Contacteaza-ne si pe

EVENIMENT

Şapte antreprenori din Alba au depus proiecte de finanţare nerambursabilă pentru dezvoltarea afacerilor

avatar

Publicat

Şapte tineri antreprenori din judeţul Alba au depus până în prezent proiecte prin care pot obţine de la stat o finanţare de 10.000 de euro pentru dezvoltarea afacerilor.

Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri a lansat, la începutul anului, un program prin care doreşte să stimuleze înfiinţarea şi dezvoltarea microîntreprinderilor aparţinând întreprinzătorilor tineri.

Pentru acest an, fondul alocat pentru proiect este de 21.000.000 lei şi fiecare tânăr antreprenor poate obţine o finanţare neramburasabilă echivalentă cu 10.000 euro, pentru a-şi dezvolta o afacere.

Reprezentanţii Prefecturii Alba au precizat că sunt acceptate proiecte, până la terminarea banilor.

Cu un plan de afaceri bine făcut, antreprenorii pot obţine o finanţare nerambursabilă, însă trebuie să îndeplinească o serie de condiţii. În primul rând, cel care înfiinţează firma şi solicită finanţarea trebuie să aibă vârsta maximă de 35 de ani. Acesta trebuie să nu deţină calitatea de acţionar, membru sau asociat al vreunei firme constituită în Europa.

De asemenea, trebuie să contracteze e în microîntreprinderea pe care o va dezvolta minim doi angajaţi şi să reinvestească cel puţin 50 la sută din profitul anual obţinut.

Dosarele pentru obţinerea celor 10.000 euro se pot depune online, pe site-ul Agentiei Nationale de Implementare a Programelor pentru IMM-uri.

Mai multe informaţii despre program găsiţi AICI.

image_pdfimage_print
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

CJAS Alba: Aproape 7000 de carduri europene de sănătate eliberate şi 350 decontări de servicii peste hotare

avatar

Publicat

Reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate Alba vor prezenta joi, 23 noiembrie, în cadrul Ședinței Comitetului Consultativ de Dialog Civil pentru Problemele Persoanelor Vârstnice Alba, situația decontării serviciilor medicale prin formulare europene. Anul trecut, peste 300 de asiguraţi din Alba au solicitat servicii medicale decontate peste hotare, iar aproape 7000 au cerut carduri europene de asigurări de sănătate.

Potrivit unei informări, în anul 2015 au fost eliberate de CAS Alba 297 de formulare europene, iar în 2016 – 352. De asemenea, în anul 2015 au fost primite de CAS Alba 1.403 de formulare europene, iar în 2016 – 1.707. În ceea ce privește Cardul European de Asigurări de Sănătate, în 2015 au fost eliberate 6.867 de carduri, iar în 2016 – 6.954.

În total, în anul 2015 au fost decontate, în baza formularelor europene, servicii medicale în valoare de peste 9,3 milioane lei, iar în 2016, servicii medicale în valoare de aproape 11,1 milioane lei.

Situația formularelor europene eliberate/primite de CAS Alba pentru anii 2015 și 2016:

Tip formular – formulare eliberate 2015 – formulare eliberate 2016 – formulare primite 2015 – formulare primite 2016

  • E104 – 158 – 163 – 0 – 43
  • Total E106/S1 – 20 – 7 – 50 – 60
  • E107 – 13 – 0 – 36 – 57
  • E 108 – 14 – 29 – 29 – 41
  • Total E109/S1 – 0 – 0 – 15 – 8
  • Total E112/S2 – 4 – 0 – 4 – 0
  • Total E121/S1 – 52 – 84 – 12 – 5
  • E125 – 31 – 68 – 1.199 – 1.191
  • E126 – 5 – 1 – 2 – 7
  • E127 – 0 – 0 – 20 – 259
  • E001 – 0 – 0 – 36 – 36
  • Card European de Asigurări de Sănătate – 6.867 – 6.954 –   – 0
  • Certificat Provizoriu de Înlocuire a Cardului European de Asigurări de Sănătate – 449 – 662 –   – 0

Situația sumelor decontate în baza formularelor europene:

Tip formular – valoarea serviciilor medicale decontate în 2015 (lei) – valoarea serviciilor medicale decontate în 2016 (lei)

  • E125 – 4.459.307,85 – 10.917.965,70
  • E126 – 8.467,56 – 37.845,00
  • E127 – 4.835.980,17 – 143.732,97

 

  • Total general – 9.303.755,58 – 11.099.543,67

Începând cu data de 1 ianuarie 2007, România este stat membru al UE şi poate beneficia de toate prestaţiile sociale care se furnizează pe teritoriul statelor membre, inclusiv în ce priveşte asigurările sociale de sănătate.

Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1408/71 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socială salariaţilor, persoanelor care desfăşoară activităţi independente şi membrilor familiilor acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii şi Regulamentul Consiliului (CEE) nr.574/72 pentru stabilirea modalităţilor de aplicare a Regulamentului 1408/71, stipulează că o persoană asigurată pe teritoriul unui stat membru să aibă dreptul la servicii medicale, pe teritoriul altor state membre, dacă are aprobarea instituţiei competente din statele membre de afiliere.

Regulile de coordonare trebuie să garanteze că persoanele care se deplasează în interiorul Comunităţii, precum şi persoanele aflate în întreţinere şi urmaşii acestora, îşi păstrează drepturile şi avantajele dobândite sau în curs de a fi dobândite.

Este necesar ca persoanele care se deplasează în Comunitate să se supună regimului de securitate socială a unui singur stat membru, pentru a se evita suprapunerea dispoziţiilor legislaţiilor interne aplicabile, precum şi complicaţiile care pot rezulta din această cauză.

În acest sens vor respecta prevederile Normelor metodologice privind utilizarea în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din România a formularelor emise în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 883/2004 al Consiliului privind aplicarea regimurilor de securitate socială în raport cu lucrătorii salariaţi, cu lucrătorii independenţi şi cu familiile acestora care se deplasează în cadrul Comunităţii, precum şi a Regulamentului (CEE) nr. 987/2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 883/2004.

Formulare europene

Cele mai des utilizate formulare privind comunicarea, autorizarea şi decontarea cheltuielilor privind prestaţiile în natură ale asigurării de sănătate, acordate unui asigurat într-un stat membru UE, sunt:

Formularul E 001

Este utilizat pentru a completa alte formulare sau pentru orice schimb de informaţii între instituţii, care nu sunt prevăzute în mod formal în cadrul formularelor.

Formularul E 104

Casele de asigurări, instituţii competente la un anumit moment pentru un asigurat, eliberează formularul E 104 la solicitarea persoanei interesate sau a instituţiei competente din noul stat de muncă ori de domiciliu, care trebuie să afle care este perioada de asigurare realizată conform legislaţiei pe care o aplică instituţia de care aparţinea înainte asiguratul în ceea ce priveşte prestaţiile de boală sau maternitate.

Documente necesare:

Persoanele care solicită formularul E 104 vor depune la sediul caselor de asigurări o cerere însoţită de următoarele documente:

  • copie de pe cartea / buletinul de identitate sau de pe certificatul de naştere, după caz;
  • cerere tip

Formularul E 106

Formularul E 106 se adresează persoanelor salariate în ţară şi detaşate cu locul de muncă în ţări membre ale Uniunii Europene. Se eliberează de către instituţia competentă de la locul de muncă pentru a permite lucrătorului şi membrilor familiei sale care îşi au reşedinţa împreună cu acesta pe teritoriul altui stat membru să beneficieze de prestaţiile în natură de asigurare de boală sau maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia de la locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Formularul E 106 este solicitat de lucrător si membrii familiei acestuia care are/au reşedinţa în altă ţară decât cea în care lucrează. Dacă lucrătorul nu prezintă acest formular, instituţia de la locul de reşedinţă poate să îl solicite casei de asigurări, prin intermediul formularului E 107.

Atunci când lucrătorul încetează de a mai avea dreptul la prestaţii, instituţia care a eliberat formularul E106 îl anulează folosind formularul E 108.

Membrii de familie înscrişi pe baza formularului E 106 la instituţia statului de reşedinţă beneficiază pe teritoriul statului de reşedinţă de prestaţii de asigurare de boală sau maternitate, în numele casei de asigurări competente, dacă aceştia nu au deschise drepturi la prestaţii în baza legislaţiei statului de reşedinţă.

Instituţia de la locul de reşedinţă acordă persoanelor înscrise pe baza formularului E 106 prestaţiile în natură la fel ca propriilor săi asiguraţi, potrivit legislaţiei pe care aceasta o aplică.

Prestaţiile acordate în baza formularului E 106 generează rambursări pe bază de facturi.

Formularul E 107

Acest document este utilizat de către instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă în scopul solicitării unui formular E 106/S1 (reşedinţă într-un alt stat decât cel competent), E 109/S1 (reşedinţă a membrilor familiei într-un alt stat decât statul competent), CEASS/CIP (şedere temporară), E 112/S2 (transfer de reşedinţă autorizat sau transfer de reşedinţă pentru a beneficia de îngrijiri), E 106/S1 (dreptul la prestaţii ale persoanelor care nu rezidă în statul competent), E 120/S1 (solicitant de pensie), E 121/S1 (titularul unei pensii sau rente sau membrii familiei acestuia).

Formularul a fost creat pentru a accelera procedura de eliberare a formularelor şi pentru a evita întârzierile ce pot decurge din cererea unor astfel de documente prin poştă.

Formularul E 108

Formularul E 108 este utilizat pentru anularea sau suspendarea atestatului privind dreptul la prestaţii în natură (formularele E 106, E 109, E 120, E 121), care a fost emis pentru o persoană care îşi are reşedinţa într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spaţiului Economic European decât statul competent.

Instituţia care constată apariţia unui motiv de suspendare sau de încetare a dreptului la prestaţii în natură completează partea A a formularului E 108, indicând motivul pentru care atestarea dreptului este suprimată ori suspendată, şi transmite două exemplare instituţiei celuilalt stat.

Instituţia destinatară completează partea B a formularului E 108 şi retransmite un exemplar instituţiei care a trimis documentul.

Formularul E 109

Formularul E 109 este întocmit pentru a permite membrilor familiei lucrătorului care nu îşi au reşedinţa împreună cu acesta să beneficieze de prestaţiile în natură de boală şi maternitate, acordate în contul instituţiei competente de instituţia din locul de reşedinţă, în conformitate cu prevederile legislaţiei pe care aceasta din urmă o aplică.

Dacă membrii familiei au reşedinţa în state membre diferite, se va întocmi un formular E 109 distinct pentru fiecare din aceste state membre.

Membrii de familie înscrişi pe baza formularului E 109 la instituţia statului de reşedinţă beneficiază pe teritoriul statului de reşedinţă de prestaţii de asigurare de boală sau maternitate, în numele instituţiei competente, dacă aceştia nu au deschise drepturi la prestaţii în baza legislaţiei statului de reşedinţă.

Instituţia de la locul de reşedinţă acordă prestaţiile în natură la fel ca propriilor săi asiguraţi, potrivit legislaţiei pe care aceasta o aplică,

Prestaţiile acordate în baza formularului E 109 generează rambursări pe bază de sume forfetare.

Sumele forfetare sunt facturate începând cu data înscrierii membrilor de familie la instituţia de la locul de reşedinţă.

Atunci când lucrătorul încetează a mai avea dreptul la prestaţii, instituţia care a eliberat formularul E 109 îl anulează folosind formularul E 108.

Formularul E 112

Formularul E 112, este utilizat pentru menţinerea dreptului la prestaţiile de boală şi maternitate aflate în curs, în cazul persoanei care, după ce a dobândit dreptul la aceste prestaţii, este autorizată de către instituţia competentă să revină pe teritoriul statului de reşedinţă sau să îşi transfere reşedinţa pe teritoriul altui stat membru. Este utilizat şi în cazul în care este necesară deplasarea într-un alt stat membru pentru a beneficia de tratament medical adecvat.

Condiţii de emitere:

A. Pentru situaţia transferului de reşedinţă – Eliberarea E112 în această situaţie se realizează de casa de asigurări de sănătate numai dacă se stabileşte că deplasarea persoanei respective nu i-ar prejudicia starea sănătăţii sale sau primirea de tratament medical. Persoana care solicită formularul E 112 pentru acest caz va depune o cerere scrisă la CAS Alba ce va fi însoţită de următoarele documente:

  • Dovada calităţii de asigurat
  • Copie a actului de identitate sau a certificatului de naştere, după caz
  • Dosarul medical care va conţine ca elemente de ordin general înscrisuri medicale din care să rezulte diagnosticul precum şi tratamentul medical aflat în derulare la o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. De asemenea în cadrul acestor înscrisuri medicale trebuie precizat în mod explicit şi argumentat dacă deplasarea persoanei solicitante prejudiciază sau nu starea sănătăţii sale sau primirea de tratament medical. Dosarul medical trebuie întocmit de un medic sau o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România. Toate aceste documente trebuie să fie semnate şi ştampilate.
  • O confirmare scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru UE în care se intenţionează efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical în perioada indicată de persoana solicitantă.

B. Pentru situaţia trimiterii la tratament medical trebuie îndeplinite două condiţii cumulative:

  • Tratamentul respectiv se regăseşte printre serviciile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază de care beneficiază asiguraţii din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.
  • Acest tratament nu i se poate acorda în intervalul de timp necesar în mod normal pentru obţinerea tratamentului respectiv în România, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evoluţia probabilă a bolii.

Termenul maxim de soluţionare a cererii de eliberare a formularului E 112 este de 5 zile lucrătoare.

Formularul E 121

Acest formular se eliberează titularului unei pensii în România ce optează pentru rezidenţă într-un alt stat membru UE. Prin acest formular se acordă dreptul la prestaţii medicale în statul în care asiguratul a obţinut rezidenţa. Prestaţiile sunt acordate în numele casei de asigurări de sănătate din România, de instituţia de la locul de reşedinţă, ca şi când persoana în cauză ar fi titularul unei pensii sau indemnizaţii în temeiul legislaţiei statului pe  teritoriul căruia îşi are reşedinţa şi ar avea dreptul la prestaţii în natură.

Documente necesare emiterii:

  • cerere;
  • copie de pe cartea de identitate / buletinul de identitate titular;
  • dovada stabilirii reşedinţei pe teritoriul altui stat membru, pentru solicitantul de pensie şi membrii de familie.

Prestaţiile acordate în baza formularului S1/E 121 generează rambursări pe bază de facturi iar Casa de asigurări de sănătate din România va plăti o sumă forfetară pentru fiecare asigurat căruia i se eliberează acest formular.

Formularul E 125

Acest formular este întocmit de instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă care a acordat prestaţiile aferente asigurării de boală sau maternitate, prestaţiile în cauză făcând obiectul unei rambursări pe bază de factură.

Instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă care a acordat, în numele instituţiei competente, prestaţii în natură, pe baza formularelor S1/E 106, E109, E 120, E 121, S2/E 112, întocmeşte pentru fiecare beneficiar de prestaţii un formular E 125.

În cazul unei cereri de efectuare a unei expertize ori a unor controale medicale, rambursarea cheltuielilor este de asemenea solicitată prin intermediul acestui formular instituţiei care a solicitat respectivele examene medicale.

Instituţia de la locul de şedere sau de reşedinţă precizează perioada în care prestaţiile au fost acordate, precum şi natura prestaţiilor acordate (îngrijiri medicale, îngrijiri dentare, medicamente, spitalizare, prestaţii în natură de valoare mare …) şi cuantumul acestora.

Formularul E 126

Acest formular este întocmit de casa competentă de care aparţine asiguratul atunci când, la întoarcerea sa, acesta prezintă facturile cu cheltuielile de servicii medicale acordate în timpul unei şederi temporare pe teritoriul unui alt stat membru. Instituţia competentă solicită, prin intermediul acestui document, instituţiei de la locul de şedere, cuantumul cheltuielilor pe care le-ar fi rambursat dacă persoana interesată ar fi apelat la servicii medicale în cursul şederii sale. Instituţia competentă, de îndată ce obţine răspunsul din partea instituţiei de la locul de şedere, plăteşte asiguratului său suma comunicată de aceasta din urmă.

Formularul E 127

Formularul presupune plata de sume forfetare pentru posesorii de formulare E121/S1.

Cardul european de asigurări sociale de sănătate

Începând cu anul 2007, persoanele asigurate de pe teritoriul Romaniei pot solicita cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS), care le dă dreptul la asistenţă medicală devenită necesară în timpul şederii temporare  pe teritoriul  statelor membre UE, Spaţiul Economic European sau Confederaţiei Elveţiene.

Acest  card se eliberează la cerere. Asiguratul va intra în posesia cardului în termen de maxim 7 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii în sistemul informatic unic naţional care gestionează aplicarea regulamentelor europene privind drepturile asiguraţilor aflaţi în şedere temporară într-un stat membru al UE. În cazul în care circumstanţe excepţionale împiedică eliberarea Cardului European sau dacă există situaţii de urgenţă care ar face necesară eliberarea cardului în mai puţin de 7 zile lucrătoare, casa de asigurări de sănătate va elibera un certificat provizoriu de înlocuire a cardului (CIP).

Asiguratul care posedă CEASS beneficiază de serviciile medicale devenite necesare,  în timpul şederii  temporare pe teritoriul unui stat membru al UE/SEE/Confederaţiei Elveţiene, în aceleaşi condiţii ca şi asiguraţii din ţara în care s-a deplasat.

Este însă  posibil ca, pentru anumite servicii, să fie necesară co-plata, chiar dacă în România aceleaşi servicii sunt decontate integral. Acest lucru depinde de sistemul de asigurări din ţara în care ne sunt acordate aceste servicii.

Cardul european nu acoperă situaţia în care asiguratul se deplasează întru-un stat membru al UE/SEE/Confederaţiei Elveţiene  în scopul obţínerii unui  tratament medical planificat. CEASS acoperă numai serviciile medicale obţinute de la furnizorii care fac parte din sistemul de securitate socială din ţara respectivă.

Titularii Cardului European emis de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene, Spaţiul Economic European sau Confederaţia Elveţiană în perioada de valabilitate a cardului, beneficiază de servicii medicale în România în aceleaşi condiţii ca şi persoanele asigurate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate din ţara noastră.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Președintele Klaus Iohannis nu se teme de suspendare, în contextul războiului cu PSD

avatar

Publicat

„Nu mă tem absolut deloc de o suspendare, cum nu m-am temut niciodată. În primul rând, nu există niciun temei, în al doilea rând nu cred că românii își doresc așa ceva”, a afirmat președintele Klaus Iohannis, după ce a participat la o dezbatere despre orașele României la 100 de ani de la Marea Unire. Acesta a susținut că, prin rezoluția privind „statul paralel și ilegitim” adoptată la Comitetul Executiv desfășurat la Herculane, PSD se situează la „marginea unui comportament democratic”.

„Dacă vorbim despre acel document adoptat de un for de conducere dintr-un partid politic aflat la guvernare, dați-mi voie să spun că mie mi se pare o abordare fundamental greșită și cu astfel de rezoluții nu fac decât să se situeze singuri chiar la marginea unui comportament democratic”, a mai spus președintele Iohannis.

În legătură cu situația juridică a lui Liviu Dragnea, președintele a spus că acesta trebuia să demisioneze. „M-ați întrebat dacă am asistat la acel circ din fața DNA-ului. Nu m-am uitat expres, dar a fost atât de evident în toată media, încât nu a putut fi evitat. Este clar că trebuie să demisioneze (Liviu Dragnea — n.r.), trebuia nici să nu ajungă acolo, nu să demisioneze. Cred că acest tip de circ cu victimizări și așa mai departe nu face deloc bine democrației românești”, a spus Iohannis.

În context, șeful statului a susținut că primește întrebări „interesante” de la omologi de-ai săi care nu înțeleg cum tolerează românii astfel de situații.

„Vă dați seama ce întrebări interesante primesc de la ceilalți șefi de stat și de guvern cu care mă întâlnesc aproape săptămânal în diferite locuri. Lumea nu înțelege cum s-a putut ajunge până aici și e destul de greu de explicat cum de românii tolerează o astfel de abordare în fruntea statului. Sper să se rezolve destul de repede”, a adăugat președintele.

Întrebat dacă se simte stânjenit când primește asemenea întrebări, președintele a negat, punctând însă că este „neplăcut” să primească întrebări referitoare la problemele penale ale celor care ocupă locul al doilea și al treilea în fruntea statului.

„Nu mă simt stânjenit, fiindcă eu reprezint România și reprezint toți românii și sunt mândru că reprezint România, dar nu pot să evit aceste întrebări. Chiar dacă găsesc explicații care țin de statul de drept și de felul cum vedem noi statul de drept, totuși, e neplăcut să te întrebe cum e posibil ca numărul doi și numărul trei din stat să fie implicați în cercetări penale”, a mai spus Klaus Iohannis.

Surse: Digi24, Realitatea.net, Agerpres

Foto: arhivă

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

PROIECT: MAI propune dublarea valabilităţii pașapoartelor pentru persoanele de peste 25 de ani

avatar

Publicat

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune prelungirea valabilității pașapoartelor de la cinci la zece ani, pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani.

Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, care prevede o serie de modificări legislative privind creșterea valabilității pașaportului simplu electronic și clarificarea situațiilor în care poate fi solicitat un pașaport simplu temporar.

Prin proiectul de lege se propune dublarea termenului de valabilitate a pașaportului simplu electronic de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârsta de peste 25 de ani. Opțiunea a ținut cont de faptul că după această vârstă, schimbările de fizionomie sunt mai puțin accentuate.

De altfel, în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene pașapoartele simple electronice au termen de valabilitate de 10 ani.

Pentru copiii cu vârsta de până la 12 ani, pașaportul simplu electronic va fi valabil trei ani, iar pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 12 şi 25 de ani va fi valabil 5 ani.

Pentru că una dintre cauzele cozilor din timpul verii are legătură cu faptul că un număr mare de cetățeni preferă să solicite un pașaport simplu temporar, reprezentanții ministerului propun limitarea situațiilor în care se poate solicita în regim de urgență un pașaport temporar.

În prezent, o persoană poate solicita în regim de urgență un pașaport simplu temporar, valabil doar 1 an, fără a i se cere să dovedească urgența invocată, ceea ce a încurajat foarte mulți cetățeni să opteze pentru acest tip de pașaport atunci când au uitat să-și facă din timp documentul de călătorie sau când nu au dorit să aștepte timpul necesar realizării unui document electronic.

Proiectul de lege prevede ca pașaportul temporar să fie eliberat în termen scurt (de la două ore până la maxim trei zile), cum se întâmplă în prezent, doar în anumite cazuri, clar reglementate, cu obligația prezentării documentelor care dovedesc urgența, precum:

– situații obiective în care, din motive de sănătate, familiale sau profesionale, este necesară și urgentă prezența persoanei pe teritoriul altui stat și nu este timp pentru emiterea pașaportului simplu electronic

– minorul urmează să se deplaseze în străinătate pentru studii ori pentru a participa la concursuri oficiale sau pentru a urma un tratament medical, fără de care viața ori sănătatea îi este pusă în pericol.

Persoanele care declară că nu doresc să li se elibereze un document electronic pot opta pentru un pașaport temporar, care însă le va fi eliberat în termenul legal prevăzut pentru eliberarea pașaportului simplu electronic.

Aceste măsuri legislative sunt o continuare a măsurilor pe care ministrul afacerilor interne Carmen Dan le-a dispus în plan administrativ și care privesc: deblocarea încadrării a 35 de posturi din sursă externă pentru serviciile de pașapoarte, implementarea unui sistem de programare on line pentru preluarea cererilor de eliberare a pașapoartelor (în prezent acesta fiind funcțional la nivelul a 34 de județe, finalizarea implementării acestuia la nivel național fiind stabilită pentru data de 18.12.2017) și prelungirea, la nevoie, a programului de lucru cu publicul, în intervalul orar 8:30 – 18:30 de luni până vineri cu organizarea activității în mod corespunzător, în doua schimburi, în perioadele cu un aflux mare de cereri.

Demersul legislativ va fi însoțit și de o campanie de conștientizare a cetățenilor care va începe din această lună în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Externe.

sursa: realitatea.net

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

Tech

Mișcare spectaculoasă! Bitdefender a mutat producţia echipamentului Bitdefender Box, din China, în România

avatar

Publicat

Producătorul de tehnologie Bitdefender a transferat din China la o fabrică din Satu Mare producţia celei de-a doua generaţii a dispozitivului de securitate Bitdefender BOX, a anunţat Florin Talpeş, CEO al companiei, citat de Ziarul Financiar.

Bitdefender BOX este un dispozitiv care odată integrat în reţeaua de comunicaţii dintr-o gospodărie oferă protecţie împotriva aplicaţiilor periculoase ce vizează echipamentele conectate la internet.

„Bitdefender Box este un echipament proiectat în România, nu asamblăm un kit noname luat de pe piaţă. Acum doi ani, când am demarat producţia primei variante Bitdefender Box nu erau condiţii în România pentru producţie, dar între timp acestea s-au schimbat masiv. Costurile sunt puţin mai mari în România faţă de China, pentru că vorbim totuşi de Uniunea Europeană”, a spus Talpeş.

Bitdefender BOX este produs de subsidiara din Satu Mare a multinaţionalei germane ZES Zollner Electronic.

Surse: Ziarul Financiar, Mediafax

Foto: wall-street.ro

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Studenții de la buget ar putea să fie obligați să lucreze în țară după terminarea facultății

avatar

Publicat

Absolvenții care au studiat la buget ar putea fi obligați să se angajeze în țară. Ministerul Educaţiei este preocupat de plecarea din ţară, de obicei la muncă în alte state UE, a românilor cu studii superioare şi nu exclude ca, „în măsura în care va fi posibil”, să fie puse în dezbatere măsuri care să impună absolvenţilor de studii superioare beneficiari de locuri subvenţionate de la bugetul de stat să lucreze în România o perioadă egală cu cea a studiilor superioare subvenţionate de stat.  

Informaţia apare într-un document parafat şi semnat recent de ministrul Liviu Pop, scrie adevărul.ro

„Apreciez că se poate reglementa un model de contract pe care studenţii care urmează cursuri universitare subvenţionate de stat să-l semneze la începutul studiilor care să prevadă că sunt de acord cu aceste condiţii şi că în cazul în care nu le îndeplinesc vor trebui să returneze fondurile bugetate pentru ei în perioada facultăţii. (…) Pentru a nu avea un caracter restrictiv care să provoace probleme tinerilor în dezvoltarea carierei, perioada în care aceştia trebuie să activeze pe piata muncii din România, cred că nu trebuie limitată la momentul finalizării studiilor.

Astfel, aceasta poate fi aleasă de fiecare absolvent într-un interval de timp, de exemplu în 10 ani de la momentul în care au terminat facultatea”, se arată în documentul prezentat de Profit.ro. În acelaşi document se face trimitere la propunerea Academiei Române ca „absolvenţii de studii superioare care au beneficiat de locuri finanţate de la bugetul de stat, să muncească în România pe o perioada egală cu durata studiilor universitare subvenţionate”, menţionată la începutul acestui an în „Strategia de dezvoltare a României în următorii 20 de ani”.

sursa: realitatea.net, adevărul.ro

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate www.AutoPieseonline24.RO

CÎMPENI

”Mafia lemnului” lovită dur de DIICOT și BCCO. 15 percheziții în județul Alba la firme și instituții publice

avatar

Publicat

Polițiștii de combatere a criminalității organizate și procurorii D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală au destructurat o grupare infracțională piramidală, care ar fi cauzat un prejudiciu de 700.000 de euro, prin evaziune fiscală în domeniul comerțului cu cherestea. 15 percheziții au fost operate miercuri la sediul unor firme și persoane fizice, dar și la sediul unor instituții publice. Se pare că una dintre persoanele vizate este un om de afaceri în domeniul lemnului în zona Munților Apuseni, cu legături în PNL Alba. 8 persoane au fost duse la audieri la DIICOT – Structura Centrală.

Potrivit DIICOT, la data de  22.11.2017  procurorii  Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Structura  Centrală  împreună cu ofiţeri de poliţie judiciară din cadrul Direcţiei de Combatere a Criminalității Organizate și Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia, au efectuat un număr de 15 percheziții pe raza judeţului Alba, la domiciliile unor persoane fizice, la sediile sociale ale unor firme implicate, precum și de la sediul unei instituții publice, în cadrul unei acţiuni vizând destructurarea unui  grup infracţional organizat specializat în săvârşirea infracţiunilor de evaziune fiscală în formă continuată, spălare de  bani în formă continuată, în domeniul comerțului cu cherestea.

În cauză există suspiciunea rezonabilă că începând cu anul 2008, un suspect, prin controlul exercitat în mod direct sau indirect asupra unui număr de nouă societăți comerciale folosite drept furnizori fictivi de cherestea, a constituit un grup infracțional organizat împreună cu alţi patru suspecţi, reprezentanți a două societăți comerciale beneficiare ale achizițiilor nereale de cherestea, cu sediul în localitatea Câmpeni, județul Alba, ambele având ca obiect principal de activitate fabricarea de mobilă și acționariat în parte comun.

Grupul infracțional a acționat până la jumătatea anului 2014, în scopul comiterii infracțiunii de evaziune fiscală în modalitatea înregistrării de cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale și a infracțiunii de spălare a banilor, în modalitatea transferului de bani, cunoscând că provin din săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală, în scopul ascunderii sau al disimulării originii ilicite a acestora.

Structura și ierarhizarea grupului a fost una de natură piramidală, bazată pe relațiile de rudenie dintre membrii acestuia, dar și pe interese financiare comune, activitatea infracțională fiind coordonată către liderul grupului, care a asigurat legătura între palierul decizional și cel execuțional.

În urma verificărilor efectuate în cauză, s-a constatat că în perioada 2008-2014, cele nouă societăți coordonate de către liderul grupului infracţional, în mod direct sau indirect, au manifestat un comportament fiscal inadecvat și au acționat în mod coordonat prin realizarea unor activități specifice evaziunii fiscale în domeniul comerțului cu cherestea, concretizate în emiterea de facturi în principal către două societăți beneficiare, care în baza acestor facturi au înregistrat în contabilitate cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale, în scopul diminuării bazei impozabile, prejudiciind astfel bugetul consolidat al statului, prin neplata impozitului pe profit.

Pentru a se crea aparența că operațiunile comerciale consemnate în facturi sunt veridice, valoarea bunurilor livrate fictiv a fost achitată prin transfer bancar, din contul societăților achizitoare către conturile societăților pretins furnizoare, de unde banii au fost retrași în numerar.

Astfel, în perioada octombrie 2008-august 2014, din conturile bancare aparținând  unor două societăţi comerciale, a fost transferată în conturile societăților pretins furnizoare,  prin operațiuni bancare repetate (în număr de 423), suma totală 18.349.758 lei drept contravaloare livrări de cherestea care nu au avut loc în realitate.

La sediul D.I.I.C.O.T. – Structura Centrală, vor fi aduse, în vederea audierii, un număr de 8 persoane.

La acțiune au participat luptători din cadrul Serviciului de Intervenții și Acțiuni Speciale al Poliției Române, precum și polițiști de la structurile de acțiuni speciale din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene Alba, Cluj, Gorj, Sibiu și Mureș.

Facem precizarea că pe întreg parcursul procesului penal, suspecţii şi inculpaţii beneficiază de drepturile şi garanţiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum şi de prezumţia de nevinovăţie.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

PARADĂ MILITARĂ: 1500 de soldați, avioane și tehnică, la Alba Iulia. Surse: vin Tudose, Dragnea și Tăriceanu

avatar

Publicat

Schimbare majoră în programul manifestărilor dedicate zilei de 1 Decembrie la Alba Iulia. După ce inițial organizatorii  trecuseră în program o ”defilare militară” pe Bulevardul „1 Decembrie 1918”, miercuri, în cadrul unei ședințe operative desfășurate la Colegiul Național Militar ”Mihai Viteazul”, s-a discutat despre o paradă în toată regula. 1500 de soldați, tehnică militară, cai și chiar avioane MIG și elicoptere vor fi incluse în noul program al manifestărilor militare. Potrivit unor surse din rândul organizatorilor, la Alba Iulia va fi prezent și prim-ministrul României Mihai Tudose, alături de șefii celor două camere ale Parlamentului, Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu.

Paradă spectaculoasă

La ședința tehnică de miercuri au participat toate instituțiile implicate în desfășurarea evenimentului sub coordonarea generalului de brigadă Ovidiu Pop, comandantul Diviziei 4 Infanterie Gemina din Cluj Napoca. Au fost stabilite unitățile militare și instituțiile care vor defila, precum și ordinea în care o vor face. De asemenea, s-a stabilit traseul pe care se va face intrarea și retragerea participanților la paradă. Prefectul de Alba, Dănuț Hălălai, a spus că a insistat mult pe lângă Guvern pentru organizarea acestei parade, pentru a da o greutate manifestărilor și pentru ”bucuria oamenilor”.

Pe un trailer, va fi adus și un tanc de dimensiuni impresionante. Primarul Mircea Hava a glumit cu reprezentanții Armatei și le-a spus că probabil nu au combustibil pentru a-l aduce pe șenile, însă aceștia au răspuns că tancul respectiv ar distruge asfaltul din cauza gabaritului și a șenilelor. ”Probabil acolo unde întoarce să facă probleme” a spus Hava și până la urmă s-a decis că e mai bine să nu treacă cu șenilele peste Bulevardul 1 Decembrie 1918.

Surse din rândul organizatorilor au declarat pentru Alba24 că la evenimentele de la Alba Iulia dedicate Zilei Naționale, va veni și prim-ministrul României, Mihai Tudose. Totodată este posibil să vină și șefii celor două camere ale Parlamentului, Călin Popescu – Tăriceanu și Liviu Dragnea. Prezența acestora nu este sigură, protocolul stabilit făcând trimitere la ”o persoană” specială.

Participanții la PARADA MILITARĂ de la Alba Iulia:

La paradă vor participa următoarele unități militare și instituții: Batalion 811 Infanterie Dej, Batalion 812 Infanterie Bistrița, Batalion 17 Vânători de Munte, Regimentul 317 ISR „Vlădeasa”, Regimentul 50 Rachete Antiaeriene „Andrei Mureșianu”, Regimentul 69 Artilerie Mixtă „Silvania”, Batalionul 136 Geniu „Apulum”, Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul”, Academia Forțelor Terestre, Jandarmeria, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Serviciul Român de Informații și Poliția Locală.

1 DECEMBRIE la Alba Iulia: Paradă militară, mâncare, concerte și artificii. PROGRAMUL la Festival de România

Paradă militară la București

O paradă militară impresionantă, la care vor participa aproximativ 3.500 de militari şi specialişti din MApN, MAI şi SRI, cu peste 350 de mijloace tehnice, din care circa 50 de aeronave, va fi organizată în Piața Arcul de Triumf, de la ora 11,00.

La București, dintre cei 3500 de soldați și specialiști ai instituțiilor de apărare, peste 300 sunt militarii străini din Bulgaria, Canada, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Republica Moldova, Slovacia, SUA, Turcia şi Ucraina. În plus, 50 de avioane vor survola orașul și 350 de blindate, mașini militare și alte mijloace tehnice vor străbate bulevardul, se arată într-un comunicat de presă dat publicității astăzi de Ministerul Apărării. Documentul nu face nici o precizare legată de manifestările de la Alba Iulia.

Tot în Bucureşti va avea loc vineri, 1 Decembrie, începând cu ora 8.00, o ceremonie militară şi religioasă de depuneri de coroane şi jerbe de flori la Mormântul Ostaşului Necunoscut din Parcul Carol I. Totodată, reprezentanţi ai Armatei României vor participa, la solicitarea şi cu sprijinul autorităţilor locale, la pregătirea, organizarea şi desfăşurarea de ceremonii militare şi religioase de depunere de coroane de flori, întâlniri cu militari veterani şi veterani de război, defilări şi expoziţii de tehnică militară de luptă şi armament, în unele garnizoane în care sunt dislocate mari unităţi şi unităţi militare.

Cu ocazia Zilei Naţionale, Drapelul naţional va fi arborat în toate instituţiile militare din ţară, iar la bordul navelor maritime şi fluviale se va ridica Marele Pavoaz. Militarii aflaţi în misiune în teatrele de operaţii desfăşoară ceremonii militare şi activităţi specifice cu ocazia Zilei Naţionale.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Jurnalista originară din Zlatna, Romana Puiuleț, a câștigat premiul ”Superscrierea anului” pentru documentar

avatar

Publicat

Jurnalista originară din Zlatna, Romana Puiuleț, a câștigat premiul ”Superscrierea anului” cu un documentar filmat pe parcursul unui an în Munții Apuseni. Documentarul Romanei se numește ”Clear Cut Crimes” realizat pentru RISE Project și urmărește afacerile de miliarde din jurul pădurilor României. Premiul are o valoare de 1.000 de euro și este susținut din donații private de comunitatea Romanian Business Leaders. „Premiul este o încurajare pentru noi și un semnal de alarmă pentru toți. Corupția distruge natura, e un fapt. E timpul, deci, să ieșim din bula indiferenței și să-i punem stop” a spus aceasta, la decernarea premiilor.

Romana Puiuleț s-a născut și a crescut la Zlatna, într-o familie de profesori și a urmat cursurile Facultății de Jurnalistică de la Sibiu. În ultimii ani a fost reporter al emisiunii “În Premieră cu Carmen Avram” difuzata de Antena 3. De asemenea, Romana a scris pentru Bursa, apoi a realizat reportaje-anchetă pentru emisiunea tv BizBazar, dar și materiale tv difuzate în cadrul emisiunii “Reporterii Realității”.

A documentat anchete precum: “SIDA, o licitație infestată” (despre o licitatie de 450 de milioane de euro, care s-a dovedit a fi trucată, și care a fost anulată în urma difuzării anchetei); “România, țara tuturor posibilităților” (despre retrocedările ilegale de păduri); “Blestemul aurului” (despre distrugerea industriei aurifere autohtone); “Dospește Mafia” (despre evaziunea fiscală din afacerile cu cereale) sau “Secretul din adâncuri” (despre zăcămintele de gaz de șist ale României).

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ANUNȚ Primăria Sebeș: dezbatere publică a documentației pentru modernizarea unor străzi din oraș

avatar

Publicat

Municipiul Sebeş aduce la cunoştinţă cetăţenilor că în data de 27.11.2017, orele 1700, în sala Gheorghe Maniu din cadrul Centrului Cultural Lucian Blaga Sebeş, B-dul Lucian Blaga nr.45, va avea loc dezbaterea publică a documentației tehnico-economice:

„Modernizare străzi Aurel Vlaicu, 8 Martie, Fântâna de Aur, Sticlarilor” – faza actualizare S.F. Invităm pe toţi cei interesaţi să participe la dezbaterea documentaţiei sus amintite. Precizăm faptul că aceasta poate fi consultată pe site–ul www.primariasebes.ro.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: ”Academia Doamnelor” și-a premiat partenerii. Distincții pentru implicarea în proiectele comunității

avatar

Publicat

Muzeul Principia din Alba Iulia a găzduit, miercuri seara, Gala ”Academia Doamnelor”. Un eveniment dedicat muzicii, copiilor,  voluntarilor și tuturor oamenilor care se implică în comunitatea în care trăiesc. Cu această ocazie, unui tânăr talentat din comunitatea locală i-a fost înmânată o vioară donată de Hora SA Reghin. Este vorba despre Alexandru Săndulache, elev în clasa a X-a la Liceul de Arte ”Regina Maria” din Alba Iulia. De asemenea, Centrul de Resurse Academia Doamnelor a decernat diplome de ”Om de suflet al comunității”, celor care s-au implicat în proiectele comunității albaiuliene, prin donații sau voluntariat. 

Alexandru este, potrivit profesoarei sale, Mariana Lungu, cel mai bun violonist din școală. Talentat și muncitor, tânărul mai are un frate mai mic, care îi calcă pe urme.

”Alex (cum îi spunem toți în școală) este cel mai bun violonist din școală. A ȋnceput lecţiile de vioară la vârsta de 5 ani şi jumătate.  Orele de studiu la vioară, căci s-au strâns mii de ore de studiu, zilnic, fără pauză în timpul vacanțelor, în toți acești ani, l-au răsplătit cu rezultate. De la vârsta de 8 ani este prezent, an de an, în toate concursurile și olimpiadele școlare de profil, obținând la toate premii I, II, III, premiu special, excelenţă, cu enorm de multă muncă și perseverență”, a declarat profesoara Mariana Lungu.

Voluntarii și finanțatorii premiați: Maria Anca, Ana Ardelean, Olivia Barbuta, Maria Bendea, Carmen Botean, Viorel Cioflică, Nicolae Bazgan, Adriana Dumitru, Elena Grigore, Maria Lazurca, Elena Covaciu, Maria Juncan, Iudita Maris, Mariana Mereu, Maria Miheț, Alexandrina Moldoveanu, Luminița Sântimbrean, Silvia Surugiu, Dori Susan și Yang Xi.

 

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate
ACTUALITATEacum 6 ore

CJAS Alba: Aproape 7000 de carduri europene de sănătate eliberate şi 350 decontări de servicii peste hotare

ACTUALITATEacum 7 ore

Președintele Klaus Iohannis nu se teme de suspendare, în contextul războiului cu PSD

Publicitate
ACTUALITATEacum 7 ore

PROIECT: MAI propune dublarea valabilităţii pașapoartelor pentru persoanele de peste 25 de ani

Techacum 8 ore

Mișcare spectaculoasă! Bitdefender a mutat producţia echipamentului Bitdefender Box, din China, în România

Publicitate
ACTUALITATEacum 8 ore

Studenții de la buget ar putea să fie obligați să lucreze în țară după terminarea facultății

CÎMPENIacum 8 ore

”Mafia lemnului” lovită dur de DIICOT și BCCO. 15 percheziții în județul Alba la firme și instituții publice

Publicitate
EVENIMENTacum 9 ore

PARADĂ MILITARĂ: 1500 de soldați, avioane și tehnică, la Alba Iulia. Surse: vin Tudose, Dragnea și Tăriceanu

EVENIMENTacum 9 ore

Jurnalista originară din Zlatna, Romana Puiuleț, a câștigat premiul ”Superscrierea anului” pentru documentar

Publicitate
ACTUALITATEacum 9 ore

ANUNȚ Primăria Sebeș: dezbatere publică a documentației pentru modernizarea unor străzi din oraș

ACTUALITATEacum 9 ore

VIDEO: ”Academia Doamnelor” și-a premiat partenerii. Distincții pentru implicarea în proiectele comunității

Publicitate
Sanatateacum 10 ore

Primul medicament cu un senzor digital încorporat, pentru monitorizarea administrării corecte

EVENIMENTacum 10 ore

Star Transmission a donat un ecograf în valoare de 93.000 de lei secției de Pediatrie a Spitalului din Sebeș

ACTUALITATEacum 12 ore

Veste bună pentru unii dintre pensionari. De JOI pot cere recalcularea pensiilor

OCNA MUREȘacum 13 ore

FOTO: Lucrări de modernizare pe cinci străzi, la Ocna Mureş. Investiţie de 7,4 milioane lei

ACTUALITATEacum 13 ore

FOTO ȘTIREA TA: Foc și gălăgie în apropierea căminelor studențești. Parc de joacă transformat în ghetou



Copyright © 2017 Alba24.ro powered by Independent Media & More