Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Kronospan Sebeş a primit autorizaţia integrată de mediu de la APM Alba. Este valabilă 10 ani, până în 2027

Publicat

autorizatie mediu kronospanAgenția pentru Producția Mediului Alba a eliberat luni, 9 ianuarie, autorizația integrată de mediu pentru Kronospan Sebeș SA. Aceasta este valabilă până în 2027, adică 10 ani.

UPDATE: Potrivit reprezentanților companiei, în procesul de emitere a noii autorizaţii integrate de mediu au fost respectaţi toţi paşii legali prevăzuţi în acest sens: depunerea formularului de solicitare, a raportului de amplasament, a fost realizat raportul de securitate şi a fost elaborat primul studiu de dispersie din România. În cadrul său au fost luate în calcul toate sursele de emisie de pe platformă, inclusiv sursa de emisie aparținând instalației de formaldehidă de 60.000 to/an, traficul din interiorul amplasamentului, traficul rutier din zonă (studiu efectuat de RAR – primul studiu de trafic din România), activitățile altor operatori economici și activitățile casnice din zonă. De asemenea, a fost finalizat un amplu studiu de sănătate realizat de singurul institut acreditat din România, Institutul Național de Sănătate Publică din Cluj. A fost organizată totodată și o dezbatere publică pe plan local, în data de 19 octombrie 2016, la care au participat reprezentanți ai societății civile, dar și organizații non-guvernamentale. Până la începutul anului 2019 compania are termen de conformare deplină cu toate angajamentele din noua autorizaţie integrată de mediu.

Procesul de autorizare este primul de acest fel din România, fiind realizat în baza standardului celor mai bune tehnici în domeniu (Best Available Tehniques), stabilit în anul 2015 de Comisia Europeană. Datorită investiţiilor care se ridică la 35 milioane de euro în echipamentele de protecţie a mediului, dar și a securității amplasamentului, prin aducerea la Sebeş a celor mai bune tehnologii de la nivel internaţional pentru reducerea emisiilor industriale, Kronospan Sebeş s-a încadrat în noile condiţii, extrem de stricte, stabilite de Comisia Europeană.

Promovând o atitudine de responsabilitate faţă de mediu şi comunităţi, Kronospan Sebeş şi-a luat angajamentul de a se situa, la nivelul emisiilor industriale, cu mult sub limitele admise şi de siguranţă prevăzute atât în plan european, cât şi în legislaţia românească. În acest sens, pentru cele mai importante categorii de emisii (pulberi, formaldehidă, NOx, COV, SOx, metanol), compania Kronospan Sebeş şi-a asumat o reducere a limitelor la emisii de 2 până la 10 ori.  Ca elemente suplimentare, trimestrial se va realiza, prin laboratoare acreditate, o evaluare a indicatorilor monitorizaţi coontinuu (pulberi şi formaldehidă) şi, de asemenea, compania va întări monitorizarea solului şi a apelor din pânza freatică.

Prin angajamentele pe care ni le-am asumat, dorim să dăm un semnal extrem de puternic în ceea ce priveşte ataşamentul Kronospan faţă de comunitate şi preocuparea sa pentru mediu. Sper ca modelul companiei noastre, care şi-a asumat valori de emisii industriale mult sub limitele şi normele legale, să fie un exemplu şi pentru alte societăţi, atât la nivel naţional, cât şi local”, a declarat Oana Bodea, director de comunicare Kronospan Sebeş.

Kronospan foloseşte la Sebeş, încă din anul 2009, în procesul de uscare, tehnologia UTWS, dezvoltată de inginerii companiei. Ea a fost recunoscută şi adoptată în anul 2015 de Comisia Europeană drept cea mai bună tehnologie în domeniu, cu un randament de reținere a emisiilor de pulberi de peste 95%. De altfel, emisiile de pulberi sunt măsurate la toate punctele de emisie. Din cele 20 de surse de emisii industriale, toate sunt prevăzute cu echipamente de depoluare conforme cu cele mai înalte standarde europene şi sunt derulate măsurători continue la instalaţia de producere de formaldhidă şi la instalaţiile de uscare (PAL şi MDF). Compania are de asemenea implementat un amplu program de prevenire a a emisiilor fugitive pe amplasament – programul LDAR, implementat în anul 2010, au transmis reprezentanții Kronospan.

Informaţiile de interes, inclusiv rezultatele monitorizărilor, sunt afișate trimestrial pe site-ul Kronospan (www.kronospan.ro/mediu) ele putând fi consultate și la sediile APM Alba, GNM Alba și la Primăria Sebeș.

Înţelegem pe deplin interesul comunităţii locale, al mass-media şi al organizaţiilor non-guvernamentale pentru modul în care respectăm şi acţionăm pentru conformarea cu angajamentele noastre privind nivelul emisiilor industriale. Din acest motiv suntem deschişi la dialog cu toţi cetăţenii interesaţi, pentru clarificarea oricărui aspect de interes şi pentru furnizarea de informaţii suplimentare privind activitatea companiei noastre. Oricine dorește să înțeleagă mai bine procedurile noastre este invitat sa ne scrie la adresa de email [email protected] și vom stabili împreună o vizită în incinta fabricii”, a mai declarat Oana Bodea, director de comunicare Kronospan Sebeş.

Potrivit documentului publicat pe site-ul APM Alba, autorizaţia integrată de mediu vizează amplasamentul fabricii de pe strada Mihail Kogalniceanu nr. 59 şi se referă la următoarele activităţi care se vor desfăşura pe platforma industrială Kronospan Sebeş:

– producerea de panouri din aşchii din lemn, plăci aglomerate sau panouri fibrolemnoase, cu o capacitate de producţie mai mare de 600 mc/zi

– producerea compuşilor organici cum sunt: hidrocarburile cu conţinut de oxigen, alcoolii, aldehidele, cetonele, acizii carboxilici, esterii şi amestecurile de esteri, acetaşii, eterii, peroxizii şi răşinile epoxidice;

– arderea combustibililor în instalaţii cu o putere termică nominală egală sau mai mare de 50 MW.

APM Alba a anunţat din decembrie 2016 intenţia de eliberare a autorizaţiei integrate de mediu. Potrivit Agenţiei, decizia a fost luată în urma verificării documentației depuse și a amplasamentului, în urma consultării publicului și a autorităților competente, membre ale Comisiei de Analiză Tehnică.

Potrivit Agenției pentru Protecția Mediului Alba, decizia de emitere a autorizației integrate de mediu se bazează pe respectarea prevederilor Legii nr. 278/2013 privind emisiile industriale, respectiv:

– luarea tuturor măsurilor de prevenire eficientă a poluării, în special prin aplicarea celor mai bune tehnici disponibile

– luarea măsurilor care să asigure că nici o poluare semnificativă nu va fi cauzată

– evitarea producerii de deșeuri, iar în cazul în care aceasta nu poate fi evitată, reutilizarea, reciclarea, valorificarea lor, iar în caz de imposibilitate tehnică și economică, eliminarea lor, evitându-se sau reducându-se impactul asupra mediului

– utilizarea eficientă a energiei

– luarea măsurilor necesare pentru prevenirea accidentelor și limitarea acestora

– luarea măsurilor necesare, în cazul încetării definitive a activității, pentru evitarea oricărui risc de poluare și pentru readucerea amplasamentului la o stare satisfăcătoare

De asemenea, titularul activității este obligat să efectueze raportări periodice, care cuprind rezultatele supravegherii emisiilor și care vor fi puse la dispoziția publicului.

Reamintim că la începutul acestui an, Kronospan Sebeş SA a obţinut actualizarea temporară, până cel târziu 9 ianuarie 2017, a autorizaţiei integrate de mediu pentru mărirea capacităţii fabricii de formaldehidă de la 30.000 de tone pe an la 40.000 de tone pe an.

Reprezentanţii companiei au prezentat studiile efectuate pentru obţinerea acestei autorizări, precizând că în ultimii 9 ani au fost 83 de controale ale autorităţilor cu responsabilităţi în domeniul protecţiei mediului şi securităţii, urmate de 19 sancţiuni.

În contextul dezbaterii publice din octombrie, de la Sebeş, pe acest subiect, organizaţia de mediu “Prima Natura” a cerut suspendarea procedurii, pe motiv că “încă sunt nerezolvate problemele privind monitorizarea actuală a poluanților emiși dar și cele privind impactul asupra sănătății populației”.

Vezi şi FOTO-VIDEO: Peste 100 de locuitori din Sebeş, la dezbateri cu primarul și reprezentanţii Kronospan pentru noua autorizaţie integrată de mediu

Contestatarii susţin că “poluarea resimțită zi de zi este uneori atât de intens încât locuitorii din zonă reclamă iritații ale căilor respiratorii sau cronicizarea unor afecțiuni mai vechi din cauza aerului irespirabil. Aceste aspecte au fost recunoscute și de medicii de familie care au confirmat că <frecvența bolilor respiratorii la copii s-au înmulțit, inclusiv incidența de astm bronșic> și este cunoscut faptul că poluarea este una din cauzele instalării astmului. Mai mult, în Studiul de Impact Asupra Sănătății Populației, potrivit datelor prezentate, există în perioada studiată valori semnificativ crescute ale frecvenței cazurilor de leucemie în Sebeș comparativ cu alte orașe și un trend crescător al frecvenței malformațiilor sistemului nervos și sistemului cardiovascular. Expunerea la formaldehidă e corelată cu leucemiile în literatura de specialitate și clasificată de un Regulament al Comisiei Europene drept substanță mutagenă”.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Cris

    miercuri, 11.01.2017 la 14:23

    Cum e posibil sa dati autorizatie pe 10 ani? Sunteti nebuni? Alo, DNA-ul, unde sunteti? Pe Mihaela au gasit-o pe marioara asta de ce nu o cauta? Ce partid reprezinta? APM, cum verificati daca s-au luat sau nu masurile descrise? Cum definiti termenul „poluare semnificativa”, care sunt limitele acestei poluari? Poate eu consider un indice, voi altul, vecinul altul? Si pentru oricare din nou este nesemnificativ. Suntem prosti, ca va mai putem rabda, pe voi, functionarii publici carora va cresc guvernantii, lefurile! Ne meritam soarta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

Internet la sate: ANCOM a publicat lista localităţilor rurale fără semnal. Situaţia din Alba

Publicat

ANCOM a publicat lista localităților rurale din România încă nedeservite de rețele fixe cu viteze de 30 Mbps sau mai mari la persoane fizice, în unele dintre acestea fiind posibile măsuri de intervenţie publică din partea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).

Potrivit ANCOM, aceste localități nu au beneficiat până acum de măsuri de intervenție publică în acest sens și nici nu s-au declarat intenții de investiții private în următorii 3 ani pe teritoriul lor. Deși unele sunt deservite de rețele fixe sau mobile, acestea nu pot oferi însă vitezele minime specificate.

Pe lista ANCOM se află 384 de localităţi din judeţul Alba, din care 125 nu au deloc semnal, nici pe reţele fixe, nici mobile. Sunt în această situaţie 2.537 de gospodării, adică 5.974 de locuitori, potrivit sursei citate.

Majoritatea localităţilor din Alba de pe lista ANCOM se află în zona Munţilor Apuseni, dar şi în comunele Rîmeţ, Vinţu, Şibot, Şona, Şpring, Săliştea, Săsciori, Sîntimbru, Rădeşti, Ohaba, Noşlac, Mirăslău, Mihalţ, Livezile, Lopadea Nouă, Întregalde, Hopârta, Galda, Fărău, Doştat.

Vezi integral: Localitati zone albe NGN_judetul Alba la 1 nov 2017

Lista publicată de ANCOM a rezultat în urma unui proces de consultare publică inițiat la solicitarea Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) și a corelării informațiilor primite cu cele mai recente raportări de date statistice realizate de operatorii de comunicații electronice, având ca dată de referință 30 iunie 2017, transmite ministerul, într-un comunicat.

În cadrul consultării publice din perioada 2 noiembrie – 1 decembrie 2017, 114 operatori de comunicații electronice au transmis informații către Autoritate cu privire la existența rețelelor de acces la puncte fixe (buclă locală) sau mobile.

La 1 noiembrie 2017, 3.251 de localități rurale (sate care aparțin de comune) din România nu erau, potrivit declarațiilor operatorilor, deservite de rețele fixe cu viteze de 30 Mbps sau mai mari și nici nu este prevăzut să beneficieze de o asemenea facilitate în următorii 3 ani (până la data de 1 noiembrie 2020).

„Zonele albe NGN” reprezintă localitățile care nu sunt acoperite rețele de generație viitoare (Next Generation Network).

Localitățile incluse în lista „zonelor albe NGN”

Cele 3.251 de localități din lista „zonelor albe NGN” conțin 350.870 de gospodării și au o populație totală de 939.438 de locuitori (potrivit datelor Institutului Național de Statistică de la cel mai recent recensământ al populației, din 2011). AICI, localizarea pe ţară.

Din cele 3.251 de localități, 1.781 figurează ca fiind deservite de o rețea de comunicații electronice la puncte fixe care poate asigura conexiuni cu viteze de transfer a datelor (download) în regim „best effort” de minim 2 Mbps, dar nu mai mult de 30 Mbps, iar un număr de 2.418 figurează ca fiind deservite de cel puțin o rețea de acces la puncte mobile de tipul 4G (LTE). Unele dintre aceste localități ar putea face obiectul unei scheme de ajutor de stat din partea MCSI, astfel încât să devină deservite de rețele cu viteze de 30 Mbps sau mai mari.

ANCOM aduce la cunoștința operatorilor de comunicații electronice că, în eventualitatea în care vor instala rețele de comunicații electronice în cele 3.251 de localități din lista „zone albe NGN”, ar putea fi concurați de operatori care primesc finanțare publică pentru atingerea obiectivelor de acoperire din Agenda Digitală pentru România 2020. Operatorii de comunicații electronice au avut posibilitatea, în cursul consultării publice, să indice toate localitățile în care intenționează, până la data de 1 noiembrie 2020, să realizeze investiții private în rețele fixe cu viteze de 30 de Mbps sau mai mari.

Măsurile MCSI de intervenție publică

Schema de ajutor de stat care urmează a fi derulată vizează atingerea obiectivului specific O.S 2.1 „Extinderea și dezvoltarea infrastructurii de comunicații în bandă largă de mare viteză” – Axa prioritară 2 a Programului Operațional Competitivitate. Fondurile publice vor fi folosite pentru construirea de rețele de comunicații electronice și, eventual, de infrastructuri fizice asociate acestora, necesare în vederea furnizării de servicii de comunicații electronice în bandă largă de mare viteză în localitățile defavorizate din acest punct de vedere.

Pe data de 20 ianuarie 2018 expiră termenul la care pot fi transmise MCSI observații pe marginea întregii documentații aferente schemei de ajutor de stat pentru dezvoltarea infrastructurii și rețelelor în localitățile din „zonele albe” din toate regiunile de dezvoltare ale României, cu excepția regiunii de dezvoltare București-Ilfov, corespunzătoare Acțiunii 2.1.1 „Îmbunătățirea infrastructurii în bandă largă și a accesului la internet”.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Statele Uniunii Europene vor putea aplica TVA redus la mai multe produse. Proiect al Comisiei Europene

Publicat

Comisia Europeană a propus noi norme menite să le ofere statelor membre o mai mare flexibilitate pentru stabilirea cotelor de taxă pe valoare adăugată (TVA) și să creeze un mediu fiscal îmbunătățit, care să ajute la dezvoltarea IMM-urilor.

Propunerile formulate joi, 18 ianuarie, reprezintă pașii finali ai revizuirii de către Comisie a normelor în materie de TVA, prin crearea unui spațiu unic pentru TVA în UE în vederea reducerii semnificative a celor 50 de miliarde EUR pierdute în fiecare an ca urmare a fraudei în domeniul TVA la nivel de UE, sprijinind, în același timp, întreprinderile și asigurând venituri publice.

Normele comune ale UE în materie de TVA, convenite de toate statele membre în 1992, nu mai sunt de actualitate și sunt prea restrictive. Ele permit statelor membre să aplice cote reduse de TVA numai unui număr limitat de sectoare și de produse. În același timp, țările din UE consideră cotele de TVA ca reprezentând un instrument util pentru a-și urmări unele dintre obiectivele lor politice. În prezent, Comisia își îndeplinește promisiunea de a acorda statelor membre o mai mare autonomie în materie de cote. Se va ajunge la o mai mare egalitate între țări în ceea ce privește unele dintre excepțiile existente de la norme, cunoscute ca derogări cu privire la TVA.

Comisia abordează și problema întreprinderilor mai mici care sunt afectate de costurile disproporționate de asigurare a conformității cu normele privind TVA. Întreprinderile care efectuează tranzacții comerciale transfrontaliere se confruntă cu costuri de conformitate cu 11 % mai ridicate față de cele care efectuează numai tranzacții comerciale la nivel național, întreprinderile de dimensiuni mai mici fiind cele mai afectate. Acest lucru s-a dovedit a fi un obstacol real în calea creșterii economice, întrucât întreprinderile mici reprezintă 98 % dintre întreprinderile din UE. Prin urmare, propunem să se permită mai multor întreprinderi să beneficieze de norme mai simple în materie de TVA, care deocamdată sunt disponibile numai pentru cele mai mici întreprinderi. Costurile totale de asigurare a conformității cu normele privind TVA vor fi reduse cu până la 18 % pe an.

„În urmă cu trei luni, Comisia a propus revizuirea normelor UE privind TVA, demarând tranziția către un regim definitiv în materie de TVA. Acest lucru înseamnă introducerea principiului perceperii TVA în țara de destinație. Se prevede ca propunerile de astăzi în ceea ce privește cotele de TVA să intre în vigoare odată ce este introdus regimul definitiv”, a declarat Valdis Dombrovskis, vicepreședinte pentru moneda euro și dialog social.

„Astăzi, mai facem încă un pas în direcția creării unui spațiu unic pentru TVA în Europa, cu norme mai simple pentru statele noastre membre și pentru întreprinderile noastre. Aceste propuneri vor oferi țărilor UE o mai mare libertate de a aplica cote reduse de TVA pentru produse sau servicii specifice. În același timp, ele vor reduce birocrația pentru întreprinderile mici care își desfășoară activitatea la nivel transfrontalier, ajutându-le să se dezvolte și să creeze locuri de muncă. Pe scurt: norme comune acolo unde ele sunt necesare funcționării pieței interne și o mai mare flexibilitate acordată guvernelor pentru a-și exprima preferințele politice prin intermediul cotelor de TVA pe care le aplică”, a afirmat Pierre Moscovici, comisarul pentru afaceri economice și financiare, impozitare și vamă

Mai multă flexibilitate

În prezent, statele membre pot aplica o cotă redusă de până la 5 % pentru două categorii distincte de produse din țara lor. O serie de state membre aplică, de asemenea, derogări specifice pentru cote și mai reduse.

În afară de o cotă de TVA standard de minimum 15 %, statele membre vor fi acum în măsură să instituie:

  • două cote reduse distincte, cuprinse între 5 % și cota standard aleasă de statul membru;
  • o scutire de TVA (sau „cotă zero”);
  • o cotă redusă stabilită între 0 % și cotele reduse.

Actuala listă complexă de bunuri și servicii cărora le pot fi aplicate cotele reduse ar fi eliminată și înlocuită cu o nouă listă de produse (cum ar fi armele, băuturile alcoolice, jocurile de noroc și tutunul), cărora li s-ar aplica întotdeauna cota standard de 15 % sau o cotă superioară.

Pentru a proteja veniturile publice, statele membre vor trebui, de asemenea, să se asigure că media ponderată a cotei de TVA este de cel puțin 12 %.

Noul regim înseamnă, de asemenea, că toate bunurile care beneficiază în prezent de cote diferite față de cota standard pot continua să beneficieze de acestea.

Reducerea costurilor în materie de TVA pentru IMM-uri

În temeiul normelor actuale, statele membre pot scuti de TVA vânzările întreprinderilor mici, cu condiția ca acestea să nu depășească o anumită cifră de afaceri anuală, care variază de la o țară la alta. IMM-urile în creștere își pierd accesul la măsurile de simplificare odată ce au depășit pragul de scutire. De asemenea, aceste scutiri sunt disponibile numai pentru întreprinderile naționale. Aceasta înseamnă că nu există condiții de concurență echitabile pentru întreprinderile mici care își desfășoară activitatea în interiorul UE.

În timp ce actualele praguri de scutire ar rămâne valabile, propunerile de astăzi ar introduce:

  • un prag de venituri de 2 milioane EUR la nivel de UE sub care întreprinderile mici ar beneficia de măsuri de simplificare, indiferent dacă au fost sau nu deja scutite de TVA;
  • posibilitatea ca, în cazul tuturor întreprinderilor mici care se califică pentru scutirea de TVA, statele membre să le exonereze de obligațiile referitoare la identificare, la facturare, la contabilitate sau la declarații;
  • un prag al cifrei de afaceri de 100 000 EUR, care le-ar permite întreprinderilor care își desfășoară activitatea în mai mult de un stat membru să beneficieze de scutirea de TVA.

Aceste propuneri legislative vor fi transmise în continuare Parlamentului European și Comitetului Economic și Social European pentru consultare și Consiliului pentru adoptare. Modificările vor intra în vigoare numai atunci când va avea loc trecerea efectivă la regimul definitiv.

Context

Măsurile propuse se bazează pe „pietrele de temelie” ale unui nou spațiu unic definitiv pentru TVA în UE, propuse în octombrie 2017, precum și pe Planul de acțiune privind TVA „Către un spațiu unic pentru TVA în UE”, prezentat în aprilie 2016.

Sistemul comun privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) joacă un rol important în cadrul pieței unice europene. TVA reprezintă o sursă majoră și tot mai consistentă de venituri pentru UE, generând, în 2015, peste o mie de miliarde EUR, adică 7 % din PIB-ul UE. Una dintre resursele proprii ale UE se bazează, de asemenea, pe TVA.

sursa europa.eu

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Raport devastator al Consiliului Europei: România, puține progrese în prevenirea și combaterea corupției

Publicat

România a făcut progrese extrem de limitate în implementarea recomandărilor de prevenire şi combatere a corupţiei în privinţa membrilor parlamentului, judecătorilor şi procurorilor, se arată într-un raport publicat joi de Grupul Statelor împotriva Corupţiei (GRECO), organismul anticorupţie al Consiliului Europei, anunţă Agerpres.

GRECO evidenţiază că România a implementat pe deplin numai două din cele 13 recomandări incluse într-o evaluare din 2016. Şapte recomandări nu au fost implementate, iar alte patru au fost doar parţial implementate, precizează Consiliul Europei într-un comunicat.

Raportul remarcă faptul că principala iniţiativă adoptată în România în privinţa parlamentarilor este adoptarea unui cod de conduită în octombrie 2017 cu scopul de a reglementa cadourile şi alte beneficii şi managementul conflictelor de interese.

În ciuda acestui progres, GRECO evidenţiază că formulările prea generale şi regulile inconsistente pentru punerea în aplicare îl împiedică să fie un cadru pe deplin satisfăcător.

GRECO consideră de asemenea că România nu a acordat încă o atenţie corespunzătoare îmbunătăţirii activităţii Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) în controlarea declaraţiilor de avere şi de interese ale parlamentarilor, deşi metodele de lucru şi capacităţile de procesare a datelor s-au îmbunătăţit. GRECO cere de asemenea îmbunătăţirea implementării în practică a deciziilor şi sancţiunilor ANI privind incompatibilităţile şi conflictele de interese.

Procesul legislativ rămâne un motiv de îngrijorare pentru GRECO, date fiind controversele şi acuzaţiile persistente privind consultări necorespunzătoare, folosirea excesivă a procedurii de urgenţă şi lipsa de transparenţă.

În privinţa reformelor legate de judecători şi procurori, GRECO observă aceeaşi acţiune decisivă limitată. Măsurile pentru a face sistemul de justiţie mai receptiv la riscurile de integritate sunt într-o fază incipientă, se arată în raport.

Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) şi Inspecţia Judiciară ar trebui să joace un rol mai activ în privinţa analizelor, informaţiilor şi recomandărilor, subliniază GRECO. Sunt necesare de asemenea măsuri pentru a întări rolul şi eficienţa persoanelor din funcţii manageriale în instanţe şi procuratură.

GRECO îşi exprimă de asemenea regretul faţă de absenţa unor acţiuni tangibile pentru a garanta că numirea şi revocarea majorităţii procurorilor din cele mai înalte funcţii se bazează pe un proces transparent, cu criterii obiective, şi evidenţiază nevoia ca CSM să joace un rol mai puternic în această procedură.

Anul 2017 a fost marcat de o serie de propuneri şi contrapropuneri privind numiri, procedura disciplinară şi alte aspecte, unele dintre ele fiind percepute ca o încercare de subminare a independenţei sistemului judiciar, se mai atrage atenţia în raport.

Raportul a fost adoptat la 8 decembrie 2017 în timpul unei sesiuni plenare în cadrul căreia GRECO a decis de asemenea să efectueze o evaluare urgentă asupra a trei propuneri legislative privind justiţia înregistrate pentru adoptare de Parlament la 31 octombrie prin procedură de urgenţă, mai notează comunicatul Consiliului Europei.

GRECO precizează că nu a putut evalua proiectele legislative în raportul făcut public joi, din cauză că au fost recent redactate. Raportul ad hoc privind propunerile legislative este în prezent în pregătire şi va fi discutat şi eventual adoptat de GRECO la sesiunea sa plenară de la 19-23 martie.

Grupul Statelor împotriva Corupţiei a cerut autorităţilor române să prezinte un raport privind implementarea recomandărilor în curs până la 31 decembrie 2018.

GRECO este un organism al Consiliului Europei care urmăreşte să aducă îmbunătăţiri capacităţii statelor membre de a lupta împotriva corupţiei, prin monitorizarea respectării de către acestea a standardelor anticorupţie.

Foto: coe.int/en/web/greco

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Pâinea ar putea fi mai scumpă cu 10%, din februarie. Care sunt cauzele majorării prețului

Publicat

Pâinea ar putea fi mai scumpă cu 10% de luna viitoare. Majorarea preţului este cauzată de creşterea tarifelor la electricitate şi gaze naturale, explică producătorii. Nu este însă, singurul motiv. Costul produselor de panificaţie este influenţat şi de majorările salariile, decise de autorităţi.

De la începutul lunii viitoare, pâinea noastră cea de toate zilele ar putea costa cu 10% mai mult. Producătorii spun că sunt nevoiţi să ia această decizie pentru a acoperi facturile tot mai mari la utilităţi.

Majorarea salariilor din ultima perioadă se va regăsi şi ea în costul pâinii, care a rămas neschimbat din 2013, de când TVA-ul s-a redus la 9%.

Utilitățile și forța de muncă acum au ajuns la peste 50% din prețul produsului, ori scumpirea lor duce obligatoriu la o modificare de preț în piață pentru că altfel nu ai cum să lucrezi”, a transmis Aurel Popescu, reprezentant ROMPAN.

Asta în condiţiile în care pâinea este cel mai consumat aliment de către români.

Într-un an, un român mănâncă 96 de kilograme de pâine, cu aproape 20% mai mult decât media europeană. E drept, preţul pâinii este de 3 ori mai mic la noi în comparaţie cu Germania, Franţa sau Italia. Românii plătesc, în medie, 2 lei şi 20 de bani pentru o pâine.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

PSD Alba explică de ce și-a trimis aleșii locali la Strasbourg: să promoveze turistic și economic județul

Publicat

O delegație din județul Alba, alcătuită din primari și aleși locali ai Partidului Social Democrat, a vizitat în această săptămână sediul Parlamentului European de la Strasbourg, cu ocazia primei sesiuni plenare a anului 2018.

PSD Alba a transmis un comunicat de presă pentru a explica ce au făcut aceștia acolo. În ultima zi au apărut comentarii legate de unii membri ai delegației, cum ar fi primarii, pe care problemele apărute odată cu ninsoarea abundentă i-au prins în străinătate, dar și legate de activitatea șefei IȘJ Alba, Marcela Dărămuș, și ea aflată la Strasbourg în timp ce instituția pe care o conduce se regăsește în centrul unui scandal legat de închiderea și comasarea unor școli și grădinițe, care ar afecta sute de copii din județ. 

Citește și RĂZBOI: Florin Roman acuză IȘJ Alba că forțează închiderea unor școli și grădinițe. Replică dură de la PSD

În acest context, reprezentanții PSD spun că delegația partidului a discutat la Strasbourg despre promovarea turistică și economică a județului Alba și au aflat despre ”procesul decizional al Uniunii Europene”.

Comunicatul de presă al PSD Alba

”Aleșii din Alba au discutat la Strasbourg despre promovarea județului, la inițiativa ministrului Victor Negrescu

Inițiativa i-a aparținut ministrului delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, iar vizita a fost realizată cu sprijinul deputatului european Răzvan Popa. Oaspeții din Alba au putut afla, astfel, mai multe detalii despre procesul decizional al Uniunii Europene, dar și participa la discuții cu diverși  oficiali europeni privind mecanisme eficiente care pot fi utilizate în vederea atragerii fondurilor europene, dar și pentru promovarea turistică și economică a județului în perspectiva preluării de către România a Președinției Consiliului Uniunii Europene, începând cu 1 ianuarie 2019.

„Proiectul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene este unul de importanță majoră pentru întreaga societate, iar intervalul de vizibilitate de care se va bucura țara noastră reprezintă o oportunitate inclusiv pentru județul Alba, atât în anul premergător, cât și pe durata celor șase luni de mandat. Vom organiza, pe perioada președinției noastre, evenimente în Alba și ne dorim ca acest proiect să genereze un impact pozitiv asupra vieții de zi cu zi a albaiulienilor“, a declarat Victor Negrescu.”

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate