianca Ionescu – campioni naționali la Clasa A 19-35 de ani 
Citește mai departe

ACTUALITATE

Tânăr de 19 ani din comuna Şona, ARESTAT preventiv. A furat bani, din două case, la Veseuş

avatar

Publicat

în

Un tânăr în vârstă de 19 ani din comuna Şona a fost reţinut de Poliţiştii Secţie 6 Poliţie Rurală Jidvei şi ulterior magistraţii au decis arestarea preventivă. Este cercetat pentru două furturi din locuinţe.

Potrivit IPJ Alba, tânărul a fost reţinut sâmbătă, 20 octombrie. În perioada 19-20 octombrie, ar fi profitat de neatenţia proprietarilor şi a pătruns în două locuinţe din Veseuş, comuna Jidvei, de unde a furat 50 de euro, 20 de lei şi un telefon mobil.

Poliţiştii l-au reţinut, pentru o perioadă de 24 de ore şi l-au prezentat Parchetului de lângă Judecătoria Blaj, iar ulterior a fost prezentat instanţei de judecată, care a dispus cercetarea sa în stare de arest preventiv, pe numele său fiind emis un mandat de arestare preventivă, pentru o perioadă de 30 de zile.

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO Cum a fost stins INCENDIUL ce a afectat 10 hectare de pădure, la Sălciua. Focul a ars două zile

avatar

Publicat

în

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Alba a transmis detalii despre intervenţia care a durat mai bine de 40 de ore, pentru stingerea incendiului ce a distrus, în weekend, 10 hectare, pe un versant în apropiere de Sălciua de Sus. În total, au acţionat peste 50 de pompieri, săteni şi pădurari, care s-au confruntat cu o zonă greu accesibilă şi condiţii meteo nefavorabile.

Vezi şi ARDE PĂDUREA la Sălciua. Incendiul s-a întins pe 10 hectare. Pompierii și sătenii se luptă cu focul

Vineri seara, prin numărul unic de urgențe 112 a fost anunțat (în jurul orei 21.30 – n.r.), un incendiu de vegetație uscată pe raza localităţii Sălciua de Sus – zona Tomeasa. Pompierii militari de la Stația de pompieri Cîmpeni au intervenit cu mijloace de intervenție, în cooperare cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Sălciua, pădurari și cetățeni din zonă.

Sâmbătă dimineața, Stația de Pompieri Cîmpeni cu șapte subofițeri și o autospecială de stins incendii, Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Sălciua și cetățeni din zonă au continuat să intevină pentru stingerea incendiului de vegetație uscată, litieră, lăstăriș și mărăciniș care a afectat o suprafață de aproximativ 10 hectare. Din cauza zonei greu accesibile, a suprafeței afectate și a condițiilor meteorologice nefavorabile, incendiul nu a putut fi lichidat.

Duminică dimineața, 34 de ofițeri și subofițeri cu cinci autospeciale de la Stația de pompieri Cîmpeni, Detașamentul de pompieri Aiud și Grupa Operativă a inspectoratului care s-a deplasat la locul incendiului pentru coordonarea intervenției, 6 voluntari de la Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Sălciua și 12 cetățeni au continuat să intervină pentru stingerea incendiului de vegetație uscată, litieră, lăstăriș și mărăciniș, reușind lichidarea acestuia la ora 17.00.

Cauza probabilă a acestui incendiu o reprezintă un foc lăsat nesupravegheat.

Atenţionări de la ISU Alba

Nerespectarea măsurilor specifice la efectuarea arderilor de vegetaţie uscată, mirişti şi resturi vegetale poate avea consecinţe grave asupra comunităţii prin pierderi de vieţi omeneşti, importante pagube materiale şi afectarea mediului înconjurător. Din acest motiv, cunoaşterea şi respectarea strictă a acestora constituie soluţia cea mai simplă şi mai puţin costisitoare, constituind în acelaşi timp o obligaţie morală şi civică a fiecărui cetăţean.

Pentru a evita eventualele evenimente în care aţi putea fi implicaţi, ISU reaminteşte regulile şi măsurile de prevenire a incendiilor la vegetaţie uscată, mirişti şi resturi vegetale.

În vederea realizării igienizării terenurilor prin ardere, cetăţenii au obligaţia de a solicita şi obţine, de la autorităţile competente, următoarele documente:

– permis de lucru cu focul, obţinut de la Primărie

– aprobare de la Agenţia de Protecţie a Mediului

Se exceptează de la această obligaţie, arderea vegetaţiei uscate şi a resturilor vegetale în cadrul gospodăriilor cetăţeneşti, dar cu respectarea strictă a măsurilor generale de stingere a incendiilor.

În cazul nerespectării prevederilor legale privind interzicerea arderilor de vegetație uscată Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură – APIA va aplica sancțiuni care ajung până la excluderea de la plata sprijinului financiar pentru deținătorii terenurilor igienizate prin incendierea vegetației uscate și care nu au obținut acceptul autorităților.

Garda Naţională de Mediu – Comisariatul Judeţean Alba va aplica amenzi în valoare de 3.000 – 6.000 lei persoanelor fizice şi 25.000 – 50.000 lei persoanelor juridice.

Pentru arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile fără obţinerea permisului cu foc şi/sau fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, cetăţenii (proprietarii de terenuri) sunt pasibili de sancţiune contravenţională, astfel: 1.000 – 2.500 lei.

sursa foto: Facebook (ISU Alba)

Citește mai departe

ACTUALITATE

Precizări de la Primăria Ciugud, despre casa din Teleac, blocată de modernizarea trotuarelor din sat

avatar

Publicat

în

Reprezentanţii Primăriei Ciugud au transmis precizări despre cazul gospodăriei din Teleac, blocate de modernizările din sat. Reamintim că o casă din localitate are poarta şi gardul “la milimetru” de noul trotuar, ce aproape depăşeşte, în înălţime, accesul la proprietate. Reprezentanții primăriei spun că vor realiza accesul în curtea respectivă, atunci când proprietarii își vor clarifica între ei situația imobilului și își vor da acceptul.

Vezi FOTO ŞTIREA TA pe Alba24: Dorel a dat lovitura la Ciugud. Curtea unei case, blocată de trotuar

Vă prezentăm, integral, comunicatul Primăriei Ciugud:

“Administraţia locală din Ciugud derulează în această perioadă o investiţie importantă pentru îmbunătăţirea infrastructurii rutiere din satul Teleac care presupune şi amenajarea corespunzătoare a trotuarelor. Investiţia se numeşte „Modernizare trotuare, accese şi scurgerea apelor în localitatea Teleac” şi are o valoare de peste 430.000 de lei. Este şi o lucrare importantă deoarece realizarea unor trotuare în zonă era necesară din cauza traficului aglomerat de pe acest tronson de drum. Lucrarea edilitară din Teleac este complicată din punct de vedere tehnic din cauza relieful localităţii şi tocmai de aceea am iniţiat discuţii cu toţi cetăţenii pentru găsirea unor soluţii tehnice care să asigure accesul în curţi.

În cazul proprietăţii prezentate în ştirea dumneavoastră, vă precizăm că nu am putut realiza niciun fel de lucrări de acces, deoarece nu am putut avea acceptul proprietarului, fiind vorba de un imobil cu o situaţie juridică neclară şi, potrivit informaţiilor noastre, care ar face obiectul unui proces în instanţă. Din punct de vedere legal, administraţia locală nu poate interveni cu lucrări care privesc o proprietate privată, dacă nu există un accept al proprietarilor.

Precizăm însă că, imediat ce proprietarul sau proprietarii legali îşi vor clarifica situaţia juridică, suntem deschişi să avem un dialog constructiv pentru crearea unui acces în curte. Avem încredere că, aşa cum am reuşit să găsim soluţii tehnice împreună cu ceilalţi cetăţeni din zonă, cu siguranţă vom găsi o soluţie şi pentru proprietatea în cauză.

În încheiere, vă asigurăm că suntem în slujba şi la dispoziţia cetăţenilor pentru o comună modernă şi europeană. Conducerea şi funcţionarii Primăriei Ciugud sunt mereu la dispoziţia cetăţenilor pentru orice problemă legată de comunitate şi de administrarea localităţii”.

Citește mai departe