Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

FSC a retras certificarea pentru Holtzindustrie Schweighofer. Reacția companiei de la Sebeș și măsurile pe care le va lua în următoarea perioadă

avatar

Publicat

holtzindustrie sebesOrganizația Forest Stewardship Council (FSC) a anunțat  că retrage definitiv certificarea pentru lemnul procesat de compania austriacă Holtzindustrie Schweighofer potrivit unui comunicat pe care îl puteți citi aici  .

FSC recunoaste totusi eforturile companiei Schweighofer din ultimele 3 luni pentru a dezvolta un plan de masuri corective si o incurajează să continue aceste acțiuni și să dezvolte un plan de parcurs pentru a pune capăt dezasocierii. În funcție de progresele înregistrate de Schweighofer, Comitetul Director FSC ia în considerare o abordare graduală pentru re-asocierea fabricilor companiei din afara Romaniei.
Reacția Holzindustrie Schweighofer la anunțul FSC:
”Vom continua să desfășurăm planul de acțiuni pentru o procesare sustenabilă a lemnului în România prin:
  • Dialog constructiv cu Forest Stewardship Council (FSC) pentru a defini planul de reasociere.
  • Angajament clar de luptă împotriva tăierilor ilegale în România – în ciuda faptului că Holzindsutrie Schweighofer nu desfășoară activități de exploatare forestieră.
  • Investiții de aproximativ 1 milion de euro pentru a îmbunătăți siguranța arhitecturii lanțului de aprovizionare în România anului 2017.
  • Holzindustrie Schweighofer continuă să sprijine introducerea standardelor FSC în lanțul de aprovizionare din România.

”Grupul Schweighofer primește decizia FSC de a se dezasocia de grup ca un prilej de a intensifica și mai mult eforturile sale de a implementa și optimiza sistemele de control pentru a asigura un lanț de aprovizionare sustenabil în România. La jumătatea lui ianuarie 2017, compania a prezentat un set de măsuri complete care au scopul de a stabili o nouă arhitectură a siguranței, fără precedent în industria forestieră din România și care depășește toate cerințele legale. În 2017, Grupul Schweighofer investește aproximativ 1 milion de euro în noul său sistem de control. Compania este hotărâtă să facă tot ce îi stă în putere să convingă FSC și ceilalți factori interesați, de eficiența acestui nou sistem. Holzindustrie Schweighofer își propune să dezvolte împreună cu FSC un plan de reasociere cât de curând posibil.

FSC a aprobat planul de acțiuni al Holzindustrie Schweighofer care a fost implementat în ultimele trei luni și admite că este un punct de plecare bun pentru a continua dialogul și pentru a dezvolta un plan de reasociere. FSC a luat decizia pe baza informațiilor cu privire la posibile încălcări ale standardelor de măsurare a lemnului care i-au fost aduse în atenție în timpul perioadei de probațiune. Consiliul Director al FSC a explicat că noile investigații nu au fost compatibile cu statutul de probațiune și acest lucru a condus la dezasociere.

Având în vedere că Holzindustrie Schweighofer și-a calibrat echipamentul de măsurat și are și un sistem de conformitate care respectă foarte strict cadrul legal, aceste acuzații sunt surprinzătoare. Cu toate acestea, compania garantează FSC colaborarea totală în legătură cu investigațiile ce vor urma.

Mai mult, Holzindustrie Schweighofer va face toate eforturile pentru a convinge FSC și alte părți interesate de eficiența măsurilor și de angajamentul său cu privire la practicile de afaceri sustenabile.

Lupta împotriva tăierilor ilegale în România

Frank Aigner, director general al Grupului Schweighofer: ”Ne păstrăm pe deplin angajamentul asumat în lupta împotriva tăierilor ilegale în România, chiar dacă noi nu executăm operațiuni de exploatare forestieră. Vom continua cu toată puterea în direcția transparenței, a dialogului cu organizațiile de mediu și vom implementa planul nostru pentru o industrie forestieră sustenabilă în România”. Compania continuă dialogul constructiv cu FSC și va dezvolta un plan de reasociere. Principiile pe care ne vom baza rămân clare: vom continua să urmăm standardele stricte impuse de FSC, chiar daca grupul este dezasociat.

Holzindustrie Schweighofer sprijină certificarea în România

Datorită acestor eforturi continue, Frank Aigner este optimist că procedura de reasociere ar putea începe în curând. ”Dezasocierea FSC de noi este o baza bună pentru a ne pregăti cu calm de un nou început cu FSC”, spune Aigner. El mai evidențiază și faptul că Holzindustrie Schweighofer va continua să promoveze standardul FSC în cadrul lanțului de aprovizionare printr-o schemă de bonusare. ”Din 2012, am sprijinit certificarea FSC a furnizorilor noștri cu aproximativ 1 milion de euro. Vom continua cu siguranță acest angajament”, confirmă Aigner.

Planul de reasociere

Frank Aigner s-a arătat bucuros de faptul că FSC a aprobat măsurile luate de Holzindustrie Schweighofer în aceste trei luni, ca parte a dezvoltării unui plan preliminar de acțiuni de corecție. FSC vede aceste măsuri ca fundamentul pentru dezvoltarea unui plan în care dezasocierea să înceteze.

Pașii următori

Pașii următori sunt clari”, spune Frank Aigner ”vom discuta fără ezitare cu FSC și cu alte ONG-uri, le vom oferi tot sprijinul nostru în investigațiile ce urmează și vom informa imediat publicul și alți parteneri interesați despre orice schimbare a situației”.

Informații suplimentare

Holzindustrie Schweighofer implementează noi măsuri pentru o industrie forestieră sustenabilă în România

Holzindustrie Schweighofer susține introducerea standardelor FSC în România prin plata unui bonus de 10 Ron/m3 (2€) pentru buștenii certificați FSC

Pentru a asigura un lanț de aprovizionare durabil în România, care să îndeplinească standardele înalte ale FSC, Holzindustrie Schweighofer plătește furnizorilor săi un bonus pentru buștenii certificați FSC. Din 2012, HS a plătit un total de 4,77 milioane RON (€1,04 milioane) pentru acest bonus FSC.

Urmărirea prin GPS – Transparență pentru lanțul de aprovizionare

Holzindustrie Schweighofer implementează în prezent un sistem propriu de urmărire GPS în România (Timflow). Acest sistem depășește semnificativ toate cerințele legale în vigoare. Odată încărcat, fiecare camion care transportă bușteni către fabricile de cherestea ale companiei și către locurile de colectare va fi echipat cu un dispozitiv GPS care dovedește exact locul de proveniență al buștenilor. Sistemul va fi online în primul semestru al anului 2017.

O mai bună consultare cu părțile interesate

Pe parcursul ultimilor doi ani, Holzindustrie Schweighofer a îmbunătățit și a intensificat dialogul cu toate părțile interesate.

Audit cuprinzător realizat de renumitul grup Indufor

În ianuarie 2016, Holzindustrie Schweighofer a analizat procesele sale interne în profunzime. Firma de consultanță finlandeză Indufor a examinat toate procesele, precum și lanțul de aprovizionare și toate fabricile din România. Concluzia lor: sistemul de due diligence al Holzindustrie Schweighofer depășește cu mult reglementările în vigoare și este în perfectă conformitate cu standardele stabilite de Regulamentul European pentru Lemn (EUTR) pentru plasarea lemnului legal pe piața unică europeană (https://www.schweighofer.at/fileadmin /files/all_en/Press/HS_Indufor_Communication_Report.pdf).

Controale stricte pentru zonele forestiere sensibile

Holzindustrie Schweighofer a dezvoltat un sistem de reducere la minimum a riscului, sistem bazat pe hărți geografice emise de către Asociația Română pentru certificarea pădurilor, care identifică regiunile susceptibile de a fi supuse unei exploatări forestiere ilegale. În cazul în care Holzindustrie Schweighofer cumpără cherestea din aceste regiuni sau de la platforme de colectare care sunt situate în imediata apropiere a parcurilor naționale sau a pădurilor virgine, angajații noștri acționează cu foarte multă grijă, prin inspectarea celor mai importante documente necesare pentru recoltarea legală a lemnului (actul de punere in valoare „APV”, scrisoarea de trăsură (Aviz) și amenjamentul silvic și avizul de însoțire) cu o atenție maximă.

Echipa de conformitate consolidată

Un riguros proces de due diligence necesită un număr adecvat de experți instruiți. Pe parcursul ultimelor luni, Holzindustrie Schweighofer a dublat efectivul echipei sale care se ocupă de conformitate și de certificare, efectiv care se ridică astăzi la 16 angajați.

Excluderea furnizorilor care nu respectă politica de achiziții Holzindustrie Schweighofer

În cazul în care furnizorii nu respectă politica de achiziții a companiei, aceștia sunt excluși din lanțul de aprovizionare.

Holzindustrie Schweighofer nu acceptă lemn din parcuri naționale

Holzindustrie Schweighofer a implementat politica „Zero transporturi de lemne din parcurile naționale” – în România, deși legislația permite exploatarea din așa-numitele zone tampon ale parcurilor naționale și tăieri sanitare în aceste zone.

Formarea privind conformitatea și anti-corupția

Pentru angajații săi din România, în special pentru cei care lucrează în domeniul achizițiilor, Holzindustrie Schweighofer organizează în mod regulat cursuri de formare în domeniile anticorupție și de conformitate.

Holzindustrie Schweighofer se angajează pentru transparentizarea comunicării și pentru un discurs public deschis. Site-ul web www.schweighofer-initiative.org reprezintă o parte din contribuția companiei la acest discurs și prezintă eforturile de îmbunătățire a sustenabilității.

Discursul deschis cu ONG-urile

Holzindustrie Schweighofer se angajează pentru un dialog deschis și concret cu ONG-urile și cu societatea civilă. Obiectivul comun este acela de a asigura prelucrarea lemnului în mod durabil și de a identifica un potențial de optimizare în viitor.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

EVENIMENT

EVALUARE NAŢIONALĂ clasa a VI-a, 2018: MODELE de SUBIECTE, calendarul testărilor şi detalii pentru elevi

avatar

Publicat

examen scoala

În săptămâna care urmează, intră în Evaluare Naţională elevii de clasa a VI-a. Prima probă va fi miercuri, 23 mai, potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educaţiei. Notele nu vor fi trecute în catalog, iar rezultatele vor fi utile pentru elevi, părinţi şi profesori pentru a vedea nivelul de pregătire actual.

Conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, rezultatele Evaluării Naţionale la finalul clasei a VI-a au ca scop elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi preorientarea şcolară. De asemenea, rezultatele se comunică părinţilor.

Fiecare probă va dura 60 de minute.

CALENDARUL EVALUĂRII NAŢIONALE de CLASA a VI-a:

Miercuri, 23 mai: Limbă şi comunicare

Joi, 24 mai: Matematică şi ştiinţe ale naturii

Testele pentru Evaluarea Naţională vor fi realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educaţiei, în concordanţă cu programele şcolare, trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate şi un format asemănător celor al testărilor internaţionale.

MODELE de SUBIECTE:

Limbă şi comunicare (engleză): LRO_EN_VI_2014_Model_EN_LC_Caietul_elevului.mod

Limbă şi comunicare (franceză):LRO_EN_VI_2014_Model_FR_LC_Caietul_elevului

Matematică şi Ştiinţe ale Naturii: LRO_EN_VI_2014_Model_Matematia_Stinte_Caietul_elevului

ENVI_Model_2_Matematica_Stiinte_LRO

Evaluările Naţionale se vor desfăşura în sălile de clasă în care elevii urmează cursurile în mod obişnuit. Pentru testări, comisia de organizare trebuie să stabilească un interval orar unic pentru toate şcolile.

Responsabil de administrarea testării este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Pe toată durata testărilor, elevii sunt asistaţi şi de un al doilea profesor, care nu predă la clasa respectivă. Cei doi profesori nu au voie să le dea elevilor indicaţii cu privire la rezolvarea exerciţiilor.

Testele pe care le-au susţinut elevii sunt corectate în şcoala pe care o urmează copiii, de către profesorii de la această şcoală.

Testele de Limbă şi comunicare sunt corectate de câte doi profesori, unul de Limba şi literatura română, celălalt de Limbă moderna.

Testele de Matematică şi Ştiinţe ale naturii sunt evaluate de câte trei profesori, unul de Matematică, al doilea de Fizică şi al treilea de Biologie.

Metodologia prevede că, pentru a face mai uşoară comunicarea şi înţelegerea rezultatelor către elevi şi părinţi, profesorii corectori pot să facă sublinieri sau menţiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.

Părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informatiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

LOTERIA bonurilor fiscale: Rezultatele extragerii de duminică, 20 mai. Vezi dacă ai un bon câştigător

avatar

Publicat

bonuri fiscale

Ministerul Finanţelor Publice a organizat duminică o nouă extragere a bonurilor fiscale, pentru a stabili cele câştigătoare, emise între 1 și 30 aprilie 2018. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, sumă din care vor fi acordate cel mult 100 de premii.

În urmare extragerii, bonurile fiscale câştigătoare sunt cele emise în data de 15 aprilie 2018, în valoare de 388 lei.

Rezultatele extragerii vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP), al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al C.N. „Loteria Română” (CNLR) pentru o perioadă de minim 30 de zile. Dacă numărul cererilor de revendicare este mai mare de 100, va fi organizată cea de-a doua extragere, pentru determinarea celor maxim 100 de bonuri câștigătoare.

Cererile de revendicare pot fi depuse începând cu prima zi după efectuarea extragerii, timp de 30 de zile. Posesorii bonurilor câștigătoare trebuie să depună bonurile fiscale (în original), copia actului de identitate și o cerere, la orice administrație fiscală din structura ANAF.

Un bon fiscal este considerat câștigător doar dacă îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute de lege, având înscrise elementele obligatorii care arată că a fost emis cu un aparat de marcat fiscalizat (de exemplu: logotipul și seria fiscală ale aparatului de marcat electronic fiscal, data și ora emiterii precum și numărul de ordine). Fiecare unitate teritorială ANAF, la care se depun bonurile fiscale câștigătoare în prima etapă de selecție, va elibera o copie a acestora cu mențiunea „conform cu originalul”, pe care va fi scris numărul unic de înregistrare. Pentru asigurarea transparenței, lista cu numerele unice de înregistrare ale cererilor de revendicare va fi publicată pe site-urile MFP și ANAF. În situația în care, după finalizarea perioadei de depunere a cererilor de revendicare, lista cuprinde cel mult 100 de cereri, premiul de 1 milion de lei este împărțit persoanelor care le-au depus, după verificarea autenticității bonurilor câștigătoare. Dacă în urma centralizării se constată depășirea numărului maxim de 100 de cereri de revendicare, va fi organizată a doua extragere în vederea determinării a 100 de câștigători.

În cazul realizării celei de-a doua etape de selecție, va fi extras un număr din lista numerelor unice de înregistrare acordate bonurilor pentru care au fost revendicate premii. Și această extragere va fi realizată cu urnele CNLR și va fi televizată, data organizării acesteia urmând să fie anunțată ulterior.

Numărul extras în cadrul acestei trageri va fi primul câștigător. Pentru desemnarea celui de-al doilea, se aplică crescător la primul număr extras un pas care are valoarea egală cu ziua emiterii bonului fiscal câștigător. Pentru aflarea celorlalți câștigători, pasul se adună succesiv la numărul desemnat anterior ca fiind câștigător.

Dacă se depășește numărul unic maxim atribuit bonurilor fiscale din listă, următorul număr câștigător este dat de diferența dintre suma determinată prin aplicarea pasului la baza de referință și numărul unic maxim atribuit. Se continuă aplicarea pasului până la stabilirea numărului maxim de premii prevăzut de lege, respectiv 100. În procesul de aplicare a pasului, numerele câștigătoare sunt eliminate din listă.

După stabilirea celor 100 de bonuri fiscale câștigătoare, acestea vor fi centralizate și transmise în termen de două zile către ANAF în vederea încărcării rezultatelor în „Baza de date privind Loteria bonurilor fiscale”, respectiv pentru verificarea autenticității bonurilor fiscale câștigătoare de către Direcția Generală Antifraudă Fiscală.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Au crescut vânzările de maşini ecologice noi, cu peste 80%. Mărci preferate de români

avatar

Publicat

Au crescut considerabil vânzările de autoturisme ecologice noi. Cu 83,02% în primele patru luni din 2018. Cele mai multe maşini electrice au vândut, în România, Volkswagen, BMW şi Mercedes.

În perioada ianuarie-aprilie, au fost vândute 1.003 maşini ecologice, faţă de 548 în perioada similară din 2017, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), citată de Agerpres.

Din acest total, 238 erau autoturisme electrice 100%, echivalentul unui majorări de cinci ori (+417,4%) faţă de primele patru luni din anul precedent, iar 765 de unităţi hibrid (+52,4%).

În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie – aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).

De asemenea, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada de referinţă, au fost înregistrate de Toyota (663 de unităţi), Kia (20) şi Audi (16).

Statistica APIA arată că, la nivelul anului trecut, ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de unităţi noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 exemplare, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior.

Reamintim că din martie cei care vor să cumpere o maşină ecologică au la dispoziţie o nouă sesiune a programului „Rabla Plus”. Bugetul alocat acestui program se ridică la 120 milioane lei, valoare în care se pot acorda două tipuri de ecotichete.

O variantă de ecobonus este de 45.000 lei (10.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. De asemenea, se poate acorda un ecobonus în cuantum de 20.000 de lei (circa 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.

Ministerul de resort estimează că, în 2018, românii vor cumpăra prin Programul „Rabla Plus” 2.000 de maşini electrice.

Accesarea programului nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului „Rabla Clasic” (de 6.500 de lei) se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul „Rabla Plus”, numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

surse: hotnews.ro, agerpres.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Avertisment de la Protecţia Consumatorului. Ce trebuie să verificaţi atunci când cumpăraţi produse tip fast-food

avatar

Publicat

Atunci când cumpăraţi produse tip fast-food din magazinele sau restaurantele specializate, trebuie să vă asiguraţi că vânzătorul este echipat corespunzător, cu halat de protecţie, bonetă şi, mai ales, mănuşi de protecţie curate sau de unică folosinţă. Este atenţionarea transmisă de Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel

De asemenea, consumatorilor li se recomandă să verifice eticheta produsului şi ambalajul acestuia şi să compare preţul de la raft cu cel de pe bon, pe care să-l păstreze în cazul în care doresc să reclame calitatea produsului.

„Pentru a achiziţiona produse de tip fast-food care să nu le pună sănătatea sau poate chiar viaţa în pericol, consumatorii trebuie să ţină cont de câteva sfaturi: la cumpărarea produselor din carne/carne tocată să acorde atenţie deosebită la aspectul produsului, să urmărească modul de etichetare, să nu cumpere produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare, a datei durabilităţii minimale/datei limita de consum şi a ingredientelor alergene”, spune Paul Anghel.

Ei îndeamnă pe oameni să refuze produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, să refuze produsele din carne pe care nu este înscrisă data de expirare sau dacă această este modificată sau depăşită şi să nu cumpere produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu poate asigura condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială şi riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sănătatea.

„Trebuie urmărit, în cazul produselor alimentare, modul de expunere şi comercializare a acestora, pentru a observă unele indicii care pot să conducă la identificarea riscurilor pentru sănătate şi anume existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele,  integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării, precum şi etichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate”, mai spune directorul ANPC.

Un ultim sfat: “să solicite şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doreşte să reclame calitatea/siguranţă unui produs”, precizează Anghel.

Reamintim că un copil de 3 ani a murit la spital, în Bucureşti, după ce ar fi mâncat, alături de părinţi, shaorma de la un fast-food în Capitală. Părinţii lui au avut nevoie de asistenţă medicală. În acest caz, Parchetul Tribunalului Bucureşti a declanşat o anchetă.

Procurorii spun că există suspiciunea unei intoxicaţii cu o substanţă necunoscută, motiv pentru care cazul este considerat unul medico-legal.

surse: digi24.ro, news.ro

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Finanţelor amână cu trei luni dotarea magazinelor cu case de marcat electronice fiscale

avatar

Publicat

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) propune amânarea cu trei luni a aplicării sancțiunii prevăzută de lege pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale, pentru a permite operatorilor economici să achiziționeze, să fiscalizeze și să testeze aparatele de marcat cu jurnal electronic.

Un proiect în acest sens a fost pus în dezbatere de MFP. Prevede suspendarea aplicării unor dispoziții și prelungirea unui termen prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr.28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum și pentru modificarea şi completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2007 privind datoria publică.

În cazul contribuabililor mari sau mijlocii sancțiunea pentru nedotarea cu noile aparate de marcat electronice fiscale se aplică începând cu 1 septembrie 2018 în loc de 1 iunie 2018, iar în ceea ce privește contribuabilii mici, aceasta se aplică de la 1 noiembrie 2018 în loc de 1 august 2018. După expirarea acestor intervale, sancțiunea poate fi aplicată doar pentru faptele săvârșite începând cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, după caz.

De asemenea, se amână cu trei luni, până la 1 noiembrie 2018, aplicarea sancțiunii prevăzută de lege pentru comercializarea de către distribuitorii autorizați a vechilor aparate de marcat, astfel încât, dacă va fi cazul, operatorii economici care își deschid noi afaceri sau puncte de lucru să poată achiziționa un aparat de marcat, în caz contrar aceștia riscând blocarea activității.

Totodată, se prelungește cu trei luni, până la data de 31 octombrie 2018, termenul limită până la care își mențin valabilitatea avizele/autorizațiile privind distribuția aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rolă jurnal, termenul în vigoare fiind 31 iulie 2018.

În această perioadă de grație, organele de control urmează să realizeze acțiuni cu caracter preventiv și de îndrumare, în baza art. 151 alin.(4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Promovarea acestui act normativ este determinată în principal de:

– întârzierile producătorilor și distribuitorilor în pregătirea prototipurilor de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic și, implicit, de întârzierile în depunerea acestora împreună cu documentația aferentă pentru avizare tehnică la Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Informatică;

– procesele de implementare a noilor aparate de marcat, ulterioare avizării tehnice a prototipurilor, respectiv autorizarea distribuitorilor, producția noilor modele, aprovizionarea distribuitorilor, achiziția aparatelor de marcat și fiscalizarea acestora, care necesită mai mult timp și fac imposibilă punerea pe piață a aparatelor de marcat până la termenele prevăzute de lege pentru dotarea operatorilor economici;

– posibilitatea punerii în pericol a activității operatorilor economici, în condițiile în care prevederea legală în vigoare le interzice începând cu 1 iunie, respectiv 1 august, să utilizeze actualele case de marcat, iar aceștia nu pot, din motive care nu le sunt imputabile, să se doteze cu noile aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic riscând în plus și aplicarea unor sancțiuni drastice, transmite MFP.

Potrivit ministerului, proiectul de ordonanță de urgență vizează şi diversificarea canalelor de distribuție și flexibilizarea procesului de vânzare a titlurilor de stat emise de MFP pentru populație prin intermediul unor instituții cu infrastructură și cu rețea de acoperire la nivel național.

Astfel, va fi autorizată Compania Națională Poșta Română în vederea tranzacționării titlurilor de stat către populație, urmând ca, ulterior, să fie aprobate normele tehnice de aplicare, instrucțiunile detaliate de vânzare și plata obligațiilor la scadență pentru aceste titluri de stat, similare cu cele în vigoare pentru unitățile Trezoreriei Statului.

În anul 2018, MFP va derula o campanie de informare și promovare a emisiunilor planificate. Plafonul indicativ pentru acest an este de aproximativ 4 miliarde de lei. Emisiunile de titluri de stat destinate populației în cadrul Programului TEZAUR ediția Centenar vor fi emise pe maturități de termen mediu. Nivelul dobânzii va fi stabilit prin raportare la randamentul titlurilor de stat cotate pe piața interbancară pentru maturitatea respectivă.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate