Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Nereguli ascunse la o asociație de proprietari din Alba Iulia. Presa, scoasă afară la ședința membrilor din conducerea asociației

Publicat

Seria de nereguli descoperite în cadrul asociațiilor de proprietari din Alba Iulia, este departe de a lua sfârșit. În urma ședinței Asociației nr. 36, la care unul dintre reporterii Alba24.ro, deși invitat, a fost poftit afară, un singur proprietar a semnalat presei, problemele asociației. Printre acestea, aflăm că o societate comercială, proprietatea administratorului de asociație, oferă, fără drept, servicii de contabilitate și administrare imobile, că valoarea facturilor la întreținere e deseori nejustificată, dar și că rău-platnicii nu sunt penalizați pentru întârzieri la plata utilităților.

Adunarea generală a Asociației de proprietari nr. 36 din Alba Iulia, a avut loc miercuri seara, la Liceul cu Program Sportiv din oraș. Invitat de către un membru al asociației să ia parte la ședință, un reporter al ziarului Alba24.ro, a fost poftit afară din sală, de către președintele și vicepreședintele asociației, Ioan Anghel și Nicolae Ispas. Hotărârea a fost luată după ce aceștia au supus la vot, în consiliu de administrație, participarea unui reprezentant al presei la ședință. Mai mult, reporterul a fost amenințat de către Nicolae Ispas cu „darea în judecată” în cazul publicării vreunei poze. Nici președintele de asociație nu s-a lăsat mai prejos. Vizibil deranjat de prezența unui reporter în sală, a dispus „evacuarea” acestuia, pentru că, „nu v-a invitat nimeni și școala asta este o instituție în care nu poate să intre oricine, când vrea”. Asta după ce inițial afirmase că „nu avem nimic de ascuns, de pe partea mea rămâneți”.

Deși participarea presei la adunarea asociației nu a fost privită cu ochi buni de către membri și „simpatizanții” acestora, unul dintre proprietari, A.L., șef de scară în blocul TO 09 de pe strada Marcus Aurelius din Alba Iulia, a ținut să oprească reporterul Alba24.ro, imediat după ce acesta a părăsit sala, pentru a face cunoscute anumite probleme. De menționat este faptul că acesta este singurul dintre toți cei 32 de participanți la ședință, care, indignat de „mânărelile” din asociație, a dorit să le semnaleze. Așadar, din discuțiile cu acesta, aflăm că administratorul asociației de proprietari nr. 36, Valeria Neagă, are în proprietate o societate comercială a fost desemnată, prin contract, să execute servicii de contabilitate în cadrul asociației. De asemenea, tot această firmă (SC. Neagă Invest SRL, înființată în 2012) se ocupă și de servicii de administrare a imobilelor aflate în administrația asociației, deși nu are nicio competență în acest sens. În urma unor probleme se sănătate cu care Valeria Neagă s-a confruntat în ultimul timp, activitatea prestată de aceasta a revenit în atribuțiile fiicei sale, Alexandra Neagă (Medrea, după căsătorie), absolventă de studii economice. Pentru cele trei ore de program zilnic, Alexandra Neagă primește un salariu de 1.600 de lei, remunerație stabilită de membrii asociației. Mai mult, Alexandrei Neagă i s-a permis, de către comitetul asociației, ca în lunile de iarnă să nu vină în zilele de vineri la program, pentru că, spun locatarii, „era frig”. Tocmai din acest motiv, A.L. a declarat că o să supună la vot în ședință, diminuarea salariului acesteia.

O altă problemă semnalată, privește fondul de reparații, stabilit de adunarea generală la suma de 5 lei/lună/apartament și fondul de rulment de 1 leu/lună/apartament. Acest fond este destinat lucrărilor de reparații și investiții la părțile de construcții și instalații aflate în proprietate comună. Pentru că, de fapt, fondul de reparații nu este ținut într-un cont separat, ci împrumutat de către asociație și folosit la plata facturilor pentru utilități din cauza întârzierilor de plată la regie, A.L., șeful uneia dintre scările blocului TO 09 din cartierul Tolstoi, a refuzat să mai colecteze banii de la locatari. Acesta a motivat alegerea sa și a vecinilor de scară, spunând că „nu mi se pare corect ce se întâmplă. Cu toate acestea, dorim să asigurăm pe toată lumea că noi vom plăti cu o zi înainte, orice eventuală reparație, în cazul în care ceva se strică”. Cu toate că refuză să mai plătească fondul de rulment, lucru pentru care sunt penalizați de către asociație cu 81.61 lei (printr-o înștiințare nedatată, neștampilată și nesemnată cu numele), locatarii sunt la zi cu plata utilităților.

Dacă aceștia sunt penalizați pentru lipsa contribuției lunare la fondul de reparații, nu la fel stă treaba și cu cei care înregistrează restanțe la plata cheltuielilor, după cum se precizează în legea nr. 175/2010, art.2 (1): „proprietarii care își achită integral cotele de contribuție la cheltuielile asociațiilor de proprietariîn termen de 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, vor fi scutiți de la plata penalităților generate de suma restantă cu titlu de bază. Prin cotele de contribuție la cheltuielile asociațiilor de proprietari, se înțelege datoria cu titlu de bază fără suma rezultată din penalități.” Așadar, „în perioada 20.06.2010 – 20.06.2011, proprietarii care înregistrează restanțe la plata cheltuielilor de întreținere, pit beneficia de prevederile legii, cu condiția plății integrale a debitului și în măsura în care asociația de proprietari are posibilitatea de a plăti facturile către furnizori și dispune de fonduri speciale – fonduri de rulment, fonduri de reparații”, se arată într-un răspuns redactat de Primăria Alba Iulia, la data de 4 mai 2011, la solicitarea lui A.L.

Pentru faptul că a sesizat problema la Primărie și pentru că refuză contribuția la fondul de reparații, în valoare de 5 lei/lună/apartament, și fondul de rulment în valoare de 1 leu/lună/apartament, A.L. a fost „mustrat” în scris de președintele asociației, Ioan Anghel, printr-un afiș lipit pe ușa scării blocului în care acesta locuiește: <În atenția proprietarilor de apartamente din blocul TO 09: Vă înștiințăm că responsabilul de scară pe care d-voastră îl aveți în persoana lui L.A., nu respectă hotărârea Adunării Generale a Asociației de Proprietari Tolstoi, cu privire la achitarea sumelor prevăzute pentru fondul de reparații (5 lei/lună) și fonsul de rulment (1 leu/lună) începând din data de 01.02.2012 și până în prezent. Ca atare, vă rugăm să luați măsuri de schimbare a responsabilului de scară, care să fie un exemplu de cinste și corectitudine pentru toți proprietarii. Președinte, Anghel Ioan>.

Foto: arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Dionis

    vineri, 28.03.2014 at 09:42

    „Comunismu’ n-o muritu/ num-o-ţâr s-o hodinitu!”.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax