Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

(P) 5 avantaje pentru care merită să pariezi online

avatar

Publicat

pariuri-sportivePariurile online au devenit o sursă de venit pentru foarte mulţi pariori profesionişti, dar şi fani ai fotbalului care îşi încearcă norocul mizând pe echipele favorite. în ultimii ani au fost lansate zeci de agenţii noi în România, atât în mediul virtual, cât si offline.

Printre casele de pariuri noi lansate în ultimii 2 ani online care au ajuns rapid în topul preferinţelor tipsterilor profesionişti sunt Betano sau WinMasters.

Cei de la pariuri.com propun zilnic ponturi şi pronosticuri pariorilor începători care încă nu au experienţă în mediul online. Tot aici poţi citi recenzile celor mai bune case de pariuri online lansate de curând în România.

Îţi recomandăm să te documentezi înainte de a alege o casă de pariuri online fiindcă sunt câteva aspecte de care trebuie să ţii cont. În primul rând, casele de pariuri recomandate pe site-ul pariuri.com sunt licenţiate pe teritoriul ţării noastre şi au cele mai bune oferte sportive în fiecare zi. Pariază în siguranţă online alegând doar casele de pariuri sportive care deţin licenţa ONJN. Sunt foarte multe avantaje pentru care merită să renunţi la agenţiile din cartier, pentru casele de pariuri online.

Cele mai importante avantaje ale pariurilor online sunt:

1.Bonusuri la înregistrare şi promoţii periodice

Toate casele de pariuri online pregătesc zeci de oferte şi promoţii pentru pariorii activi. Pe lângă ofertele de fidelitate, toţi operatorii încearcă să atragă cât mai mulţi jucători cu oferte de Bun Venit consistente. La Netbet găseşti acum una din cele mai bune oferte la înregistrare. Orice jucător nou-venit care face prima depunere pe platforma de pariuri online a operatorului Netbet poate beneficia de un bonus pana la 1.550 Ron. Pe lângă această agenţie, 888 sau Fortuna sunt operatori de top care te întâmpină cu oferte tentante. Profită de cele mai mari bonusuri online şi pariază pe evenimentele preferate.

Dacă alegi să pariezi online şi vrei să profiţi de toate bonusurile caselor de pariuri sportive, atunci trebuie să fii şi un parior activ. Nu urmări doar cele mai mari oferte. Pe pariuri.com găseşti toate informaţiile de care ai nevoie legat de conditiile de rulaj ale fiecărui operator. Sunt agenţii care impun condiţii de rulaj de minim 30 de ori înainte de a face o retragere. Aşadar, pentru a rula bonusul plus suma depusă în cont ai nevoie de multe pariuri făcute într-un interval destul de scurt, circa 30-60 de zile. Doar jucătorii activi şi care urmăresc ponturile de pe Pariuri.com pot îndeplini cu succes toţi termenii şi condiţiile de rulaj ale fiecărui operator.

2.Ofertă bogată din peste 30 de sporturi

Fii la curent cu tot ce se întâmplă în lumea sportului şi câştigă. La agenţiile din cartier nu ai o ofertă atât de bogată precum cea din mediul online. Toate casele de pariuri online îţi pregătesc oferte din peste 20 de sporturi, în timp ce operatorii de top propun şi peste 30-35 de sporturi în ofertă zilnic. Unibet şi Netbet sunt casele de pariuri recomandate pe pariuri.com jucătorilor care urmăresc şi alte sporturi mai puţin populare în România, precum UFC/MMA, crichet, volei, şah sau sporturi de iarnă.

Tipsteri profesionişti îţi propun zilnic cele mai bune ponturi în special din fotbal, tenis sau baschet. Alege ponturile câştigătoare de pe Pariuri.com şi câştigă la pariuri online. Ai pregătite analize complexe şi toate argumentele care au dus la alegerea pronosticurilor pariorilor profesionişti din echipa noastră. Propune şi tu ponturi alături de tipsterii de la pariuri.com şi câştigă zilnic la pariuri. Pentru a avea un bankroll pozitiv la fiecare sfârşit de lună, urmăreşte cu atenţie ponturile câştigătoare şi pariază doar atunci când consideri că ai toate şansele să câştigi cu noi.

3.Pariuri Live si transmisiuni în direct

Ei bine, casele de pariuri online câştigă teren şi când vine vorba de pariurile live. Nu am găsit la agenţiile de cartier o ofertă decentă pentru pariurile din timpul meciurilor şi oricum ar fi foarte greu să stai mereu la coadă pentru a paria în timpul evenimentelor sportive. În mediul online ai acces la platforma de joc rapid şi ai peste 40-50 opţiuni de pariuri la fiecare eveniment din oferta operatorilor. Cele mai populare case de pariuri online oferă peste 40.000 de evenimente în streaming live.

Pariorii profesionişti îţi recomandă să pariezi live doar atunci când ai la dispoziţie şi transmisiunea în direct a meciului preferat. În acest fel poţi urmări evoluţia echipei favorite şi orice poate influenţa pozitiv sau negativ pronosticurile tale live. Mergi pe mâna profesioniştilor şi pariază în siguranţă online. Cele mai populare case de pariuri online pentru pariurile live pe care le recomandăm şi pe Pariuri.com sunt Unibet şi Betano.

4.Cote mărite la evenimentele de top

În mediul online e mult mai uşor să urmăreşti evoluţia cotelor şi schimbările majore care se produc în funcţie de numărul pariorilor şi opţiunile de joc ale acestora. De multe ori diferenţa cotelor de joc de la o oră la alta o observăm la meciurile echipelor de top cu formaţii mai slab cotate. Noi îţi recomandăm cele mai bune ponturi pe cote mari la casele de pariuri sportive cel mai bine cotate din listă. Fiecare parior are stilul său de joc.

Pentru pariurile pre-meci, anumite case de pariuri au un payout foarte mare, de până la 94% pe meciuri din tenis sau baschet, în timp ce case de pariuri precum Betano îţi oferă printre cele mai mari cote de joc la pariurile live. Cel mai bun payout se înregistrează pe platforma de betting exchange la Betfair, acolo unde payout-ul este de 100% la orice pariu.

5.Pariuri pe mobil

Trăim în era vitezei şi a tehnologiei, aşa că toata lumea este pe drumuri mai tot timpul şi foloseşte în special telefonul mobil. Casele de pariuri online au pregătit şi versiuni optimizate pentru telefoanele mobile. Este un avantaj foarte mare pentru orice parior care doreşte să aibă acces la evenimentele preferate, oricând şi oriunde. Pariază online direct de pe mobil, descărcând aplicaţiile pe Android sau IOS. Pentru celelalte sisteme de operare, site-urile se deschid direct în browser. Toate aplicaţiile testate de Pariuri.com au rulat fără probleme sau întreruperi prea mari. Atâta timp cât ai acces la o conexiune de net stabilă, poţi paria şi urmări evenimentele preferate de pe mobil.

Pariază responsabil şi cu moderaţie!!!

(P)

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: ACCIDENT pe șoseaua de centură a muncipiului Alba Iulia. Un autoturism a ajuns în șanț

avatar

Publicat

Un accident rutier s-a petrecut joi după-amiaza, pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia, la intersecția cu DJ 107 C ce duce spre Drâmbar. O mașină a ajuns în șanț, după ce a fost lovită în partea laterală de un alt autovehicul. 

Cel mai probabil accidentul s-a petrecut după ce unul dintre șoferi nu a acordat prioritate de trecere.

Potrivit IPJ Alba, în urma producerii accidentului nu au fost înregistrate victime.

Foto: Facebook – Info Trafic Jud. Alba

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF scoate la licitație mașini de lux confiscate. Pe listă, McLaren și Maserati. Licitațiile din IULIE-AUGUST

avatar

Publicat

ANAF scoate la licitație mașini intrate în proprietatea statului în urma unor confiscări sau executări silite, cu preţuri accesibile pentru toată lumea. Vânzarea este directă sau prin licitație, așa cum procedează de obicei ANAF. Autoturismele sunt vândute de Administrația Județeană a Finanțelor Publice din mai multe județe din țară.

Licitații valabile în luna iulie-august:

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj- Napoca – Direcția operativă de executare silită – Serviciul executări silite cazuri speciale regional Cluj-Napoca
  • Autoturism Maserati Quattrooforte M139 AB, an fabricație 2009 – 50.270 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0264.591670.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor – Serviciul Colectare Executare Silită PJ

  • Autoutilitară FIAT DOBLO, an fabricație 2010 – 17.959 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 30 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 29 iulie 2018. Relații la telefon 0259.433050.

  • Autoutilitară OPEL VIVARO, an fabricație 2006 – 12.975 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 10 august. Data limită pentru depunerea ofertelor este 9 august 2018. Relații la telefon 0259.433050.

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești  – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Dâmbovița – Serviciul colectare executare silită persoane juridice

  • Autoturism BMW X1 Drive 18D, an fabricație 2014, capacitatea cilindrică 1.995 cmc, culoare negru – 97.712 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 30 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 29 iulie 2018. Relații la telefon 0245.617453.

Serviciul executări silite cazuri speciale regional Timișoara

  • Autoturism VW Passat, AA Berlina, an fabricație 2006 – 10.538 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0256.200178.

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara – Administrația pentru contribuabilii mijlocii

  • Autoturism McLaren, model MP4-12C, culoare negru, an fabricație 2011, benzină, capacitate cilindrică 3.798 cmc – 476.228 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model GLK 220 CDI 4 Matic, culoare gri, an fabricație 2012, motorină, capacitate cilindrică 2.143 cmc – 48.125 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model G Class 463, culoare gri, an fabricație 2012, motorină, capacitate cilindrică 5.461 cmc – 243.780 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model A45 AMG 4 Matic, culoare gri, an fabricație 2014, benzină, capacitate cilindrică 2.000 cmc – 83.189 lei (fără TVA)
  • Fiat Punto, culoare gri, an fabricație 2000, benzină, capacitate cilindrică 1.200 cmc – 4.019 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model S430 4 Matic, culoare gri, an fabricație 2001, benzină, capacitate cilindrică 4.266 cmc – 20.395 lei (fără TVA)
  • Autoturism Toyota, model RAV 4, culoare gri, an fabricație 2003, motorină, capacitate cilindrică 1.995 cmc – 16.578 lei (fără TVA)
  • Autoturism Smart, model 451 Fortwo coupe, negru-gri, an fabricație 2011, benzină, capacitate cilindrică 999 cmc – 13.563 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0256.204800.

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Craiova – AJFP Gorj – Serviciul colectare și executare silită persoane juridice

  • Autoturism Mercedes-Benz ML300, an fabricatie 2011 – 64.400 lei (fără TVA)
  • Microbuz Mercedes Benz, an fabricatie 2003 – 17.600 lei (fără TVA)
  • Autoturism Opel Astra J, an fabricatie 2010 – 23.200 lei (fără TVA)
  • Autoturism Opel Insignia, an fabricatie 2010 – 26.400 lei (fără TVA)
  • Autoturism Dacia Logan MCV, an fabricatie 2008 – 9.300 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0253.219292.

Lista completă poate fi găsită AICI.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Batalionul 136 Geniu „Apulum” are un nou comandant. Ceremonial militar în Piaţa Cetăţii din Alba Iulia

avatar

Publicat

În Piața Cetății din Alba Iulia a avut loc joi ceremonia de predare-primire a comenzii și drapelului de luptă al Batalionului 136 Geniu „Apulum”. Locotenent colonel Mihai Ilie Rusu a predat comanda batalionului, locotonent colonelului Ioan Dumitru Boghițoi.  

La eveniment au participat, printre alții, prefectul județului Alba, Dănuț Emil Hălălai, președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, viceprimarul municipiului Alba Iulia, Paul Voicu și cadre militare.

„E a doua comandă la activ. Acesta este al doilea batalion pe care îl conduc. Sunt la început de drum aici în Alba Iulia și vreau să fac multe lucruri bune. Îmi propun să repar clădirea cazarmei, care arată cum arată. Bucata pe care o mai avem în custodie doresc să o reparăm. De luni ne apucăm de reparația acoperișului la clădirea din față, de lângă Piața Cetății. Licitația a fost câștigată de o firmă din Turda. Termenul este de două luni. Suma este destul de mare, miliarde, e un hectar de țiglă. Cel puțin clădirea din față va fi terminată până de 1 Decembrie”, a declarat lt. col. Ioan Boghițoi.

„Avem o solicitare din partea Cercului Militar Alba, clădirea vechiului regiment. Noi am fost de acord să le cedăm în folosință. Sperăm că dânșii vor face și din această clădire ceva impresionant. Deci vom avea și Cercul Militar în cazarma noastră”, a mai explicat lt. col. Boghițoi.

Potrivit acestuia, cazarma este în custodia Primăriei în baza unui protocol de colaborare.

Batalionul 136 Geniu „Apulum” – scurt istoric

Batalionul 136 Geniu „Apulum” este dispus în garnizoana Alba Iulia şi este continuatorul tradiţiilor de luptă ale Batalionului 136 Pontonieri, înfiinţat în perioada iunie-august 1961 şi ale Batalionului 136 Treceri ( mai 2005 – iunie 2009), fiind prima unitate de pontonieri înzestrată cu parc de pod românesc

Efectivele nucleului au fost formate din ofiţeri, subofiţeri şi soldaţi aduşi din Regimentul 72 Pontonieri Brăila şi Regimentul 2 Pontonieri Turnu Măgurele.

Unitatea a fost dispusă în garnizoana Alba Iulia în actuala cazarmă 510. Încă de la început, Batalionul 136 Pontonieri primeşte misiunea de a verifica posibilităţile de lucru cu parcul de pod românesc atât în faţa unor comisii a armatei statului polonez, cât şi în cadrul aplicaţiilor conduse de Armata a II-a şi Armata a III-a.

În perioada 10 – 16 noiembrie 1962 Batalionul 136 Pontonieri prezintă demonstrativ o aplicaţie privind modul de lucru cu parcul de pod românesc P.R. – 57 în faţa elevilor din Şcoala Superioară de Ofiţeri Sibiu şi a membrilor Comitetului unificat al Tratatului de la Varşovia.

În perioada 2 august – 18 septembrie 1963, batalionul participă cu toate efectivele şi tehnica de luptă la lichidarea urmărilor provocate de inundaţii pe cursul râului Jiu, în zona localităţii Câmpul lui Neag.

Un detaşament din cadrul Batalionului l36 Pontonieri participă în anul 1971 la executarea unor lucrări de prospecţiuni pe râul Olt, în raionul localităţii Avrig iar altul participă la executarea unor lucrări de îndiguire în raionul localităţii Turdeni, judeţul Cluj.

Batalionul 136 Pontonieri participă cu un detaşament în primăvara anului 1973, la prevenirea unor dezastre provocate de îngheţarea albiei râului Sebeş pe traseul Oaşa – Şugag, care ar fi pus în pericol Şantierul de Construcţii Hidrotehnice Sebeş.

În perioada 1970 – 1975 unitatea participă cu un detaşament la construirea drumului Transfăgărăşan–Nord, iar în anul 1978 primeşte misiunea de a executa un punct de trecere pe pod de pontoane peste râul Olt, în raionul localităţii Făgăraş.

Cu ocazia sărbătoririi zilei naţionale a României, la 1 decembrie 1991, Batalionul 136 Pontonieri primeşte denumirea onorifică de „Căpitan Anton Berindei”.

În urma inundaţiilor din anii 1963, 1970, 1981, 1996, 1999, 2002, 2005, 2006 şi 2010, Batalionul participă cu tehnică şi efective la înlăturarea urmărilor provocate de acestea iar la solicitarea organelor administraţiei locale s-au executat lucrări de refacere, consolidare şi reamenajare a unor puncte de trecere peste cursurile de apă în judeţele Alba, Caraş Severin, Cluj, Hunedoara, Timiş.

În cadrul procesului de restructurare, reorganizare şi modernizare a Armatei, în anul 1998 Batalionul 136 Pontonieri „Căpitan Anton Berindei” se transformă în Centrul 136 Instrucţie Mobilizare (Po).

În anul 2002 se transformă în Batalionul 136 Treceri, intrând în subordinea Brigăzii 4 Geniu Teritorială, iar în perioada 1 martie – 31 mai 2007 se reorganizează cu aceeaşi denumire şi se resubordonează Corpului 4 Armată Teritorial „Mareşal Constantin Prezan”(care începând cu 15.06.2008 se transformă în Divizia 4 Infanterie “Gemina”).

Începând cu 1 iulie 2009, Batalionul 136 Treceri se transformă în Batalionul 136 Geniu “Apulum”, rămânând tot în subordinea Diviziei 4 Infanterie “Gemina”.

Batalionul a pus la dispoziţie cadre militare pentru participarea la acţiunile întreprinse de armata română în cadrul „Parteneriatului pentru Pace” din Bosnia – Herţegovina, Afganistan şi Irak şi instruirea în comun cu armatele statelor din compunerea NATO. Începând din 12 iulie 2010, Batalionul 136 Geniu “Apulum” se subordonează Brigăzii 10 Geniu “Dunărea de Jos”.

 

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Salarii boierești ținute la secret de primarii din peste 30 comune din Alba. Nu le pasă de amenzile usturătoare

avatar

Publicat

Amenzi cuprinse între 5.000 de lei și 10.000 de lei riscă peste 30 de primari de comune din județul Alba. Motivul pentru care ar putea fi amendați de către Inspecția Muncii este lipsa de pe site-ul primăriilor pe care le conduc a listelor cu veniturile salariale ale angajaților. Salarii de bază care pentru primarii de comune încep de la 7.600 de lei și ajung până la 11.000 de lei, la care se pot adăuga în unele cazuri și 25% sporuri pentru implementarea proiectelor europene. Iar 11 dintre comunele vizate nu au o pagină de internet dedicată primăriei, în anul 2018.

Primarii din peste 30 de comune ale județului Alba riscă amenzi între 5.000 de lei și 10.000 de lei deoarece pe site-ul primăriei pe care o conduc nu apar listele cu veniturile salariale ale funcţionarilor.

Legea 153/2017 prevede că instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să afișeze aceste informații de transparență a veniturilor, altfel vor putea primi amenzi între 5.000 și 10.000 de lei, iar răspunderea contravențională va aparține conducătorului entității respective. Competența privind sancționarea celor care nu respectă legea intră în atribuțiile Inspecții Muncii.

„Toate autorităţile şi instituţiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) şi (3) vor publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an şi vor menţine publicate, o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice”, stabilește legea salarizării unitare.

În județul Alba, din 67 de comune, peste 30 nu au afișate într-un loc la vedere, pe site-ul primăriei, situația veniturilor salariale sau dacă le au sunt bine ascunse între hotărâri de consiliu local, fără nume și dată.

Iar 11 primării din cele vizate nu au un site web în care să afișeze informații de interes public, cu toate că există programe pe fonduri europene pentru dotarea primăriilor din mediul rural cu calculatoare și acces la internet.

Lista comunelor care nu au afișat pe pagina de internet, într-un loc la vedere, veniturile salariale ale angajaților:

Albac

Almașu Mare

Arieșeni

Avram Iancu

Blandiana

Bucerdea Grânoasă

Bucium

Câlnic

Cenade

Ceru Băcăinți

Crăciunelu de Jos

Cricău

Cut

Daia Română

Doștat

Hopârta

Horea

Jidvei

Lupșa

Lopadea Nouă

Lunca Mureșului

Mogoș

Ohaba

Pianu

Ponor

Poșaga (chiar dacă veniturile salariale sunt la vedere, lista începe de la secretarul comunei, fără a include primarul)

Râmeț

Rimetea

Roșia de Secaș

Săliștea

Săsciori

Sâncel

Sîntimbru

Sohodol

Șibot

Șugag

Unirea

Valea Lungă

Vidra

Cele 11 primării de comune din județul Alba care nu au pagină de internet activă:

Blandiana

Bucerdea Grânoasă

Cenade

Crăciunelu de Jos

Cut

Daia Română

Horea

Mogoș

Rimetea

Săliștea

Sâncel

Șugag

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Autostrada Sebeş-Turda: CNAIR plătește 2,3 milioane de euro pentru lucrări pe lotul 1. Ar urma să fie gata în 2019

avatar

Publicat

Constructorul lotului 1 din autostrada Sebeş-Turda primeşte aproximativ 2,33 milioane de euro de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio decontează 11,2 milioane lei pentru proiectarea şi execuţia celor 17 km din Autostrada Sebeş-Turda, lot 1. 

În prezent, stadiul fizic al lucrărilor pe acest şantier a ajuns la aproximativ 50%, lucrarea pe lotul I urmând să fie finalizată anul viitor.

Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi:

Lot 1 (17 km de la Sebeş la Sântimbru): stadiu lucrări 48,7% (iulie 2018)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Construcţii SRL, 541.739.137,21 lei fără TVA (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%). Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termen de finalizare lucrări iniţial 2.10.2016, perioada de garanţie, 48 luni.

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Lucrările au fost oprite (octombrie 2015), apoi în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire pe secţiunea A şi abia în octombrie 2017 s-a dat şi autorizarea de construire pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″), respectiv în februarie 2018 autorizarea de construire pentru nod rutier Sebeş. Avansul lucrărilor pe 2017 a fost de circa 20%. La începutul anului trecut, stadiul lucrărilor era la 16,2%.

Proiectul prevede două noduri rutiere în zona oraşului Alba Iulia, la sud – km 8 şi la nord – km 16, poduri de traversare a râului Mureş şi a râului Ampoi, supratraversări de drum judeţean şi cale ferată. Mai este şi nodul rutier în zona Lancrăm, care va asigura legătura cu Autostrada Orăştie – Sibiu.

Lot 2 (24,25 km, km 17+000 – km 41+250, de la Sântimbru la Aiud-Rădeşti) – stadiu lucrări 45,4% (iulie 2018)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (AKTOR SA) – S.C. EuroConstruct Trading 98 S.R.L. (549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%). Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare inginer Asocierea SC KAPPA – Arhchitects & Engineers SRL – SALFO & Associates SA (5.719.331,21 lei fără TVA).

Pe lotul 2, anul trecut, avansul de lucrări a fost de aproape 30%. La începutul anului 2017, lucrările erau la stadiu de 15% şi în decembrie ajunseseră la 44%.

Proiectul include nod rutier la Teiuş (km 26).

Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700)

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar.

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000)

Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA).

A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate