Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

Ţi-ai pierdut actul de identitate, paşaportul, permisul sau certificatul de înmatriculare? Ce trebuie să faci, pas cu pas, pentru a obţine documente noi

avatar

Publicat

V-aţi pierdut actele de identitate sau permisul şi nu ştiţi cum să procedaţi? Alba24 vă prezintă paşii pe care să-i urmaţi şi ce taxe se plătesc pentru a vi se elibera documente noi.

Dacă aţi pierdut CARTEA de IDENTITATE, vă prezentaţi la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor şi completaţi o declaraţie pe proprie răspundere în care menţionaţi că aţi pierdut sau vi s-a furat documentul, după caz. Furtul documentului îl reclamaţi la unitatea de poliţie pe raza căreia s-a produs fapta, în termen de maximum 24 de ore. Actele declarate pierdute, deteriorate sau furate sunt declarate nule. Nulitatea se constată de către lucrătorii de poliţie sau de către lucrătorii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, după caz.
Apoi urmaţi procedura clasică de eliberare a actului nou, însă trebuie să prezentaţi şi o fotografie recentă.

Potrivit Ordonanţei 97/2005, “în cazul pierderii, furtului, distrugerii sau al deteriorării actelor de identitate, solicitanţii vor prezenta un alt document oficial, cu fotografie de data recentă, pentru certificarea identităţii. Pentru persoana care nu deţine astfel de documente ori în situaţia în care se constată diferenţe între fizionomia solicitantului şi documentele prezentate sau informatiile din RNEP, se solicită verificarea identităţii de către structura teritorială a poliţiei”.

Termenul de soluţionare a cererilor pentru eliberarea unui act de identitate este de până la 30 de zile şi poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor.

Cartea de identitate se eliberează după cum urmează:
– prima carte de identitate se eliberează la împlinirea vârstei de 14 ani;
– pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 4 ani;
– pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 25 ani, termenul de valabilitate a cărţii de identitate este de 7 ani;
– cărţile de identitate eliberate după împlinirea vârstei de 25 de ani au termen de valabilitate de 10 ani
– după împlinirea vârstei de 55 de ani, cartea de identitate se eliberează cu termen de valabilitate permanent.

Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează o noua carte de identitate în următoarele cazuri:
– la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
– dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;
– în cazul schimbării domiciliului;
– în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
– în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
– în cazul deteriorării actului de identitate;
– în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
– când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
– în cazul schimbării sexului;
– în cazul anulării;
– pentru preschimbarea buletinelor de identitate.
În termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile de mai sus, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat sa solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate. Dacă actul a fost furat, trebuie prezentată şi dovada de la poliţie că a fost reclamat furtul.

Cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligaţia să solicite serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor eliberarea unei noi cărţi de identitate.

La serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia aveţi domiciliul trebuie să completaţi şi să aduceţi următoarele acte:

cerere formular-tip pentru eliberarea actului de identitate, în care se completează datele cu caracter personal

– certificatul de naştere, original si copie;
– certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original şi copie;
– hotarârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
– certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
– certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mica de 14 ani, original şi copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
– dovada eliberată de unitatea de poliţie unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
– un document emis de instituţii sau autorităţi publice – paşaport, permis de conducere, legitimaţie de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituţii de învăţământ, cu fotografie de dată recentă, original şi copie;
– chitanţă reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei (la taxe şi impozite)
– timbru fiscal sau chitanţă reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei

– persoanele care au pierdut sau cărora li s-a furat cartea de alegător menţionează acest fapt pe cererea pentru eliberarea cărţii de identitate.

Cartea de identitate provizorie se eliberează în următoarele cazuri:
– când persoana fizica nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate;
– în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
Pentru cartea de identitate provizorie, termenul de valabilitate se stabileşte de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor şi nu poate fi mai mic de 30 de zile sau mai mare de un an.

În situaţia cetăţenilor români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, eliberarea cărţii de identitate se poate face prin intermediul altei persoane, pe baza de procură specială, autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din ţara respectivă.

Procura trebuie să aibă aplicată fotografia solicitantului şi să fie certificată cu timbrul sec al misiunii diplomatice sau oficiului consular respectiv; la procură se ataşează o fotografie identică cu cea care a fost aplicată pe aceasta. În cuprinsul procurii speciale trebuie să se regăsească, în mod obligatoriu, scopul pentru care aceasta a fost eliberată, respectiv depunerea Cererii pentru eliberarea actului de identitate şi/sau ridicarea actului de identitate.
Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv.

Dacă aţi pierdut paşaportul şi alte acte şi vă aflaţi în străinătate, vă prezentaţi la oficiul consular al României din ţara respectivă şi vi se eliberează un titlu de călătorie până ajungeţi la domiciliu.

Dacă aţi pierdut CERTIFICATUL de STARE CIVILĂ, mergeţi la serviciul de stare civilă de pe raza domiciliului dvs. şi completaţi o cerere-tip prin care solicitaţi eliberarea unui document nou. Trebuie să aveţi un act de identitate valabil.

Certificatele de naştere sau de căsătorie (pierdute, sustrase, degradate) întocmite în baza actelor de stare civilă înregistrate de serviciul stare civila se eliberează numai titularilor actelor, în baza unei cereri tip în care se completează datele personale şi împrejurarea în care a fost pierdut actul original.

Pentru copiii minori, certificatul de naştere se eliberează părintelui sau reprezentantului legal.

Certificatul de căsătorie se poate elibera unuia dintre soţi sau, la cerere, ambilor soţi.
Certificatele de deces (pierdute, sustrase, degradate) întocmite în baza actelor de stare civilă se eliberează membrilor familiei sau altor persoane îndreptăţite, în baza unei cereri.
Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, cetăţenii altor state de origine română pot solicita eliberarea certificatului de stare civilă prin împuternicit cu procură specială, eliberată de misiunea consulară română din statul de reşedinţă.

Dacă aţi pierdut PERMISUL de CONDUCERE, vă prezentaţi la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări Vehicule pe raza căruia aveţi domiciliul cu următoarele documente:

– fişa deţinătorului permisului de conducere, ce trebuie completată prin dactilografiere;
– documentul de identitate, în original şi copie;
– chitanţa reprezentând contravaloarea permisului de conducere (68 de lei, achitată la o unitate CEC sau BCR);
– fişa medicală tip A (B) pentru conducătorii de autovehicule eliberată de o unitate medicală abilitată de către Direcţia de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătăţii

– declaraţie pe propria răspundere că permisul de conducere este pierdut sau furat.

Dacă aţi pierdut doar permisul de conducere, însă aveţi cartea de identitate, puteţi obţine actul în câteva ore de la serviciul de permise. Dacă însă nu aveţi actul de identitate, vă prezentaţi la poliţie, declaraţi furtul sau pierderea şi vi se dă un document provizoriu cu care puteţi circula până vi se eliberează un permis de conducere nou.

Dacă aţi pierdut CERTIFICATUL DE ÎNMATRICULARE al autovehiculului, în termen de maximum 48 de ore de la incident, anunţaţi cea mai apropiată unitate de poliţie şi vi se eliberează adeverinţă.

Apoi, în cel mult 15 zile veţi solicita eliberarea unui alt certificat. Trebuie să prezentaţi adeverinţa de la poliţie şi dovada de publicare în Monitorul Oficial al României partea a III-a, pentru declararea nulităţii documentului pierdut sau furat.

Pentru obţinerea unui duplicat al certificatului de înmatriculare sunt necesare următoarele:

– cerere a solicitantului pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare

– declaraţia solicitantului din care să rezulte furtul/pierderea documentului

– cartea de identitate a vehiculului în original şi copie

– actul de identitate al solicitantului în original şi copie

– dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare (37 de lei, la CEC sau BCR).

image_pdfimage_print
9 Comentarii

9 Comments

  1. avatar

    Nicolae Gratianu

    vineri, 20.11.2015 la 20:14

    Salut,ma aflu in Italia, aici mi-au furat paspotul,certificatul de nastere si juramint. unde ar trebu sa ma adresez,care sunt taxele si termnul pentru restabilirea tuturor actelor furate…..mersi mult.

  2. avatar

    luminita buzdugan

    sâmbătă, 02.07.2016 la 23:35

    salut,ma aflu in germania si am pierdut permisul de conducere.ce pot face …in afara de a merge la consulat ca este departe de mine si sunt la sev mereu.nu exista nici o posibilitate de a obtine o davada ceva .pana ajung in tara sa imi fac altul….mersi mult.

  3. avatar

    corina

    joi, 07.07.2016 la 10:00

    daca am pierdut cartea de identitate si permisul, cum circul in cele 30 zile pana la eliberarea cartii de identitate? se poate acorda permisul in baza pasaportului?

  4. avatar

    Stefan

    vineri, 29.07.2016 la 18:59

    Ce se intampla atunci cand te duci si declari ca le ai pierdut dar de fapt tu ai lasat buletinul garantie pt ceva anume?
    Poti sa iei amenda ca il folosesti in astfel de scopuri?

  5. avatar

    liliana

    marți, 29.11.2016 la 19:56

    daca am pierdut cartea de identitate ma aflu in grecia ce pot face poate sa faca parinti mei

  6. avatar

    Oleg

    joi, 04.05.2017 la 08:33

    Bună! Am pierdut dovada de cetățenie română, care este procedura de a redobândi? Mulțumesc.

  7. avatar

    Nedelia

    vineri, 12.05.2017 la 20:29

    Sotul a pierdut toate actele: certificat de naştere, carte de identitate şi toate actele de Italia, pe teritoriul Italiei. Cu actele din Italia am rezolvat. Cum trebuie să procedăm în România călătorind cu titlu de călătorie?!?! Paşaportul este expirat, are doar carnet de condus şiactele de Italia

  8. avatar

    Dan curbet

    miercuri, 13.09.2017 la 19:21

    Sunt la frontiera cum pot reveni in țara dacă nu am pașaportul ?

  9. avatar

    TUDOR CRISTIAN

    duminică, 05.11.2017 la 10:38

    Buna ziua… Am o problema maxima! Va rog ajutor! In data de 04.11.17 in zona Bobalna din Cluj locatia(TARGUL DE VECHITURI) mi s-a furat ‘PORTOFELUL’ cu acte. In portofel se aflau MAI MULTE ACTE de la c.i pana la permis auto… printre altele si un talon de la o masina cumparata acum 3 sapt. din Alba. CE trebuie sa fac si pasii pe care trebuie sa-i urmez pt.emiterea unui nou talon…deoarece pe 17 dec. trebuie ‘transcris autoturismul! Va multumesc!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO-VIDEO: Expoziția „Legiunea Română de Vânători transilvăneni-bucovineni din Siberia”. Povestea soldaților

avatar

Publicat

La Sala Unirii din Alba Iulia a avut loc joi, 23 noiembrie, începând cu ora 11.00, vernisajul expoziției Legiunea Română de Vânători transilvăneni-bucovineni din Siberia. Expoziția este dedicată românilor transilvăneni și bucovineni din armata austro-ungară, care după ce au căzut prizonieri în Primul Război Mondial, începând din anul 1917, au reușit să se organizeze în legiuni românești. Acestea au luptat de partea armatei române, iar după sfârșitul războiului au fost implicate în războiul civil din Rusia, luptând împotriva Armatei Roșii.

În cadrul acestei expoziții au fost prezentate ordine ale comandanților Legiunii române, Jurnalele operațiunilor întreprinse de legiunile românești împotriva bolșevicilor, câteva numere ale ziarului Neamul Românesc editat de voluntari la Irkustk și fotografii.

Legiunea de Vânători Transilvăneni-Bucovineni

Revoluția bolșevică din octombrie 1917, negocierile dintre noul guvern și Puterile Centrale încheiat cu pacea de la Brest – Litovsk au complicat extrem de mult situația prizonierilor români din Rusia. Corpul Voluntarilor România a fost dizolvat, iar soldații au încercat să se întoarcă pe cont propriu în România. Autoritățile militare germane din Ucraina au refuzat să le acorde liberă trecere spre țară. În această situație s-au văzut nevoiți să caute alte soluții în climatul exploziv din Rusia aflată în plină fierbere.

S-a luat decizia, în urma consfătuirilor, să se creeze un corp puternic care să reprezinte cauza românească atât în Rusia cât și în Franța. Astfel s-a creat al doilea Corp al Voluntarilor Români în Rusia la Celiabinsk, în 3 august 1918. Primul regiment al corpului a fost Regimentul I „Horia”. Scopurile declarate au fost:

  • continuarea luptei contra Puterilor Centrale
  • susținerea activă a intereselor românești în fața aliaților

Pacea de la Brest-Litovsk îi pune în fața faptului împlinit. Lupta contra Puterilor Centrale nu mai era posibilă pe frontul de est, iar amenințarea bolșevică la adresa prizonierilor care au refuzat înrolarea în Armata Roșie era un fapt evident. Legiunea Cehoslovacă, Corpurile estone, lituaniene, poloneze începuseră retragerea spre Vladivostok în vederea transbordării pe frontul din Franța și aveau deja confruntări cu germanii și bolșevicii ruși și „internaționaliști” (prizonieri germani, maghiari, români, cehi, slovaci, polonezi, croați înrolați mai mult sau mai puțin cu forța). Acțiunea voluntarilor de susținere a României s-a transformat subit într-o foarte dură luptă pentru supraviețuire.

La 24 august 1918, Comitetul Național Român în Rusia semnează un act de colaborare și asistență cu Comitetul Național Ceho-slovac prin care românii se angajau să se organizeze pentru a lupta împreună pentru eliberarea teritoriilor proprii (Boemia, Moravia, teritoriile slovace de sub dominația Regatului Maghiar, Transilvania, Banat, Bucovina). Cehoslovacii se angajau să susțină material, logistic, cu capital uman (ofițeri) noii aliați. Cheltuielile cu recrutarea, propaganda, hrana, cădeau în sarcina Legiunii Cehoslovace. Comitetul Național Român (CNR) se obliga să organizeze școli de ofițeri, instanțe militare și să propună avansări după regula parității. Legiunea Cehoslovacă se obliga să recunoască faptul că CNR se supunea Guvernului Român. Apelul CNR din 15 august către prizonierii români din Rusia a adunat 5.000 de oameni în scurt timp. Un batalion a fost creat în Kurgan și alte cinci la Petropavlosk. Numărul mare de voluntari a creat probleme logistice cărora nici Comitetul Național Cehoslovac nu  le-a găsit rezolvare.

Planul inițial de a îmbarca pe vapoare și trimite voluntarii din Rusia pe frontul de vest a fost abandonat, aliații considerând că redeschiderea frontului de est împotriva Puterilor Centrale ar fi mai util. Astfel, în Siberia au fost concentrate trupe aliate: 30.000 de japonezi, 8.000 de americani, 50.000 de cehoslovaci, 3.000 de italieni, 12.000 de polonezi, 3.000 de sârbi, 12.o00 de chinezi, corpuri de lituanieni, letoni.

Corpul Voluntarilor Români avea probleme interne legate de lipsa unor ofițeri capabili să se impună și să organizeze eficient masa mare de soldați. La solicitarea expresă a CNR, colonelul Eduard Kadlec este detașat la comanda trupelor române cu misiunea de a le organiza și transfera Irkutsk. Până la sfârșitul anului 1918, Corpul Voluntarilor Români în Rusia a fost organizat eficient și încartiruit la Irkutsk. Scopul corpurilor de voluntari era să se îndepărteze cât mai mult de luptele dintre Armata Albă și cea Roșie și să ajungă la Vladivostok.

După capitularea Germaniei, în noiembrie 1918, planurile anterioare de deschidere a unui front oriental sau transbordarea trupelor de voluntari pe frontul de vest au fost abandonate. Trupele aliate debarcate în Siberia reprezentau interesele propriilor țări cu ordinul expres de a nu se implica în problemele interne ale Rusiei. În acest context, singurii implicați în războiul civil rămâneau corpurile de voluntari ale: cehoslovacilor, românilor, letonilor, lituanienilor, polonezilor și sârbilor. Cum scopul inițial, de eliberare a propriilor teritorii de sub dominația austro-ungară, fusese atins voluntarii doreau să ajungă în siguranță acasă intrând în conflict cu eșaloanele de decizie superioare.

Voluntarii români care, au primit ordine din țară să nu se implice în acțiuni care ar dăuna României nu mai doreau să lupte într-un război străin, la Irkutsk ajung, în acest context, să intre într-un conflict acut cu colonelul Kadlek. Acesta apelează la intervenția Comandantului suprem al forțelor aliate în Siberia, generalul Janin. Acesta îl cheamă pe Nițescu, președintele CNR în Rusia, care îi explică faptul că românii doresc să acționeze doar în interesul aliaților și nu în războiul civil. Acesta insistă ca românii să fie repatriați de urgență, dacă se vor achita de sarcina primită de a proteja linia Transsiberianului până la Vladivostok. De asemenea, solicită eliberarea din post a colonelului Kadlek. La Irkutsk conflictul se acutizează, colonelul Kadlek înlocuind ofițerii români cu ofițeri cehoslovaci și ruși și implică voluntarii români în lupte. Generalul Janin trimite ofițeri francezi care să preia comanda Corpului, Malgrat și Buinsee. Aceștia recomandă însă păstrarea col. Kadlek la comandă. În urma protestului CNR, la 19 februarie 1920 col. Kadlek este retras din post , dar în urma discuțiilor cu gen. Janin, ordinul se revocă. În schimb, Comitetul Național Român în Rusia este informat că i se ia comanda Corpului de Voluntari Români în Rusia care va fi reorganizat.

Din 26 ianuarie 1920, Corpul se transformă în Legiunea de Vânători Transilvăneni-Bucovineni și este pus sub comanda directă a Misiunii militare franceze având în componență trei batalioane: Batalionul I „Horia”, Batalionul II „Mărășești”, Batalionul de Rezervă, două companii de mitraliere, o companie de pionieri și o școală de grenadieri. Conflictul se încheie în martie, iar în mai Guvernul Român telegrafiază Misiunii militare franceze că acceptă modificările făcute. Din 5.000 de voluntari români la Irkutsk, doar 3.000 acceptă rămânerea în Legiune. Unii se repatriază în grupuri mici, alții se întorc în lagăr și unii se organizează în Misiunea Militară Română condusă de Victor Cădere care se repatriază în 1921.

Legiunea română primește sarcina de a asigura securitatea Transsiberianului la Taiset, Zima, Tulum, Nijniudnsk în ariegarda trupelor cehoslovace. În această situație legionarii români participă la o serie de conflicte cu bolșevicii câștigându-și renumele de „Dikaya Divizia” (Divizia sălbatică) datorită hotărârii cu care intră în luptă. În toată această zonă legionarii români întreprind în zona ocupată de partizanii bolșevici. La nivelul Armatei Albe condusă de Kolceak apar probleme, revolte înăbușite cu concursul japonenzilor. Armata Albă se dezintegrează rapid, iar înaintarea Armatei Roșii nu poate fi oprită. Cehoslovacii cer imperios să fie eliberați de sarcini și să fie repatriați. Românii sunt atacați din flancul părăsit de cehoslovaci, la Sipkina, rezistă eroic și înving trupele Armatei Roșii, dar în plan general situația este dezastruoasă: iugoslavii sunt înfrânți catastrofal la Nijne-Udinsk, 10.000 de polonezi, lituanienii, letonii sunt în retragere grăbită, 50 de trenuri sunt pierdute în scurt timp, prizonierii sunt împușcați sau spânzurați de bolșevici de-a lungul căii ferate, Armata Albă s-a dezintegrat. Singurele trupe organizate rămase, care mai puteau salva situația au fost cele ale Legiunii de Vânători Transilvăneni-Bucovineni și părți ale Legiunii Cehoslovace. La Șeragul, trenul blindat „Mărășești” este atacat în noaptea de 3/4 februarie, dar românii provoacă pierderi semnificative bolșevicilor. Patrula de lăncieri condusă de plutonierul Rus Crăciun este surprinsă de bolșevici și toți cad în luptă sau sunt uciși în timpul interogatoriilor. Luptele continuă la Kuitun unde trenurile blindate ”Horia”, „Mărășești”, „Kurgantez” (cedat de cehosloavaci românilor) provoacă pierderi uriașe atacatorilor. Românii aruncă în aer gara, minează zonele adiacente căii ferate, distrug comunicațiile, incendiază vagoanele din gară și se retrag spre Vladivostok . Colonelul Kadlek adresează un protest Legiunii Cehoslovace care s-a retras lăsându-i pe români descoperiți. În ordinul de zi laudă capacitatea combativă a trupelor sale. Încercările de încheiere a unui armistițiu sunt respinse de col. Kadlek motivând că românii sunt parte a Armatei Regale a României care luptă pe Nistru cu bolșevicii și nu pot încheia înțelegeri cu inamicul.

Armistițiul este încheiat de Legiunea Cehoslovacă și solicită trupelor bolșevice să păstreze o distanță de 50 de kilometri față de ariergardă. Românii rămân în ariergardă până la Vladivostok, asigurând securitatea tuturor celor care se retrăgeau.

La 26 mai 1920, românii se îmbarcă pe două vapoare britanice „Tras-os-Montes” și „Huntsgreen” după ce distrug materialul de război rămas în urmă. În țară sunt primiți cu onoruri militare.

Faptele lor din Extremul Orient le aduc recunoașterea meritelor în România interbelică. În perioada comunistă însă, majoritatea și-au pierdut gradele, drepturile câștigate cu eroism și mulți au sfârșit în închisorile și lagărele vremii.

Evenimentul a fost organizat de Consiliul Județean Alba și Muzeul Național al Unirii Alba Iulia.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO – FOTO: ACCIDENT GRAV în Alba Iulia, zona Stadion. Două victime, transportate la Urgențe

avatar

Publicat

Un accident grav s-a produs în Alba Iulia, pe bulevardul  Republicii în zona Stadion – Bazinul Olimpic. Două persoane au fost rănite, dintre care una a rămas încarcerată, după ce un autoturism BMW s-a izbit de un VW Polo. Detașamentul Alba Iulia al Inspectoratului pentru Situații de urgență a intervenit cu o autospecială de descarcerare. Circulația a fost oprită și la fața locului au apărut și echipajele de la Poliția Rutieră.

UPDATE 1: Potrivit IPJ Alba, cele două autoturisme s-au ciocnit frontal. În fiecare dintre mașini se afla câte o persoană, la volan. Ambele persoane au fost duse la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean. Deocamdată nu se cunoaște starea lor.

UPDATE 2: Una dintre persoanele accidentate se pare că are o fractură la picior. Cealaltă este, la prima vedere, într-o stare bună

Revenim cu amănunte.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

PEDITEL- call center medical gratuit pentru copiii din Alba Iulia, deservit de 15 medici specialiști din Cluj

avatar

Publicat

Părinții din Alba Iulia pot apela un call center pediatric gratuit care funcționează non-stop. La telefon va răspunde unul dintre cei 15 medici specialiști din Cluj Napoca, care va putea oferi sfaturi la telefon legate de problemele celor mici: febră, diaree, vărsături și altele. Acesta este un proiect implementat în cadrul programului Alba Iulia Smart City. PEDITEL se poate apela la 1791, număr cu tarif normal valabil în rețelele Vodafone, Orange și Telekom (pentru cartelee prepay Telekom sunt este necesar credit, nu minute naționale). Din rețeaua Digi fix sau mobil, apelarea se face la *1791. 

PEDITEL este un serviciu la care puteți suna la orice oră copilul dumneavoastră are o problemă medicală. Este un call center non-stop, deservit de 15 medici specialiști/primari, care au un program de lucru structurat pe ture și gardă. Serviciul dispune de 26 de protocoale medicale, o centrală telefonică și un soft medical. Apelurile sunt preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală. PEDITEL se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său, care NU sunt urgențe.

PEDITEL este un proiect al Fundației Părinți din România și funcționează deja în alte județe de mult timp. În 2017, numărul de apeluri zilnice a ajuns în medie la 149. În cadrul programului Smart City, acest proiect a fost implementat și la Alba Iulia cu ajutorul companiei ”Life is Hard” din Cluj Napoca. Anunțul a fost făcut joi, în cadrul unei întâlniri pe această temă organizată la Primăria Alba Iulia de către city – managerul Nicolaie Moldovan.

Locuitorii celorlalte localități ale județului Alba care vor să apeleze PEDITEL, o pot face, fără a fi refuzați de medici.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Modificări ale cazierului fiscal, aprobate de Guvern

avatar

Publicat

Printr-un proiect de lege aprobat în ședința de miercuri, Guvernul propune modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal.

Potrivit iniţiativei, se exceptează înscrierea în cazierul fiscal al practicienilor în insolvență a informațiilor privind inactivitatea fiscală declarată de organul fiscal anterior deschiderii procedurii insolvenţei în formă simplificată, intrării în faliment sau pronunţării ori adoptării unei hotărâri de dizolvare a contribuabilului, avînd în vedere că aceasta nu ține de culpa practicianului.

În plus, se propune ca informațiile înscrise în cazierul fiscal al practicianului în insolvență până la data intrării în vigoare a proiectului de lege (care privesc inactivitatea fiscală a contribuabilului aflat în procedura de insolvenţă în formă simplificată, a contribuabilului care a intrat în faliment sau a contribuabilului pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare, dar care vizează activitatea desfășurată de către contribuabil anterior desemnării în procedură a practicianului în insolvență), să fie scoase la cererea acestuia.

Altă modificare se referă la majorarea de la 5 la 15 zile a termenului la care organele competente trebuie să comunice organului fiscal actele prin care au fost constatate și sancţionate faptele care fac obiectul înscrierii în cazierul fiscal, rămase definitive prin neexercitarea căii de atac prevăzută de lege.

Practica a demonstrat că termenul de 5 zile este în unele situații insuficient datorită înregistrării cu întârziere pe Portalul instanțelor de judecată a mențiunilor privind introducerea acțiunii de atac. Astfel, se poate ajunge în situația în care, deși actul de sancționare este contestat în termenul legal, această mențiune nu se află pe portal și, totuși, să se realizeze înscrierea în cazierul fiscal, încălcându-se astfel regula generală potrivit căreia înscrierile în cazierul fiscal se realizează numai în baza actelor rămase definitive.

Se propune, de asemenea, ca în situația înscrierii inactivitații fiscale ulterior radierii persoanei juridice sau a entității fără personalitate juridică în cazierul fiscal al reprezentanţilor legali sau al reprezentanţilor desemnaţi, aceasta să fie scoasă din evidență la data împlinirii unui termen de un an de la data înscrierii.

Proiectul de lege prevede și eliminarea obligației persoanelor care solicită eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic, de a transmite, odată cu cererea, documentele care atestă identitatea şi calitatea acestora.

Măsura face parte din planul de simplificare a procedurilor administrative pentru contribuabili și va conduce la un sistem eficient și rapid de emitere și obținere a certificatului prin serviciul „Spațiul Privat Virtual”.

Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere și adoptare Parlamentului, transmite Guvernul, într-un comunicat de presă.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

PUZ-ul pentru Monumentul de la Alba Iulia, în dezbatere publică. Cum va arăta Axul Marii Uniri

avatar

Publicat

Primaria Municipiului Alba Iulia anunță începutul dezbaterilor publice cu privire la Planul Urbanistic Zonal – Ansamblul Memorial al Marii Uniri, Alba Iulia, Parcul Unirii. Potrivit reprezentanților instituției, documentația este în etapa de promovare spre aprobare.

Inițiată de Primăria Municipiului Alba Iulia, documentatia de urbanism, prezentată spre informare și consultare publică, reglementează cadrul urban de amplasare și conformare a Monumentul Marii Uniri într-un ansamblu memorial.

Într-un comunicat, Primăria Alba Iulia anunță că documentatia propune materializarea axului Marii Uniri format din Catedrala Arhiepiscopală a Încoronării, Podul Marii Uniri (care reface accesul în axul catedralei și îl întregește), axul Parcului Unirii care susține amplasamentul Monumentul Marii Uniri cu realizarea unei piațete ce va permite desfăsurarea unor ceremonii, fântâna arteziană, pietonalul bulevardul Transilvaniei si biserica cu hram Pogorârea Sfântului Duh.

”Realizarea ANSAMBLULUI MEMORIAL AL MARII UNIRI la Alba Iulia este cu atât mai necesar, în perspectiva Ventenarului Unirii din 1918, cu cât cinstirea memoriei inaintasilor si eroilor noştri care au luptat pentru Unirea cea Mare, act istoric de importantă naţională, este o datorie de onoare.

Iniţiativa realizării monumentului la Alba Iulia datează din 1993, când in cadrul programului iniţiat de Ministerul Culturii, in colaborare cu Ministerul Lucrărilor Publice si Amenajarea Teritoriului, Prefectura Judeţului Alba, Consiliul Judeţean Alba si Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia, a organizat concursul naţional de creaţie pentru ridicarea Monumentului Unităţii Naţionale. Acesta s-a finalizat prin desemnarea ca şi câştigătoare a machetei prezentate de sculptorul Mihai Buculei.

Ulterior, proiectul sculptorului Mihai Buculei a primit AVIZAT FAVORABIL pentru schiţa de idee privind realizarea si amplasarea in Municipiul Alba Iulia a lucrării de artă plastică monumentală “Monumentul Marii Uniri” în şedinţa Comisiei Naţionale de For Public din data de 14.04.2009. Până în 2012, realizarea monumentului a fost amânată in nenumerate rânduri.

În anul 2012 au fost reluate demersurile pentru edificarea “Monumentului Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918” la Alba Iulia la solicitarea Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor “Regina Maria” impreună cu Filiala Cultul Eroilor Judeţul Alba, Fundatia 1 Decembrie 1918, Asociatia Cultural Patriotica Avram Iancu si Uniunea Arhitectilor din Romania – Filiala Alba, ocazie cu care a fost intocmită, de firma de proiectare B.P.Străjan, documentatia de urbanism ce reglementează cadrul urban și conceptul de ansamblu.

Reglementările, în forma prezentată, au fost avizate de Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia in octombrie 2012 si de Ministrul Culturii si Identitătii Nationale, minister care si-a dat avizul si pentru realizarea Monumentului Marii Uniri.

Planșa de reglementări urbanistice poate fi consultată pe site-ul si la afisierul Primăriei Municipiului Alba Iulia” se arată în comunicatul de presă al Primăriei Municipiului Alba Iulia.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate www.AutoPieseonline24.RO

EVENIMENT

METEO de WEEKEND în ALBA: Soare, nori și maxime de 12 grade Celsius. Prognoza până în 25 noiembrie

avatar

Publicat

Nori și maxime de 10-12 grade Celsius vom avea în weekendul care urmează. Vremea se va menține rece în continuare, ne anunță meteorologii.

Minimele din zona montană vor fi de -6 grade, duminică la Oașa, iar maximele nu trec de 12 grade, sâmbătă la Sebeș.

Vă prezentăm condiţii meteo în localităţi din judeţul Alba, în perioada 23-25 noiembrie:

Vineri, 23 noiembrie

Alba Iulia: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial noros

Sebeș: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial noros

Oaşa: minime de -2 grad Celsius, maxime de 3 grade Celsius; parțial noros

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial noros

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius;parțial noros

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de 3 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; parțial noros

Cîmpeni: minime de 3 grade Celsius, maxime de 9 grade Celsius; parțial noros

Arieşeni: minime de 0 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Cugir: minime de 2 grade Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial însorit

 

Sâmbătă, 24 noiembrie

Alba Iulia: minime de 1 grad Celsius, maxime de 11 grade Celsius; parțial noros

Sebeș: minime de 1 grad Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial noros

Oaşa: minime de -2 grade Celsius, maxime de 4 grade Celsius; parțial noros

Aiud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius;parțial noros

Blaj: minime de 0 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial noros

Ocna Mureş: minime de 1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Zlatna: minime de 1 grad Celsius, maxime de 10 grade Celsius; parțial însorit

Abrud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; parțial noros

Cîmpeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; parțial noros

Arieşeni: minime de -1 grad Celsius, maxime de 6 grade Celsius; parțial însorit

Cugir: minime de 1 grade Celsius, maxime de 12 grade Celsius; parțial însorit

 

Duminică, 25 noiembrie

Alba Iulia: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Sebeș: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Oaşa: minime de -6 grade Celsius, maxime de 3 grade Celsius; predominant noros

Aiud: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Blaj: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

Ocna Mureş: minime de 2 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; posibil o aversă

Zlatna: minime de 1 grad Celsius, maxime de 9 grade Celsius; predominant noros

Abrud: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; predominant noros

Cîmpeni: minime de 0 grade Celsius, maxime de 8 grade Celsius; predominant noros

Arieşeni: minime de -4 grade Celsius, maxime 4 grade Celsius; predominant noros

Cugir: minime de 2 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; predominant noros

sursa: accuweather.com

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: ACCIDENT pe DN74, lângă Ampoiţa. Două maşini implicate. Trafic reluat între Alba Iulia şi Zlatna

avatar

Publicat

Un accident rutier s-a petrecut joi după-amiaza, în jurul orei 17.30, pe DN74, la intersecţia cu drumul spre localitatea Ampoiţa. Din primele date, două maşini s-au lovit.

În imaginile transmise de un cititor Alba24 se poate vedea un autoturism Volkswagen Golf avariat în partea din faţă şi o dubiţă, oprită într-un copac.

UPDATE: Două persoane au suferit leziuni în urma accidentului.

UPDATE1: Una dintre persoanele rănite a fost transportată la spital, cu o ambulanţă de la SAJ Alba.

Traficul rutier a fost blocat.

UPDATE2, ora 18.20: Potrivit IPJ Alba, circulaţia rutieră a fost redeschisă, la locul accidentului.

Revenim cu amănunte.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

TEIUȘ

24 noiembrie: Ședință ordinară la Consiliul Local Teiuș. Rectificare bugetară, burse școlare și târguri

avatar

Publicat

Consilierii locali ai orașului Teiuș se reunesc vineri în ședință ordinară, pentru a dezbate și a supune la vot proiectele de hotărâre aflate pe oridnea de zi. Vor avea de aprobat rectificare bugetară pe anul 2017, bursele școlare, calendarul târgurilor pe 2018 și altele.

Vă prezentăm ordinea de zi:

  1. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Teiuș pe anul 2017.
  2. Proiect de hotărâre privind aprobarea raportului de evaluare și vânzare directă către dl. Marian Nicolae Cristian și soția Mariana Ioana Florina a imobilului teren identificat cu CF 71558 Teiuș, nr. Cad 71558 situat în Teiuș, str. Hirea, nr.66
  3. Proiect de hotărâre privind aprobarea burselor școlare pentru anul 2017-2018
  4. Proiect de hotărâre privind aprobarea convenției de cooperare cu Fundația Betania pentru îngrijirea copiilor aflațu în nevoi sociale
  5. Proiect de hotărâre privind aprobarea calendarului târgurilor și piețelor în orașul Teiuș în anul 2018
  6. Proiect de hotărâre privind alegerea președinetelui de ședință de o perioadă de trei luni, respectiv decembrie 2017- frebruarie 2018
  7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal „Construire Iaz Piscicol”, orașul Teiuș, extravilan, jud. Alba, beneficiar SC Retter Projectmanagement SRL
  8. Cereri: Ghioancă Daniel
  9. Adrese: Liceul Teoretic Teiuș nr.2200/27.10.2017
  10. Probleme curente
  11. Stabilirea datei ședinței ordinare a Consiliului local al orașului Teiuș pe luna decembrie 2017.
image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ABRUD

Explozie a unei centrale pe lemne, la Abrud. Au intervenit pompierii din Cîmpeni

avatar

Publicat

O centrală pe lemne situată într-un apartament de pe strada Avram Iancu din Abrud a explodat, joi după masă. Pompierii din Cîmpeni au fost chemați imediat să intervină. Potrivit reprezentanților Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba, nu s-au înregistrat victime. Totodată nu s-a produs nici un incendiu, dar suflul exploziei a deteriorat ușa de la balcon și un geam. 

Foto: arhivă

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Peste 150 de elevi şi preşcolari din Alba au primit sfaturi de la poliţişti, pentru siguranţă în şcoli

avatar

Publicat

Poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, împreună cu reprezentanţii instituţiilor partenere au desfăşurat, marţi şi miercuri, acţiuni informative-preventive dedicate siguranţei copiilor. Peste 150 de şcolari şi preşcolari din municipiul Alba Iulia au primit sfaturi de la poliţişti.

În zilele de 21 şi 22 noiembrie, poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba împreună cu reprezentanţi ai Agenţiei Naţionale Împotriva Traficului de Persoane Alba Iulia şi ai Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Alba, cu sprijinul cadrelor didactice, au continuat acţiunile informativ-preventive dedicate siguranței copiilor, transmite IPJ Alba.

Peste 150  de elevi şi preşcolari, de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu”, Şcoala Gimnazială “Vasile Goldiş”, Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 2 şi Asociaţia „Izvorul Tămăduirii” au participat la activităţi în cadrul cărora poliţiştii au prezentat teme privind siguranţa în mediul on-line, prevenirea accidentelor rutiere, prevenirea hărţuirii în şcoli, prevenirea traficului de persoane şi a consumului şi traficului de droguri.

Copiii au avut ocazia să adreseze întrebări, să prezinte întâmplări şi experienţe proprii, să vizioneze filme educative, primind, totodată şi materiale de promovare a siguranţei în şcoli.

De asemenea, copiii de la grădiniţe s-au pregătit pentru această ocazie şi au confecţionat caschete de polițist din hârtie, pe care apoi le-au purtat cu mândrie.

Activităţile preventive vor continua în şcolile şi grădiniţele din judeţul Alba pe durata întregului an şcolar.

image_pdfimage_print
Citește mai departe
Publicitate


Copyright © 2017 Alba24.ro powered by Independent Media & More