Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

OBLIGAȚIILE administratorilor de bloc: Guvernul a dat aviz favorabil unei legi care modifică responsabilitățile Asociațiilor de locatari

Publicat

Administratorii de blocuri sunt obligaţi să aducă la cunoştinţă, trimestrial, proprietarilor din cadrul asociaţiei de care răspund, prin e-mail sau în scris, situaţia financiară, cum sunt cheltuiți banii. Astfel trebuie să informeze situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, a dobânzilor aferente conturilor deschise, a plăţilor salariale, a restanţelor la facturi şi a lucrărilor angajate din punct de vedere financiar sub semnătura administratorului, a preşedintelui şi a cenzorului.

Obligaţia unei astfel de informări trimestriale a fost propusă, într-un proiect de lege, de către mai mulţi senatori, iar miercuri Guvernul a dat aviz favorabil.

Executivul este de acord ca administratorii de blocuri să fie obligaţi să anunțe trimestrial proprietarii locuinţelor despre situaţia facturilor, conturilor bancare, salariilor şi lucrărilor angajate. Aceste măsuri ar evita cazurile în care banii sunt cheltuiţi fraudulos.

Proiectul completează Legea 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari.

Documentul propune ca administratorii să fie obligaţi să aducă la cunoştinţă, trimestrial, proprietarilor din cadrul asociaţiei de care răspund, printr-o formulă aleasă de către proprietari (e-mail sau în scris), a situaţiei financiare, respectiv situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, a dobânzilor aferente conturilor deschise, a plăţilor salariale, a restanţelor la facturi şi a lucrărilor angajate din punct de vedere financiar sub semnătura administratorului, a preşedintelui şi a cenzorului.

Articolul 30 al legii 230/2007 arată că atribuțiile comitetului executiv, reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari sunt următoarele:

„a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;

b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind reguli pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere precum si alte decizii ce privesc activitatea din asociatia de proprietari;

c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;

d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune;

e) intocmeste sau propune planuri de masuri si activitati si urmareste realizarea lor;

f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si platilor lunare;

g) pentru scopul si activitatile asociatiei de proprietari, angajeazasi demite, incheie si reziliaza  contracte;

h) isi asuma obligatii in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;

i) initiaza sau apara in procese, in nume propriu sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;

j) stabileste sistemul propriu de penalizari ale asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;

k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;

l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;

m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;

n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;

o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale”.

Potrivit articolului 34, alineatul 5, din legea 230/2007 comitetul executiv al asociațiilor de locatari decide şi asupra acordării unor drepturi băneşti membrilor asociaţiei de proprietari care desfăşoară activităţi lucrative folositoare acesteia, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli adoptat de adunarea generală a proprietarilor.

„Art. 36. – Administratorul, persoană fizică sau juridică, are, în principal, următoarele atribuţii:

a) prestarea serviciilor în mod profesional;

b) gestionarea bunurilor materiale şi a fondurilor băneşti;

c) efectuarea formalităţilor necesare în angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clădirii, derularea şi urmărirea realizării acestor contracte;

d) asigurarea cunoaşterii şi respectării regulilor cu privire la proprietatea comună;

e) gestionarea modului de îndeplinire a obligaţiilor cetăţeneşti ce revin proprietarilor în raport cu autorităţile publice. Obligaţiile cetăţeneşti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generală a proprietarilor;

f) îndeplinirea oricăror alte obligaţii expres prevăzute de lege.

Art. 37. – Pentru lucrările privind proprietatea comună, administratorul, ţinând seama de preţ, durată de execuţie şi calitate, supune spre analiză, selecţie de oferte şi aprobare comitetului executiv al asociaţiei de proprietari ofertele operatorilor economici care satisfac cerinţele, în vederea executării lucrărilor, conform legislaţiei în vigoare.

Art. 38. – Pentru protejarea intereselor proprietarilor şi ale asociaţiei de proprietari împotriva riscurilor aferente activităţii de administrare într-un condominiu, administratorii de imobile, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, pot încheia poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională. Asigurarea de răspundere civilă profesională nu acoperă riscurile cu privire la fraudă, înşelăciune, deturnare de fonduri înfăptuite cu bună-ştiinţă. Persoanele care nu au calitatea de administrator de imobile nu pot încheia poliţe de asigurare de răspundere civilă profesională”.

Administratorii trebuie să dea dovadă „de o mai mare corectitudine”, iar proprietarii să afle situaţia exactă a cheltuielilor asociaţiei, acesta este argumentul invocat pentru obligația avizată de Guvern.

Ca motiv sunt amintite acţiunile în instanţă, ce au ca obiect recuperarea prejudiciilor aduse de către administratorii de blocuri, care au folosit banii locatarilor în interes personal. Aceştia la rândul lor fiind obligaţi să achite de mai multe ori sumele aferente pentru întreţinerea locuinţelor sau suportând consecinţele în cazul în care fumizorii de utilităţi nu şi-au încasat facturile, existând situaţii în care a fost oprită fumizarea apei potabile sau chiar a energiei termice pe perioada sezonului de iamă.

 sursa: realitatea.net

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

94 Comentarii

94 Comentarii

  1. oana ion

    joi, 20.03.2014 at 11:00

    Am citit opinia guvernului cu privire la responsabilitatile administratorilor… Mi se pare ca doar ii perie pe cap, nu vad nici un fel de trageri la raspundere a administratorilor pentru ilegalitatile pe care le comit, vad doar ca le da voie sa faca afaceri nestingheriti, abia le intareste puterea.
    Ar trebui sa existe obligativitatea ca administratorii, presedintii de bloc, toata liota de hamesiti sa fie obligati sa faca publice contractele pe care le incheie, sa faca declaratie de avere la intrarea si la iesirea din mandat, sa aiba un mandat de minim 4 ani ( toti din conducerea blocului), sa ocupe aceste functii numai dupa ce aduc fisa medicala ca sunt sanatosi, pentru ca oamenii cu probleme de sanatate, inclusiv mintala, nu ar trebui sa aiba dreptul sa detina functii de conducere.
    Administratorul blocului in care locuiesc, impreuna cu presedintele, fostul si actualul presedinte, cu cenzorii au transformat blocul intr-un srl. Au inchiriat spatii de la parterul si etajul 2 al blocului pentru un supermarket, au facut contracte pentru publicitate pe fatada blocului, iar toti banii luati din contracte si comisioane, din dobânzile aferente din contul personal al administratorului in care se tin banii blocului sunt folositi in interesul lor, nefiind declarati la fisc. Situatia asta dureaza de cel putin 18-19 ani. Nu le este de ajuns, asa ca fura prin modificarea citirii repartitoarelor, fura la factura la apa, la gunoi, si-au facut sistem de supraveghere video astfel incat daca cineva suna la un apartament, simultan sa sune si la unul din acesti guzgani, si, daca au de „domesticit” un locatar ii blocheaza usa la intrare, lui sau vizitatorilor lui, ii umplu ghena de gunoi ca sa vada altii cat de „necivilizat” este locatarul care se ridica impotriva lor, santajeaza oamenii cu gunoiul, care nu este ridicat, decat daca dai bani omului lor de serviciu, tot acesta aduna marfa expirata de la magazinul de care am pomenit si o duce in piata si o vine, apoi imparte banii cu ei. De asemenea, nu trec corect pe fisa de intretinere numarul persoanelor dintr-un apartament. De exemplu, fie in apartament locuiesc mai multe persoane decat cele afisate la avizier, fie apartamentul apare ca nelocuit, iar in realitate acolos stau 3 persoane. Ori calculele la intretinere se fac dupa numarul de persoane, asa spune pana si legea in vigoare. Iar pentru o suma data administratorului, mai mica decat intretinerea reala, aceste falsuri se practica in nesimtire. Vorbim despre un grup infractional, care face evaziune fiscala, supravegheaza ilegitim locuintele oamenilor din bloc (in America supravegherea chiar si nonviolenta a unei locuinte se pedepseste cu ani de inchisoare), ii asmute pe locatari unii impotriva altora proferand minciuni ca sa distraga atentia de la furturi, falsuri in acte etc., numai ca sa nu li se stirbeasca privilegiile. Sunt oameni care trec drept decenti si in randul lumii, dar in realitate sunt niste haimanale. Niste capusari. Si-au facut imbunatari la propriile apartamente, pe banii locatarilor prin metodele mentionate. Le trec o gramada de bani prin mana vorbim de mii de euro, care nu sunt declarati la fisc. De exemplu, au schimbat liftul, la 20 000 de euro, comisonul a fost de 5000 de euro, bani nedeclarati. Acesti borfasi nu pot fi schimbati, deoarece numarul oamenilor corecti din bloc si care nu depind de borfasi este mult mai mic, asa ca la alegerile din bloc intotdeauna partea infractoare obtine peste 50+1.
    Au cointeresat locatari rau platnici, facandu-i pe unii lacatus pe altii supravegetor cu curatenia, pe altii avocatul blocului sau, de ce nu, manager cu reabilitare blocului, si pentru o suma de bani pe care acestia o primesc in schimb (bani care se reflecta ulterior in factura la intretinere) ingroasa randurile borfasilor, mincinosilor, impostorilor, gunoaielor societatii.
    Niciodata nu s-a afisat la avizier cine sunt salariatii blocului, care este salariul lor, ce achizitii se fac, cat costa etc.
    Guvernul spune ca nu are de unde colecta bani. Flas! De la acesti pensionari infractori de 70- 60 de ani, pe care nu-i calca niciun control niciodata. Eu vorbesc de un bloc, dar Bucurestiul este plin de ele, la fel si provincia. Nici nu vreau sa imi imaginez ce este si acolo.

    • lucylucy

      marți, 01.04.2014 at 16:12

      Se poate sa aveti dreptate,dar controlul despre care vorbiti ar trebui sa-l faceti si dv.
      Nimeni nu falsifica listele de intretinere pentru ca nu are cum.Cheltuielile facturate de furnizorii de utilitati trebuie sa se regaseasca in liste,ori daca se introduc la plata aceste facturi si se distribuie pe nr.de persoane unele si altele pe cota- parte indiviza si ceea ce apare la rubrica de plata este si in chitanta dv.,unde este furtul ? Cand s-a hotarat schimbarea liftului ( presupun ca s-a hotarat ,cu majoritate de voturi ,in cadrul ADUNARII GENERALE A P ROPRIETARILOR ) dumneavoastra unde erati? Poate ca cu dv.,proprietarii ,este o problema.Nu va intereseaza de nimic,la sedinte nu participati,dar la insulte si pretentii nu va intrece nimeni.Mai dati o lopata de zapada,taiati un gard viu ,saditi o floare,nu mai asteptati la administrator si la presedinte sa le faca ei pe toate.

      • Oana Ion

        miercuri, 02.04.2014 at 18:18

        Administratorul si presedintele le fac pe toate incalcand legea, pentru fiecare miscare pe care o fac de când se scoala si pana se culca. Despre asta este vorba. Sedintele de bloc sunt praf in ochi. Nu e vorba despre flori, zapada , etc. E un pas inainte cu legea votata de Parlament ca administratorii de blocuri sa fie obligaţi să aducă la cunoştinţă, trimestrial, proprietarilor din cadrul asociaţiei de care răspund, prin e-mail sau în scris, situaţia financiară, despre cum sunt cheltuiți banii, situaţia plăţilor facturilor, a conturilor bancare, a dobânzilor aferente conturilor deschise, a plăţilor salariale, a restanţelor la facturi şi a lucrărilor angajate din punct de vedere financiar sub semnătura administratorului, a preşedintelui şi a cenzorului.!!!
        Eu vorbesc „LucyLucy” despre modificarea cititrilor la repartitoare (asta este fals in înscrisuri !), de trecerea incorecta la intretinere a numarului de persoane dintr-un apartament, despre abuzuri inimaginabile si inadmisibile, de controlarea locatarilor prin legarea interfoanelor la unul din guzgani in casa !

        • administrator

          luni, 23.06.2014 at 09:04

          Se pare ca faceti parte dintre cei care stau pasivi, dar vorbesc pe la toate colturile ca administratorul si presedintele fura, fara a avea dovezi. Daca banuiti ca sunteti furata, aveti dreptul sa cereti o expertiza contabila. Asa ii puneti cu botul pe labe pe „guzgani”. E foarte simplu sa barfesti oriunde ca cei din conducere fura dar aduceti si dovezi. Statul nu va fura sau firmele la lucrari? De cate ori nu ati chemat un instalator, electrician, etc. si nu ati primit bon? Normal, astora nu le poti face nimic, dar administratorul si presedintele sunt la indemana noastra. De ce sa nu le varsam toate laturile din viata noastra nefericita in capul lor. Nu contest ca exista si admin si pres incorecti, dar asta este din cauza proprietarilor care nu se implica, dar de dat din gura nu ii intrece nimeni.Un sfat: daca sunteti asa corecta si capabila luati dvs ca administrator si atunci sa vad cum cum mai judecati abuzurile inimaginabile la care faceti referire.

          • Gigi

            vineri, 27.02.2015 at 15:02

            Nu judecati fara sa cunoasteti adevarul!! Se pare insa ca…faceti parte din „clica” de administratori care „inchid ” gura locatarilor si va credeti mai sef decat presedintele de asociatie asa, cum fac mai toti administratorii, care, ANGAJATI FIIND AI ASOCIATIILOR, AR TREBUI SA FIE MAI UMILI SI SA-SI VADA DE ATRIBUTII NU DE…FEL DE FEL DE AVANTAJE.

          • nelu

            marți, 04.08.2015 at 17:15

            corb la corb nu-si scoate ochii…..am fost adm.8 ani,intre timp s-au schimbat 3 presedinti….am fost demis de al patrulea pt.ca nu am vrut sa intru in „cardasie” cu el. acum el este „jupanul”in acest imobil,are adm.pe care si la dorit.

          • gheorghe

            miercuri, 09.09.2015 at 08:28

            Asociatiile trebuiesc desfiintate , nu fac altceva decit sa incaseze banii

          • cerban

            sâmbătă, 10.03.2018 at 00:00

            nu stimate admin!! va desfiintam!! contracte direct cu furnizorul!! e mai ieftin!! si ala nu fuge cu banii!! cat inregistreaza contorul atat platesc!! simplu!! asa ca jos cu voi!! imi incalcati dreptul la alegerea furnizorului!!

          • Laurentiu

            joi, 12.04.2018 at 19:47

            Mare minune o sa fie cand toata gasca de „infractori” sub denumirea de asociatii o sa fie dizolvate si inlocuite cu banale contoare si plata la ghiseul furnizorului. Este o boala nationala. Nu am vazut oameni multumiti de aceste asociatii si totusi ele sunt impuse prin lege. Tot felul de indivizi pe care nici nu-i cunosti (si care abea asteapta o intretinere gratuita sau foloase de pe urma banilor/resurselor asociatiei), iti spun ce trebuie sa faci la tine in casa, ce furnizori sa-ti alegi si cum trebuie sa-ti gestionezi resursele.

            Nimeni nu are nici un drept la tine in casa, platita din banii tai. Daca vrei sa pleci de la RADET, tai caloriferele, ii notifici si iti alegi ce furnizor vrei tu – economie de piata. Daca RADET face zgomot, ii trimiti o notificare ca in termen de 30 zile sa-si ia tevile de pe proprietatea ta privata sau sa-ti plateasca chirie pentru ca ti-o foloseste ( nu uita, inca esti la tine in casa ). Daca vezi vreo lege care cumva te impiedica sa faci asta, sesizare la Consiliul Concurentii, Protectia Consumatorului si bineinteles la DNA pe cei care au facut-o. Cei care fac astfel de legi sigur sunt mana in mana cu furnizorul respectiv.

            Ei trebuie sa inteleaga ca nu sunt stapanii nostri. Ei doar administreaza niste facturi. Orice altceva, trebuie vanat, identificat si bineinteles daca se constata incalcari de ordin penal, facut plangere la politie. Pana la urma un furt este un furt si trebuie tratat conform Codului Penal.

        • Viorelia

          luni, 12.06.2017 at 00:07

          B seara.Domnilor, care va dati parerea despre administratori nu generalizati, noi avem o doamna administrator care totul face transparent si cu acordul proprietarilor binevoitori care doresc un trai in conditii civilizate.Si la noi sunt proprietari ,,gica contra,, care nu au dorit reabilitarea blocului, schimbarea conductelor, zugravirea scarilor….etc. Doamna administrator discutand cu fiecare ,,gica contra,, in parte si ne obtinand nici un rezultat, singura si sustinuta de presedinta a depus dosarul de reabilitare la primarie si a obtinut reabilitarea gratuita printre primele 6 blocuri,s-a pus faianta in scari , s-au schimbat coloanele pe vertical si orizontal de apa calda,rece si retur.Plus ca prin presiunile facute la primarie s-a asfaltat aleile si centura blocului. Spatiul verde din fata si spatele blocului si gardul viu sunt tot timpul intretinute. Deci traim intr-un mediu civiliza si cum pot fi de acord cu persoanele care denigreaza la general administratorii. Ar trebui domnii sa-si ceara scuze, ca mai sunt in aceasta tara si oameni corecti. Dece noi oamenii simpli ar trebui sa dam un exemplu BUN guvernantilor nostri care se cearta pe toate caile de comunicare.

          • Stefan

            miercuri, 21.06.2017 at 22:59

            Lipsa de implicare a proprietarilor, la sedinte, lipsa de implicare a presedintilor si comisiilor de cenzori, face ca aceasta sa fie denigrata.
            Ma uit si privesc imbecilitatea celor care vorbesc fara sa aiba argumente.
            Solicitati expertiza contabila si chemati politia economica daca sesizati infractiuni. Sa se termine odata ptr totdeauna cu furtul, dar si cu denigrarea.
            Apropos, nu sunt un corb, sunt un administratr cu ATESTAT-cinstit. 🙂

      • Stefan

        miercuri, 21.06.2017 at 22:56

        super, si eu sunt adm de bloc si ma simt jignit de ….aceste….fosile care asteapta ca PCR sa le plateasca intretinerea.

        • cerban

          vineri, 09.03.2018 at 23:56

          nea fane daca se desfiintaza asociatiile iti pierzi painea!! nasol!! de ce sa nu fac contract direct cu furnizorul de servicii?? si atunci cine nu plateste n are!! asa platesc in plus presedinte pe tine nea fane cenzori contabili avocati si cine mai stie ce idei mai au onor asociatiile!! ce zici de asta nea fane??

    • ION

      marți, 14.10.2014 at 13:36

      sunt de acord cu tot ce a spus doamna OANA ION mai sus , eu sunt din Bucuresti si vreau sa va spun ca avem o frauda de o administrator de acum 6 ani cu o suma foarte mare , a reusit sa -si vanda apartamentul fara sa stim si dusa a fost,-nici acum nu a plecat dosarul de la politie ,am platit o avocata cu 1000 euro care nu a facut mai nimic ,Traim in tara hotilor – Actualu presedinte vine la sedinte cu un nr. de inputerniciri 25-28, in numele lui -intr-o zi o sa faca sedinta singur LEGI COMUNISTE chiar mai rau, mi-a furat dreptul de a putea sai conving pe cei care iau dat inputernicire de unele decizi ca sunt bune sau nu sunt bune, Parerea mea era mai bine daca se putea plati apa, gazele si celelalte asa cum platim lumina electrica direct la furnizor{mai putin bani pe mana lor}

      • Mircea

        marți, 16.12.2014 at 10:13

        Buna ziua Dle Ion
        Pot sa va spun ca am avut angajata la bloc in sectorul 6 o firma SC Emy Marcon SRL care a fugit cu banii (in jur de 70000 RON) si suntem in proces cu ea … dupa ani de procese, timp in care locatarii au achitat din nou esalonarile facute de furnizori nimeni nu le-a facut nimic, deoarece la noi in tara cine fura un leu ia 10 ani de inchisoare iar cine fura 1000000 nu ia nimic … poate doar cu suspendare…legile sunt facute pentru a fi ocolite de cei care au bani si avocati destepti..
        Daca doriti mai multe detalii citii postarea lui Mircea

      • cerban

        sâmbătă, 10.03.2018 at 00:02

        si de ce nu desfiintati asociatia daca nu e benefica??

  2. Deliu Nuti

    joi, 17.04.2014 at 07:21

    Am doua intrebari si as dori sa fiu lamurita daca se poate:

    1. De ex in luna ianuarie 2014 ( de altfel, tot timpul in ultimii doi ani) am platit pentru 14,18 metri cubi apa rece, canal si pluviala 127 de lei ceea ce inseamna 8,99 lei pe metru cub, cu mult mai mult decit tariful unic afisat de apa nova bucuresti? Este aceasta tarifare corecta si daca nu, atunci ce se poate face?

    2. Blocul in care locuiesc are aproximativ 7 ani vechime. De cind m-am mutat au aparut pete de umezeala, care de-a lungul timpului s-au extins si n-au putut eliminate prin reparatiile facute in interior. In final s-a gasit ca apa se infiltreaza intre izolatia externa a blocului si bca si coboara de la etajul 6 pina la mine la etajul 3. Constructorul ne-a vindut apartamentele in calitate de persoana fizica, nu ne-a dat o carte tehnica a blocului, acum refuza sa faca reparatii si nu ne-a dat nicio garantie. In fine, locatarii de la etajele 4_6 se confrunta fu aceeasi situatie dar nu doresc sa repare pe cheltuiala lor si nici nu doresc sa se repare ca parte comuna a blocului. Administratorul blocului spune ca n-are nicio obligatie. Ce ar trebui facut?

    Multumesc anticipat pentru ajutor

    • administrator

      luni, 23.06.2014 at 09:17

      1. Probabil in pretul mc intra si pierderea de apa pe care multi o contesta crezand ca ei nu platesc decat ce consum au pe contorul din casa. Niciodata consumul declarat de prop nu coincide cu indexul contorului de bransament, din varii motive. Dati o cautare pe net sau intrati pe site-ul Apa Nova unde se explica aceste lucruri, vorbiti cu admin sa va lamureasca daca exista diferente de apa si apoi acuzati daca tarifarea este corecta sau nu.
      2. Luati legatura cu un avocat sa va lamureasca cine trebuie sa repare.

    • cosoianu g

      marți, 02.06.2015 at 09:07

      va rog sa ma contactati.0736934076

    • Andrei C

      sâmbătă, 10.12.2016 at 02:14

      si eu cred ca se jongleaza cu tariful la apa rece si apa calda.
      luna trecuta la asociatia noastra s-a facturat m3 de apa rece 12,48 ron si incalzirea unui m3 de apa 13,30 ron ??????
      luna aceasta apa rece s-a facturat cu 11,90 ron si incalzirea unui m3 de apa 8,35 ron ?????
      iar raja constanta factureaza m3 de apa rece cu 8,83 ron in care sunt incluse si costurile de canalizare, epurare etc
      in concluzie cred ca preturile sunt facute dupa cum vor cei din conducerea asociatiei de locatari.

      • Luca

        sâmbătă, 27.01.2018 at 10:23

        e foarte corect spus la bl meu avem o luna perderi o luna corect dar reglarea consumului nu apare nicaeri sa cerut citirea in locuintei sa mearga administratorul si un locatar si sa refuzat de administrator ei pot lucra cu liste duble una fiseaza la scara pt ca le recupereaza mereu si alta la sediul asociatiei

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 22:54

      Dv depuneti la asociatie o solicitare scrisa, la care cereti nr inregistare.
      Asociatia este obligata sa convoace adunare generala si sa faca demersurile pentru inlaturarea neajunsului.
      Administratorul raspunde in solitar cu conducerea asociatiei de defectele aparute si NEREZOLVATE.
      Dupa 30 zile trebuie sa primiti in scris raspuns.
      Apoi daca nu se rezolva, solicitare la serv relatii clienti-primarie, sau audienta la primar.

  3. ligia

    joi, 26.06.2014 at 15:32

    @adiminstrator
    Dacă sunteți un adminstrator onest, nu trebuie să luați apăr4area escrocilor.
    Ca să faci o expertiză contabilă, de unul singur, îți trebuie multe mii de Roni.
    Există admistratori cu sutele, care nu arată actele, că așa vor ei și președinții.
    De ce fac asta?
    Oare fiindcă sunt cinstiți?
    Sunt mii de procese pe teme adminstrative, dar justiția trenează cu anii rezolvarea.
    Sunt sute de asociații cu banii furați de adminitrator, rămase fără apă și căldură.
    Serviciile din primării sunt mituite de administratori.
    Toate astea eu cred că le știți foarte bine, dle ADMINISTRATOR.

    • lucylucy

      joi, 05.02.2015 at 10:10

      Cititi legea 230.Acolo scrie ca in termen de 10 zile de la data afisarii listelor puteti cere,in scris ,explicatii despre suma ce o aveti de plata.In termen de 5 zile ,administratorul si presedintele sunt obligati sa va raspunda ,tot in scris.Ma tem ca unii dintre dumneavoastra nu prea intelegeti mare lucru.
      In privinta contabilitatii: aceasta este o meserie nu tocmai usoara.Cum sa inteleaga un om cu 4-8 clase ,elementele de pasiv si activ dintr-o balanta,etc?.Cine doreste sa afle ceva anume,o poate face in modul legal si civilizat:CERERE SCRISA SI DATATA CU SOLICITAREA DV.DEPUSA CATRE PRESEDINTELE ASOCIATIEI IN TERMEN DE 10 ZILE DE LA DATA AFISARII LISTELOR.CERETI NR.DE INREGISTRARE SI IN 5 ZILE TREBUIE SA PRIMITI RASPUNS.DACA NU VA SATISFACE RASPUNSUL,MERGETI LA PRIMARIE ,LA SERVICIUL ”Relatii cu asociatiile de proprietari”.

      • Marian Dinca

        miercuri, 04.03.2015 at 01:09

        Doamna sau domnul lucylucy am o mare nedumerire ,privitor la fraude pe care le fac majoritatea administratorilor impreuna cu presedintele unei asociatii ,am facut o cerere scrisa cu o asemenea situatie la primaria mare a sectorului 3 ,La serviciul „Relatii cu asociatiile de proprietari” si nu s-au implicat pentru a-mi rezolva plingerea ,ti se da un raspuns cui sa te adresezi ,pastrez documentul
        si apoi cu darea in judecata ? imi pare rau dar si Justitia este corupta ,asemena situatii sunt niste ponturi pentru acestia din urma ! ce poate face un simplu pensionar cind apar asemena abuzuri ?
        Vorba lui Tanase si asta ce am facut ?. Imi pare rau suntem o tara de oportunisti ( nu vreau sa folosesc un cuvint mai urit ) Ca dovada ,asistam la arestari masive de oameni importanti ce au condus economia acestei tari ,ce sa mai spunem de niste administratori , presedinti de asociatii de locatari ?

      • lucia tulcea

        joi, 19.03.2015 at 12:15

        da, ce spune lucylucy!! dovedeste ca este bine pregatita profesional. Nu generalizati, nu in toate asociatiile de proprietari se comit fraude. Acolo unde sunt angajati ad-tori care habar nu au ce inseamna contabilitate in partida simpla sau dubla nu au cum sa dea raspunsul profesional cerut de proprietarii care atunci cand pun o intrebare , intrebarea in sine are un rost.Ce vina au angajatii de la asociatie bine pregatiti profesional ca blocurile , in general sunt locuite de persoane in varsta aduse de la tara in vremea comunismului si care au 4-5 clase? Dansii stiu sa vorbeasca vorbe fara temei. Sunt si foarte multi tineri care venind de la munca , se opresc la sediul asociatiei si incep sa ürle”precum lupul dihainat de foame.Imi cer scuze dar asta este realitatea. Se plateste la buget,la Enel, la gaze etc si nu se accepta sa vociferezi cu glas tare. Ceri explicatia decent si ti se vor da raspunsurile in cauza. Vorbecs eu, o contabila casiera, si ad-tor la o asociatie cu 356 de apartamente si care am un salariu net de 657 de lei , am 8 ore de lucru /zi din care 4 incasari. este bine? Eu primesc factura de la Energi(caldura) , factura de la apa, enel(scara) curatenie ( firma) citesc apometrele generale impreuna cu reprezentantul furnizorului de apa, citesc indexul general al furnizorului de caldura , citesc indexul Enel etc, verific apometrele individuale( exculd scandalosii care nu permit intrarea in apartamente!!), caculez listele, ,,oprez listele in fisele analitice ( desi sunt si in programul special ptr. asociatia de proprietari, dar tot ptr. intelegerea proprietarului o fac, operez fondul de reparatiii (5lei/luna) in registrul de evidenta al fondului de reparatii, oprez penalizarile in registrul de evidenta a penalizarilor si in final pornesc incasarile. Oprez chitanta in fata proprietarului in fisa analitica( ad-tiv) , oprez chit.in fata proprietrului a fondului de reparatii si in final , introduc chitantele in calculator . Platesc incasarile furnizorilor care se prezinta seara de seara la asociatie , eu le dau sumele incasate iar dansii imi „ofera”‘chitanta spunandu-mi: maine vreau incasari mai mari, ca va intrerupem apa!!!Ohoo! Ma sperii, pe cuvantul meu. Eu fac ce v-am scris mai sus iar dansele fac ce v-am tastat mai jos , eu iau 657 de lei iar dansele iau 1900( casier incasator apa) si 2840 net energo, caldura. Asa ca este bine? Referitor la executarea lucrarilor de reparatii, va spun ca evidenta banilor platiti de proprietari sunt operati in Registrul de evidenta al fondului de reparatii, fisa individuala si /scara. In permanenta se stie cantitatea de bani existenta . Reparatia se executa numai cu acordul proprietarilor in baza unui referat de necesitate, semnat de d-lor. Sincera sa spun sunt proprietari care nu vor curatenie pe scara ,la subsol,acoperis ca asa sunt d-lor. Dar traiul pe verticala este asemanator cu cel pe orizontala dintr-un mijloc de transport in comun.In autobuz nu ne place , mirosul, aglomeratia, lipsa de bilet etc. pai atunci cumpara-ti masina mica,….asa este si la bloc. Vrei nu vrei”bea Grigore aghiazma”.NU ne place ne cumparam casa si gata, nu ne mai supara vecinii. Asta v-o spune d-lor proprietari o fiinta care 37 de ani de contabilitate, a muncit in institutie publica dar ptr. ca nu am acceptat sa fac facultatea actuala am fost trecuta la somaj. Si uite asa acum ma lupt cu sute de persoane care urla, tipa, gesticuleaza si in final spun „sarut mana””. Dar vreau sa imi raspunde-ti la o intrebare: salariul de 657 lei net este suficient????Va multumesc!! Imi puteti raspunde pe anghel_lucia09@yahoo.com. Cu respect!!! IMi cer scuze ptr. eventualele greseli ortografice……

        • Paraslica

          duminică, 26.04.2015 at 16:27

          Bună ziua,
          Îndrăsnesc să-i răspund doamnei și să-i spun că salariul administratorullui este negociabil. la asociațiile mari se pot angaja contabil,casier. Nu preluați atribuțiile comitetului executiv eu nu am auzit de furnizori care cer bani la sfârșitul unei zile (se dă o factură lunară. Procurațivă un program de calcul a listei de plată.

          • Stefan

            miercuri, 21.06.2017 at 23:16

            In nici un caz contabil-casier. E conflict de functii
            Poate ati vrut sa spuneti Administrator-casier

      • ina

        miercuri, 08.04.2015 at 11:12

        NIMENI, ABSOLUT NIMENI din adminstratia de proprietari NU RASPUNDE paragrafului de lege invocat de dvs. Am facut personal acets lucru si niciodata, nu mi s-a raspuns. Am invocat in mod expres acest paragraf la a nu stiu cata scrisoare cater administratie si mi-au vorbit despre cai verzi pe pereti, FARA ABSOLUT NICIO LEGATURA cu subiectul. Am ceutu sumele din urma, mi s-a raspuns sa fac o cerere scrisa catre presedintele asociatie. Am facut si am primit juma` de pagina in care mi se spunea sa ma adresez cenzorului, insa in cu totul alta chestiune. Paragraful cu pricina este doar Praf in ochi.

      • ela

        miercuri, 13.05.2015 at 12:21

        Ce Lege Domnule, ca nu tine nimeni cont de ea… este facuta pentru acesti trantori de la Asociatie, care vorbesc urat care te batjocoresc si te fac din om neom cu metodele lor KGB iste, prin sefi de scara, si alte parghii „legale” le care le au la dispozitie.

      • cerban

        vineri, 09.03.2018 at 23:52

        lucy draga cred ca visezi!! am depus reclamatii la primaria de sectorsi la cea a capitalei si nimic!! cat despre asociatie nici nu ma baga in seama! la fel si instantele de judecata!! sunt toti pe o mana!! cel maibun lucru desfiintarea acestor asociatii si plata direct la furnizor a utilitatilor!! daca se vrea se poate!! a se vedea taxa de gunoi in sectorul 4!! direct la taxe si impozite!! asa ca hai sa desfiintam aceste capuse!!

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 22:43

      Dragilor, eu cred ca sunt administratori care fura , dar acestia care fura o fac din inconstienta oamenilor, proprietarilor, care nu le cere socoteala prin comisiile de cenzori, dar si dreprul de a cere explicatii cu privire la fiecare lista in parte.
      Tre sa fii nebun sa ai functia de administrator cu atestat, si sa intocmesti niste acte cu nereguli, sau furtisaguri. Cum poti dormi linistit?
      Eu sunt administrator din anul 1995, si in momentul de fata am solicitari in a prelua administrarea.
      Asta pentru ca am comunicat si colaborat cu oamenii.
      Am explicat acolo unde s-a cerut, si am invatat pe cei ce nu au stiut.
      Legea este lege si ptr cel ce o respecta, si ptr cel ce o incalca, dar nu poate merge la nesfarsit.
      Parerea mea e ca aici se jigneste in masa, cand se arunca mizerie peste administratorii cinstiti.
      Eu m-am simtit jignit.
      Nu astept scuze, nu e in calitatea romanului sa o faca, dar am fruntea ridicata.
      cu stima.

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 23:04

      Dna Ligia,
      In conditiile in care dv aveti incertitudini cu privire la modul de calcul, sau repartizare, solicitati intr-o luna sa va explce cu banut totalul sumei de plata a dv.
      Expertiza contabila de regula se accepta in urmatoarele conditii.
      1. Daca se constata lipsuri in gestiune si soilicitarea e din partea dv, plata o face administratorul
      2. Daca nu sunt constatate nereguli, atunci plata ptr expertiza o veti suporta dv.
      🙂

  4. misu

    sâmbătă, 12.07.2014 at 19:25

    de cand un presedinte-administrator isi permite sa transforme ad. generala in organ legislativ in conditiile in care ad. generala a.proba propunerile prezentate doar in conditii legale De cand ad.generala aproba legile aprobate si promulgate de parlament si presedentie De cand isi permite presedintele sa elaboreze legi proprii cu privire la penalizarile aplicate persoanelor care nu platesc sumele solicitate pt. constituirea altor fonduri fara respectarea legii. este f. greu de schimbat aceasta clica care a luat puterea cu forta in conditiile in care nu erau membrii ai asociatei de proprietari isi permit sa deschida procese cu diversi care nu fac cum doreste presedintele ,fara aprobare ,procese care sunt pierdute iar proprietarii platesc mofturile presedintelui

  5. AsProp

    luni, 14.07.2014 at 13:51

    Convinge acum administratorul tau sa foloseasca ASPROP pentru a beneficia de avantaje ca:

    1. Plata obligatiilor numerar (la casierie) dar si prin ordin de plata, e-banking …
    2. Arhiva/Istoric informatii cheltuieli si plati pentru fiecare luna
    3. Introducerea indexurilor online, prin Internet
    4. Cunoasterea totala a cheltuielilor si a platilor din fiecare luna
    … si

    • lucia tulcea

      joi, 19.03.2015 at 12:21

      dar ptr.tanti Floarea adusa la bloc de mult cine sa-i cumpere un calculator si unde sa faca cursurile ca sa poata citi ce-i tranzmit cei de la asociatie…hai fratilor treziti-va , credeti ca tot ce zboara se mananca??

  6. Mihail

    miercuri, 30.07.2014 at 11:59

    Cel care se semneaza aici cu „administrator” mi se pare cam arogant. Nu e frumos să răspunzi cu astfel de cuvinte la problemele oamenilor. Îi dau credit Oanei Ion, mai ales cand spune ca oricine poate să devină administrator de bloc. Uitaţi-vă la ei şi veţi vedea că mai toţi sunt în etate şi nu au habar de diplomaţie, care este necesară atunci când se ocupă o funcţie de conducere. Sunt cu mentalitatea aia comunistă şi mulţi se cred buricul pământului. De ce? Ei îşi iau bani de la asociaţie, sunt plătiţi de locatari, au un venit lunar din funcţia asta de administrator de bloc. Chiar a devenit o profesie bănoasă, pentru că ştiu câţiva care au mai multe asociaţii în custodie. Este normal? Cel mai bine ar fi ca administratorul să fie din blocul respectiv, nu de la „mama naibi”.

    • lucylucy

      joi, 05.02.2015 at 10:22

      Domnule proprietar,dumneavoastra sunteti angajatorul si trebuie sa respectati angajatul, daca vreti sa fiti respectat.Angajati un proprietar din cadrul asociatiei dv.pe postul de administrator.Puteti chiar dv.sa fiti administrator,daca aveti BACALAUREATUL SI ATESTATUL DE ADMINISTRATOR.
      In privinta platii salariului administratorului,dv.,toti proprietarii,platiti niste servicii prestate de acesta pentru toti la fel.Nu platiti administratorul nici sa va mangaie pe crestet si nici sa va pupe undeva.Il platiti sa presteze o activitate stabilita clar in legea 230.Cei care nu cunosc legea sunt, in proportie foarte mare, chiar proprietarii.

      • lucia tulcea

        joi, 19.03.2015 at 12:24

        administrator da, dar nu si contabil!!! sper ca sunteti de cord cu mine… Haosul financiar este produs de angajatii care habar nu au de importanta unui document. Principiul lor este facce vreau pentru ca am bani si gata, frauda s-a produs!!!

    • eroscosmin

      marți, 25.08.2015 at 13:02

      Aveti perfecta dreptate domnule Mihail , cred totusi ca ar trebui ca toata lumea sa faca o petitie la guvern pentru a schimba legea si a elimina aceasta tagma de administratori si presedinti de asociatii care in opnia mea sunt
      niste capuse si cheltuieli in plus la factura si sa platim toate utilitatile direct la furnizori.

  7. Mitrea C

    vineri, 29.08.2014 at 03:49

    Daca mai este valsbila legea cu jumatate+1 in hotararile luate pe o scara de bloc.Daca 9 pers.sunt deacord restul trebuie sa se supuna majoritati? ( fiind 16 apart)

  8. ioana

    luni, 29.09.2014 at 20:08

    intrebare: am platit in avans o suma pt. chelruielile pe lunile in care nu am fost in apartament.
    am solicitat la intoarcere chitante pt fiecare luna in parte, mi s-a raspuns ca nu poate sa se elebereze alte chitante.
    e adevarat? stiti cumva un argument legal? nr lege etc?
    multumesc

    • JORZ MARIA

      luni, 11.12.2017 at 21:25

      Daca ati platit anticipat ati primit ochitanta cu suma pe care ati platito vi se poate comunica conform listelor de plata cum sa consumat acea suma lunar in care de obiceei este cuprinsa cota indiviza (admuistrator ,femeia de serviciu,intretinere lift , interfon ,eventualele rparatii la cota comuna ,pierderi apa pe coloana comuna )

  9. Dan

    miercuri, 15.10.2014 at 17:27

    Aici au comentat mai mult chitibusarii procesomani regasiti in mai toate asociatiile ! cei mai nespalati la propriu ( pentru economie ) si mai rai de gura atat carcotasii de serviciu :))) jalnic !

  10. valcu traian

    duminică, 02.11.2014 at 19:23

    buna seara..am o problema…ma poate lamuri cineva?..locuiesc intr.un bloc din 1955 ..am cumparat in 2012 o gars acolo suprafata e de 30 m2 ..blocu are centrala propie ..toata asociatia..e formatat din 3 blocuri,,,caldura gars costa 380 ron pe luna ianuarie….enormm..avand in vedere ca e la demisol si pereti sunt din caramida grosime de 60cm …dupa primu an vazand costurile am pus centrala propie de ap..si de aici un intreg razboi….am depus nenumarate cereri la asociatie ..cerand…urmatoarele…sa mi se arate contractele de munca a stafului…nu am primit nici un raspuns de 8 luni….spatile comune sunt inchiriate la diverse pers din bloc,,,adica uscatorie si alte anexe ale bl…in felu urmator…camera are 30 m iar inchirierea sa facut un metru pe langa perete mijlocu ramand vezi doamne a restul propietarilor la spatii comune neavand acces acolo…deci au inciriat si toti propietari paltim utilitatile acelor spatii ca parti comune..am cerut detalii de cum sa inchiriat si cine a inchieat contractele….ele nu sunt la anaf ,,nu are nimeni din asociatie contract de munca..adiministratora are job norma intraga ..si al asociatie ocupa functia de adm,,de casier,de contabil,si de fochist….nimeni nu mia rasp in scris cine ocupa functiel de adm de contabil; de casier de fochist cenzor si restu stafului,,,am fost la primarie am fost la anaf..si itm..astept rasp lor…mai sunt instituti sau unde ma mai pot interesa sau face reclamatie?..VA ROG MULT SI VA MULTUMESC…mentionez ca vineri doamna care zice ca e presedinta ma sunat si urla ca imi declara razboi pt ca am facut reclamatii,,si pt ca ma intereseaza de situatia asociatiei,,,e normal?
    ce pot sa fac?

  11. Elena Popescu

    vineri, 28.11.2014 at 16:45

    Buna ziua,
    Va rog sa ma lamuriti in legatura cu reparatiile necesare in bloc (de ex interfonul), cui trebuie sa ma adresez? Cine raspunde?
    Multumesc!

  12. anemona

    duminică, 07.12.2014 at 00:39

    Buna seara
    Va rog mult, daca stiti, sa raspundeti unei situatii paradox.
    Omul de serviciu bloc, are salar de incadrare 837,52 lei . Nu face nimic.
    S-a gandit, ajutat de 3 babe si un batran de 80 ani, putinii care vin la sedinte, prin votul lor, sa destituie presedintele de bloc, sa se autopropuna el viitor presedinte cu un salar identic, pt. a primi tot 500 lei lunar net. Deci in total, doua salarii mari pe luna, primite de aceeasi persoana.Paradoxul e altul: cum poate fi omul de serviciu, propriul lui sef, avand si functia de presedinte, ( care a obtinut-o deja, prin nestiinta celor care au votat), deci sa-si semneze el propriile state de plata, sa-si faca singur programul de lucru, sa se autocontroleze tot el ca subaltern, fiindu-si si sef,adica presedintele blocului? Cum i se poate aproba un salar atat de mare, intr-o sedinta nestatutara,cand doua functii sunt incompatiblile? Cei care nu am fost la sedinta, ce putem face? Omul are grave probleme de comportament , e deosebit de periculos.
    Exista un articol de lege care sa admita asemenea anomalii? Va multumesc mult pt un eventual raspuns.

  13. Stoian Valentin

    luni, 15.12.2014 at 11:24

    In baza carei legi si articol din lege , asociatia de proprietari solicita si percepe taxa pentru fiecare camera proprietate individuala inchiriata , in afara de cheltuielile pentru consumul de apa,canal , gaze , caldura , gunoi si cele comune ? Taxa este de 40 euro pe camera pe luna.
    Va multumesc mult pentru un raspuns .

    • Gigi

      vineri, 27.02.2015 at 14:57

      Dle Stoian nu exista nicio lege cares sa stipuleze asemenea enormitate – taxa pe camere proprietate privata inchiriate. Faceti xerocopii dupa chitantele care vi s-au dat si atasatile la o sesizare trimisa la Biroul de relattii cu asociatiile de propietari din cadrul Prim ariei.
      In acelasi timp, faceti o plangere penala la sectia de politie sau direct la Parchet (tribunal) pentru abuz in serviciu si inselaciune, impotriva presedintelui de asociatie sau administratorului. La proces , va constituiti parte civila pentru a cere daune materiale. Numai asa ii linistiti si vor suporta rigorile legii.

  14. Mircea

    marți, 16.12.2014 at 10:09

    Buna ziua tuturor!
    Pot sa va spun ca am avut angajata la bloc in sectorul 6 o firma SC Emy Marcon SRL care a fugit cu banii (in jur de 70000 RON) si suntem in proces cu ea … dupa ani de procese, timp in care locatarii au achitat din nou esalonarile facute de furnizori nimeni nu le-a facut nimic, deoarece la noi in tara cine fura un leu ia 10 ani de inchisoare iar cine fura 1000000 nu ia nimic … poate doar cu suspendare…legile sunt facute pentru a fi ocolite de cei care au bani si avocati destepti..
    Am intrat aici mai mult pentru a avertiza si pe alti locatari… mentionez ca decit sa angajezi o firma mai bine angajezi un administrator care isi face treaba bine si pe care sa-l poti verifica.
    Dupa ce s-a intimplat cu firma Asociatia de Proprietari a luat una dintre cele mai bune masuri si anume:
    – administratorul si presedintele au drept de semnatura pe ordinele de plata;
    – nu se poate face plata facurilor fara ambele semnaturi in banca;
    – administratorul incaseaza o data pe saptamina seara intre 20.00-22.00, iar dimineata incasarile se depun in banca.
    – nu are drept de retragere administratorul fara presedinte si invers.
    – toate platile se fac prin banca;
    – lunar, la inceputul lunii se solicita extrasul de cont bancar al AP pentru luna anterioara si se verifica atit depunerile cit si platile efectuate.
    Mentionez ca desi aveam atestat din 2006 nu am dorit sa fiu administrator, dar datorita acestei situatii create de acea firma am preluat administratia si rezultatul a fost urmatorul:
    – la inceput toti spuneau ca administratorul va fura si el, nu aveau incredere sa mai plateasca cote de intretinere etc…. dupa aproximativ 2 ani toti locatarii s-au convins de personalitatea si corectitudinea administratorului iar acum totul este ok.. de multe ori eu personal solicit presedintelui si comitetului executiv sa vina sa le prezint situatia AP si sa le pun in fata balanta.
    O zi buna !

  15. Dan

    sâmbătă, 03.01.2015 at 17:51

    Buna seara,
    Bravo Mircea si LA MULTI ANI 2015 !.Tine-o tot asa,dar lamureste-i si pe altii cum trebuie facut ca sa fie corecti si cinstiti.Legea trebuie aplicata fara niciun rabat.Doar cu 7 ani de acasa nu se rezolva nimic.Trebuie sa fie fara tata si fara mama cei care verifica respectarea legilor in zone de activitate care,aparent,nu sunt prea importante,dar care atrag „mustele”.Si mai este important ca locatarii care-si platesc la zi cheltuielile de intretinere sa fie mai uniti in fata celor care nu respecta cinstea,iar prin hotaririle pe care le adopta sa nu lase nicio sansa posibililor infractori.Ori sa propuna imbunatatirea Legii si marirea pedepselor.O seara buna tuturor1

  16. Gabi

    vineri, 09.01.2015 at 13:59

    Buna ziua tuturor.
    Si eu sunt administrator de 11 ani cu atestat la sector 6 tot de aproximativ 11 ani, scoala la Asociatia Dlui Mereuta tot de 11 ani,acum 2 ani am mai facut inca un curs de recalificare European, si pot sa va spun ca se poate face sedinta si la mine la bloc chiar s-a facut anual dar daca ai o persoana care domina pe ceilalti iti vine sa nu mai faci dar noi am facut alceva am chemat reprezentanti de la Primarie, Politia de proximitate si Politia comunitara ca sa putem sa ne intelegem din cauza unei singure persoane din cauza careia am fost obligati sa anulam sedinta de cate doua trei ori. Sa stiti ca si eu am bani in cec cu PATRU semnaturi nu doua. Mi-au facut chiar doua Expertize contabile la cererea mea , acum am cenzor chiar un Expert Contabil si tot daca este cineva (aceea persoana, care m-a chemat cu gentile de caiete de casa de fonduri la primarie si chiar la politia economica daca nu am avut nimic in neregula ce era sa-mi faca) tot vorbele circula ca asa este gura omului dar cel mai bine este sa fii corect ca atunci poti dormi linistit pe perna ta si blocul are toate utilitatile si chiar toate tevile inlocuite. Chiar daca cu mare Efort, cu toate ca mai sunt destule de facut ca si la casa omului se mai gaseste. Acum as dori daca mai gasesc un bloc sa mai iau ar fi foarte bine cu toate ca am fost rugat prin vecini chiar foarte rugat dar atunci am zis ca -mi ajunge blocul meu. Daca este cineva interesat in sector 6 Militari va rog sama contactati la (0730 951 678) sau sa lasa-ti un mesaj. Mentionez ca din 2011 sunt angajat la ITM si femeia de serviciu la fel, platim toate darile catre stat, inainte eram cu Conventie civila. O zi buna tuturor.

  17. Luci

    joi, 15.01.2015 at 18:41

    Buna ziua,de ceva timp ne confruntam cu o problema si am dori sa ne sfatuiti(cine stie) cum sa rezolvam si unde am putea reclama nedreptatile facute de administratorul nostru.
    De exemplu-:exista familii in bloc cu mai multi membri decat sunt declarati(sunt trecuti la intretinere 3 pers in loc de 4 de mai bine de un an)
    -la consumul apei desi dam citirea contuarului ne pune mai multi m3
    Pe luna noiembrie ne-a pus un consum de 24m3 in loc de 11 m3 cat am consumat cand am cerut explicatii mi s-a spus ca nu am dus citirea din luna mai desi eu am dus mereu si am platit lunar.
    Va multumim!

    • lucia tulcea

      joi, 19.03.2015 at 12:38

      este simplu ca buna ziua!! trebuie sa existe la asociatie REGISTRUL DE EVIDENTA A CONSUMULUI DE APA. Fluturasul care cuprinde indexul la contoarul de apa calda si rece este operat de obicei in fata dv. Ca sfarsit de luna cand sunt aplicate fisile in avizierul scarii si vedeti diferenta la ëgal repartizat”va deplatati la asociatie si cereti factura de la furnizor unde este operat pe anexa cantitatea de apa citita la contoarul general al scarii. Acolo facand o diferenta intre mc comunicati de proprietarii de pe scara dv. si cantitatea de apa inregistrata de contoarul general. ve-ti vedea cat este cantiatate de apa care nu corespunde. Diferenta sde imparte la nr.de persoane care locuiesc pe scara si gata, s-a rezolvat.

  18. lucian

    luni, 09.02.2015 at 18:32

    Buna ziua . suntem pe scara 10 apartamente ,dintre care 7 apartamente avem contracte separate cu toti furnizorii (gaz , apa ,energie electrica ,femeie de servici ) iar administratoarea de bloc ne ia 3.5 lei de apartament la cheltuieli comune (zice salariul ei ) si 1.5 lei (chirie asociatie ,PRELUCRARI LISTE CHELTUIELI) iar eu stiu ca ARE obligatia sa intocmeasca aceste liste .Daca i-am spus a trecut BIROTICA .
    Vreau sa stiu daca este legal sa imi ia bani ptr cheltuieli .comune(care spune ca este salariul ei ) atata timp cat pentru noi nu face nicio plata. Platile catre furnizori le efectuam noi ,ptr ca avem contracte individuale cu acestia.Deci noi p[latim 5 lei lunar fara ca administratorul sa faca ceva ptr noi . Nici tabelul cu cheltuieli nu vine sa-l afiseze ,cand merge vreun locatar de pe scara sa plateasca il da sa-l aduca .

  19. EMILIA

    luni, 16.02.2015 at 04:14

    buna ziua si…………..ajutor,va rugam.Am cumparat un apt in 2007.de la bun inceput am renovat apt-ul meu si am zugravit palierul si casa scarilor de la etajul me,din fonduri proprii!In timp,am tot insistat „doamnei Presedinte si”contabilei,casierei,administratorei,care seste una si aceeasi persoana,)sa luam masuri pt imbunatatirea sau schimbarea ascensorului care dateaza din 1962 si este un real pericol pt noi toti.Cutiile postale erau TOTALMENTE distruse,oricine avand acces la corespondenta personala!Raspunsul era permanent”Nu vor locatarii”!!!!.In 2013 cladirea de 48 apt a fost reabilitata din fornduri europene.Un rasol total!Din 2013 s-a tot promis ca vom renova si interioru.OBOSITA SA MA „MILIGESC” ADMINISTRATIEI ,M-AM OFERIT ,CU ACORDUL SI SEMNATURI DE LA 27 proprietari ,sa renovez parteru si ascensorul.Pe acelasi tabel,au fost semnaturi si pentru solicityarea Adunarii generale,CARE NU S-A TINUT NICIODATA DIN 2002,DE LA INFIINTAREA aSOCIATIEI..iN IMOBIL COLCAIE GANDACI,SOBOLANI,SE URINEAZA PE HOLURI!!!!!!!!!!!domnilir ,am muncit pentru a cumpara aceste apartamente.iNITIAL,TELEFONIC,pRESEDINTA pOPESCU mARIA nICOLA,A FOST DE ACORD CU INVESTITIA MEA,INCLUSIV INLOCUIREA USII DE ACCES CATRE SUBSOL,CARE ESTE UN FOCAR DE INFECTIE CUMPLIT!Am montat usa,dupa caream cumparat materialelele necesare renovarii parterului,am adus muncitori sa incepem reparatiile…….si surpriza………………………urlete ,amenintari(filmele de groazasunt comedii ,domnilor!!!)Insulte,barfe,mizerie umana nemaipomenita!RETINETI.aVAND SEMNATURI SI VOTUL A 27 PROPRIETARI! M-am ambitionat si am luat Statutul Asociatiei de Proprietari de la tribunal(pt ca Administratia a refuzat sa-mi puna la dispozitie o copie,cerere facuta in 25.09.2014.SURPRIZa!!!!!!!!DIN TOT COMITETULDE ADMINISTRATIE(CA MEMBRII,MAI SUNT IN VIATA 9-10) NU EXISTA CENZORi AUTORIZAT!,COMITET,nu sunt controlate de nimeni.nu sunt minim 3 oferte pt orica achizitiePOPESCU SI CONTABILA pOENARU MANIPULEAZA BANII NOSTRII CUM VISEAZA SI DORESC!Nu dau socoteala nimanui!in 12 ani nu au fost adunari generale.Prin lege,la maxim 2 ani,se convoaca adunari pentru alegeri sau realegeri.SUNTEM PUSI IN SITUATIA ABSUREDA DE A FI TERORIZATI SI TRATATI CA NISTE ANIMALE DE DOUA IN DIVIDE CARE AU „TARAT” fosta administratora PRIN TRIBUNALE,POLITIE,PARCHET!S,CARE DUPA ANI IROSITI,NERCI SI BANI,ACEASTA A FOST EXONERATA DE CATRE PARCHET CA NEVINOVATA.-au facut numeroase sesizari catre Primaria sector doi!RASPUNS:noi le-am chemat,ELE au refuzat,ne-au ignorat.si am inaintat sesizarea catre Politia Sectia *!IN ACESTE CONDITII,PROPRIETARILOR LE ESTE TEAMA SA NU FIE SI EI LUATI CA TARGET SI AU CLACAT!Multi spun ca nu are niciun rost.Au politia si primaria de partea lor,iar pentru a le da in judecata,costa enorm!,Dati-ne un indiciu unde sa apelam pentru a rezolva aceasta situatie absurda.La cine sa apelam,pentru a evita Primaria si Politia sectia 8!V multumesc in numele tuturor oamenilior ajunsi la disperare

    • cosoianu g

      marți, 02.06.2015 at 09:11

      va rog sa ma contactati.0736934076

  20. Andrada_ella

    luni, 16.02.2015 at 09:00

    Stimate Domnule Lucian .
    Locuiti intr-u imobil (condominiu) si conform legislatiei in vigoare trebuie sa existe cineva care calculeaza chelt administrative, care supravegheaza efectuarea multor lucrari in bloc ( luna asta face curatenie generala in gradina, luna viitoare urmareste consumurile din asociatie), are grija in permanenta de linistea in bloc, se ocupa de bunul mers al lucrurilor in asociatie. In asociatia dvs faptul ca dvs va platiti toate utilitatile mai sunt si vecini care nu au contracte cu furnizorii si pentru care trebuiesc facute plati, calcule prin repartitia cheltuielilor pentru acestia. In cadrul asociatiilor de proprietari trebuie folosit un program de contabilitate pentru calcul si raportari catre furnizori si institutiile abilitate pentru depunerea Decl 112, Revisal, Activului si pasivului transmis semestrial catre Primaria de sector .
    Acum haideti sa facem o socoteala: Administratorul, presedinte, cenzorul si femeia de serviciu trebuiesc platiti. De toate acest formalitati se ocupa administratorul. De incasarea cotelor de intretinere se ocupa tot el . De eventualele stricaciuni sau reparatii a tuturor instalatiilor se ocupa tot el. De plata utilitatilor se ocupa tot el. Daca dvs nu sunteti acasa si se sparge o teva de apa sau un vecin sparge geamul de la intrarea in asociatie, sau un vecin are un caine care se elibereaza in spatele blocului , CINE CREDETI ca repara toate astea cand dvs sunteti la serviciu? Programul, echipamentul si consumabilele pe care le utilizeaza sunt ale lui insa ele se platesc si buzunarul personal al acestuia? Toate acestea sun costuri pe care le platiti pe Cota parte indiviza a apartamentului dvs. Cred ca aveti o impresie gresita despre adm. sau in cazul in care considerati ca nu-si respecta obligatiile din contract si fisa postului, convocati Adunare Generala, spuneti-va pasul si propuneti in cadrul sedintei daca doriti schimbarea ori a administratorului daca acesta nu este de acord cu conditiile cerute de dvs , ori angajarea unei alte persoane sau o soc com care se ocupa de administrare imobile.
    Sper ca va vor fi de ajutor informatiile.

  21. ira

    joi, 05.03.2015 at 11:35

    am si eu o intrebare: daca lucrarile de reparatii in blocul unde locuiesc au fost evaluate exagerat adica de trei,patru ori mai mari decat in mod normal, cu toate astea ele sunt insotite de”facturi” sau „bonuri”….unde as putea face o sesizare si care ar fi pasii pentru a se remedia aceste lucruri

    • lucia tulcea

      joi, 19.03.2015 at 12:29

      foarte simplu, l finante. Acolo sunt inspectorti si verifica factura de la prestatorul de servicii(furnizorul) si cea de la asociatie. Si gata se rezolva….

  22. Mihaela Vaduva

    duminică, 17.05.2015 at 19:28

    Buna seara,nu stiu pe cine sa mai intreb,cu cine am vorbit,toti mi-au spus diferit.Fiica mea,este propietara unei garsoniere,si de doi ani si jumatate ne chinuim cu o boala grava,motiv pentru care,am ramas in urma cu intretinerea.Am ajuns la 8000 de lei,din care 3500 datoria,restul,penalitati.Eu ca mama,dintr-o pensie,incerc sa acopar datoriile,pentru ca,ea,nu are servici si nici nu o angajeaza nimeni.A avut tentativa de suicid,a fost internata la Sp.Obregea doua luni si diacnosticurile,sunt mai multe,ex.schizofrenie.Ea in situatia ei nu are dreptul la recalcularea penalitatiilor?sau cum?.Nu cred ca nu exista nici un fel de ajutor oamenilor aflati in aceste situatii,in care nu sunt „prezenti”.Va rog daca se poate sa-mi raspunda si mie cineva.Nu am bani pentru avocat.Multumesc si sanatate multa.

    • Mihaela Vaduva

      vineri, 22.05.2015 at 08:49

      Buna dimineata,speram sa i-mi raspunda si mie cineva la problema pe care v-am relatat-o.Va rog.

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 23:13

      Dna Mihaela Vaduva,
      Situatia dv trebuie sa o aduceti la cunostinta asociatiei si sa fie discutata insedinta, ptr ca aveti o situatie deosebita.
      Nimeni nu poate anula penalizarile, decat o adunare generala.

  23. Lupu Constantin

    luni, 25.05.2015 at 18:29

    Asociatiile de proprietari sunt dpasite.Legea trebuie abrogata .De ce?
    -asociatia de proprietari nu face nici un serviciu proprietarilor de apartament;
    -toate utilitatile sunt platite direct furnizorilor;apa ,canal,curent electric,gaze,inclusiv lumina pe casa scarilor.
    -toti locatarii au centrale de apartament
    -curatenia pe casa scarii se face de fiecare proprietar la nivelul unde locuieste(asa cum au stabilit impreuna proprietaarii)
    ATUNCI de ce sa platim pe cineva degeaba?-salarii,telefoane,incalzirea sediului si iluminarea lui,un contabil ,un presedinte de asociatie,un administrator de bloc
    Este o lege pentru ca sa mai existe niste posturi mari:agentie nationala, filiale ,asociatii,angajati.
    Cui foloseste?Primarilor,care intervin ca baroni locali in schimbarea presedintilor de asociatii,prin care sunt controlati si manipulati toti locuitorii in alegeri.

  24. Ionescu

    vineri, 10.07.2015 at 18:09

    Daca as reusi sa aflu si o adresa de e-mail a asociatiei din care fac parte, mi-ar fi mai usor sa ma descurc cu citirea apometrelor si a repartitoarelor , n-ar m-ai fi nevoie sa fiu acasa sa-l astept pe administrator sa vina când are chef. Am cautat si n-am gasit-o . Parerea mea este ca mai degraba as cunoaste adresa de e-mail a lui Bill Gates decat a lui. Cum sa fac s-o aflu, ca dansul nu vrea s-o dea. E la secret de stat. Ha, ha , ha. Doamne ajuta-ma s-o aflu, sa scap sa mai pun fituici cu date scrise prin cutiile postale deschise.
    Republica de la Ploiesti, Romania

  25. tommie

    marți, 04.08.2015 at 23:51

    …interesante opiniile vis a vis de …administratori,presedinti… samd …ce se poate face cand ai un hirsut de proprietar care nu plateste de mai bine….. de mult timp …..mai nimic catre Asociatie, a fost actionat in judecata in octombrie 2013 , a aparut o sentinta in favoarea Asociatiei – dar in prezent a declarat recurs …Probabil se vor implini doi ani de mers prin tribunale…( timp in care hirsutul a initiat TREI actiuni impotriva Asociatiei si conducerii sale ) si a facut un imprumut ( probabil fictiv ) de …. cam cat valoarea apartamentului….mai are de dat si cateva mii de euro la o banca …..Am instituit un privilegiu imobiliar de vreo 13ooo ron in favoarea Asociatiei de proprietari dar ,CREDETI ca – asa cum sunt legile in prezent,si asa cum se ‘misca” justitia in prezent… vom recupera banii ? Mentionez ca au mai fost cazuri asemanatoare in urma cu cinci ani sau mai mult…in cateva luni s-au lamurit ( chiar daca au fost facute si expertize si contraexpertize ) Amintiti-va ca un guru psd a spus cu ani in urma ca ” fiecare trebuie sa aiba un acoperis deasupra capului ” dar- zic – nu e obligatoriu unul la care sa trebuiasca sa platesti apa curenta,caldura ,lift, gaze , interfon,gunoi, etc……

  26. intrigat

    duminică, 30.08.2015 at 21:53

    Buna seara!
    Locuiesc intr-un bloc cu 20 apartamente, fiecare apartament avand apometre montate la baie/bucatarie.
    As dori o parere avizata :
    – intra in responsabilitatea administratorului de asociatie citirea apometrelor (unde anume in lege este prevazut acest lucru) ?
    – cum se imparte diferenta de apa rezultata din indexul citit pe contorul general si totalul declarat de proprietarii de apartamente (lunar existand diferente apa)?
    As dori informatii cu privire la cele 2 puncte mai sus prezentate, cu trimitere la articole din lege, chiar si modul cum se stabileste calculul diferentelor de apa nedeclarate.
    Multumesc!

    • Silvia

      joi, 10.12.2015 at 19:18

      Stimate domn !
      Imi permit sa va raspund intr-o dubla calitate: de aministator bloc si de inginer.

      Citirea apometrelor nu intra neaparat in sarcina admin…sau poate sa intre….poate fi transmisa lunar de catre proprietari si doar verificata periodic de catre admin…sau poate fi efectuata de catre o firma specializata, angajata de cate Asociatie in acest scop…alegerea modului in care se face se stabileste de catre Comitetul Executiv al Asociatiei si se apoba in Adunare generala. Dar este OBLIGATORIU ca asociatia sa aibe un regulament de contorizare aprobat, ori de catre Comitetul Executiv, ori de catre Adunarea Generala….sunt norme ANRSC In acest sens (dar care nu sunt explicite pe aspectul sesizat de care dvs !)…
      Regulamentul de mai sus trebuie sa includa si modul de defalcare al diferentelor despre care vorbiti la a doua intrebare…mie mi se pare normal ca acestea sa fie distribuite pe cota parte indiviza, atat timp cat nimeni nu poate stabili cu precizie tehnica carui consumator i se datoreaza un anume numar de metri cubi din piederea totala pe bloc….
      IN speranta ca v-am ajutat macar un pic, va doresc success !
      PS Si eu trebuie sa fac in curand acest regulament si va trebui sa reidentific normele ANRSC despre care am pomenit….daca problema dvs mai e de actualitate, va tin la current daca doriti…
      PS1 DEsi nu am (formal) regulamentul, aplic acest mod de calcul de 4 ani si este unul din f putinele aspect asupra carora oamenii nu mai comenteaza DE MULT !!! Succes !

  27. Carmen Musat

    joi, 01.10.2015 at 14:06

    Buna ziua! va rog sa imi spuneti unde sa ma adresez pentru un expert contabil si cine e obligat sa il plateasca. Multumesc!

  28. katy ilie

    joi, 08.10.2015 at 09:50

    Bana ziua , am si eu o nelamurire,locuiesc la parterul unui bloc si de luni de zile subsolul este invadat de musculite, tantari care pur si simplu nu- mi permit sa mai deschid usa apartamentului deoarece intra peste mine in casa.Mentionez caci am instiintat presedintele la care nu a luat nici o masura.Intreb acum ce ar trebuii facut si cine vs trebuii sa suporte banuiesc financiar to5 acest focar de infectie.

  29. ionescu calin

    marți, 03.11.2015 at 10:01

    Buna ziua, Asociatia de locatari a pierdut un proces cu o angajata ( casiera ) ,astfel pe tabelul de intretinere la mijlocul lui apare o rubrica cu cit este de plata pentru fiecare apartament , suma am inteles ca se calculeaza in functie de suprafata apartamentului, intrebarea mea : este obligat presedintele sau staful de conducere al blocului sa afiseze Hotarirea definitiva si irevocabila a tribunalului inclusiv la cit se ridica valoarea de plata pentru locatari printr-o lege ? Acum apare o suma cu justificare : plata cheltuieli proces si atit. Va multumesc

    • ionescu calin

      joi, 12.11.2015 at 08:14

      Va multumesc pentru raspunsul nedat !!!!!!!

  30. liliana

    vineri, 20.11.2015 at 15:14

    ADMINISTRATORII DE BLOC FAC PARTE DINTR-UN GRUP INFRACTIONAL MAFIOT ORGANIZAT SUSTINUT SE PARE DE PRIMARIE .ACESTI ADMINISTRATORI INGLODEAZA NEJUSTIFICAT OAMENII IN DATORII UMFLANDU-LE FACTURILE LA INTRETINERE PENTRU A-I TRIMITE IN INSTANTA DE JUDECATA DUPA CARE LA BIROUL EXECUTORILOR SILITI JUDECATORESTI . AJUNSI ACOLO CASELE OAMENILOR SUNT VANDUTE LA AVOCATI ,POLITAI ,JUDECATORI . IN TRIBUNAL LICITATIILE APARTAMENTELOR OAMENILOR CARE SI-AU PIERDUT CASELE AU LOC DOAR DE FATADA CASELE FIIND DEJA VANDUTE PE SPAGI LA PRET DE CHILIPIR LA AVOCATI ,POLITAI ,JUDECATORI

    • stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 22:50

      Cu siguranta nu aveti toata tigla pe casa…:::))))))))
      Sunt sigur ca faceti parte dintre restantierii betivi care asteptau ca vecinii sa le plateasca cheltuielile.
      Aveti cumva si vreo 65 ani?

  31. Peter Ganea

    miercuri, 02.12.2015 at 08:58

    In aceasta tara legea nu se respecta fiecare este jupan pe tarlaua lui.
    Si noi avem probleme cu o famile vecina care a pus stapanire pe asociatie, la dat jos pe fostul administrator, sa ales un nou administrator si-a pus fiul presedinte de asociatie un prieten cenzor, si a inceput sa incarce nota de plata, la intretinere, 100 de lei pentru fiul lui care culmea a plecat din tara de vreo 6 luni si continua sa fie presedinte sa ia bani pentru ce nu ? ca el nu mai ieste aici, a data afara pe femeia de sevici, si a angajat un baiat pe care il munceste in interes propriu, foloseste parcela mea de teren care este prin lege a noastra sa o folosim , si-a facut garaj pentru masina, iar parcela lui si-a plantat o vita de vie, am avut si eu o ramura de viat de vie, mi-a taiat-o, ca sa arate ca el este seful, foloseste apa,spalandusi masinile ale lui si a fiului lor din beci care este la comun, curentul in interes propriu, nu isi trece neamurile care au venit din provincie , un baiat care la cuplat cu una de la parter care il tine la ea de 3 ani de zile, si nu-l trece la intretinere, strigind in gura mare eu sat seful aici, sa efectuat multe lucrari, nu da bon fiscal, mi-a trecut la intretinere cu forta 400 de lei pt burlan pe care eu nu le-am comandata, a facut unele reparati de consolidare cu baiatu acesta, ca el sa nu plateasca pentru ele, fiul lui ma atacat in beci, a venit politia de sector, politistul corupt, a luat spaga de la el.Mi-a spart beciul, mie si doar la dusmani lui, a venit politia din nou si a zis ca nu se iau amprente si ca de ce i-am deranjat pentru acest lucru ?Am chemat de laprimaria sectorului 5 pe unul din consilieri spunindu-i ca mi sa luat cu japca pamantul si nu pot sa-l folosesc, a venit la noi aras sa uitat la gresia din bucatarie ma intrebat cine mi-a pus gresia, si pt. ca nu i-am dat tel mesterului a plecat fara sa-mi dea nici un raspuns.Acum la amenintat si pe actualul administrator.
    Nu am unde sa fac reclamati presedintele este plecat, cenzorul sa mutat, administratorul sa mutat, din aceasta asociatie de 6 blocuri, dar continua sa vina la servici.Este ilega ce fac si fac pentru ca sant sustinti de cativa locatari care fac si ei la fel nu isi trec la intretinere toate numerele de persoane, este o clica de 3-4 famili care abuzeaza de acest lucru.Chiar in fata mi-a sa trecut aceasta persoana cu 2 in loc de 3 i-am spus adminitratorului ca nu este corect, a zis ca presedintele este cel care face legea.Am ajuns sa platim pentru alti, ca ei sant smecheri, asta este tara romaneasca.

    • silvia

      joi, 10.12.2015 at 19:32

      Bineinteles ca puteti face destul de multe…..prima data a trebui sa cititi legea 230/2007 si sa intelegeti exact ce DREPTURI aveti ! si sa faceti TOT ce scrie la lege sa faceti, cu semnaturi in original de la oameni! atunci NICIO autoritate nu va putea sa treaca cu vederea ce este scris pe hartie !!! Sigur va spun…

  32. giullianna

    vineri, 04.12.2015 at 19:08

    Buna seara. Am o nelamurire cu privire la plata asa ziselor ”pierderi de apa”. Eu nu mai locuiesc in garsoniera de 4 luni, avand viza de resedinta in alta localitate. Am facut cerere la asociatie ca nu mai locuiesc acolo. Cu toate acestea, luna aceasta m-am trezit ca platesc mai mult la asociatie decat atunci cand stateam acolo. Plus ca mi se pune cota la ”pierderile de apa”. Luna aceasta, la subsol s-a inregistrat 1,6 m apa in plus, fapt pentru care mi s-au bagat mie, sa-i platesc eu, presedintele de asociatie spunandu-mi ca asa a hotarat comisia si mi-a zis ca o sa-i scada lunile viitoare. Intrebare: daca eu nu stau acolo, cum o sa fac consum ca sa fiu la zi cu apometrul? Practic la mine apometrele sunt intepenite. Este normal sa platesc? Unde pot sa ma adresez pentru rezolvarea problemei. Multumesc anticipat!

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 23:21

      giuliana, daca apometrele sunt intepenite, schibatile ptr a se putea inregistra consumul de apa corect.

  33. Maria U.

    sâmbătă, 05.12.2015 at 07:18

    Buna ziua !
    1. Administratorul elibereaza chtantele de intretinere fara stampila . E legal ? Sunt valabile chitantele ?
    2. Cand un vecin produce frecvent pagube prin inundatie , administratorul de bloc are obligatia sa ia masuri impotriva celui care produce ?
    Multumesc anticipat !

  34. Oana

    joi, 14.01.2016 at 13:49

    Imi puteti spune cine se ocupa de curatenia spatiului verde (ingradit) din jurul blocului? Din discutiile cu administratia pare ca nu s-ar face responsabila de acest spatiu. (s-a scris mult, imi cer scuze daca s-a mai discutat pe aceasta tema)

  35. MARIUS

    marți, 09.02.2016 at 19:00

    AVETI IN MARE DREPTATE dar ce facem cu blocurle, cele mai multe care nu pot fi contorizate total(apa rece si calda, gaze, termoficare,lumina comuna,lift,gunoi), deasemenea adm.nu se poate amesteca in cazul pagubelor din inundatii decit amiabil in rest faceti asigurare a locuintei,spatiile verzi din jurul blocului 1m sint proprietatea asociatiei,deci toti proprietari. In concluzie trabuie administrator,dar cititi si legea 230/2007

  36. AsProp

    miercuri, 02.03.2016 at 17:12

    Cred ca „administratorii” sunt produsul locatarilor: in mare parte dezinteresati.
    Noi avem soldurile cumulate la fondurile de reparatii, penalizari, special si de rulment de 200 000 lei, dar in contul de casa+banca mai sunt numai 80 000 lei, iar Presedintele spune ca este normal, iar evidenta lor este foarte exacta.

  37. Mariana

    sâmbătă, 25.06.2016 at 17:15

    Ce cheltuieli trebuie sa suport o persoana care locuieste o luna pe an in apartament.trecut zero persoane…Multumesc!!!pana acum nu am.gasit raspuns la acasa intrebare

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 23:27

      Dna Mariana,
      in afara de cheltuilelile pe cota parte, fd reparatii,,fd rulment, fd special, nu aveti de achitat nimic.
      Doar daca intarziati la plata trebuie saplatiti penalizari de intarziere.

  38. Stoian Valentin

    vineri, 15.07.2016 at 14:32

    Cum pot contoriza si achita astfel consumul de apa rece si calda in situatia in care administratorul asociatiei refuza acest sistem de calcul ?

  39. dascalu lenuta

    sâmbătă, 29.10.2016 at 16:02

    Buna ziua, e normal ca vecinul de la parter sa opreasca coloana din bucatarie si baie avand robinete, sa le inchida sa nu urce caldura. Eu stau la et I si pana la et 4 nu e nici un fel de caldura pe coloana dar se simte la nivelul pardoselii. Ce trebuie sa fac unde sa merg??? in contextul ca am anuntat si administratorul si presedintele blocului. Vecinul avand ditamai caloriferul in bucatarie si o anexa construita in prelungirea bucatariei avand si acolo calorifer. Astept un raspuns.

  40. nataly

    marți, 20.06.2017 at 11:09

    Buna ziua, as dori sa stiu ce se poate intreprinde in situatia in care o persoana din bloc, are clientela pt

    infrumusetare, nu are firma declarate, nu recunoaste aceasta activitate. Traficul acestei clientele este evident, fiind la parterul blocului, iar administratorul nu a luat nici o masura, fiind atentionat de acesta situatie.
    Multumesc anticipat pt raspunsul asteptat.

    • Stefan

      miercuri, 21.06.2017 at 23:26

      Administratorul este obligat sa ia atitudine la sesizarile facute de catre proprietari.
      Acestei familii trebuie sa i se aplice regula de plata daca in locuinta vine cineva mai mult de 15 zile se trece o persoana la intretinere, in rest…..

  41. Kantor Minodora

    joi, 06.07.2017 at 17:16

    Buna ziua, la noi la Asociatie, in urma unor propuneri in AG a Asociatiei, s a facut o sedinta de scara hotarandu se ca acestea sa fie discutate si sa se adopte una dintre ele.1. Debransarea in totalitate a blocului; 2. Inlocuirea conductelor tur retur din subsol, care sunt supradimensionate pe cheltuiala celor din sistemul centralizat; 3. Mentinerea conductelor cu toate riscurile ce rezulta din vechimea lor, renuntarea la repartitoare si plata in sistem pausal de catre cei din sistemul centralizat a caldurii, chiar si a partilor comune. Daca sunt inundatii plata o vor face numai cei din sistemul centralizat. Sub patronatul Administratorului si a Presedintelui a fost citita o lege care confirma ca numai cei din sistemul centralizat vor plati pentru caldura si reparatiilor din subsolul blocului. Desi am citit si eu din HG 1588/2007 nu mi au dat crezare, seful scarii spunand ca legea citita de el e cea mai noua. Presedintele si Administratorul nu au spus nimic despre legalitatea acestor propuneri. Prin intimidare, amenintare si minciuna au reusit sa i faca , de frica, sa se debranseze. Am ramas 4 persoane pe scara noastra care nu am cerut inca debransarea. Va rog sa mi spuneti daca pot face ceva impotriva Administratorului, Presedintelui si sefului de scara care ne au mintit. Ei nu aveau obligatia sa spuna care este legea? Cum ne afecteaza pe cei 13 vecini in bloc care am ramas in sistem centralizat, avem repartitoare, ca si cost al apei calde si caldurii?

  42. Rodica

    luni, 07.08.2017 at 20:17

    Cum se face că la avizier apare la cheltuieli coroana preot bisericacu întreținere lift și xerox 465???lei nu apar salariile menajeriilor că nu se poate spune pers de serviciu in condițiile in care mizeria o rașchetezi la ghene și personalul beneficiază de venituri maxime pt a servi președintele blocului și tot cartierul la curățenie și cheltuieli pe banii proprietarilor președinta este ffff bolnava nu știe ce e in bloc de i n avem presedinte

  43. stela popa

    duminică, 15.10.2017 at 17:32

    Locuiesc intr-un bloc . Presedintele Asociatiei de proprietari spune ca ma amendeaza pt.ca la fereastra bucatariei vin 4-5 porumbei, in special cand suntem la masa. Stau si se uita la noi. Le dam sa manance pe glaful ferestrei. Este normal? Porumbeii sunt pasarile pacii. Multumesc daca primesc un raspuns avizat

    • fane de la sifoane

      luni, 16.10.2017 at 08:22

      draga stela, nu este normal sa dai de mancare de pe geam animalelor fara stapan sau salbatice. Mai ales pasarilor pentru ca se ca*a pe geamurile de la etajele inferioare sau in fata blocului si pute. Plus ca porumbeii pot transmite prin fecale boala legionarului- o boala de plamani foarte periculoasa.
      Deci ori sunteti oraseni, ori nu mai sunteti! N-aveti si niste capre pe langa bloc pe care le hraniti?

  44. Sinlesa

    marți, 02.01.2018 at 17:28

    Am sesizat primăria de nenumărate ori de abuzurile administratorului blocului și amDajatii acesteia au răspuns absurd sesizărilor mele și in final primăria mi a trimis o Înștiințare ca n o sa mi mai răspundă la nici o sesizare și le va clasa cu Jr de intrare. Ulterior, m am judecat cu asociația de proprietari și am câștigat in 3 dosare cu același obiect. Angajații primăriei puteau lămuri cu 3 ani in urma, sa nu cheltuiesc atâția bani și timp – trebuia doar respectata legea, iar angajații primăriei trebuiau sa urmărească respectarea; aplicarea legii / doar pt asta sunt plătiți . Ce pot face . Am 3 hotărâri judecătorești in favoarea mea. Pot da primăria in judecată pt daune morale . Ca angajații nu își fac meseria pt care sun plătiți .

  45. vasile daniela

    joi, 10.05.2018 at 15:28

    ce se poate face daca administratorul nu vrea sa goleasca instalatia termica?vreau sa renovez un apartament si pentru schimbarea caloriferelor trebuie golita instalatia termica administratorul nu vrea sa o faca spunand ca nu a golit-o de 25 de ani ca sa nu rugineasca.spune ca va face asta abia la toamna.inteleg ca este obligat sa o goleasca dar cine il poate obliga? cui sa ma adresez pentru a putea continua lucrarile?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax