Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Pregătiri de NUNTĂ: Idei, prețuri și sfaturi pentru una dintre cele mai importante zile din viața unui cuplu

Publicat

Nunta este fără îndoială una din cele mai importante zile din viața unui cuplu. Atunci când încep să planifice marele eveniment, mirii pot fi „luați de val” și, în cele mai multe situații, din cauza emoțiilor și a stresului, uită care este cu adevărat semnificația momentului.

De aceea, este foarte important să aveți totul stabilit cu ceva vreme înainte pentru ca și voi să vă puteți bucura de ceea ce înseamnă legarea destinelor, „până la adânci bătrâneți”.

Nunțile nu mai sunt demult ceea ce au fost odată, când socăcițele din sat găteau din zori și socru mare făcea țuica și vinul cu un an înainte. Nici „darul” de nuntă nu mai este ca în urmă cu 20 de ani, deci nu vă așteptați ca după eveniment să aveți bani pentru un apartament. Este posibil  să obțineți un câștig foarte mare dacă nu vă prea interesează să vă „răsfățați” invitații și să le oferiți lucruri de calitate, însă nimeni nu își dorește o nuntă de la care nuntașii să plece flămânzi, băutura să rămână pe mese sau pozele să fie făcute cu telefoane mobile.

Mâncarea, băutura și muzica sunt cele mai importante aspecte la care trebuie să te gândești atunci când începi să își plănuiești nunta. Rochia, costumul, florile și verighete sunt detalii care contează doar pentru tine și nimeni no să le mai țină minte după terminarea nunții. Invitații vor „taxa” însă cele trei aspecte și distracția de la petrecere.

17972002_1786154055046665_8417377535770514762_oPrimul pas care trebuie să îl faceți după cererea în căsătorie este să vă găsiți o sală. Luați în calcul numărul de invitați pe care îl aveți și aşteptările celor care vor veni la nunta voastră.

Încercați să alegeți o sală în care lumea să se simtă confortabil, să nu pară nici goală, însă nici foarte înghesuită.

Majoritatea aleg sala de nuntă în funcție de prețul meniului, care oricum se schimbă la cel puțini doi ani. Diferențele între prețurile meniurilor la sălile de nunți din Alba nu sunt însă foarte diferite, cu câteva excepții. Majoritatea meniurilor pornesc de la 35-40 de euro de persoană (la sălile de la Mercur, Alba Mall, Hanu dintre Sălcii etc) și ajung și la plus-minus 50 de euro – de exemplu la Domeniile Martinuzzi, tarif în care sunt incluse patru feluri de mâncare (aperitv, gustare caldă, ciorbă și felul principal), cafea, apă, suc și bere.

Avansul pe care trebuie să îi dați în momentul în care semnați contractul cu reprezentanții sălii de nunți este de aproximativ 1.000 de euro, bani care se pot da în tranșe și care se vor scădea la final din suma totală pe care o veți avea de plătit.

17973909_1786153905046680_4543491055209468152_oTot la capitolul mâncare intră și prăjitura. Cantitatea pe care o comandați va fi stabilită în funcție de numărul de persoane și se calculează, atât la candy bar cât și la prăjitura de pe masă, 100 de grame de persoană. Prețurile sunt diferite de la un laborator la altul și sunt cuprinse între 35 și 65 de lei / kg de prăjitură și 45-80 lei / kg de tort. Dacă vreți și celebrele „macarons”, acestea costă între 80 și 110 lei / kg, în funcție de cofetăria sau laboratorul ales.

După ce ați stabilit sala dorită, urmează să vorbiți cu cei care vor întreține atmosfera toată noaptea, DJ sau formație, după caz. Și acest lucru trebuie făcut cu cel puțin un an înainte, dacă vă doriți pe cineva anume. Prețurile cerute de DJ sunt aproximativ aceleași, între 400 și 600 de euro. Pentru o formație de muzică ușoară de exemplu, prețul este de aproximativ 1.500-2.000 de euro, iar dacă vin și cu solist de muzică populară se mai plusează cu 1.000 de euro.

Atunci când vă decideți pentru o formație trebuie să vă gândiți neapărat la numărul de invitați, având în vedere costurile care implică un astfel de program. De asemenea, luați în calcul și meniurile pe care trebuie să le plătiți pentru membrii formației.

19897589_1435820979813404_1238875201_oȘi aici trebuie plătit un avans, ca să aveţi garantată prezența lor la eveniment. Sumele plătite sunt în cele mai multe cazuri 10% din costul total, astfel avansul la un DJ este de aproximativ 50 de euro, iar pentru formație între 150 de euro și 300 euro, poate și mai mult.

În cazul în care ați ales pentru muzică un DJ și vi se pare prea puțin, atunci puteți opta pentru un program artistic. De exemplu, puteți alege programul de dans al trupei coordonate de Flaviu Mârza și Alexandra Oargă, care combină un număr de dans popular și unul țigănesc. Momentul lor cu siguranță va fi pe placul tuturor invitaților.

Tot la capitolul „întreținerea atmosferei” intră și vornicul, pentru cei care îl doresc. Dacă vreți un om care să păstreze tradiția și care să vă coordoneze „alaiul”, dar care să nu se implice foarte mult în organizarea de la sală atunci puteți alege un vornic cu experiență. Pentru serviciile acestuia veţi avea de plătit aproximativ 500 de lei.

19598505_1244134462381593_344294116240888102_nDacă totuși vreți un om care să facă spectacol și în timpul nunții, aveți nevoie de un om tânăr și lipsit de inhibiții. Două opțiuni locale ar fi Flaviu Mârza și Rareș Buglea.

După ce ați rezolvat aceste capitole, urmează fotografiile și filmarea.

Aici aveți de unde alege, cel puțin în Alba Iulia. Totul depinde de pretențiile voastre. Dacă nu sunteți foarte interesați de acest aspect puteți opta pentru un pachet foto-video de aproximativ 550 de euro, însă dacă vă doriți poze de revistă, atunci și prețurile sunt mai mari. Un pachet minim al unui fotograf bun este de aproximativ 600 de euro (doar pozele pe stick). Dacă vreți albume și o ședință înainte și după nuntă atunci prețul sare de 1.000 de euro. Aceeași situație este și pentru video, unde un pachet minim este tot cam 600 de euro, iar dacă vreți filmare cu drona și macara, atunci ajungeți la aproximativ 900-1.000 de euro.

Atât pachetul foto, cât și video trebuie stabilite cu un an înainte, iar avansurile sunt de aproximativ 100 de euro.

Câteva sugestii pentru servicii foto: Romulus Oprișcan, Belle Photo, Daniel Niță, Sorin Sabău.

Idei pentru video: Călin Magda, Claudiu Miclăuș , Zoltan Lorincz

altea flowers

Altea Flowers

De decorul sălii și de buchetele de flori se vor ocupa profesioniștii. Florile pot fi extrem de scumpe dacă nu faceți alegerea corectă. Prețurile pentru aranjamentele pe mese, buchetele și alte accesorii sunt cuprinse între 2.000 de lei și 3.500 de lei. Evident că acestea pot fi mult mai scumpe dacă alegeți flori rare, care nu sunt de sezon.

Sala, muzica, fotografiile și video trebuie rezolvate cu cel puțin cu un an înainte de nuntă dacă vă doriți anumite persoane pentru aceste servicii și dacă nu vreți un stres în plus.

Ce rezolvi în anul nunții?

Tot ce mai este de organizat pentru nuntă se face în acel an, asta dacă nu ai nunta în luna februarie și nu îți permite timpul. Acesta este anul în care mirii se gândesc şi la ei. Rochie, verighete, costum, papuci și nu în ultimul rând, biserica.

 

13962778_1222903347744034_2923811446244430047_oPrețurile sunt extrem de variate. De exemplu, poți găsi o pereche de verighete cu 1.600 de lei sau cu 3.600 de lei, depinde de model și de bijuterie. În general, gramul de aur pentru acestea este de 200 de lei, deci prețul diferă și de greutate și model.

Rochia din ziua nunții nu ar trebui să fie o problemă foarte mare. Ideea este să fie un model care să o avantajeze pe mireasă, dar și confortabilă pentru o noapte lungă de dans. Modele sunt pentru toate formele și gusturile, iar prețurile la fel.

Dacă vrei neapărat o rochie nouă atunci pregătește-te să scoți din buzunar peste 1.000 de euro. „Mafia” nunților este una atât de profitabilă încât toată lumea va încerca să îți vândă mai mult decât ai nevoie cu aceeași replică: „Nu te uita la bani, doar o dată în viață ești mireasă”.

Dacă pleci cu acest gând, vei da minim 4.500 de lei pe o rochie, 500 de lei pe papuci, 200 de lei pe cercei, 600 de lei pe voal, 150 de lei pe accesoriu păr etc.

Există totuși alternative. Ai toate șansele să găsești rochia visată pe site-urile de vânzări online. O rochie second-hand care, în urmă cu un an, a costat 5.000 de lei, o poți cumpăra cu 2.500 de lei, poate chiar mai puțin, cu tot cu voal. Trebuie doar să ai răbdare și să cauți pentru există zeci de mii de modele care așteaptă să fie purtate din nou.

Papucii sunt cei mai importanți pentru că trebuie să fie comozi. Dacă alegi o pereche de pantofi de mireasă vei plăti în jur de 300 -500 de lei. Poți alege însă să ieși din tipare, cu o pereche de papuci pe care să îi mai poți purta şi cu alte ocazii. Dacă tot plătești câteva sute de lei măcar să te poți bucura de ei. Poți alege modele în nuanțe de roz pudră, argintiu, crem sau alte culori dar pe care le poți combina ușor cu altă ținută.

Costumul mirelui este la fel de important ca și rochia. Și aici prețurile sunt variate, în funcție de magazin și sunt cuprinse între 800 și 1.500 de lei. Dacă alegi costumul dintr-un magazin specializat în „nunți” atunci poate costa și 2.500 de lei.

Mai importantă decât costumul este cămașa, care trebuie să fie neapărat dintr-un material foarte bun. În jur de 150 lei costă o cămașă albă simplă, iar dacă alegi una foarte elegantă și de calitate, ajungi la 300 de lei. Pantofii mirelui trebuie să fi și ei comozi. În funcție de buget, prețurile variază între 200 și 450 de lei.

NU UITA de programări. Deși pare destul de ciudat, programările pentru păr, manichiură și machiaj se fac cu câteva luni bune înainte. Bugetul pentru acestea trebuie să fie destul de mare, pentru că doar cuvântul mireasă dublează prețul. De exemplu, o manichiură costă aproximativ 70-85 de lei (cu gel), machiajul în jur de 150-200 de lei, iar părul între 200 și 350 de lei.

a8f3112cbff1770b44f675b28601d096--fall-engagement-pics-engagement-picturesÎnainte cu 2 luni de nuntă trebuie să va gândiți și la invitații, pe care să le dați din timp. Puteți alege să le comandați direct de pe internet, unde găsiți sute de modele la diferite prețuri (între 1 și 10 lei) sau să le realizați chiar voi, cu poză sau cum vă dictează imaginația. Dacă alegeți a doua variantă, aveți mare grijă la ce tipografie mergeți, pentru că nu vă doriți ca invitațiile să arate ca și scoase la imprimantă. Pentru 100 de invitații tip carte poștală veți plăti în jur de 80 de lei.

În săptămâna nunții veți stabili cu bucătarul sau șeful de sală meniul din care se vor înfrupta invitații. Odată stabilit, acesta trebuie scris pentru ca nuntașii să știe ce vor mânca. Tipăritul pentru 25 de meniuri de exemplu costă aproximativ 120 de lei.

Să nu uitați de pachetele pentru invitați! Bugetul pentru pachețel este diferit în funcție de alegerea fiecăruia. Puteți opta pentru sticluțe de țuică, vin, sau coniac. Nu uitați de dulcele pe care orice nuntaș îl caută dimineața, după o noapte de petrecere.

 

20132661_1531532360201692_2040514924_oBISERICA

Trebuie să vorbiți din timp cu preotul care va oficializa slujba de căsătorie. În general, în vinerea nunții, mirii merg la spovedit pentru a intra curați sufletește în aventura care îi așteaptă. În ziua nunții, veți avea nevoie de certificatul de căsătorie de la starea civilă, certificatul nașilor eliberat de biserica ortodoxă, verighetele și cele două lumânări pe care le vor cumpăra nașii.

ALTE DETALII:

Nunțile pot fi organizate în fel și chip, fiecare după buget și după gust. După cum spuneam, mâncarea, băutura și muzica sunt cele mai importante, dar există și mici detalii care vor face din nunta ta o petrecere de neuitat.

Cocktail Bar la nuntă

Deși prețul pentru un astfel de răsfăț va depăși așteptările, merită tot efortul. Băutura pentru un bar cu șase cocktail-uri de exemplu va costa în jur de 4.000-5.000 de lei. Și barmanii trebuie plătiți pentru eforul de pus o noapte întreagă, iar prețul pentru un astfel de serviciu este de aproximativ 1 euro – 2 euro de persoană.

Photo-Booth:

20170701_214038_595Dacă vreți ca invitații să se distreze și în același timp să aibă o amintire frumoasă de la nuntă, puteți opta pentru închirierea unei cabine foto. Prețul diferă și aici, în funcție de orele contractate și sunt cuprinse între 200 de euro pentru 3 ore și aproximativ 300 de euro pentru 5 ore. Toți cei care se vor fotografia vor primi câte o poză pe loc, iar asta te scutește de veșnica întrebare: „Când primim pozele?”

Poți opta de asemenea pentru un „colț foto” cu diferite măști, mesaje, peruci, însă atunci riști ca fotograful să piardă momentele esențiale de pe ringul de dans și să fie blocat cu fotografii pentru invitați.

 

19885924_1505251879496795_5638948_oGheață carbonică, jocuri de lumini, artificii etc. Aceste mici amănunte nu mai sunt în vogă de câțiva ani. Poți alege pentru dansul mirilor Tunul de confeti, baloane sau orice altceva, dacă vrei neapărat să marchezi acest moment.

Câteva sfaturi:

Încercați să faceți cununia civilă cu ceva timp înainte de petrecerea de nuntă. Asta vă va scuti de trezitul la șase dimineața, statul „la coadă la primărie”. VEZI: Programul Serviciului de Stare Civilă și documentele necesare căsătoriei

Nu încercați să mulțumiți pe toată lumea, pentru că este imposibil.

Bucurați-vă de noaptea voastră!

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Fotograf Nunta

    luni, 12.02.2018 la 20:24

    Un articol foarte bun !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

ACTUALITATE

O nouă bancă de stat în România. Senatul a aprobat înfiinţarea BDR, cu capital de 1 miliard de lei

Publicat

Înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Băncii de Dezvoltare a României a fost adoptată, miercuri, de Senat. Iniţiativa aparţine parlamentarilor PSD şi ALDE.

Propunerea legislativă a trecut de Senat cu 66 de voturi „pentru”, 2 abţineri şi 18 „împotrivă”. Va intra în dezbaterea Camerei Deputaţilor, cu rol decizional în acest caz.

Iniţiat încă din noiembrie 2015, proiectul de înfiinţare a Băncii de Dezvoltare este semnat de 184 de senatori şi deputaţi PSD şi ALDE, iar primul semnatar este Liviu Dragnea.

Caracterul de urgență al înființării noii bănci, în opinia inițiatorilor, este dat de existența unui „risc major al pierderii unor finanțări nerambursabile cauzate de lipsa cofinanțării”.

Impactul financiar asupra bugetului de stat constă în asigurarea capitalului de stat inițial în cuantum de 1 miliard de lei, se arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Banca va avea sediul central la Bucureşti. La ora actuală, statul este acţionar majoritar doar la CEC Bank şi la Eximbank.

Pe fondul unei lipse acute de finanţare extra-bugetară, se impune necesitatea înfiinţării unei instituţii a cărei activitate să constea în realizarea deopotrivă pentru persoane fizice şi juridice legal constituite de finanţări, cofinanţări, refinanţări, garantări sau alte operaţiuni bancare, asigurări şi reasigurări destinate să asigure dezvoltarea infrastructurii, dezvoltarea autorităţilor de interes public, dezvoltarea regională, susţinerea activităţilor de cercetare-dezvoltare, protecţia mediului înconjurător şi susţinerea şi dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii în concordanţă cu politica asumată prin programul de guvernare„, mai spun inițiatorii legii.

Proiectul de lege prevede că se înfiinţează Banca de Dezvoltare a României (BDR – SA), ca entitate juridică autonomă şi independentă capabilă să încheie orice tip de contracte în scopul îndeplinirii atribuţiilor sale, poate participa la achiziţii publice şi poate deţine sau înstrăina orice bunuri în acord cu obiectul sau de activitate.

„Obiectivul Băncii este de a sprijini antreprenoriatul şi dezvoltarea socio-economică a României prin promovarea investiţiilor şi asigurarea finanţării, prin derularea de servicii financiare şi de consultanţă, şi prin emiterea de titluri de valoare şi strângerea de fonduri sau de capital în scopul susţinerii acestor servicii. În desfăşurarea activităţilor sale, Banca acordă o atenţie deosebită nevoilor IMM, prin măsurile de Ajutor de Stat (…) şi marilor proiecte de infrastructură”, se arată în proiect.

De asemenea, BDR „va putea acorda împrumuturi directe cu condiţia să nu excludă finanţarea viabilă din partea băncilor comerciale, a investitorilor privaţi şi a altor intermediari financiari privaţi şi va putea să ofere finanţare în condiţiile pieţei şi să obţină rentabilitate echivalentă cu cea obţinută pe piaţă pe repere comparabile, cu condiţia ca, în desfăşurarea unei astfel de activităţi nesusţinute prin ajutor de stat, să nu concureze cu furnizorii comerciali, ci să remedieze deficitul sau eşecurile infrastructurii financiare”, se arată în textul actului normativ adoptat de Senat.

Instituţia ar urma să fie condusă de un consiliu de administraţie format din 7 membri: preşedinte şi patru directori, persoane cu înaltă competenţă în sectorul economic, financiar şi bancar, numiţi de ministrul Finanţelor Publice, doi directori independenţi din sectorul non-guvernamental, numiţi de Ministrul Finanţelor Publice, la recomandarea Consiliului de Dezvoltare Economică şi Socială şi care nu fac parte din acesta.

Potrivit actului normativ, calitatea de preşedinte sau director al BDR este incompatibilă cu calitatea de parlamentar, funcţionar public, director sau funcţionar în cadrul altei instituţii de creditare. În plenul Senatului a fost adoptat amendamentul senatorului USR Nicoleta Ramona Dinu, care prevedea că şi calitatea de membru al vreunui partid politic e incompatibilă cu calitatea de preşedinte sau director al BDR, amendament respins iniţial de Comisia de buget.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Peste 51 de milioane de lei, înregistrați GREȘIT la administrațiile din Alba. Contabili depășiți de situație

Publicat

Situații de înregistrare eronată sau chiar neînregistrarea în evidența contabilă a unor bunuri sau valori din domeniul public sau privat al unităților administrativ-teritoriale, în sumă de peste 51 de milioane de lei, majoritatea în comune, unde serviciile de contabilitate sunt uneori depășite de situație. Acesta este tabloul desprins din raportul Curții de Conturi, care a analizat modul în care o parte dintre administrațiile publice din Alba au gestionat banii publici. Un tablou cu milioane de lei contabilizați greșit, cu mijloace fixe neînscrise în contabilitate și cu prejudicii la bugetele locale. 

Ca urmare a misiunilor de audit, ”au fost identificate multiple și grave abateri de la disciplina financiară în utilizarea banului public, generatoare de prejudicii în cazul: unităților administrative din Cugir, Câmpeni, Teiuș, Zlatna și UATC: Vințu de jos, Poșaga, Bistra, Livezile, Săsciori, Sălciua, Săliștea, Șibot și Râmeț” se precizeză în raport.

Deficiențe în ceea ce privește organizarea și efectuarea operațiunii de inventariere a patrimoniului entităților auditate, în sumă de aproape 3 milioane de lei. În speță, este vorba despre următoarele situații:

– nu au fost inventariate toate elementele patrimoniale, de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii ale fiecărei entităţi, abatere identificată la Teiuș și la următoarele unități teritorial – administrative: Bistra, Cergău, Lopadea Nouă, Lupșa, Mogoș, Poiana Vadului, Poșaga, Râmeț, Șibot, Șpring, Vadu Moților și Vințu de Jos, la Căminul pentru Persoane Vârstnice Alba Iulia, ordonator terțiar de credite subordonat municpiului Alba Iulia, la Spitalul de Boli Cronice Câmpeni, ordonator terțiar de credite subordonat orașului Câmpeni și la Școlile Gimnaziale Doștat, Lopadea Nouă, Ohaba și Săliștea, ordonatori terțiari de credite subordonați comunelor: Doștat, Lopadea Nouă, Ohaba și Săliștea;

– nu a fost efectuată reevaluarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cel puţin odată la 3 ani, în scopul actualizării valorii acestora, potrivit cadrului legal specific, ceea ce a diminuat nejustificat patrimoniul entităţilor respective, cu suma de 2.986 mii lei, abatere identificată la Câmpeni și Teiuș, la UATC: Arieșeni, Doștat, Livezile, Lupșa, Râmeț, Râmetea și la Spitalul de Boli Cronice Câmpeni, ordonator terțiar de credite subordonat orașului Câmpeni.

La nivelul comunei Râmetea nu s-a efectuat, până la finele anului 2015, evaluarea tuturor elementelor patrimoniale existente în patrimoniul comunei, în speță a terenurilor forestiere în suprafață de 803 ha, conform prevederilor legale, care impun efectuarea acestei operațiuni, cel puțin odată la 3 ani, cu scopul de a se asigura o valoare justă și reală a patrimoniului entității, în situațiile financiare. În timpul verificării, această operațiune a fost efectuată de entitatea auditată, iar diferențele rezultate, în sumă de peste 2,4  milioane de lei, au fost evidențiate în contabilitate.

La nivelul comunei Mirăslău nu s-au stabilit corect zonele de impozitare pentru suprafețele de teren ale Comunei Mirăslău, potrivit prevederilor legale, în perioada 2011 – 2015, ceea ce a determinat nestabilirea, neînregistrarea și neîncasarea de venituri cuvenite bugetului local, reprezentând impozit pe clădiri și terenuri, persoane fizice și juridice, în sumă estimată de peste 1 milion de lei, fiind diminuate nejustificat veniturile proprii ale UATC Mirăslău.

Comuna Arieșeni nu a înregistrat în evidența contabilă și nu a inventariat două mijloace de transport elevi (microbuze școlare), în valoare de 230 mii lei, deși acestea existau faptic în entitate încă din anul 2014 (un microbuz) și din cursul anului 2015 – al doilea microbuz, fiind folosite pentru transportul elevilor, ceea ce a denaturat patrimoniul entității.

Totalul abaterilor constatate de către Curtea de Conturi Alba sunt de 93,4 milioane de lei. Totalul prejudiciilor sunt de peste 7,3 milioane, din care au fost recuperate operativ 411.000 de lei.

Curtea de Conturi a verificat Consiliul Județean Alba, 2 municipii (din 4), 4 orașe (din 7)și 33 de comune ”din 67).

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO ȘTIREA TA: Intrarea în curtea unui bloc din cartierul Bărăbanț, „invadată” de gunoaie

Publicat

Intrarea în curtea unui bloc situat în cartierul Bărăbanț din Alba Iulia a fost „invadată” de gunoaie. Un cititor Alba24 a surprins pe imagini deșeurile aruncate, la întâmplare, de persoane certate cu bunul simț.

„Intrarea în curtea blocului se face pe lângă un magazin situat la parter. Pe terasa magazinului se consumă băuturi alcoolice, se fumează, se bea cafea și majoritatea ambalajelor se aruncă pe jos, după cum se vede: pahare, bețișoare, sticle, țigări. Parte din vină au și vânzătoarele.

Din nefericire, de foarte mult timp, grămada de gunoaie a tot crescut, acestea ajungând până în curtea blocului.

Unii consumatori își fac nevoile în jurul blocului, pentru aceasta s-au chemat jandarmii dar încă nu s-au luat măsurile necesare”, ne-a transmis cititorul Alba24.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Efectele „revoluției fiscale”: Patronii IMM anunță concedieri din cauza majorării salariului minim

Publicat

Aproape jumătate dintre patronii de firme mici și mijlocii participanți la un sondaj online au spus că vor avea loc disponibilizări de personal din IMM-uri, ca urmare a majorării salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2018 și a obligației de plată a contribuțiilor sociale pentru angajații cu contracte de muncă part-time la nivelul întreg al salariului minim pe economie.

Potrivit Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), la sondajul realizat de această organizație de patroni cu IMM-uri au participat 1.752 de respondenți, din care 71,4 % microîntreprinderi, 13,4 % întreprinderi mici, 11,9% întreprinderi mijlocii şi 3,3% ONG-uri și alte forme juridice.

Întrebați dacă punerea în aplicare a creșterii începând cu 1 ianuarie 2018 a salariului minim pe economie de la 1.450 de lei la 1.900 de lei (creștere de 31,03%) a creat dificultăţi întreprinderii lor, 79,4% au răspuns pozitiv.

Întrebați dacă creșterea salariului minim pe economie începând cu 1 ianuarie 2018 va avea ca efect disponibilizarea unor salariaţi, 49,9% au răspuns pozitiv. Dintre cei care au răspuns pozitiv, 91,3% au menționat că vor disponibiliza între 1 și 5 salariați,  6,1% între 5 și 10, doar 2,4% urmând a disponibiliza peste 10 salariați.

De asemenea, 81,2% din respondenți au menționat că punerea în aplicare a creșterii contribuțiilor sociale pentru salariații cu timp parțial la nivelul salariul de baza minim brut pe țară a creat dificultăţi întreprinderii lor.

În plus, 68,7% dintre respondenți au menționat că, de la 1 ianuarie 2018, s-au confruntat cu situația de a avea salariați cu timp parțial (cu 1-2 ore/zi) cu salarii mai mici decât cuantumul contributiilor sociale aferente întregului salariu de baza minim brut pe tara (665 lei).

În ceea ce privește măsurile aplicate în cazul creșterii contribuțiilor sociale pentru salariații cu timp parțial, au fost menționate:

  • 49,1% – Creșterea salariilor pentru compensarea în totalitate a trecerii contribuţiilor de la angajator la salariat
  • 39,8% – Restructurări/concedieri
  • 6,7% – Creșterea salariilor pentru compensarea parțială a trecerii contribuţiilor de la angajator la salariat
  • 4,4% – Alte măsuri

„Unul din doi întreprinzători menționează că între 1 și 5 salariați vor fi disponibilizați, atât pentru partea a ceea ce înseamnă majorarea salariului minim, dar cu atât mai mult pentru partea contribuțiilor part-time, pentru că sunt locurile de muncă cele mai vulnerabile și la care întreprinzătorii renunță cel mai ușor” – a explicat Florin Jianu, președintele CNIPMMR.

Reamintim că de la 1 ianuarie 2018 salariul minim pe economie a crescut de la 1.450 de lei brut la 1.900 de lei brut, majorare care conține atât creșterea salariului minim net, cât și mutarea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat.

Supranumită de guvernarea PSD-ALDE „revoluția fscală”, mutarea contribuțiilor și celelalte măsuri cuprinse într-un pachet fiscal care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2018 a pus probleme angajatorilor și salariaților, atât în mediul privat, cât și la stat.

„Peste 93% dintre întreprinzătorii intervievați vor ca Guvernul să renunțe cu totul la această revoluție fiscală și să revenim la ceea ce a fost anterior lui 1 ianuarie 2018, pentru că societatea era așezată, lucrurile erau înțelese și economia funcționa” – a mai spus Jianu, referitor la sondajul realizat în rândul patronilor IMM.

În ceea ce privește dificultățile întâmpinate de către antreprenori în stabilirea/ negocierea/ aplicarea trecerii contribuțiilor la salariat, 58,6% au răspuns că au întâmpinat dificultăți în trecerea contribuțiilor.

Astfel, pentru trecerea contribuțiilor la salariat, respondenții au aplicat următoarele măsuri:

  • 72,2% – Creșterea salariilor pentru compensarea în totalitate a trecerii contribuțiilor de la angajator la salariat
  • 13,3% – Acordare de prime lunare
  • 12,9% – Creșterea salariilor pentru compensarea parțială a trecerii contribuțiilor de la angajator la salariat
  • 1,6% – Alte măsuri.

Întrebați “Ce dificultăți/probleme ați întâmpinat în aplicarea reformelor privind salariul minim, creșterea contribuțiilor sociale pentru salariații cu timp parțial și trecerea contribuțiilor la salariat?”, respondenții au menționat:

  • 64,8% – Creșterea birocrației pentru angajator;
  • 63,8% – Efort semnificativ de implementare a reformelor (modificarea tuturor contractelor individuale de muncă, înregistrare în REVISAL, negocieri, etc.);
  • 61,1% – Creșterea cheltuielilor de personal pentru salariații angajați cu salariul minim brut pe țară, raportat la creșterea lui la 1900 lei;
  • 50,3% – Timpul foarte scurt stabilit pentru implementare;
  • 49,7% – Creșterea cheltuielilor administrative, privind actualizarea programelor informatice;
  • 47,7% – Birocrația foarte mare a negocierilor colective;
  • 38,9% – Creșterea cheltuielilor de personal datorită trecerii contribuțiilor la salariat și instituirea noii contribuții sociale asiguratorie pentru muncă;
  • 38,7% – Necesitatea unor restructurări (concedieri individuale sau colective);
  • 30,4% – Creșterea cheltuielilor de personal pentru toți salariații din unitate;
  • 9,3% – Probleme de asigurare a competitivității și derulării contractelor la export, generate de creșterea cheltuielilor salariale, contracte deja negociate la export pentru 2018.

De asemenea, Consiliul IMM-urilor atrage atenția că în 2017, legislația care privește firmele private „a fost major modificată, fiind adoptate 1.388 acte normative (cu excepția ordinelor ministerelor), din care prin 11 acte normative, au fost modificate / completate 290 de articole din Codul fiscal”.

Patronii IMM se plâng că aceste modificări „au generat efecte multiple negative asupra IMM-urilor”.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Cățelușa Yukan’na din Alba Iulia, vedeta unui stagiu de pregătire pentru câini de salvare

Publicat

În perioada 17-25 februarie are loc la Cabana Capra Transfăgărășan, la o altitudine de 1700 metri, Stagiul Național de Formare al Unităților Canine de Intervenție la Avalanșă, forma de specializare în meseria de salvator montan. Vedeta competiției este cățelușa Yukan’na (pe numele ei adevărat Inna Mediguard), rasa Golden Retriever, în vârstă de 3 ani, aparținându-i salvamontistului din Alba Tiberiu Krizbai.

Pe parcursul a nouă zile, unitatea canină (conductor + câine) va trebui să progreseze în așa fel încât la examenul final, va dovedi capabilitatea accesului oriunde în zona montană, va executa misiunea de salvare prin găsirea a minimum două victime umane îngropate în zăpadă, după care va arăta că se poate retrage în siguranță.

Probele de acces vor include schi de tură, rapelul pe stâncă și gheață, precum și alte situații care pot fi întâlnite în timpul unei actiuni de salvare, toate efectuate împreună cu partenerul canin.

Participă pentru brevetare sau pregătire, echipaje din Alba, Neamț, Hunedoara, Argeș și Gorj.

Yukan’na a absolvit mai multe examene, printre care se numără și căutarea în avalanșă. În această perioadă, cățelușa se află la școala Salvamont, pentru reatestare.

„Din păcate, după o perioadă fără cazuistică în ceea ce privește avalanșele, în ultimele două sezoane de iarnă au fost înregistrate opt decese la nivel național. Intenția Salvamont România este ca, la nivel național să fie în permanență pregătite între 20 și 30 de unități canine de avalanșă, răspândite pe arcul carpatic, astfel încât să se asigure o intervenție optimă” ne-a transmis Tiberiu Krizbai.

Video: Ion Sănduloiu

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate