Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Și la grădinițele de stat se cer bani în plus: Părinţi nemulţumiţi că trebuie să plătească sume lunare pentru programe educaţionale speciale

Publicat

A-ți înscrie copilul într-un sistem educațional de stat nu înseamnă că ești scutit de plata unor taxe suplimentare, pentru diverse programe speciale. Este și cazul celor care își duc copiii la Grădinița nr. 12 din Alba Iulia, unde, în fiecare lună, pe fiecare copil, se plătește suma de 100 lei, pentru ca aceștia să participe la cursuri opționale, prin programul educațional Step by step. Participarea la acest program nu este opțională, iar, dacă în școli acest program special nu se plătește, aici părinții scot acești bani din buzunare în fiecare lună, fie că sunt sau nu de acord cu oferta de activități suplimentare și indiferent dacă micuții lipsesc perioade mai îndelungate de timp de la grădiniță.

Un astfel de caz ne-a fost sesizat de un părinte, prin rubrica Știrea ta pe Alba24. Revoltat de faptul că nu are de ales decât să plătească 100 de lei pe lună pentru activitățile suplimentare la care participă copilul său înscris într-o grădiniță de stat, acesta a descris pe scurt situația care îl nemulțumește atât pe el cât și pe alți părinți.

De cealaltă parte, directoarea Veronica Suciu susține că programele pe care le derulează grădinița și condițiile pentru participare le-au fost prezentate părinților de la început și că din acești bani sunt plătiți oameni care lucrează individual cu copiii, fac activități suplimentare, iar tot ce înseamnă materiale necesare, rechizite, jucării și chiar bilete la teatru, sunt incluse în această sumă.

Citiți și: REACȚIA directoarei de la Grădinița 12 la nemulțumirile părinților care sunt obligați să plătească bani în fiecare lună pentru programul Step by step

„Sunt părinte şi am copil la Grădiniţa nr.12 din Alba Iulia. Grădiniţa are o asociatie, pe nume „Veronica”, a cărei preşedintă este domnişoara directoare şi este constituită din educatoare. Părinţii care doresc să-şi înscrie copiii la această grădiniţă sunt obligaţi să achite lunar, o sumă de bani stabilită de către conducerea asociaţiei. Acum plătim 100 lei copil/lună!

Trebuie să semnezi un document prin care te obligi să achiţi acea sumă, dacă nu eşti de acord, îţi duci copilul în altă parte, deşi grădiniţa este de stat. Faceţi un calcul ce sumă se strânge, repet, lunar de la peste 300 copii. Din care se cumpără, este adevărat, auxiliare, consumabile, se plătesc intrările la teatrul de păpuşi, cursuri opţionale pe care le propune grădiniţa, cu unele dintre ele, poate unii părinţi nu sunt de acord.

Ni se spune ca în grădiniţă se lucrează după alternativa educaţională Step by step şi trebuie plătită o educatoare în plus pentru tura de dimineaţă şi utilităţile. Ştiu că şi în şcoli sunt clase tip Step by step şi acolo părinţii nu sunt obligaţi să plătească. Şi ceea ce este strigător la cer este faptul că suma trebuie plătită integral, chiar dacă copilul lipseşte timp mai îndelungat deşi, alocaţia de hrană o plătim doar pentru zilele în care copilul este prezent la grădiniţă.

Probabil mă întrebaţi de ce îmi duc copilul acolo, dar grădiniţa este situată în zona în care locuiesc, nu am maşină şi aşa cum se ştie, este greu cu locurile în grădiniţe şi de asemenea, fiind grădiniţa de stat este dreptul meu să-l înscriu în orice grădiniţă de stat. Poate asta este posibil şi pentru că sora domnişoarei director lucrează la inspectorat şi părinţii cu care am mai vorbit spun că nu avem ce face, că au relaţii peste tot şi că oricum nu am obţine nimic, poate doar probleme pentru copiii noştri”, ne-a transmis părintele.

Contactată de Alba24.ro, directoarea grădiniței nr. 12, Veronica Suciu, a explicat că, prin achitarea acestei sume, copiii beneficiază de mai multe facilități comparativ cu alte grădinițe de stat, cum ar fi ore de engleză, de informatică, li se asigură din abundență materiale necesare (rechizite, jucării, materiale suplimentare), iar părinții nu au nicio altă responsabilitate odată ce decid să își aducă micuții aici: „Tot ceea ce au nevoie le este asigurat. Părinții își aduc copiii de mânuță la grădiniță și nu trebuie să le mai cumpere nimic”.

Potrivit directoarei, din suma de 100 lei pe lună plătită de părinți, grădinița desfășoară activități suplimentare cu copiii, de care aceștia nu ar avea parte la alte grădinițe, cum ar fi programul Step by step. Prin acest program, se lucrează individual cu copiii, iar în fiecare grupă, pe lângă educatoare, a mai fost angajată încă o persoană, care lucrează timp de 5 ore în fiecare zi, la tura de dimineață, susține cursuri de specialitate, cum ar fi limba engleză și informatică. Numărul total al persoanelor care sunt plătite în plus, pentru acest program este de aproximativ 20, potrivit directoarei.

Referitor la nemulțumirea părinților că suma de 100 de lei se plătește integral deși uneori copiii lipsesc perioade mai lungi de la grădiniță, directoarea Veronica Suciu a explicat că suma plătită angajaților nu variază în funcție de numărul de copii: „Noi avem oameni angajați cu contract de muncă, salariați part time, pe care trebuie să îi plătim cu o sumă fixă, indiferent de numărul copiilor. Nu putem să le variem salariul”.

„Părinții au fost înștiințați de la început despre acest lucru. Dacă au optat să își înscrie copiii aici, au optat automat pentru programul special pe care noi îl propunem pentru cei mici. În zona grădiniței noastre mai sunt alte trei grădinițe de stat, care nu derulează acest program special”, a mai spus Veronica Suciu.

La grădinița nr. 12 din Alba Iulia sunt înscriși 300 de copii, ceea ce înseamnă că, prin Asociația „Veronica” se încasează 30.000 lei în fiecare lună.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

82 Comentarii

82 Comentarii

  1. Carcotasul

    luni, 20.01.2014 at 15:47

    La gradinita 11 din Alba Iulia se dau 10 lei pe luna de fiecare copil pentru cica inca o ingrijitoare ca cele angajate nu mai fac fata.

    • parinte

      marți, 21.01.2014 at 18:10

      Suntem foarte multumiti de Caminul nr 12 .Este foarte bine acolo si e un grup de oameni minunati .Toti ati stiut de conditiile financiare de la inceput …… aveti posibilitatea sa-i duceti la gradinite cu program normal .

    • Educatoare

      vineri, 21.02.2014 at 19:38

      Domnule Cârcotaş „Pentru Cică”, poate nu vi s-a explicat corect sau nu aţi înţeles dumneavoastră că în grădiniţele oraşului este deficit de îngrijitoare. La grădiniţa pe care o exemplificaţi ar trebui să existe, potrivit normativelor în vigoare, 16 îngrijitoare. Ele sunt doar 6, împărţite pe două schimburi. În grădiniţă sunt 9 grupe de program prelungit şi două grupe de program normal, în total 11 grupe. Poate reuşiţi să le împărţiţi dumneavoastră astfel încât să existe, tot timpul, o îngrijitoare la grupă, aşa cum prevede legislaţia, pentru ca atât copilul dumneavoastră cât şi ceilalţi copii din grădiniţă să fie protejaţi şi supravegheaţi în orice moment petrecut în instituţie. Dacă, Doamne fereşte, copilul dumneavoastră ar păţi ceva atunci când merge la baie SINGUR, pentru că nu are îngrijitoare pe hol care să-l însoţească, iar educatoarea nu-i poate lăsa nesupravegheaţi pe ceilalţi 25 de copii din grupă, cine ar fi de vină? Dacă învăţământul ar fi fost finanţat de 25 de ani încoace aşa cum este în Finlanda, de exemplu, acum n-am mai discuta pe această temă.

  2. geo

    luni, 20.01.2014 at 17:04

    asta nu e nimic, se cer bani si pentru echipamente electronice, de care se folosesc apoi altii, copilul tau stand doar 3 ani in gradinita…

  3. geo

    luni, 20.01.2014 at 17:06

    iar sedintele cu parintii se fac doar pentru a se cere bani, nu se discuta despre activitatile didactice sau alte lucruri folositoare pe care ar trebui sa le afle parintii.

  4. parinte de copil la nr. 12

    luni, 20.01.2014 at 17:43

    Da, doamna director, dar daca ar fi sa fim corecti, fiind o gradinita DE STAT, nu privata, optionalele ar trebui sa fie chiar optionale, nicidecum obligatorii. Stilul de conducere al acestei gradinite este, elegant spus, dictatorial. Se merge pe principiul: „Nu-ti convine, muta-te!” Asta fara a mai discuta metodele prin care iti poti inscrie pustiul la aceasta ” gradinita de vip-uri”.

    • Alabala

      marți, 21.01.2014 at 23:26

      Nu pot sa spun decat ca esti un ***** domnule parinte de copil…rusine sa va fie celor care nu ganditi catusi de putin!!!!

    • Gabi

      marți, 14.11.2017 at 16:51

      Sa se mute conducerea

  5. parinte

    luni, 20.01.2014 at 18:46

    As fi putut alege una gradinitele din jur, care sunt la doi pasi. Sa fim sinceri cu noi insine ! nu se compara .Traim intr-o lume in care totul se improasca cu noroi. Nu mai vedem devotamentul persoanelor care inca (desi bugetari) presteaza o munca laudabila. Este o gradinita de elita si evident conditiile de aici nu le regasesti cu usurinta in alte locuri . Asta spune ceva…! Sunt insa unii care ar dori conditii fara sa scoata banutul . S-ar bucura de tot ce s-a adunat in timp din taxele step de la generatiile trecute si putin le-ar pasa de ce ramane in urma lor.
    – Mutati-va, fratilor, acolo unde nu s-a platit nimic pana acum. Eu pentru copiii mei doresc ce e mai bun!
    Felicitari managerilor! Continuati, dar fiti tari , traim vremuri tulburi si zilnic sunt atacati cei care fac treaba – fie ei profesori, medici. Tot ce merge bine trebuie distrus, zilnic incepe cate-o noua „vanatoare”

  6. un parinte..

    luni, 20.01.2014 at 20:10

    Sunt parinte la aceasta gradinita, si ceea ce vad ma uimeste!!!avand experienta si cu alte gradinite nu pot decat sa ii transmit reclamantului ca este dus departe!!departe pe Marte!!daca ar sti ce inseamna step by step ar intelege ca gratis nu se poate face!!!el acasa cred ca poate sa ii explice copilului cum arata marul si ce gust are doar din poze!si acestea alb/negru ca e scump tonerul color!!!Numai ca acesti parinti fara cultura despre acest domeniu, intra in sistem pasageri, strica treaba si pleaca..Cat despre directoare..nu cred ca exista om mai devotat institutiei si copilului in Romania ca dansa.De nenumarate ori si la 12 noaptea e la gradinita si munceste!!nu doarme ca acest parinte acasa cu familia lui..ci sta si munceste pentru copilul meu si al multor albaiulieni!!TOATA STIMA PENTRU GRADINITA 12!!E UNICA IN JUDET!!!

    • dana

      marți, 21.01.2014 at 10:27

      OARE CE POTI FACE LA 12 NOAPTEA LA GRADINITA ??? ESTE TOTUSI, O GRADINITA, NU UN HOLDING……

      • Alabala

        marți, 21.01.2014 at 23:29

        Taci din gura si ascunde-te!!!

  7. ioana

    luni, 20.01.2014 at 20:20

    Jenant, cum adica au fost comunicate conditiile de la inceput… dar directoarea de la nr 12 face legea in gradinita. Gradinita este de stat oameni buni. Ce ***** isi permite orice pt ca o are pe sora sa la inspectorat. Bani pe care ii baga in buzunar. Mai si spunem ca sunt gradinite de stat. E strigator la cer, toate astea trebuie sa fie aduse si la cunostinta Ministerului sa vedem ce parere are despre conditiile facute de Suciu Veronica de la gradi nr. 12. D/na dir. sa va fie rusine de ceea ce faceti!

    • Parinte

      marți, 21.01.2014 at 11:34

      Pentru cei care vorbesc in necunostiinta de cauza: Programul educational Step-by-step functioneaza printr-un acord al Ministerul Educatiei. Cine doreste sa urmeze cursul de pregatire trebuie sa se inscrie si sa plateasca din buzunarul propriu (600 lei). Educatoarele au platit pentru ca au urmat acest curs de pregatire pentru a aduce copiii din Alba Iulia la nivelul copiilor din restul Europei.

    • Alabala

      miercuri, 22.01.2014 at 08:13

      Sa iti fie tie rusine femeie incompetenta…mi-ar fi rusine sa fiu copilul tau si sa vad ce mama retardata am…de ce nu va duceti copilul in alte gradinite unde bate vantul,ca sunt o sumedenie si lasati-ne copii sa creasca bine nu ca voi,oameni de nimic!!!! Avem o tara deosebita,pacat ca e locuita…de oameni ca tine Ioana si ca lasul care nu si-a dat numele si a scris tampenii la ziar!!!!

  8. FLORIN M.

    luni, 20.01.2014 at 20:50

    Buna Seara, suntem la al doi-lea copil educat la gradinita 12,si suntem foarte multumiti,copii vorbesc engleza,invata poezii,au conditii extraordinare,curatenie,mesele de dimineata,si pranz foarte bine calculate,si gustoase,si venim din centru in fiecare dimineata….si dupa amiaza…dar …efectul de turma se confirma….

  9. un el

    luni, 20.01.2014 at 21:13

    In calitate de parinte, ,,mici’ dictatori sunt toti directorii din gradinite….scoli….gimnaziu….liceu….TOTI. Citez expresia ,,foame de bani” ! DICTATORI SUNT LA DECONCENTRATE….,,SPONSORIZEZI” primesti drepturile salariale….UN HAOS….SE ASTERNE PESTE NOI! LUMINEAZA-LE DOAMNE MINTILE !

  10. bono

    luni, 20.01.2014 at 22:06

    Sunt parintele unui copil care urmeaza activitatile gradinitei nr.12. Sunt ABSOLUT multumit de conditiile pe care le are copilul meu in aceasta institutie, atat din punct de vedere al activitatilor cat si al hranei si conditiilor oferite. De ce trebuie sa asimilam sintagma „de stat” cu „gratuit”? Eu prefer sa dau o suma relativ modesta (ex. Un pachet tigari= 14 ron) pentru a avea conditii mai bune pentru copilul meu. Nu sunt de acord cu expresia „gradinita de VIP-uri”, eu nu am prea vazut astfel de categorii pe acolo (sau poare altii inteleg altfel notiunea de VIP). Felicitari personalului de la gradinita nr.12!

  11. ana

    luni, 20.01.2014 at 22:41

    E foarte suparator ceea ce se scrie in acest articol si comentariile unora care vorbesc doar de dragul de a vorbi. Marea majoritate a parintilor nu gandesc asa cu siguranta, si aceste vorbe lovesc in toata lumea. Pacat ca nu constientizati ceea ce aceasta gradinita ofera comparativ cu altele din oras. Am avut copiii si la gradinita particulara si la gradinita de stat, alta decat nr. 12 si nu se compara cu ceea ce am gasit aici.
    Atunci cand ati ales sa va inscrieti copilul aici, ati ales aceasta gradinita pentru ceea ce ofera, nu pentru ca e mai aproape de casa, cu siguranta. Chiar daca acum spuneti contrariul. Sunt inca 2 alte gradinite in zona respectiva, existau alternative. Cum poti tu ca persoana sa accepti ceva, constient, perfect informat, ca mai apoi sa arunci cu noroi in oamenii si in institutia in care copilul tau petrece mai mult timp decat cu tine acasa. In care e iubit, ascultat, educat si de unde il iei fericit si dornic sa mearga a doua zi. E lipsa de multe aici, si nu merita spus pentru ca fiecare stie. Pacat … personalul care e devotat acestei gradinite nu merita mizeria aceasta de articol.

  12. tuinea, parinte

    luni, 20.01.2014 at 23:08

    Spun clar si raspicat: Sunt suta la suta multumita de tot ce inseamna Gradinita 12. Am si termen de comparatie: alta unitate in care copilul meu statea si „vegeta” alaturi de ceilalti copii – se jucau de unii singuri, in cel mai bun caz – deoarece educatoarea avand atributii de directoare si administrator al unitatii respective nu facea altceva in timpul programului decat sa dea telefoane spre a rezolva problemele institutiei. Copiii nostri – Dumnezeu cu mila. Nu acuz dascalul respectiv – facea si el ce putea, in conditiile date – ci acuz sistemul care, in anul respectiv blocase posturile desi numarul de copii inscrisi pretindea angajarea de personal suplimentar. Si atunci care este vina doamnei directoare? Ca are standarde ce depasesc sistemul national de educatie, ca vrea sa ofere mai mult decat serviciile specifice unei bone??? Pentru ca, sa fim sinceri, cu personalul alocat doar asta se poate face, in cel mai bun caz. Intreb parintele nemultumit: Ati fost vreodatla un eveniment organizat impreuna cu alte gradinite? Este imposibil sa nu iti sara in ochi, ca spectator prestatia copiilor din Gradinita 12 – este total diferita de cea a gradinitelor gratis si ravnite de dansul. Eu vreau ca micutul meu sa inteleaga mai mult de la gradi decat „Iepuras coconas”, „De ziua ta mamico”, „Daca astfel se traieste” etc.; pe astea le stiu si eu de la gradi si il pot invata, fara sa mai piarda 8 ore pe acolo. Eu am nevoie de dascal adevarat, nu de bona iar singurul loc ce sa intruneasc aceasta conditie intr-o gradinita de stat a este Gradinita 12. Nu are sens sa vorbim de celelalte conditii – igiena desavarsita, mancare atent pregatita, macar a avut bunul simt sa nu se lege de ele, constient fiind ca nu are ce obiecta. Felicitari doamnei directoare si educatoarelor!

  13. Parinte

    luni, 20.01.2014 at 23:11

    Numai vezi altceva la TV decat despre Bianca …. si educatie, treziti-va oameni buni. Care este cultura romanilor? Nu va obliga nimeni, sunteti liberi sa alegiti. Este gradinita cea mai dotata, cu un colectiv extraordinar, copiii sunt implicati in tot feluri de activitati didactice, unde in alte parti nu gasesti, nu va baga nimeni mana in buzunare!!!! Care este modelul pe care il transmiteti copiilor vostri?

  14. parinte

    luni, 20.01.2014 at 23:37

    Nu inteleg de ce a fost publicat un asemenea articol….chiar nu gasiti alte subiecte sa tratati?Sunt parintele unui copil care este inscris la nr 12 si sunt foarte multumita de conditiile, cadrele didactice si activitatile care se desfasoara acolo.

  15. Radu

    marți, 21.01.2014 at 08:54

    Dragi oameni buni si superficiala autoare a articolului, suntem cei mai meseriasi in analiza si criticarea altora (cu precadere a celor care fac treaba). Cum exista ceva care funtioneaza bine, trebuie doborat. Ei, dar este la moda sa dam in invatamant, in profesori, educatori si in cei care fac educatie. Atentie, pe termen lung dam in copii nostri. Cine a scris articolul, a fost in gradinita, a vazut ce este si ce se face acolo? A facut o analiza a evolutiei copiilor de la intrare in grupa mica pana cand pleaca la scoala? Sunt convins ca nu, pentru ca este la moda sa dam cu c…. in oamenii gospodari. Am avut doi copii in gradinita 12. Educatoarele de acolo au fost deosebite. Copiii mei, la 5 si respectiv 3 ani de la terminarea gradinitei merg sa salute educatoarele, isi amintesc de ele cu mare drag. Cat timp am avut copii la gradinita si noi am platit taxa aferenta step by step, dar nu am dat-o directoarei sau educatoarelor ci am dat-o pentru copiii nostri. Ei si ce ca a ramas mobilier sau mai stiu eu ce in gradinite dupa plecarea copiilor? Doamne ajutane! Hai sa distrugem ce am cumparat cand ne pleaca copii la scoala. Suntem din ce in ce mai rai. Ziaristi, parinti si alte persoane interesate mergeti sa vedeti o gradinita deosebita in care copii nostri pasesc in viata frumos. Bine ne-ar fi sa avem directori cum este directoarea de la 12… poate chiar si la alba 24.

  16. cris

    marți, 21.01.2014 at 09:12

    Nu pot sa cred ca exista atata inconstienta din partea acelui parinte,sa judeci locul in care copilul tau este tratat si educat cum mai bine nu se poate. Eu sunt un parinte care are copilul la Gradinita nr 12 si sunt mai mult ca multumita. As recomanda din tot sufletul aceasta gradinita. Nota mea pentru tot ce se intampla la Gradinita nr 12 din Alba Iulia este 10 cu felicitari. Stima si respect pentru tot personalul din gradi.

    • parinte

      marți, 21.01.2014 at 18:24

      Pt un salariu de max 1000 ron inca se ocupa prea bine de ei

  17. parinte

    marți, 21.01.2014 at 09:51

    Da „cumsecade” acel parinte care vede doar partea financiara a lucrurilor,in loc sa se bucure de partea constructiva, educativa si benevola a copilului sau. Voi stiti ca aceasta gradinita este singura din oras care nu face comparati si diferente intre copii,ca Gradinita nr 12 primeste copii cu dizabilitati,copii cu autism si le ofera tot respectul si increderea de care au nevoie, le-a pus la dispozitie logoped si psiholog acestor copii. Dar cum sa vada lumea de azi asa ceva? Stiu doar sa critice si sa puna bete-n roate. Va spun din suflet ca sunt unul din sutele de parinti foarte foarte multumiti de prestatia acestei gradinite. Daca doriti sa aveti parte de copii educati nu tineti seama de aceste rautati inscrieti-va cu incredere copii la Gradinita nr 12 din Alba Iulia.

  18. Parinte

    marți, 21.01.2014 at 09:55

    Sunt un parinte al carui copil a frecventat aceasta unitate de invatamant chiar de la implementarea noului sistem step-by-step. Activitatiile desfasurate au avut un impact deosebit asupra dezvoltarii intelectuale ale copilului. Practicandu-se acest sistem si in orasul nostru ne-am putut da seama de interesul cadrelor didactice pentru promovarea noilor idei in sistemul de invatamant. Tot ce s-a realizat, s-a realizat cu ajutorul si cooperarea parintilor care au inteles si si-au dorit promovarea noului in avantajul copiilor lor. Oare se poate construi sau realiza ceva fara o cheltuiala in plus? Nu stim ce va construi tanara generatie daca nu are exemple de urmat. Multumim conducerii unitatii si colectivului de educatoarea pentru munca si efortul depus. Cu respect pentru acestea!

  19. satul de Romania

    marți, 21.01.2014 at 10:57

    Am avut si noi 2 copii la gradinita respectiva si nu am decat cuvinte de lauda. Dar in urma acestui articol mi-au atras atentia doua lucruri: numele asociatiei care este acelasi cu al directoarei (o fi coincidenta ?) si suma lunara ce se strange din acea cotizatie: 300 milioane de lei vechi. Adevaru-i ca nu m-am uitat niciodata ce scria pe chitantele de la gradinita si nu am facut legatura intre numele directoarei si asociatia (la care aflu acum ca plateam). Acum, daca directoarea vrea sa faca lumina ar putea sa faca publice numele celor care detin asociatia si o structura a veniturilor si cheltuielilor lunare. Daca lucrurile sunt corecte n-are de ce sa se ascunda. Nu ? Si nu cred ca e ok sa judecati un parinte care se plange ca trebuie sa plateasca suplimentar sa-si tina copilul acolo. Pentru unele familii 100 de lei fac diferenta intre a avea sau nu ce pune pe masa cateva zile.

    • parinte

      marți, 21.01.2014 at 18:22

      Aveti posibilitatea sa-l retrageti de la camin .

  20. raluca

    marți, 21.01.2014 at 11:52

    Sunt atatea obtiuni in ziua de azi. Avem dreptul sa alegem. Cui nu ii convine poate sa isi retraga oricand copilul din gradinita nr 12. Sunt sute de alti parinti cu copii care ar dori sa abia copiii inscrisi la aceasta gradinita. Am facut graditina in aceasta institutie, si acuma la varsta pe care o am,pot zice ca ii cea mai buna gradinita din alba si copiii sunt foarte bine pregatiti. Imi pare rau ca se aduc astfel de acuze la adresa acestei institutii. Sa le fie rusine parintilor care isi duc copiii aici si scriu lucruri urate. Ar trebuie sa isi retraga copiii din gradinita si sa lase loc pt alti care astepta pt un loc in aceasta gradinita.

  21. Ovi

    marți, 21.01.2014 at 13:10

    De trei ori am participat la şedinţele cu părinţii atunci când copiii mei au început grupa mică. De fiecare dată, participând şi domnişoara director Veronica Suciu, s-a discutat oportunitatea desfăşurării activităţilor suplimentare contracost. Toţi eram încântaţi de această iniţiativă, singurele divergenţe pe această temă fiind cele legate de alegerea limbii germane sau engleze. Aşadar, noi (părinţii) am hotărât.
    Dacă este vreun părinte iresponsabil, ce nu-l interesează dacă doar copilul său este marginalizat datorită alegerii sale, nu înseamnă că s-ar permite o astfel de politică educaţională în vreo unitate de învăţământ preşcolar.
    Eu înclin să cred că nu-i vorba de bani, ci de prostie sau… răutate.

  22. Dani

    marți, 21.01.2014 at 13:22

    Tipic acestei natii. Ne plangem tot de lucrurile care ne sunt vitale si cum este in acest caz de EDUCATIE. Taiem din salarii profesorilor; dar vrem copii educati! Educatia este cel mai pretios lucru intr-un stat. De la educatie pleaca principiile, caracterul unui om si dezvoltarea sa intelectuala. Numai niste oameni inconstienti si fara educatie pot sa aduca aceste sesizari in fata. Esti liber sa iti tii copilul in tarc daca nu ai bani sa ti-l educi deoarece educatia nu este obligatorie si cu atat mai mult gradinita! Sa va fie rusine ca stanjeniti educatia copiilor vostrii. Si sa nu mai aduc in calcul cat de prost este platita educatia… Rusine!

  23. Andreea

    marți, 21.01.2014 at 14:34

    Pentru toti cei care au inca nu sunt constienti de eforturile pe care le fac dascalii de la Gradinita nr. 12 si nu numai pentru educatia copiilor nostri va recomand articolul
    htt p://www.catavencii.ro/Cit-valoreaza-un-profesor_0_10099.html?fb_action_ids=10202852298130513&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B537169763047992%5D&action_type_map=%5B%22og.recommends%22%5D&action_ref_map=%5B%5D

  24. Laura

    marți, 21.01.2014 at 15:27

    Oameni buni, cred ca ati uitat sa cititi celelalte articole de pe acest site in care sunt prezentate bucuriile si emotiile copiilor la Festivalul Toamnei, la serbarea de Craciun si cu multe alte ocazii. Cum au fost ele posibile? In ce context s-au petrecut si cine le-a realizat? Oare nu educatorii si intreg personalul gradinitei? In ce context s-au intamplat? Oare nu la Gradinita nr. 12? Cati bani ati dat pentru cadoul care l-a lasat Mos Nicolae sau Mos Craciun? Oare zambetul, bucuria sau emotia copilului dumneavoastra poate fi pus in balanta cu bani dati pentru a face aceste lucruri posibile?

  25. parinte

    marți, 21.01.2014 at 16:14

    Jenant, Stimata d-na Curta daca retin bine ati absolvit cursurile unei Facultati din cadrul unei Universitati prestigioase. De ce va pretati la asa ceva? Ati publicat articole bune despre cultura, educatie, invatamant. Va rugam sa ne ajutati sa promovam valorile morale. Municipiul, judetul si tara aceasta are nevoie de aceste valori. Tindem spre Capitala Culturala Europeana in anul 2020, va rugam sa ne ajutati in acest demers. Cu stima, un parinte de copil al Gradinite nr. 12.

    • Adina E. Curta

      marți, 21.01.2014 at 16:42

      Mă amuzați! Nu înțeleg ce legătură au studiile mele cu faptul că un cititor al ziarului Alba24 și-a transmis nemulțumirile vis-a-vis de faptul că trebuie să dea bani la grădinița de stat la care și-a înscris copilul. Dacă ați avut curiozitatea de a „răsfoi” ziarul azi, ați putut vedea că am publicat (cu aceleași intenții, de a face cunoscute opiniile cititorilor) și replica directoarei la ceea ce s-a scris ieri despre grădinița pe care o conduce. Haideți să facem un mic exercițiu de imaginație și să ne gândim dacă Dumneavoastră, care mai mult ca sigur aveți nemulțumiri în legătură cu o instituție cu care colaborați, mi-ați descrie situația în mod coerent, în detaliu, iar ziarele nu ar publica-o. Nu v-ați considera nedreptățită? Nu ați acuza presa de părtinire, interese și cenzură? Concluzia o trageți singură.
      Iar ca să lămurim și treaba cu „valorile morale” și „Capitală Culturală Europeană”, spre ele se tinde și prin libertate de expresie și drept la opinie și în niciun caz prin ascunderea unor aspecte neplăcute sub preș și impresia că sistemul din care facem parte este perfect. Cu aceeași stimă, în altă ordine de idei, vă asigur că voi publica tot ceea ce este perceput de oameni ca revoltător și nemulțumitor, voi critica elementele care îi fac să se simtă folosiți și prostiți de câte ori va fi nevoie, în speranța că poate, la un moment dat, măcar o parte dintre acestea vor fi ameliorate. Și să nu uităm că, deocamdată, Alba Iulia nu este decât Capitala Culturală a județului Alba 🙂

      • parinte

        marți, 21.01.2014 at 19:21

        Domnisoara jurnalista, cand zeci de oameni ieseau in strada (in Alba Iulia) pentru a protesta imotriva luarii unor decizii care priveau viitorul si sanatatea copiilor nostri, unde erati?Sau nu vi s-a parut „revoltător și nemulțumitor” sau „elemente care îi fac să se simtă folosiți și prostiți”?

        • Adina E. Curta

          marți, 21.01.2014 at 19:40

          daca va referiti la ce cred si eu ca va referiti, stiti foarte bine unde eram 🙂

          • un fost elev

            marți, 21.01.2014 at 20:59

            felicitari pt articol

        • moderatorul de serviciu

          marți, 21.01.2014 at 19:41

          ioana,xx95@ lasa vrajeala cu iesitul in strada pentru VIITORUL copiilor. vezi ca in PREZENT inhaleaza la greu formaldehida. Nu te vad, esti cumva in strada? Articolul este corect si respecta declarațiile tuturor partilor. Sunt parinti care poate sunt deranjati de faptul ca se platesc niste bani unei fundații care intamplator are numele directoarei. Poate ca directoarea ar trebui sa explice parintilor care sunt interesati cum cheltuiesc cei aprox 30.000 lei primiti de la parinti. Mai ales ca, din discuțiile pe care le-a avut cu noi, se vede că este bine intenționata si face eforturi ca educația copiilor sa fie de cat mai buna calitate.

      • parinte

        marți, 21.01.2014 at 19:42

        DEONTOLOGÍE s. f. Doctrină privitoare la normele de conduită și la obligațiile etice ale unei profesiuni

        Genurile informative au, ca principală sarcină, difuzarea informației din cele mai diverse domenii de activitate (culturală, politică, economică, socială etc,)in cel mai obiectiv mod ,

        …cat de bine te-ai documentat,Adino?

        • Adina E. Curta

          marți, 21.01.2014 at 20:04

          nu înțeleg întrebarea… cât de bine m-am documentat în legătură cu OPINIA unui cititor despre plata unei taxe suplimentare într-o grădiniță de stat?! dupa cum se vede si in articol, a confirmat si directoarea: taxa există, serviciile educationale pentru copii există, la fel cum există părinți mulțumiți și părinți care au dreptul de a fi nemulțumiți

      • Alabala

        marți, 21.01.2014 at 23:59

        Adina,daca ai vrut sa faci un articol de scandal….felicitari,ai reusit! Dar nu cred ca era cazul…pacat…puteai sa iti expui parerea in tot felul de alte articole,dar ai luat calea cea mai usoara si ai expus un individ nemultumit(care se numeste parinte) care isi urmareste interesul si vrea sa apara in ziar…daca bine tin minte si tu cred ca ai fost la aceeasi gradinita si stii cum stau lucrurile…nota pe care o da articolul tau este clar una de rautate…

  26. parinte

    marți, 21.01.2014 at 16:35

    Baietelul meu merge la caminul 12 in grupa mijlocie si sunt foarte multumita de toate conditiile e curatenie, mancare buna ce sa mai spun de educatoare care sunt toate DOAMNE si se ocupa de copii extraordinar. Copilul meu vorbeste engleza, a invatat sa manance singur si a devenit foarte respectuos. Tot personalul de la femeile de serviciu si pana la directoare se implica in educatia si buna stare a copiilor. Iar taxa asta de 100 lei e necesara parerea mea deoarece daca nu era aceasta taxa era altele cumpara creioane, hartie igienica, sapun, plateste profa de engleza, etc. Iar reclamatul si alti nemultumiti isi pot duce copii la alte camine, de exemplu caminul 13 este foarte aproape.
    FELICITARI TUTUROR DE LA CAMINUL 12!!!

    • parinte

      marți, 21.01.2014 at 18:19

      Bravo Caminul Nr 12 .Sunteti cei mai buni !

    • parinte

      marți, 21.01.2014 at 20:01

      as vre si eu sa stiu cata engleza stie copilul dumneavoastra sau ori care copil din grupa dumneavoastra , as fi curios

  27. moldovan

    marți, 21.01.2014 at 17:39

    eu am doi copii care frecventeaza gradinita 12….si sunt extrem de multumita de conditiile pe care le ofera gradinita,mancare,igiena,materiale,cadouri pt copii,educatie,,,,si tot ce inseamna implicare in viata copilului,

    aprecieri sincere pt domnisoara directoare care este o femeie cu un suflet mare,,,,si nu doreste decat binele si bunastarea copiilor.

    am ales aceasta gradinita constienta fiind de tot ce implica,si nu regret chiar daca se fac anumite sacrificii nimic nu se compara cu linistea si confortul fizic si psihic al copiilor mei.

    felicitari personalului.

  28. Parinte de copil la caminul 12

    marți, 21.01.2014 at 18:38

    Si baiatul meu merge la acelasi camin. Nu exista termen de comparatie cu nici o alta gradinita din judet. Eu cred ca este una din cele mai bune din tara, tinand cont de personalul pe care il au si care este in continua formare. Am observat ca personalul caminului face tot posibilul sa ofere cele mai bune conditii pentru copii. Aratati-mi o gradinita care sa aiba femeie de serviciu + 3 educatori / grupa, din care 1 de engleza, curatenia si organizarea ireprosabila pe care le-am gasit.

    Personal, sunt mandru si mai mult decat multumit de ce invata copilul si cum se descurca acum, a evoluat extraordinar la acest camin.

    Nu stiu cati o cunosc pe doamna directoare, insa am intalnit-o de doua ori si va pot spune ca este foarte modesta si este, mai sus de toate, un OM de o calitate rara. Am sa va dau un exemplu pe care l-am vazut personal si care m-a impresionat. Inainte de Craciun, toti copiii de la camin au fost dusi la biserica, unde au cantat si au luat sfanta impartasanie. Am zis sa raman putin si sa urmaresc evenimentele. Nu va pot spune cat de frumos a fost! Ghiciti cine era in fata, langa preot, explicandu-i la fiecare copil ce sa faca pentru a lua sfanta impartasanie si apoi facandu-i o poza? Ati ghicit, doamna directoare, care nu era inchisa in castelul ei de fildes ci se implica direct pentru fiecare copil!

    Sa va mai spun de celelallte evenimente? Cat de frumoase au fost… nu sunt cuvinte.

    Eu cred ca acel parinte suparat pe taxa de 100 Ron nu exista, ci este inventat de alba24… pur si simplu nu ai cum sa nu fii multumit si nici nu am vazut parinti nemultumiti.

    Si al doilea baiat tot la gradinita 12 am sa-l dau daca vor continua in acelasi mod profesionist. Iar angajatilor de la Gradinita 12 le recomand sa nu ia in seama acest articol murdar. Este incredibil pana unde a putut sa mearga alba24. Ce s-a intamplat cu sloganul care v-a facut celebri cu „3 surse” de informare? S-a transformat „1 sursa si aia inventata!” ?

  29. Cristian

    marți, 21.01.2014 at 18:48

    STIMA SI RESPECT PENTRU PERSONALUL GRADINITEI 12.MULTUMIM PENTRU TOT CEEA CE FACETI PENTRU COPII NOSTRI.

  30. Lucian B.

    marți, 21.01.2014 at 20:25

    Posibil sa fie o inventie alba24 sau nu.Nu poti sa multumesti sute de parinti e imposibil.Un parinte poate denigra o invatamant unde se munceste foarte mult.Mai sus dana a intrebat ce poti sa faci la ora 00 in gradinita.Ai dreptate la un Holding nu stai asa de mult.Daca domnisoara directoare a ramas la ora aceea tarzie a fost de trebuinta si nu din placere.Nu cred ca in judet exista o unitate de invatamant in care sa se munceasca asa de mult.Si hai sa fim seriosi eu am terminat gradinita de aproape 40 de ani,si atunci exista un fond al clasei ca si la scoala in care se strangeau bani dar nimeni nu se plangea.Si cine da in domnisoara directoare atentie:DUMNEZEU e sus si vede!

  31. Educatoare

    marți, 21.01.2014 at 20:55

    Am citit acum articolul si vreau sa va spun stimati „comentatori” ca si gradinita in care lucrez eu, alta decat nr.12, ofera conditii foarte bune copiilor, mediul este atractiv, copii se simt protejati, parintii sunt multumiti si propunerea noastra de optionale la fel de variata si parintii nu sunt obligati sa plateasca lunar, in afara alocatiei de hrana, fiecare cate 100 lei/luna. Si vorbim, intr-adevar despre gradinite de stat, finantate de la buget.
    Si da, abia daca reusim cate una din gradinita sa prindem cate „o gradatie”, pentru ca noi nu avem loc, oricate activitati am justifica, iar de cele mai multe ori, nu prindem nici una.
    Si daca d.na directoare sta pana la ora 12 noaptea in gradinita, ar trebui sa plateasca chirie, pentru orele din afara programului in care utilizeaza spatiul, curentul, grupul social al gradinitei, ca sigur lucreaza pentru un proiect POSDRU, pe bani buni!

    • educatoare

      marți, 21.01.2014 at 23:03

      Cu siguranta draga colega ai beneficiat de unul dintre proiectele POSDRU! Si stii foarte bine cata munca se depune pentru intocmirea si realizarea unui proiect.

    • Alabala

      marți, 21.01.2014 at 23:47

      Tu educatoare de 2 bani ce esti…te-ai spetit vreodata sa gasesti un proiect sa iti cresti gradatia,te-ai spetit sa fii mai buna in ceea ce faci?….ascunde-ti-va si gura mica…

      • ala cu ala

        miercuri, 22.01.2014 at 10:26

        Jenant părinte ce esti are dreptate educatoarea

        • Alabala

          miercuri, 22.01.2014 at 11:12

          Nu stiu cine e mai jenant in toata discutia asta…sunteti ca niste oi manate de rautate si invidie!!!!

          • ala cu ala

            miercuri, 22.01.2014 at 18:37

            Oi zici bine cred ca berbecul e educatoare care va spune ce sa scrieti si ca sunteti multumit

    • Alabala

      miercuri, 22.01.2014 at 08:23

      Spuneti-ne d-na educatoare…cati copii aveti in gradinita dvs? Se inghesuie sa vina la dvs? Nu cred…spre deosebire de dvs oamenii astia pun suflet in ce fac,nu doar se numesc educatori…rusine sa iti fie!!!!

      • Alabala

        miercuri, 22.01.2014 at 20:40

        Vai de tine omule…vezi aici se face diferenta intre oameni…pe deoparte suntem noi care vrem ce e mai bun pt copii nostri si pe cealalta parte sunt gunoaiele care participa la discutie fara sa stie ce vorbesc ca tine ala cu ala…singurul berbec de aici esti tu domnule

      • Alabala

        miercuri, 22.01.2014 at 20:46

        Si in plus da sunt foarte multumit de gradinita asta,iar spre deosebire de tine mie nu imi dicteaza nimeni ce sa spun si sa fac…tie si celor care ati inceput rahatul asta v-a fost de ajuns reportajul de la Bucuresti ca sa va simtiti indreptatiti sa aruncati cu noroi in oameni care va educa copii sa ajunga oameni mai buni,cel putin mai buni ca voi care nu sunteti in stare sa comparati 2 situatii,si anume cea de la Bucuresti cu cea de la gradinita 12…

    • Lucian B.

      joi, 23.01.2014 at 11:11

      De cate ori fiind schimbul unu a-ti plecat acasa pe la orele 15,16 sau chiar 18?Cate sambete a-ti petrecut la gradinita?V-ati zdrobit sa arate gradinita d-voastra asa cum arata sau e meritul altcuiva de la nr.12(cineva care a condus centrul bugetar cativa ani)?

  32. Mirela

    marți, 21.01.2014 at 20:57

    De ce mi/ati sters comentariul? A intervenit cineva si le acceptati doar pe cele favorabile d.nei directoare?
    Asta numiti moderare? Vai de voi.

    • moderatorul de serviciu

      marți, 21.01.2014 at 21:27

      Ce faci? ai intrebat mai sus si ai raspuns tot tu? macar asteapta sa le validez inainte sa publici raspunsurile pe care le pui tot tu sub alt nume: Nu mai umblati cu cioace ca va prind:
      ”Nu te mira. Si pe al meu l-au sters. Moderator de doi bani!”
      ”Și la grădinițele de stat se cer bani în plus: Părinţi nemulţumiţi că trebuie să plătească sume lunare pentru programe educaţionale speciale
      43 Vezi articolul

      avatar educatoarea
      eduvam@yahoo.com
      89.137.249.xxx
      21 Ian 2014 la 20:58

      avatar Mirela
      Mirela@yahoo.com
      89.137.249.***

  33. educatoarea

    marți, 21.01.2014 at 20:58

    Nu te mira. Si pe al meu l-au sters. Moderator de doi bani!

    • moderatorul de serviciu

      marți, 21.01.2014 at 21:26

      Ce faci? ai intrebat mai sus si ai raspuns tot tu? macar asteapta sa le validez inainte sa publici raspunsurile pe care le pui tot tu sub alt nume: Nu mai umblati cu cioace ca va prind:
      ”Nu te mira. Si pe al meu l-au sters. Moderator de doi bani!”
      ”Și la grădinițele de stat se cer bani în plus: Părinţi nemulţumiţi că trebuie să plătească sume lunare pentru programe educaţionale speciale
      43 Vezi articolul

      avatar educatoarea
      eduvam@yahoo.com
      89.137.249.xxx
      Trimis în 21 Ian 2014 la 20:58

      avatar Mirela
      Mirela@yahoo.com
      89.137.249.***

      • Dani

        marți, 21.01.2014 at 21:58

        Domnisorul modrator care esti de serviciu; ti se pare normal sa publici email-urile persoanelor care lasa comentarii (Mail (nu va fi publicat)(necesar))? Usor ca faci gafe si s-ar putea sa te trezesti cu un proces dragalas. Si referitor la cioace, sa nu fi tu unul dintre multi altii care le starneste. Incep sa imi schimb parerea despre acest site. Sper sa nu imi publici si mie email-ul ca nu e deloc profesionist (si din pacate va cam credeti) si legal in acelasi timp; ca termeni si conditii si politica de confidentialitate nu v-ati puso in spate sa informati utilizatorii.

        • moderatorul de serviciu

          marți, 21.01.2014 at 22:17

          nu erau email-urile adevarate. ip-urile le-am. aceeasi persoana a publicat comentarii in care punea intrebari si dadea si raspunsurile sub numele altei peroane. stai linistit. cunosc regulile ca eu le-am facut.

          • Dani

            marți, 21.01.2014 at 22:33

            Ma bucur sa aud asta. Poti implementa si regula ca moderatorii sa nu se faca vizibili cu comentarii „Nu mai umblati cu cioace ca va prind:”. O notificare pe email-ul respectiv sau pur si simplu stergerea comentariilor spam se pot sterge direct… mi se pare mult mai profesionist. Am deviat de la subiect mult prea mult, dar ma deranjeaza ca cititor sa vad asemenea gafe.

            Multumesc.

          • moderatorul de serviciu

            marți, 21.01.2014 at 22:47

            scuze, dar ma mai enervez si eu cand vad ca unii incearca sa manipuleze prin comentarii semnand sub diferite nume si comentand propriile postari. Si cand incearca sa spele o magarie spunand ca jurnalistul ba are vreun interes, ba ca este rau intentionat, samd.

  34. Irina

    marți, 21.01.2014 at 21:02

    Sunt foarte incantata ca Gradinita12 are un rol important in copilaria fiicei mele.De cum intri pe poarta gradinitei parca te transpui intr-o lume de poveste.Tot respectul pt.personalul acestei institutii.Eu cred ca e foarte greu sa multumesti 600 de parinti, dar daca as fi ziarist nu as spulbera munca unor oameni devotati cu rezultate mari intr-un oras mic,doar pentru ca un parinte este nemultumit de taxa de 100.lei .Mai cred ca acesti bani sunt gestionati cum trebuie in favoarea noastra si a copiilor nostri.Recomand Gradinita 12 fiecarui prescolar din Alba Iulia

  35. parinte

    marți, 21.01.2014 at 23:46

    Dragii mei cel care a publicat acel articol cred ca nu a mai vazut sau vizitat si alte gradinite din oras.Copilul meu a fost la o alta gradinita unde pot sa spun ca timp de o jumatate de an nu au iesit nici macar in curtea gradinitei sa nu mai vorbim despre curatenie sau altele…..La gradinita nr 12 merge doar de cateva luni dar am ramas total impresionata cand la serbarea de mos craciun stia sa imi spuna rolul fiecarui copil din grupa in engleza si stia sa cante in engleza cand pana la gradinita 12 stia probabil sa zica doar bunaziua cand intra d-na in clasa.Sau pot sa spun ca si comportamentul si vocabularul copilului este altul.Pacat ca unii parinti nu vad lucrurile astea si se gandesc doar ca dau banii.Este o diferenta f mare intre acest camin si altele iar in ce priveste domnisoara directoare pot sa spun ca nu am asistat niciodata la o sedinta cu parintii asa educativa cum ne-a facut-o dansa desi mai am un copil mare la liceu si am fost la sedinte cu parintii ani la rand.Sant foarte multumita de gradinita nr 12 felicit personalul pentru tot ceea ce fac pt copii nostri si consider ca taxa de 100 Ron este necesara .BRAVO oricum santeti cei mai buni

  36. Andreea

    miercuri, 22.01.2014 at 00:06

    Ce va apuca oameni buni? Se iau astia pe la TV de scoli si ati zis sa comentati si voi de gradinite? Nu mai aveti subiecte? Gradinita 12 nu e in zona mea ; eu aduc copilul din Ampoi 3 dar am ales aceasta gradinita pentru conditiile de invatamant, curatenie s.a.m.d. Stiam de la inceput ce inseamna alternativa aceasta de step by step si costurile pe care le implica ceea ce cred ca stia toata lumea; deci nu mai aberati pe o tema data. La noi daca zice cineva ceva de cineva brusc mai zic 100; pana acum a fost toata lumea informata si multumita de gradinita 12 acum brusc nimanui nu ii mai convine ca da 100 ron pe luna. Sa fim seriosi… Cui nu ii convine oferta sa aleaga alta gradinita din zona mai ales ca am inteles ca nu au la suflet, sa zic asa, nici educatoarele sau directoarea mai bine zis. Eu nu asi duce copilul la o gradinita la care nu imi convine pretul platit sau mai ales persoanele care il educa; asa ca buna dimineata…nu e obligat nimeni sa isi duca copilil acolo. Eu sunt 100% multumita.

  37. bunica

    miercuri, 22.01.2014 at 11:02

    Sunt bunică, cadru didactic pensionar, iar numele meu este Virginica Neamtu si doresc sa-l felicit pe părintele care, chiar daca a facut-o sub protectia anonimatului a semnalat un fapt clar si de necontestat de trafic de influenta si conflict de interese, care se petrece de ani buni la acea gradinita, fara însă să jignească sau să facă aprecieri negative la adresa vreunei educatoare
    sau a activitatii care se desfaşoară acolo.
    Cu toatea acestea, d.na directoare s-a simtit obligata sa faca aprecieri elogioase la adresa activitatii instructiv–educative din gradinita, dotarilor si al managementului, ca si cum, eu asa am interpretat spusele ei, in alte gradinite calitatea actului didactic, ar fi undeva de la medie in jos şi ar fi toate într-o stare deplorabilă! Lucru total neadevărat!
    Nepoţica mea, de care sunt foarte mândră şi care acum este în clasa I, a frecventat gradinita din curtea Scolii nr.1, din oraşul de jos. Şi acea grădiniţă arată excelent, ca de altfel aşa cum arată toate grădiniţele din Alba Iulia,(stiu asta, pentru că noi, bunicile, discutăm între noi şi sigur că nepoţeii sunt subiectul preferat) cu tot ceea ce au nevoie copiii, cu un colectiv de educatoare dăruite meseriei şi implicate în tot ceea ce înseamnă activităţi specifice. Şi acele grădiniţe oferă opţionale, multe dintre acestea susţinute de educatoare, ca obligaţie în
    cadrul programului zilnic aşa cum se întâmplă în şcoli, restul, limbi străine, dans, calculator, participări la alte feluri de acţiuni, sunt la alegerea părintelui. Nu te obliga nimeni cu nimic!
    Mi se pare strigător la cer să ai curajul să justifici, aşa cum face directoarea, indiferent care sunt acele justificări, reale sau nu(că sunt folosiţi banii exclusiv în beneficiul copiilor, că se fac tot felul de activităţi, etc.), faptul că ceri acea sumă de bani, ca-i obligi practic pe parinti (ii conditionezi daca vor sa isi inscrie copilul acolo), sa plateasca lunar acea suma, (din câte am auzit, de la peste 330 copii), printr-o asociaţie a cadrelor didactice, a directoarei, ÎNTR-O GRĂDINIŢĂ DE
    STAT!
    Este clar ca a beneficiat de sprijin de undeva si mai mult, sunt convinsă că nici o altă directoare de grădiniţă nu ar fi avut acest curaj si tupeu!
    Nu este normal sa pretinzi bani de la parintii care, si asa, sunt destul de impovarati de grijile si problemele materiale. Speram ca Inspectoratul Scolar Alba sa faca curatenie, atat in ceea ce o priveste pe d.na directoare cat si pe sora ei, de la inspectorat.

    • Lucian B.

      joi, 23.01.2014 at 11:17

      Gradinita aceea din curtea scolii nr.1 daca e asa grozava dupa cum spuneti de ce nu stiti ce nr.este?Nepoata mea a frecventat acea gradinita si va spun eu ca nu exista termen de comparatie cu nr.12.Si daca sunteti cadrul didactic pensionat ar trebui inainte sa scrieti bazaconiile de mai sus sa va interesati ce inseamna activitati alternative si ce fel de finantare au(legea spune ca vor fi finantate extrabugetar).

  38. Alabala

    miercuri, 22.01.2014 at 11:22

    Cine va obliga sau v-a obligat vreodata dementilor???? D-na Virginica,cu tot ‘colectivul’ dvs de bunici mandre de nepoti v-ati bagat in seama ca musca in lapte,ca sa nu zic mai bine…aveti o problema personala cu d-nele de la gradi. 12? E problema dvs…dar nu fiti asa subiectiva si va tineti mare si tare ca habar nu aveti ce vorbiti…cadru pensionat…ce vorbiti dementilor?

  39. Lucia

    miercuri, 22.01.2014 at 13:57

    Buna ziua. Am avut doi copii la Gradinita nr. 12 din Alba Iulia si am fost foarte multumiti atat de activitatile desfasurate cat si de cadrele didactice si personalul auxiliar. Copiii au invatat engleza, informatica, activitatile s-au desfasurat in conditii extraordinare, totul stralucea de curatenie, mesele erau foarte gustoase. Materialele didactice si jocurile de care beneficiaza copiii sunt de calitate foarte buna, iar acestea, dupa cum stim cu totii sunt foarte scumpe. Ca sa nu mai zic ce mult conteaza un cadru didactic in plus pentru fiecare grupa, avand in vedere numarul mare al copiilor, pentru siguranta lor in primul rand. Din cate stiu eu, gradinita nr. 12 este singura gradinita unde pentru contributia parintilor se primeste chitanta. De fapt in toate gradinitele de stat din Romania parintii dau bani pentru rechizite, jocuri, materiale didactice, truse medicale, jucarii etc., singura diferenta este ca in alte parti banii se dau “la negru”. Sau, alte gradinite dau parintilor liste de produse (rechizite, jocuri, jucarii etc) pe care sa le cumpere. Cand am ales Gradinita nr. 12 pentru copiii nostri nu am facut-o nicidecum raportandu-ne la distanta fata de casa, ci tinand cont de referintele multor parinti care aveau copii acolo. Cat despre moralitatea si calitatea colectivului care isi desfasoara activitatea acolo, bine ar fi sa avem astfel de oameni in toate institutiile, sunt sigura ca viitorul copiilor nostri ar fi mult mai bun.

  40. M.I.

    miercuri, 22.01.2014 at 16:43

    HELLOOOO, fratilor!!!! Nu v-ati dat seama c-ati intrat in jocul presei???? Stiti vorba aceea „La prost e suficient sa-i dai tonul”… 😀 Daca nu v-ati prins, continuati cu comment- urile..
    Daca aveti intrebari mergeti sa va clarifice cine e in masura, respectiv directorul gradinitei. Este capabil s-o faca si veti avea mult mai mult de castigat decat sa aberati aici in necunostinta de cauza. Noi parintii am fost lamuriti inca de la primele sedinte despre taxele ce presupun alternativa step by step.
    Cat despre frustrati, lasati-o balta, daca n-aveti curajul sa spuneti in fata omului cand nu va convine ceva!
    Verginicuta- bunicuta, frumos iti sta.. Halal solidaritate Pe vremea matale zaceai in gradinita si te uitai la copii cum se joaca cu niste cuburi Arco decojite de vopsea. Aveai 10 carti in biblioteca si acelea cumparate din salarelul tau. Lasa oamenii sa-si faca treaba si nu le mai tulbura linistea. Vezi-ti de pensiuta matale si de nepotei ca mai bine-ti sade.

  41. Lucian B.

    miercuri, 22.01.2014 at 21:04

    G.P.P. nr.12 are 11 grupe si 330 de copii!!!Oare acesti copii au fost adusi cu arcanul de prin oras de catre colectivul gradinitei?Sau poate e unsa cu miere?Hai serios chiar nu va dati seama ca parintii cauta aceasta institutie pentru ca au mare incredere in tot ceea ce inseamna G.P.P.NR.12?A fost cautata si cand era in administratia Portelanului!!!

  42. nvhg

    miercuri, 22.01.2014 at 23:02

    Ce atata tam-tam pt cei 100 lei?Daca ai si vrei sa-i dai pt copilul tau,e bine,daca nu,cum a zis cineva mai sus..da-i pt un pachet de tigari zilnic…14*30 zile=420 lei/luna…Si sa vezi ce iti ajuti asa copiii….

  43. ANTONIU

    vineri, 24.01.2014 at 17:16

    Gradinita12 este o gradinita cu amprenta ,, mafiota” avind in vedere contextul de ,,pile ,cunostinte,relatii”
    Este o gradinita de ,,fite”nu formeaza caractere ci oameni care stiu sa se descurce.
    ROMANIA ARE NEVIOE DE CARACTERE!!!!!!!!!!!!

  44. Tina

    miercuri, 29.01.2014 at 23:35

    Nu,zău Antoniu..cum le știi tu pe toate.ca un om mare. Ce simplu sa vorbesti..hai,lăsa-ne omule si du-te la Grădinițe care nu-s de Fițe,unde se formează caractere.cine te tine cu forța undeva?esti liber sa mergi unde-ți permiti si aia e.nu se supăra nimeni mai băiatule.din contra..

  45. Tina

    miercuri, 29.01.2014 at 23:41

    Tot hotul se teme de furat..Auzi la scenaristul, tot la mafie se gândește.poate esti tu vreun mafiot cu caracter, Antoniu 😀

  46. Nu conteaza

    miercuri, 02.12.2015 at 15:23

    Buna ziua.
    Am citit printer randuri comentariile dvoastara.
    Dragi parinti, sistemul de stat din tara noastra este obligatoriu si gratuit.
    Acele gradinite de stat care percep tot felul de taxe cum ar fi cele pentru ajutor de educatoare, materiale de igiena sanitara, materiale didactice si altele sunt ilegale. Se percep taxe pentru teatru, circ, limbi straine pentru care gradinita incheie un contract cu acele personae prin aviz de la Ministerul Invatamantului.
    Nu este normal, etic si moral ca intr-o gradinita de stat finantata din bani publici, de la bugetul de stat , sa mai perceapa tot felul de alte taxe. Noi toti oricum finantam bugetul statului, dar sa si suplimentam prin tot felul de taxe obligatorii este tupeu grosolan. Din pacate, multe gradinite procedeaza asa. Se pare ca nu-I sperie nimic, chiar si toate arestarile astea din ultima vreme pentru tot felul de fapte nu-I opreste pe acesti japcari. Coruptia nu se va opri atata timp cat voi (noi), parintii vom accepta aceste plati. Stiu ca va ganditi la copii dumneavoastra, sa nu le faca rau cadrele didactice, dar daca ne unim toti si refuzam aceste mizerii, credeti-ma ca mai tarziu le vom face un bine copiilor nostril. Ii vom invata sa-si castige drepturile in viata prin cinste, corectitudine si onestitate. spuneti ca salariile dacsalilor sunt mici, dar, nu faceti socoteala si cate vacante au. Dumneavoastra aveti concediu fix maxim 24 de zile pe an. Asta nu conteaza?, eu cred ca da. Cine a facut legea salarizarii pentru ei a gandit si aceste lucruri. Nu este cazul sa va mai contraziceti, pentru ca fiecare are ideile lui, si unii credeti ca daca platiti copilul va fi mai destept…. Lucrurile nu stau chiar asa, dar …O zi buna!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax