Connect with us

ECONOMIE

TOP cele mai puternice judeţe din ţară: Alba, pe locul 18, cu cifră de afaceri de 14,8 miliarde lei, în creştere cu 123% în ultimii şapte ani

avatar

Publicat

în

cifra afaceri judeteCifra de afaceri a judeţului Alba a crescut cu 123% în şapte ani. Evoluţia este dată, în principal, atât de investiţiile companiilor cu sedii la Alba, dar cu afaceri în ţară şi peste hotare, cât şi ale concernelor străine, în special din industria componentelor auto.

În 2008, cifra de afaceri a companiilor din România era de 1.088 miliarde lei, iar anul trecut ajunsese la 1.222 miliarde lei, un avans de 12%. Creşterea importantă vine din motoarele industriei – Argeş (209%), Arad (136%), Sibiu (122%), Timiş (109%) –, unde domină industria auto şi a componentelor auto, dar se văd pe harta de business şi rezultatele unor investiţii noi ale antreprenorilor sau ale unor giganţi străini – prezenţa Ford la Craiova se vede în dublarea cifrei de afaceri a companiilor din Dolj, fabricile construite de Albalact, Transavia, Romaqua sau Pehart Tec se văd în economia judeţului Alba şi cântăresc la fel de mult ca investiţia de 300 de milioane de euro derulată de Daimler la Sebeş, scrie zf.ro.

Judeţele de pe ultimele zece poziţii contribuie cu doar 5% la „motoarele“ businessului românesc. Faţă de 2008, în 12 judeţe cifra de afaceri a înregistrat cel puţin o dublare, în timp ce businessul a scăzut doar în Bucureşti şi Mehedinţi.

Comparativ cu anul 2008, se vede o reducere a dependenţei de Capitală, care mai asigură 37% din busines, faţă de 63% în urmă cu opt ani. Doar în Bucureşti şi Mehedinţi, adică cele două extreme din business, există un declin al vânzărilor raportate de companii, în rest businessul judeţean a fost pe creştere, arată o analiză pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

TOP cele mai puternice judeţe din România (în funcţie de cifra de afaceri la sfârşitul anului 2015):

1. Bucureşti: 458 mld lei (-33% faţă de 2008)

2. Ilfov: 75,7 mld. lei (180% faţă de 2008)

3. Timiş: 49,2 mld lei (109% faţă de 2008)

4. Cluj:47,9 mld lei (77% faţă de 2008)

5. Argeş: 47 mld lei (209% faţă de 2008)

6. Constanţa: 44,3 mld lei (96% faţă de 2008)

7. Braşov: 40,9 mld lei (96% faţă de 2008)

8. Prahova: 40,1 mld lei (102% faţă de 2008)

9. Mureş: 27,6 mld lei (137% faţă de 2008)

10. Sibiu: 27,1 mld lei (122% faţă de 2008)

11. Bihor: 26,5 mld lei (69% faţă de 2008)

12. Arad: 25,9 mld lei (136% faţă de 2008)

13. Dolj: 21,7 mld lei (100% faţă de 2008)

14. Galaţi: 20,9 mld lei (83% faţă de 2008)

15. Iaşi: 20,3 mld lei (36% faţă de 2008)

16. Bacău: 18 mld lei (81% faţă de 2008)

17. Suceava: 15,2 mld lei (61% faţă de 2008)

18. Alba: 14,8 mld lei (123% faţă de 2008)

19. Buzău: 14,5 mld lei (68% faţă de 2008)

20. Satu Mare: 14,4 mld lei (94% faţă de 2008)

21. Maramureş: 14 mld lei (61% faţă de 2008)

22. Olt: 12,2 mld lei (115% faţă de 2008)

23. Dâmboviţa: 10,7 mld lei (72% faţă de 2008)

24. Vâlcea: 10,3 mld lei (110% faţă de 2008)

24. Bistriţa-Năsăud: 10,3 mld lei (75% faţă de 2008)

25. Neamţ: 10,1 mld lei (36% faţă de 2008)

26. Hunedoara: 9,9 mld lei (18% faţă de 2008)

27. Harghita: 8,9 mld lei (29% faţă de 2008)

28. Călăraşi: 7,6 mld lei (67% faţă de 2008)

29. Gorj: 7,5 mld lei (79% faţă de 2008)

29. Brăila: 7,5 mld lei (11% faţă de 2008)

30. Ialomiţa: 7 mld lei (61% faţă de 2008)

31. Tulcea: 6,7 mld lei (91% faţă de 2008)

31. Vrancea: 6,7 mld lei (2% faţă de 2008)

32. Sălaj: 6,5 mld lei (66% faţă de 2008)

33 .Botoşani: 6,2 mld lei (44% faţă de 2008)

34. Teleorman: 5,7 mld lei (51% faţă de 2008)

35. Caraş-Severin: 5,6 mld lei (46% faţă de 2008)

36. Vaslui: 5,4 mld lei (33% faţă de 2008)

37. Covasna: 5,3 mld lei (25% faţă de 2008)

38. Giurgiu: 5,2 mld lei (16% faţă de 2008)

39. Mehedinţi: 2,7 mld lei (-10% faţă de 2008)

sursa: zf.ro

ECONOMIE

Dosarul creditelor de la BCR Alba Iulia: 23 de inculpaţi, ACHITAŢI. Alți patru vor fi rejudecați

avatar

Publicat

în

Curtea de Apel Alba Iulia dat, joi, decizie definitivă în Dosarul “creditelor acordate ilegal” la BCR. A admis apelurile DNA şi Parchetului de pe lângă ÎCCJ şi a hotărât achitarea a 23 de inculpaţi, din lotul de 27 ce au fost achitaţi de Tribunalul Alba. Printre cei achitaţi, se află şi omul de afaceri Gelu Iancu şi foşti angajaţi BCR Sucursala Alba. Pentru alţi patru inculpaţi, instanţa a dispus rejudecarea cauzei, la Tribunal.

Achitarea la Tribunal a celor 27 de inculpaţi, din “lotul” de 28 în acest dosar (10 dintre ei angajaţi BCR, la data faptelor), este bazată pe decizia Curţii Constituţionale nr. 405/2016, potrivit căreia infracţiunea de abuz în serviciu se mai poate pedepsi penal doar dacă se constată încălcarea unui act normativ primar, respectiv ordonanţă, ordonanţă de urgenţă sau lege.

Citeşte Un dosar DNA Alba Iulia, cu prejudiciu calculat la milioane de euro, anulat. Gelu Iancu și foşti angajaţi, achitați de Tribunalul Alba

Minuta deciziei de la Curtea de Apel Alba Iulia:

„Admite apelurile declarate de Ministerul Public – Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Alba Iulia, partea civilă Banca Comercială Română SA şi experta Turtă Ana, după repunerea în termenul de apel, împotriva sentinţei penale nr. 58/2017 pronunţată de Tribunalul Alba în dosar nr. 3389/107/2014.

Desfiinţează sentinţa penală atacată privind achitarea inculpaţilor Buda Mihai Dan, Bratima Nicolae, Soare Angela-Delia şi Stere Ionuţ-Gabriel pentru săvârşirea infracţiunilor de spălare a banilor şi dispune trimiterea cauzei spre rejudecare la Tribunalul Alba.

Menţine celelalte dispoziţii din sentinţa penală atacată. Ultimul act rămas valabil de la care procesul trebuie să-şi reia cursul este încheierea din 23.01.2017.

Ia act de retragerea apelului declarat de inculpatul Naghiu George-Sebastian împotriva sentinţei penale nr. 58/2017 pronunţată de Tribunalul Alba în dosar nr. 3389/107/2014 (…)”.

Printre cei achitaţi prin decizia Curţii de Apel Alba Iulia sunt: Cosmin Mihai Conţan, Ioana Cozmina Bontaş, Carla Gabriela Tibrean, Ramona Aurora Surdea, Aurica Holtinger, Paul Marius Cacoveanu şi Maria Lişman, Cornelia Ispas, Cristina Magdalena Constantinescu (angajaţi BCR, la data faptelor); Aurel Gelu Iancu, Maria Simona Iancu, Gheorghe Liviu Jurcă, Ioan Cosmin Hădărugă, Marcela Elisabeta Hădărugă, Radu Soare, Vasile Mărginean, Vasile Vlas, George Sebastian Naghiu, Horaţiu Mircea Jurj, Cosmin Câmpean, Dorin Drăghici, Liviu Oaidă, Crinela Cătălina Pop.

În acest dosar, inculpaţii au fost trimişi în judecată pentru că au încălcat norme şi instrucţiuni de lucru în vigoare – Regulamentul Intern, Normele şi Procedurile specifice activităţii de creditare corporate.

În iulie 2014, 28 de inculpaţi au fost trimişi în judecată pentru acordarea în condiţii ilegale a 56 de credite corporate, pentru mai multe firme, printre care şi cea a controversatului afacerist Gelu Iancu din Alba Iulia.

BCR s-a constituit parte civilă în cauză cu echivalentul în moneda naţională a sumei de circa opt milioane de euro.

Vezi BCR Alba cere 8 milioane de euro în instanţă, de la foşti angajaţi, după decizia din Dosarul „creditelor acordate ilegal”

DNA Alba Iulia a încercat să evite o decizie de achitare, mai întâi, prin recuzarea judecătorului şi apoi printr-o cerere de strămutare a cauzei. Ambele solicitări au fost respinse.

AICI, mai multe detalii despre acest dosar.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Split TVA: Procedura de aplicare a facilităţii de anulare a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale. Detalii din proiectul MFP

avatar

Publicat

în

plata tvaProcedura de aplicare privind anularea penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, în cazul contribuabililor care optează pentru plata defalcată a TVA este stabilită într-un proiect de ordin al Ministerului Finanţelor.

Procedura se aplică pentru obligaţiile fiscale principale reprezentând TVA ale persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, care optează pentru plata defalcată a acestei taxe în perioada 1 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017, prin depunerea unei notificări la organul fiscal competent potrivit art. 22 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA, se arată în actul normativ.

Facilităţile fiscale prevăzute la art. 24 din ordonanță se acordă de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală prin organele fiscale subordonate.

Contribuabilii fără domiciliu fiscal în România pot beneficia de facilitățile fiscale prevăzute de ordonanță dacă desemnează un împuternicit potrivit art. 18 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Facilitățile prevăzute de ordonanță se acordă și în cazul obligațiilor vamale de plată reprezentând TVA, transmise organului fiscal competent de către autoritatea vamală, în vederea recuperării.

Organul fiscal competent acordă următoarele facilităţi fiscale:

– amânarea la plată a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv;

– anularea penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv.

Penalităţile de întârziere ce fac obiectul facilităţilor fiscale prevăzute la alin. (1) sunt aferente:

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv;

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA , restante la 30 septembrie 2017, inclusiv, cuprinse în decizii de impunere comunicate până la data de 30 septembrie 2017 cu termen de plată după această dată;

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA cuprinse într-o eșalonare la plată, aflată în derulare la data de 30 septembrie 2017, a cărei valabilitate se pierde până la data de 31 decembrie 2017, inclusiv;

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA cuprinse într-o eșalonare la plată aflată în derulare la data de 30 septembrie 2017, sau care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017, potrivit Codului de procedură fiscală, dacă sunt îndeplinite toate condițiile prevăzute la art. 24 din ordonanță, și doresc menținerea eșalonării la plată;

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv, stabilite în acte administrative fiscale a căror  executare este suspendată în condițiile legii, la data de 30 septembrie 2017, inclusiv, dar pentru care contribuabilul depune, odată cu notificarea privind opțiunea de plată defalcată a TVA, o cerere de renunțare la efectele suspendării actului administrativ fiscal până la data de 31 decembrie 2017, inclusiv;

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, restante la 30 septembrie 2017, inclusiv, cuprinse într-un act administrativ fiscal a cărui executare este suspendată în condițiile legii, la data de 30 septembrie 2017 și care încetează până la 31 decembrie 2017, inclusiv;

– obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA stabilite suplimentar de către organele de inspecție fiscală urmare a unei cereri de rambursare care la data de 31 decembrie 2017 se afla în curs de soluționare.

Procedura de acordare a amânării la plată

În baza notificării privind opțiunea de plată defalcată a TVA, organul fiscal competent emite şi comunică din oficiu:

– contribuabilului – decizia de amânare la plată a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, prevăzută în Anexa nr. 2;

– instituţiilor de credit la care debitorul are deschise conturile bancare şi/sau terţilor popriţi care deţin/datorează sume de bani debitorului – adresa de sistare temporară, totală sau parţială, a executării silite prin poprire.

Odată cu emiterea actelor menţionate, pentru penalitățile de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA care fac obiectul amânării la plată:

– nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;

– nu se efectuează stingerea până la data comunicării deciziei de anulare la plata penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA sau a deciziei de repunere a penalităţilor de întârziere amânate la plată, aferente obligaţiilor de plată principale reprezentând TVA, după caz.

În situaţia în care pe perioada amânării la plată se emite decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii care cuprinde obligaţii de plată accesorii prevăzute la art. 2, organul fiscal competent emite, odată cu această decizie, şi decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, prevăzută în Anexa nr. 3, prevederile alin. (1) și (2)  aplicându-se în mod corespunzător ori de câte ori este cazul. Decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA înlocuieşte decizia emisă anterior.

În cazul în care, ulterior emiterii deciziilor de amânare la plată a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, se constată erori în conţinutul acestora, pe baza documentelor care atestă această situaţie, organul fiscal competent emite decizie de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA.

Procedura de acordare a anulării penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA

Anularea penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA  se efectuează din oficiu, în baza notificării privind opțiunea de plată defalcată a TVA, depusă la registratura organului fiscal competent în perioada 1 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017.

În baza notificării prevăzută la alin. (1), în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 ianuarie 2018, organul fiscal competent analizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 24 din ordonanţă şi emite decizia de anulare a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, cu excepția situației prevăzută la alin. (13) al art. 24 din ordonanță.

În situația în care condițiile prevăzute la art. 24 din ordonanță nu sunt îndeplinite, amânarea la plată îşi pierde valabilitate, iar organul fiscal competent emite și comunică contribuabilului, decizia de repunere a penalităților de întârziere amânate la plată, aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA.

Procedura de acordare a anulării la plată în cazul contribuabililor care beneficiază de eşalonări la plată

În situaţia în care contribuabilii care depun notificare şi care la data de 30 septembrie 2017 beneficiază de eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale principale reprezentând TVA, precum şi cei care obţin eşalonarea în perioada cuprinsă între 1 octombrie 2017 şi 31 decembrie 2017 pot beneficia de anularea penalităţilor de întârziere, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 24 din ordonanţă, dar doresc şi menţinerea eşalonării la plată. Prevederile art. 3 se aplică în mod corespunzător.

Odată cu emiterea deciziei de amânare la plată a penalităţilor de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA, organul fiscal competent emite și comunică contribuabilului, după caz, decizii prin care modifică actele emise ca urmare a acordării eşalonărilor la plată,  respectiv:

– decizia de modificare a deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale;

– decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere şi a penalităţilor de nedeclarare.

În situația în care sunt îndeplinite condițiile de acordare a facilității prevăzute la art. 24 din ordonanță, organul fiscal competent emite și comunică contribuabilului decizia de anulare a penalităților de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale reprezentând TVA.

În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile de acordare a facilității prevăzute la art. 24 din ordonanță, penalităţile de întârziere amânate la plată se repun în sarcina contribuabilului, prin introducerea acestora în amânarea la plată sau eşalonarea la plată, după caz. În acest sens, organul fiscal emite şi comunică contribuabilului, dup caz:

– decizia de modificare a deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale;

– decizia de modificare a deciziei de amânare la plată a penalităților de întârziere şi a penalităţilor de nedeclarare.

Penalităţile de întârziere amânate la plată potrivit art. 24 din ordonanţă, se reintroduc în eşalonarea la plată, prin refacerea graficului de plată cu păstrarea perioadei de eşalonare aprobată iniţial.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cum poţi fi recompensat de Fisc, dacă îţi plăteşti dările la timp. Firmele „disciplinate” ar putea primi stimulente de la stat. Proiect

avatar

Publicat

în

taxeO propunere de modificare a Codului Fiscal prevede ca firmele care își plătesc taxele și impozitele înainte de termen să beneficieze de stimulente de la stat, adică sume ce vor fi reduse din impozitul pe profitul datorat în anul de referință.

Practic, ar fi recompensată conformarea fiscală voluntară.

Această sumă returnată pornește de la 30% în primul an fiscal, apoi crește progresiv, cu 40% și 50% în al doilea an consecutiv și apoi în al treilea și următorii.

Iniţiatorii, parlamentari liberali, susțin că, dacă Fiscul sancționează cu penalități și dobânzi întârzierile la plată, ar trebui şi să-i “premieze” pe cei care își achită obligațiile fiscale înainte de termen. Și nu sunt puțini cei din urmă: 82% dintre firme sunt cu taxele și impozitele la zi, iar numai 18% au datorii.

După art. 22 se introduc două noi articole, 22 indice 1 și 22 indice 2.

Art. 22 indice 1

(1) Contribuabilii care nu înregistrează debite la bugetul general consolidat iar în cursul anului fiscal în care s-a înregistrat profitul, și-au onorat la termen toate obligațiile fiscale, beneficiază de stimulente fiscale.

(2) Stimulentul fiscal acționează progresiv, după cum urmează:

a) Recuperarea a 30% din impozitul pe profitul datorat în anul de referință

b) Recuperarea a 40% din impozitul pe profitul datorat pentru al doilea an consecutiv în care contribuabilul îndeplinește criteriul de la alin. (1)

c) Recuperarea a 50% din impozitul pe profitul datorat pentru al treilea an consecutiv și anii următori, în care contribuabilul îndeplinește criteriul de la alin. (1)

Dacă firma înregistrează debite sau întârzieri, stimulentul încetează. Conform modificărilor, impozitul recuperat poate fi utilizat doar pentru dotarea și dezvoltarea agentului economic în cauză – achiziții de echipamente/programe informatice, realizarea de construcții noi sau extinderea celor existente, exrinderea capacităților de producție, sau formarea profesională a angajaților, ucenicilor sau studenților practicanți. Termenul de folosire a acestor fonduri este de maxim 3 ani. Actul normativ se adresează tuturor persoanelor juridice impozabile, indiferent că vorbim de companii, microîntreprinderi sau alte persoane juridice.

Iniţiativa intră în dezbateri la Senat şi apoi la Camera Deputaţilor.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Care sunt costurile pentru credite ipotecare. Exemple de rate şi dobânzi

avatar

Publicat

în

casa ipoteca bancaPe piaţa creditelor ipotecare, în prezent, cele mai mici dobânzi sunt aplicate de CEC Bank, Garanti Bank, ING Bank, Raiffeisen Bank şi BCR, potrivit unui calcul realizat de portalul financiar Finzoom.

Exemplele sunt calculate la un credit de 225.000 lei, contractat pe 30 ani. Rata lunară variază în aceste cazuri de la 1.061 lei la 1.162 lei.

Cea mai mică dobândă, de 3,18%, se regăseşte la creditul ipotecar standard de la CEC Bank (DAE 3,74%). Suma totală de rambursat ajungând la 388.692 lei.

La Garanti Bank, dobânda este de 4,17% (DAE 4,52%), la ING Bank de 4,51% (DAE 4,62%), la Raiffeisen Bank, creditul Casa Ta are o dobândă de 4,5% (DAE 3,7%), iar Casa Mea BCR de 4,5%, fixă 60 de luni (DAE 4,73%).

Clienţii pot opta şi pentru un credit cu dobândă fixă pe întreaga perioada de creditare. Pentru Credit Habitat cu dobanda fixă în lei, la BRD, dobânda fixa este de 6,90% (DAE 7,16%), iar rata este de 1.482 lei. Totalul de rambursat este 534.337 lei.

Referitor la Prima Casă, costurile au ajuns la un nivel apropiat de cel al creditelor ipotecare standard oferite de bănci. Singurul avantaj al programului este avansul minim solicitat de doar 5% (10%, în cazul ING Bank), comparativ 15% până la 45%, pentru un credit ipotecar.

sursa: zf.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Programul „Start Up Plus”: Care sunt proiectele din Alba care pot primi finanţare de până la 5 milioane de euro, fiecare

avatar

Publicat

în

fonduri europeneAutoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman a publicat lista intermediară a cererilor de finanţare care au fost aprobate în etapa de evaluare tehnică şi financiară pentru apelul de proiecte POCU/82/3/7„Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană – România Start Up Plus”.

Aceasta include şi cinci proiecte cu iniţiatori din judeţul Alba, ce reunesc în total un buget eligibil de aproximativ 70 milioane lei (circa 15 milioane de euro).

Din cele 347 de proiecte depuse în perioada 15 august – 30 octombrie 2016, în cadrul liniei de finanțare POCU România Start-up Plus, de către organizații care vor să devină administratori de grant, au fost aprobate în etapa menţionată doar 169.

Inițial, ministerul a spus că va face evaluările până în aprilie 2017, apoi până în iulie, pentru ca abia în 9 august, să anunțe încheierea primei etape de evaluare.

Schema de finantare Romania Start-up Plus (RSUP), cu un buget total de 105 milioane de euro, face parte din Programul Operaţional Capital Uman (POCU) 2014-2020, Axa prioritara 3 – Locuri de muncă pentru toţi, Prioritatea de investitiţii – Activităţi independente, antreprenoriat şi înfiinţare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi şi a unor întreprinderi mici şi mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7. – Creşterea ocupării prin susţinerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană.

Din aceşti bani vor fi finanţate proiecte europene de până la 5 milioane de euro fiecare, derulate pe o perioadă de până la 3 ani.

Aceste proiecte vor fi derulate de instituţii de stat, universităţi, organizaţii non-guvernamentale şi alte entităţi din toată ţara, în afară de Bucuresti şi judetul Ilfov, care nu se încadrează în finanţare.

Acestea vor avea calitatea de administratori de scheme de antreprenoriat și vor acorda sprijin tehnic și ajutoare de minimis viitorilor antreprenori și întreprinderilor nou create.

Astfel, doar în cadrul acestor proiecte mari vor fi selectate persoane fizice care vor fi instruite în antreprenoriat, iar unele dintre ele vor primi până la 40.000 de euro, subvenţie sub forma de ajutor de minimis pentru derularea unor mici afaceri, în anumite condiţii.

Mecanismul de finanțare a inițiativelor antreprenoriale este următorul: în urma unei perioade de formare specifică, viitorii antreprenori, selectați printr-un proces competitiv și transparent în cadrul fiecărui proiect, semnează un contract cu administratorul schemei de antreprenoriat și primesc o subvenție în valoare de maximum 30.000 euro, reprezentând finanțarea planului lor de afaceri. Dacă în primul an de funcționare a noii întreprinderi, antreprenorul realizează venituri echivalente cu 30% din valoarea finanțării inițiale, acesta va mai putea primi o a doua tranșă de finanțare, de până la 10.000 euro.

Abia în aceste proiecte mari, de până la 5 milioane de euro fiecare, gestionate de instituții și ONG-uri ca administratori de granturi, vor fi incluși și viitorii antreprenori, dintre care, eventual, o parte vor primi granturile europene de până la 40.000 de euro fiecare.

Proiecte cu administratori din Alba, selectate în etapa de evaluare tehnică şi financiară:

Asociaţia Dezvoltarea Capitalului Uman – proiect Start Up spre Viitor – buget eligibil: 10.698.319,28 lei

Asociaţia Pakiv România – proiect Antreprenoriat Start Up de Succes – un Plus pentru Regiunea Centru – buget elibigil: 8.958.557,66 lei

Dalema West SRL – proiect Construim antreprenori responsabili pentru o dezvoltare durabilă! – buget elibigil: 20.794.332,05 lei

Tobimar Construct SRL – proiect FORSEDA – FORmare si SErvicii pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului – buget eligibil: 14.682.233 lei

Asociatia Caritas Mitropolitan Greco Catolic Blaj – proiect Antreprenor la Centru Competitivitate Economică şi Acţiuni de Creștere a Ocupării în Regiunea Centru – buget eligibil 14.736.168,67 lei

Total buget elibigil pentru proiectele de mai sus: 69.869.610,66 lei

Ministerul Fondurilor Europene estimează că prin proiectele de antreprenoriat finanţate din „România Start-Up Plus” vor fi create peste 2.000 de locuri de muncă, vor fi înfiinţate peste 1.500 de întreprinderi şi mai mult de 10.000 de persoane vor fi formate în domeniul educației antreprenoriale.

„România Start-up Plus” (RSUP) face parte din Axa prioritară 3 – Locuri de muncă pentru toți, Prioritatea de investiții 8iii – Activități independente, antreprenoriat și înființare de întreprinderi, inclusiv a unor microîntreprinderi și a unor întreprinderi mici și mijlocii inovatoare, Obiectivul specific 3.7. – Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil non-agricol din zona urbană.

Programul Operațional Uman 2014-2020 are o alocare totală de 4,326 miliarde euro. Programul stabilește prioritățile de investiții, obiectivele specifice și acțiunile asumate de către România în domeniul resurselor umane, continuând astfel investițiile realizate prin Fondul Social European în perioada 2007‐2013 și contribuind la reducerea disparităţilor de dezvoltare economică şi socială dintre România şi Statele Membre ale UE. În vederea atingerii obiectivelor propuse, în cadrul POCU au fost stabilite 7 Axe prioritare.

granturi europene de până la 40.000 de euro pentru a-și deschide mici afaceri

Oamenii pot însă face demersuri la organizații non-guvernamentae (ONG) și universități, pentru ca acestea să depună proiecte mari prin sistemul MySMIS și să acceseze banii europeni și să-i aducă în localitățile respective.

surse: fonduri-ue.ro, startupcafe.ro

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Cum poţi deveni consultant fiscal. Înscrieri la examen, până în 20 octombrie. Condiţiile de participare

avatar

Publicat

în

finante cod fiscalDin această săptămână au început înscrierile pentru examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal sau consultant fiscal asistent. Testarea este organizată de Camera Consultanţilor Fiscali, va avea loc în 4 noiembrie, la Bucureşti, iar înscrierile se fac până vineri, 20 octombrie, inclusiv.

Dosarele se pot transmite prin servicii poştale cu confirmare de primire, la adresa str. Alecu Russo nr.13-19, et.4, ap.9, sectorul 2, Bucureşti, dar înscrierile se pot face şi pe site-ul: www.ccfiscali.ro.

Confirmarea înscrierii, numărul de înregistrare şi modul de soluţionare a cererii de înscriere, se face prin afişare pe site-ul CCF, numai după primirea dosarului, verificarea documentelor solicitate pentru înscriere şi înregistrarea acestuia.

Examenul din 4 noiembrie va avea loc la Bucureşti şi va fi test-grilă cu întrebări din: legislaţia fiscală, legislaţia privind administrarea fiscală şi legislaţia vamală, 90%; dreptul comercial şi dreptul financiar-fiscal, 5%; gestiunea financiară şi contabilitatea întreprinderii, 5%. Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de 3 ore.

Atribuţiile consultanţilor fiscali

Un consultant fiscal va acorda asistenţă şi va presta servicii profesionale în domeniul fiscal. Va realiza expertize fiscale extrajudiciare la solicitarea organelor fiscale sau a oricăror altor persoane sau entităţi interesate, precum și prestarea de servicii şi asistenţă de specialitate pentru întocmirea declaraţiilor fiscale.

Un consultant fiscal se ocupă și de certificarea declarațiilor fiscale, oferă asistență și servicii pe probleme de procedură fiscală, realizează expertize fiscale judiciare la solicitarea organelor judecătorești sau de cercetare penală, dar și de asistență și reprezentare în fața organelor fiscale.

Singurul mod de a deveni un consultant fiscal este susținerea unui examen organizat de CCF. Există însă și anumite categorii de persoane care scapă de susținerea lui și care trebuie doar să dea un interviu în fața unei comisii de evaluare din cadrul CCF.

Este vorba de persoanele care au titlul de academician, profesor sau conferenţiar universitar, doctor în economie, doctor docent, cu specialitatea finanţe-contabilitate, precum şi membrii şi specialiştii Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci din Parlamentul României, care verifică şi analizează actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului.

Persoana care promovează examenul de consultant fiscal (asistent) trebuie să se înregistreze apoi în Registrul consultanţilor fiscali şi al societăţilor de consultanţă fiscală, la secţiunea corespunzătoare, în termen de cel mult 12 luni de la data comunicării rezultatului examenului.

Condiţii:

Pentru candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal:

– să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic;

– să aibă o experiență profesională de minimum 5 ani, dintre care minimum 3 ani în una sau mai multe dintre următoarele activități: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislației fiscale; administrare fiscală; elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile; activitate financiar-contabilă; activitate didactică universitară în domeniul finanțelor publice, fiscalitate, politici fiscale și bugetare, contabilitate financiară, finanțele instituțiilor publice;  activitate de consultant fiscal asistent;

– să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute mai sus;

– să aibă capacitate deplină de exercițiu;

– să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei;

Dosarul de înscriere va conține următoarele documente:

– cererea de înscriere la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal

– curriculum vitae;

– diploma de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

– carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;

– actul de identitate, în copie;

– certificatul de cazier judiciar;

– certificatul de cazier fiscal;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001

– trei fotografii 2/3 cm.

Candidaţii la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal asistent trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă calitatea de licențiat al unei instituții acreditate de învățământ superior cu durata stabilită de lege;

– să aibă o experiență profesională de minimum 2 ani;

– să nu aibă antecedente penale pentru săvârșirea unor infracțiuni sancționate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum și alte infracțiuni în legătură cu exercitarea activităților prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din OG nr.71/2001;

– să aibă capacitate deplină de exercițiu;

– să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Dosarul de înscriere va conţine următoarele documente:

– cererea de înscriere la examen pentru atribuirea calității de consultant fiscal asistent

– curriculum vitae;

– diploma de studii superioare în copie legalizată, precum şi copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

– carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;

– actul de identitate, în copie;

– certificatul de cazier judiciar;

– certificatul de cazier fiscal;

– adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie sau de instituţia medicală la care este înregistrat;

– documentul de plată a taxei de înscriere la examen, în original (500 lei). Plata taxei se poate face în contul Camerei Consultanţilor Fiscali (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani – IBAN RO36BTRL04101202D58602XX sau în contul deschis la BCR Sucursala Sector 4 – IBAN RO91RNCB0075119726870001.

– trei fotografii 2/3 cm.

sursa: ccfiscali.ro

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Ministrul Mediului de Afaceri: Firmele nu vor mai fi amendate la primul control, pentru anumite contravenţii

avatar

Publicat

în

ilan lauferInspectorii fiscali şi autorităţile de control ale statului nu vor mai sancţiona firmele, la primul control, dacă neregulile nu sunt grave. Vor trebui să pună la dispoziţie un plan de conformare de 90 de zile.

„Legea prevenirii interzice organelor de inspecție fiscală și control ale statului să vă amendeze la primul control pentru o serie de mai mult de 500 de contravenții. S-a lucrat foarte, foarte mult la această lege. Evident că cele 500 de contravenții nu sunt deosebit de grave sau lucruri care sunt penale sau ceva ce ar pune în pericol sănătatea sau siguranța oamenilor sau munca la negru. Sunt pur și simplu 500 de contravenții pe care noi am reușit să le identificăm și pe care noi nu le considerăm atât de grave”, a declarat, marți, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ilan Laufer.

Legea este dedicată în special companiilor mici și mijlocii, respectiv celor care au între doi și șase angajați, și care nu au o structură juridică și de audit care să poată avea o discuție de la egal la egal cu inspectorii care vin să controleze firma.

„Și atunci, aceste peste 500 de contravenții, în cazul în care le-ați încălcat – și vă spun că, dacă le-ați încălcat, probabil nici nu știți de existența a foarte multe dintre ele, dar le-ați încălcat – veți primi un plan de conformare de 90 de zile, termen pentru a vă pune la punct cu planul de conformare, cu ce prevede legea. După această perioadă de 90 de zile, echipa de control revine și doar atunci, dacă nu sunteți ok, vă poate aplica sancțiunea”, a continuat ministrul.

Legea a trecut de Senat şi se află la Camera Deputaților, pentru adoptare.

surse: digi24.ro, agerpres.ro

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Start Up Nation 2017: Clauzele suspensive din toate contractele de finanțare vor fi ridicate. „Verde” la aplicarea proiectelor

avatar

Publicat

în

start up startupPentru beneficiarii programului Start Up Nation, vor fi ridicate toate clauzele suspensive din contractele de finanțare. Anunţul a fost făcut luni de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ilan Laufer, care a emis un ordin în acest sens.

”Programul merge în conformitate cu procedura şi se implementează în conformitate cu procedura. Chiar astăzi am dat un ordin pentru ridicarea tuturor clauzelor suspensive din toate contractele, indiferent dacă sunt pe cerere de rambursare sau pe cerere de plată”, a declarat ministrul, citat de Agerpres.

Clauzele suspensive din contractele de finanţare presupunea că firmele nu puteau să primească deocamdată banii (era suspendată finanțarea, pentru a se asigura în prealabil alocarea fondurilor). Ridicarea clauzei vine după ce Ministerul Dezvoltării Regionale și Fondurilor Europene a operaționalizat linia de finanțare de 500 milioane lei din fonduri UE, prin Programul Operațional Capital Uman, care va finanța afacerile din mediul urban, în afară de București-Ilfov. De asemenea, Guvernul a alocat 250 de milioane de lei din bugetul de stat, dintr-un total de 1,2 miliarde de lei care erau prevăzuți inițial, bani care pot fi folosiți pentru finanțarea afacerilor din București și județul Ilfov, precum și pe cele din mediul rural național.

Potrivit ministrului, se doreşte ca în următoarele două săptămâni să se finalizeze semnarea tuturor acordurilor de finanţare.

”În acest moment, ceea ce este cel mai important cu Start Up Nation este să avem un grad de implementare cât mai ridicat până la finalul acestui an. (…) Deci, avem deja o activitate masivă în zona Start Up Nation şi ne dorim ca în următoarele două săptămâni să finalizăm semnarea tuturor acordurilor de finanţare, ridicarea clauzelor suspensive din contract şi toată lumea să poată să se apuce de implementare începând cu săptămâna aceasta, inclusiv cei care merg pe cerere de plată. Sunt două variante: cei care vor credit punte merg pe credit punte şi foarte mulţi dintre ei s-au apucat deja de implementare şi semnează contractele de credit punte, pe de altă parte îi avem pe cei care pot să meargă pe cerere de plată şi acestora urmează, din săptămâna aceasta, să le ridicăm clauza suspensivă. Deci, toată lumea are verde la implementarea programelor de Start Up Nation”, a mai afirmat Laufer.

Reamintim că prin Start Up Nation, statul oferă fonduri nerambursabile de maximum 200.000 de lei fiecare unor întreprinderi mici și mijlocii noi.

sursa: startupcafe.ro

Citește mai departe

ACTUALITATE

Măsura split TVA nu se va mai aplica pentru toate firmele, începând cu 2018. Precizări de la Guvern

avatar

Publicat

în

plata tvaColectarea defalcată a TVA nu se va mai aplica pentru toate firmele începând cu 2018, ci doar pentru cele aflate în insolvență, faliment, cele care înregistrează datorii în plata TVA, companiile cu capital de stat, a precizat, luni, premierul Mihai Tudose, după întâlnirea cu reprezentanții Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR).

Guvernul transmite, într-un comunicat de presă, că măsura split TVA va fi modificată și flexibilizată în dezbaterile din Parlament, în concordață cu propunerile rezultate din discuțiile cu reprezentanții mediului de afaceri.

”Vom veni în scurt timp cu o nouă formă a colectării defalcate a TVA, care va răspunde solicitărilor formulate în această perioadă de reprezentanții mediului de afaceri”, a subliniat șeful Executivului

Reprezentanții UNPR au salutat decizia Guvernului de a amenda mecanismul de colectare diferențiată a TVA. Totodată, au precizat că trecerea contribuțiilor sociale de la angajator la angajat reprezintă, din punctul lor de vedere, o oportunitate care nu va afecta venitul net al salariaților.

Primul-ministru și reprezentanții UNPR au agreat un mecanism de colaborare periodic, în cadrul căruia să fie propuse și analizate măsuri pentru îmbunătățirea relației statului cu mediul de afaceri, stimularea încadrării în muncă și a competitivității, reducerea birocrației, inclusiv în sensul creșterii gradului de absorbție a fondurilor europene de către mediul privat, promovarea firmelor românești pe piețele externe.

La întâlnirea de luni, de la Palatul Victoria, au mai participat vicepremierul Marcel Ciolacu, secretarul de stat din MFP, Daniela Pescaru, consilierii de stat ai premierului Ramona Lohan, Gabriel Andreescu și Felix Rache, precum și specialiști în fiscalitate.

Modificarea mecanismului de plată defalcată a TVA, trecerea contribuțiilor sociale din sarcina angajatorului în cea a angajatului și îmbunătățirea relației statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate luni la întâlnirea premierului Mihai Tudose cu UNPR.

Citește mai departe

AIUD

FOTO-VIDEO AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Tronsonul dintre Aiud şi Decea se pregătește de inaugurare

avatar

Publicat

în

22405968_845115978995744_4438376757106059825_nLuna aceasta, urmează să fie închise lucrările pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda, lotul 3, între Aiud şi Decea, de 12,45 km, potrivit Asociaţiei “Pro Infrastructură”. Din noiembrie, s-ar putea circula pe acest tronson. Şi pe lotul 4, pe cei 16,3 km în continuare până la Turda, lucrările erau avansate, însă mai sunt de finalizat intervenţiile în zona lacului Stejeriș și a alunecării de teren din apropiere.

Vezi şi VIDEO: PRIMUL drive test pe autostrada A10, tronsonul de la AIUD la TURDA. Circulaţia ar putea fi deschisă până la sfârşitul acestui an

“Podul peste Mureș din zona Gâmbaș, parte din lotul 3 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda. Tronsonul este foarte aproape de finalizare. Sperăm să putem circula pe aici în luna noiembrie, în octombrie constructorul urmând să închidă lucrările pe șantier”, au scris reprezentanţii Asociaţiei, pe Facebook.

Rămâne de văzut dacă sunt doar veşti optimiste sau o parte din autostradă va fi într-adevăr deschisă circulaţiei în această toamnă.

Vezi FOTO Lotul 3 al Autostrăzii Sebeș – Turda, aproape de final. Se va putea circula doar pe 8,5 din cei 12 kilometri

Pentru reducerea în totalitate a aglomeraţiei pe DN1 Alba Iulia – Cluj Napoca, mai este însă de aşteptat. Loturile 1 şi 2, de la Sebeş la Aiud (41,25 km) sunt încă departe de finalizare.

Vezi FOTO-VIDEO AUTOSTRADA Sebeş-Turda: Autorizaţie pentru nodul Alba Iulia Nord, blocaj birocratic la conexiunea de la Sebeş

Din monitorizările în teren efectuate de membri ai forumului peundemerg.ro, pe lotul trei se lucra, săptămâna trecută, la finisaje, pe lotul 4 concentrarea era în zona alunecării de teren, cu foreze, macarale, excavatoare şi bascule, pe lotul doi se lucre în special în zona Oiejdea, iar pe lotul 1 era înregistrat progres la partea de structuri şi terasamente.

Autostrada, pe loturi:

Lotul 1, de 17 kilometri, tronson de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, până la ieşire din Alba Iulia, lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. În octombrie, s-a dat autorizarea pentru nodul Alba Iulia Nord (secţiunea B din lotul 1, „Secțiunea B – km 14+000 – km 17+000″)

Probleme: AC pe secţiunea C (km 0+000-km 0+300 şi Nod rutier Sebeş); obtinerea Acordului de Mediu revizuit; exproprieri suplimentare; termenul de finalizare a lucrărilor este iunie 2018 (actualizat, 2019).

Lotul 2 are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul.

Termenul de finalizare a lucrărilor, aprilie 2018 (actualizat, 2019).

Lotul 3  are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire.

Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (posibil octombrie).

Lotul 4 are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

Termen de finalizare a lucrărilor, noiembrie – decembrie 2017 (actualizat 30 noiembrie 2017).

sursa foto-video: Asociaţia Pro Infrastructura (Facebook), peundemerg.ro (Stefan01 şi ddfab)

Citește mai departe

Copyright © 2017 Alba24.ro powered by Independent Media & More