Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Ţi-ai pierdut actul de identitate, paşaportul, permisul sau certificatul de înmatriculare? Ce trebuie să faci, pas cu pas, pentru a obţine documente noi

avatar

Publicat

V-aţi pierdut actele de identitate sau permisul şi nu ştiţi cum să procedaţi? Alba24 vă prezintă paşii pe care să-i urmaţi şi ce taxe se plătesc pentru a vi se elibera documente noi.

Dacă aţi pierdut CARTEA de IDENTITATE, vă prezentaţi la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor şi completaţi o declaraţie pe proprie răspundere în care menţionaţi că aţi pierdut sau vi s-a furat documentul, după caz. Furtul documentului îl reclamaţi la unitatea de poliţie pe raza căreia s-a produs fapta, în termen de maximum 24 de ore. Actele declarate pierdute, deteriorate sau furate sunt declarate nule. Nulitatea se constată de către lucrătorii de poliţie sau de către lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, după caz.
Apoi urmaţi procedura clasică de eliberare a actului nou, însă trebuie să prezentaţi şi o fotografie recentă.

Potrivit Ordonanţei 97/2005, “în cazul pierderii, furtului, distrugerii sau al deteriorării actelor de identitate, solicitanţii vor prezenta un alt document oficial, cu fotografie de data recentă, pentru certificarea identităţii. Pentru persoana care nu deţine astfel de documente ori în situaţia în care se constată diferenţe între fizionomia solicitantului şi documentele prezentate sau informatiile din RNEP, se solicită verificarea identităţii de către structura teritorială a poliţiei”.

Termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile şi poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Cartea de identitate se eliberează după cum urmează:
– prima carte de identitate se eliberează la împlinirea vârstei de 14 ani;
– pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 4 ani;
– pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 7 ani;
– cărţile de identitate eliberate după împlinirea vârstei de 25 de ani au termen de valabilitate de 10 ani
– după împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează o noua carte de identitate în următoarele cazuri:
– la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
– dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
– în cazul schimbării domiciliului;
– în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
– în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
– în cazul deteriorării actului de identitate;
– în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
– când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
– în cazul schimbării sexului;
– în cazul anulării;
– pentru preschimbarea buletinelor de identitate.
În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile de mai sus, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat sa solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate. Dacă actul a fost furat, trebuie prezentată şi dovada de la poliţie că a fost reclamat furtul.

Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

La serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia aveţi domiciliul trebuie să completaţi şi să aduceţi următoarele acte:

cerere formular-tip pentru eliberarea actului de identitate, în care se completează datele cu caracter personal

– certificatul de naştere, original si copie;
– certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
– hotarârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
– certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
– certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original şi copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
– dovada eliberată de unitatea de poliţie unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
– un document emis de instituţii sau autorităţi publice – paşaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituţii de învăţământ, cu fotografie de dată recentă, original şi copie;
– chitanţă reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei (la taxe şi impozite)
– timbru fiscal sau chitanţă reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei

– persoanele care au pierdut sau cărora li s-a furat cartea de alegător menţionează acest fapt pe cererea pentru eliberarea cărţii de identitate.

Cartea de identitate provizorie se eliberează în următoarele cazuri:
– când persoana fizica nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate;
– în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileşte de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor şi nu poate fi mai mic de 30 de zile sau mai mare de un an.

În situaţia cetăţenilor români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, eliberarea cărţii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara respectivă.

Procura trebuie să aibă aplicată fotografia solicitantului şi să fie certificată cu timbrul sec al misiunii diplomatice sau oficiului consular respectiv; la procură se ataşează o fotografie identică cu cea care a fost aplicată pe aceasta. În cuprinsul procurii speciale trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberată, respectiv depunerea Cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/sau ridicarea actului de identitate.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.

Dacă aţi pierdut paşaportul şi alte acte şi vă aflaţi în străinătate, vă prezentaţi la oficiul consular al României din ţara respectivă şi vi se eliberează un titlu de călătorie până ajungeţi la domiciliu.

Dacă aţi pierdut CERTIFICATUL de STARE CIVILĂ, mergeţi la serviciul de stare civilă de pe raza domiciliului dvs. şi completaţi o cerere-tip prin care solicitaţi eliberarea unui document nou. Trebuie să aveţi un act de identitate valabil.

Certificatele de naştere sau de căsătorie (pierdute, sustrase, degradate) întocmite în baza actelor de stare civilă înregistrate de serviciul stare civila se eliberează numai titularilor actelor, în baza unei cereri tip în care se completează datele personale şi împrejurarea în care a fost pierdut actul original.

Pentru copiii minori, certificatul de naştere se eliberează părintelui sau reprezentantului legal.

Certificatul de căsătorie se poate elibera unuia dintre soţi sau, la cerere, ambilor soţi.
Certificatele de deces (pierdute, sustrase, degradate) întocmite în baza actelor de stare civilă se eliberează membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite, în baza unei cereri.
Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, cetăţenii altor state de origine română pot solicita eliberarea certificatului de stare civilă prin împuternicit cu procură specială, eliberată de misiunea consulară română din statul de reşedinţă.

Dacă aţi pierdut PERMISUL de CONDUCERE, vă prezentaţi la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule pe raza căruia aveţi domiciliul cu următoarele documente:

– fişa deţinătorului permisului de conducere, ce trebuie completată prin dactilografiere;
– documentul de identitate, în original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea permisului de conducere (68 de lei, achitată la o unitate CEC sau BCR);
– fişa medicală tip A (B) pentru conducătorii de autovehicule eliberată de o unitate medicală abilitată de către Direcţia de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătăţii

– declaraţie pe propria răspundere că permisul de conducere este pierdut sau furat.

Dacă aţi pierdut doar permisul de conducere, însă aveţi cartea de identitate, puteţi obţine actul în câteva ore de la serviciul de permise. Dacă însă nu aveţi actul de identitate, vă prezentaţi la poliţie, declaraţi furtul sau pierderea şi vi se dă un document provizoriu cu care puteţi circula până vi se eliberează un permis de conducere nou.

Dacă aţi pierdut CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE al autovehiculului, în termen de maximum 48 de ore de la incident, anunţaţi cea mai apropiată unitate de poliţie şi vi se eliberează adeverinţă.

Apoi, în cel mult 15 zile veţi solicita eliberarea unui alt certificat. Trebuie să prezentaţi adeverinţa de la poliţie şi dovada de publicare în Monitorul Oficial al României partea a III-a, pentru declararea nulităţii documentului pierdut sau furat.

Pentru obţinerea unui duplicat al certificatului de înmatriculare sunt necesare următoarele:

– cerere a solicitantului pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare

– declaraţia solicitantului din care să rezulte furtul/pierderea documentului

– cartea de identitate a vehiculului în original şi copie

– actul de identitate al solicitantului în original şi copie

– dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare (37 de lei, la CEC sau BCR).

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
10 Comentarii

10 Comments

  1. avatar

    Nicolae Gratianu

    vineri, 20.11.2015 la 20:14

    Salut,ma aflu in Italia, aici mi-au furat paspotul,certificatul de nastere si juramint. unde ar trebu sa ma adresez,care sunt taxele si termnul pentru restabilirea tuturor actelor furate…..mersi mult.

  2. avatar

    luminita buzdugan

    sâmbătă, 02.07.2016 la 23:35

    salut,ma aflu in germania si am pierdut permisul de conducere.ce pot face …in afara de a merge la consulat ca este departe de mine si sunt la sev mereu.nu exista nici o posibilitate de a obtine o davada ceva .pana ajung in tara sa imi fac altul….mersi mult.

  3. avatar

    corina

    joi, 07.07.2016 la 10:00

    daca am pierdut cartea de identitate si permisul, cum circul in cele 30 zile pana la eliberarea cartii de identitate? se poate acorda permisul in baza pasaportului?

  4. avatar

    Stefan

    vineri, 29.07.2016 la 18:59

    Ce se intampla atunci cand te duci si declari ca le ai pierdut dar de fapt tu ai lasat buletinul garantie pt ceva anume?
    Poti sa iei amenda ca il folosesti in astfel de scopuri?

  5. avatar

    liliana

    marți, 29.11.2016 la 19:56

    daca am pierdut cartea de identitate ma aflu in grecia ce pot face poate sa faca parinti mei

  6. avatar

    Oleg

    joi, 04.05.2017 la 08:33

    Bună! Am pierdut dovada de cetățenie română, care este procedura de a redobândi? Mulțumesc.

  7. avatar

    Nedelia

    vineri, 12.05.2017 la 20:29

    Sotul a pierdut toate actele: certificat de naştere, carte de identitate şi toate actele de Italia, pe teritoriul Italiei. Cu actele din Italia am rezolvat. Cum trebuie să procedăm în România călătorind cu titlu de călătorie?!?! Paşaportul este expirat, are doar carnet de condus şiactele de Italia

  8. avatar

    Dan curbet

    miercuri, 13.09.2017 la 19:21

    Sunt la frontiera cum pot reveni in țara dacă nu am pașaportul ?

  9. avatar

    TUDOR CRISTIAN

    duminică, 05.11.2017 la 10:38

    Buna ziua… Am o problema maxima! Va rog ajutor! In data de 04.11.17 in zona Bobalna din Cluj locatia(TARGUL DE VECHITURI) mi s-a furat ‘PORTOFELUL’ cu acte. In portofel se aflau MAI MULTE ACTE de la c.i pana la permis auto… printre altele si un talon de la o masina cumparata acum 3 sapt. din Alba. CE trebuie sa fac si pasii pe care trebuie sa-i urmez pt.emiterea unui nou talon…deoarece pe 17 dec. trebuie ‘transcris autoturismul! Va multumesc!

  10. avatar

    Chirimbuta mariana

    joi, 17.05.2018 la 12:51

    Buna daca miau fost furate acttu de indetitate si cerificatu cu tot cu portofel cu bani acum doua zile platesc ceva amenda?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Pacienții cu boli grave se vor trata mai ușor în străinătate. Ministerul Sănătății a simplificat procedura

avatar

Publicat

Un pas în față pentru sistemul medical din România și o nouă speranță pentru pacienții care nu se pot trata în țară și au nevoie de o intervenție medicală în străinătate. Ministerul Sănătății a modificat metodologia de realizare a dosarului: în cazuri speciale nu mai sunt necesare 3 oferte de la clinici diferite și a fost introdusă încă o categorie de bolnavi care poate beneficia de finanțare din partea statului. Schimbările vor intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.

Pacienții cu boli grave din România care se luptau cu birocrația pentru a beneficia de o intervenție medicală în străinătate au o nouă rază de speranță. Ordinul 50/2004 al Ministerului Sănătății, care privește metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi în străinătate, a fost modificat.

Acum pot pot beneficia de finanţarea tratamentului în străinătate şi bolnavii care necesită efectuarea de transplant de organe, țesuturi sau celule de origine umană, dar pentru care tratamentul nu poate fi acordat în intervalul de timp necesar, în centrele acreditate în domeniul transplantului din România, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante.

O nouă modificare binevenită se referă la cazul în care numărul clinicilor în care poate fi efectuat tratamentul este limitat, iar comisia de specialitate recomandă o singură clinică pentru trimiterea la tratament medical în străinătate. Va fi acceptată o singură ofertă de tratament, dacă se motivează de către comisia teritorială de specialitate alegerea făcută.

Comisia constituită la nivelul Ministerului Sănătății poate aproba efectuarea tratamentului la clinica recomandată, caz în care nu mai sunt necesare cele 3 oferte de tratament.

În condiţiile în care clinica din străinătate solicită prezentarea la control a pacienţilor care au efectuat tratament în străinătate, de mai multe ori în cursul unui an calendaristic, comisia Ministerului Sănătății aprobă finanțarea pe baza următoarelor documente:

– procesul-verbal medical pentru trimitere la tratament medical în străinătate întocmit de către comisia teritorială de specialitate, eliberat pentru primul control efectuat în cursul unui an calendaristic

– referatul medical întocmit de către medicul curant al pacientului pentru fiecare control ce urmează a fi efectuat, conform programării

– oferta de cost a controlului medical transmis de clinica din străinătate.

Se modifică procedura și în cazul pacienților aflați la tratament în străinătate în baza formularelor emise de casele de asigurări de sănătate, care necesită intervenții suplimentare de urgență pentru afecțiuni ce nu pot fi tratate în țară, iar starea de sănătate a acestora nu permite deplasarea în țară. Comisia poate aproba continuarea tratamentului în străinătate, în baza unui document justificativ eliberat de către reprezentanții unității sanitare, care va cuprinde diagnosticul, tipul de tratament ce urmează a fi efectuat și costurile pe care le implică acesta.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Furtuna a făcut RAVAGII în Alba. La Ighiu, Bucerdea, Cricău și Pianu, viitura a luat tot ce-a prins în cale

avatar

Publicat

Ploaia torenţială de vineri după-amiaza a umflat mai multe pârâuri, iar apele au ajuns, învolburate, şi pe drumuri judeţene. S-a întâmplat la Ighiu şi Bucerdea Vinoasă, unde imaginile surprinse de cititori Alba24 arată efectele devastatoare ale naturii.

Reamintim că judeţul Alba s-a aflat sub Cod Portocaliu de furtună, vineri, după ora 14.00.

VEZI:  VIDEO: O nouă ploaie, aceeași poveste. Inundațiile fac din nou ravagii în Alba

Potrivit ISU Alba, viituri au fost semnalate pe DJ 107 la Ighiu, în zona târgului de animale, un podeţ fiind colmatat cu lemne aduse de apă, iar la Bucerdea acelaşi drum judeţean a fost inundat.

Potrivit oamenilor, apa a luat tot ce a prins în cale, garduri, mașini și copaci.

O astfel de situație, în care o mașină a fost luată de ape, s-a înregistrat și la Pianu.

Apa a ajuns în cantităţi mari în grădinile oamenilor, iar pompierii se deplasează la faţa locului pentru a interveni. Administraţia Naţională de Meteorologie a emis o avertizare cod portocaliu, valabilă vineri la prânz, în Alba Iulia, Ighiu şi Meteş.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: O nouă ploaie, aceeași poveste. Inundațiile fac din nou ravagii în Alba

avatar

Publicat

O nouă ploaie, aceeași poveste. De fiecare dată când plouă mai serios,  Alba Iulia și mai toate localitățile din județul Alba, se confruntă cu deja tradiționala inundare a străzilor. Mașini care fac valuri pe drumuri, oameni care aleargă prin apa care le ajunge până la glezne, totul este la „ordinea ploii”, în Alba. Imagini cu inundațiile din județ ne-au fost trimise de cetățenii sătui să-și mai adune apa din curți și beciuri.

Nu mai este nici o surpriză că la fiecare ploaie mai serioasă mare parte a străzilor din oraș se transformă în „canale navigabile”.

Zona Mercur, sensul giratoriul de la Selgros, Str. Ampoiului din Ampoi 2, Str. Emil Racoviță, toate sunt deja zone cunoscute pentru inundațiile cu care se confruntă la fiecare ploaie.

Nu doar în oraș sunt inundații. La Ighiu viitura a rupt un podeț de lemne din târgul de animale, iar DJ 107 din Bucerdea este inundat.

Și comuna Cricau e sub apă. Curțile oamenilor sunt inundate în totalitate.

O soluție pentru suprasolicitarea sistemului de canalizare nu s-a găsit de ani de zile, nici la Alba Iulia dar nici în alte localități din județul Alba.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

CJSU Alba: O biserică, mai multe gospodării, terenuri şi drumuri afectate de inundaţii în 10 localităţi din Apuseni

avatar

Publicat

În urma precipitațiilor abundente de joi, 21 iunie, au fost afectate de inundaţii mai multe proprietăţi din Munţii Apuseni, printre care o biserică, şase gospodării şi drumuri locale din 10 localităţi.

Potrivit datelor comunicate de CJSU Alba, situaţia este următoarea:

Localitate / Curs Apă / Obiective afectate / Cauze

Comuna Vadu Moţilor

Burzeşti  – Neagra – torenţi sau scurgeri torenţiale

– 0,5 drum comunal afectat

Lăzeşti – Lăzeşti – torenţi sau scurgeri torenţiale

– 0,03 km drum comunal afectat

Poduri-Briceşti – Neagra – torenţi sau scurgeri torenţiale

– 0,03 km drum comunal afectat

Comuna Vidra

Sat Bobăreşti – Arieşul Mic – torenţi sau scurgeri torenţiale

– două anexe gospodăreşti distruse

– un podeţ

– drumul comunal 193 afectat pe 2 km

Sat Bogdăneşti – Arieşul Mic – torenţi sau scurgeri torenţiale

– 1 km drum comunal avariat

– 0,3 ha teren arabil

– 1 ha păşuni, fâneţe

Sat Drăgoieşti-Lunca – Arieşul Mic – – torenţi sau scurgeri torenţiale

– pod colmatat 0,1 km

Sat Lunca Veseşti – Arieşul Mic – torenţi sau scurgeri torenţiale

– 2 anexe gospodăreşti avariate

– 1 pod

– 1 podeţ

– 0,4 km drum judeţean

– 2 km drum comunal

– 0,5 hectare teren arabil

– 2 hectare păşuni, fâneţe

– 2 fântâni

Sat Ponorel – Arieşul Mic – – torenţi sau scurgeri torenţiale

– o anexă gospodărească avariată

– biserica greco-catolică afectată

– 0,1 km drum judeţean

– 0,05 hectare teren arabil

– 0,05 hectare păşuni, fâneţe

Sat Runc – Arieşul Mic – torenţi sau scurgeri torenţiale

– 0,1 km drum judeţean 762 colmatat

– drumul comunal 191 afectat pe 2 km

Sat Vârtăneşti – Arieşul Mic – torenţi sau scurgeri torenţiale

– o anexă gospodărească avariată

– 0.03 hectare teren arabil

Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Vadu Moților a acționat pentru deblocarea cursurilor de apă şi a podețelor, cu mijloace mecanice şi manuale din dotare, iar Comitetul Local pentru Situații de Urgență Vidra a acționat pentru decolmatarea căilor de acces, cu două buldoexcavatoare şi două TAF-uri.

foto: arhivă

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: TRAGEDIE în Zlatna. Un bărbat de 66 de ani a murit după ce s-a răsturnat cu ATV-ul într-o râpă

avatar

Publicat

Un bărbat în vârstă de 66 de ani și-a pierdut viața vineri, după ce s-a răsturnat cu un ATV într-o râpă. Potrivit IPJ Alba, accidentul s-a petrecut în zona Zlădnița, lângă Zlatna. 

UPDATE: Potrivit IPJ Alba, bărbatul care şi-a pierdut viaţa avea 66 de ani, era din Zlatna şi a căzut în albia unui pârâu.

Revenim cum amănunte.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate