Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

FSC a retras certificarea pentru Holtzindustrie Schweighofer. Reacția companiei de la Sebeș și măsurile pe care le va lua în următoarea perioadă

Publicat

holtzindustrie sebesOrganizația Forest Stewardship Council (FSC) a anunțat  că retrage definitiv certificarea pentru lemnul procesat de compania austriacă Holtzindustrie Schweighofer potrivit unui comunicat pe care îl puteți citi aici  .

FSC recunoaste totusi eforturile companiei Schweighofer din ultimele 3 luni pentru a dezvolta un plan de masuri corective si o incurajează să continue aceste acțiuni și să dezvolte un plan de parcurs pentru a pune capăt dezasocierii. În funcție de progresele înregistrate de Schweighofer, Comitetul Director FSC ia în considerare o abordare graduală pentru re-asocierea fabricilor companiei din afara Romaniei.
Reacția Holzindustrie Schweighofer la anunțul FSC:
”Vom continua să desfășurăm planul de acțiuni pentru o procesare sustenabilă a lemnului în România prin:
  • Dialog constructiv cu Forest Stewardship Council (FSC) pentru a defini planul de reasociere.
  • Angajament clar de luptă împotriva tăierilor ilegale în România – în ciuda faptului că Holzindsutrie Schweighofer nu desfășoară activități de exploatare forestieră.
  • Investiții de aproximativ 1 milion de euro pentru a îmbunătăți siguranța arhitecturii lanțului de aprovizionare în România anului 2017.
  • Holzindustrie Schweighofer continuă să sprijine introducerea standardelor FSC în lanțul de aprovizionare din România.

”Grupul Schweighofer primește decizia FSC de a se dezasocia de grup ca un prilej de a intensifica și mai mult eforturile sale de a implementa și optimiza sistemele de control pentru a asigura un lanț de aprovizionare sustenabil în România. La jumătatea lui ianuarie 2017, compania a prezentat un set de măsuri complete care au scopul de a stabili o nouă arhitectură a siguranței, fără precedent în industria forestieră din România și care depășește toate cerințele legale. În 2017, Grupul Schweighofer investește aproximativ 1 milion de euro în noul său sistem de control. Compania este hotărâtă să facă tot ce îi stă în putere să convingă FSC și ceilalți factori interesați, de eficiența acestui nou sistem. Holzindustrie Schweighofer își propune să dezvolte împreună cu FSC un plan de reasociere cât de curând posibil.

FSC a aprobat planul de acțiuni al Holzindustrie Schweighofer care a fost implementat în ultimele trei luni și admite că este un punct de plecare bun pentru a continua dialogul și pentru a dezvolta un plan de reasociere. FSC a luat decizia pe baza informațiilor cu privire la posibile încălcări ale standardelor de măsurare a lemnului care i-au fost aduse în atenție în timpul perioadei de probațiune. Consiliul Director al FSC a explicat că noile investigații nu au fost compatibile cu statutul de probațiune și acest lucru a condus la dezasociere.

Având în vedere că Holzindustrie Schweighofer și-a calibrat echipamentul de măsurat și are și un sistem de conformitate care respectă foarte strict cadrul legal, aceste acuzații sunt surprinzătoare. Cu toate acestea, compania garantează FSC colaborarea totală în legătură cu investigațiile ce vor urma.

Mai mult, Holzindustrie Schweighofer va face toate eforturile pentru a convinge FSC și alte părți interesate de eficiența măsurilor și de angajamentul său cu privire la practicile de afaceri sustenabile.

Lupta împotriva tăierilor ilegale în România

Frank Aigner, director general al Grupului Schweighofer: ”Ne păstrăm pe deplin angajamentul asumat în lupta împotriva tăierilor ilegale în România, chiar dacă noi nu executăm operațiuni de exploatare forestieră. Vom continua cu toată puterea în direcția transparenței, a dialogului cu organizațiile de mediu și vom implementa planul nostru pentru o industrie forestieră sustenabilă în România”. Compania continuă dialogul constructiv cu FSC și va dezvolta un plan de reasociere. Principiile pe care ne vom baza rămân clare: vom continua să urmăm standardele stricte impuse de FSC, chiar daca grupul este dezasociat.

Holzindustrie Schweighofer sprijină certificarea în România

Datorită acestor eforturi continue, Frank Aigner este optimist că procedura de reasociere ar putea începe în curând. ”Dezasocierea FSC de noi este o baza bună pentru a ne pregăti cu calm de un nou început cu FSC”, spune Aigner. El mai evidențiază și faptul că Holzindustrie Schweighofer va continua să promoveze standardul FSC în cadrul lanțului de aprovizionare printr-o schemă de bonusare. ”Din 2012, am sprijinit certificarea FSC a furnizorilor noștri cu aproximativ 1 milion de euro. Vom continua cu siguranță acest angajament”, confirmă Aigner.

Planul de reasociere

Frank Aigner s-a arătat bucuros de faptul că FSC a aprobat măsurile luate de Holzindustrie Schweighofer în aceste trei luni, ca parte a dezvoltării unui plan preliminar de acțiuni de corecție. FSC vede aceste măsuri ca fundamentul pentru dezvoltarea unui plan în care dezasocierea să înceteze.

Pașii următori

Pașii următori sunt clari”, spune Frank Aigner ”vom discuta fără ezitare cu FSC și cu alte ONG-uri, le vom oferi tot sprijinul nostru în investigațiile ce urmează și vom informa imediat publicul și alți parteneri interesați despre orice schimbare a situației”.

Informații suplimentare

Holzindustrie Schweighofer implementează noi măsuri pentru o industrie forestieră sustenabilă în România

Holzindustrie Schweighofer susține introducerea standardelor FSC în România prin plata unui bonus de 10 Ron/m3 (2€) pentru buștenii certificați FSC

Pentru a asigura un lanț de aprovizionare durabil în România, care să îndeplinească standardele înalte ale FSC, Holzindustrie Schweighofer plătește furnizorilor săi un bonus pentru buștenii certificați FSC. Din 2012, HS a plătit un total de 4,77 milioane RON (€1,04 milioane) pentru acest bonus FSC.

Urmărirea prin GPS – Transparență pentru lanțul de aprovizionare

Holzindustrie Schweighofer implementează în prezent un sistem propriu de urmărire GPS în România (Timflow). Acest sistem depășește semnificativ toate cerințele legale în vigoare. Odată încărcat, fiecare camion care transportă bușteni către fabricile de cherestea ale companiei și către locurile de colectare va fi echipat cu un dispozitiv GPS care dovedește exact locul de proveniență al buștenilor. Sistemul va fi online în primul semestru al anului 2017.

O mai bună consultare cu părțile interesate

Pe parcursul ultimilor doi ani, Holzindustrie Schweighofer a îmbunătățit și a intensificat dialogul cu toate părțile interesate.

Audit cuprinzător realizat de renumitul grup Indufor

În ianuarie 2016, Holzindustrie Schweighofer a analizat procesele sale interne în profunzime. Firma de consultanță finlandeză Indufor a examinat toate procesele, precum și lanțul de aprovizionare și toate fabricile din România. Concluzia lor: sistemul de due diligence al Holzindustrie Schweighofer depășește cu mult reglementările în vigoare și este în perfectă conformitate cu standardele stabilite de Regulamentul European pentru Lemn (EUTR) pentru plasarea lemnului legal pe piața unică europeană (https://www.schweighofer.at/fileadmin /files/all_en/Press/HS_Indufor_Communication_Report.pdf).

Controale stricte pentru zonele forestiere sensibile

Holzindustrie Schweighofer a dezvoltat un sistem de reducere la minimum a riscului, sistem bazat pe hărți geografice emise de către Asociația Română pentru certificarea pădurilor, care identifică regiunile susceptibile de a fi supuse unei exploatări forestiere ilegale. În cazul în care Holzindustrie Schweighofer cumpără cherestea din aceste regiuni sau de la platforme de colectare care sunt situate în imediata apropiere a parcurilor naționale sau a pădurilor virgine, angajații noștri acționează cu foarte multă grijă, prin inspectarea celor mai importante documente necesare pentru recoltarea legală a lemnului (actul de punere in valoare „APV”, scrisoarea de trăsură (Aviz) și amenjamentul silvic și avizul de însoțire) cu o atenție maximă.

Echipa de conformitate consolidată

Un riguros proces de due diligence necesită un număr adecvat de experți instruiți. Pe parcursul ultimelor luni, Holzindustrie Schweighofer a dublat efectivul echipei sale care se ocupă de conformitate și de certificare, efectiv care se ridică astăzi la 16 angajați.

Excluderea furnizorilor care nu respectă politica de achiziții Holzindustrie Schweighofer

În cazul în care furnizorii nu respectă politica de achiziții a companiei, aceștia sunt excluși din lanțul de aprovizionare.

Holzindustrie Schweighofer nu acceptă lemn din parcuri naționale

Holzindustrie Schweighofer a implementat politica „Zero transporturi de lemne din parcurile naționale” – în România, deși legislația permite exploatarea din așa-numitele zone tampon ale parcurilor naționale și tăieri sanitare în aceste zone.

Formarea privind conformitatea și anti-corupția

Pentru angajații săi din România, în special pentru cei care lucrează în domeniul achizițiilor, Holzindustrie Schweighofer organizează în mod regulat cursuri de formare în domeniile anticorupție și de conformitate.

Holzindustrie Schweighofer se angajează pentru transparentizarea comunicării și pentru un discurs public deschis. Site-ul web www.schweighofer-initiative.org reprezintă o parte din contribuția companiei la acest discurs și prezintă eforturile de îmbunătățire a sustenabilității.

Discursul deschis cu ONG-urile

Holzindustrie Schweighofer se angajează pentru un dialog deschis și concret cu ONG-urile și cu societatea civilă. Obiectivul comun este acela de a asigura prelucrarea lemnului în mod durabil și de a identifica un potențial de optimizare în viitor.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

Când pot fi scoşi banii de la Pilonul II de pensii private

Publicat

Un act normativ recent al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) va introduce, din 2018, regulile de retragere a banilor pentru încă o categorie de persoane: cei care se pensionează pentru limită de vârstă și au un activ la Pilonul II.

Ca regulă generală, nu se pot retrage banii din fondurile de pensii private (Pilonul II de pensii). Există însă și situații excepționale, iar două dintre ele sunt deja reglementate pe larg încă din 2015: e vorba de cei care beneficiază de pensie de invaliditate și de cei care decedează înainte să depună o cerere pentru obținerea unei pensii private, caz în care banii, desigur, revin moștenitorilor.

Dacă nu există suficienți bani la Pilonul II de pensii private, fiecare beneficiar care se pensionează va putea să ceară să i se dea banii din cont, toți deodată sau în rate, dar care nu se vor întinde pe mai mult de cinci ani.

Noul act normative publicat în Monitorul Oficial reglementează situația celor care se pensionează pentru limită de vârstă și nu au suficienți bani în cont pentru a primi pensia privată, alături de cea de la stat. Norma ASF nr. 27/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 13 decembrie 2017 și se va aplica de la 1 aprilie 2018.

„Participantul care beneficiază de pensie pentru limită de vârstă, în condițiile Legii pensiilor publice, respectiv de o categorie similară de pensie stabilită în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz, are dreptul să primească contravaloarea activului personal net, ca plată unică sau plăți eșalonate, la cerere”, scrie în norma ASF.

surse: avocatnet.ro, digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

Sala polivalentă de la Blaj. Parteneriat cu CJ Alba pentru investiţia de 2 milioane de euro. Când va fi gata

Publicat

Primăria Blaj pregăteşte terenul pentru construirea sălii polivalente ce ar putea deservi tot judeţul Alba. În acest sens, propune încheierea unui parteneriat cu CJ Alba, pentru derularea investiţiei şi împărţirea cheltuielilor şi preluarea în cote egale a terenului respectiv.

Primăria a identificat un teren de 17.118 mp, într-o zonă apropiată centrului municipiului, pentru construirea sălii de sport polivalente. A fost finalizat concursul de soluţii de arhitectură, iar acum este în faza de proiectare.

Sala va avea un total de 11.000 mp și 2.000 de locuri, investiţia urmând să fie finalizată în 2019.

“Prin adresa nr. 26070/31 octombrie 2017, înregistrată la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 20184/31 octombrie 2017, Consiliul Local al municipiului Blaj solicită realizarea unui parteneriat, în cote părți egale, între Județul Alba prin Consiliul Județean Alba și municipiul Blaj prin Consiliul Local al municipiului Blaj pentru construirea la Blaj a Sălii de sport polivalentă a Județului Alba.

În acest sens Consiliul Local al municipiului Blaj a identificat bunul imobil-teren situat administrativ în municipiul Blaj, înscris în CF nr. 76992 Blaj și CF nr. 77085 Blaj, în suprafaţă totală de 17.118 mp, teren adecvat construirii unei săli polivalente în condițiile și la standardele naționale și internaționale impuse unui asemenea obiectiv sportive

imobilul – teren, unde urmează să se construiască sala polivalentă, conform legislației în vigoare, trebuie să fie în proprietatea celor două unități administrativ teritoriale, în părți egale.

În consecință se impune însușirea cereri adresate Consiliului local al municipiului Blaj, pentru transmiterea cotei de ½ părți asupra unui bun imobil – teren situat administrativ în municipiul Blaj, din domeniul public al municipiului Blaj și din administrarea Consiliului local al municipiului Blaj , în domeniul public al Județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba, în vederea realizării în comun a obiectivului „Sală de sport polivalentă a Județului Alba în municipiul Blaj”, se arată în documentaţia proiectului ce va fi supus votului consilierilor judeţeni în 14 decembrie.

În adresa primăriei către CJ Alba se arată că Blajul şi judeţul Alba au jucat, în ultimii patru ani, un rol primordial în voleiul feminin românesc.

“Volei Alba Blaj este prima echipă din Transilvania, în istoria voleiului românesc feminin, care a cucerit titlul de Campioană a României şi Cupa României. De trei sezoane, Blajul şi judeţul Alba reprezintă România în cea mai prestigioasă competiţie europeană de volei feminin – Liga Campionilor”, potrivit sursei citate.

Administraţia locală mai arată că, în lipsa unei săli adecvate, cu 2000 de locuri del puţin, echipele de volei, baschet şi handbal nu se pot bucura de un număr important de spectatori la meciurile disputate în judeţ, iar în cupele europene trebuie găsite săli în Sibiu, Cluj sau Mureş.

Având în vedere că, “la Alba Iulia nu există o intenţie avansată în ceea ce priveşte construirea unei săli de sport polivalente a judeţului Alba, municipiul Blaj are în intenţie să demareze procedurile pentru construirea unei săli de sport cu aproximativ 2000 de locuri în folosul întregului sport din judeţul Alba”, mai scrie în adresă.

Echipele naţionale de volei ale României îşi vor disputa toate meciurile la sala din Blaj, după finalizarea acesteia.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Răsărit de soare în Munţii Şureanu. Imagini superbe de iarnă

Publicat

Imagini superbe din Munţii Şureanu, în decembrie. Răsăritul de soare contrastează albul zăpezii cu nuanţe vii de roşu, portocaliu şi galben.

Natura este parcă mai frumoasă, aproape de cer, în munţi. Poţi vedea până departe, de pe pârtiile din Şureanu, când este senin. Iar aerul curat îţi dă bună dispoziţie şi zăpada proaspătă din acest an te invită să-ţi pui forţele în mişcare, pe schiuri.

E doar un crâmpei din peisajul spectaculos din Munţii Şureanu, în această perioadă.

Imaginile au fost făcute publice miercuri, pe reţeaua de socializare, de către Domeniul Schiabil Şureanu.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Rolul temelor pentru acasă ale elevilor. Primele concluzii, după consultarea publică organizată de minister

Publicat

Temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării, a fost concluzia generală în urma consultării publice din perioada 7-20 noiembrie, organizată de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Totuşi, sunt şi unele aspecte ce ar trebui îmbunătăţite.

La consultare au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% – mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.

Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți.

Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.

Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.

În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc.

La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.

Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.

Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc.

De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).

Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Camera Deputaţilor a adoptat Split TVA. Care sunt prevederile din lege

Publicat

Legea de aprobare a OUG privind split TVA a fost aprobată miercuri de Camera Deputaţilor, cu 163 de voturi ”pentru” și 95 ”împotrivă”.

Potrivit noilor reglementări adoptate la articolul 2, „au obligația să deschidă și să utilizeze cel puțin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea și plata TVA, și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea TVA, care se află în cel puțin una din următoarele situații:

a) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dacă aceste obligații nu sunt achitate până la 31 ianuarie 2018;

b) începând cu 1 ianuarie 2018 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA mai vechi de 60 de zile de la scadență, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei — restul contribuabililor;

c) se află sub incidența legislației naționale privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență”.

De asmenea, persoanele publice și persoanele impozabile care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA au fost scoase din rândul celor care au obligația să plătească contravaloarea TVA aferente achizițiilor de bunuri și servicii în cont separat al furnizorului aflat în sistem split TVA.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate