Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Poliția Română: Recomandări pentru șoferii care călătoresc cu mașina în Ungaria. Ce trebuie să știe

avatar

Publicat

politist autostradaPoliția Română a transmis un averisment pentru șoferi la ieșirea din țară, în special în cazul celor care trec granița spre Ungaria. Autoritățile amintesc că există diferențe între legislația rutieră română și cea maghiară în ceea ce privește reținerea și restituirea permisului de conducere și a certificatului de înmatriculare și imobilizarea vehiculului folosit.

Conducătorii auto pot avea surprize extrem de neplăcute și pot rămâne, chiar, fără mașini. De asemenea, sunt sancționați atât cei care conduc mașinile cât și proprietarii autovehiculelor, în același timp. Din acest motiv, polițiștii rutieri informează ce reguli trebuie respectate pe teritoriul acestui stat.

Legislația din Ungaria reglementează ca abateri rutiere grave care au drept consecință:

  1. Reţinerea la faţa locului a certificatului şi a plăcuţelor de înmatriculare, atunci când:

a) vehiculul a fost modificat fără permisiune

b) vehiculul circulă deși termenul de valabilitate al certificatului de înmatriculare sau al certificatului de înmatriculare temporar din rubrica „H” a expirat

c) vehiculul circulă deşi prezintă pericol direct pentru traficul rutier, neputând frâna din cauza defecţiunilor frânei de serviciu ori vehiculul este incontrolabil din cauza defecţiunilor mecanismului de direcţie sau nervurile benzii de rulare ale anvelopelor nu ating valoarea minimă prevăzută de lege sau anvelopele nu au fost montate în conformitate cu prevederile legale

d) există suspiciunea că plăcuţele de înmatriculare, certificatul de înmatriculare, certificatul de înmatriculare temporar, autocolantul sau eticheta de înregistrare a vehiculului a fost falsificată

e) certificatul de înmatriculare ori certificatul de înmatriculare temporar sunt deteriorate, datele înregistrate neputând fi identificate fără îndoială

f) sistemul de direcţie, rulare sau şasiul, precum şi caroseria vehiculului accidentat s-au deteriorat vizibil, iar participarea sa în trafic în aceste condiții prezintă pericol de accident

g) a circulat cu certificat şi plăcuță de înmatriculare străină, nevalabilă

h) certificatul şi placa de înmatriculare nu sunt valabile, vehiculul fiind radiat i) vehiculul a fost scos temporar din circulaţie, din oficiu, însă certificatul şi placa de înmatriculare nu au fost predate

j) a prestat servicii de transport de persoane sau servicii de taximetrie fără autorizaţie

În cazurile c) şi f) se impune interzicerea/împiedicarea circulației în continuare cu vehiculul.

Atunci când situația specificată la punctul e) vizează plăcuţele de înmatriculare, acestea vor fi reţinute la faţa locului, spre deosebire de celelalte cazuri, când se va reţine doar certificatul de înmatriculare al vehiculului.

Agentul de control emite o dovadă de ridicare cu privire la reţinerea certificatului de înmatriculare, certificatului de înmatriculare temporar sau a plăcuţelor de înmatriculare, care conţine datele de identificare ale vehiculului, numărul certificatului şi motivul reţinerii. Cu dovada primită, exceptând situaţiile prevăzute la punctele c) şi f), vehiculul se poate deplasa până la domiciliu sau sediul comercial.

În termen de 5 zile, autoritatea de control va transmite autorităţii administrative rutiere competente pe raza căreia deţinătorul vehiculului îşi are adresa de reşedinţă (sediu), certificatul de înmatriculare, certificatul de înmatriculare temporar sau plăcuţele de înmatriculare reţinute la faţa locului, precum şi un exemplar al actului de constatare. În cazul reţinerii certificatului de înmatriculare şi a plăcuței de înmatriculare emise de autorităţile străine, acestea vor fi transmise autorităţii administrative rutiere competente corespunzătoare locului de reţinere.

Autoritatea administrativă rutieră adoptă o hotărâre cu privire la retragerea vehiculului din circulaţie, în termen de 21 de zile, care  se comunică prin intermediul unui anunţ. Decizia comunicată prin intermediul anunţului se consideră comunicată în a 15-a zi de la publicare, moment în care certificatul şi plăcuţele de înmatriculare vor fi transmise gestionarului Registrului de evidenţă (Nyilvántartó), care la rândul său, în termenul de 21 de zile, le va transmite autorităţii din străinătate care le-a eliberat.

  1. Reţinerea vehiculului în caz de contravenţie rutieră:

Atenție! Legislația din Ungaria introduce conceptul de asigurare a obligaţiei pecuniare. Astfel, în cazul anumitor contravenţii, vehiculul folosit de autorul contravenţiei poate fi reținut pentru asigurarea obligaţiei pecuniare, uneori împreună certificatul şi placa de înmatriculare, atunci când se încalcă obligaţiile privind:

a)  prestările de servicii de transport (transport de marfă şi persoane) interne sau internaţionale care necesită autorizaţie specifică şi documente specifice

b)  transportul de mărfuri şi persoane pe cont propriu, care necesită documente specifice

c) prevederile sociale, timpul de conducere, pauza, întreruperea cursei şi timpul de odihnă în cadrul transportului rutier

d) utilizarea aparatului de control şi a diagramelor tahografice în domeniul transporturilor rutiere, precum şi a cardurilor necesare pentru tahografele digitale

e) transportul de mărfuri periculoase, la transportator, la vehicul şi la personalul acestuia, la expeditorul mărfii, la depozitarea temporară, la ambalator, la operatorii de încărcare, la destinatar, la numirea şi calificarea consilierului de siguranţă pentru transportul de marfă periculoasă

f)  transportul alimentelor perisabile şi animalelor vii

g)  transportul cu vehicule închiriate

h) specificaţiile tehnice, de siguranţă şi de mediu prevăzute pentru transportul rutier, specificaţiile pentru vehiculele cu masa, cu gabaritul depăşit, la fixarea încărcăturii, precum şi la transportul mărfurilor în vrac

i)  facilitarea transportului internaţional multimodal de mărfuri

j)  limitarea traficului vehiculelor utilitare grele

k) încălcarea regulilor de trafic rutier privind:

– depăşirea vitezei maxime permise

– purtarea centurii de siguranţă

– respectarea culorii semaforului destinat gestionării traficului rutier

– conducere în stare de ebrietate

– trecere la nivel cu o cale ferată

– zonele închise pentru trafic, zonele cu trafic limitat, direcţia de deplasare obligatorie

– folosirea benzii de urgenţă pe autostradă

l) operarea, utilizarea în traficul intern, de către o persoană sau o organizaţie rezidentă în Ungaria, a vehiculelor cu număr de înmatriculare străin;

m) plata taxei de drum pentru secţiunile de drum cu plată, a taxei de drum proporţională cu secţiunea parcursă

n) măsurile administrative privind interzicerea deplasării în continuarea a vehiculului

o) încălcarea prevederilor referitoare la interdicţia influenţării rezultatelor măsurătorilor efectuate în cadrul Sistemului Naţional de Cântărire pe Osie (Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer)

În cazul unui control în trafic, este posibilă imobilizarea vehiculului, cu respectarea dispoziţiilor privind interceptarea/reţinerea transporturilor de mărfuri periculoase, de produse alimentare rapid perisabile şi de animale vii, în cursul procedurii administrative sau până la plata amenzii ori până la constituirea unei garanţii pentru îndeplinirea obligaţiei pecuniare, fără a fi necesară adoptarea unei decizii speciale în acest sens.

În cazul în care în urma controlului se constată că încălcarea uneia dintre normele prevăzute la literele (c), (e) şi (h) reprezintă un risc pentru siguranţa rutieră, autoritatea competentă poate imobiliza vehiculul până la eliminarea riscului pentru siguranţă rutieră, fără a fi necesară adoptarea unei decizii speciale în acest sens.

Pe timpul imobilizării, se va reţine certificatul şi plăcuța de înmatriculare și se va desemna un loc de staţionare pentru vehicul, iar conducătorului vehiculului îi va fi înmânată o dovadă de ridicare.

În termen de 3 zile de la achitarea sau prescripţia obligaţiei pecuniare, dacă persoana autorizată nu ridică certificatul şi plăcuța de înmatriculare eliberată de o autoritate străină, atunci acestea vor fi trimise autorităţii care le-a eliberat (documentele şi plăcuţele se restituie Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor).

  1. Reţinerea permisului de conducere, atunci când:

a) conducătorul vehiculului poate fi suspectat de săvârşirea unor fapte precum periclitarea siguranţei circulaţiei, producere unui accident rutier soldat cu dizabilităţi permanente, deces, decesul a trei sau mai multe persoane ori accident în masă sau conducerea vehiculului sub influenţa substanţelor stupefiante

b) conducătorul vehiculului este sub interdicţia de a conduce un autovehicul sau autoritatea administrativă rutieră, prin decizie definitivă, i-a suspendat dreptul de a conduce un autovehicul

c) există suspiciunea că permisul de conducere este fals, a fost falsificat sau utilizat în alte moduri abuzive, suspiciunea fiind întemeiată dacă:

ca) permisul de conducere este sub urmărire

cb) potrivit registrului de evidenţă permisul de conducere nu a fost eliberat sau a fost eliberat în numele altei persoane

cc) când prezintă modificări, ştersături sau adăugări ori este deteriorat, sau dacă materialul ori suportul permisului de conducere nu este cel autentic

*** Agentul de control eliberează o dovadă de ridicare a permisului de conducere, care conţine baza juridică.

Dispoziţiile privind reţinerea la faţa locului a permisului de conducere, se vor aplica tuturor înscrisurilor oficiale,  care conferă dreptul de a conduce vehicul.

În termen de 5 zile, autoritatea de control trimite permisul de conducere reţinut la faţa locului, alături de motivarea reţinerii, autorităţii administrative rutiere competente pe raza căreia persoana supusă procedurii are domiciliul, iar în cazul în care persoana nu are domiciliu în Ungaria, autorităţii administrative rutiere competente pe raza căreia a fost săvârşită fapta.

Autoritatea administrativă rutieră va decide cu privire la dispunerea suspendării exercitării dreptului de a conduce, categoria combinată vizată de suspendare, luarea în evidenţă, revocarea permisului de conducere sau retragerea permisului de conducere eliberat de o autoritate străină, fiind și autoritatea competentă să îl restituie.

Dacă în termen de 60 de zile de la expirarea perioadei de suspendare, permisul de conducere eliberat de o autoritate străină nu este ridicat de către titular, acesta va fi  transmis, în termen de 21 de zile, autorităţii emitente.

Permisul de conducere eliberat în străinătate poate fi restituit înaintea ca perioada de suspendare să expire, în cazul în care conducătorul auto fără domiciliu sau reşedinţă în Ungaria dă o declaraţie cum că va părăsi definitiv teritoriul ţării sau dacă autoritatea l-a silit să facă acest lucru.

În astfel de cazuri, chiar dacă i-a fost restituit permisul de conducere, conducătorul auto străin nu îşi poate exercita dreptul de a conduce pe teritoriul Ungariei, cu excepţia deplasării până la punctul de trecere a frontierei.

Răspunderea obiectivă:

În 2008, în Ungaria a fost introdus conceptul de ,,răspundere obiectivă”, conform căreia pentru anumite categorii de fapte la regimul circulaţiei pe drumurile publice este sancţionat contravenţional ,,deţinătorul legal” al autovehiculului, nu proprietarul (ex. în cazul autovehiculelor în leasing, nu este sancţionat proprietarul – firma de leasing, ci societatea comercială care utilizează efectiv autovehiculul).

Răspunderea obiectivă se aplică pentru următoarele categorii de abateri rutiere:

a) Circulaţia pe drumurile publice cu depăşirea vitezei maxime admise

b) Încălcare prevederilor privind trecerea la nivel cu calea ferată

c) Nerespectarea semnalelor luminoase de dirijare a circulaţiei

d) Nerespectarea regulilor/indicatoarelor de oprire şi staţionare

e) Circulaţia pe banda de urgenţă de pe autostradă

f) Nerespectarea indicatorului de acces interzis sau circulaţia obligatorie într-un singur sens

g) Circulaţia fără drept cu încălcarea regulilor de protecţie a mediului (în zonă de mediu protejată ori în zonă de mediu cu protecţie deosebită)

Încălcarea acestor prevederi se sancționează cu amendă, care trebuie dispusă de agentul constatator în 60 de zile de la comiterea abaterii rutiere.

Exonerarea de plată a deţinătorul/utilizatorul de drept al autovehiculului este posibilă atunci când:

  • autovehiculul a ieşit ilegal din posesia acestuia (a fost furat), dacă a sesizat autorităţile competente înainte de a i se comunica sancţiunea contravenţională pentru abaterea rutieră
  • deţinătorul de drept/utilizatorul legal a încredinţat altei persoane autovehiculul, anterior comiterii abaterii rutiere sancţionate, iar persoana care a condus efectiv autovehiculul va da o declaraţie olografă din care să rezulte acest lucru sau dacă deținătorul prezintă foaia de parcurs/ordinul de deplasare din care rezultă identitatea acestei persoane, în 8 zile de la data comunicării amenzii

Observația 1: în cazul în care declaraţia olografă nu este scrisă în întregime de mână, ci doar dactilografiată/tehnoredactată computerizat şi semnată olograf, este nevoie ca 2 martori să certifice prin semnătura lor că declaraţia a fost dată de persoana care a condus efectiv maşina.

Observația 2: declaraţia, foaia de parcurs/ordinul de deplasare trebuie să conţină: numărul de înmatriculare al autovehiculului, numele, prenumele, data şi locul naşterii și domiciliul, atât ale deţinătorului legal, cât şi ale persoanei care a condus efectiv autovehiculul la data comiterii abaterii rutiere, seria permisului de conducere al persoanei care a condus autovehiculul, precum şi indicarea exactă a intervalului de timp în care autovehiculul a fost efectiv condus şi s-a aflat în posesia acestuia.

Cu toate acestea, deţinătorul legal va putea fi obligat la plata amenzii printr-o nouă decizie a organului constatator atunci când persoana care a condus autovehiculul şi a recunoscut nu achită în termenul legal sancţiunea şi nu poate fi executat silit.

Sistemul VEDA de camere inteligente:

În aprilie 2016, în Ungaria, a fost operaționalizat sistemul VEDA de camere inteligente, compus din 365 de camere fixe şi 160 de camere mobile care înregistrează automat 9 abateri rutiere dintre care 6 sunt cele din categoria răspunderii obiective (depăşirea vitezei legale, nerespectarea semnalelor luminoase – inclusiv la trecerea de cale ferată, trecere pe linie continuă, utilizare fără drept a benzii rezervate autobuzelor, conducere pe contrasens, neutilizarea centurii de siguranţă, conducere a unui autovehicul fără asigurare obligatorie civilă auto sau cu inspecţia tehnică expirată și autovehicul dat în urmărire).

Sistemul permite şi citirea numerelor de înmatriculare ale autovehiculelor (inclusiv în cazul autovehiculelor înmatriculate în statele membre UE, proprietarii acestora fiind identificaţi automat prin sistemul EUCARIS, iar sancţiunea contravenţională este expediată poştal, la adresa de domiciliu din statul de rezidenţă – inclusiv România).

Pe documentele înaintate contravenientului se găsesc toate informaţiile necesare, inclusiv date de contact (mail, telefon, fax, etc.), unde persoanele care doresc să conteste sancţiunea sau au de făcut obiecţii se pot adresa.

Pe site-ul Poliţiei Ungare există şi un video care exemplifică modul de funcţionare al acestui sistem de camere. Vezi mai multe AICI

Important! În toate cazurile de aplicare a amenzii contravenţionale prin sistemul VEDA (camere radar fixe sau mobile), persoanele interesate pot accesa pagina web a Poliţiei Ungare (www.police.hu), unde pot vizualiza şi chiar descărca fotografiile efectuate de sistemul automat radar autovehiculului în cauză, în momentul depistării cu viteză mai mare decât cea legală maximă admisă, în baza numărului de dosar (iratazonositoszam), respectiv a numărului de înmatriculare al autovehiculului. (Mai multe detalii AICI).

sursa: politiaromana.ro

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT rutier pe DN1 în dreptul localității Galda de Jos. O persoană rănită. Trafic îngreunat

avatar

Publicat

O persoană a fost rănită în urma unui accident rutier petrecut pe DN1, în dreptul localității Galda de Jos, joi, în jurul amiezii.  Trafic este îngreunat iar circulația se desfășoară alternativ pe una dintre benzi.

Potrivit IPJ Alba, în urma unui accident rutier dintre două autovehicule, întâmplat joi, în jurul orei 16: 35, pe DN1  în dreptul localității Galda de Jos, o persoană a fost rănită și posibil încarcerată.

Traficul este îngreunat iar circulația se desfășoară alternativ pe una  dintre benzi.

Știre în curs de actualizare.

Foto: arhiva alba24

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: ACCIDENT pe șoseaua de centură a muncipiului Alba Iulia. Un autoturism a ajuns în șanț

avatar

Publicat

Un accident rutier s-a petrecut joi după-amiaza, pe șoseaua de centură a municipiului Alba Iulia, la intersecția cu DJ 107 C ce duce spre Drâmbar. O mașină a ajuns în șanț, după ce a fost lovită în partea laterală de un alt autovehicul. 

Cel mai probabil accidentul s-a petrecut după ce unul dintre șoferi nu a acordat prioritate de trecere.

Potrivit IPJ Alba, în urma producerii accidentului nu au fost înregistrate victime.

Foto: Facebook – Info Trafic Jud. Alba

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF scoate la licitație mașini de lux confiscate. Pe listă, McLaren și Maserati. Licitațiile din IULIE-AUGUST

avatar

Publicat

ANAF scoate la licitație mașini intrate în proprietatea statului în urma unor confiscări sau executări silite, cu preţuri accesibile pentru toată lumea. Vânzarea este directă sau prin licitație, așa cum procedează de obicei ANAF. Autoturismele sunt vândute de Administrația Județeană a Finanțelor Publice din mai multe județe din țară.

Licitații valabile în luna iulie-august:

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj- Napoca – Direcția operativă de executare silită – Serviciul executări silite cazuri speciale regional Cluj-Napoca
  • Autoturism Maserati Quattrooforte M139 AB, an fabricație 2009 – 50.270 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0264.591670.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor – Serviciul Colectare Executare Silită PJ

  • Autoutilitară FIAT DOBLO, an fabricație 2010 – 17.959 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 30 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 29 iulie 2018. Relații la telefon 0259.433050.

  • Autoutilitară OPEL VIVARO, an fabricație 2006 – 12.975 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 10 august. Data limită pentru depunerea ofertelor este 9 august 2018. Relații la telefon 0259.433050.

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești  – Administrația Județeană a Finanțelor Publice Dâmbovița – Serviciul colectare executare silită persoane juridice

  • Autoturism BMW X1 Drive 18D, an fabricație 2014, capacitatea cilindrică 1.995 cmc, culoare negru – 97.712 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 30 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 29 iulie 2018. Relații la telefon 0245.617453.

Serviciul executări silite cazuri speciale regional Timișoara

  • Autoturism VW Passat, AA Berlina, an fabricație 2006 – 10.538 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0256.200178.

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara – Administrația pentru contribuabilii mijlocii

  • Autoturism McLaren, model MP4-12C, culoare negru, an fabricație 2011, benzină, capacitate cilindrică 3.798 cmc – 476.228 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model GLK 220 CDI 4 Matic, culoare gri, an fabricație 2012, motorină, capacitate cilindrică 2.143 cmc – 48.125 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model G Class 463, culoare gri, an fabricație 2012, motorină, capacitate cilindrică 5.461 cmc – 243.780 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model A45 AMG 4 Matic, culoare gri, an fabricație 2014, benzină, capacitate cilindrică 2.000 cmc – 83.189 lei (fără TVA)
  • Fiat Punto, culoare gri, an fabricație 2000, benzină, capacitate cilindrică 1.200 cmc – 4.019 lei (fără TVA)
  • Autoturism Mercedes Benz, model S430 4 Matic, culoare gri, an fabricație 2001, benzină, capacitate cilindrică 4.266 cmc – 20.395 lei (fără TVA)
  • Autoturism Toyota, model RAV 4, culoare gri, an fabricație 2003, motorină, capacitate cilindrică 1.995 cmc – 16.578 lei (fără TVA)
  • Autoturism Smart, model 451 Fortwo coupe, negru-gri, an fabricație 2011, benzină, capacitate cilindrică 999 cmc – 13.563 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0256.204800.

Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Craiova – AJFP Gorj – Serviciul colectare și executare silită persoane juridice

  • Autoturism Mercedes-Benz ML300, an fabricatie 2011 – 64.400 lei (fără TVA)
  • Microbuz Mercedes Benz, an fabricatie 2003 – 17.600 lei (fără TVA)
  • Autoturism Opel Astra J, an fabricatie 2010 – 23.200 lei (fără TVA)
  • Autoturism Opel Insignia, an fabricatie 2010 – 26.400 lei (fără TVA)
  • Autoturism Dacia Logan MCV, an fabricatie 2008 – 9.300 lei (fără TVA)

Licitația va avea loc în data de 25 iulie. Data limită pentru depunerea ofertelor este 24 iulie 2018. Relații la telefon 0253.219292.

Lista completă poate fi găsită AICI.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Batalionul 136 Geniu „Apulum” are un nou comandant. Ceremonial militar în Piaţa Cetăţii din Alba Iulia

avatar

Publicat

În Piața Cetății din Alba Iulia a avut loc joi ceremonia de predare-primire a comenzii și drapelului de luptă al Batalionului 136 Geniu „Apulum”. Locotenent colonel Mihai Ilie Rusu a predat comanda batalionului, locotonent colonelului Ioan Dumitru Boghițoi.  

La eveniment au participat, printre alții, prefectul județului Alba, Dănuț Emil Hălălai, președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, viceprimarul municipiului Alba Iulia, Paul Voicu și cadre militare.

„E a doua comandă la activ. Acesta este al doilea batalion pe care îl conduc. Sunt la început de drum aici în Alba Iulia și vreau să fac multe lucruri bune. Îmi propun să repar clădirea cazarmei, care arată cum arată. Bucata pe care o mai avem în custodie doresc să o reparăm. De luni ne apucăm de reparația acoperișului la clădirea din față, de lângă Piața Cetății. Licitația a fost câștigată de o firmă din Turda. Termenul este de două luni. Suma este destul de mare, miliarde, e un hectar de țiglă. Cel puțin clădirea din față va fi terminată până de 1 Decembrie”, a declarat lt. col. Ioan Boghițoi.

„Avem o solicitare din partea Cercului Militar Alba, clădirea vechiului regiment. Noi am fost de acord să le cedăm în folosință. Sperăm că dânșii vor face și din această clădire ceva impresionant. Deci vom avea și Cercul Militar în cazarma noastră”, a mai explicat lt. col. Boghițoi.

Potrivit acestuia, cazarma este în custodia Primăriei în baza unui protocol de colaborare.

Batalionul 136 Geniu „Apulum” – scurt istoric

Batalionul 136 Geniu „Apulum” este dispus în garnizoana Alba Iulia şi este continuatorul tradiţiilor de luptă ale Batalionului 136 Pontonieri, înfiinţat în perioada iunie-august 1961 şi ale Batalionului 136 Treceri ( mai 2005 – iunie 2009), fiind prima unitate de pontonieri înzestrată cu parc de pod românesc

Efectivele nucleului au fost formate din ofiţeri, subofiţeri şi soldaţi aduşi din Regimentul 72 Pontonieri Brăila şi Regimentul 2 Pontonieri Turnu Măgurele.

Unitatea a fost dispusă în garnizoana Alba Iulia în actuala cazarmă 510. Încă de la început, Batalionul 136 Pontonieri primeşte misiunea de a verifica posibilităţile de lucru cu parcul de pod românesc atât în faţa unor comisii a armatei statului polonez, cât şi în cadrul aplicaţiilor conduse de Armata a II-a şi Armata a III-a.

În perioada 10 – 16 noiembrie 1962 Batalionul 136 Pontonieri prezintă demonstrativ o aplicaţie privind modul de lucru cu parcul de pod românesc P.R. – 57 în faţa elevilor din Şcoala Superioară de Ofiţeri Sibiu şi a membrilor Comitetului unificat al Tratatului de la Varşovia.

În perioada 2 august – 18 septembrie 1963, batalionul participă cu toate efectivele şi tehnica de luptă la lichidarea urmărilor provocate de inundaţii pe cursul râului Jiu, în zona localităţii Câmpul lui Neag.

Un detaşament din cadrul Batalionului l36 Pontonieri participă în anul 1971 la executarea unor lucrări de prospecţiuni pe râul Olt, în raionul localităţii Avrig iar altul participă la executarea unor lucrări de îndiguire în raionul localităţii Turdeni, judeţul Cluj.

Batalionul 136 Pontonieri participă cu un detaşament în primăvara anului 1973, la prevenirea unor dezastre provocate de îngheţarea albiei râului Sebeş pe traseul Oaşa – Şugag, care ar fi pus în pericol Şantierul de Construcţii Hidrotehnice Sebeş.

În perioada 1970 – 1975 unitatea participă cu un detaşament la construirea drumului Transfăgărăşan–Nord, iar în anul 1978 primeşte misiunea de a executa un punct de trecere pe pod de pontoane peste râul Olt, în raionul localităţii Făgăraş.

Cu ocazia sărbătoririi zilei naţionale a României, la 1 decembrie 1991, Batalionul 136 Pontonieri primeşte denumirea onorifică de „Căpitan Anton Berindei”.

În urma inundaţiilor din anii 1963, 1970, 1981, 1996, 1999, 2002, 2005, 2006 şi 2010, Batalionul participă cu tehnică şi efective la înlăturarea urmărilor provocate de acestea iar la solicitarea organelor administraţiei locale s-au executat lucrări de refacere, consolidare şi reamenajare a unor puncte de trecere peste cursurile de apă în judeţele Alba, Caraş Severin, Cluj, Hunedoara, Timiş.

În cadrul procesului de restructurare, reorganizare şi modernizare a Armatei, în anul 1998 Batalionul 136 Pontonieri „Căpitan Anton Berindei” se transformă în Centrul 136 Instrucţie Mobilizare (Po).

În anul 2002 se transformă în Batalionul 136 Treceri, intrând în subordinea Brigăzii 4 Geniu Teritorială, iar în perioada 1 martie – 31 mai 2007 se reorganizează cu aceeaşi denumire şi se resubordonează Corpului 4 Armată Teritorial „Mareşal Constantin Prezan”(care începând cu 15.06.2008 se transformă în Divizia 4 Infanterie “Gemina”).

Începând cu 1 iulie 2009, Batalionul 136 Treceri se transformă în Batalionul 136 Geniu “Apulum”, rămânând tot în subordinea Diviziei 4 Infanterie “Gemina”.

Batalionul a pus la dispoziţie cadre militare pentru participarea la acţiunile întreprinse de armata română în cadrul „Parteneriatului pentru Pace” din Bosnia – Herţegovina, Afganistan şi Irak şi instruirea în comun cu armatele statelor din compunerea NATO. Începând din 12 iulie 2010, Batalionul 136 Geniu “Apulum” se subordonează Brigăzii 10 Geniu “Dunărea de Jos”.

 

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Salarii boierești ținute la secret de primarii din peste 30 comune din Alba. Nu le pasă de amenzile usturătoare

avatar

Publicat

Amenzi cuprinse între 5.000 de lei și 10.000 de lei riscă peste 30 de primari de comune din județul Alba. Motivul pentru care ar putea fi amendați de către Inspecția Muncii este lipsa de pe site-ul primăriilor pe care le conduc a listelor cu veniturile salariale ale angajaților. Salarii de bază care pentru primarii de comune încep de la 7.600 de lei și ajung până la 11.000 de lei, la care se pot adăuga în unele cazuri și 25% sporuri pentru implementarea proiectelor europene. Iar 11 dintre comunele vizate nu au o pagină de internet dedicată primăriei, în anul 2018.

Primarii din peste 30 de comune ale județului Alba riscă amenzi între 5.000 de lei și 10.000 de lei deoarece pe site-ul primăriei pe care o conduc nu apar listele cu veniturile salariale ale funcţionarilor.

Legea 153/2017 prevede că instituțiile și autoritățile publice sunt obligate să afișeze aceste informații de transparență a veniturilor, altfel vor putea primi amenzi între 5.000 și 10.000 de lei, iar răspunderea contravențională va aparține conducătorului entității respective. Competența privind sancționarea celor care nu respectă legea intră în atribuțiile Inspecții Muncii.

„Toate autorităţile şi instituţiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) şi (3) vor publica la sediul propriu şi pe pagina proprie de internet, în datele de 31 martie şi 30 septembrie ale fiecărui an şi vor menţine publicate, o listă a tuturor funcţiilor din autorităţile sau instituţiile publice respective ce intră în categoria personalului plătit din fonduri publice”, stabilește legea salarizării unitare.

În județul Alba, din 67 de comune, peste 30 nu au afișate într-un loc la vedere, pe site-ul primăriei, situația veniturilor salariale sau dacă le au sunt bine ascunse între hotărâri de consiliu local, fără nume și dată.

Iar 11 primării din cele vizate nu au un site web în care să afișeze informații de interes public, cu toate că există programe pe fonduri europene pentru dotarea primăriilor din mediul rural cu calculatoare și acces la internet.

Lista comunelor care nu au afișat pe pagina de internet, într-un loc la vedere, veniturile salariale ale angajaților:

Albac

Almașu Mare

Arieșeni

Avram Iancu

Blandiana

Bucerdea Grânoasă

Bucium

Câlnic

Cenade

Ceru Băcăinți

Crăciunelu de Jos

Cricău

Cut

Daia Română

Doștat

Hopârta

Horea

Jidvei

Lupșa

Lopadea Nouă

Lunca Mureșului

Mogoș

Ohaba

Pianu

Ponor

Poșaga (chiar dacă veniturile salariale sunt la vedere, lista începe de la secretarul comunei, fără a include primarul)

Râmeț

Rimetea

Roșia de Secaș

Săliștea

Săsciori

Sâncel

Sîntimbru

Sohodol

Șibot

Șugag

Unirea

Valea Lungă

Vidra

Cele 11 primării de comune din județul Alba care nu au pagină de internet activă:

Blandiana

Bucerdea Grânoasă

Cenade

Crăciunelu de Jos

Cut

Daia Română

Horea

Mogoș

Rimetea

Săliștea

Sâncel

Șugag

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate