Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Noi ilegalităţi descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Vinţu de Jos. Prejudicii în activitatea din 2015

avatar

Publicat

primaria vintu de jos sediuCamera de Conturi Alba a descoperit nereguli grave în activitatea Primăriei Vinţu de Jos, după acţiunile de audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pe anul 2015. Au fost evidenţiate prejudicii în valoare 809.000 lei, venituri suplimentare de 558.000 lei şi abateri financiare în valoare de 108.000 lei.

Vezi şi Raport Curtea de Conturi: Prejudicii de 7,3 milioane lei în activitatea unor instituţii publice din judeţul Alba. LISTA

Primăria Vinţu de Jos este dată drept exemplu elocvent privind risipa fondurilor publice, în raportul Curţii de Conturi, după controalele efectuate în judeţul Alba, în 2016. Reamintim că la controlul anterior, Curtea de Conturi a descoperit prejudiciu de peste 200.000 de lei, iar ulterior fostul primar şi alţi angajaţi din administraţia publică locală s-au ales cu dosare penale.

Vezi Dosare penale cu prejudicii de sute de mii de lei la Primăria Vinţu de Jos. Acuzaţii de fals şi abuz în funcţie pentru fostul primar şi angajaţi

Potrivit raportului Camerei de Conturi, după verificări efectuate în perioada iunie – iulie 2016, aferente activităţii din 2015, au fost depistate nereguli privind majorări nejustificate de cheltuieli în reparaţiile unor străzi, lucrări supraevaluate, plăţi către AS “Mureşul”, decontarea unui număr mai mare de abonamente de telefonie, faţă de cel al angajaţilor cu telefoane de serviciu, neimpunerea taxei de salubritate sau neîncasarea tarifelor de gestionare pentru fonduri de pădure.

Peste 100.000 de lei plătiţi ilegal de la bugetul local pentru reparaţii la o stradă modernizată cu fonduri europene şi aflată în garanţie

“Primăria Vințu de Jos a efectuat din bugetul local cheltuieli bugetare în sumă de 131.000 lei, pentru refacerea infrastructurii degradate pe un tronson de 400 de metri pe strada Valea Goblii – drum executat în totalitate din fonduri europene finalizat și recepționat în luna mai 2012, aflat în prezent în perioada de garanție de 5 ani (din luna mai 2012 și până în luna mai 2017).

Cu toate că entitatea auditată a fost avertizată de către constructorul obiectivului de investiții finanțat în totalitate din fonduri europene, SC Albanic Service SRL Alba Iulia, privind degradările pe strada Valea Goblii, datorate circulației autovehiculelor de mare tonaj în vederea dispunerii de măsuri pentru evitarea pagubelor materiale care pot să apară în asfalt, UATC Vințu de Jos a ignorat avertizările constructorului și a alocat din bugetul local fonduri pentru repararea și refacerea străzii Valea Goblii (pe o distanță de 400 ml, care face parte din obiectivul finanțat integral din fonduri europene: ”Modernizare infrastructură rutieră în Comuna Vințu de Jos”) distrusă de autovehicule de mare tonaj care au circulat pe această porțiune de drum, pentru realizarea unui alt proiect cu finanțare din fonduri europene (proiect Axa 4 Leader Măsura 4.1.3)”, se arată în raportul Camerei de Conturi Alba.

Potrivit sursei citate, “motivațiile conducerii entității verificate sunt total nejustificate, fiind puse pe seama faptului că erau obligați să asigure mentenanța acestui drum pe o perioadă de 5 ani, dar în realitate entitatea verificată a refăcut drumul în cauză (inițial era realizat un strat de balast stabilizat de 15 cm și un covor asfaltic din BA16 de 5cm grosime, iar prin lucrările, așa zis de reparații curente, s-a executat un drum care are fundație din balast de 28 cm, fundație din piatră spartă de 12cm, un strat de covor asfaltic BAD25 de 6 cm precum și un covor asfaltic BA16 de 4cm), în condițiile în care acest drum se află în perioada de garanție.

Deși a fost avertizat de către constructorul SC Albanic Service SRL, pentru a asigura buna funcționare a circulației pe drumul finanțat integral din fonduri europene (tronsonul de 400 ml de pe strada Valea Goblii), chiar cu scoaterea acestui tronson din garanție, ordonatorul principal de credite a ignorat aceste avertismente și în loc să ia măsurile necesare pentru asigurarea unui trafic de circulație corespunzător unui drum aflat în perioada de garanție, a procedat total eronat la remedierea degradărilor produse pe acel tronson, alocând sume din bugetul local, contrar prevederilor ce reglementează modul de utilizare a fondurilor publice”.

Camera de Conturi mai notează că “prin ignorarea avertismentelor constructorului de lucrări și prin alocarea total nejustificată de fonduri publice pentru refacerea drumului degradat datorită neasigurării unui trafic de circulație corespunzător pe un drum aflat în perioada de garanție, bugetul local a fost prejudiciat cu suma de 131 mii lei, răspunderea revenind ordonatorului principal de credite care avea obligația de a asigura buna gestionare și administrare a obiectivului finanțat din fonduri europene, respectiv de a asigura circulația autovehiculelor pe tronsonul de 400 ml de pe strada Valea Goblii în mod corespunzător, în continuarea căruia urma să fie realizat un alt drum finanțat pe proiectul Axa 4 Leader Măsura 4.1.3. cu finanțare tot din fonduri externe”.

667.000 de lei pentru Asociația Sportivă ”Mureșul” Vințu de Jos – plăţi ilegale

Camera de Conturi Alba a mai constatat că au fost majorate nelegal cheltuielile UATC Vințu de Jos, în perioada 2014 – iunie 2016, cu suma de 667.000 lei, prin alocarea de sume din bugetul local pentru Asociația Sportivă ”Mureșul” Vințu de Jos, “în condițiile s-au constatat grave deficiențe în utilizarea banului public”.

“Din examinarea unor documente înregistrate la entitate s-au constatat că sumele alocate din bugetul local au fost utilizate pentru:

– achiziția de băuturi alcoolice și produse care nu au nici o legătură cu activitatea asociației sportive;

– au fost decontate cheltuieli de transport fără documente justificative; în unele cazuri, pe listele de indemnizații pentru primele de joc și indemnizațiile de efort lipsesc semnăturile persoanelor care au primit sumele respective; restituiri de împrumuturi către o persoană fizică, de către AS ”Mureșul” Vințu de Jos, în sumă de 105 mii lei, neconforme cu legislația în vigoare;

– plăți ale utilităților casnice efectuate către o persoană fizică”.

473.000 lei – lipsă la buget, din neîncasarea taxei de salubrizare

Potrivit Camerei de Conturi Alba, UATC Vințu de Jos nu a stabilit, înregistrat și urmărit spre încasare, în perioada 2015 – 2016, taxa de salubrizare datorată de către persoanele fizice și juridice de pe raza comunei care nu dețin contracte de salubrizare încheiate cu furnizorul de servicii de salubrizare, în condițiile în care legea impunea stabilirea acestei taxe, ceea ce a diminuat nejustificat veniturile bugetului local, cu suma de estimată de 473.000 lei.

Alte nereguli

Au fost diminuate nejustificat veniturile cuvenite bugetului local al Comunei Vințu de Jos, în anul 2015, cu suma de 6.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea și neurmărirea fondului de conservare și regenerare a pădurilor, constituit în contul administratorului fondului forestier, Ocolul Silvic Valea Ampoiului Alba Iulia, pentru pădurea proprietate a UATC Vințu de Jos.

Au fost diminuate nejustificat veniturile UATC Vințu de Jos, în perioada 2013 – 2016, cu suma estimată de 13.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea și neîncasarea, de la gestionarii fondurilor cinegetice, a tarifelor de gestionare care i se cuvin pentru suprafețele de terenuri (proprietatea UATC Vințu de Jos și cele ale persoanelor fizice sau juridice ce dețin suprafețe mai mici de 50 ha) ce intră în componența acestor fonduri.

Evidența contabilă a UATC Vințu de Jos nu s-a condus cu respectarea în totalitate a prevederilor OMFP nr.1917/2005, în sensul că la data de 31.12.2015: nu au fost înregistrate în evidența contabilă toate bunurile deținute de entitate: telefoane și accesorii, au fost înregistrate, în mod eronat, în evidența tehnic operativă și evidența contabilă impozite și accesorii datorate de unitățile de cult, pentru terenuri deținute în proprietate, precum și accesorii calculate pentru debite neachitate aferente societăților aflate în procedura insolvenței, ceea ce a denaturat situațiile financiare cu suma de 105.000 lei.

Evidența contabilă a Școlii Gimnaziale ”Iuliu Maniu” Vințu de Jos nu s-a condus cu respectarea în totalitate a prevederilor legale, din această cauză situațiile financiare întocmite la finele anului 2015 au fost denaturate cu suma de 3.000 lei, respectiv au fost înregistrate eronat, pe contul de cheltuieli materiale, contravaloarea unor bunuri, care prin natura lor sunt obiecte de inventar

Au fost diminuate nejustificat veniturile cuvenite bugetului local al Comunei Vințu de Jos, în perioada 2010 – 2015, cu suma de 2.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea, neevidențierea și neîncasarea în cuantumul și la termenele prevăzute de lege, a impozitului pe teren pentru o suprafață de 4,75 ha teren forestier, aflat în proprietatea a două composesorate.

Neaplicarea, de către persoanele cu atribuții din cadrul UATC Vințu de Jos, a tuturor măsurilor de executare silită stabilite prin Codul de procedură fiscală, pentru urmărirea și încasarea creanțelor cuvenite bugetului local, ceea ce a determinat prescrierea dreptului de a cere executarea silită pentru suma de 55.000 lei

Au fost majorate nejustificat cheltuielile materiale ale UATC Vințu de Jos, cu suma estimată de 5.000 lei, prin plata nelegală a serviciilor de telefonie mobilă, reprezentând: acceptarea la plată și decontarea unui număr mai mare de abonamente de telefonie mobilă decât numărul de persoane care au primit telefoane de serviciu, încadrate la entitatea auditată; acceptarea la plată și decontarea unor servicii telefonice peste valoarea abonamentului (SMS, SMS numere speciale, donații), fără justificare; acceptarea la plată și decontarea de penalități pentru neachitarea la termen a facturilor de utilități, emise de către prestatorii de astfel de servicii.

Au fost majorate nejustificat cheltuielile materiale ale UATC Vințu de Jos, cu suma totală de 1.000 lei, prin plata de servicii de securitate și sănătate în muncă, pentru care nu au fost prezentate documente justificative care să ateste realitatea serviciilor efectuate în lunile martie, mai și iunie 2015.

Au fost majorate nejustificat cheltuielile cu deplasările efectuate de UATC Vințu de Jos, în anul 2015, cu suma estimată de 1.000 lei, prin decontarea prin casieria entității a unor cheltuieli de deplasare pentru care nu există documente justificatifive respectiv Referat de acordare avans și Ordin de deplasare cât și prin decontarea Ordinelor de deplasare/delegațiilor, care nu au fost completate potrivit prevederilor legale stabilite prin HG nr.1860/2006.

Măsuri dispuse de Camera de Conturi şi recomandări pentru remedierea deficiențelor:

Printre măsurile dispuse pentru Primăria comunei Vinţu de Jos de către Camera de Conturi, se află următoarele:

– extinderea verificărilor privind cheltuieli cu servicii telefonice, respectiv cheltuieli cu penalități de întârziere asupra întregii perioade 2014, 2015 și până la zi, în ceea ce privește respectarea în totalitate a prevederilor legale referitoare la efectuarea cheltuielilor din bani publici;

– stabilirea cu exactitate de către entitatea verificată a întinderii prejudiciului constatat, reprezentând plata nejustificată a serviciilor de telefonie mobilă și a penalităților de întârziere, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– extinderea verificărilor privind cheltuieli cu servicii SSM, asupra întregului an 2014, 2015 și până la zi, în ceea ce privește respectarea în totalitate a prevederilor legale referitoare la efectuarea cheltuielilor din bani publici;

– stabilirea cu exactitate de către entitatea verificată a întinderii prejudiciului constatat, reprezentând plata nejustificată de servicii de SSM precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– înregistrarea în evidenţa contabilă a prejudiciului de recuperat şi corectarea conturilor contabile în care au fost reflectate plățile nelegale;

– stabilirea cu exactitate a întinderii prejudiciului a adus bugetului entității prin efectuarea de plăţi nejustificate privind cheltuielile materiale la obiectivul „Execuție lucrări de reparații curente strada Valea Goblii km 0-401 din DJ 107A, Comuna Vințu de Jos, județul Alba”, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– extinderea verificărilor asupra anilor 2014, 2015 și 2016 în ceea ce privește achitarea deplasărilor personalului entității;

– stabilirea cu exactitate a întinderii prejudiciului a adus bugetului entității prin efectuarea de plăţi nejustificate privind cheltuielile de deplasare, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– stabilirea cu exactitate de către entitatea verificată a întinderii prejudiciului constatat, reprezentând plata nejustificată de sprijin financiar pentru finanțarea activităților sportive locale (atât în ceea ce privește efectuarea de cheltuieli materiale de pe codul fiscl al UATC Vințu de Jos cât și în ceea ce privește sumele alocate de pe articolul 59.11 Asociației Sportive) și a penalităților de întârziere, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– extinderea verificărilor asupra tuturor cheltuielilor de capital efectuate în anul 2014, în ceea ce privește respectarea în totalitate a prevederilor legale referitoare la efectuarea cheltuielilor din bani publici, a legalității și realității;

– stabilirea cu exactitate de către ordonatorul de credite a întinderii prejudiciului adus bugetului local, prin efectuarea de plăţi nelegale la obiectivul de investiţii „Reabilitare Piața Iuliu Maniu, strada Chilie și strada Avram Iancu, în Localitatea Vințu de Jos”, inclusiv actualizarea prejudiciului stabilit, până la momentul recuperării integrale, funcţie de penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– înregistrarea în evidenţa contabilă a prejudiciului de recuperat şi corectarea conturilor contabile în care au fost reflectate lucrările nereale;

– luarea tuturor măsurilor legale care se impun, de către ordonatorul de credite, pentru recuperarea sumelor acordate necuvenit executantului, inclusiv a beneficiilor nerealizate, actualizate la data plăţii;

– virarea sumelor recuperate pe destinaţiile prevăzute de lege;

– preîntâmpinarea producerii unor asemenea deficienţe în viitor, condiţie a realizării unei bune gestiuni financiare.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
1 Comentariu

1 Comentariu

  1. avatar

    Moldovan Elisabeta

    vineri, 10.11.2017 la 09:55

    In anul 1990 sa transferat din patrimoniul administratiei publice locale Vintu de Jos imobilul cu nr. CF 4784 Vintu de Jos in patrimoniul IJGCL Alba Iulia pt. a fi vandut in baza Decretului Lege nr. 61/1990 si a fost vandut incalcandu-se art. 1 din Decretul lege nr. 61/1990. In anul 2002 sau emis titluri de proprietate pe numele unor persoane din Alba Iulia in dubla reconstituire pt. ca Comisia municipala alba Iulia le.a emis acestora titlu de proprietate pt. acel drept in 1992 cand terenul de la fosta ferma de stat oarda era in administratia Unitatii Administrativ municipale Alba iulia (terenul de la Hamei ) .Dar cei trecuti cu numele in titlurile de proprietate cu dubla reconstituire de la Vintu de jos nu au intrat niciodata in posesia si folosinta terenurilor ci un grup restrans din cadrul Administratiei publice locale Vintu de jos din acea perioada 2002 -2005 .Sotul meu a revendicat terenul cu nr. top 685/20 din locul Hamei inainte i se spunea ,,Tabaraste ,,pe care tatal lui la primit de la Reforma Agraara -si a depus dovada dreptului prin Incheierea de Intabulare din 1958 si dovada ca a fost luat de Statul roman si Infiintata Fermade Stat oarda .Dar comisia locala de fond funciar au falsificat Registrul de Reforma Agraara -respectiv au taiat peste numele socrului meu cu creionul si au trecut numele autorilor persoanelor din Alba iulia pe numele carora sa emis titlurile de proprietate .Sa respins cererea de revendicare a sotului meu pe motiv ca terenul a fost vandut inainte de colectivizare in baza registrului agricol falsificat de cei in pastrarea carora a fost acel registru .Sotul meu a invocat dispozitiile art. 180 -184 VCPC si instanta pe cale incidentara a hotarat ca paratii sa DEPUNA ACT SUB SEMNATURA PRIVATA ca dovada .Atunci la Judecatoria Alba Iulia sa luat dosarul nr. 3489/176/2006 de la judecatorul care a judecat cauza pana atunci si a fost preluat de un judecator ( judecatorul Unitatii Administrativ teritoriale Vint ) si acesta a respins cererea pe motiv ca nu trebuie sa depiuna nimeni nici un act sub semnatura privata. La fel au procedat in recurs judecatorii care au judecat cauza .Dar ceia ce vreau sa punctez este faptul ca paratii cei pe numele carora sa ewmis titlurile de proprietate nu au angajat aparator ci Primarul com. Vintu de jos in baza hotararii nr. 120/2013 a Consiliului local Vintu de Jos la cererea celor interesati din cadrul Unitatii administrativ teritoriale. Hotararea nr. 120/2013 sa pus in aplicare de catre primar si au angajat aparator sa.i apere pe cei pe numele carora au intocmit acte de sau emis titlurile de proprietate de care au facut obiectul cauzei din Dosarc. nr 3489/176/2006 Judecatoria si tribunalil Alba .Apoi in in cauza c. nr. 4503/107/2015 tribunalul alba au fost aparati de acelas avocat care a depus inputernicire avocationala si chitanta pt 500 lei cheltuieli de judecata tot in baza hotararii nr. 120/2013 a Consiliului local Vintu de Jos care sa dat cu disozitia ca ,, primarul va angaja aparator care sa.i apere pe toti -primar ,consiliu local, primarie , comisia locala de fond funciar in toate procesele in care sant pe rol sau vor fi in contradictoriu cu mine si sotul meu .Au procedat in acest fel pt. ca inpotriva noastra au comis multe ilegalitati si eu nu m.am lasat am insistat prin cereri si solicitari sa repare ,,erorile, comise care de fapt nu au fost erori ci fapte de coruptie si abuzuri inpotriva noastra . la toate cererile ne-au raspuns in batjocura refuzandumi.e emiterea unor copii aflate in arhiva primariei vint pe ideea ca nu am le face ca au asigurata apararea prin avocat in baza hotararii 120/2013 si prin judecatorii si grefierii corupti din cadrul judecatoriei Alba Iulia si tribunalului Alba .Au cerut prin avocatul angajat executarea hotararii devenita executorie nr. 201/2016 tribunalul Alba nu le.a fost destul ca prin acte de coruptie au luat terenul socrului meu ne.au pus si la plata cheltuielilor judiciare .Si din Dosar c nr. 4503/107/2015 Tribunalul Alba au disparut actele depuse de catre d.l avocat chitanta de 500 lei si in locul ei prin fax a aparut in dosar un contract de asistenta juridica pt. suma de 1500 lei care prezinta stersaturi ,adaugiri ,doua nr. de dosar si o alta sem,natura in locul semnaturii primarului din acea perioada Vlad Gheorghe .deci o semnatura in fals . A aparut si un Ordin care la acceptant nu exista nicii un nume sau stampila care si el are semnatura falsa care nu este semnatura fostului primar Vlad Gheorge . V.am relatat aceste fapte si imi asum orice responsabilitate cu privire la ceia ce am scris si am dovezi scris si pt. a va dovedii ca nu doar fostul primar Vlad Gheorge se face vinovat de acuzatiile pt. care el a platit ci sant mai multi care au comis acte false si abuzuri in numele lui si vad ca si acum comit in numele lui acte false chiar daca el nu mai este in functie .Va multumesc Moldovan Elisabeta Vintu de jos str. L. Blaga nr. 89 telef. 0258739273

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Iohannis, Dragnea, Cioloș sau Tăriceanu. Lista posibililor candidaţi la alegerile prezidențiale din 2019

avatar

Publicat

Preşedintele Klaus Iohannis a devenit primul candidat oficial la prezidenţiale, după anunţul de la Sibiu, şi a deschis oficial campania pentru alegerile din 2019. Dacă pentru actualul şef al statului lucrurile sunt clare, are susţinerea fermă a PNL, pentru multe dintre partide tema prezidenţiabilului este departe de a se fi tranşat. PSD şi ALDE încă nu au decis dacă să aibă candidat comun, darămite cine să fie acesta. ALDE l-ar vrea pe Călin Popescu Tăriceanu, PSD pe Liviu Dragnea. Numai că niciunul nu a spus răspicat dacă intră în cursă. Nici la USR lucrurile nu sunt bătute în cuie. Vor candidat propriu, dar în acelaşi timp, din informaţiile noastre, aşteaptă şi un răspuns de la Dacian Cioloş în privinţa unei alianţe. Iată tabloul potenţialilor candidaţi, cu un an şi câteva luni înainte de marea confruntare.

Klaus Iohannis: Sunt ferm hotărât să candidez pentru încă un mandat de preşedinte al României.

Anunţul preşedintelui pune pe tapet, într-un moment politic fierbinte, tema centrală de anul viitor: Cadidaţii la prezidenţiale. Până acum, partidele au fost destul de reticente în a-şi arunca oamenii în luptă. Un lucru este cert. Klaus Iohannis are susţinerea necondiţionată a liberalilor. Dar, surpriză, nu şi pe cea a USR.

Dan Barna, preşedintele USR: USR a declarat, şi eu am declarat, de fiecare dată, din momentul alegerii mele, că USR va avea candidat la alegerile prezidenţiale!

Candidat propriu mai precis. Se pare că dacă USR va ajunge la o alianţă sau o fuziune cu Mişcarea România Împreună, candidatul comun ar putea fi Dacian Cioloş. Nici în tabăra puterii lucrurile nu sunt mai limpezi. Social-democraţii vor să îl împingă în luptă pe Liviu Dragnea, dar acesta ezită. Un alt nume vehiculat a fost cel al Gabrielei Firea, dar acesta a spus că nu va candida.

sursa: digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA în săptămâna 25 iunie-1 iulie. Prognoza meteo pentru orașele din județ: Nu scăpăm de furtuni și ploi

avatar

Publicat

De

furtuna blocuri fulger

Vremea va fi răcoroasă în această săptămână, cu temperaturi minime ce pot ajunge până la 8 grade Celsius și cu maxime ce nu vor depăși 28 grade Celsius. Ne așteaptă din nou zile cu averse și furtuni puternice în tot județul. Abia spre sfârșitul săptămânii, începând de duminică, vremea pare că își revine și nu vor mai fi ploi. La munte, minimele vor ajunge să coboare până la 5 grade Celsius, iar maximele nu vor depăși 19 grade Celsius.

Vă prezentăm mai jos prognoza meteo în perioada 25 iunie-1 iulie, în localităţi din judeţul Alba:

Luni, 25 iunie

Alba Iulia: minime de 10 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Sebeș: minime de 10 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Oaşa: minime de 5 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Aiud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Blaj: minime de 10 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Ocna Mureş: minime de 10 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Zlatna: minime de 9 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Abrud: minime de 8 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Cîmpeni: minime de 8 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Arieşeni: minime de 7 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Cugir: minime de 9 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; o aversă de ploaie sau furtună

Marţi, 26 iunie

Alba Iulia: minime de 14 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Sebeș: minime de 13 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Oaşa: minime de 7 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Aiud: minime de 14 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Blaj: minime de 14 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Ocna Mureş: minime de 14 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Zlatna: minime de 11 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Abrud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Cîmpeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Arieşeni: minime de 8 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Cugir: minime de 13 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; posibil o aversă sau furtună

Miercuri, 27 iunie

Alba Iulia: minime de 14 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Sebeș: minime de 14 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Oaşa: minime de 7 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Aiud: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Blaj: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Ocna Mureş: minime de 14 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Zlatna: minime de 12 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Abrud: minime de 13 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Cîmpeni: minime de 13 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Arieşeni: minime de 11 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Cugir: minime de 14 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Joi, 28 iunie

Alba Iulia: minime de 12 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Sebeș: minime de 12 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Oaşa: minime de 6 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Aiud: minime de 13 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Blaj: minime de 13 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Ocna Mureş: minime de 13 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Zlatna: minime de 10 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Abrud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Cîmpeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Arieşeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Cugir: minime de 14 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni

Vineri, 29 iunie

Alba Iulia: minime de 14 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Sebeș: minime de 14 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Oaşa: minime de 7 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Aiud: minime de 14 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Blaj: minime de 14 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Ocna Mureş: minime de 14 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Zlatna: minime de 12 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Abrud: minime de 11 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Cîmpeni: minime de 11 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Arieşeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Cugir: minime de 14 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; câteva averse de ploaie și furtuni puternice

Sâmbătă, 30 iunie

Alba Iulia: minime de 12 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse de ploaie

Sebeș: minime de 12 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse puternice

Oaşa: minime de 6 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; averse de ploaie

Aiud: minime de 12 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; averse, îndeosebi spre sfârșitul zilei

Blaj: minime de 12 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; averse, îndeosebi spre sfârșitul zilei

Ocna Mureş: minime de 12 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; noros

Zlatna: minime de 12 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; mai frig

Abrud: minime de 9 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; averse de ploaie

Cîmpeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; averse de ploaie

Arieşeni: minime de 7 grade Celsius, maxime de 13 grade Celsius; averse de ploaie

Cugir: minime de 12 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse puternice

Duminică, 1 iulie

Alba Iulia: minime de 10 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; parțial însorit

Sebeș: minime de 10 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; parțial însorit

Oaşa: minime de 6 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; mai cald

Aiud: minime de 10 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; predominant însorit

Blaj: minime de 10 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; predominant însorit

Ocna Mureş: minime de 10 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; însorit

Zlatna: minime de 10 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; mai cald

Abrud: minime de 9 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; însorit spre parţial însorit

Cîmpeni: minime de 9 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; însorit spre parţial însorit

Arieşeni: minime de 7 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; mai cald

Cugir: minime de 10 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; parțial însorit

 

 

sursa: accuweather.com

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Peste 10.000 de persoane s-au înscris la concursul de admitere la şcolile de poliţie, pe cele 1.600 de locuri

avatar

Publicat

Până pe 15 iunie – termenul limită, pe cele 1.600 de locuri la şcolile de agenţi de poliţie s-au înscris 10.363 de candidaţi – 8.249 candidaţi pe 1.300 de locuri, la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina, şi 2.114 pe 300 de locuri la Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca.

Cei mai mulţi candidaţi sunt băieţi – 5.734. Aceştia vor candida pe aceleaşi locuri cu fetele, toţi având şanse egale, precizează IGPR.

În această perioadă, candidaţii se află în etapa de evaluare psihologică şi examinare medicală, urmând ca, între 24 august şi 3 septembrie, Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” Câmpina şi Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca să organizeze concursul de admitere.

Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor la şcolile de poliţie se face prin parcurgerea unui traseu practic-aplicativ. Criteriul privind înălţimea candidaţilor a fost abrogat, arată sursa citată.

Proba de verificare a cunoştinţelor va consta într-un test-grilă la disciplinele Limba română şi limba străină (limba engleză sau limba franceză, potrivit opţiunii la înscriere).

Durata studiilor este de 1 an.

 

sursa: economica.net

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ABRUD

25 iunie-1 iulie: A patra ediţie a taberei de tulnic MOTZart. Lecţii de cântat la instrumentul străvechi al moţilor

avatar

Publicat

tulnicarese

În perioada 25 iunie – 1 iulie, la Bucium se desfăşoară tabăra de tulnic MOTZart, menită să salveze instrumentul unic şi pe cale de dispariţie al moţilor, după cum spun organizatorii.

Într-un cadru natural unic dat de rezervaţia naturală Detunata, mai mulţi artişti vor cânta şi vor susţine lecţii de tulnic timp de o săptâmănă, în Munţii Apuseni în cea de a patra ediție a Școlii de vară cu tema „Viitorul unui străvechi instrument – Tulnicul”.

Programul include ore de învățare a instrumentului (inclusiv ore de istorie și teorie muzicală), vizite la meșterii populari care mai construiesc tulnice, vizite în locurile în care se cântă tradițional instrumentul.

Mentori și tutori vor fi maestre ale instrumentului din zonă (precum Mariana Gligor – investită cu titlul ”Tezaur uman viu” sau Geanina Oneţiu) , dar şi artişti precum Mircea Florian, Florin Manca, Andrei Dinescu sau Cătălin Tzetze Rădulescu.

Evenimentul va începe luni, 25 iunie, de la ora 10.00 la Casa Ursita din Bucium Poieni și va continua până duminică, 1 iulie, într-un circuit care va include reperele obligatorii legate de meșteșugirea tulnicului și arta interpretării.

Tabăra de tulnic MOTZart este organizată de Uniunea Munții Apuseni și Fundația Mircea Florian în Munții Apuseni cu scopul de a a salva de la dispariție acest instrument străvechi și a crea o nouă generație de interpreți.

MOTZart este o initiativa culturală care dorește să promoveze arta unică din munții Apuseni, simbolizată de tulnic, simbol comunicării fără granițe și parte din zestrea culturală a tuturor românilor.

PROGRAM

LUNI, 25 IUNIE

10:00 – 12:00 Bun venit în Țara Moților Primele semnale de tulnic la…Bucium la Casa Ursita, satul Bucium Poieni, Valea Negrilesei 860. Mircea Florian.

15:00 – 17:00 Lecţia de după amiază.

MARŢI, 26 IUNIE

9:00. Plecare spre Pătrăhăițești – prin Arieșeni – satul ultimilor tulnicari din România.

10.00 – 11.00. Drumul tulnicelor – Traseu de aventură pe jos până la Pătrăhăițești. Ne cumpărăm tulnice.

11.00-13:00. Începem! Cel mai greu e să asculți! Vizită la Muzeul de la Pătrăhăițești și la meșterii din sat. Secretele facerii tulnicelor aflate de la ultimii mari meșteșugari.

14.00-17:00. Curajoşii şi ambiţioşii activi iau masa şi cântă în natură la Cascada Pătrăiăţeşti.

MIERCURI . 27 IUNIE

9.00 Plecare spre Detunata. Cu Mariana Gligor pe drumul făcut de Fefeleaga

11:00- 13.00 Primele lecții la poalele Detunatei

13.00- 14:00 Foc de tabără și prânz la izvor

JOI, 28 IUNIE

10:00 – 12:00 Trezirea cu lecţii de tulnic. Mariana Gligor

15:00- 17.00 Trezirea cu lecţii de tulnic. Florin Manca

VINERI, 29 IUNIE

10:00 – 12:00 Baie de învăţare şi cântare la… Baia Domnilor. Despre istoria celor şapte sate numite Bucium şi lecţia de dimineaţă.

15:00- 17.00 Lecţia de dupăamiază la Mogoş, trecând pe lângă ultimele şuri moţeşti. Cântări peste munţii Trascăului.

SÂMBĂTĂ, 30 IUNIE

14:00 – 17.00 Sfânta recapitulare, te face tulnicar mare. Repetăm ce-am învăţat. Plan de progres acasă ne-am luat.

20.00 Foc de tabără la Hanul Ursita. MOTZParty!

DUMINICĂ, 1 IULIE

Plecare cu excursii opţionale.

Pe traseul Bucium – Cluj Napoca:

Drum şi popas la biserica de lemn de la Subpiatră și peștera Huda lui Papară/lui Zamolxes

Pe traseul Bucium – Oradea:

Biserica Vidra din Goești cu acoperiş refăcut de Uniunea Munţii Apuseni şi pictură de Simeon Silaghi,

Dealul cu Melci, Casa lui Avram Iancu.

Vezi şi VIDEO: Celularul de pe vremea strămoșilor. Povestea spusă de Paraschiva, „privighetoarea Țării Moților”, în glas de tulnic

sursa foto-video: Facebook (MOTZart)

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Înscrierea la CREȘĂ în Alba Iulia: 62 de locuri disponibile pentru anul 2018. Calendarul și documentele necesare

avatar

Publicat

Părinții care vor să-și înscrie copiii la creșă,  la dispoziție anul acesta un număr de 62 de locui la cele trei Creșe din Alba Iulia. Dosarele se pot depune începând cu 2 iunie și până în 11 iulie, la sediul Primăriei. 

Cele trei creşe de stat sunt în cartierele Cetate şi Ampoi, cu sedii la adresele: Creșa 1 (Cetate Str.Alexandru cel Bun, nr.13) sunt disponibile 11 locuri, Creșa 1 (Ampoi Str.Livezii, nr.41E) sunt disponibile un 18 locuri și un loc social, iar Creșa 2 (Ampoi Str.Livezii, nr.47 ) 30 de locuri plus 2 locuri sociale .

Înscrierile se fac în luna iulie. În situaţii deosebite, se pot face înscrieri şi pe parcursul anului şcolar, în limita locurilor disponibile. Dacă se cere înscrierea fraţilor sau copiilor aflaţi în îngrijirea aceluiaşi părinte/ reprezentant legal şi este liber doar un loc, se va suplimenta numărul de locuri cu numărul de copii aflaţi în această situaţie.

La înscrierea copiilor la creşă nu se percep taxe de înscriere. Cererea de înscriere se depune doar de părinte ori reprezentant legal.

Comisia de verificare a dosarelor de înscriere poate solicita acte noi, după caz. După ce se ţine cont de opţiunea părintelui şi se aplică criteriile de departajare, se stabileşte lista cu copiii admişi, în limita locurilor disponibile. Lista poate fi contestată. Copiii care nu prind loc rămân pe lista de rezervă.

CALENDARUL ÎNSCRIERILOR COPIILOR ÎN CREȘĂ ÎN ANUL ȘCOLAR 2018-2019

02-11 iulie- preluarea dosarelor la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia
12-20 iulie- evaluarea dosarelor de către comisia de înscrieri
23 iulie-afișarea rezultatelor
24-26 iulie-depunerea contestațiilor la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia
27-31 iulia-analizarea contestațiilor de către comisia de contestații și afișarea rezultatelor finale
03-14 iulie -prezentarea părinților la creșă pentru planificarea zilei de intrare în colectivitate a copilului

LISTA CU ACTELE NECESARE ÎNSCRIERII COPILULUI ÎN CREĂȘĂ
1. Cererea de înscriere ( se poate procura de pe site-ul Primăriei municipiului Alba Iulia, www.apulum.ro sau de la cam.8-birou relații cu publicul, din cadrul Primăriei municipiului  Alba Iulia, Calea Mo ilor, nr.5A); ț
2. Copie după certificatul de naștere al copilului;
3. Copie față-verso după actele de identitate ale părinților/reprezentanților legali, copie după certificatele de naștere ale fraților minori i după caz, copie a hotărârii/sentinței de plasament sau a sentinței de încredințare în vederea adopției;
4. Copie după certificatul de căsătorie;
5. Orice act care dovedește uniunea consensuală;
6. Adeverință de venituri pentru fiecare dintre părinți/reprezentanți legali. Acestea pot fi:
a) adeverin ă cu venitul brut al părintelui realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii, cu precizarea valabilită ii contractului de muncă ț ;
b) copie după decizia de stabilire a indemniza iei pentru cre terea copilului( în cazul în care unul dintre părinți se află în concediu pentru creșterea copilului) eliberată de Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecie Socială Alba.
c) copie după decizia de reluare a activită ii profesionale în care să se specifice data reluării  activității părintelui care a beneficiat de indemniza ia pentru creșterea copilului, pentru cei care își reiau activitatea înainte de împlinirea vârstei de 1 an, respectiv 2 ani, a copilului, în funcție de opțiunea aleasă;
d) decizia de suspendare a activității profesionale;
e) cupoane de pensie, șomaj; alte acte doveditoare de venituri, după caz;
7. Pentru persoanele care au realizat venituri în străinătate în ultimele 6 luni anterioare înscrierii, se prezintă contractul de muncă tradus în limba română, iar pentru cei care declară că nu realizează venituri, adeverință de la Administrația Financiară;
8. Adeverință de la medicul de familie, în care să se menționeze ca respectivul copil este sănătos clinic și apt pentru intrare în creșă;
9. Fișa de imunizări;
10. Certificat de încadrare în grad de handicap grav pentru copil( unde este cazul, altul din familie decât cel pentru care solicită înscrierea în creșă);
11. Certificatul de deces / sentință de divorț, definitivă și irevocabilă, pentru părintele unic;
12. Adeverință pentru frații care frecventează în anul școlar următor, grădinița din apropierea creșelor ( Grădini a nr.13 i Grădinița nr.14);
13. Adeverință de student, masterand la zi pentru părintele/reprezentantul legal al copilului,  cu precizarea continuității studiilor și în anul școlar următor;
14. Alte acte justificative în funcție de situația descrisă în cerere, pentru a putea beneficia de punctaj.
15. Pentru locurile sociale se depun și următoarele acte:
– Acte care să demonstreze situația de urgență a familiei ( moartea subită a unuia dintre părin și/reprezentaț i legali, accident al unuia dintre părinți, etc. )
– plan de serviciuși anchetă socială de la Direcția de Asistență Socială Alba Iulia (pentru situa ia în care copilul este cu risc de separare de familie)

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate