Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Noi ilegalităţi descoperite de Curtea de Conturi la Primăria Vinţu de Jos. Prejudicii în activitatea din 2015

Publicat

primaria vintu de jos sediuCamera de Conturi Alba a descoperit nereguli grave în activitatea Primăriei Vinţu de Jos, după acţiunile de audit financiar asupra conturilor anuale de execuţie bugetară pe anul 2015. Au fost evidenţiate prejudicii în valoare 809.000 lei, venituri suplimentare de 558.000 lei şi abateri financiare în valoare de 108.000 lei.

Vezi şi Raport Curtea de Conturi: Prejudicii de 7,3 milioane lei în activitatea unor instituţii publice din judeţul Alba. LISTA

Primăria Vinţu de Jos este dată drept exemplu elocvent privind risipa fondurilor publice, în raportul Curţii de Conturi, după controalele efectuate în judeţul Alba, în 2016. Reamintim că la controlul anterior, Curtea de Conturi a descoperit prejudiciu de peste 200.000 de lei, iar ulterior fostul primar şi alţi angajaţi din administraţia publică locală s-au ales cu dosare penale.

Vezi Dosare penale cu prejudicii de sute de mii de lei la Primăria Vinţu de Jos. Acuzaţii de fals şi abuz în funcţie pentru fostul primar şi angajaţi

Potrivit raportului Camerei de Conturi, după verificări efectuate în perioada iunie – iulie 2016, aferente activităţii din 2015, au fost depistate nereguli privind majorări nejustificate de cheltuieli în reparaţiile unor străzi, lucrări supraevaluate, plăţi către AS “Mureşul”, decontarea unui număr mai mare de abonamente de telefonie, faţă de cel al angajaţilor cu telefoane de serviciu, neimpunerea taxei de salubritate sau neîncasarea tarifelor de gestionare pentru fonduri de pădure.

Peste 100.000 de lei plătiţi ilegal de la bugetul local pentru reparaţii la o stradă modernizată cu fonduri europene şi aflată în garanţie

“Primăria Vințu de Jos a efectuat din bugetul local cheltuieli bugetare în sumă de 131.000 lei, pentru refacerea infrastructurii degradate pe un tronson de 400 de metri pe strada Valea Goblii – drum executat în totalitate din fonduri europene finalizat și recepționat în luna mai 2012, aflat în prezent în perioada de garanție de 5 ani (din luna mai 2012 și până în luna mai 2017).

Cu toate că entitatea auditată a fost avertizată de către constructorul obiectivului de investiții finanțat în totalitate din fonduri europene, SC Albanic Service SRL Alba Iulia, privind degradările pe strada Valea Goblii, datorate circulației autovehiculelor de mare tonaj în vederea dispunerii de măsuri pentru evitarea pagubelor materiale care pot să apară în asfalt, UATC Vințu de Jos a ignorat avertizările constructorului și a alocat din bugetul local fonduri pentru repararea și refacerea străzii Valea Goblii (pe o distanță de 400 ml, care face parte din obiectivul finanțat integral din fonduri europene: ”Modernizare infrastructură rutieră în Comuna Vințu de Jos”) distrusă de autovehicule de mare tonaj care au circulat pe această porțiune de drum, pentru realizarea unui alt proiect cu finanțare din fonduri europene (proiect Axa 4 Leader Măsura 4.1.3)”, se arată în raportul Camerei de Conturi Alba.

Potrivit sursei citate, “motivațiile conducerii entității verificate sunt total nejustificate, fiind puse pe seama faptului că erau obligați să asigure mentenanța acestui drum pe o perioadă de 5 ani, dar în realitate entitatea verificată a refăcut drumul în cauză (inițial era realizat un strat de balast stabilizat de 15 cm și un covor asfaltic din BA16 de 5cm grosime, iar prin lucrările, așa zis de reparații curente, s-a executat un drum care are fundație din balast de 28 cm, fundație din piatră spartă de 12cm, un strat de covor asfaltic BAD25 de 6 cm precum și un covor asfaltic BA16 de 4cm), în condițiile în care acest drum se află în perioada de garanție.

Deși a fost avertizat de către constructorul SC Albanic Service SRL, pentru a asigura buna funcționare a circulației pe drumul finanțat integral din fonduri europene (tronsonul de 400 ml de pe strada Valea Goblii), chiar cu scoaterea acestui tronson din garanție, ordonatorul principal de credite a ignorat aceste avertismente și în loc să ia măsurile necesare pentru asigurarea unui trafic de circulație corespunzător unui drum aflat în perioada de garanție, a procedat total eronat la remedierea degradărilor produse pe acel tronson, alocând sume din bugetul local, contrar prevederilor ce reglementează modul de utilizare a fondurilor publice”.

Camera de Conturi mai notează că “prin ignorarea avertismentelor constructorului de lucrări și prin alocarea total nejustificată de fonduri publice pentru refacerea drumului degradat datorită neasigurării unui trafic de circulație corespunzător pe un drum aflat în perioada de garanție, bugetul local a fost prejudiciat cu suma de 131 mii lei, răspunderea revenind ordonatorului principal de credite care avea obligația de a asigura buna gestionare și administrare a obiectivului finanțat din fonduri europene, respectiv de a asigura circulația autovehiculelor pe tronsonul de 400 ml de pe strada Valea Goblii în mod corespunzător, în continuarea căruia urma să fie realizat un alt drum finanțat pe proiectul Axa 4 Leader Măsura 4.1.3. cu finanțare tot din fonduri externe”.

667.000 de lei pentru Asociația Sportivă ”Mureșul” Vințu de Jos – plăţi ilegale

Camera de Conturi Alba a mai constatat că au fost majorate nelegal cheltuielile UATC Vințu de Jos, în perioada 2014 – iunie 2016, cu suma de 667.000 lei, prin alocarea de sume din bugetul local pentru Asociația Sportivă ”Mureșul” Vințu de Jos, “în condițiile s-au constatat grave deficiențe în utilizarea banului public”.

“Din examinarea unor documente înregistrate la entitate s-au constatat că sumele alocate din bugetul local au fost utilizate pentru:

– achiziția de băuturi alcoolice și produse care nu au nici o legătură cu activitatea asociației sportive;

– au fost decontate cheltuieli de transport fără documente justificative; în unele cazuri, pe listele de indemnizații pentru primele de joc și indemnizațiile de efort lipsesc semnăturile persoanelor care au primit sumele respective; restituiri de împrumuturi către o persoană fizică, de către AS ”Mureșul” Vințu de Jos, în sumă de 105 mii lei, neconforme cu legislația în vigoare;

– plăți ale utilităților casnice efectuate către o persoană fizică”.

473.000 lei – lipsă la buget, din neîncasarea taxei de salubrizare

Potrivit Camerei de Conturi Alba, UATC Vințu de Jos nu a stabilit, înregistrat și urmărit spre încasare, în perioada 2015 – 2016, taxa de salubrizare datorată de către persoanele fizice și juridice de pe raza comunei care nu dețin contracte de salubrizare încheiate cu furnizorul de servicii de salubrizare, în condițiile în care legea impunea stabilirea acestei taxe, ceea ce a diminuat nejustificat veniturile bugetului local, cu suma de estimată de 473.000 lei.

Alte nereguli

Au fost diminuate nejustificat veniturile cuvenite bugetului local al Comunei Vințu de Jos, în anul 2015, cu suma de 6.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea și neurmărirea fondului de conservare și regenerare a pădurilor, constituit în contul administratorului fondului forestier, Ocolul Silvic Valea Ampoiului Alba Iulia, pentru pădurea proprietate a UATC Vințu de Jos.

Au fost diminuate nejustificat veniturile UATC Vințu de Jos, în perioada 2013 – 2016, cu suma estimată de 13.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea și neîncasarea, de la gestionarii fondurilor cinegetice, a tarifelor de gestionare care i se cuvin pentru suprafețele de terenuri (proprietatea UATC Vințu de Jos și cele ale persoanelor fizice sau juridice ce dețin suprafețe mai mici de 50 ha) ce intră în componența acestor fonduri.

Evidența contabilă a UATC Vințu de Jos nu s-a condus cu respectarea în totalitate a prevederilor OMFP nr.1917/2005, în sensul că la data de 31.12.2015: nu au fost înregistrate în evidența contabilă toate bunurile deținute de entitate: telefoane și accesorii, au fost înregistrate, în mod eronat, în evidența tehnic operativă și evidența contabilă impozite și accesorii datorate de unitățile de cult, pentru terenuri deținute în proprietate, precum și accesorii calculate pentru debite neachitate aferente societăților aflate în procedura insolvenței, ceea ce a denaturat situațiile financiare cu suma de 105.000 lei.

Evidența contabilă a Școlii Gimnaziale ”Iuliu Maniu” Vințu de Jos nu s-a condus cu respectarea în totalitate a prevederilor legale, din această cauză situațiile financiare întocmite la finele anului 2015 au fost denaturate cu suma de 3.000 lei, respectiv au fost înregistrate eronat, pe contul de cheltuieli materiale, contravaloarea unor bunuri, care prin natura lor sunt obiecte de inventar

Au fost diminuate nejustificat veniturile cuvenite bugetului local al Comunei Vințu de Jos, în perioada 2010 – 2015, cu suma de 2.000 lei, prin nestabilirea, neînregistrarea, neevidențierea și neîncasarea în cuantumul și la termenele prevăzute de lege, a impozitului pe teren pentru o suprafață de 4,75 ha teren forestier, aflat în proprietatea a două composesorate.

Neaplicarea, de către persoanele cu atribuții din cadrul UATC Vințu de Jos, a tuturor măsurilor de executare silită stabilite prin Codul de procedură fiscală, pentru urmărirea și încasarea creanțelor cuvenite bugetului local, ceea ce a determinat prescrierea dreptului de a cere executarea silită pentru suma de 55.000 lei

Au fost majorate nejustificat cheltuielile materiale ale UATC Vințu de Jos, cu suma estimată de 5.000 lei, prin plata nelegală a serviciilor de telefonie mobilă, reprezentând: acceptarea la plată și decontarea unui număr mai mare de abonamente de telefonie mobilă decât numărul de persoane care au primit telefoane de serviciu, încadrate la entitatea auditată; acceptarea la plată și decontarea unor servicii telefonice peste valoarea abonamentului (SMS, SMS numere speciale, donații), fără justificare; acceptarea la plată și decontarea de penalități pentru neachitarea la termen a facturilor de utilități, emise de către prestatorii de astfel de servicii.

Au fost majorate nejustificat cheltuielile materiale ale UATC Vințu de Jos, cu suma totală de 1.000 lei, prin plata de servicii de securitate și sănătate în muncă, pentru care nu au fost prezentate documente justificative care să ateste realitatea serviciilor efectuate în lunile martie, mai și iunie 2015.

Au fost majorate nejustificat cheltuielile cu deplasările efectuate de UATC Vințu de Jos, în anul 2015, cu suma estimată de 1.000 lei, prin decontarea prin casieria entității a unor cheltuieli de deplasare pentru care nu există documente justificatifive respectiv Referat de acordare avans și Ordin de deplasare cât și prin decontarea Ordinelor de deplasare/delegațiilor, care nu au fost completate potrivit prevederilor legale stabilite prin HG nr.1860/2006.

Măsuri dispuse de Camera de Conturi şi recomandări pentru remedierea deficiențelor:

Printre măsurile dispuse pentru Primăria comunei Vinţu de Jos de către Camera de Conturi, se află următoarele:

– extinderea verificărilor privind cheltuieli cu servicii telefonice, respectiv cheltuieli cu penalități de întârziere asupra întregii perioade 2014, 2015 și până la zi, în ceea ce privește respectarea în totalitate a prevederilor legale referitoare la efectuarea cheltuielilor din bani publici;

– stabilirea cu exactitate de către entitatea verificată a întinderii prejudiciului constatat, reprezentând plata nejustificată a serviciilor de telefonie mobilă și a penalităților de întârziere, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– extinderea verificărilor privind cheltuieli cu servicii SSM, asupra întregului an 2014, 2015 și până la zi, în ceea ce privește respectarea în totalitate a prevederilor legale referitoare la efectuarea cheltuielilor din bani publici;

– stabilirea cu exactitate de către entitatea verificată a întinderii prejudiciului constatat, reprezentând plata nejustificată de servicii de SSM precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– înregistrarea în evidenţa contabilă a prejudiciului de recuperat şi corectarea conturilor contabile în care au fost reflectate plățile nelegale;

– stabilirea cu exactitate a întinderii prejudiciului a adus bugetului entității prin efectuarea de plăţi nejustificate privind cheltuielile materiale la obiectivul „Execuție lucrări de reparații curente strada Valea Goblii km 0-401 din DJ 107A, Comuna Vințu de Jos, județul Alba”, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– extinderea verificărilor asupra anilor 2014, 2015 și 2016 în ceea ce privește achitarea deplasărilor personalului entității;

– stabilirea cu exactitate a întinderii prejudiciului a adus bugetului entității prin efectuarea de plăţi nejustificate privind cheltuielile de deplasare, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– stabilirea cu exactitate de către entitatea verificată a întinderii prejudiciului constatat, reprezentând plata nejustificată de sprijin financiar pentru finanțarea activităților sportive locale (atât în ceea ce privește efectuarea de cheltuieli materiale de pe codul fiscl al UATC Vințu de Jos cât și în ceea ce privește sumele alocate de pe articolul 59.11 Asociației Sportive) și a penalităților de întârziere, precum și a beneficiilor nerealizate aferente plăților nelegale efectuate de entitate cu astfel de cheltuieli, funcție de dobânda și penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– extinderea verificărilor asupra tuturor cheltuielilor de capital efectuate în anul 2014, în ceea ce privește respectarea în totalitate a prevederilor legale referitoare la efectuarea cheltuielilor din bani publici, a legalității și realității;

– stabilirea cu exactitate de către ordonatorul de credite a întinderii prejudiciului adus bugetului local, prin efectuarea de plăţi nelegale la obiectivul de investiţii „Reabilitare Piața Iuliu Maniu, strada Chilie și strada Avram Iancu, în Localitatea Vințu de Jos”, inclusiv actualizarea prejudiciului stabilit, până la momentul recuperării integrale, funcţie de penalitățile/majorări de întârziere, aplicabile pentru veniturile bugetare cuvenite bugetelor locale, calculate pentru perioada cuprinsă între data efectuării cheltuielii în cauză și data recuperării integrale a prejudiciului stabilit;

– înregistrarea în evidenţa contabilă a prejudiciului de recuperat şi corectarea conturilor contabile în care au fost reflectate lucrările nereale;

– luarea tuturor măsurilor legale care se impun, de către ordonatorul de credite, pentru recuperarea sumelor acordate necuvenit executantului, inclusiv a beneficiilor nerealizate, actualizate la data plăţii;

– virarea sumelor recuperate pe destinaţiile prevăzute de lege;

– preîntâmpinarea producerii unor asemenea deficienţe în viitor, condiţie a realizării unei bune gestiuni financiare.

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Moldovan Elisabeta

    vineri, 10.11.2017 la 09:55

    In anul 1990 sa transferat din patrimoniul administratiei publice locale Vintu de Jos imobilul cu nr. CF 4784 Vintu de Jos in patrimoniul IJGCL Alba Iulia pt. a fi vandut in baza Decretului Lege nr. 61/1990 si a fost vandut incalcandu-se art. 1 din Decretul lege nr. 61/1990. In anul 2002 sau emis titluri de proprietate pe numele unor persoane din Alba Iulia in dubla reconstituire pt. ca Comisia municipala alba Iulia le.a emis acestora titlu de proprietate pt. acel drept in 1992 cand terenul de la fosta ferma de stat oarda era in administratia Unitatii Administrativ municipale Alba iulia (terenul de la Hamei ) .Dar cei trecuti cu numele in titlurile de proprietate cu dubla reconstituire de la Vintu de jos nu au intrat niciodata in posesia si folosinta terenurilor ci un grup restrans din cadrul Administratiei publice locale Vintu de jos din acea perioada 2002 -2005 .Sotul meu a revendicat terenul cu nr. top 685/20 din locul Hamei inainte i se spunea ,,Tabaraste ,,pe care tatal lui la primit de la Reforma Agraara -si a depus dovada dreptului prin Incheierea de Intabulare din 1958 si dovada ca a fost luat de Statul roman si Infiintata Fermade Stat oarda .Dar comisia locala de fond funciar au falsificat Registrul de Reforma Agraara -respectiv au taiat peste numele socrului meu cu creionul si au trecut numele autorilor persoanelor din Alba iulia pe numele carora sa emis titlurile de proprietate .Sa respins cererea de revendicare a sotului meu pe motiv ca terenul a fost vandut inainte de colectivizare in baza registrului agricol falsificat de cei in pastrarea carora a fost acel registru .Sotul meu a invocat dispozitiile art. 180 -184 VCPC si instanta pe cale incidentara a hotarat ca paratii sa DEPUNA ACT SUB SEMNATURA PRIVATA ca dovada .Atunci la Judecatoria Alba Iulia sa luat dosarul nr. 3489/176/2006 de la judecatorul care a judecat cauza pana atunci si a fost preluat de un judecator ( judecatorul Unitatii Administrativ teritoriale Vint ) si acesta a respins cererea pe motiv ca nu trebuie sa depiuna nimeni nici un act sub semnatura privata. La fel au procedat in recurs judecatorii care au judecat cauza .Dar ceia ce vreau sa punctez este faptul ca paratii cei pe numele carora sa ewmis titlurile de proprietate nu au angajat aparator ci Primarul com. Vintu de jos in baza hotararii nr. 120/2013 a Consiliului local Vintu de Jos la cererea celor interesati din cadrul Unitatii administrativ teritoriale. Hotararea nr. 120/2013 sa pus in aplicare de catre primar si au angajat aparator sa.i apere pe cei pe numele carora au intocmit acte de sau emis titlurile de proprietate de care au facut obiectul cauzei din Dosarc. nr 3489/176/2006 Judecatoria si tribunalil Alba .Apoi in in cauza c. nr. 4503/107/2015 tribunalul alba au fost aparati de acelas avocat care a depus inputernicire avocationala si chitanta pt 500 lei cheltuieli de judecata tot in baza hotararii nr. 120/2013 a Consiliului local Vintu de Jos care sa dat cu disozitia ca ,, primarul va angaja aparator care sa.i apere pe toti -primar ,consiliu local, primarie , comisia locala de fond funciar in toate procesele in care sant pe rol sau vor fi in contradictoriu cu mine si sotul meu .Au procedat in acest fel pt. ca inpotriva noastra au comis multe ilegalitati si eu nu m.am lasat am insistat prin cereri si solicitari sa repare ,,erorile, comise care de fapt nu au fost erori ci fapte de coruptie si abuzuri inpotriva noastra . la toate cererile ne-au raspuns in batjocura refuzandumi.e emiterea unor copii aflate in arhiva primariei vint pe ideea ca nu am le face ca au asigurata apararea prin avocat in baza hotararii 120/2013 si prin judecatorii si grefierii corupti din cadrul judecatoriei Alba Iulia si tribunalului Alba .Au cerut prin avocatul angajat executarea hotararii devenita executorie nr. 201/2016 tribunalul Alba nu le.a fost destul ca prin acte de coruptie au luat terenul socrului meu ne.au pus si la plata cheltuielilor judiciare .Si din Dosar c nr. 4503/107/2015 Tribunalul Alba au disparut actele depuse de catre d.l avocat chitanta de 500 lei si in locul ei prin fax a aparut in dosar un contract de asistenta juridica pt. suma de 1500 lei care prezinta stersaturi ,adaugiri ,doua nr. de dosar si o alta sem,natura in locul semnaturii primarului din acea perioada Vlad Gheorghe .deci o semnatura in fals . A aparut si un Ordin care la acceptant nu exista nicii un nume sau stampila care si el are semnatura falsa care nu este semnatura fostului primar Vlad Gheorge . V.am relatat aceste fapte si imi asum orice responsabilitate cu privire la ceia ce am scris si am dovezi scris si pt. a va dovedii ca nu doar fostul primar Vlad Gheorge se face vinovat de acuzatiile pt. care el a platit ci sant mai multi care au comis acte false si abuzuri in numele lui si vad ca si acum comit in numele lui acte false chiar daca el nu mai este in functie .Va multumesc Moldovan Elisabeta Vintu de jos str. L. Blaga nr. 89 telef. 0258739273

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

EVENIMENT

PROIECT: Fermierii pot primi subvenții dacă angajează cel puțin două persoane cu vârsta până în 40 de ani

Publicat

Fermierii și societățile care vor angaja cel puțin două persoane cu vârsta de până la 40 de ani în agricultură, acvacultură sau industria alimentară vor putea beneficia de subvenții între 500 și 1.000 lei pentru fiecare angajat, potrivit unui proiect legislativ aprobat luni, 11 decembrie, la Senat. Potrivit documentului, salariații care se află în această situație vor beneficia de scutiri la impozitul pe venit.

Prevderile sunt incluse în proiectul de lege pentru aprobarea Programului pentru angajarea tinerilor în agricultură, acvacultură şi industria alimentară de lege, aprobat luni, 11 decembrie, de senatori.

„România este una dintre țările europene cu cel mai ridicat potențial în sectorul agricol, având a șasea cea mai mare suprafață agricolă utilizată dintre țările UE, dar se confruntă cu un randament foarte scăzut al producției agricole, din cauza mai multor factori (…) Unul dintre factorii importanți îl constituie criza forței de muncă din agricultură, aceasta fiind una dintre problemele cele mai grave cu care se confruntă în prezent fermierii”, susțin inițiatorii, în expunerea de motive a proiectului.

Proiectul inițiat de mai mulți senatori și deputați PSD a fost preluat în regim de urgență. Parlamentarii au admis mai multe amendamente la documentul inițial.

Programul vizează acordarea unui sprijin financiar angajaților din agricultură, acvacultură și industrie alimentară în vederea angajării tinerilor cu vârsta de până la 40 de ani pe o perioadă de cel puțin un an. Sprijinul financiar se acordă, pe o perioadă de 12 luni, angajatorului, în condițiile angajării a minimum doi tineri (în varianta inițială a proiectului erau prevăzuți trei tineri) cu vârsta de până la 40 de ani, pe locuri de muncă existente sau nou create.

Potrivit documentului, pot beneficia de prevederile legii angajatorii care îndeplinesc la data solicitării următoarele condiții de eligibilitate:

  • sunt înregistrați conform legislației naționale în vigoare
  • desfășoară activități în domeniul agriculturii, acvaculturii și/sau industriei alimentare, dovedite cu documentul de înființare
  • nu se află în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu au activitatea suspendată sau alte situații similare reglementate de lege
  • nu au datorii la bugetul național consolidat, atât pentru sediul social cât și pentru toate punctele de lucru
  • se obligă că încadrează cu contracte de muncă pe perioadă nedeterminată cu normă întreagă, în condițiile Legii nr. 53/2003 privind Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare, cel puțin 2 persoane cu vârsta de până la 40 de ani
  • se obligă să păstreze numărul locurilor de muncă la data accesării Programului și numărul locurilor de muncă create prin Program

Tinerii cu vârsta de până la 40 de ani beneficiari ai Programului trebuie să aibă studii de specialitate în domeniul agricol, conform codurilor COR, stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.

Documentul prevede că, prin derogare de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, angajatorul care face dovada angajării a doi tineri cu vârsta de până la 40 de ani beneficiază de următorul sprijin lunar pentru fiecare angajat conform programului:

  • 1.000 de lei pentru studii superioare de specialitate în domeniul agricol, acvacultură și/sau industrie alimentară
  • 750 de lei pentru studii medii de specialitate, precum și cursuri de formare profesională de scurtă durată în domeniul agricol, acvacultură și/sau industrie alimentară
  • 500 lei pentru persoane fără studii

Pentru ca angajatorul să beneficieze de sprijinul prevăzut, angajatul trebuie să nu mai fi beneficiat anterior de un alt sprijin la încheierea unui contract individual de muncă pentru prima angajare sau să nu fi avut încheiat un contract individual de muncă cu același angajator cu cel puțin 12 luni înaintea angajării.

Impactul bugetar pentru susținerea acestei scheme de sprijin financiar a fost estimat inițial la 25 milioane euro în următorii 4 ani.

Proiectul urmează să fie discutat și de Camera Deputaților.

sursa: Senat.ro, profit.ro

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

Publicat

Angajatorii români sunt cei mai optimiști din regiune în ceea ce privește activitatea de angajare în intervalul ianuarie – martie 2018. În mai multe domenii, sunt prognozate creşteri ale numărului de salariaţi, potrivit unui studiu ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă.

Previziunea Netă de Angajare ajustată sezonier este de +17%, cea mai puternică raportată în țara noastră de la începutul anului 2009 până acum, îmbunătățindu-se față de intervalul ianuarie – martie 2017 cu 3 puncte procentuale, potrivit sursei citate.

Având în vedere că 22% dintre angajatori prognozează o creștere a numărului de angajați, doar 12% prevăd scăderi de personal și 64% nu anticipează nicio modificare, perspectivele de angajare la început de 2018 sunt pozitive în toate regiunile și sectoarele de activitate și indiferent de dimensiunea organizației, făcând excepție doar micro-organizațiile, adică cele cu până la zece angajați, unde angajatorii raportează o Previziune Netă de Angajare negativă de -2%.

Cele mai optimiste în ceea ce privește activitatea de angajare din intervalul ianuarie –martie 2018 sunt organizațiile mari, cu peste 250 de angajați. Acestea raportează o Previziune Netă de Angajare de + 30%, cea mai puternică din istoria sondajului din România la această categorie de organizații.

La cota de optimism cea mai ridicată din cei aproape 10 ani de desfășurare a studiului în România se situează și angajatorii din sectorul Industrie prelucrătoare, care raportează pentru trim. I/2018 o Previziune Netă de Angajare de +39%. Perspectivele din sector se îmbunătățesc atât față de trimestrul IV/2017, fiind mai puternice cu 4 puncte procentuale, cât și față de trimestrul I/2017, consolidându-se cu 8 puncte procentuale.

Angajatorii din sectorul Construcții sunt, la rândul lor, mai optimiști decât în trecut, raportând cele mai puternice intenții de angajare din ultimii aproape șase ani. Previziunea Netă de Angajare de +21% este cu 6 puncte procentuale mai puternică decât în trim. IV/2017 și se îmbunătățește cu 11 puncte procentuale față de trimestrul I/2017.

Cea mai amplă îmbunătățire de la trimestru la trimestru, de 14 puncte procentuale, se înregistrează în sectorul Comerț cu ridicata și cu amănuntul, însă Previziunea Netă de Angajare de +16% raportată în acest sector pentru trim. I/2018 este mai slabă decât cea din anul precedent cu 11 puncte procentuale, cel mai abrupt declin de la an la an din toate sectoarele de activitate analizate.

În schimb, angajatorii din sectorul Energie electrică, apă, gaz prognozează cea mai amplă îmbunătățire de la an la an, de 14 puncte procentuale, raportând o Previziune Netă de Angajare +9%, una din cele mai optimiste pentru acest sector din istoria studiul în România.

Intențiile de angajare sunt favorabile și la nivelul celor opt regiuni ale țării. Angajatorii din Nord-Vest sunt cei mai optimiști din România, unul din trei intenționând să angajeze în decursul trimestrului I/2018 și doar 6% prognozând o scădere de personal, ceea ce rezultă într-o Previziune Netă de Angajare de +33%, cea mai puternică raportată în regiune de aproape zece ani (din trim. III/2008). Cei mai puțin optimiști sunt angajatorii din regiunea Sud-Vest, însă Previziunea Netă de Angajare de +6% este totuși mai puternică decât în trim. IV/2017 și decât în trim. I/ 2017, îmbunătățindu-se cu 2, respectiv 9 puncte procentuale. Cele mai semnificative îmbunătățiri de la trimestru la trimestru și de la an la an, de 17 puncte procentuale, se raportează în regiunea Nord-Vest, urmată de regiunea Nord-Est, în care Previziunea Netă de Angajare se consolidează față de trimestrele IV/2017 și I/2017 cu 13, respectiv 10 puncte procentuale.

Previziunea Netă de Angajare se obține făcând diferența dintre procentul de angajatori care anticipează o creștere a volumului total de angajări și procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locația lor, în trimestrul următor. Pentru țările care au acumulat date cel puțin 17 trimestre consecutiv, printre care și România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepția cazului în care se specifică altfel, precizează autorii studiului.

Studiul ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă s-a derulat în intervalul 18 octombrie – 31 octombrie 2017 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori. Rezultatele obținute au o marjă de eroare de +/-3,9%.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Publicat

Surpriză de proporții întru-un dosar privind mafia lemnului, care implică delapidare, fals intelectual şi tăiere, fără drept, de arbori: directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a fost REȚINUT pentru 24 de ore. Poliţiştii din Alba, cu sprijinul Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române, au efectuat în această dimineață 9 percheziţii la persoane bănuite că ar fi creat un prejudiciu de peste 450.000 de lei.

Şi alţii dintre cei aduşi la sediul IPJ Alba au fost reţinuţi. În total, opt persoane au fost aduse la audieri, şapte fiind angajaţi ai Ocolului Silvic din Blaj, iar celălalt administratorul unei firme, la data faptelor (2013-2015).

Sinea are 30 de ani și a preluat funcția de director DSP Alba în iulie 2016, după ce a promovat concursul organizat de ANFP, cu 8,66.

Firma acestuia, ”Sinalex” SRL apare la registrul comerțului ca fiind radiată din 2015.

UPDATE: Potrivit IPJ Alba pentru toate cele 8 persoane cercetate a fost luata măsură reținerii, pentru o perioadă de 24 de ore, urmând ca mâine, 13 decembrie, sa fie prezentate Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale.

UPDATE: Potrivit unor surse, firma lui Alexandru Sinea, ”Sinalex”, ar fi contractat material lemnos de la Ocolul Silvic Blaj în sumă de aprape 500.000 de lei, pentru care ar fi emis cecuri, neîncasate la instituția silvică. Mai mult, la finalul anului respectiv s-ar fi întocmit rapoarte prin care lemnul în cauză ar fi figurat ca fiind netăiat, contrar realității.

Investigația ar fi pornit de la un denunț penal al Romsilva.

”Sinalex” avea ca obiect de activitate tăierea și rinderuirea lemnului. Cifra de afaceri în 2013 a fost de 310.000 de lei, iar profitul pe anul 2015 a fost de 21.639 de lei. Alexandru Sinea era unic asociat în această firmă și totodată administrator. Firma a intrat în dizolvare cu lichidare (radiere) din data de 7 iunie 2016, cu puțin timp înainte de a fi instalat în funcția de director al DSP Alba.

Lichidatorul ”Sinalex” a fost Casa de Insolvență Hunedoara SPRL.

Anul 2015 nu a fost cel mai bun an pentru afacerile firmei. Cu un an înainte, respectiv în 2014, ”Sinalex” a avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei, dar și o pierdere netă de 479.000 de lei. Numărul angajaților a scăzut în perioada 2012 – 2015, de la trei la zero.

 

PERCHEZIŢII în ALBA. Surse: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REŢINUT. OPT persoane, aduse la audieri

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

Publicat

Un proiect de lege depus la Senat prevede modificări de calcul pentru impozitul auto, astfel încât pentru maşinile cu capacitate cilindrică mare, taxa va fi mai mică decât cea percepută în prezent.

Iniţiatorii susţin că „menţinerea unui nivel ridicat al impozitului auto va încuraja, în continuare, căutarea unor soluţii alternative de înmatriculare, în alte ţări membre ale Uniunii Europene, care vor genera, ca şi până acum, o diminuare a impozitelor colectate şi, foarte important, probleme majore în traficul cotidian”.
Consideră că modificarea modului de calcul va aduce mai multe venituri la buget, prin diminuarea evaziunii şi încurajarea proprietarilor de maşini să nu mai recurgă la soluţii alternative de înmatriculare, în alte ţări, cum ar fi Bulgaria.

Concret, proiectul propune calculul impozitului auto în funcţie de capacitatea cilindrică a autovehiculului prin înmulţirea numărului de cmc cu suma corespunzatoare din tabelul următor:

Potrivit noilor calcule, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.400 cmc, impozitul datorat va fi de 84 de lei, pentru unul cu 1.900 cmc – 114 lei, pentru unul cu 3.000 cmc – 360 de lei, iar pentru unul cu 4.000 cmc – 480 de lei.

Comparativ, în prezent, calculul impozitului auto se face prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu o suma corespunzătoare stabilită în Codul Fiscal.

Impozitul datorat pentru un autovehicul cu capacitate cilindrică de 1.400 cmc este de 56 de lei, pentru 1.900 cmc – 171 de lei, pentru 3.000 cmc – 2.160 lei, iar pentru un autovehicul cu 4.000 cmc – 5.800 de lei.

Se observă că, prin proiectul de la Senat, se scumpeşte impozitul pentru maşinile cu capacitate cilindrică mai mică şi se ieftineşte considerabil cel pentru maşinile puternice.

“În primele nouă luni ale anului au fost aduse peste 350.000 de autoturisme rulate din străinătate, cu 70% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, acestea adăugându-se unui parc auto care a depăşit 7 milioane de vehicule la finele lui 2016. Peste 70 la sută din autovehiculele aduse anul acesta în ţară sunt mai vechi de 10 ani, mai poluante şi cu o capacitate cilindrică mai mare, deci cu un preţ mai mic”, mai scriu iniţiatorii, în expunerea de motive a proiectului.

Actul normativ a fost semnat de 36 de parlamentari PMP, PNL, USR, PSD şi minorităţi, inclusiv deputaţii de Alba Corneliu Olar şi Sorin Bumb.

surse: senat.ro, ziare.com

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

Publicat

Peste 400 de fazani au fost eliberaţi în natură, lângă Alba Iulia şi lângă Cugir, în cadrul unei acţiuni organizate de AJVPS Alba, cu sprijinul unor membri şi colaboratori.

Operaţiunea a vizat completarea efectivelor de fazani din fauna judeţului, pentru restabilirea echilibrului ecologic în zonă.

Păsările provin dintr-o crescătorie de fazani a Direcţiei Silvice Prahova (făzăneria Gherghiţa), fiind achiziţionate cu ajutorul membrilor şi colaboratorilor AJVPS Alba.

“Visul de acum o lună a devenit realitate …. A.J.V.P.S. Alba a eliberat în teren peste 400 de fazani maturi (180-200 zile), datorită unor oameni inimoşi, care au fost şi vor fi întotdeauna alături de noi, mulţumită cărora acest frumos vis a devenit realitate. Le mulţumesc pe această cale”, spune Bogdan Dragomir, reprezentant AJVPS Alba.

Asociaţia mai are planuri de acţiuni asemănătoare şi în următoarea perioadă. Intenţionează să mai aducă alţi fazani, dar va fi populat şi râul Mureş, cu cegă (1000 de exemplare, în prima etapă) şi crap.

Citește mai departe
Publicitate
EVENIMENTacum 1 minut

PROIECT: Fermierii pot primi subvenții dacă angajează cel puțin două persoane cu vârsta până în 40 de ani

ACTUALITATEacum 10 ore

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

Publicitate
EVENIMENTacum 12 ore

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

EVENIMENTacum 12 ore

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

Publicitate
EVENIMENTacum 12 ore

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

ACTUALITATEacum 12 ore

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult, în noiembrie. Alte creşteri de preţuri

Publicitate
EVENIMENTacum 13 ore

Medicii din Alba şi-au cerut drepturile în instanţă. Proces cu ministerul, pentru asistenţă medicală gratuită

ACTUALITATEacum 13 ore

Procurorii vor putea renunţa la urmărirea penală a micilor evazionişti. Proiect

Publicitate
ACTUALITATEacum 14 ore

TAXA AUTO. Gavrilescu: Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit în martie-aprilie 2018

ACTUALITATEacum 15 ore

Miercuri, joi şi vineri: Şedinţe de trageri şi distrugeri cu material real, în poligon, lângă Alba Iulia

Publicitate
ACTUALITATEacum 15 ore

Ioan Dîrzu, deputat PSD de Alba: “Investițiile sunt mai mari ca în Guvernarea Cioloș”

ACTUALITATEacum 15 ore

Apel umanitar pentru Ciprian Sfichi, poliţistul grav rănit în misiune, la Rădăuţi

ACTUALITATEacum 15 ore

”Un mesaj crește la firida mea”, sub trei trandafiri. PSD Alba a primit candele și lumânări, la sediu

ACTUALITATEacum 16 ore

A pus în pericol siguranţa circulaţiei. Dosar penal pentru un bărbat din Alba Iulia

ACTUALITATEacum 16 ore

Poliţiştii din Alba au dat amenzi de aproape 30.000 de lei, într-o zi. Cinci şoferi au rămas fără permise