Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

S-a deschis programul Start 2016: Până la 26.000 de euro pentru afacerile noi. Perioada de înscriere și condiții de accesare a finanțării

Publicat

afaceriPe site-ul Direcției Politici Antreprenoriale din subordinea Ministerului Economiei a fost deschisă marți, 16 august, o aplicație prin care românii care intră în afaceri pot să ceară până la 26.000 de euro ajutor de stat nerambursabil. Programul Start este destinat firmelor nou-înființate și beneficiază în acest an de un buget total de 17 milioade de lei, din care Guvernul estimează că va ajuta cel puțin 144 de startup-uri.

Înscrierile în Programul Start 2016 se fac pe site-ul Direcției Politici Antreprenoriale, într-o aplicație online deschisă aici în perioada 16 august 2016 ora 10.00 – 30 august 2016, ora 20.00.

Programul pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START funcționeaza și în anul 2016, cu un buget total de 17 milioane de lei. Guvernul estimează ca va ajuta cel puțin 144 de startup-uri cu banii aceștia în anul 2016, prin programul gestionat de Direcția Politici Antreprenoriale din subordinea Ministerului Economiei.

În cadrul programului, un IMM poate accesa maximum 120.000 de lei (circa 26.000 de euro, la cursul actual), reprezentând cel mult 90% din investiția totală pe care trebuie să o realizeze în program. Antreprenorul va trebui să vina el cu restul de minimum 10% din investiție. Astfel, la un ajutor nerambursabil maxim, cu intensitatea cea mai mare, antreprenorul beneficiar va trebui să vină cu o contribuție proprie de 13.300 de lei (circa 2.900 de euro), pentru ca valoarea totală a investiției să ajungă la 133.300 de lei.

În plus, tot antreprenorul va suporta și taxa pe valoare adaugată (TVA), care nu este eligibilă în program.

De asemenea solicitantul trebuie mai întâi să faca investiții din banii săi și apoi statul i le certifică și i le decontează.

În premieră, programul va include anul acesta și o componentă de creditare. Guvernul a demarat deja procesul de selectare a băncii partenere care va acorda împrumuturi antreprenorilor, pentru acoperirea părții de cofinanțare și pentru cheltuielile anticipate care ulterior vor fi decontate de stat în cadrul programului.

Cine poate obține finanțarea nerambursabilă de la stat

Finanțarea nerambursabilă START 2016 poate fi accesată de microintreprinderile și  intreprinderi mici și mijlocii (au maximum 249 de angajați și realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau dețin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei).

Aceste firme trebuie să îndeplinească cumulativ o serie întreagă de condiții, printre care:

– au capital social integral privat;

– nu au beneficiat de alocații financiare nerambursabile în cadrul programului în anii anteriori și nu au asociați, acționari sau administratori care dețin sau au deținut calitatea de asociați/ acționari/ administratori în cadrul altor societăți beneficiare de alocații financiare nerambursabile în cadrul programului în anii anteriori. Asociații, acționarii sau administratorii care dețin mai multe societăți nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate.

– au cel mult 2 ani de la înregistrare la Registrul Comerțului la data deschiderii aplicației electronice de înscriere a planului de afaceri ;

– nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru. Solicitanții care au datorii eșalonate nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.

Ce își pot cumpara firmele cu banii de la stat

Startup-urile beneficiare pot investi ajutorul nerambursabil de la Guvern în diverse mijloace de productie sau servicii, cum ar fi:

– Echipamente tehnologice, mașini, utilaje și instalatii de lucru-inclusiv software-ul aferent, necesare desfășurării activităților pentru care a solicitat finanțare, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, instrumentelor și automatelor muzicale;

– Aparate și instalații de măsură, control, reglare, cititoare pentru cod de bare, cântare electronice, aparate de marcat electronice fiscale;

– Autoutilitare,

– Brevete de invenție, mărci de produse și servicii (francize, etichetare ecologică, licențe), software pentru comertul on-line, software-uri necesare desfășurării activității pentru care se solicită finanțare;

– Echipamente IT tehnică de calcul (tip PC, format din: unitate centrală, server, monitor, imprimantă / copiator / multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, sisteme audio-video,etc.). Nu se pot achiziționa mai multe echipamente IT, din fiecare tip, decat numărul total de angajați după implementarea investiției cu componenta nerambursabilă, cu excepția activităților care necesită acest lucru (Ex: Internet cafe, instruire în domeniul calculatoarelor, etc.);

– Achiziționarea de spații de lucru, spații de producție și spații pentru prestări servicii și comert (clădiri, hale de producție, spații amenajate pentru activități de prestări servicii, producție și comerț, inclusiv din elemente prefabricate). Activele din cadrul acestei categorii nu trebuie să aibă destinație locativă, trebuie să fie puse în funcțiune la locul implementării proiectului, la momentul decontului;

– Mobilier, birotică, sisteme de protectie a valorilor umane și materiale.

– Realizarea unui site pentru prezentarea activității solicitantului și a produselor sau serviciilor promovate (inclusiv cheltuieli înregistrare domeniu, fără hosting), pentru operatorii economici care nu dețin alt site și care trebuie să fie funcțional la data depunerii cererii de eliberare a AFN, în limita maximă a 10.000 lei;

– Instalații/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse  regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;

– Instalații de încălzire sau climatizare aferente spațiului de comert, producție sau servicii;

– Consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului program și implementarea proiectului (nu mai mult de 4% din valoarea eligibilă la decont a proiectului, mai putin consultanța –   aceasta activitate poate fi efectuată  înainte de semnarea Contractului de finanțare). La aplicarea procentului nu se vor lua în calcul cheltuielile de consultanță.

Potrivit grilei de evaluare a planurilor de afaceri petru programul START 2016, profilul ideal al unei firme câștigătoare ar arată aproximativ astfel:

– activează în producție (industrie prelucrătoare) sau programare IT .

– Investește în mijloace fixe peste 60% din valoarea cheltuielilor pentru care cere banii de la stat.

– Angajează cel puțin 4 salariați, din care 2 absolvenți sau șomeri

– Investește în echipamente IT sau de de tehnică de calcul peste 60% din banii ceruți pentru investiții.

– Firma reinvestește anual cel puțin 50% din valoarea profitului pe o perioadă de 3 ani începând cu anul următor acordării ajtorului nerambursabil.

– Valoarea proiectului sau de investiții este mai mare de 175.000 lei fără TVA.

sursa: startupcafe.ro, aippimm.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax