Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

„Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”: 5 centre comunitare şi 3 întreprinderi sociale pentru persoane vulnerabile

Publicat

Proiectul „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”, derulat în judeţul Alba din august 2010 până în iulie 2013, are ca obiectiv dezvoltarea unei reţele de servicii şi centre sociale pentru îmbunătăţirea oportunităţilor de ocupare a persoanelor cu nevoi speciale din judeţ. În acest sens, s-au amenajat centre comunitare în 5 oraşe din judeţ, pentru consilierea profesională şi integrarea persoanelor aflate în risc social şi 3 întreprinderi de economie socială pentru sprijinirea persoanelor vulnerabile şi cu dizabilităţi.

În cadrul unei întâlniri cu persoanele implicate în proiect şi cu reprezentanţi mass-media, managerul proiectului, Magdalena Bene, a prezentat proiectul şi a explicat în ce constau acţiunile întreprinse: „Proiectul s-a născut în 2007, dintr-o idee de a înfiinţa nişte centre pentru persoane cu dizabilităţi şi persoane cu risc social, moment în care s-a şi făcut cunoştinţă cu conceptul de economie socială. Astfel, au fost realizate 5 centre (au fost reabilitate 5 clădiri vechi) în oraşele Aiud, Abrud, Blaj, Zlatna şi Cugir şi a fost achiziţionată aparatură de recuperare medicală pentru copii cu dizabilităţi multiple (oglindă logopedică, mingi, stepper, aparate masaj) pentru persoane cu dizabilităţi multiple.

Totodată, au fost deschise 3 întreprinderi de economie socială, în Alba Iulia, Sâncrai şi Sebeş, mici centre de producţie în care lucrează persoane vulnerabile social. Pe parcursul proiectului, aceste întreprinderi nu pot avea profit, bunurile produse fiind donate, însă, din iulie 2013, la sfârşitul proiectului, acestea vor putea obţine persoanlitate juridică, îşi vor putea valorifica producţia şi, astfel, îşi vor putea asigura funcţionarea în viitor.”

De unde a pornit proiectul „incluziunii sociale”?

Printr-un proiect POR, depus în 2008, au fost reabilitate cele 5 centre, cu suprafeţe cuprinse între 107 mp şi 420 mp. În 2010, pentru sustenabilitatea primului proiect, s-a lansat un al doilea, axat pe economie socială şi, implicit, persoane cu risc social, cu sau fără dizabilităţi. La sfârşitul acestui proiect, în iulie 2013, aceste centre vor putea obţine personalitate juridică, vor putea fi transformate în ONG-uri în domeniul economiei sociale şi se vor putea susţine autonom.

Cele 5 centre comunitare resurse au fost deschise în luna martie a anului 2012 şi oferă servicii de consiliere profesională, psihologică şi socială persoanelor cu risc social, provenite din familii monoparentale, persoane de etnie romă, beneficiari de ajutoare sociale, care nu îşi găsesc un loc de muncă.

Cine sunt beneficiarii proiectului?

Proiectul se adresează la trei grupuri ţintă. Primul este format din copii de 14-16 ani, care beneficiază de orientare vocaţională şi de o bursă de 200 de lei pe trei luni, în Centrele Aiud, Abrud, Blaj, Cugir. Al doilea grup ţintă este format din aproximativ 200 de tineri între 18 şi 30 de ani, vulnerabili economic şi social, cu sau fără dizabilităţi, în toate cele 5 Centre.

„Am considerat că putem veni noi, Consiliul Judeţean, în întâmpinarea acestor grupuri. Am iniţiat, la 1 martie, un serviciu de cercetare, pentru identificarea acestor tineri în mod mai organizat. Acum se face o cercetare, 500 de familii în fiecare centru. Este vorba de cercetarea atât a persoanelor vulnerabile, cât şi a unor posibili antreprenori. Până acum au venit aproximativ 40 în fiecare centru. Dorim să facem grupuri de tineri care să fie formaţi în ceea ce se cere în comunitate. Prin această cercetare, la care iau parte şi antreprenori locali, noi luăm pulsul comunităţii”, a explicat managerul proiectului, Magdalena Bene.

Al treilea grup ţintă este format din adulţi peste 30 de ani, şomeri sau persoane care şi-au pierdut temporar capacitatea de muncă.

Ce activităţi se desfăşoară în centrele comunitare din judeţul Alba?

În judeţul Alba au fost amenajate 5 centre comunitare resurse: în Blaj, Abrud, Aiud, Cugir şi Zlatna. Acestea au ca activitate principală consilierea profesională, psihologică şi socială a persoanelor aflate în risc social, cu sau fără dizabilităţi, din zonă. Coordonatorii celor 5 centre comunitare şi ai întreprinderilor sociale din proiect au participat, în cursul anului trecut, la mai multe stagii de formare (în Austria, unde astfel de centre comunitare şi întreprinderi de economie socială funcţionează deja de câteva decenii, precum şi în ţară, la Timişoara şi Braşov).

Centrul comunitar resurse Blaj

Şefa Centrului comunitar resurse din Blaj, Raluca Damian, a vorbit despre activitatea centrului pe care îl coordonează. În ultimele 6 luni de funcţionare a centrului, principala activitate a fost cea de consiliere a persoanelor aflate în risc social. „Ne mândrim cu 4 grupuri de beneficiari până acum. Cu două dintre aceste grupuri am terminat activitatea şi, în prezent, derulăm activitatea de consiliere cu alte 2 grupuri”, a explicat Raluca Damian.

În total, de acest proiect au beneficiat aproximativ 50 de persoane, din Blaj şi din localităţile din jur. Din primele 20, 6 persoane şi-au găsit un loc de muncă: „Considerăm acest lucru un succes şi sperăm ca numărul acesta să crească cu aceste două grupuri cu care lucrăm în prezent”, a adăugat Raluca Damian.

În perioada următoare, activitatea Centrului se va concentra pe implementarea conceptului de economie socială. Cu sprijinul Consiliului Local şi al Consiliului Judeţean, se va crea o mini-tipografie, care va asigura sustenabilitatea proiectului, odată cu finalizarea efectivă a acestuia şi va aduce beneficii importante pentru comunitate, inclusiv la nivel social, nu doar economic.

Centru comunitar resurse Abrud

La Abrud, de asemenea, în Centrul comunitar resurse, se desfăşoară o mulţime de activităţi. În prezent se semnează contractele de prestări servicii cu un logoped şi kinetoterapeut, care se vor ocupa de copiii cu dizabilităţi din oraş. Şefa Centrului comunitar resurse Abrud, Dorina Jurca, a vorbit despre câteva dintre activităţile Centrului: „În luna decembrie, împreună cu beneficiarii, printre care şi persoane cu dizabilităţi, am făcut nişte tablouaşe, am participat la nişte spectacole de caritate şi le-am donat. Organizatorii le-au vândut. De asemenea, am confecţionat ornamente de Crăciun şi am împodobit un brad cu beneficiarii doar cu ornamente făcute de ei. Le-a plăcut foarte mult”.

În prezent, la Centrul din Abrud sunt 45 de beneficiari, dintre care 12 cu dizabilităţi, iar restul sunt vulnerabili economic, şomeri, tineri şi adulţi.

În zilele de marţi şi joi, aici au loc activităţi de consiliere vocaţională, psihologică şi socială. După perioada de consiliere, beneficiarii au mers în stagii de practică pentru aproximativ 10 zile, la firme mici. Unul dintre beneficiari a obţinut un loc de muncă, un post de paznic.

În viitor, pentru ca proiectul să fie sustenabil, la Abrud se plănuieşte dezvoltarea unui punct de colectare pet şi carton sau, posibil, un punct de informare turistică, trasee turistice.

Centrul comunitar resurse Aiud

Radu Ciprian Mihăiescu este şeful Centrului comunitar resurse Aiud. Aici sunt peste 40 de beneficiari, care au venit în Centru după ce au aflat de activităţile sale, din discuţii sau din presa locală. Beneficiarii centrului sunt pregătiţi şi consiliaţi pentru piaţa muncii. Printre aceştia sunt şi 7 tineri cu grad de handicap mediu, care doresc să facă pregătire, orientare profesională.

În Centrul de la Aiud, spaţiul de la etajul I este ocupat de o clasă de copii autişti şi cu sindrom „Down”, 7 copii care aparţin de Şcoala „Axente Sever”. Tot aici există şi un cabinet de logopedie gratuit, care se adresează atât copiilor autişti şi cu sindrom „Down”, cât şi altor copii şi un cabinet de kinetoterapie, masaj, kinetoterapeutic gratuit, pentru copii cu dizabilităţi. În plus, în Centru există o sală de fitness unde doritorii pot veni să se antreneze gratuit, cu ajutorul kinetoterapeutului.

În Centrul din Aiud s-a desfăşurat primul simpozion internaţional pe terapii medicale pentru copii cu dizabilităţi. O altă activitate a Centrului a fost un bal mascat organizat pentru integrarea copiilor cu dizabilităţi în mijlocul copiilor, cu copii de la Şcoala „Axente Sever”.

„Am luat legătura cu foarte multe firme din Aiud, sunt interesate. O parte din ele chiar ne transmit locurile vacante pentru beneficiarii care fac consiliere la noi în Centru, în domenii gen pază, croitorie, bar sau alimentar”, a spus Radu Ciprian Mihăiescu. Dintre beneficiari, 5 au primit un loc de muncă, însă doar 2 au rămas angajaţi.

„Pe viitor, pentru sustenabilitate, ne-am gândit la un atelier de ambalaje de carton. Am început discuţiile cu firma Logos, care produce vin şi are nevoie de cutii de carton. De asemenea, am luat legătura cu o firmă de confecţii metalice care au şi ei nevoie de cutii de carton şi cu producătorii de trandafiri. Avem în vedere şi posibilitatea deschiderii unui centru de informare pentru promovarea antreprenoriatului din comunitate, pe trandafiri sau pe vin”, a explicat şeful Centrului din Aiud.

Centrul comunitar resurse Cugir

Silviu Samoilescu este şeful Centrului comunitar resurse din Cugir şi este de formaţie economist. Centrul este localizat în Vinerea, pe strada Morii, nr. 5 şi se adresează în principal unui grup ţintă de tineri de 18-35 de ani. Serviciile pe care le oferă sunt programe de start-up, formarea competenţelor necesare formării şi administrării unei afaceri, cât şi competenţelor personale şi profesionale.

Acest serviciu se adresează tinerilor care sunt expuşi riscului de excluziune socială. Există un serviciu de suport pentru formarea unei vieţi autodeterminate, în special pentru tinerii cu dizabilităţi. De asemenea, există un serviciu de consiliere educaţională şi self-marketing.

Serviciile se adresează şi copiilor de 14-16 ani aflaţi într-o situaţie de risc social, abandon şcolar, copii din familii beneficiare a unui venit redus, copii cu dizabilităţi sau copii ai căror părinţi lucrează în străinătate şi sunt semi-abandonaţi.

În Centru, activează şi un asistent social şi un psiholog, care participă la şedinţele de consiliere. Până acum, la centru au fost 45 de beneficiari care au parcurs modulele de consiliere. Este vorba despre tineri şomeri şi 7 persoane cu dizabilităţi.

În perioada următoare, alţi 40 de beneficiari vor fi consiliaţi. Aceştia au fost contactaţi prin Serviciul Social al Primăriei şi AJOFM.

Dintre beneficiari, unii pot parcurge stagii de practică pentru iniţierea pe piaţa muncii. Până acum 4 au participat la practică. Din numărul total al beneficiarilor Centrului, aproximativ 10 (25%) şi-au găsit un loc de muncă.

Pentru ca acest proiect să funcţioneze şi în viitor, Centrul, în parteneriat cu Primăria Cugir, a identificat mai multe oportunităţi de afaceri: un atelier hand-made pentru producţie de bijuterii, sau o colaborare cu un ONG sau cu Ocolul Silvic pentru dezvoltarea unor afaceri cu sere.

Atelierul hand-made va putea începe deja de luna viitoare, iar 4-5 dintre beneficiari vor învăţa să creeze aceste bijuterii iar apoi vor rămâne în cadrul centrului, pentru producţie.

Spaţiul de la etajul clădirii Centrului este dedicat recuperării copiilor cu dizabilităţi.

Centrul comunitar resurse Zlatna

Centrul comunitar resurse Zlatna este condus de Adriana Gut. Serviciile pe care le oferă Centrul se adresează persoanelor tinere, între 18 şi 35 de ani, vulnerabile economic, iar beneficiarii sunt persoane aflate în şomaj, indemnizate sau nu.

Prin serviciile de suport se oferă beneficiarilor consiliere şi orientare profesională. Centrul este deschis pentru activităţi de două ori pe săptămână, marţi şi joi sau luni şi miercuri în funcţie de programul asistentului social şi al celorlalţi colaboratori.

Există 42 de beneficiari înregistraţi în Centru, dintre care, în prezent se lucrează cu 28, iar restul sunt în aşteptare. Prin agenţii economici locali, acestora li se oferă stagii de practică pentru a vedea sau a se obişnui, în funcţie de aspiraţiile fiecăruia, în domeniul comerţului, croitorie etc.

Printre beneficiari există şi persoane cu studii superioare, Asistenţă socială, Drept, Sociologie, care şi-au exprimat dorinţa de a deveni voluntari în cadrul centrului.

Una dintre realizările Centrului este faptul că o persoană în vârstă de 19 ani, care a beneficiat de serviciile Centrului şi nu a avut nicio clasă, acum parcurge programul „A doua şansă” în Alba Iulia din luna octombrie: „Pentru noi este ceva de care ne mândrim, pentru că a conştientizat faptul că este foarte important să ştii să scrii şi să citeşti. Este deja în anul 2 de studii”, a adăugat Adriana Gut.

În viitor, Centrul de la Zlatna îşi propune să dezvolte nişte sere, prin care să se poată susţine, însă deocamdată această idee este în dezbatere.

Întreprinderi sociale

Prin proiectul „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin intreprinderi sociale”, au fost deschise trei intreprinderi de economie socială, în Sâncrai, Alba Iulia şi Sebeş.

În cadrul proiectului, la Sâncrai funcţionează o fermă ecologică, coordonată de Ioan Ştefan Olariu. Aceasta se întinde pe un teren de 2 hectare 400, dintre care pe jumătate s-au plantat, anul trecut, 40.500 de butaşi de trandafiri altoiţi. În acest an se vor planta trandafiri şi pe cealaltă jumătate de teren, începând cu luna martie, începutul lunii aprilie, ajungându-se la 90.000 de fire de trandafiri. În jurul plantaţiei au fost sădiţi 130 de puieţi de alunşi 25 de puieţi de nuci, ca o barieră naturală cu celelalte plantaţii. Aproximativ 10 persoane au lucrat la plantarea butaşilor.

Până acum, la întreprinderea socială Sâncrai lucrează un muncitor necalificat, şeful de fermă şi un inginer horticol. La sfârşitul proiectului, în iulie 2013, când întreprinderea va putea obţine personalitate juridică, produsele putea fi vândute, însă până atunci, acestea vor fi donate.

La Sebeş, în cadrul proiectului „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”, funcţionează o întreprindere care oferă servicii de copiere şi design computerizat. Întreprinderea este condusă de Alex Scheau, împreună cu Georgiana Bîldea (voluntar) şi Nicoleta Roşiu (studentă).

„Avem o echipă, suntem interdependenţi, avem cu cine să lucrăm şi putem să îmbunătăţim toate aspectele şi procesele întreprinderii noastre. Suntem şi autodidacţi şi urmăm şi cursuri foto-video la Centrul Cultural <Augustin Bena>. Sper ca aceste seminţe plantate prin proiect să încolţească, să crească şi să devină ceea ce pot fi”, a declarat Alex Scheau.

Întreprinderea socială Alba Iulia este condusă de Adrian Roşiu şi de asistenta sa, Emilia Morariu. Această întreprindere oferă servicii de curăţenie şi amenajare grădini şi spaţii verzi. Coordonatorul întreprinderii îşi propune să formeze un grup de 30 de persoane, vulnerabile social, care pot fi formate în domeniul peisagisticii.

Din luna aprilie, în cadrul întreprinderii va funcţiona şi un atelier de tâmplărie, unde se vor produce piese de mobilier de grădină. Adrian Roşiu a confecţionat deja, cu mâna lui, câteva piese de mobilier în atelier.

Întreprinderea va integra persoane, cu vârsta de peste 18 ani, vulnerabile social. Persoanele care vor lucra în întreprindere sunt, în parte, persoane cu dizabilităţi, recrutate dintre beneficiarii Asociaţiei „Diakonia”, precum şi persoane în căutarea unui loc de muncă. Pe perioada formării din cadrul proiectului, de la sfârşitul lunii martie, aceştia vor primi o indemnizaţie lunară fixă de aproximativ 300 lei.

Un plan al întreprinderii sociale Alba Iulia, pentru viitorul apropiat, este să participe la „Târgul Grădinarului„, între 16 şi 18 martie 2012, pentru promovarea activităţii şi a produselor.

Citiţi aici mai multe despre „Incluziune socială şi pe piaţa muncii prin întreprinderi sociale”.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Conturi: Prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei, în 2016, la Primăria Sebeș. Abateri constatate

Publicat

Camera de Conturi Alba a constatat, în urma unui audit financiar desfăşurat la Primăria municipiului Sebeş, un prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei. Inspectorii au găsit în activitatea desfășurată la Unitatea Administrativ-Teritorială Sebeș, în anul 2016, abateri care au creat un prejudiciu total de 1.492.000 de lei şi erori contabile (fără prejudicii) în valoare de 142.221.000 de lei.

Potrivit Raportului privind finațele publice locale pe anul 2016 la nivelul județului Alba, au fost diminuate în mod nejustificat disponibilităţile băneşti ale UATM Sebeş cu suma de 1.267.000 lei, prin poprirea pe conturi, în condiţiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă a construcţiilor (anexa teren de sport, terenuri de sport, platforme şi alei din pavaj de beton, racord canalizare şi racord alimentare cu apa) de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, fapt stabilit prin Sentinţa judecătorească nr.1843/CAF/2014.

„Au fost diminuate în mod nejustificat disponibilitățile bănești ale UATM Sebeș cu suma de 1.267 mii lei, prin poprirea conturilor bancare, efectuată de un executor judecătoresc în baza Sentinței Civile nr.1843/CAF/2014, definitivă, în condițiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă în patrimoniul Municipiului Sebeș a construcțiilor de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, rezultate din Contractul de asociere în participațiune nr.48/22057/2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, fapt stabilit prin Sentința judecătorească nr.1843/CAF/2014.

Hotărârea instanței judecătorești a fost pusă în aplicare doar parțial prin poprirea disponibilităților bancare ale UATM Sebeș, în condițiile în care bunurile care au rezultat din asociere, nu au fost preluate efectiv de instituția auditată, cu toate că, prin hotărârea respectivă a fost declarată nulitatea absolută a Contractului de asociere în paticipațiune nr.48/22057/08.08.2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL.

Deși s-a instituit poprirea asupra disponibilităților bănești ale UATM Sebeș în data de 09.11.2015, nici până la data misiunii de audit bunurile stabilite prin Sentința nr.1843/CAF/2014, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, cu valoarea totală de 1.247 mii lei, nu au fost preluate și înregistrate în proprietatea UATM Sebeș, cu excepția unei părți din teren, care a fost liber de construcții.

Prin punerea în aplicare doar parțial a Sentinței Civile Nr.1843/CAF/2014, numai în ce privește plata sumei de 1.267 mii lei, prin poprirea disponibilităților bănești ale UATM Sebeș, în condițiile în care reținerea sumei respective, nu s-a concretizat în preluarea efectivă a următoarelor construcții: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, practic patrimoniul entității verificate s-a diminuat de două ori: o dată prin diminuarea diponibilităților din conturile deschise la trezorerie și a doua oară prin nepreluarea construcțiilor la care face referire sentința emisă de instanța de judecată.

În concluzie, au fost plătite din fondurile UATM Sebeș bunuri care nu au fost preluate de entitate, neregăsindu-se în patrimoniul său nici la data efectuării verificării”, se precizează în Raportul Camerei de Conturi Alba pe 2016.

Potrivit Raportului, la nivelul UATM Sebeș nu s-a efectuat, până la finele anului 2016, reevaluarea tuturor elementelor patrimoniale ale entității, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin o dată la 3 ani, cu scopul de a se asigura reflectarea justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate au fost stabilite la suma de 141.355 mii lei.

sursa: curteadeconturi.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: DOUĂ ACCIDENTE pe AUTOSTRADĂ între Sibiu şi Sebeş, la Aciliu. Trafic îngreunat şi persoane rănite

Publicat

Traficul pe autostrada A1 pe sensul dinspre Sibiu spre Sebeş a fost îngreunat, marţi după-amiaza, din cauza a două accidente rutiere, produse la distanţă de aproximativ un kilometru. Două persoane au fost rănite.

Din primele date, la kilometrul 275, o autoutilitară a acroşat două TIR-uri ce circulau în faţa sa. Şoferul autotutilitarei a rămas prins în caroseria maşinii.

UPDATE: Potrivit IPJ Sibiu, în accidentul de la kilometrul 275 a fost rănit şoferul autoutilitarei (dubă de transport marfă, ce aparţine unei firme din Alba, Atlas Logistic), un bărbat în vârstă de 53 de ani, din judeţul Argeş. A fost transportat la spital, era conştient.

La kilometrul 276, altă autoutilitară, ce tracta o platformă cu un autoturism, a intrat în balans şi s-a răsturnat. O persoană a fost rănită uşor.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Sibiu, în urma accidentului de la km. 276, a fost rănit un tânăr de 30 de ani, din Cluj, pasager pe locul din dreapta al maşinii de teren răsturnate pe autostradă. A fost transportat la spital, în stare de conştienţă. Maşina era condusă de un bărbat în vârstă de 60 de ani (tot din Cluj), care nu a fost rănit.

Ambele accidente s-au produs în zona Aciliu.

Traficul rutier este îngreunat. În zonă s-au format coloane de maşini.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat, la ora 15.30, că pe sensul către Sebeş al autostrăzii A1 Sibiu – Sebeş, în zona localităţii sibiene Aciliu, au avut loc două evenimente rutiere: unul în care a fost implicată o platformă care transporta un autoturism (la km 276+500 de metri) şi altul în care au fost implicate o autoutilitară şi două autotrenuri (la km 275). Traficul rutier se desfăşoară îngreunat, pe banda numărul 2.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Curtea de Apel Alba Iulia amână punerea în executare a mandatului european pentru Arigannelo Pasqualino

Publicat

Curtea de Apel Alba Iulia a amânat punerea în aplicare a mandatului european emis pe numele omului de afaceri italian Arigannelo Pasqualino, până la sosirea din Italia a sentinței de condamnare care stă la baza acestuia, în condițiile în care Pasqualino pretinde că este vorba despre o eroare. În același timp, instanța a menținut arestul la domiciliu al acestuia, până în data 6 martie.

Avocata lui Arigannelo Pasqualino a spus instanței că în mandatul internațional de arestare nu este vorba despre omul de afaceri stabilit la Alba Iulia ci despre un asociat unic al fostei firme a acestuia.

De asemenea, a spus că nu a fost declarat mort de către familie, cum a scris presa italiană și cum a menționat comunicatul IGPR și chiar a depus un înscris din partea fiului său.

În plus, aceasta a mai cerut ca Pasqualino să fie lăsat liber întrucât este bolnav și are nevoie să se deplaseze la Cluj Napoca pentru schimbarea tratamentului. Mai mult, a asigurat avocata, nu există indicii că ar vrea să se sustragă sau să plece din țară, fiind în interesul său să rămână pentru a clarifica situația. Avocata a mai invocat și afacerile pe care le are în România omul de afaceri italian, care nu i-ar permite să plece, printre care și niște lucrări la Autostrada Sebeș – Turda.

Instanța a fost de acord să mai aștepte încă două săptămâni sentința și a dat un nou termen.

”Mort” în Italia, afacerist în România

Potrivit IGPR, cetățeanul italian era urmărit de autoritățile din Italia pentru bancrută frauduloasă şi a fost depistat de polițiștii români, cu sprijinul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională al Poliţiei Române. Bărbatul de 62 de ani, urmărit internațional, a fost depistat la Alba Iulia.

„Pe numele acestuia, autorităţile judiciare din Italia au emis un mandat european de arestare, pentru săvârșirea infracțiunii de bancrută frauduloasă, fiind condamnat la  pedeapsa închisorii de 9 ani, 3 luni și 29 zile de închisoare. Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române”, se arată în comunicatul IGPR.

În data de 6 februarie, Curtea de Apel Alba Iulia a decis arestarea la domiciliu a omului de afaceri.

Ariganello Pasqualino a negat și atunci în faţa instanţei acuzaţiile şi condamnarea din Italia, susţinând că nu a avut firme în Italia şi nici nu a desfăşurat activităţi economice. Pasqualino a înfiinţat în Alba Iulia SC Trustul de Construcţii Industriale SRL, care a avut o activitate economică importantă în anii 2000. Italianul mai deţinea la Alba Iulia şi restaurantul Nettuno, situat la ieșirea din Alba Iulia, spre Aiud.

În urmă cu 11 ani, respectiv în 2007, firma a cumpărat ruinele fostei fabrici Refractara din Alba Iulia. Din cele zece milioane de euro pe care trebuia să le dea, a plătit doar 2 milioane.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Așezământ social pentru persoane vârstnice, deschis în comuna Unirea. Serviciile oferite

Publicat

Un nou aşezământ social pentru persoanele vârstnice, cu o capacitate de 30 locuri, a fost deschis în localitatea Unirea. Oferă servicii permanente de cazare, asistență medicală non stop, consiliere duhovnicească și activități recreative.

Așezământul social „Acoperământul Maicii Domnului” este administrat de Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

Camerele spațioase sunt amenajate cu trei sau patru paturi, dotate cu mobilier nou și modern, sunt echipate cu televizor și dispun de grupuri sanitare. La fiecare etaj al clădirii există un oficiu pentru servirea mesei, iar la parter se află bucătăria și sala de mese. Pentru confortul și siguranța beneficiarilor, locația este supravegheată video 24 de ore din 24, transmite Asociaţia Filantropia.

O echipă de profesioniști formată din asistente medicale, infirmiere și personal de serviciu oferă beneficiarilor servicii medicale permanente dintre care amintim: monitorizarea parametrilor fiziologici, administrarea medicamentelor, consultații la medicul de familie și recoltare analize medicale, masaj de relaxare sau activități de întreţinere şi igienă personală. De asemenea, familiile beneficiarilor sunt informate permanent de starea de sănătate a acestora.

În ceea ce privește nutriția, meniul pregătit zilnic de către personal calificat este unul echilibrat și personalizat în funcție de starea de sănătate a beneficiarilor.

În cadrul așezământului social, vârstnicii beneficiază și de consiliere duhovnicească și sunt implicați în diverse activități recreative.

„Slujirea de la Altar se continuă dincolo de zidurile lui prin iubire milostivă față de cei ,,cuprinși de boli și suferinți”, beneficiari ai Centrului rezidențial Acoperământul Maicii Domnului de la Unirea. Este o ocazie ce trebuie valorificată pentru a sluji celuilalt, a sluji viața, chiar și atunci când aparent el nu mai poate oferi nimic, când nu sărăcia și anii ninși sunt o povară, ci mai ales singurătatea este greul pentru ei. Cu o echipă de oameni inimoși, cu spirit de dăruire și afectivitate, oferim serviciu permanent de îngrijire în centrul nostru, ca ei să se simtă Acasă, dincolo de Casă”, a spus părintele coordonator Cosmin Gherasim.

Așezâmântul social „Acoperământul Maicii Domnului” din Unirea reprezintă o investiție a Primăriei și Consiliului Local Unirea, cu drept de administrare și folosire de către Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia – Filiala Unirea.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

S-au înmulţit incendiile cauzate de scurtcircuite la aparate electrice. Recomandări ISU Alba pentru locuitori

Publicat

Statistica incendiilor înregistrate în ultimii ani arată o frecvenţă mare a celor izbucnite din cauza utilizării necorespunzătoare a aparatelor electrice, transmite Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al judeţului Alba. Instituţia oferă recomandări locuitorilor pentru prevenirea situaţiilor nedorite.

Pentru a nu constitui cauze de incendiu, instalaţiile electrice vor fi întreţinute, verificate şi utilizate în condiţiile prevăzute în reglementările tehnice de specialitate şi documentaţiile producătorilor de echipamente. În acest sens, se interzice:

– înlocuirea siguranţelor, releelor de protecţie şi a întreruptoarelor automate cu altele necalibrate;

– racordarea unor consumatori care depăşesc puterea nominală a circuitelor;

– încărcarea instalaţiei electrice peste sarcina admisă;

– nerealizarea unor contacte electrice perfecte, sigure în timp şi uşor de verificat;

– lăsarea neizolată a capetelor conductoarelor electrice, în cazul demontării parţiale a unei instalaţii;

– folosirea legăturilor provizorii prin introducerea conductoarelor electrice, fără ştecher, direct în prize;

– utilizarea receptorilor de energie electrică ( radiatoare, reşouri, fiare de călcat, ciocane de lipit etc.) fără luarea măsurilor de izolare faţă de materialele şi elementele combustibile din spaţiul sau încăperea respectivă;

– utilizarea lămpilor mobile (portative) alimentate prin cordoane improvizate şi/sau uzate;

– utilizarea radiatoarelor şi a reşourilor electrice neomologate sau în alte locuri decât cele stabilite prin instrucţiuni sau agremente tehnice;

– folosirea în stare defectă, uzată şi/sau cu improvizaţii a instalaţiei electrice şi/sau a receptorilor electrici;

– suspendarea corpurilor de iluminat direct de conductoarele de alimentare, dacă aceasta nu este prevăzută din fabricaţie;

– folosirea la corpurile de iluminat, a filtrelor de lumină ori a abajururilor improvizate, din carton, hârtie sau din alte materiale combustibile;

– aşezarea pe motoarele electrice a unor materiale combustibile precum cârpe, hârtii, folii de mase plastice, lemn sau altele similare;

– neasigurarea aceluiaşi nivel de izolaţie ca şi al conductoarelor la legăturile electrice; amplasarea perdelelor sau a altor materiale textile în apropierea becurilor de tip incandescent;

– pozarea conductorilor electrici direct pe materialele de construcţie combustibile;

– introducerea în interiorul panourilor, nişelor, tablourilor, canalelor sau a tunelelor electrice, a obiectelor de orice fel;

– utilizarea radiatoarelor, aerotermelor şi a reşourilor electrice improvizate sau cu defecţiuni;

– amplasarea conductorilor electrici aflaţi în funcţiune sub covoare, mochete sau preşuri;

– efectuarea lucrărilor de întreţinere, revizii şi reparaţii de către personal neautorizat.

Aparatele electrice portative (mobile) se vor folosi numai cu ştecher şi conductoare corespunzător izolate şi în bună stare de funcţionare, iar pe timpul cât sunt sub tensiune se va asigura supravegherea lor.

La terminarea programului de lucru, instalaţia electrică va fi scoasă de sub tensiune, cu excepţia iluminatului de siguranţă şi a instalaţiei de alimentare a receptoarelor cu rol de securitate la incendiu.

La toate tipurile de tablouri electrice, legăturile trebuie realizate conform reglementărilor, iar în apropierea acestora se interzice păstrarea materialelor şi a substanţelor combustibile, precum şi blocarea accesului la acestea.

La tablourile capsulate, garniturile de etanşare vor fi în bună stare şi bine strânse (fixate).

Se interzice legarea directă la bornele tabloului de distribuţie a lămpilor de iluminat, a motoarelor electrice sau a altor consumatori de energie electrică.

Instalaţiile şi sistemele de captare şi scurgere la pământ a sarcinilor electrostatice se vor menţine în bună stare de funcţionare, la parametrii prevăzuţi.

Este interzisă exploatarea instalaţiilor cu elemente metalice nelegate la pământ sau cu instalaţii de punere la pământ incomplete, defecte sau necorespunzătoare din punct de vedere al rezistenţei ohmice.

Se interzice folosirea motoarelor şi a aparatelor electrice cu carcasele şi capacele demontate sau în condiţii în care să nu asigure răcirea lor printr-o bună circulaţie a aerului din jur.

Instalaţiile electrice scoase de sub tensiune temporar sau definitiv se vor marca în acest sens.

În construcţiile în care se utilizează tensiuni electrice diferite, valorile acestora se vor marca la prize.

În cazul producerii unui incendiu:

– se vor anunţa în timp operativ serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă la numărul unic de urgenţă 112;

– se vor evacua materialele combustibile din zona focarului;

– se vor deconecta obligatoriu instalaţiile electrice de sub tensiune;

– se va acţiona pentru stingerea incendiului cu stingătoarele din dotare sau apă (doar după deconectarea instalaţiilor electrice de sub tensiune).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate