Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Parfumuri în valoare de 45.000 de lei, confiscate de poliţişti, la Aiud. Le-au găsit în portbagajul unui autoturism condus de un bărbat din Turda

Publicat

parfumuri confiscatePoliţiştii din Alba au confiscat parfumuri în valoare de 45.000 de lei, după ce au oprit în trafic un autoturism condus de un bărbat din Turda. Acesta nu a putut prezenta documente legale de provenienţă şi transport.

Potrivit IPJ Alba, vineri, 30 decembrie, în jurul orei 10.10, poliţiştii de ordine publică din cadrul Politiei municipiului Aiud –  Biroul Ordine Publica, sprijiniți de către poliţiştii de investigare a criminalității economice şi un subofițer jandarm din cadrul I.J.J. Alba, au oprit, pentru control, pe strada Transilvaniei din municipiul Aiud, un autoturism ce era condus de un bărbat de 38 de ani, din Turda, judeţul Cluj.

Cu ocazia efectuării controlului documentelor conducătorului auto si ale autoturismului, precum si ale dotărilor prevăzute de legislație pentru timp de iarnă,  s-a constatat faptul că, in portbagajul autoturismului se aflau 186 de cutii cu parfumuri de diferite mărci si gramaje, fără ca pentru acestea să poată fi prezentate documente legale de proveniența si de transport.

Faţă de S.A. a fost luata măsura sancționării contravenționale conform Legii nr. 12/1990 privind comerţul ilicit iar întreaga cantitate de 186 parfumuri a fost ridicată in vederea confiscării.

Valoarea bunurilor confiscate a fost de aproximativ 45.000 lei.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

VINERI: „Dragobete pupă fete”, la Aiud. Atelier de creaţie pentru elevi şi prezentări de tradiţii

Publicat

Vineri, 23 februarie 2018, începând cu ora 13.00, în sala Ion I.C. Brătianu a Primăriei municipiului Aiud, va avea loc evenimentul „Dragobete pupă fete”.

Menit să refacă legătura tinerilor cu obiceiurile și tradițiile, ediția a II-a a evenimentului va aduna laolaltă elevi de la școli din Aiud într-un atelier de creație, transmite Primărie Aiud.

De asemenea, va fi o expoziție de ii și o demonstrație de tors lâna.

Culegători de folclor vor face prezentări de tradiții și obiceiuri românești și maghiare.

PROGRAM:

Atelier de creaţie “Patru ursitoare – patru anotimpuri” – participă echipaje de la Colegiul Naţional “Bethlen Gabor” Aiud, Colegiul Naţional “Titu Maiorescu” Aiud, Liceul Tehnologic “Alexandru Borza” Ciumbrud, Şcoala Gimnazială ”Axente Sever” Aiud, Şcoala Gimnazială “Ovidiu Hulea” Aiud.

“Dragobete, cap de primăvară” – implicaţii mitice şi simbolice; conf univ. dr. Georgeta Orian şi studenţi ai Cercului de Etnologie “Ovidiu Bîrlea” de la Universitatea “1 Decembrie 1918” din Alba Iulia

“Dragobete, sărbătoarea iubirii româneşti” – Liliana Stoica, Casa de Cultură “Ion Sângerean”, Ocna Mureş

Expoziţie de ii şi demonstraţie de tors lână – Maria Anca, şezătoarea “Aiudul coase ie”

Obieciul Fărşangului – Agnes Lassel – Muzeul Etnografic Rimetea

Evenimentul este organizat de Primăria şi Consiliul Local Aiud, în colaborare cu Biblioteca Municipală “Liviu Rebreanu” Aiud, Casa de Cultură “Ion Sângereanu” Ocna Mureş, Centrul Cultural “Liviu Rebreanu” Aiud, Muzeul Etnografic Rimetea, Şezătoarea “Aiudul coase ie”, Universitatea “1 Decembrie 1918” Alba Iulia.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Primăria Aiud reia licitaţia pentru vânzarea unui teren pe strada Fenichel Samuel. Condiţii

Publicat

Primăria Municipiului Aiud reia, în data de 27.02.2018, ora 12.00, licitaţia publică deschisă cu strigarea prețului, pentru vânzarea unei parcele de teren, pe strada Fenichel Samuel.

Terenul este intravilan, înscris în CF nr.33 Aiud, nr. top. 2666/56/2, 2667/1/56/2, cu suprafața de 138 mp, situat în Aiud, str. Fenichel Samuel, nr. 2, cu destinația „grădină”, proprietar tabular Municipiul Aiud, domeniul privat.

Preţul de pornire a licitației publice este de 15,3 euro/mp, iar pragul de strigare este de 5% din preţul minim de pornire, respectiv 0,765  euro/mp.

Documentele licitaţiei şi informaţii suplimentare se pot obţine la Direcţia Tehnică din Primăria Aiud, telefon 0258-861310, int. 39.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 26.02.2018, ora 15.00.

Licitaţia se desfăşoară la sediul din Primăriei Aiud, str. Cuza – Vodă, nr. 1.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Alba Iulia, promovată la Târgul de Turism al României, în Anul Centenarului

Publicat

Alba Iulia este în centrul atenţiei, în Anul Centenarului, la Târgul de Turism al României, ediţia de primăvară, ce se desfăşoară la Romexpo Bucureşti, în perioada 22-25 februarie. Muzeul Naţional al Unirii din Alba Iulia are un stand special, oraşul fiind promovat ca destinaţie distinctă de vacanţă, în 2018, iar judeţul Alba, ca locaţie cu potenţial turistic ecumenic, balnear, ecologic, cultural, gastronomic.

Evenimentul a început joi, 22 februarie, la standul Ministerului Turismului, cu intonarea Imnului Naţional şi prezentarea semnificaţiei oraşului, de către „primarul Camil Velican” – Liviu Zgârciu, reprezentant al Muzeului Naţional al Unirii din Alba Iulia, alături de Garda naţională românească, la Poarta a III-a a Cetăţii Alba Carolina (macheta monumentului, la târgul de turism).

Au urmat momente artistice cu Nicolae Furdui Iancu şi Ansamblul “Junii Sibiului”.

În programul târgului, Alba Iulia apare, ca temă de dezbateri, în contextul Marii Uniri, pe lista Academiei de Studii Economice, joi, de la ora 12.15, respectiv 13.15.

Ediţia de primavară a Târgului de Turism al României se desfăşoară între 22 și 25 februarie, în noile pavilioane ale Centrului Expoziţional Romexpo, B1 și B2. Destinaţii din România şi străinătate se dezvăluie călătorilor, prin intermediul ofertelor prezentate în cadrul celei de-a 39-a ediţii a celui mai mare eveniment de turism din ţară.

Manifestarea promovează cele mai avantajoase vacanțe cu ocazia sărbătorilor de Paști, city-break-uri sau early booking pentru sejururi și excursii în sezonul primăvară-toamna 2018.

Mii de pachete care vizează: turismul cultural, rural sau de business, cel de tratament, destinaţiile exotice, croazierele şi turismul de aventură se dezvăluie vizitatorilor pe parcursul celor patru zile de târg.

În acelaşi timp, evenimentul devine pentru specialiștii care activează în turism locul ideal pentru stabilirea şi desfăşurarea întâlnirilor de afaceri, în scopul reînnoirii si fidelizării relaţiilor existente cu parteneri noi sau tradiţionali.

Peste 290 de agenții și tur-operatori expun pe o suprafață de peste 15.000 de metri pătrați.

Târgul de Turism al României este organizat de Romexpo, bianual, primăvara şi toamna, împreună cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, în parteneriat strategic cu Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România (ANAT ) şi împreună cu Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural (ANTREC).

Evenimentul beneficiază de prezența centrelor cultural – turistice și asociațiilor care prezintă vizitatorilor diverse zone rurale din România. Astfel, cei care vin la Târgul de Turism au parte de informații despre obiective de interes turistic din locurile bogate în tradiții și meșteșuguri. Aceste informații sunt ilustrate prin filme, fotografii și sunt „asezonate” cu produse culinare specifice zonelor promovate, pe care vizitatorii le pot degusta la standurile centrelor și asociațiilor de informare și promovare turistică.

Ca destinații din Europa, doritorii pot alege dintre sute de oferte speciale către: Grecia, Turcia, Bulgaria, Austria, Italia, Spania, Franţa, Marea Britanie, Olanda, Croația, Slovenia, Muntenegru, Ungaria sau oferte de early-booking, pentru călătoriile cu destinații exotice: Seychelles, Trinidad & Tobago, Mauritius, Maldive, Caraibe, Canare, Madagascar, Reunion, Singapore, Indonezia şi altele.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Acţiune a Poliţiei şi Registrului Auto Român, la Blaj. 11 maşini cu defecţiuni tehnice, găsite în trafic

Publicat

Poliţiştii din Blaj şi specialişti RAR Alba au depistat, miercuri, în trafic, 11 autovehicule ce prezentau diverse defecţiuni tehnice. Au dat amenzi şi au reţinut certificate de înmatriculare.

Potrivit IPJ Alba, în 21 februarie, poliţiştii Compartimentului Rutier Blaj, împreună cu specialişti din cadrul Registrului Auto Român – Alba, au organizat o acţiune ce a avut ca scop depistarea şoferilor care conduc, pe drumurile publice, autoturisme ce nu îndeplinesc condiţiile tehnice pentru circulaţia în condiţii de siguranţă.

Cu ocazia acestei acţiuni au fost depistate 11 autovehicule ce prezentau defecţiuni tehnice.

Conducătorii acestora au fost sancţionaţi contravenţional, iar complementar sancţiunii, s-a dispus retragerea certificatelor de înmatriculare pentru două autoturisme.

Alţi 9 conducători auto au fost sancționați pentru alte abateri de la normele legale privind circulaţia pe drumurile publice.

Valoarea totală a sancţiunilor aplicate a fost de 3.190 lei.

foto: arhivă

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

Compania JIDVEI din Alba a primit statutul de SUPERBRAND al României pentru performanțe excepționale în 2017

Publicat

Jidvei a primit statutul de Superbrand în cadrul celei de-a opta ediție a Galei de decernare a trofeelor pentru excelență în branding. Superbrands România a omagiat 30 de branduri cu perfomanțe excepționale în anul 2017, printre acestea aflându-se și compania din județul Alba . Cu o suprafață întinsă pe 2.500 hectare, compania Jidvei deține în județul Alba cea mai mare plantație viticolă din România și cea mai mare podgorie din Europa cu proprietar unic. Jidvei are în portofoliu cea mai longevivă marcă de vin de pe teritoriul țării – Tradițional Riesling. De asemenea, deține cea mai mare capacitate de stocare (peste 30 milioane litri) și cele mai avansate tehnologii moderne din România, fiind cel mai mare producător de vinuri cu Denumire de Origine Controlată (DOC) și oferind cea mai variată gamă de produse – vinuri liniștite, vinuri spumante, vinars și must.

Superbrands România, reprezentată pe piața locală de agenția de comunicare strategică BDR Associates, a omagiat brandurile cu perfomanțe excepționale în anul 2017, în cadrul Galei de decernare a trofeelor pentru excelență în branding

Intitulată simbolic “Brands Kingdom: 100 Years and Centuries Ahead”,  în onoarea sărbătoririi a 100 de ani de la Marea Unire, cea de-a opta ediție a galei a onorat cu trofee 30 dintre brandurile excepționale desemnate Superbrands ale României în 2017.

Compania Jidvei se numărat printre cele 30 de branduri de excepție ale României, alături de Ariston, Bonduelle, Borsec, Castrol, Catena, DHL, FAN Courier, Fashion Days, Garanti Bank, Gerovital, Head & Shoulders, Helpnet, Jidvei, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Karcher, Librăriile Humanitas, Medlife, Mega Image, Mobexpert, Nivea, Olympus, Orange, Provident, Radio Zu, Raiffeisen Bank și Visa, alături de lideri ai unor instituții precum Amcham, Artmark, Business  Review și Junior Achievement.

„Distincția de Superbrand înseamnă mai mult decât a investi în tehnologie de ultima oră și a avea unele dintre produsele de cea mai bună calitate. Un Superbrand trebuie să fie aproape de consumatorii săi, să îi înțeleagă, și să încerce să rezoneze cu valorile lor. Și acest lucru a fost mereu una dintre prioritățile cele mai importante ale Jidvei”, a spus Maria Necșulescu, Director General Adjunct Jidvei, în cadrul Galei Superbrands Romania, ediția a VIII-a.

Simbolurile Jidvei au origini medievale. Simbolul utilizat în identitatea vizuală a gamei Jidvei, Dragonul cu cap de femeie, care poartă struguri la urechi și are coadă din frunze de vita-de-vie, a fost găsit pe clopotul uneia dintre cele mai frumoase biserici fortificate din Romania, construită în secolul al XV-lea, în satul Bălcaciu din comuna Jidvei.

Castelul Bethlen-Haller, construit în anul 1560 și readus la lumina printr-un proces amplu de restaurare începând cu anul 1989, este simbolul din logo-ul Jidvei, iar Castelul Sânmiclauș, construcție unică ridicată de Miklos Bethlen între anii 1642-1716, se regăsește pe eticheta vinurilor Ana din gama Owner’s Choice.

 

Jidvei a fost mereu unul dintre producatorii români de vin de top, prima medalie de aur obtinuță la un concurs internațional fiind în 1958, la doar nouă ani de la înființare. Performanțele au continuat de-a lungul anilor, însă o transformare semnificativă are loc odată cu privatizarea companiei în anul 1999.

Etapa de dezvoltare, marcată de un amplu program de retehnologizare și modernizare, a fost susținută de cea mai mare investiție din industria vinurilor din România, respectiv un total de peste 80 de milioane de euro.

Pentru dezvoltarea companiei, investițiile au fost direcționate către replantarea viței-de-vie, plantarea unor noi suprafețe, precum și modernizarea sistemelor de susținere. De asemenea, s-a urmărit extinderea cramelor existente, construcția unora noi și, nu în ultimul rând, modernizarea și retehnologizarea echipamentelor mecanice. Tehnologia de ultimă generație și îmbunătățirea tehnicilor de vinificare au contribuit la obținerea numeroaselor premii.

În ultimii cinci ani, vinurile Jidvei au fost distinse cu peste 200 de medalii la concursuri internaționale de prestigiu: Concours Modial du Sauvignon, Decanter World Wine, Femmes et Vins du Monde, Mondial de Bruxelles, Mundus Vini, Concours Mondial du Rose, Chardonnay du Monde, Vinalies, Selections Mondiales des Vins Canada, San Francisco International Wine Competition, China Wine & Spirits Awards etc.

Jidvei este pionier în România în ceea ce privește inovația și implementarea tehnologiilor noi, deținând cea mai mare cramă gravitațională din Europa și singura din România, prima mașină de plantat cu GPS din Europa și primul sistem de vinificatie complet computerizat.

De-a lungul timpului, Jidvei a creat game alese și diverse, pentru ca orice iubitor de vin să se poată bucura de un vin de calitate, pe placul sau: vinuri seci, vinuri aromate, cupaje vinificate în alb și roze, dar și vinuri roșii. Diversitatea gamelor arată și preocuparea continuă pe care compania o are pentru inovația în materie de vin și de gusturi, portofoliul cuprinzând peste 56 de produse.

Gamele sunt grupate în vinuri cu indicatie geografica – Dealurile Transilvaniei (1958), și vinuri de origine controlata – Tradițional (1975), Clasic (2000), Castel (2002), Tezaur (2003), Grigorescu (2008) și Nec Plus Ultra (2010). În anul 2012, compania a lansat doua game de vinuri exclusiviste: Mysterium și Owner’s Choice – Ana și Maria.

De peste 60 de ani, Jidvei produce vinuri spumante după metoda tradițională – Spumant Jidvei (1974) și Mărgăritar (2003). Acestea se remarcă prin prospețime, finețe și echilibrul texturii.

În spiritul unei tradiții transilvanene vechi, Jidvei produce distilate din vin – Vinars Jidvei VSOP (2002) și Vatra VS (2015). Obținute din vinuri nobile și învechite în butoaie de lemn de Transilvania, acestea sunt renumite în rândurile iubitorilor de vinars.

În anul 2015, compania a lansat campania „Vin de casa din must de la Jidvei”, inițiativă care vine în sprijinul micilor producători și a gospodarilor care doresc să obțina acasa un vin de calitate autentic romanesc, soiurile disponibile fiind Sauvignon Blanc și Feteasca Regală cu Muscat Ottonel.

Parcursul și evoluția companiei au fost posibile datorită crezului unor oameni dedicați care au înțeles și au știut cum să păstreze cu deosebită grijă și demnitate vechea și bogată tradiție viticolă a României și a Târnavelor.

Pasiunea pentru vinuri s-a transmis din tată în fiu, vinurile Jidvei fiind o moștenire de familie, o emblemă pentru cei din zona și o mândrie națională. Acum moștenirea Jidvei se pregătește să treacă în mâinile celei de-a treia generații a familiei care deține compania. Tradiția se păstrează, vinurile Jidvei fiind recunoscute și premiate constant la concursurile internaționale de specialitate. Jidvei este cel mai bun exemplu că în România se poate face agricultură de calitate.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate