Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Start-up Nation România: Intri în insolvență, statul îți ia ajutorul pe care ți l-a acordat în program

avatar

Publicat

insolventaÎn programul Start-up Nation, prin care firmele mici și mijlocii vor putea obține ajutoare nerambursabile de până la 200.000 de lei (44.000 euro), statul va recupera acest ajutor de la societățile beneficiare care vor intra în insolvență în perioada contractuală și pe durata celor 3 ani de monitorizare, potrivit schemei de ajutor de minimis.

„În situația în care, pe perioada contractuală precum și pe durata celor 3 ani de monitorizare, beneficiarul ajunge în situația de închidere operațională, faliment, dizolvare sau insolvență, se va proceda la recuperarea ajutorului de minimis acordat prin Program”, prevede schema de minimis publicată recent de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Perioada de implementare a planului de afaceri va fi de maximum 1 an, după care va urma perioada de monitorizare de 3 ani.

Monitorizarea și controlul beneficiarilor programului se va face de către Unitatea  Monitorizare, Control și Raportare (UCMR) din cadrul Oficiului Teritorial pentru Intreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (OTIMMC) de care aparține firma beneficiară.

Aceste oficii se află în subordinea Direcției Politici Antreprenoriale din cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.

Verificarea pe teren se realizează de către UMCR cel puțin o dată, timp de 3 ani începând cu anul următor acordării ajutorului de minimis.

UMCR monitorizează îndeplinirea indicatorilor stabiliți prin cererea de finanțare pentru măsurarea atingerii rezultatelor și obiectivelor proiectului.

Reprezentanții oficiilor teritoriale vor avea dreptul să verifice anunțat sau inopinat atât la sediul operatorilor economici, cât și la cel al furnizorilor veridicitatea și conformitatea declaratiilor, activităților și cheltuielilor făcute în cadrul Programului.

Reprezentantul oficiului va verifica la fața locului:

  • stadiul de realizare a investiției,
  • realitatea, legalitatea și regularitatea operațiunilor economico-financiare.

Pe durata efectuării controlului la adresa unde intreprinderea a realizat investiția si la sediul social, echipa de control trebuie să aibă acces la documentele contabile, în original, care fac obiectul finanțării. Beneficiarul va trebui să accepte și să faciliteze controlul reprezentantului oficiului asupra utilizării ajutorului de minimis acordat prin Program, mai prevede schema de minimis.

În cazul în care, în urma controalelor efectuate de reprezentanții OTIMMC sau la sesizarea organelor de control abilitate ale statului, se constată că beneficiarii au făcut declarații incomplete și/sau neconforme cu realitatea pentru a obține ajutorul de minimis sau au schimbat destinația acesteia, sau se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile prevăzute în acord sau în schema de ajutor de minmis, UMCR va propune recuperarea totală a ajutorului de minimis acordat, și va anunța MMACA că a fost declanșată recuperarea ajutorului de minimis, împreună cu dobânzile și penalitățile aferente.

UMCR va propune recuperarea totală a ajutorului de minimis acordat și în cazul în care beneficirul nu îndeplinește obligația de a depune cererea de decont aferentă cererii de plată la OTIMMC, în care sunt incluse sumele din facturile decontate prin cererea de plată în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării sumelor.

Ajutorul de minimis care trebuie recuperat include și dobânda aferentă, datorată de la data plății ajutorului până la data recuperării acestuia.

Rata dobânzii aplicabile este cea stabilită prin Regulamentul (CE) nr. 794/2004 al Comisiei din 21 aprilie 2004 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 659/1999 al Consiliului de stabilire a normelor de aplicare a articolului 93 din Tratatul CE, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 140/ 30.04.2004, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2015/1589 al Consiliului din 13 iulie 2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 248/ 24.09.2015.

Toate aceste informații sunt cuprinse în schema de minimis publicată de Ministerul pentru Mediul de Afaceri.

sursa: startupcafe.ro

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Accident rutier la Alba Iulia. Două mașini s-au izbit frontal la intersecția străzilor Iederei cu Macului

avatar

Publicat

Un accindet rutier a avut loc vineri, în jurul orei 19.00, la intersecția străzilor Iederei cu Macului. Două mașini, una înmatriculată în județul Alba și una în județul Timiș, s-au izbit fontal, cel mai probabil din cauza neacordării de prioritate.

Pagubele produse în urma accidentului sunt destul de mari. Ambele mașini au fost făcute praf. Potrivit martorilor, ar fi existat și persoane rănite, printre care și un copil.

Revenim cu amănunte.

 

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF nu va mai putea executa silit sau pune popriri fără încuviințarea instanței. PROIECT legislativ, la Senat

avatar

Publicat

Parlamentarii propun ca organele fiscale să ceară încuviințarea instanței competente înainte de executarea silită sau popririle pe conturi ale persoanelor fizice și juridice. În acest sens a fost inițiat la Senat un proiect de modificare a Codului de procedură fiscală.

“Executările silite și în special popririle, înființate de ANAF, în mod strict administrativ și fără încuviințarea instanțelor au condus în practică la abuzuri, mai ales că popririle conduc la incapacitatea persoanelor respective de a-și folosi sumele existente în conturile bancare, împiedicându-se, astfel, uneori, accesul cetățenilor de a-și exercita dreptul de a se apăra sau contesta actele administrative fiscale”, argumentează inițiatorii în expunerea de motive a proiectului legislativ.

Potrivit proiectului, se dispun măsuri asigurătorii sub forma popririi și sechestrului asigurător asupra bunurilor mobile și/sau imbile proprietate a debitorului, precum și asupra veniturilor acestuia, în cazuri excepționale, respectiv în situația în care există pericolul ca acesta să se sustragă, să își ascundă ori să risipească patrimoniul, periclitând sau îngreunând în mod considerabil colectarea.

De asemenea, se precizează că și în cazul măsurilor asigurătorii dispuse prin deciziile organelor fiscale, acestea devin executorii doar dacă sunt încuviințate de instanțele competente.

În cazul datornicilor care nu își achită de bună voie datoriile la Fisc, ANAF-ul nu poate iniția acțiuni de executare silită decât dacă are încuviințarea instanțelor judecătorești competente. Excepție fac cazurile în care există o cerere de restituire/rambursare în curs de soluționare, iar cuantumul sumei solicitate este egal cu sau mai mare decât creanța fiscal datorată de debitor.

 

Proiectul de modificare și completare a Codului de procedură fiscală va fi dezbătut mai întâi la Senat, prima cameră sesizată, apoi plenul Camerei Deputaților va decide dacă va fi adoptat.

sursa: senat.ro, legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

COD PORTOCALIU de INUNDAŢII în zona Blajului. Viituri, creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri

avatar

Publicat

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis atenţionare hidrologică, Cod PORTOCALIU, valabilă vineri până la ora 24.00, în zona Blajului.

Vor fi scurgeri importante pe versanţi, torenţi şi pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri pe unele râuri din bazinele hidrografice menţionate, cu posibile depăşiri ale cotelor de atenţie.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

„Investește în tine”, noul credit cu dobândă zero pentru tinerii din România

avatar

Publicat

Programul “Investește în tine”, a fost votat în Parlament, el prevede acordarea de credite cu dobândă zero pentru tineri. Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile tinerilor și familiilor acestora privind educaţia, sănătatea, cultura și sportul.

Categoria de vârstă care se încadrează în program este cea între 16 și 26 de ani, dar un articol prevede ca prin excepție, să poată beneficia de aceleași condiții de creditare și alți tineri, cu vârsta cuprinsă între 26 și 55 de ani, dacă persoanele respective “sunt cuprinse în sistemul de învățământ sau efectuează cursuri de reconversie și/sau specializare profesională.”

Această categorie exceptată va beneficia de un credit de până la 35.000 de lei, nu de 40.000 de lei, așa cum este prevăzut pentru categoria principală. Ambele categorii pot avea și o suplimentare de până la 20.000 lei.

Creditul acordat poate fi suplimentat cu până la 20.000 lei în cazul în care beneficiarul se angajează sau este angajat pe perioada derulării creditului.

Pentru acordarea creditului beneficiarul va fi însoţit de cel puţin un codebitor, dacă nu este el angajat.”

Creditul va fi acordat într-una sau mai multe tranșe, pentru o perioadă de cel mult 10 ani, 80% din valoarea fiind garantată de stat.

Beneficiarul împreună cu finanţatorul stabileşte de comun acord o perioadă de graţie, cu obligaţia finanţatorului de a asigura o perioadă de graţie cel puţin egală cu perioada studiilor, nu mai mult de 5 ani, începând de la data acordării creditului.

Destinaţia creditului este de a acoperi nevoile beneficiarilor si familiilor acestora privind educaţia, sănătatea, cultura, sportul şi de habitat.”

Se vor considera cheltuieli eligibile următoarele cheltuieli ale familiei beneficiarului, pe teritoriul României:

-plata cărţilor, rechizitelor, cursurilor, revistelor de specialitate;
-plata creșelor, grădinițelor, școlilor particulare;
-plata cursurilor de specializare/calificare;
-plata cursurilor de pregătire profesională;
-taxe de studii, inclusiv master, doctorat, MBA;
-plata chiriei şi a utilităţilor;
-plata locurilor de cazare în căminele studenţeşti;
-parte din construcţia sau achiziţia unei locuinţe;
-modernizarea sau renovarea unei locuinţe;
-costul medicamentelor, analizelor, serviciilor dentare şi al intervenţiilor chirurgicale;
-achiziţionarea de calculatoare, laptop-uri, imprimante, softuri de specialitate.
-abonamente sau bilete culturale: cinema, teatru, operă, bibliotecă, muzee;
-costul publicării cărţilor sau al studiilor de specialitate;
-articole sportive;
-taxa de participare la manifestări ştiinţifice şi concursuri;
-cheltuielile de transport pentru deplasări la manifestări ştiinţifice şi concursuri.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

România, la coada clasamentului european în ceea ce priveşte lucrul de acasă. Care este situaţia în UE

avatar

Publicat

laptop calculator

România era, anul trecut, penultima țară din Uniunea Europeană în ceea ce privește ponderea celor care lucrau de acasă în totalul persoanelor ocupate pe piaţa muncii, potrivit datelor Eurostat.

Reamintim că, în România, abia din 2018 a fost reglementat expres lucrul de acasă, prin noua lege a telemuncii.

În anul 2017, în România doar 0,4% dintre persoanele ocupate, cu vârste între 15 și 64 de ani, lucrau de acasă, mult sub media Uniunii Europene, de 5%. În Uniunea Europeană, doar în Bulgaria era mai mică ponderea celor care lucrau de acasă, 0,3%.

La polul opus, țările UE în care se practică cel mai mult lucrul de acasă sunt: Olanda (13,7%), Luxemburg (12,7%) și Finlanda (12,3%).

La nivelul UE, persoanele care desfășoară o activtăți independente lucrează de obicei de acasă (18,1%). În cazul angajaților, doar 2,8% dintre aceștia muncesc de acasă, la nivelul întregii UE.

Legea telemuncii în România prevede că “salariatul, în mod regulat şi voluntar, îşi îndeplineşte atribuţiile specifice funcţiei, ocupaţiei sau meseriei pe care o deţine, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, cel puţin o zi pe lună, folosind tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor”. Astfel, telemunca este reglementată și pentru contractele part-time.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate