Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Festivalul „Povești” la Alba Iulia: Cel mai important eveniment cultural din această toamnă. Cu Iureș, Maia Morgenstern şi Ozana Barabancea

Publicat

A mai rămas doar o săptămână până când cortina se va ridica pentru a opta oară, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru „Povești”, la Alba Iulia. Timp de cinci zile, sălile de spectacol din oraș vor deveni cele mai importante puncte de atracție pentru iubitorii de teatru și cultură.

Festivalul a fost prezentat marți în cadrul unei conferințe de presă de către directoarea Teatrului de păpuşi „Prichindel”, Ioana Bogățan, președintele CJ Alba, Ion Dumitrel și de invitatele special venite pentru prefața festivalului, actrițele Rodica Popescu Bitănescu și Tania Popa.

Alba Iulia va deveni în curând scena marilor actori din România și loc de poveste pentru cei mici. Spectacolele în cadrul Festivalul Internațional de Teatru „Povești” vor începe de miercuri, 2 octombrie.

Prezente la Alba Iulia pentru prefața festivalului pentru care au jucat în piesa „Cinci femei de tranziție”, actrițele Rodica Popescu Bitănescu și Tania Popa au participat la conferința de presă la care a fost prezentat viitorul eveniment.

„Ne simțim extraordinar de bine și de respectate de către cei care au organizat acest festival”, a spus Rodica Popescu Bitănescu.

Festivalul este o marcă a Consiliului Județean Alba, numărând deja șapte ediții anterioare și patru ani de existență a logo-ului și a numelui festivalului. Ca și la celelalte ediții, structura festivalului este împărțită în două. În prima parte a zilei va fi teatru pentru copii, iar seara vor avea loc spectacole pentru tineri și adulți.

„A opta ediție a festivalului nostru se suprapune peste activitatea în Consiliul Județean și asta mă bucură. Convingerea mea pe care o știți toți este că actul cultural ne ajută chiar și în investițiile în infrastructură. Asta cred că este rezultatul festivalului nostru de teatru de 8 ani, de a-i învăța pe oameni să meargă către cultură” a declarat președintele Consiliului Județean, Ion Dumitrel.

Legat de organizarea acestui eveniment, directoarea Teatrului de Păpuși „Prichindel”, Ioana Bogățan spune că actorii nu mai sunt atât de greu de convins să participe la festival, având în vedere că toți cei care au mai fost la Alba Iulia își doresc să revină, iar cei care nu au fost au auzit de eveniment și sunt încântați de invitație.

A evidenţiat noutatea ediției din acest an şi anume atelierele care vor fi coordonate de profesioniști din Statele Unite al Americii.

„De fiecare dată spun că totul este nou. Spectacolele sunt noi și atelierele pot să spun că sunt mai diferite față de anii trecuți. Avem trei ateliere care se adresează studenților, atelierul de scenografie și cele două, Viewpionts și Shine On Camera care vor fi coordonate de îndrumători din America”, a declarat Ioana Bogățan.

Au fost pregătite patru locații pentru desfășurarea spectacolelor: Teatrul de Păpuși „Prichindel”, Casa de Cultură a Sindicatelor, Casa de Cultură a Studenților și Art Cafe Downtown.

Spectacolele – în total 27 – sunt atât producții din România (București, Craiova, Sibiu, Cluj, Târgu Mureș), cât și din străinătate (Marea Britanie, Serbia).

Printre numele mari care vor veni la festival, îi amintim pe Marcel Iureș, Maia Morgenstern, Tania Popa și Cristian Pepino.

Ca în fiecare an, Teatrele Odeon și ACT din București au un loc special rezervat în programul festivalului, cu spectacolele Absolut!, Iluzii și Fidelitate.

Programul festivalului conține, de asemenea, ateliere de actorie, de improvizație, de scenografie și de mânuire marionete, coordonate de nume importante din arta românească.

Prețul unui abonament este de 100 de lei iar prețul unui bilet este de 10 lei (5 lei pentru copii).

Vă prezentăm programul:

Miercuri, 2 octombrie

10.00 Zulenka, Regia Cristian Pepino – Teatrul de Păpuși “Prichindel” Alba Iulia / Sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru copii (55 min.)

11.00 Pinocchio, regia Gheorghe Balint – Teatrul Pentru Copii Arlechino Brașov / Casa de Cultură a Sindicatelor, spectacol pentru copii (45 min.)

12.00 Cafeaua cu tâlc – conferinţă de presă / Club Festival (Art Cafe Downtown)

17.00 In Memoriam Cristina Pepino – expoziţie de schițe scenografice / Sala Teatrului de păpuşi

17.30 Fata din curcubeu, regia Lia Bugnar – One Man Show / Sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru tineri şi adulţi (75 min.)

19.00 Poveştile rafinate ale operei şi operetei – expoziție de costume / Teatrul Liric „Elena Teodorini” Craiova / Casa de Cultură a Sindicatelor

19.30 Blifat, regia Alexandru Mihail – Teatrul Odeon București / Casa de Cultură a Sindicatelor,  spectacol pentru Tineri şi adulţi (70 min.)

Joi, 3 octombrie

10.00 Castelul Zânei Nopţii, regia Claudia Stühler – Teatrul pentru Copii şi Tineret “Gong” Sibiu / Sala Teatrului de Păpuşi, Spectacol Pentru Copii (45 min.)

11.00 Frumoasa Și Bestia, regia Florian Silaghi – Teatrul Regina Maria, Trupa  Arcadia Oradea / Casa de Cultură a Studenţilor, spectacol pentru copii (55 min.)

12.30  Cafeaua cu tâlc – conferinţă de presă / Club Festival (Art Cafe Downtown)

Despre arta păpuşarilor români, autor Toma Hogea, lansare de carte, Editura Sedcom Libris

18.30 D’ale noastre, regia Gigi Căciuleanu – Teatrul Național “I.L.Caragiale”, Centrul de cercetare și creație teatrală „Ion Sava”, Fundația Art Production București / Casa de Cultură a Sindicatelor, spectacol pentru tineri şi adulţi (80 min.)

20.00 Mic şi al dracu, regia Maia Morgenstern – Teatrul Evreiesc de Stat București / Casa de Cultură a Studenţilor, spectacol pentru tineri şi adulţi (120 min.)

20.30 Fidelitate, regia Dragoș Câmpan – Teatrul Act București / Sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru tineri şi adulţi (80 min.)

Vineri, 4 octombrie

10.00 Cartea Junglei, regia Kiraly Istvan – Teatrul pentru Copii și Tineret “Ariel” Tg. Mureș / Sala Teatrului De Păpuşi, spectacol pentru copii (55 min.)

11.00 Păcală, regia Daniel Stanciu – Teatrul „Fani Tardini”, Secția Teatrul de Păpuși “Gulliver” Galați / Casa de Cultură a Studenților, spectacol pentru copii (65 min.)

12.00 Teatru şi carte – Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba / platou – Casa de Cultură a Studenților, Bibliobusul cu Povești

12.30 Cafeaua cu tâlc – conferinţă de presă / Club Festival (Art Cafe Downtown)

16.00 Maia Morgenstern între teatru şi film – discuție deschisă cu public / Club Festival (Art Cafe Downtown)

18.00 Soţul păcălit, regia Mircea Cornișteanu – Teatrul C.I. “Nottara” București / Casa de Cultură a Sindicatelor, spectacol pentru tineri şi adulţi (90 min.)

20.00 Neînţelegerea, regia Elena Ivanca – Teatrul Naţional „Sterija” Vârșeț, Voivodina (Serbia) / Casa de Cultură a Studenților, spectacol în limba română pentru tineri şi adulţi (80 min)

20.00 Iluzii, regia Cristi Juncu – o producție Teatrul “Act” Bucureşti și Asociația “Catharsis” / sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru tineri şi adulţi (90 min.)

22.00 7th Flower – concert (60 min) / Club Festival (Art Cafe Downtown)

23.00 After Party – Dj Badea Funk / Club Festival (Art Cafe Downtown)

Sâmbătă, 5 octombrie 2013

10.00 Prinţul Broască, regia Todor Valov – Teatrul pentru copii și tineret “Colibri” Craiova / Sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru copii (50 min.)

11.00 Mica sirenă, regia Gabriel Apostol – Teatrul de animație “Ţăndărică” București / Casa de Cultură a Studenților – spectacol pentru copii (50 min.)
12.00 Cafeaua cu tâlc, conferinţă de presă / Club Festival (Art Cafe Downtown)
Bărbatul invizibil – expoziție foto Dávid Botond

Blondă sau brunetă – lansare album Silvan Stâncel

15.00 Întâlnire Unima – Assitej, Hotel Parc (120 min.)

17.00 Școala nevestelor, regia Cristi Juncu – Teatrul Național Tg. Mureș, Compania “Liviu Rebreanu” / Casa de cultură a sindicatelor, spectacol pentru tineri şi adulţi (150 min. cu pauză)

20.00 Absolut! – după “Ivan Turbincă” de Ion Creangă, regia Alexandru Dabija – Teatrul “Act” București / sala Teatrului de păpuşi – spectacol pentru tineri şi adulţi (90 min)

21.00 Cimpoierii scoţieni „Reading” – spectacol stradal Marea Britanie / platou, Casa de Cultură a Studenților (20 min.)

21.30 Ozana Barabancea & Band – concert / Casa de Cultură a Studenților (60 min.)

Duminică, 6 Octombrie 2013

11.00 Crăiasa Zăpezii, regia Traian Savinescu – Teatrul de Păpuşi “Puck” Cluj Napoca / sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru copii (55 min.)

12.30 Cafeaua cu tâlc – conferinţă de presă / Club Festival (Art Cafe Downtown)

15.00 Întâlnire Unima – Assitej, Hotel Parc (120 min.)

16.00 Prezentare Ateliere – Poarta a III-a a Cetății „Alba Carolina”

17.00 Poemes Visuals, regia Jordi Bertrand – Compania Jordi Bertrand Spania / sala Teatrului de păpuşi, spectacol pentru copii, tineri şi adulţi (60 min.)

18.00 Revoleo – Flamenco Vivo, regia Luis de la Carrasca – Association Andalouse Alhambra – Franţa / Casa de Cultură a Studenților, spectacol de muzică şi dans flamenco pentru tineri şi adulţi (70 min.)

19.30 Cimpoierii scoţieni „Reading” – spectacol stradal Marea Britanie / platou, Casa de Cultură a Sindicatelor (20 min.)

20.00 Contrabasul, regia Radu Gheorghe – Teatrul pentru copii și tineret “Excelsior” București / Casa de Cultură a Sindicatelor, spectacol pentru tineri şi adulţi (105 min)

 

Ateliere de creaţie: 

30 septembrie – 6 octombrie

16.00 Instalaţie – performing, costum – decor – coordonator Alina Herescu, scenograf România/ atelier de scenografie / Poarta a III-a a Cetății Alba Carolina

16.00  Viewpoints – coordonator Adrian Roman, regizor SUA / atelier de improvizație / Casa de Cultură a Studenților – Sala Oglinzilor

16.00  Prinţesă, cavaler sau vrăjitoare? – coordonator Gabriel Apostol, actor & regizor, România / atelier de construcție și mânuire marionete / Casa de Cultură a Studenților – Sala Amfiteatru

10.00 Shine on Camera – coordonator Thomas Poarch, actor & scriitor, SUA / atelier de actorie pentru reclamele TV / Casa de Cultură a Studenților – Sala Oglinzilor.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

O nouă bancă de stat în România. Senatul a aprobat înfiinţarea BDR, cu capital de 1 miliard de lei

Publicat

Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Băncii de Dezvoltare a României a fost adoptată, miercuri, de Senat. Iniţiativa aparţine parlamentarilor PSD şi ALDE.

Propunerea legislativă a trecut de Senat cu 66 de voturi „pentru”, 2 abţineri şi 18 „împotrivă”. Va intra în dezbaterea Camerei Deputaţilor, cu rol decizional în acest caz.

Iniţiat încă din noiembrie 2015, proiectul de înfiinţare a Băncii de Dezvoltare este semnat de 184 de senatori şi deputaţi PSD şi ALDE, iar primul semnatar este Liviu Dragnea.

Caracterul de urgență al înființării noii bănci, în opinia inițiatorilor, este dat de existența unui „risc major al pierderii unor finanțări nerambursabile cauzate de lipsa cofinanțării”.

Impactul financiar asupra bugetului de stat constă în asigurarea capitalului de stat inițial în cuantum de 1 miliard de lei, se arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Banca va avea sediul central la Bucureşti. La ora actuală, statul este acţionar majoritar doar la CEC Bank şi la Eximbank.

Pe fondul unei lipse acute de finanţare extra-bugetară, se impune necesitatea înfiinţării unei instituţii a cărei activitate să constea în realizarea deopotrivă pentru persoane fizice şi juridice legal constituite de finanţări, cofinanţări, refinanţări, garantări sau alte operaţiuni bancare, asigurări şi reasigurări destinate să asigure dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea autorităţilor de interes public, dezvoltarea regională, susţinerea activităţilor de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurător şi susţinerea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii în concordanţă cu politica asumată prin programul de guvernare„, mai spun inițiatorii legii.

Proiectul de lege prevede că se înfiinţează Banca de Dezvoltare a României (BDR – SA), ca entitate juridică autonomă şi independentă capabilă să încheie orice tip de contracte în scopul îndeplinirii atribuţiilor sale, poate participa la achiziţii publice şi poate deţine sau înstrăina orice bunuri în acord cu obiectul sau de activitate.

„Obiectivul Băncii este de a sprijini antreprenoriatul şi dezvoltarea socio-economică a României prin promovarea investiţiilor şi asigurarea finanţării, prin derularea de servicii financiare şi de consultanţă, şi prin emiterea de titluri de valoare şi strângerea de fonduri sau de capital în scopul susţinerii acestor servicii. În desfăşurarea activităţilor sale, Banca acordă o atenţie deosebită nevoilor IMM, prin măsurile de Ajutor de Stat (…) şi marilor proiecte de infrastructură”, se arată în proiect.

De asemenea, BDR „va putea acorda împrumuturi directe cu condiţia să nu excludă finanţarea viabilă din partea băncilor comerciale, a investitorilor privaţi şi a altor intermediari financiari privaţi şi va putea să ofere finanţare în condiţiile pieţei şi să obţină rentabilitate echivalentă cu cea obţinută pe piaţă pe repere comparabile, cu condiţia ca, în desfăşurarea unei astfel de activităţi nesusţinute prin ajutor de stat, să nu concureze cu furnizorii comerciali, ci să remedieze deficitul sau eşecurile infrastructurii financiare”, se arată în textul actului normativ adoptat de Senat.

Instituţia ar urma să fie condusă de un consiliu de administraţie format din 7 membri: preşedinte şi patru directori, persoane cu înaltă competenţă în sectorul economic, financiar şi bancar, numiţi de ministrul Finanţelor Publice, doi directori independenţi din sectorul non-guvernamental, numiţi de Ministrul Finanţelor Publice, la recomandarea Consiliului de Dezvoltare Economică şi Socială şi care nu fac parte din acesta.

Potrivit actului normativ, calitatea de preşedinte sau director al BDR este incompatibilă cu calitatea de parlamentar, funcţionar public, director sau funcţionar în cadrul altei instituţii de creditare. În plenul Senatului a fost adoptat amendamentul senatorului USR Nicoleta Ramona Dinu, care prevedea că şi calitatea de membru al vreunui partid politic e incompatibilă cu calitatea de preşedinte sau director al BDR, amendament respins iniţial de Comisia de buget.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Peste 51 de milioane de lei, înregistrați GREȘIT la administrațiile din Alba. Contabili depășiți de situație

Publicat

Situații de înregistrare eronată sau chiar neînregistrarea în evidența contabilă a unor bunuri sau valori din domeniul public sau privat al unităților administrativ-teritoriale, în sumă de peste 51 de milioane de lei, majoritatea în comune, unde serviciile de contabilitate sunt uneori depășite de situație. Acesta este tabloul desprins din raportul Curții de Conturi, care a analizat modul în care o parte dintre administrațiile publice din Alba au gestionat banii publici. Un tablou cu milioane de lei contabilizați greșit, cu mijloace fixe neînscrise în contabilitate și cu prejudicii la bugetele locale. 

Ca urmare a misiunilor de audit, ”au fost identificate multiple și grave abateri de la disciplina financiară în utilizarea banului public, generatoare de prejudicii în cazul: unităților administrative din Cugir, Câmpeni, Teiuș, Zlatna și UATC: Vințu de jos, Poșaga, Bistra, Livezile, Săsciori, Sălciua, Săliștea, Șibot și Râmeț” se precizeză în raport.

Deficiențe în ceea ce privește organizarea și efectuarea operațiunii de inventariere a patrimoniului entităților auditate, în sumă de aproape 3 milioane de lei. În speță, este vorba despre următoarele situații:

– nu au fost inventariate toate elementele patrimoniale, de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale fiecărei entităţi, abatere identificată la Teiuș și la următoarele unități teritorial – administrative: Bistra, Cergău, Lopadea Nouă, Lupșa, Mogoș, Poiana Vadului, Poșaga, Râmeț, Șibot, Șpring, Vadu Moților și Vințu de Jos, la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia, ordonator terțiar de credite subordonat municpiului Alba Iulia, la Spitalul de Boli Cronice Câmpeni, ordonator terțiar de credite subordonat orașului Câmpeni și la Școlile Gimnaziale Doștat, Lopadea Nouă, Ohaba și Săliștea, ordonatori terțiari de credite subordonați comunelor: Doștat, Lopadea Nouă, Ohaba și Săliștea;

– nu a fost efectuată reevaluarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cel puţin odată la 3 ani, în scopul actualizării valorii acestora, potrivit cadrului legal specific, ceea ce a diminuat nejustificat patrimoniul entităţilor respective, cu suma de 2.986 mii lei, abatere identificată la Câmpeni și Teiuș, la UATC: Arieșeni, Doștat, Livezile, Lupșa, Râmeț, Râmetea și la Spitalul de Boli Cronice Câmpeni, ordonator terțiar de credite subordonat orașului Câmpeni.

La nivelul comunei Râmetea nu s-a efectuat, până la finele anului 2015, evaluarea tuturor elementelor patrimoniale existente în patrimoniul comunei, în speță a terenurilor forestiere în suprafață de 803 ha, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin odată la 3 ani, cu scopul de a se asigura o valoare justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate, în sumă de peste 2,4  milioane de lei, au fost evidențiate în contabilitate.

La nivelul comunei Mirăslău nu s-au stabilit corect zonele de impozitare pentru suprafețele de teren ale Comunei Mirăslău, potrivit prevederilor legale, în perioada 2011 – 2015, ceea ce a determinat nestabilirea, neînregistrarea și neîncasarea de venituri cuvenite bugetului local, reprezentând impozit pe clădiri și terenuri, persoane fizice și juridice, în sumă estimată de peste 1 milion de lei, fiind diminuate nejustificat veniturile proprii ale UATC Mirăslău.

Comuna Arieșeni nu a înregistrat în evidența contabilă și nu a inventariat două mijloace de transport elevi (microbuze școlare), în valoare de 230 mii lei, deși acestea existau faptic în entitate încă din anul 2014 (un microbuz) și din cursul anului 2015 – al doilea microbuz, fiind folosite pentru transportul elevilor, ceea ce a denaturat patrimoniul entității.

Totalul abaterilor constatate de către Curtea de Conturi Alba sunt de 93,4 milioane de lei. Totalul prejudiciilor sunt de peste 7,3 milioane, din care au fost recuperate operativ 411.000 de lei.

Curtea de Conturi a verificat Consiliul Județean Alba, 2 municipii (din 4), 4 orașe (din 7)și 33 de comune ”din 67).

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA: Intrarea în curtea unui bloc din cartierul Bărăbanț, „invadată” de gunoaie

Publicat

Intrarea în curtea unui bloc situat în cartierul Bărăbanț din Alba Iulia a fost „invadată” de gunoaie. Un cititor Alba24 a surprins pe imagini deșeurile aruncate, la întâmplare, de persoane certate cu bunul simț.

„Intrarea în curtea blocului se face pe lângă un magazin situat la parter. Pe terasa magazinului se consumă băuturi alcoolice, se fumează, se bea cafea și majoritatea ambalajelor se aruncă pe jos, după cum se vede: pahare, bețișoare, sticle, țigări. Parte din vină au și vânzătoarele.

Din nefericire, de foarte mult timp, grămada de gunoaie a tot crescut, acestea ajungând până în curtea blocului.

Unii consumatori își fac nevoile în jurul blocului, pentru aceasta s-au chemat jandarmii dar încă nu s-au luat măsurile necesare”, ne-a transmis cititorul Alba24.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Efectele „revoluției fiscale”: Patronii IMM anunță concedieri din cauza majorării salariului minim

Publicat

Aproape jumătate dintre patronii de firme mici și mijlocii participanți la un sondaj online au spus că vor avea loc disponibilizări de personal din IMM-uri, ca urmare a majorării salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2018 și a obligației de plată a contribuțiilor sociale pentru angajații cu contracte de muncă part-time la nivelul întreg al salariului minim pe economie.

Potrivit Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), la sondajul realizat de această organizație de patroni cu IMM-uri au participat 1.752 de respondenți, din care 71,4 % microîntreprinderi, 13,4 % întreprinderi mici, 11,9% întreprinderi mijlocii şi 3,3% ONG-uri și alte forme juridice.

Întrebați dacă punerea în aplicare a creșterii începând cu 1 ianuarie 2018 a salariului minim pe economie de la 1.450 de lei la 1.900 de lei (creștere de 31,03%) a creat dificultăţi întreprinderii lor, 79,4% au răspuns pozitiv.

Întrebați dacă creșterea salariului minim pe economie începând cu 1 ianuarie 2018 va avea ca efect disponibilizarea unor salariaţi, 49,9% au răspuns pozitiv. Dintre cei care au răspuns pozitiv, 91,3% au menționat că vor disponibiliza între 1 și 5 salariați,  6,1% între 5 și 10, doar 2,4% urmând a disponibiliza peste 10 salariați.

De asemenea, 81,2% din respondenți au menționat că punerea în aplicare a creșterii contribuțiilor sociale pentru salariații cu timp parțial la nivelul salariul de baza minim brut pe țară a creat dificultăţi întreprinderii lor.

În plus, 68,7% dintre respondenți au menționat că, de la 1 ianuarie 2018, s-au confruntat cu situația de a avea salariați cu timp parțial (cu 1-2 ore/zi) cu salarii mai mici decât cuantumul contributiilor sociale aferente întregului salariu de baza minim brut pe tara (665 lei).

În ceea ce privește măsurile aplicate în cazul creșterii contribuțiilor sociale pentru salariații cu timp parțial, au fost menționate:

  • 49,1% – Creșterea salariilor pentru compensarea în totalitate a trecerii contribuţiilor de la angajator la salariat
  • 39,8% – Restructurări/concedieri
  • 6,7% – Creșterea salariilor pentru compensarea parțială a trecerii contribuţiilor de la angajator la salariat
  • 4,4% – Alte măsuri

„Unul din doi întreprinzători menționează că între 1 și 5 salariați vor fi disponibilizați, atât pentru partea a ceea ce înseamnă majorarea salariului minim, dar cu atât mai mult pentru partea contribuțiilor part-time, pentru că sunt locurile de muncă cele mai vulnerabile și la care întreprinzătorii renunță cel mai ușor” – a explicat Florin Jianu, președintele CNIPMMR.

Reamintim că de la 1 ianuarie 2018 salariul minim pe economie a crescut de la 1.450 de lei brut la 1.900 de lei brut, majorare care conține atât creșterea salariului minim net, cât și mutarea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat.

Supranumită de guvernarea PSD-ALDE „revoluția fscală”, mutarea contribuțiilor și celelalte măsuri cuprinse într-un pachet fiscal care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2018 a pus probleme angajatorilor și salariaților, atât în mediul privat, cât și la stat.

„Peste 93% dintre întreprinzătorii intervievați vor ca Guvernul să renunțe cu totul la această revoluție fiscală și să revenim la ceea ce a fost anterior lui 1 ianuarie 2018, pentru că societatea era așezată, lucrurile erau înțelese și economia funcționa” – a mai spus Jianu, referitor la sondajul realizat în rândul patronilor IMM.

În ceea ce privește dificultățile întâmpinate de către antreprenori în stabilirea/ negocierea/ aplicarea trecerii contribuțiilor la salariat, 58,6% au răspuns că au întâmpinat dificultăți în trecerea contribuțiilor.

Astfel, pentru trecerea contribuțiilor la salariat, respondenții au aplicat următoarele măsuri:

  • 72,2% – Creșterea salariilor pentru compensarea în totalitate a trecerii contribuțiilor de la angajator la salariat
  • 13,3% – Acordare de prime lunare
  • 12,9% – Creșterea salariilor pentru compensarea parțială a trecerii contribuțiilor de la angajator la salariat
  • 1,6% – Alte măsuri.

Întrebați “Ce dificultăți/probleme ați întâmpinat în aplicarea reformelor privind salariul minim, creșterea contribuțiilor sociale pentru salariații cu timp parțial și trecerea contribuțiilor la salariat?”, respondenții au menționat:

  • 64,8% – Creșterea birocrației pentru angajator;
  • 63,8% – Efort semnificativ de implementare a reformelor (modificarea tuturor contractelor individuale de muncă, înregistrare în REVISAL, negocieri, etc.);
  • 61,1% – Creșterea cheltuielilor de personal pentru salariații angajați cu salariul minim brut pe țară, raportat la creșterea lui la 1900 lei;
  • 50,3% – Timpul foarte scurt stabilit pentru implementare;
  • 49,7% – Creșterea cheltuielilor administrative, privind actualizarea programelor informatice;
  • 47,7% – Birocrația foarte mare a negocierilor colective;
  • 38,9% – Creșterea cheltuielilor de personal datorită trecerii contribuțiilor la salariat și instituirea noii contribuții sociale asiguratorie pentru muncă;
  • 38,7% – Necesitatea unor restructurări (concedieri individuale sau colective);
  • 30,4% – Creșterea cheltuielilor de personal pentru toți salariații din unitate;
  • 9,3% – Probleme de asigurare a competitivității și derulării contractelor la export, generate de creșterea cheltuielilor salariale, contracte deja negociate la export pentru 2018.

De asemenea, Consiliul IMM-urilor atrage atenția că în 2017, legislația care privește firmele private „a fost major modificată, fiind adoptate 1.388 acte normative (cu excepția ordinelor ministerelor), din care prin 11 acte normative, au fost modificate / completate 290 de articole din Codul fiscal”.

Patronii IMM se plâng că aceste modificări „au generat efecte multiple negative asupra IMM-urilor”.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cățelușa Yukan’na din Alba Iulia, vedeta unui stagiu de pregătire pentru câini de salvare

Publicat

În perioada 17-25 februarie are loc la Cabana Capra Transfăgărășan, la o altitudine de 1700 metri, Stagiul Național de Formare al Unităților Canine de Intervenție la Avalanșă, forma de specializare în meseria de salvator montan. Vedeta competiției este cățelușa Yukan’na (pe numele ei adevărat Inna Mediguard), rasa Golden Retriever, în vârstă de 3 ani, aparținându-i salvamontistului din Alba Tiberiu Krizbai.

Pe parcursul a nouă zile, unitatea canină (conductor + câine) va trebui să progreseze în așa fel încât la examenul final, va dovedi capabilitatea accesului oriunde în zona montană, va executa misiunea de salvare prin găsirea a minimum două victime umane îngropate în zăpadă, după care va arăta că se poate retrage în siguranță.

Probele de acces vor include schi de tură, rapelul pe stâncă și gheață, precum și alte situații care pot fi întâlnite în timpul unei actiuni de salvare, toate efectuate împreună cu partenerul canin.

Participă pentru brevetare sau pregătire, echipaje din Alba, Neamț, Hunedoara, Argeș și Gorj.

Yukan’na a absolvit mai multe examene, printre care se numără și căutarea în avalanșă. În această perioadă, cățelușa se află la școala Salvamont, pentru reatestare.

„Din păcate, după o perioadă fără cazuistică în ceea ce privește avalanșele, în ultimele două sezoane de iarnă au fost înregistrate opt decese la nivel național. Intenția Salvamont România este ca, la nivel național să fie în permanență pregătite între 20 și 30 de unități canine de avalanșă, răspândite pe arcul carpatic, astfel încât să se asigure o intervenție optimă” ne-a transmis Tiberiu Krizbai.

Video: Ion Sănduloiu

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate