Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

JOI: Ședință la Consiliul Local Aiud. Investiţii, modificarea tarifelor la salubrizare şi organizarea evenimentelor „Toamna Crizantemelor” și „Ziua Educatorului”

Publicat

primaria aiudJoi, 28 septembrie, de la ora 14.00, în sala Ion I.C. Brătianu a Primăriei municipiului Aiud, va avea loc ședința ordinară a Consiliului Local al municipiului Aiud.

Consilierii au de votat, printre altele, rectificări de buget, participărea municipiului la implementarea proiectului „Incluziunea socială şi îmbunătăţirea condiţiilor de trai pentru romi şi alte grupuri vulnerabile”, aprobarea documentației tehnice faza SF aferentă obiectivului de investiție „Alimentare cu apă potabilă localitatea Măgina”, garantarea unei finanţări interne rambursabile sub forma unui credit furnizor destinat finanțării investiției „Reabilitarea si modernizarea sistemului de iluminat public, în municipiul Aiud”, organizarea evenimentelorToamna Crizantemelor” și „Ziua Educatorului” şi modificarea tarifelor la salubrizare.

Proiect al ordinii de zi: 

1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Serviciului Public Administrația Patrimoniului Local pe anul 2017.

2. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al Centrului Cultural „Liviu Rebreanu” Aiud pe anul 2017.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local al Municipiului Aiud pe anul 2017.

4. Proiect de hotărâre privind modificarea componenţei Consiliului Comunitar Consultativ.

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Aiud la implementarea proiectului „Incluziunea socială şi îmbunătăţirea condiţiilor de trai pentru romi şi alte grupuri vulnerabile” prin programul „Prevenirea abandonului şcolar” în parteneriat cu Asociaţia „Filantropia Ortodoxă” Alba Iulia şi Şcoala Gimnazială „Axente Sever” Aiud pentru anul şcolar 2017-2018.

6. Proiect de hotărâre privind însușirea Documentației tehnice de parcelare, schimbarea categoriei de folosință pentru imobilul teren situat administrativ în Aiud, str. Transilvaniei, fn înscris în CF nr. 91329 Aiud, nr. top/cad. 91329 și înscrierea dreptului de proprietate privată a Municipiului Aiud asupra lotului nr.2 nou format.

7. Proiect de hotărâre privind prelungirea termenului contractului de închiriere nr. 3 din 04.10.2002.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației tehnice faza SF aferentă obiectivului de investiție ”Alimentare cu apă potabilă localitatea Măgina, municipiul Aiud, jud. Alba”, indicatorii tehnico-economici și asigurarea finanțării de la bugetul local a categoriilor de cheltuieli care nu se finanțează de la bugetul de stat prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea finanţării de la bugetul local a cheltuielilor care nu se finanţează de la bugetul de stat pentru obiectivele de investiţii cuprinse în Programul Naţional de Dezvoltare Locală.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării unei delegații oficiale a Municipiului Aiud în orașul înfrățit Cherepovets (Federația Rusă) în perioada 1 – 6 noiembrie 2017, la cea de-a 240-a aniversare a orașului Cherepovets.

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării unei delegații oficiale a Municipiului Aiud în orașul înfrățit Soltvadkert (Ungaria) în perioada 26 – 28 octombrie 2017, la evenimentul ”500 de ani de Reformare” al orașului Soltvadkert.

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea garantării unei finanţări interne rambursabile sub forma unui credit furnizor destinat finanțării investiției ”Reabilitarea şi modernizarea sistemului de iluminat public, în Municipiul Aiud”.

13. Proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor pentru serviciul public de salubrizare din municipiul Aiud potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 48 din 30 iunie 2017.

14. Proiect de hotărâre pentru modificarea art. 5 și 6 din H.C.L. nr. 153 din 29.06.2017 privind închirierea prin licitaţie publică cu strigare a loturilor de teren nr. 7, 11 și 17, cu suprafaţa de 17 mp fiecare, părți componente ale imobilului “Construcţie corp A”, situat în Municipiul Aiud, Piaţa Agroalimentară Dr. Constantin Hagea.

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Aiud şi a serviciilor publice, fără personalitate juridică, subordonate Consiliului Local Aiud, pentru anul 2018.

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcţiilor publice din cadrul Serviciului Public Administraţia Patrimoniului Local subordonat Consiliului Local Aiud pentru anul 2018.

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii al Direcției de Asistenţă Socială din subordinea Consiliului Local al Municipiului Aiud.

18. Proiect de hotărâre privind organizarea evenimentului “Toamna Crizantemelor”.

19. Proiect de hotărâre privind organizarea evenimentului ”Ziua Educatorului”.

20. Proiect de hotărâre pentru completarea anexei 2 la HCL nr. 307/20.12.2016 privind aprobarea calendarului principalelor manifestări culturale care vor avea loc în municipiul Aiud în anul 2017, cu evenimentul “Întâlnirea tinerilor ortodocși” din Eparhia Alba

21. Proiect de hotărâre privind propunerea de atribuire în proprietate a unui teren, conform art. 36 din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

22. Proiect de hotărâre privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al Municipiului Aiud în comisia de concurs/examen, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor pentru ocuparea funcției de director medical al Spitalului Municipal Aiud.

23. Proiect de hotărâre privind aprobarea încheierii contractului de comodat între SC Agroexpres Development SRL și Centrul Cultural „Liviu Rebreanu” Aiud.

24. Proiect de hotărâre privind alocarea gratuită a unei cantităţi de 20 mc. material lemnos pentru foc către Așezământul Social „Sfântul Prooroc Ilie Tesviteanul.

25. Proiect de hotărâre privind scrierea, depunerea și implementarea unui proiect în cadrul apelului de proiecte cu numărul POR/2017/3/3.2/1/7 REGIUNI (Cod nr. POR/186/3),– Axa prioritară 3: Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 3.2: Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă, din cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020.

26. Proiect de hotărâre privind acceptul donației de bunuri viitoare din partea Eparhiei Reformat din Ardeal pentru preluarea în patrimoniul Municipiului Aiud, a unui număr de 8 locuințe mobile, pentru a fi asigurat spațiul locativ familiilor ale căror imobile au fost retrocedate Municipiul Aiud.

27. Proiect de hotărâre privind modificarea art. 1 al HCL nr. 157 din 28.07.2016 de stabilire a componenţei Comisiei pentru achiziţiile publice organizate şi derulate de Municipiul Aiud în calitate de autoritate contractantă, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 98 din 19 mai 2016 privind achiziţiile.

28. Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor în baza cărora se repartizează locuinţele de necesitate ce vor fi acordate cu chirie din fondul locativ de stat aflate în patrimoniul Municipiului Aiud.

29. Proiect de hotărâre privind sesizarea Comisiei de specialitate nr. I – Juridică, buget finanțe din cadrul Consiliului Local Aiud, în vederea efectuării de cercetări în legătură cu afirmațiile și expresiile injurioase, ofensatoare și calomnioase utilizate de către doamna Danciu Ionela Mariana.

30. Proiect de hotărâre privind revocarea HCL nr. 165 din 24 septembrie 2014.

31. Proiect de hotărâre privind efectuarea expertizei tehnice pentru imobilul din Aiud, str. Iuliu Maniu – Fostul Cinematograf Progresul.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

CJ Alba înfiinţează Consiliul Consultativ pe Probleme de Tineret al Judeţului. Cine poate fi membru

Publicat

Consiliul Judeţean Alba înfiinţează Consiliul Consultativ pe Probleme de Tineret al Judeţului, un for ce va fi consultat la elaborarea regulamentelor pentru finanţarea activităţilor pentru acest segment de locuitori.

În şedinţa de joi, pe lângă înfiinţarea Consiliului, se mai propune pentru aprobare regulamentul de organizare și funcționare al acestuia.

“Consiliul Consultativ pe Probleme de Tineret al judeţului Alba va fi consultat la elaborarea regulamentelor Consiliului Judeţean Alba pentru finanţarea activităţilor pentru tineret şi a altor acte normative care privesc activităţi pentru tineret”, se arată în proiect.

Structură consultativă fără personalitate juridică, acesta va funcţiona pe lângă Consiliul Judeţean Alba, pe baza dialogului structurat în ceea ce priveşte elaborarea şi monitorizarea aplicării politicilor publice în domeniul tineretului la nivel local.

În cadrul Consiliului Consultativ pe Probleme de Tineret al Județului Alba pot face parte reprezentanţi ai structurilor de și pentru tineret cu activitate la nivelul Judeţului Alba şi anume:

– fundaţii pentru tineret, organizații neguvernamentale de și pentru tineret, precum şi organizaţii federative ale tinerilor;

– organizaţiile studenţeşti;

– Consiliul Judeţean al Elevilor Alba;

– structurile sindicale adresate tinerilor;

– structurile patronale adresate tinerilor;

– Consiliile Consultative pe Probleme de Tineret care sunt înfiinţate legal şi funcţionează la nivelul unităţilor administrativ teritoriale din judeţul Alba.

De asemenea pot face parte din cadrul Consiliului Consultativ pe Probleme de Tineret al Județului Alba și alte persoane reprezentative pentru tineri, care “au performat la nivel naţional sau internaţional în diverse domenii de activitate (educaţie, cultură, sport, sănătate, antreprenoriat, voluntariat, etc.)”. Acestea vor fi propuse de preşedintele Consiliului Judeţean Alba şi aprobate de Consiliului Consultativ pe Probleme de Tineret al Județului Alba.

În cazul fundaţiilor şi organizaţiilor de tineret sau a celor studenţeşti, acestea trebuie să aibă personalitate juridică, să existe şi să aibă activitate în interesul tinerilor de cel puțin 12 luni şi să îşi manifeste dorinţa și interesul de a face parte din CCPT.

De asemenea, trebuie să aparțină unor structuri sindicale/patronale cu reprezentativitate recunoscută (fundaţiile şi organizaţiile de tineret şi structurile sindicale adresat tinerilor).

“Într-o societate civilă deschisă, bazată pe drepturile omului și libertatea exprimării, opinia tinerilor este foarte importantă, aceştia constituind o resursă pentru reînnoirea permanentă a societăţii democratice. Prin participarea tinerilor la luarea deciziilor care îi privesc în mod direct pot fi rezolvate problemele cu care ei se confruntă. Acesta trebuie să fie unul din principiile de bază ale politicilor în domeniul tineretului, motiv pentru care a fost reglementat de Legea nr. 350/2006 a tinerilor, care prevede că administraţiile publice locale au obligaţia să sprijine activitatea de tineret şi să asigure cadrul adecvat desfăşurării acesteia”, mai precizează reprezentanţii CJ, în documentaţia proiectului.

Principalele domenii de lucru abordate de Consiliul Consultativ pe Probleme

de Tineret al Județului Alba sunt:

– cultură;

– educaţie şi formare;

– orientare în carieră și ocuparea forţei de muncă;

– participare şi activităţi de voluntariat;

– sport de masă şi manifestări sportive pentru tineret;

– sănătate şi mediu;

– incluziune socială şi susţinerea tinerei familii;

– combaterea migraţiei tinerilor din judeţul Alba;

– antreprenoriat economic și/sau social

În funcţie de priorităţile stabilite, Consiliul Consultativ pe Probleme de Tineret al Județului Alba poate stabili alte domenii de lucru, în baza hotărârii plenului acestui consiliu.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Tradiţii româneşti de DRAGOBETE. Ce ar trebui să faci, pe 24 februarie, ca să ai noroc în dragoste

Publicat

Pe 24 februarie, se sărbătoreşte Dragobetele, o ocazie de celebrat iubirea în stil românesc, tradiţional. Ziua Îndrăgostiților, autohtonă, marchează și începutul primăverii. În tradiția populară se spune că Dragobetele este întocmai fiul babei Dochia și este reprezentat ca un tânăr chipeș și extrem de iubăreț care seduce fetele. De aici, zicala ”Dragobetele sărută fetele!”.

Sărbătoarea Dragobetelui urmează celei de Valentine’s Day, Ziua îndrăgostiților în tradiția occidentală, care se sărbatorește pe data de 14 februarie.

Se spune că dacă săruţi, de Dragobete, o persoană de sex opus, ai noroc în dragoste tot anul.

Se mai spune că tinerele necăsătorite trebuie să strângă „zapada zânelor”, adică rămășițele de zăpadă pe care le întâlnesc în cale și apoi să le topească. Apa obținută astfel ar fi magică şi, folosită pentru a se spălat pe faţă, le face pe fete mai cuceritoare.

Dragobetele, sărbătoare populară autohtonă, specifică îndeosebi zonei de sud a țării (Oltenia, Muntenia și parțial Dobrogea) are dată fixă de celebrare în fiecare localitate, dar variabilă de la o regiune la alta, fie la 24 sau 28 februarie, fie la 1 sau 25 martie. Tot în funcție de regiune, sărbătoarea este cunoscută și sub numele de ”Cap de primăvară”, ”Sântion de primăvară”, ”Ioan Dragobete”, ”Drăgostițele”, ”Logodna sau însoțitul paserilor”.

Data de 24 februarie nu a fost aleasă întâmplător. Este ziua care marchează începutul anului agricol, momentul în care întreaga natură renaște, păsările își caută cuiburi și, după unele credințe populare, ursul iese din bârlog. Odată cu natura, reînvia și iubirea, iar Dragobetele era ziua în care întreaga suflare sărbătorea înnoirea firii și se pregătea pentru venirea primăverii, scrie agerpres.ro.

Zeu al dragostei în Panteonul românesc, Dragobetele este identificat cu Cupidon, zeul dragostei în mitologia romană, și cu Eros, zeul iubirii în mitologia greacă, sinonim cu Năvalnic. Echivalentul românesc al sărbătorii Valentine’s Day sau Ziua Sfântului Valentin, sărbătoare a iubirii și dragostei, obiceiul Dragobetelui se păstrează încă viu în multe din satele românești.

Cunoscut și sub numele de Dragomir, Dragobetele este considerat, în credința populară românească, fiul Babei Dochia. Năvalnic și nestatornic, Dragobetele este închipuit ca un flăcău voinic, chipeș și iubăreț, ce sălășluiește mai mult prin păduri. Preluat de la vechii daci, unde era perceput ca un zeu pețitor și ca un naș ce oficia în cer, la începutul primăverii, nunta tuturor animalelor, de-a lungul veacurilor, românii au transfigurat Dragobetele, acesta ajungând să fie considerat ”zânul dragostei”, zeitate ce îi ocrotește și le poartă noroc îndrăgostiților. A devenit protectorul iubirii celor care se întâlnesc în ziua de Dragobete, iubire care ține tot anul, precum cea a păsărilor ce ”se logodesc” în această zi.

Dragobete este și un zeu al bunei dispoziții, de ziua lui organizându-se petreceri și prilejuind, astfel, înfiriparea unor noi iubiri, logodne și chiar căsnicii. Odinioară, de Dragobete, satele românești răsunau de veselia tinerilor și peste tot se putea auzi zicala: ”Dragobetele sărută fetele!”.

Odinioară, în această zi, tinerii se îmbrăcau în straie frumoase şi plecau la pădure să strângă cele dintâi flori ale primăverii. La ceasul prânzului, fetele porneau în fugă către sat, iar băieţii încercau să le prindă şi să le sărute. Obiceiul se mai numeşte şi “zburătorit”. Dacă era foarte frig, ploua sau ningea, tinerii se strângeau într-o casă şi petreceau.

Se spune că, în această zi, atât băieţii cât şi fetele au datoria de a se veseli pentru a avea parte de iubire întreg anul. Dacă vor ca iubirea să rămână vie de-a lungul întregului an, tinerii care formează un cuplu trebuie să se sărute în această zi. Se spune că lacrimile care curg în această zi sunt aducătoare de necazuri şi supărări în lunile care vor urma.

Lucrările câmpului, ţesutul, cusutul, treburile grele ale gospodăriei nu sunt permise în această zi. În schimb, curăţenia este permisă, fiind considerată aducătoare de spor şi prospeţime.

Se spune că îndrăgostiții trebuie neapărat să se sărute în această zi, dacă vor să rămână împreună cât mai mult timp. De fapt, tot de DRAGOBETE, îndrăgostiții fac o logodnă neoficială, prin care își jură iubire veșnică. Acest lucru îi ajută să fie împreună pe viață.

Tradiția spune că nimeni nu trebuie să fie trist sau să plângă, deoarece așa va fi tot anul și va atrage ghinioanele asupra lui. În schimb, trebuie să petreacă și să se veselască, pentru ca tot anul să îi meargă bine și să aibă parte de voie bună.

Superstiția de Dragobete spune că dacă unei fete îi place de un anumit băiat, trebuie să face tot ce îi stă în putință pentru a se întâlni cu el în această zi. Se spune că dacă nu se întâlnește cu băiatul care i-a picat cu tronc, șansele de a fi împreună cu el sunt mici.

radiţii de DRAGOBETE. Potrivit unei tradiții străvechi, de DRAGOBETE gospodinele trebuiau să semene busuioc în răsadnițe, apoi să aibă grijă de răsaduri până de Sfântul Gheorghe, când îl plantau afară, în grădină. Ulterior, busuiocul semănat de Dragobete era folosit în descântece, farmece și tratamente, deoarece se considera că avea puteri magice. În plus, fetele tinere îl foloseau în tot felul de ritualuri, pentru a-și visa ursitul.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO ŞTIREA TA: Aventuri prin mocirlă, pe drumul dintre Pâclişa și Vurpăr. Explicații de la CJ

Publicat

Drumul judeţean 107A Alba Iulia (Pâclişa)  – Vurpăr – Blandiana, varianta ocolitoare a segmentului de drum naţional aglomerat, între Alba Iulia şi Sebeş, ar urma să intre în modernizare din luna martie. Contractul de aproximativ 3 milioane lei a fost câştigat de asocierea  Newamport Asfalt SRL – Wasphalt Ltd Londra – Sucursala Cluj-Napoca.

Deocamdată, şoferii care aleg această variantă riscă să-şi avarieze serios maşinile, având în vedere calitatea proastă a drumului, acum pietruit, pe alocuri şi frecvent folosit de maşini grele, ce transportă material de la balastierele din zonă.

“Aşa arată drumul Pâclişa-Vurpăr. Este extrem de rău, rămâi cu maşina împotmolită. Nu se mai poate circula pe el. Sunt zone unde este şi mai rău de atât. Bătaie de joc. De câţiva ani se tot promite că îl face, dar pe zi ce trece e tot mai rău”, transmite un cititor Alba24, într-un mesaj însoţit de imagini foto-video.

Modernizarea drumului județean DJ 107A: Alba Iulia – Pârâu lui Mihai – Vurpăr – Câmpu Goblii – Dealu Ferului – Mereteu – Blandiana – Sărăcsău – limita jud. Hunedoara, între km 4+018 – km 8+118 (4,100 km) este o investiţie de aproximativ 4 milioane lei fără TVA. După finalizarea lucrărilor, sectorul de drum va trece de la starea de viabilitate rea la starea de viabilitate foarte bună.

Lungimea totală a drumului este de 26,025 km, iar lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,50 m – 7,00 m, cu o lățime a părții carosabile în aliniament de 5,50 m și acostamente cu lățimi variabile de 0-0,75(m). Din punct de vedere al structurii rutiere, drumul este pietruit de la km 3+900 până la km 8+118, iar restul este asfaltat.

Este vorba despre ruta ocolitoare a traseului dintre Alba Iulia – Sebeș pe DN1, variantă ce va avea efecte benefice în fluidizarea traficului.

Tronsonul de drum județean DJ107A poziționat de la km 3+900 – km 8+118.00, respectiv de la limita intravilanului localității Alba Iulia până în apropierea localității Vurpăr, are durata de exploatare depășită prezentând numeroase degradări la nivelul căii de rulare cât și cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerințelor de trafic actual și de perspectivă, iar lucrările de colectare și evacuare a apelor sunt nefuncționale și cu gabarite depășite. Principala problemă a drumului este generată de lipsa unui sistem rutier adecvat traficului actual și prognozat precum și de scurgerea necontrolată a apelor pluviale către emisar, potrivit documentaţiei CJ pentru realizarea investiţiei. Prin soluția de proiectare adoptată în Studiul de fezabilitate s-a propus modernizarea sectorului de drum cuprins între km 4+018 până la km 8+118, realizarea unei structuri rutiere elastice din mixturi asfaltice, colectarea și dirijarea apelor de suprafață prin realizarea de rigole, șanțuri și podețe precum și semnalizarea corespunzătoare. Durata de realizare a investiției este estimată la 6 luni.

În ceea ce priveşte licitaţia pentru efectuarea lucrărilor, aceasta a fost lansată de CJ Alba în septembrie 2017, iar contractul a fost câştigat în noiembrie, de asocierea  Newamport Asfalt SRL – Wasphalt Ltd Londra – Sucursala Cluj-Napoca. Propunerea financiară, fără TVA, a fost de 3.052.444 lei.

Reamintim că grupul de firme Newamport a derulat şi are contracte pentru lucrări la mai multe drumuri din judeţul Alba şi alte zone din Ardeal. Câteva exemple: construirea pistei de biciclete „Transalpina de Mamut”, modernizări Alba Iulia – Miceşti, lângă podul peste râul Mureş la ieşire din Alba Iulia spre Sebeş, reabilitarea podului rutier peste râul Ampoi, pe DJ 107, între şoseaua de centură a Alba Iuliei şi comuna Ciugud, pe drumul spre Drâmbar, drumuri judeţene în zonele Roşia de Secaş, Secăşel, Ohaba, Stremţ, Geoagiu şi altele.

Citeşte şi VIDEO: PERCHEZIŢII la firme de construcții drumuri din Alba şi alte 6 judeţe. Evaziune de 6,6 milioane lei şi ŞAPTE administratori reţinuţi

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Tinerii fermieri ar putea să primească bani mai mulți raportat la schema de plată unică pe suprafață

Publicat

Legislația schemelor de plăți din fonduri europene și de la bugetul de stat pentru agricultori a fost modificată recent de către Guvern. Una dintre schimbări constă în posibilitatea ca fermierii să primească bani mai mulți raportat la schema de plată unică, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate luni, 19 februarie, în Monitorul oficial.

Ordonanța de urgență 4/2018, privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.3/2015 pentru aprobarea schemelor de plăţi care se aplică în agricultură în perioada 2015-2020 şi pentru modificarea art.2 din Legea nr.36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, a intrat în vigoare luni, 19 februarie.

Actul normativ transpune prevederile Regulamentului (UE) 2017/2393, ce a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2018 și totodată aduce unele clarificări prevederilor existente. Modificările si clarificările aduse au implicații asupra cererilor unice de plată aferente anului 2018, care se depun începând cu data de 1 martie, scrie startupcafe.ro.

Prin această OUG se introduce posibilitatea de a mări cuantumul plății pentru tinerii fermieri de la 25% la maximum 50% din cuantumul pe ha al schemei de plată unică pe suprafață, procent care se stabilește ulterior prin Hotărâre a Guvernului.

În anul 2017, schema unică de plată prevedea un cuantum de 97 de euro și 24 de cenți la hectar, oferiți fermierilor ca plăți directe. Guvernul va putea decide așadar ca tinerilor fermieri să li se acorde 48 de euro și 62 de cenți la hectar.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii, modificările introduse de noua OUG  vizează simplificarea normelor aplicabile măsurilor de ecologizare aferente plății pentru înverzire, creșterea flexibilității aplicării sprijinului cuplat, sens în care se prevede că modalitatea de aplicare a sprijinului cuplat să poată fi revizuită anual, până la 1 august, cu efect asupra anului următor.

Conform MADR, actul normativ mai prevede, printre altele:

  • facilitarea accesului tinerilor fermieri la „plata pentru tinerii fermieri” pe o perioadă completă de 5 ani de plată, în cazurile în care aceștia nu au solicitat sprijin imediat după stabilire reprezintă o altă noutate pentru tinerii fermierii români
  • statutul de fermier activ se stabilește începând cu anul 2019, și prin verificarea înregistrării persoanelor fizice și juridice și a formelor asociative de persoane fizice sau juridice, indiferent de statutul juridic al acestora, pentru activitățile lor agricole, în Registrul contribuabililor/plătitorilor, potrivit Codului de procedură fiscală
  • se modifică definiția pârloagei, cu precizarea că termenul minim de menținere este de 6 luni în perioada aprilie-septembrie;
  • se definește terenul în pregătire destinat înființării de culturi permanente, stabilindu-se perioada maximă de 3 ani în care astfel de terenuri se pot declara cu această utilizare în cererea unică de plată;
  • se modifică definiția activității minime din vii și livezi în sensul menținerii în bune condiții atât a culturii cât și a terenului, prin efectuarea pe parcursul unui an a cel puțin o tăiere de întreținere și, respectiv, o cosire a ierbii între rânduri sau o lucrare de întreținere a solului;
  • se reformulează pentru claritate obligația declarării parcelelor agricole cu suprafețe sub 0,1 ha;
  • se completează definiția “hectarului eligibil” și cu suprafațele împădurite prin măsurile din PNDR;
  • se amână termenul de la care hectarul eligibil pentru terenurile ocupate cu pajişti permanente care conțin elemente disparate neeligibile, precum elemente de peisaj și arbori, se determină prin aplicarea unui sistem proporțional de reducere a suprafeței bazat pe procentajul de suprafață neeligibilă în cadrul blocului fizic, din 2018 în 2020. Aceasta este necesară deoarece identificarea acestor terenuri se află într-un stadiu incipient și introducerea acestui mod de calcul implică modificări majore ale sistemului informatic.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Curtea de Conturi: Prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei, în 2016, la Primăria Sebeș. Abateri constatate

Publicat

Camera de Conturi Alba a constatat, în urma unui audit financiar desfăşurat la Primăria municipiului Sebeş, un prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei. Inspectorii au găsit în activitatea desfășurată la Unitatea Administrativ-Teritorială Sebeș, în anul 2016, abateri care au creat un prejudiciu total de 1.492.000 de lei şi erori contabile (fără prejudicii) în valoare de 142.221.000 de lei.

Potrivit Raportului privind finațele publice locale pe anul 2016 la nivelul județului Alba, au fost diminuate în mod nejustificat disponibilităţile băneşti ale UATM Sebeş cu suma de 1.267.000 lei, prin poprirea pe conturi, în condiţiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă a construcţiilor (anexa teren de sport, terenuri de sport, platforme şi alei din pavaj de beton, racord canalizare şi racord alimentare cu apa) de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, fapt stabilit prin Sentinţa judecătorească nr.1843/CAF/2014.

„Au fost diminuate în mod nejustificat disponibilitățile bănești ale UATM Sebeș cu suma de 1.267 mii lei, prin poprirea conturilor bancare, efectuată de un executor judecătoresc în baza Sentinței Civile nr.1843/CAF/2014, definitivă, în condițiile în care plata nu s-a concretizat în preluarea efectivă în patrimoniul Municipiului Sebeș a construcțiilor de la SC Nichi Ardeal Construct SRL, rezultate din Contractul de asociere în participațiune nr.48/22057/2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, fapt stabilit prin Sentința judecătorească nr.1843/CAF/2014.

Hotărârea instanței judecătorești a fost pusă în aplicare doar parțial prin poprirea disponibilităților bancare ale UATM Sebeș, în condițiile în care bunurile care au rezultat din asociere, nu au fost preluate efectiv de instituția auditată, cu toate că, prin hotărârea respectivă a fost declarată nulitatea absolută a Contractului de asociere în paticipațiune nr.48/22057/08.08.2007, încheiat între Municipiul Sebeș și SC Nichi Ardeal Construct SRL.

Deși s-a instituit poprirea asupra disponibilităților bănești ale UATM Sebeș în data de 09.11.2015, nici până la data misiunii de audit bunurile stabilite prin Sentința nr.1843/CAF/2014, constând din: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, cu valoarea totală de 1.247 mii lei, nu au fost preluate și înregistrate în proprietatea UATM Sebeș, cu excepția unei părți din teren, care a fost liber de construcții.

Prin punerea în aplicare doar parțial a Sentinței Civile Nr.1843/CAF/2014, numai în ce privește plata sumei de 1.267 mii lei, prin poprirea disponibilităților bănești ale UATM Sebeș, în condițiile în care reținerea sumei respective, nu s-a concretizat în preluarea efectivă a următoarelor construcții: anexă teren de sport, terenuri de sport, platforme și alei din pavaj de beton, racord canalizare și racord alimentare cu apă, practic patrimoniul entității verificate s-a diminuat de două ori: o dată prin diminuarea diponibilităților din conturile deschise la trezorerie și a doua oară prin nepreluarea construcțiilor la care face referire sentința emisă de instanța de judecată.

În concluzie, au fost plătite din fondurile UATM Sebeș bunuri care nu au fost preluate de entitate, neregăsindu-se în patrimoniul său nici la data efectuării verificării”, se precizează în Raportul Camerei de Conturi Alba pe 2016.

Potrivit Raportului, la nivelul UATM Sebeș nu s-a efectuat, până la finele anului 2016, reevaluarea tuturor elementelor patrimoniale ale entității, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin o dată la 3 ani, cu scopul de a se asigura reflectarea justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate au fost stabilite la suma de 141.355 mii lei.

sursa: curteadeconturi.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate