Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

VIDEO: Incursiune în blocul ”Turturica” din Alba Iulia. Alba24 vă arată cine locuiește acolo și cum trăiesc oamenii

Publicat

turturicaSute de locatari al Blocului G2 „Turturica” din Alba Iulia ar putea fi evacuați în câteva zile din garsonierele în care locuiesc, unii dintre ei de peste 20 de ani. Printre aceștia, ar fi vorba despre aproximativ 150 de minori. Recent, au primit o somație de la Primăria Alba Iulia, care a încins spiritele. În blocul respectiv locuiesc peste 300 de oameni, dintre care mai bine de jumătate sunt minori. Blocul ”Turturica” are o imagine negativă în oraș, fiind un bloc supra-aglomerat în care nimeni nu știe ce se întâmplă de fapt. Este meritată  sau nu această faimă? Alba24 a decis să facă o incursiune în această lume. 

turturica 2În clădire trăiesc și foarte mulți copii, mulți dintre ei merg la școală și poate vor avea un alt viitor.

Reamintim că reprezentanții Primăriei Alba Iulia au trimis recent 67 de notificări care să le reamintească oamenilor că, în urma unui proces, pe care locatarii l-au pierdut, s-a dispus această măsură pe care vor trebui să o respecte, deoarece locuiau abuziv în acele garsoniere. Potrivit Primăriei, motivele pentru care s-a luat decizia de evacuare a locuinţelor țin de neplata chiriilor de aproximativ 8 ani, neachitarea facturilor de întreținere și utilități și nu are legătură cu parcarea subterană care ar urma să fie amenajată. Pe de altă parte, oamenii spun că nu li s-au mai încasat chiriile întrucât administrația dorește evacuarea lor. O situație dificilă pentru administrația locală, care a decis să îi evacueze în pragul iernii.

turtu„Am o pensie de 270 de lei și cresc singură doi copii. Cine îmi dă mie chirie? Femeie văduvă cu așa pensie, unde să mă duc?” spune o femeie.

„E ușor să ne scoată afară dar nu le pasă unde merge. Dacă aveam unde pleca credeți că stăteam aici pe o saltea într-o garsonieră de 11 metri pătrați” spune o altă chiriașă, care în data de 8 octombrie va trebui să elibereze camera în care locuiește.

Mare pare din locatari și-au pregătit hainele în saci și spun că în momentul în care vor fi evacuați se vor duce în fața Primăriei Alba Iulia.

IMG_0112„Îl rugăm pe domnul primar să se gândească la copiii ăștia, să ne lase până în martie și plecăm noi. Ne mai strângem bani și plecăm dar să am unde să merg cu copiii. În martie promitem solemn că ieșim. Primarul a fost aici la alegrei, de două, trei ori. Și femeile când vedeau de la primărie își puneam baticul în cap pentru ca le era frică să nu avem păduchi. Rușine să vă fie. Nu mai am cuvinte. Îl rugăm de 1.000 de ori să ne lase până în martie” sune o femeie.

Deși condițiile în care locuiesc sunt mai mult decât modeste, ei sunt mulțumiți că au un acoperiș deasupra capului.„Stăm șapte într-o cameră și fac mâncare în baie. Acolo am aragaz, am butelie, mașina de spălat, sunt foarte mulțumită de garsoniera asta” spune o altă femeie.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

EVENIMENT

JOI: Doliu pentru Rege, la Alba Iulia. Ceremonial de coborâre a drapelului în bernă, în Piaţa Tricolorului

Publicat

Joi, de la ora 11.30, la Alba Iulia va avea loc ceremonialul de coborâre a drapelului în bernă, în Piaţa Tricolorului, la catarg. Astfel vor fi marcate cele trei zile de doliu naţional şi în Cealaltă Capitală.

De asemenea, la ora 12.00, se va efectua un serviciu religios pentru comemorarea Majestatii Sale defuncte Regele Mihai I al României.

Vezi şi JOI: PARASTAS pentru Regele Mihai, la Catedrala Încoronării din Alba Iulia. Slujba, oficiată de ÎPS Irineu

Sicriul cu trupul neînsufleţit al Regelui Mihai a ajuns în ţară miercuri, la ora 11.00. A fost adus cu aeronavă a Forţelor Aeriene Române, în care au fost prezenţi membri ai Familiei Regale, reprezentatul Guvernului, reprezentantul Armatei României, precum şi membri ai Casei Majestăţii Sale.

Programul funeraliilor:

Miercuri, 13 decembrie

Ora 14.00 – corpul neînsufleţit al Regelui a fost aşezat în Holul de Onoare al Castelului Peleş (Sinaia). Vizite ale oficialităţilor pentru a transmite condoleanţe: Instituţia preşedintelui României, Preşedinţia Republicii Moldova, Membrii Guvernului României şi ai Guvernului Republicii Moldova, Membrii Parlamentului României şi ai Parlamentului Republicii Moldova; reprezentanţii instituţiilor statului, centrale şi locale; reprezentanţii Corpului Diplomatic, ai Uniunii Europene, NATO şi ai Organizaţiilor Internaţionale; reprezentanţii Academiei Române şi Academiei de Stat a Republicii Moldova, ai Bisericii Ortodoxe, ai Bisericii Catolice şi ai celorlalte instituţii ale Credinţei; publicul nu va avea acces în această perioadă, în locaţia de pe Domeniul Regal Sinaia.

Ora 18.00 – corpul neînsufleţit al Regelui Mihai este transportat de la Castelul Peleş (Sinaia) la Sala Tronului din Palatul Regal (Bucureşti, Calea Victoriei, nr. 49-53); după ora 20.30; ceremonie cu caracter privat, fără accesul publicului în Sala Tronului

Orele 21.00-24.00 – cei care vor dori să depună flori şi să se închine la catafalcul Majestăţii Sale vor putea veni la Sala Tronului de la Palatul Regal (Bucureşti)

Joi, 14 decembrie

Orele 8.00 – 22.00 Acces public în Sala Tronului – Palatul Regal Bucureşti

Vineri, 15 decembrie

Orele 8.00 – 22.00 Acces public în Sala Tronului – Palatul Regal Bucureşti

Sâmbătă, 16 decembrie

Ora 10.25 – serviciu religios în Sala Tronului de la Palatul Regal

Ora 11.00 – sicriul cu corpul neînsufleţit al Regelui Mihai va fi aşezat pe un catafalc în Piaţa Palatului Regal; ceremonie religioasă şi militară; accesul publicului în Piaţa Palatului este liber, în zonele special amenajate pentru participanţi

Ora 11.10 – sicriul va fi urcat pe un afet de tun; se va forma un cortegiu funerar, la care vor lua parte Familia Regală, militari români, reprezentanţi ai Bisericii Ortodoxe Române. Procesiunea se va face pe jos, iar afetul de tun va fi tras, în semn de omagiu, de un vehicul militar operaţional.

Orele 11.30 – 12.45 – cortegiul funerar se deplasează pe jos, pe traseul Piaţa Palatului Regal – Calea Victoriei – Splaiul Independenţei – Piaţa Unirii – Intrarea pe Dealul Mitropoliei

Orele 12.50 – 14.00 – slujba de înmormântare, la Catedrala Patriarhală (Bucureşti); fără accesul publicului

Ora 14.00 – cortegiul funerar se deplasează la Gara Regală Băneasa (Piaţa Unirii – Piaţa Universităţii – Piaţa Romană – Arcul de Triumf, Şoseaua Kiseleff – Şoseaua Bucureşti-Ploieşti)

Ora 14.40 – sicriul cu corpul neînsufleţit al Majestăţii Sale, transportat cu Trenul Regal de la Bucureşti la Curtea de Argeş. Vor călători în Trenul Regal Custodele Coroanei şi membrii Familiei Regale a României; acces public la Gara Regală Băneasa

Trenul Regal va circula cu viteză redusă în următoarele localităţi: Chitila (ora 14.51) – Titu (ora 15.41) – Piteşti (ora 16.46).

Ora 17.30 – Trenul Regal ajunge în gara din Curtea de Argeş; accesul publicului este permis; cortegiul funerar se deplasează la Catedrala Arhiepiscopală şi Regală.

Ora 17.50 – slujba de înmormântare a Regelui Mihai I în Catedrala Mănăstirii Curtea de Argeş

Ora 18.20 – sicriul va fi purtat într-o procesiune pe jos către Noua Catedrală Arhiepiscopală şi Regală

Ora 18.40 – ceremonia religioasă a îngropării.

Reamintim că 14, 15 şi 16 decembrie au fost declarate de guvern zile de doliu naţional pe teritoriul României în memoria Regelui Mihai.

Patriarhia a anunţat că, în cadrul ceremoniilor religioase oficiate cu prilejul înmormântării Regelui Mihai I al României vor exista trei momente în care vor fi trase clopotele catedralelor, mănăstirilor şi bisericilor din întreaga ţară:

Miercuri, 13 decembrie 2017, ora 11:00, la sosirea sicriului cu trupul neînsufleţit al Regelui Mihai I pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă;

Sâmbătă, 16 decembrie 2017, ora 12:30, la începutul slujbei de prohodire (înmormântare) din interiorul Catedralei Patriarhale;

Sâmbătă, 16 decembrie 2017, ora 18:30, la începutul ceremoniei religioase de îngropare în Noua Catedrală Arhiepiscopală şi Regală din Curtea de Argeş.

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

VIDEO: Alexandru Sinea scapă de arest. Directorul DSP Alba va fi cercetat sub control judiciar

Publicat

Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, va fi cercetat în continuare sub control judiciar, în dosarul cu acuzaţii de delapidare şi tăiere ilegală de arbori.

Acesta, alături de ceilalţi şapte suspecţi în dosarul de delapidare, fals intelectual şi tăiere, fără drept, de arbori, cu prejudiciu de peste 450.000 de lei, reţinuţi marţi, au fost prezentaţi, miercuri, procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru audieri şi dispunerea măsurilor legale.

UPDATE: Toate cele opt persoane vor fi cercetate în continuare sub control judiciar.

Reamintim că marţi, poliţiştii din Alba, cu sprijinul Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române, au efectuat 9 percheziţii în acest caz.

Citește și BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Din cercetări a rezultat faptul că, în perioada anilor 2013-2015, 7 dintre persoanele bănuite de comiterea faptelor, având calitatea de angajaţi ai unui ocol silvic de stat, din judeţul Alba, ar fi creat un mecanism financiar şi ar fi atribuit unei persoane juridice al cărei administrator era cea de-a 8-a persoană cercetată, masă lemnoasă, spre exploatare, din fondul forestier, pentru care ar fi întocmit documente fictive, în vederea tăierii şi valorificării de material lemnos, cu scopul însuşirii de valori din patrimoniul ocolului silvic.

Vezi și: DECLARAȚIE Alexandru Sinea: ”Faptele de care sunt acuzat nu au legătură cu activitatea mea la DSP Alba”

Prejudiciul cauzat bugetului de stat a fost estimat la 455.684 lei.

Alexandru Sinea (30 de ani), actual director DSP Alba, a preluat funcția în iulie 2016, după ce a promovat concursul organizat de ANFP, cu 8,66. Anterior, a administrat firma”Sinalex” SRL, ce apare la registrul comerțului ca fiind radiată din 2015.

Potrivit unor surse, firma lui Alexandru Sinea, ”Sinalex”, ar fi contractat material lemnos de la Ocolul Silvic Blaj în sumă de aprape 500.000 de lei, pentru care ar fi emis cecuri, neîncasate la instituția silvică. Mai mult, la finalul anului respectiv s-ar fi întocmit rapoarte prin care lemnul în cauză ar fi figurat ca fiind netăiat, contrar realității.

Investigația ar fi pornit de la un denunț penal al Romsilva.

”Sinalex” avea ca obiect de activitate tăierea și rinderuirea lemnului. Cifra de afaceri în 2013 a fost de 310.000 de lei, iar profitul pe anul 2015 a fost de 21.639 de lei. Alexandru Sinea era unic asociat în această firmă și totodată administrator. Firma a intrat în dizolvare cu lichidare (radiere) din data de 7 iunie 2016, cu puțin timp înainte de a fi instalat în funcția de director al DSP Alba.

Lichidatorul ”Sinalex” a fost Casa de Insolvență Hunedoara SPRL.

Anul 2015 nu a fost cel mai bun an pentru afacerile firmei. Cu un an înainte, respectiv în 2014, ”Sinalex” a avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei, dar și o pierdere netă de 479.000 de lei. Numărul angajaților a scăzut în perioada 2012 – 2015, de la trei la zero.

Celelalte persoane reţinute în dosar sunt actuali sau foşti angajaţi ai Ocolului Silvic Blaj.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

20 decembrie: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Contracte pentru salarii la primărie, taxe, transport

Publicat

Consilierii locali se reunesc miercuri, 20 decembrie, de la ora 13.00, în şedinţă ordinară, cu 38 de proiecte pe ordinea de zi. Vor avea de aprobat taxele locale pe 2018, facilităţi fiscale, contractele colective de muncă pentru funcţionarii primăriei şi personalul contractual, delegarea gestiunii prin licitație publică a Serviciului public de transport rutier local de persoane, încadrarea persoanelor în cadrul proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile a Municipiului Alba Iulia, bani pentru asistenţă socială, construirea une grădiniţe în incinta Colegiului Tehnic “Alexandru Domşa”, achiziţionări de garsoniere în Blocul “Turturica şi alte proiecte.

Proiectul ordinii de zi:

1. Aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale, alte taxe, taxe speciale și amenzile aplicabile în anul 2018

2. Neacordarea de facilități fiscale unei persoane fizice

3. Acordarea de facilități fiscale unei persoane juridice

4. Acordarea de facilități fiscale unor persoane juridice

5. Eșalonarea la plata acordată unei persoane juridice

6. Desemnarea reprezentantului Consiliului local al municipiului Alba Iulia în Comisia pentru evaluarea și asigurarea calității în unitatea de învățământ preuniversitar Grădinița „Lumea Ștrumfilor” Alba Iulia pentru anul școlar 2017 – 2018

7. Aprobarea Contractelor Colective de Muncă pentru personalul contractual și a Acordurilor Colective pentru funcționarii publici din cadrul aparatului de specialitate al primarului și din Serviciile publice din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia

8. Delegarea gestiunii prin licitație publică a Serviciului public de transport rutier local de persoane

9. Numirea unei persoane în funcția de cadru tehnic PSI

10. Încadrarea persoanelor în cadrul proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile a Municipiului Alba Iulia

11. Modificarea Hotărârii nr. 50/2017 a Consiliului local

12. Suplimentarea resurselor financiare prevăzute în Hotărârea nr. 323/2016 și aprobarea resurselor financiare pentru cel de-al treilea an de implementare a Acordului de Cooperare între Municipiul Alba Iulia și Asociația ”Micul Prinț”

13. Alocarea unor sume de bani pentru un proiect socio-educativ

14. Stabilirea numărului de posturi pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav, pentru anul 2018

15. Planul de acțiune privind dezvoltarea serviciilor sociale la nivelul municipiului Alba Iulia pentru anul 2018

16. Încheierea actului adițional nr. 2 la Contractul nr. 109754/349/22.12.2015 încheiat între Municipiul Alba Iulia, prin Direcția de asistență socială, și Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia pentru susținerea financiară a Centrului de servicii acordate în comunitate ”Sfântul Meletie” Alba Iulia

17. Încheierea actului adițional nr.3 la Contractul nr. 109752/2625/22.12.2015 încheiat între Municipiul Alba Iulia, prin Direcția de asistență socială, și Asociația Non-Guvernamentală „Maria Beatrice” Alba Iulia

18. Încheierea actului adițional nr. 4 la Contractul nr. 109748/157/22.12.2015 încheiat între Municipiul Alba Iulia, prin Direcția de asistență socială, și Asociația pentru Consiliere și Asistență Specializată ” A.C.A.S.” Alba Iulia

19. Stabilirea costului mediu lunar de întreținere și a contribuției lunare de întreținere a persoanelor vârstnice instituționalizate în Căminul pentru persoane vârstnice Alba Iulia și/sau a susținătorilor legali ai acestora

20. Aprobarea statului de funcții al Căminul pentru persoane vârstnice Alba Iulia și reîncadrarea unor categorii de personal

21. Aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului: execuţie instalaţie de semnalizare, avertizare a incendiilor; iluminat de siguranţă şi continuarea lucrului; instalaţie paratrăsnet; instalaţii de prevenire şi stingerea incendiilor cu apă, la Şcoala Gimnazială Vasile Goldiş Corp B clasele I-IV din mun. Alba Iulia, str. Călăraşi nr. 2

22.Aprobarea unor documentații de urbanism :

Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire de locuinţe unifamiliale, Alba Iulia, strada După Grădini, FN, solicitant Baldea Iuliana, Baldea Zamfira, Baldea Radu Alex”

Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Introducere în intravilan pentru construire zonă de agreement cu funcţiuni mixte: turism şi alimentaţie publică, Alba Iulia, zona Lunca Vinţii, solicitant SC Sara Marta SRL”

Art.3: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe familiale, Alba Iulia, str. Diana, FN, solicitant Neagoe Gheorghe Ioan Sorin, Isvernari Constantin Cristian, Isvernari Andreea Mihaela, Dăian Iosif Marius, Dăian Iosif Bogdan, Orban Tibor, Orban Emilia, Sîrb Ioan, Sîrb Sînziana, La Malva Carmen Nicoleta”

Art.4: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire hală depozitare materie primă, Alba Iulia, str. Al. I. Cuza, nr 38, solicitant SC IPEC SA”

Art.5: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire 2 locuinte familiale, anexe gospodăreşti şi împrejmuire, Alba Iulia, Oarda, str. Căprioarei, nr. 25, solicitant Donea Ioan, Donea Mihai”,

Art.6: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe colective şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Transilvaniei, Nr. 36C, Solicitant Macavei Calin Vasile”,

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire casă de vacanţă – a doua locuinţă pe parcelă, Alba Iulia, str. Tarniţa, Nr. 7, Crăciun Sorin Ioan”

Art.8: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire copertină cu caracter provizoriu pentru terasă, Alba Iulia, str. Aurel Vlaicu, nr. 33, solicitant Ţălnar Cornel”

Art.9: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „construire grădiniţă cu program prelungit nr.16 prin schimb destinaţie şi extindere clădire cantină din incinta Colegiului Tehnic Alexandru Domşa, Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu, nr. 143, solicitant Municipiul Alba Iulia”

Art.10: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Reglementare zonă de locuinţe individuale şi stradă privată, Alba Iulia, str. Zenit, FN, solicitant Balas Maria, Balas Traian, Neamtu Alexandru, Neamtu Diana Bianca”,

Art.11: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Reglementare funcţiuni turistice pentru construire hotel şi alimentaţie publică, Alba Iulia, str. Olteniei, nr.21, solicitant SC Veruna Niro SRL prin Domşa Florin Valentin”,

Art.12: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Reglementare strada Dimitrie Anghel, Alba Iulia, Zona Dinamita, str. Dimitrie Anghel, Nr. 4,6,8,10,12,14, Solicitant Craifalean Valentin Dan, Craifalean Ana Maria, Crisan Teodor Daniel, Crisan Dalia Teodora, Cozma Adriana Maria, Tirlea Iacob, Tirlea Ana, Micu Darius Sorin”

23. Modificarea și completarea Hotărârii nr. 357/2017 a Consiliului local privind transmiterea în administrare a Parcului Dendrologic Dr. „Ion Vlad” către Ocolul Silvic Sebeş R.A.

24. Aprobarea încheierii unui act adițional la contractul de concesiune nr.101.664/2015 încheiat între municipiul Alba Iulia și S.C.PRECIOSA TEAM S.R.L.

25. Aprobarea achiziționării unui imobil (locuință) situat în municipiul Alba Iulia, str.Arnsberg, nr.20, bl.G2, ap.31

26. Aprobarea achiziționării unui imobil (locuință) situat în municipiul Alba Iulia, str.Arnsberg, nr.20, bl.G2, ap.49

27. Aprobarea achiziționării unui imobil (locuință) situat în municipiul Alba Iulia, str.Arnsberg, nr.20, bl.G2, ap.59

28. Aprobarea achiziționării unui imobil (locuință) situat în municipiul Alba Iulia, str.Arnsberg, nr.20, bl.G2, ap.60

29. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul privat – și alipirea unor parcele de teren situate în Alba Iulia, strada Iașilor, nr. 81

30. Acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unor imobile (drumuri) situate în Alba Iulia, strada Orizont, nr. 21

31. Acceptarea donației făcute municipiului Alba Iulia a unor imobile (drumuri) situate în Alba Iulia, strada Nazareth Ilit, FN

32. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul privat – asupra unor imobile situate pe strada Tribunalului, nr. 3

33. Dezmembrarea și înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul privat – asupra unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, strada Liceului, nr. 3A

34. Parcelarea și înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia asupra unei parcele de teren situate în Alba Iulia, strada Orizontului

35. Alipirea unor imobile, proprietatea municipiului Alba Iulia situate pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr. 11 și pe strada Gheorghe Pop de Băsești, nr. 2

36. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul public asupra unor imobile (terenuri) aferente străzilor Încoronării, 1 Decembrie 1918, Horea, Gheorghe Pop de Băsești, Vasile Goldiș, Lalelelor, Pinului, Francesca, Nicolae Grigorescu, B-dul Revoluției și B-dul Republicii

37. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniul public asupra unor imobile (terenuri) aferente străzilor Take Ionescu, Octavian Goga, Decebal, Nicolae Bălcescu, Doinei, Henri Coandă, Calea Moților și Cloșca Iniţiator,

38. Modificarea componenței Comisiei de lictații și negocieri pentru concesionarea, închirierea și vânzarea unor terenuri și construcții în municipiul Alba Iulia, aprobată prin Hotărârea nr. 181/2016 a Consiliului local

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

19 decembrie: The Christmas Festival, în Piaţa Cetăţii. Concert Distinto şi spectacol folcloric la Alba Iulia

Publicat

Casa de Cultură a Studenţilor organizează, în 19 decembrie, de la ora 18.00, “The Christmas Festival”, în Piaţa Cetăţii. Distinto, prima trupa de pop-opera din România va fi în „Concert Live Aniversar – 10 ani”, alături de alţi artişti de muzică uşoară şi populară.

Evenimentul este dedicat tinerilor, studenților şi publicului larg cu prilejul sărbătorilor de iarnă.

Acest festival are ca priorități asigurarea  accesului tuturor tinerilor la un sistem de formare şi educaţie de calitate, formală cât şi non-formală, facilitarea accesului tinerilor la consum şi creaţie culturală de calitate, promovarea, susținerea și recompensarea performanței tinerilor talente artistice și din domeniul inovației tehnico-științifice, acordarea de sprijin pentru formare de manifestare culturală dedicate studenților, care să le reflecte preocupările și interesele.

De asemenea, se va urmări accesul tinerilor la educație, prevenirea marginalizării tinerei generații și atragerea tinerilor și studenților în activități cultural – artistice și de tineret, transmit organizatorii.

Folclorul, obiceiurile şi  tradiţiile se vor îmbina cu muzica uşoară de calitate.

În program:

Spectacol de obiceiuri şi tradiţii din zona judeţului Alba

Recitaluri: Alexandru Pal, Roxana Reche, Olivia Deminescu – Jurcă şi Daniela Tărnăuceanu

Concerte LIVE: Gabriel Cîndea, Millenium C

Invitaţi special: DISTINTO – prima trupă de pop-opera din România

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Noul Dacia Duster, 3 stele din 5 în cadrul testelor Euro NCAP

Publicat

Noul Dacia Duster a fost testat recent de organismul european independent de certificare a siguranței automobilelor – Euro NCAP. SUV-ul produs în România a obținut doar 3 stele din 5 posibile la testele de impact. 

Noua generație Dacia Duster a fost lansată oficial în toamna acestui an cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. Mașina nu are o platformă nouă, iar printre noutățile introduse se numără un design exterior revizuit și îmbunătățiri majore la interior. Printre îmbunătățiri se numără o planșă de bord revizuită, materiale mai bune și un display poziționat ceva mai sus, iar în centrul instrumentarului de bord își face apariția un display prin intermediul căruia șoferul primește informații esențiale cu privire la sistemele mașinii.

Așa cum era de așteptat, noul Dacia Duster a fost inclus de organizația Euro NCAP în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de siguranță, iar modelul produs și la uzina de la Mioveni a primit 3 stele. În 2011, prima variantă de Dacia Duster a obținut la testele Euro NCAP tot 3 stele.

De asemenea, Kia Stonic, un SUV concurent cu Duster, a primit 3 stele în configurația de bază. Alte modele evaluate cu 3 stele sunt MG ZS, Kia Stonic, Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max și Grand C-Max, Opel Karl și DS 3. Pe de altă parte, printre modelele evaluate cu 5 stele, testate recent de Euro NCAP, se numără Hyundai Kona, Kia Stinger, BMW Serie 6, Toyota Yaris și Jaguar F-Pace.

A existat însă și un test încheiat cu un dezastru: Fiat Punto a primit zero stele.

Vezi aici rezultatul testelor noului Dacia Duster.

sursa: 0-100.hotnews.ro, euroncap.com

Citește mai departe
Publicitate