Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Transalpina de Apuseni. CJ a modificat documentaţia de proiect şi o depune pentru finanţare POR în ianuarie. Investiţie de aproape 42 milioane euro

avatar

Publicat

transalpina-de-apuseniDocumentaţia pentru “Transalpina de Apuseni” a fost modificată şi va fi depusă pentru finanţare în cadrul POR, în ianuarie 2017. Valoarea totală a investiţiei pentru modernizarea DJ 107 I, ce face legătura între zona Aiud – DN1 – viitoarea autostradă Sebeş-Turda şi Munţii Apuseni – Bucium sat – DN74, este de 41,99 milioane euro, inclusiv TVA.

În şedinţa din 23 decembrie, Consiliul Judeţean Alba a aprobat documentația tehnico-economică. faza Studiu de fezabilitate și indicatorii tehnici-economici ai investiției „Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” în vederea depunerii acestuia spre finanțare în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020. De asemenea, au fost aprobate modificări referitoare la poziţionarea, rectificarea limitelor şi modificarea suprafeţelor cu referire la opt zone (de pe teritoriile unităţilor administrative Aiud, Rîmeţ, Ponor, Mogoş şi Bucium) şi a fost aprobat din nou acordul de parteneriat între CJ Alba şi unitățile administrativ-teritoriale de pe traseul drumului, în noile condiţii.

Potrivit documentaţiei, valoarea totală a investitiei (inclusiv TVA) este de 189.696.951,11 lei, echivalent 41.994.366,29 euro, din care lucrări de construcţii montaj în valoare de 164.923.114,70 lei, echivalent 36.510.031,68 euro.

Pentru modernizarea drumului în lungime totală de 78,42 km, se estimează o durată a lucrărilor de doi ani. Drumul va avea şanţuri de beton (73.885 m), de pământ (16.255 m), rigole ranforsate (3.525 m), parapeţi metalici (27.545 m), fiind necesare şi consolidări, respectiv (ziduri de sprijin, zid de gabioane, fundaţii adâncite parapet, pe o suprafaţă de 23.356 m.

Lucrările sunt împărţite în cinci sectoare:

Sector I: km 0- 3+350 (3,35 km): va avea piste de biciclete în lungime de 6.700 mp, trotuare pe 11.910 mp şi două staţii de transport public

Sector II: km 3+350–24+540 (21,19 km): va avea trotuare pe 530 mp, 5 staţii de transport public; 37 podeţe tubulare, un pod nou (podeţ dalat cu lungime de 5 metri) şi alt pod reabilitat

Sector III: km 24+540 – km 43+510 (18,97 km): trotuare pe 170 mp, două staţii de transport public; 60 de podeţe tubulare, un podeţ dalat cu lungime de 5 metri şi un pod nou

Sector IV: km 43+510 – km 56+310 (12,8 km): două staţii de transport public, 27 de podeţe tubulare, 2 podeţe dalate cu lungime de 5 metri şi 3 poduri noi

Sector V: km 56+310 – km 78+420 (22,118 km): 10 staţii de transport public, 30 de podeţe tubulare, un pod reabilitat, 12 podeţe dalate (9 cu lungimi de 2 metri; 3 cu lungimi de 3 metri, unul cu lungimea de 5 metri) şi 9 poduri noi.

transalpina de apuseniProiectul de modernizare va fi depus în ianuarie pentru finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020 (Axa prioritară 6: Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investiții 6.1, Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, apel de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/1) şi implementat în comun, printr-un parteneriat ce va fi încheiat între Județul Alba prin Consiliul Județean Alba – lider de proiect și Municipiul Aiud – partenerul 2, Comuna Bucium – partenerul 3, Comuna Mogoș – partenerul 4, Comuna Ponor – partenerul 5 și Comuna Rîmeț – partenerul 6.

Cheltuielile înaintea depunerii cererii de finanţare sunt de 599.980,66 lei (inclusiv TVA), obţinerea avizelor şi autorizaţiilor – 181.268,17 lei. Dacă proiectul va fi aprobat pentru finanţare, ulterior depunerii cererii, se pregăteşte proiectul tehnic (cheltuieli estimate la 84.678 lei inclusiv TVA), se încheie contractul de finanţare şi se organizează achiziţii publice pentru servicii de consultanţă, audit, execuţie lucrări, supraveghere lucrări, proiectare şi execuţie relocare utilităţi, informare şi publicitate (cheltuieli estimate la 20.208 lei, inclusiv TVA).

Managementul execuţiei investiţiei şi administrarea contractului de execuţie va costa 903.141 lei, iar execuţia lucrărilor, 185.291.429 lei (inclusiv TVA). Proiectarea şi execuţia lucrărilor de relocare a utilităţilor presupune cheltuieli de 831.091 lei, iar supravegherea cu diriginţi de şantier 1.431.048 lei.

În total, se va asigura cofinanţarea cheltuielilor totale ale proiectului, în valoare de 3.937.594 lei.

Pe lângă potenţialul turistic al traseului ce include zonele pitoreşti de munte, reabilitarea acestui drum ar reprezenta încă o variantă de acces mai uşor între zona celui mai aglomerat drum naţional din judeţul Alba şi ieşirea spre Abrud, Cîmpeni, Arieşeni.

Şoseaua este asfalată la extremităţi, respectiv între Aiudul de Sus şi mijlocul pădurii Sloboda (7 kilometri) şi între DN74 şi Mogoş (23 kilometri). Proiectul prevede şi modernizarea străzii Avram Iancu din Aiud, care asigură legătura din centrul oraşului cu drumul judeţean.

Pentru locuitorii din Rîmeţ şi Ponor, acest drum este singura soluţie sigură de a avea acces spre Alba Iulia. O călătorie între Ponor şi reşedinţa judeţului durează în prezent circa oră şi jumătate, în condiţiile în care chiar dacă este pietruit, drumul se prezintă în condiţii bune.

În afara beneficiilor pentru locuitorii zonei, modernizarea şoselei ar permite şi accesul facil al turiştilor. În prezent doar cei care cunosc zona şi deşin maşini de teren se încumetă să meargă pe aici, chiar dacă frumuseţea Munţilor Apuseni este cunoscută. Pădurea Sloboda este prima rezervaţie naturală întâlnită pe acest drum. Zona este o arie protejată de interes naţional de tip botanic. Se află în partea vestică a Aiudului, pe dealurile din partea estică a Munţilor Trascăului, între aceştia şi culoarul Mureşului şi se întinde pe o suprafaţă de 20 hectare. Aria protejată reprezintă un relief variat (văii, versanţi abrupţi, luminişuri, pajişti), acoperit în cea mai mare parte cu vegetaţie forestieră, alcătuită din specii arboricole în amestec de stejar sau carpen şi specii de conifere în partea superioară a dealului.

De-a lungul drumului se află Cheile Mănăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Râmeţului, cu pereţi abrupţi ţi vârfuri ascuţite. De asemenea, pe drum sunt numeroase zone de belvedere care oferă privelişti până spre Retezat, Şureanu sau Muntele Mare. Folosind alte drumuri se poate coborî până la Sălciua, cu legătură spre drumul naţional 75. Turda – Cîmpeni. De altfel, din Ponor imaginea cea mai frumoasă este spre Muntele Mare şi culmea Bedeleu, care străjuieşte zona Sălciua – Poşaga.

Scopul proiectului este îmbunătăţirea accesului în zona de nord, nord-vest a judeţului Alba, pentru dezvoltare economică, socială şi a turismului inter-regional. Acesta priveşte reabilitarea infrastructurii de transport a DJ pe o lungime de 76,54 km, de la Aiud (DN1), km 0 până la intersecţia cu drumul naţional 74 (Cerbu).

Proiectul conectează zona Munţilor Apuseni, în dezvoltare turistică, cu reţeaua TEN-T, prin DN1 – Autostrada Sebeş.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: ACCIDENT MORTAL pe Autostrada Sibiu-Deva. Un bărbat a decedat după ce s-a răsturnat cu o autoutilitară

avatar

Publicat

Un bărbat în vârstă de 32 de ani și-a pierdut viața sâmbătă dimineața într-un accident rutier petrecut pe Autostrada A1 Sibiu-Deva. Bărbatul conducea o autoutilitară în momentul în care a pierdut controlul volanului și a lovit glisiera mediană. În urma impactului deosebit de puternic, șoferul a fost proiectat prin parbriz în afara autovehiculului.

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Român a transmis că pe Autostrada A1 Sibiu-Deva, la kilometrul 337, pe sensul de mers către Deva, a avut loc un eveniment rutier, în care şoferul unei autoutilitare a pierdut controlul volanului şi a lovit glisiera mediană. În urma impactului, autovehiculul s-a răsturnat, iar şoferul a decedat.

În zonă traficul rutier a fost oprit temporar pe sensul de mers Sibiu – Deva.

Potrivit ISU Hunedoara, pompierii orăştieni au intervenit la un accident rutier produs pe autostradă, în care şi-a pierdut viaţa un bărbat de 32 de ani.

Impactul dintre autoutilitara, pe care acesta o conducea şi parapetul din beton care separă sensurile de mers, s-a produs la km 337 al autostrăzii A1, Sebeş-Deva.

Deşi salvatorii Detaşamentului Orăştie s-au deplasat în cel mai scurt timp au găsit la locul accidentului trupul bărbatului proiectat prin parbriz, care prezenta leziuni incompatibile cu viaţa.

Foto, video: ISU Hunedoara, Info Trafic Jud. Hunedoara

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

STUDIU: Pacienții care se confruntă cu obezitate au mai multe șanse de a supraviețui unei infecții

avatar

Publicat

Obezitatea poate scurta viața, însă persoanele obeze care sunt spitalizate pentru boli infecțioase, pneumonie sau septicemie au o șansă mai mare de a supraviețui decât cei care au o greutate normală, relatează The Guardian.

Așa-numitul „paradox al obezitătii” a fost ilustrat de trei prezentări separate la Congresul european pentru obezitate de la Viena. Un studiu efectuat în Danemarca, la peste 18.000 de persoane internate cu o boală infecțioasă a descoperit că cei care erau supraponderali aveau cu 40% mai puține șanse de a muri, iar cei a căror greutate se încadra la obezitate, cu 50% mai puține șanse.

Un al doilea studiu, care a analizat datele a 1,7 milioane de persoane care au fost internate în spitale din SUA între anii 2013 și 2014, a constatat că pacienții supraponderali aveau cu 23% mai multe șanse de supraviețuire, pe când pacienții obezi cu 29%.

Datele pacienților de la spitale din SUA, care se confruntau cu septicemie, au arătat că pacienții supraponderali prezentau cu 23% mai puține șanse să moară, în timp ce pacienții obezi aveau cu 22% mai puține.

sursa: hotnews.ro, theguardian.com

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

FĂRĂ TIR-uri pe Valea Oltului, de Rusalii. Trafic restricţionat pe DN7 Piteşti – Veştem, trei zile

avatar

Publicat

În minivacanţa de Rusalii sunt restricţii de circulaţie pe Valea Oltului. Nu au acces autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepţia celor de transport persoane.

Potrivit CNAIR, circulaţia vehiculelor rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, este interzisă în zilele de sâmbătă 26 mai, duminică 27 mai şi luni 28 mai 2018 (prima şi a doua zi de Rusalii şi ziua premergătoare).

Segmentele de drum pe care sunt valabile aceste restricţii rutiere sunt:

DN 7 – Piteşti (ieşire din municipiu) – Râmnicu Vâlcea – Veştem (intersecţia DN7 cu DN 1) pe ambele sensuri – pentru vehiculele rutiere cu MTMA mai mare de 7,5 tone:

Sâmbătă, 26 mai, în intervalul orar: 16.00-22.00

Duminică, 27 mai, în intervalul orar: 6.00-22.00

Luni, 28 mai, în intervalul orar: 6.00-22.00

A2 – Bucureşti (intersecţia A2 cu Centura Bucureşti) – Fundulea – Lehliu (intersecţie A2 cu DN3) – Feteşti (intersecţie A2 cu DN 3B) – Cernavodă (intersecţie A2 cu DN3) – Murfatlar (intersecţie A2 cu DN3), pe ambele sensuri – pentru vehiculele rutiere cu MTMA mai mare de 3,5 tone:

Sâmbătă, 26 mai, în intervalul orar: 16.00-22.00

Duminică, 27 mai, în intervalul orar: 6.00-22.00

Luni, 28 mai, în intervalul orar: 6.00-22.00

DN 39 – Agigea (intersecţie DN39 cu DN 39A) – Mangalia (intrare municipiu), pe ambele sensuri – pentru vehiculele rutiere cu MTMA mai mare de 7,5 tone:

Sâmbătă, 26 mai, în intervalul orar: 16.00-22.00

Duminică, 27 mai, în intervalul orar: 6.00-22.00

Luni, 28 mai, în intervalul orar: 6.00-22.00

Încălcarea acestor restricţii constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

MOŞII de VARĂ, sărbătoarea din ajunul RUSALIILOR. Semnificații, tradiții și credințe păstrate din străbuni

avatar

Publicat

mosii de vara

Cu o zi înainte de sărbătoarea Rusaliilor, sâmbătă, 26 mai, sunt pomeniţi cei trecuţi în nefiinţă. Potrivit credinţei populare, sufletele morţilor (moşilor) părăsesc mormintele în Joia Mare (cea de dinaintea Paştilor), rătăcesc printre cei vii şi se întorc la locul lor în Ajunul Rusaliilor. Momentul poartă denumirea populară „Moşii de vară” sau „Sâmbăta Morților”. În toate bisericile ortodoxe se vor oficia Sfinte Liturghii, urmate de slujbe de pomenire a celor trecuţi la cele veşnice.

Pe parcursul Anului Bisericesc (1 septembrie-31 august), creștinii ortodocși îi pomenesc în biserici și mănăstiri pe moșii și strămoșii lor adormiți în 18 sâmbete din an. Totodată, în acest interval există două sâmbete când se oficiază slujbe speciale pentru pomenirea generală a morților (cunoscute în tradiția populară cu numele de ”Moși”).

Una dintre cele mai importante pomeniri generale pentru toți morții se oficiază în ajunul Rusaliilor, pe 18 iunie , sub numele de Moşii de Vară sau Moşii Cireşelor.

Sărbătoarea Pogorârii Duhului Sfânt a fost numită, în româneşte, Rusalii, de la sărbătoarea trandafirilor din lumea romană, consacrată cultului morţilor (Rosalia, Sărbătoarea Trandafirilor, era o zi închinată cultului morţilor, se aduceau ofrande: alimente şi trandafiri pentru îmbunarea sufletelor celor dispăruţi).

Este considerată că fiind ziua de naştere a Bisericii creştine.

În această zi, Duhul Sfânt s-a pogorât asupra Sfinţilor Apostoli, dându-le darurile spirituale necesare propovăduirii Evangheliei în toate colţurile lumii.

Credinţa populară arată că Rusaliile sunt fiinţe asemănătoare Ielelor, care umblă prin văzduh începând cu ziua de Strat de Rusalii (a 25-a zi după Paşti) şi provoacă mult rău oamenilor: îi pocesc, îi schimonosesc şi îi înnebunesc pe toţi cei care nu le respectă zilele. De aceea, femeile nu lucrau nimic în toate miercurile de la Stratul de Rusalii până la Duminica Mare. Pentru a apăra gospodăria de invazia acestor spirite, în sâmbăta Rusaliilor oamenii obişnuiesc şi astăzi să pună la porţi, în foişoare, pe ganguri sau la intrările în case, ramuri verzi de tei.

În credinţa populară, Rusaliile sunt spiritele morţilor care, după ce au părăsit mormintele la Joimari şi au petrecut Paştele cu cei vii, refuză să se mai întoarcă în locaşurile lor subpământene şi încep să facă rele oamenilor. În satele din Bărăgan, credincioşii spun că acestea sunt în stare să ia minţile oricui.

Spre deosebire de strigoii care apar şi le provoacă necazuri oamenilor în anotimpul friguros al anului, Ielele sunt prezente numai pe timpul verii.

lumanareSâmbăta Rusaliilor este momentul de comemorare a morţilor. Se credea că sufletele morţilor, după ce au părăsit mormintele în Joia Mare şi au zburat timp de 50 de zile, se întorc în lumea subterană. Pentru ca trecerea lor să fie liniştită, oamenii săvârşeau rituri de înduplecare şi de îmbunare a spiritelor morţilor: împodobeau gospodăriile şi mormintele cu ramuri de tei şi făceau pomeni bogate.

Pentru ca această reîntoarcere să se desfăşoare fără incidente, oamenii săvârşeau rituri de înduplecare şi de îmbunare a spiritelor morţilor: împodobeau gospodăriile şi mormintele cu ramuri de tei şi faceau pomeni fastuoase, practici ce s-au păstrat până astăzi.

De Rusalii, se dau de pomană vase de lut sau de porţelan, căni, străchini şi vase de lemn împodobite cu flori şi umplute cu lapte, vin sau apă.

Tradiția spune că este bine ca mâncarea dată de pomană să fie caldă, deoarece mirosul bucatelor calde îi satură pe cei trecuţi la viaţa veşnică. În acelaşi timp, pomana care se dă pentru sufletele rudelor adormite este pusă în vase noi de lut , cumpărate pentru această ocazie.

Mormintele sunt curăţate şi împodobite din timp, iar lumânările ard pe timpul slujbei.

La porţile cimitirelor, se întind mese pline cu colaci şi sticle de vin împodobite cu verdeaţă şi flori şi au loc slujbe de pomenire, oficiate de preotul satului, după care acesta parcurge întregul cimitir, pentru a sfinţi fiecare mormânt. După încheierea ceremonialului, sătenii îşi dăruiesc unii altora ofrandele sfinţite de către preot sau le împart săracilor.

În această zi de sărbătoare, femeile merg la biserică cu ramuri de nuc şi de tei care se aşează la icoană, pentru a le feri gospodăria de lucruri rele. Unele ramuri de tei de la Rusalii sunt păstrate peste vară, ca să fie folosite în ritualuri de alungare a furtunilor şi a grindinii.

Credinţele populare spun că în această zi nu se mătură, întrucât morţii vor primi praf în loc de mâncare şi nici nu se spală.

fantanaChiar dacă stai la casă, este interzis să dormi în afara casei, pentru că te poţi întâlni cu spiritele morţilor care cutreieră pe pământ. De asemenea, nu este bine să treci pe lângă fântâni sau printr-o răscruce de drumuri, pentru că pe acolo trec duhurile rele.

Potrivit Sfintei Scripturi, după moarte urmează Judecata particulară, în urma căreia omul ajunge să se împărtăşească fie de fericire, fie de suferinţă. Stările date de modul în care şi-au dus viaţa pe pământ durează până la Judecata Universală, când va avea loc învierea întregului neam omenesc şi când vor avea loc hotărârile finale legate de acestea.

Moşii de Vară mai sunt numiţi şi Moşii Cireşelor, având în vedere anotimpul în care sunt sărbătoriţi. Reprezintă unul dintre cele mai importante momente ale cultului morţilor.

În ziua praznicului, se dau de pomană căni, iar toarta acestora se împodobeşte cu flori de tei şi cireşe. De asemenea, cănile dăruite de pomană trebuie umplute cu vin, cu suc sau cu apă îndulcită cu miere.

La sărbătoarea Moşilor de Vară se împlinesc ritualuri speciale, care încep chiar în dimineaţa Sâmbetei de Rusalii. La slujba de pomenire, se duc la biserică, pentru binecuvântare anumite ofrande: colivă, colaci, vin şi cireşe. Astfel de ofrande se mai duc în cimitire şi în ziua următoare, în Duminica Rusaliilor, numită şi Duminica Pogorârii Duhului Sfât sau a Cincizecimii.

ramuri de teiTradiţia spune că la Moşii de vară toţi morţii se duc pe Valea cu Dor. Acolo ei vor să vadă ce bucate au primit de pomană, până la Rusalii, atâta vreme cât au lipsit. Răposații care nu găsesc pomană pe Valea cu Dor se retag triști în mormânte lor și țin în braţe doar multe crengi cu flori de tei.

De Moşi se aduc la biserică frunze de nuc şi ramuri de tei, iar după ce sunt binecuvântate de preoţi, acestea se pun la streaşina casei sau la icoană pentru a ocroti acea gospodărie de pagubă şi de boală. Mai mult, potrivit acestei datini străvechi, după ce au fost sfinţite, florile de tei sunt folosite ca remediu care vindecă surzenia.

Totodată, credincioşii pot scăpa de necazurile pricinuite de furtuni şi de ploile de vară aruncând în curte, din pragul casei, o crenguţă cu flori de tei sfinţită la biserică în ziua Moşilor de vară.

O tradiție care se împlinește mereu spune că, dacă plouă în ziua Moşilor de Vară, recolta anului va fi foarte bogat.

Pentru praznicul Moşilor de Vară, în multe zone din țară se organizează târguri tradiţionale, aprovizionate cu produse artizanale și cu alimente specifice pentru pregătirea praznicului. Din aceaste târguri, credincioșii se aprovizionează cu cele necesare pentru ziua de prăznuire.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Unde sunt RADARE, în minivacanţa de Rusalii, în judeţul Alba. Poliţia monitorizează traficul rutier

avatar

Publicat

Dacă vă faceţi planuri să călătoriţi cu maşina în minivacanţa de Rusalii, nu uitaţi să respectaţi regulile rutiere. Poliţiştii rutieri din Alba vor fi la datorie şi vor monitoriza circulaţia, inclusiv cu aparate radar.

Amplasarea radarelor în perioada 26 – 29 mai 2018 în judeţul Alba:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru – Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1; Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7:  Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C: Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Cîmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş – strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Radare mobile pot fi amplasate şi în alte locaţii, aşa că sunteţi sfătuiţi să respectaţi viteza regulamentară şi să conduceţi cu prudenţă.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi;

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi amenzi între 290 de lei şi 2.900 de lei.

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, adică 290 lei sau 435 lei, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă (580 lei sau 725 lei), plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă (de la 870 la 1.160 lei), plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă (de la 1.305 lei la 2.900 lei), plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă (de la 1.305 lei la 2.900 lei), dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Ceea ce poate puţini şoferi ştiu este că pot fi amendaţi şi dacă circulă prea încet. Sancţiunea este de 2 sau 3 puncte-amendă dacă rulaţi nejustificat cu viteză de cel puţin 10 km/oră sub limita minimă impusă de lege.

Reamintim că este posibilă plata a jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege, dacă este făcută în primele două zile lucrătoare de la data primirii procesului-verbal de contravenţie și chiar pe loc direct la agentul constatator.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate