Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

POSTURI la Primăria Alba Iulia, Centrul de Cultură „Augustin Bena” şi alte instituţii publice din judeţ. Condiţii de participare la concurs

Publicat

primaria alba iuliaÎn perioada martie-aprilie, sunt organizate concursuri în mai multe instituţii publice din judeţul Alba. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Primăria Municipiului Alba Iulia

-asistent medical (8 posturi)

Condiţii: studii postliceale absolvite în specialitatea asistenţă medicală; vechime: minimum 6 luni vechime ca asistent medical; Certificat de membru în Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; autorizaţie de liberă practică pentru exercitarea profesiunii de asistent medical în unităţile medicale autorizate.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 27 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, et. 2 din Calea Moţilor nr. 5A, Județul Alba

Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba Iulia

artist instrumentist, gradul IA – trompetă –  Serviciul Ansamblul Folcloric „Augustin Bena” al Judeţului Alba;

Condiţii: învăţământ superior de scurtă durată, de lungă durată sau studii universitare de licenţă – ciclul I; domeniul fimdamental Ştiinţe umaniste şi arte; ramura de ştiinţă Arte; domeniul de licenţă Muzică; specializarea trompetă; cunoştinţe avansate de operare PC – Internet Explorer, Word, Sibelius etc.; vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani şi 6 luni.

Concurs: 3 aprilie 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 6 aprilie 2017, ora 9.00 – proba practică; 11 aprilie 2017, ora 9.00 – proba interviu.

consultant artistic, gradul IA, studii superioare, Serviciul Ansamblul Folcloric „Augustin Bena” al Judeţului Alba;

Condiţii: învăţământ superior de scurtă durată, de lungă durată sau studii universitare de licenţă – ciclul I: domeniul fundamental Ştiinţe umaniste şi arte; ramura de ştiinţă Arte; domeniul de licenţă Muzică; cunoştinţe avansate de operare PC – Internet Explorer. Word, Sibelius etc.; vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani şi 6 luni.

Concurs: 3 aprilie 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 6 aprilie 2017, ora 12.00 – proba interviu.

îngrijitor, Compartimentul Administrativ.

Condiţii: studii gimnaziale; vechime în muncă minimum 3 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 24 martie 2017, ora 16.00

Concurs: 3 aprilie 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 6 aprilie 2017, ora 12.00 – proba interviu.

grafician, gradul I, studii superioare, Compartimentul Promovare şi Valorificare a Produselor şi Serviciilor Cultural – Artistice

Condiţii: învăţământ superior de scurtă durată, de lungă durată sau studii universitare de licenţă – ciclul I; domeniul fundamental ştiinţe umaniste şi arte; ramura de ştiinţă arte; domeniul de licenţă arte vizuale; specializarea arte plastice – grafici; cunoştinţe avansate de operare FC – Internet Explorer, Word, Sibelius etc.; vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani şi 6 luni

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 7 aprilie 2017, ora 9.00 – proba practică; 12 aprilie 2017, ora 9.00 – proba interviu.

-operator sunet, gradul I, Compartimentul Promovare şi Valorificare a Produselor şi Serviciilor Cultural – Artistice.

Condiţii: învăţământ superior de scurtă durată, de lungă durată sau studii universitare de licenţă – ciclul I; domeniul fundamental ştiinţe sociale sau ştiinţe umaniste şi arte; ramura de ştiinţă ştiinţe economice sau arte; domeniul de licenţă administrarea afacerilor, contabilitate, marketing, management, muzică; specializare obligatorie – curs de formare profesională maestru sunet; cunoştinţe avansate de operare PC – Cubase, Internet Explorer, Word, Sibelius etc.; vechime în specialitatea studiilor de minimum 6 ani şi 6 luni.

Data limită pentru depunerea dosarelor Concursul se va organiza conform calendarului următor: 27 martie 2017, ora 16.00

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 9.00 – proba scrisă; 7 aprilie 2017, ora 12.00 – proba interviu

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Centrului de Cultură „Augustin Bena” din Alba Iulia, str. Mihai Viteazul, nr. 2, Județul Alba, telefon 0258/813.076.

Colegiul Tehnic “Apulum” Alba Iulia

-administrator financiar

Condiţii: absolvenţi de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalenţă în profil economic; vechime în specialitatea studiilor de cel puţin 7 ani din care minim 2 ani în contabilitate bugetară; cunoștințe de operare PC (Windows, Microsoft Office, Internet Explorer, utilizare echipamente de calcul); cunoaștere programe specifice raportărilor contabile către Primărie / ISJ , MEN, ANAF

Data limită pentru depunerea dosarelor: 30 martie 2017, ora 15.00

Concurs: 7 aprilie 2017 ora 9.00 – proba scrisă; 11 aprilie 2017 ora 12.00: proba interviu.

Relații suplimentare se obțin la sediul Colegiului Tehnic „Apulum„ Alba lulia din str. Gh. Pop de Băseşti nr. 2. judeţul Alba, telefon 0258834102 / 0258830271.

Colegiul Naţional „David Prodan“ Cugir

-paznic

Condiţii: posesor atestat agent pază; nivelul studiilor: învăţământ obligatoriu 10 clase.

Anunţ publicat în 15 martie, termen pentru depunerea dosarelor de înscriere, 10 zile.

Concurs: 6 aprilie 2017, ora 9.00 -: proba scrisă; 7 aprilie 2017, ora 09.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la Colegiul Naţional „David Prodan“, Cugir, Judeţul Alba, telefon 0258/751306

Primăria Comunei Jidvei

-referent IA, studii medii –  Compartiment Deservire

Condiţii: studii generale; vechime în muncă minimum 15 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 28 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 5 aprilie 2017, ora 10:00: proba scrisă; 6 aprilie 2017, ora 10:00: proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Jidvei din Satul Jidvei, Județul Alba, str. Perilor nr. 15, telefon 0258/881.270

Primăria Comunei Sântimbru

-asistent social, grad profesional debutant la Compartimentul asistenţă socială din cadrul Centrului de zi pentru persoane vârstnice Dumitra (post temporar)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul asistenţei sociale; cunoştinţe de operare pe calculator (Windos, Word, Excel) – nivel mediu.

Termenul limită de depunere a dosarelor; 20 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 28 martie 2017, ora 10.00 – proba practică (testarea cunoştinţelor de operare pe calculator); 31 martie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială.

şef S.V.S.U. din cadrul Compartimentului Serviciu Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă

Condiţii: studii medii, respectiv studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat; cunoştinţe de operare pe calculator (Windos, Word, Excel) – nivel mediu; trebuie să fie apt medical şi psihologie.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 27 martie 2017, ora 15:00

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 10:00: proba practică (testarea cunoştinţelor de operare pe calculator); 10 aprilie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector, clasa I, grad profesional debutant din cadrul Compartimentului Asistenţă Socială

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul asistenţei sociale; cunoştinţe de operare calculator (Windows, Word, Excel): nivel mediu.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 3 aprilie 2017, ora 15:00

Concurs: 13 aprilie 2017, ora 10:00: proba suplimentară; 19 aprilie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Sântimbru, str. Blajului nr. 187, Județul Alba, telefon: 0258/842.101.

Primăria Comunei Doştat

-inspector, gradul III

Condiţii: studii superioare economice; vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului: 6 luni.

Anunţ publicat în 13 martie, termen pentru depunerea dosarelor, 10 zile.

Concurs: 6 aprilie 2017, ora 10.00 – proba scrisă; 7 aprilie 2017, ora 10.00 – proba interviu.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la Primăria Comunei Doştat cu sediul în comuna Doştat, nr 250, Judeţul Alba, telefon: 0258/764.690.

Primăria Comunei Poșaga

-consilier, clasa I, grad profesional asistent – Compartimentul Taxe și Impozite

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 1 an; cunoştinţe operare calculator (Word, Excel, Internet Explorer).

Anunţ publicat în 14 martie, termen pentru depunerea dosarelor de înscriere 8 zile.

Concurs: 27 martie 2017, ora 10:00: proba scrisă; 29 martie 2017, ora 10:00: proba interviu

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Comunei Poșaga, Județul Alba, din sat Poșaga de Jos, nr. 186, telefon: 0258/776.024

Primăria Comunei Bistra

-asistent medical comunitar

Condiţii: studii postliceale, absolvite cu diplomă, specializare în asistent medical generalist; membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România; vechime în muncă: fără vechime.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 29 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 6 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; 10 aprilie 2017, ora 11:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare la Comuna Bistra, cu sediul în localitatea Bistra, Calea Turzii nr. 100, Județul Alba, telefon 0258/773105

ALTE POSTURI

Clubul Municipal “Unirea” Alba Iulia

inspector gradul I la Compartiment juridic, resurse umane, achiziţii şi casierie.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramura de ştiinţă (RSI): ştiinţe economice; cunoştinţe de operare pe calculator – nivel mediu; vechime în specialitate necesară: 3 ani.

inspector gradul I la Compartiment organizare sportivă şi competiţii.

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă în domeniul (DFI): Ştiinţa Sportului şi Educaţiei Fizice; cunoştinţe de operare pe calculator – nivel mediu; vechime în specialitate necesară: 3 ani.

Termen limită de depunere a dosarelor: 22 martie 2017, ora 16:00

Concurs: 30 martie 2017, ora 10:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Precizările şi bibliografia privind concursul se găsesc afişate la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, etajul II din Calea Moţilor nr. 5A şi pe site-ul Primăriei Municipiului Alba Iulia: www.apulum.ro.

Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă Alba lulia

– paznic

Condiţii: studii medii (minimum 10 clase); vechimea în muncă nu este obligatorie; atestat pentru executarea profesiei de agent de pază şi ordine.

Termen limită de depunere a dosarelor: 21 martie 2016, ora 14:00

Concurs: 29 martie 2017, ora 9:00: proba scrisă; 30 martie 2017, ora 13:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare cu privire la concurs se obţin la telefon 0258819383, 0726304282 şi la sediul unităţii.

Primăria Municipiului Sebeş

– consilier, clasa I, grad profesional superior din cadrul Compartimentului Proiecte cu Finanţare Internă şi Internaţională – Direcţia Tehnică – Aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; experienţă într-o poziţie de coordonator de proiect cu finanţare internaţională – minimum 1 an; curs de specializare sau perfecţionare autorizat – manager de proiect; cunoaşterea limbii engleze – nivel avansat (scris, citit, vorbit).

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 23 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 3 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

inspector clasa I, grad profesional superior din cadrul Biroului Colectare Creanţe Bugetare – Direcţia Venituri – Aparatul de specialitate al primarului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul științe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 23 martie 2017, ora 14:00

Concurs: 4 aprilie 2017, ora 11:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Municipiului Sebeș, din str. Piața Primăriei nr.1, Judeţul Alba, telefon 0258/731.004, interior 133.

Direcţia de Sănătate Publică Alba

– director executiv adjunct (concurs organizat de ANFP)

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializarea medicină; să deţină gradul de medic specialist sau medic primar într-una din specialităţile: sănătate publică, epidemiologie, igienă şi medicina muncii; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani.

Anunţ publicat în 1 martie. Dosarele de înscriere se depun la sediul ANFP Bucureşti, în termen de 20 de zile.

Concurs: 6 aprilie 2017, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Detalii privind condiţiile specifice şi bibliografia de concurs sunt disponibile accesând pagina oficială. Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Sănătate Publică Alba, din Alba-Iulia, bd. Revoluției 1989, nr. 23, telefon 0258/835.243.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

Când pot fi scoşi banii de la Pilonul II de pensii private

Publicat

Un act normativ recent al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) va introduce, din 2018, regulile de retragere a banilor pentru încă o categorie de persoane: cei care se pensionează pentru limită de vârstă și au un activ la Pilonul II.

Ca regulă generală, nu se pot retrage banii din fondurile de pensii private (Pilonul II de pensii). Există însă și situații excepționale, iar două dintre ele sunt deja reglementate pe larg încă din 2015: e vorba de cei care beneficiază de pensie de invaliditate și de cei care decedează înainte să depună o cerere pentru obținerea unei pensii private, caz în care banii, desigur, revin moștenitorilor.

Dacă nu există suficienți bani la Pilonul II de pensii private, fiecare beneficiar care se pensionează va putea să ceară să i se dea banii din cont, toți deodată sau în rate, dar care nu se vor întinde pe mai mult de cinci ani.

Noul act normative publicat în Monitorul Oficial reglementează situația celor care se pensionează pentru limită de vârstă și nu au suficienți bani în cont pentru a primi pensia privată, alături de cea de la stat. Norma ASF nr. 27/2017 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat a fost publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 13 decembrie 2017 și se va aplica de la 1 aprilie 2018.

„Participantul care beneficiază de pensie pentru limită de vârstă, în condițiile Legii pensiilor publice, respectiv de o categorie similară de pensie stabilită în baza legilor care reglementează acordarea pensiei în cazul unor categorii profesionale, după caz, are dreptul să primească contravaloarea activului personal net, ca plată unică sau plăți eșalonate, la cerere”, scrie în norma ASF.

surse: avocatnet.ro, digi24.ro

Citește mai departe
Publicitate

BLAJ

Sala polivalentă de la Blaj. Parteneriat cu CJ Alba pentru investiţia de 2 milioane de euro. Când va fi gata

Publicat

Primăria Blaj pregăteşte terenul pentru construirea sălii polivalente ce ar putea deservi tot judeţul Alba. În acest sens, propune încheierea unui parteneriat cu CJ Alba, pentru derularea investiţiei şi împărţirea cheltuielilor şi preluarea în cote egale a terenului respectiv.

Primăria a identificat un teren de 17.118 mp, într-o zonă apropiată centrului municipiului, pentru construirea sălii de sport polivalente. A fost finalizat concursul de soluţii de arhitectură, iar acum este în faza de proiectare.

Sala va avea un total de 11.000 mp și 2.000 de locuri, investiţia urmând să fie finalizată în 2019.

“Prin adresa nr. 26070/31 octombrie 2017, înregistrată la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 20184/31 octombrie 2017, Consiliul Local al municipiului Blaj solicită realizarea unui parteneriat, în cote părți egale, între Județul Alba prin Consiliul Județean Alba și municipiul Blaj prin Consiliul Local al municipiului Blaj pentru construirea la Blaj a Sălii de sport polivalentă a Județului Alba.

În acest sens Consiliul Local al municipiului Blaj a identificat bunul imobil-teren situat administrativ în municipiul Blaj, înscris în CF nr. 76992 Blaj și CF nr. 77085 Blaj, în suprafaţă totală de 17.118 mp, teren adecvat construirii unei săli polivalente în condițiile și la standardele naționale și internaționale impuse unui asemenea obiectiv sportive

imobilul – teren, unde urmează să se construiască sala polivalentă, conform legislației în vigoare, trebuie să fie în proprietatea celor două unități administrativ teritoriale, în părți egale.

În consecință se impune însușirea cereri adresate Consiliului local al municipiului Blaj, pentru transmiterea cotei de ½ părți asupra unui bun imobil – teren situat administrativ în municipiul Blaj, din domeniul public al municipiului Blaj și din administrarea Consiliului local al municipiului Blaj , în domeniul public al Județului Alba și în administrarea Consiliului Județean Alba, în vederea realizării în comun a obiectivului „Sală de sport polivalentă a Județului Alba în municipiul Blaj”, se arată în documentaţia proiectului ce va fi supus votului consilierilor judeţeni în 14 decembrie.

În adresa primăriei către CJ Alba se arată că Blajul şi judeţul Alba au jucat, în ultimii patru ani, un rol primordial în voleiul feminin românesc.

“Volei Alba Blaj este prima echipă din Transilvania, în istoria voleiului românesc feminin, care a cucerit titlul de Campioană a României şi Cupa României. De trei sezoane, Blajul şi judeţul Alba reprezintă România în cea mai prestigioasă competiţie europeană de volei feminin – Liga Campionilor”, potrivit sursei citate.

Administraţia locală mai arată că, în lipsa unei săli adecvate, cu 2000 de locuri del puţin, echipele de volei, baschet şi handbal nu se pot bucura de un număr important de spectatori la meciurile disputate în judeţ, iar în cupele europene trebuie găsite săli în Sibiu, Cluj sau Mureş.

Având în vedere că, “la Alba Iulia nu există o intenţie avansată în ceea ce priveşte construirea unei săli de sport polivalente a judeţului Alba, municipiul Blaj are în intenţie să demareze procedurile pentru construirea unei săli de sport cu aproximativ 2000 de locuri în folosul întregului sport din judeţul Alba”, mai scrie în adresă.

Echipele naţionale de volei ale României îşi vor disputa toate meciurile la sala din Blaj, după finalizarea acesteia.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Răsărit de soare în Munţii Şureanu. Imagini superbe de iarnă

Publicat

Imagini superbe din Munţii Şureanu, în decembrie. Răsăritul de soare contrastează albul zăpezii cu nuanţe vii de roşu, portocaliu şi galben.

Natura este parcă mai frumoasă, aproape de cer, în munţi. Poţi vedea până departe, de pe pârtiile din Şureanu, când este senin. Iar aerul curat îţi dă bună dispoziţie şi zăpada proaspătă din acest an te invită să-ţi pui forţele în mişcare, pe schiuri.

E doar un crâmpei din peisajul spectaculos din Munţii Şureanu, în această perioadă.

Imaginile au fost făcute publice miercuri, pe reţeaua de socializare, de către Domeniul Schiabil Şureanu.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Rolul temelor pentru acasă ale elevilor. Primele concluzii, după consultarea publică organizată de minister

Publicat

Temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării, a fost concluzia generală în urma consultării publice din perioada 7-20 noiembrie, organizată de Ministerul Educației Naționale și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei. Totuşi, sunt şi unele aspecte ce ar trebui îmbunătăţite.

La consultare au participat, completând integral un chestionar on-line, 70.952 de actori din învățământul preuniversitar, dintre care 27.383 părinți (84% – mame), 32.786 de elevi și 10.783 de cadre didactice din toate județele țări. În urma analizei răspunsurilor primite, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei a elaborat un raport care include rezultatele și concluziile acestei consultări publice.

Conform studiului, temele pentru acasă sunt considerate utile și necesare pentru îmbunătățirea învățării de cei mai mulți dintre respondenți.

Cu toate acestea, se constată o preponderență a temelor repetitive, monotone și dificile, care întăresc ceea ce s-a predat la clasă. Profesorii se centrează pe explicarea sarcinilor și pe feedback-ul frontal, în timp ce elevii și părinții își doresc teme diferențiate, provocatoare, pe care să le rezolve creativ și eventual în echipă. Mai mult de jumătate dintre profesori declară că nu dau teme pentru vacanță.

Pe de altă parte, 75-80% dintre elevii şi părinții care au completat chestionarele consideră că temele sunt adesea prea obositoare și prea multe și că acestea consumă o mare parte din timpul liber. Un alt efect negativ face referire la faptul că temele pentru acasă conduc la neliniște, îngrijorare sau stres. Această afirmație este susținută cu prioritate de către părinți (70,7%) şi de către elevi (67,8%), în ponderi mai ample la liceu şi la gimnaziu, unde şi complexitatea temelor este mai mare. În același timp, aproape 80% dintre părinți afirmă că elevii au nevoie de sprijin în rezolvarea temelor.

În privința adoptării unui act normativ care să reglementeze rolul temelor pentru acasă și timpul necesar efectuării acestora, opiniile cadrelor didactice sunt polarizate: o parte consideră că temele pentru acasă trebuie să beneficieze de o reglementare juridică pentru o raportare la un cadru comun, evitându-se astfel excesele legate de volumul temelor, gradul de dificultate, timpul necesar efectuării acestora etc.

La polul opus se situează opinia potrivit căreia această chestiune trebuie să fie și poate fi gestionată de către profesioniști (cadrele didactice), în funcție de particularitățile fiecărei clase, reglementarea acestei problematici fiind văzută drept o constrângere a libertății de acțiune a profesorilor.

Fetele şi băieții se raportează la teme în mod diferit. La nivel general, ponderea elevilor care susțin efectele pozitive ale temelor este mai mare în rândul fetelor, comparativ cu băieții.

Recomandările respondenților susțin acordarea unei atenții speciale nu doar tehnicilor de învățare independentă, care contribuie la formarea unor deprinderi de rezolvare independentă a unor sarcini, transferabile în efectuarea temelor pentru acasă, ci și tehnicilor de lucru în echipă, care contribuie la exersarea competențelor de comunicare, negociere, management al timpului etc., competențe transferabile în realizarea unor teme de grup.

Alte propuneri vizează nevoia de stabilire a unor teme pentru acasă cu caracter interdisciplinar sau transdisciplinar, alternarea temelor clasice, tradiționale, cu cele cu caracter practic-aplicativ, legate de viața reală (proiecte, machete), diferențierea între teme zilnice și teme cu termen mai lung de realizare (săptămânal, bilunar, lunar, semestrial) pentru formarea/dezvoltarea abilităților și competențelor elevilor legate de managementul timpului, a responsabilității etc.

De asemenea, apar recomandări privind utilizarea unor instrumente pentru monitorizarea temelor zilnice și săptămânale la nivelul clasei, care să sprijine cadrele didactice în stabilirea realistă a temelor (ex. caietul/jurnalul/graficul clasei, disponibil/accesibil pentru toți profesorii care predau la clasa respectivă).

Reamintim că demersul consultativ al MEN și al ISE are ca obiective corectarea unor disfuncționalități semnalate și identificarea unor noi abordări în ceea ce privește rolul temelor în procesul de învățare. Studiul integral și sinteza de cercetare sunt disponibile pe site-ul Institutului de Științe ale Educației: http://www.ise.ro/temele-pentru-acasa-raport-de-consultare-nationala.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Camera Deputaţilor a adoptat Split TVA. Care sunt prevederile din lege

Publicat

Legea de aprobare a OUG privind split TVA a fost aprobată miercuri de Camera Deputaţilor, cu 163 de voturi ”pentru” și 95 ”împotrivă”.

Potrivit noilor reglementări adoptate la articolul 2, „au obligația să deschidă și să utilizeze cel puțin un cont de TVA persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea și plata TVA, și instituțiile publice înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul fiscal, pentru încasarea TVA, care se află în cel puțin una din următoarele situații:

a) la 31 decembrie 2017 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei pentru restul contribuabililor, dacă aceste obligații nu sunt achitate până la 31 ianuarie 2018;

b) începând cu 1 ianuarie 2018 înregistrează obligații fiscale restante reprezentând TVA mai vechi de 60 de zile de la scadență, cu excepția celor pentru care s-a obținut eșalonarea la plată, în cuantum mai mare de: 15.000 lei în cazul contribuabililor mari, 10.000 de lei în cazul contribuabililor mijlocii, 5.000 de lei — restul contribuabililor;

c) se află sub incidența legislației naționale privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență”.

De asmenea, persoanele publice și persoanele impozabile care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA au fost scoase din rândul celor care au obligația să plătească contravaloarea TVA aferente achizițiilor de bunuri și servicii în cont separat al furnizorului aflat în sistem split TVA.

sursa: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate