Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

LUNI: Elevii se întorc la școală în 9 ianuarie. Intră din nou în vacanță, la început de februarie

avatar

Publicat

copii elevi temeDupă vacanța de iarnă, elevii vor reveni la cursuri luni, 9 ianuarie, iar următoarea vacanță va fi cea intersemestrială, în perioada 4-12 februarie 2017.

Anul şcolar 2016-2017 are 35 de săptămâni de cursuri, însumând 169 de zile lucrătoare şi se structurează în două semestre: semestrul I (12 septembrie 2016 – 3 februarie 2017) şi semestrul al II-lea (13 februarie 2017 – 16 iunie 2017).

Vacanţele elevilor sunt programate astfel: vacanţa de iarnă (24 decembrie 2016 – 8 ianuarie 2017), vacanţă intersemestrială (4 -12 februarie 2017), vacanţa de primăvară (19 – 30 aprilie 2017) şi vacanţa de vară (17 iunie – 10 septembrie 2017).

De asemenea, în săptămâna 29 octombrie – 6 noiembrie 2016, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă. Pentru clasele terminale din învăţământul liceal, anul şcolar se încheie în data de 26 mai 2017, iar pentru clasa a VIII-a, în data de 9 iunie 2017.

Faţă de anii anteriori, programul naţional „Şcoala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului şcolar şi poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia şcolilor.Astfel, în funcţie de ciclurile de învăţământ şcolarizate, unităţile de învăţământ pot opta pentru unul dintre următoarele segmente: 21 noiembrie – 2 decembrie 2016, 27 februarie – 31 martie 2017 şi 15 mai – 9 iunie 2017 (învăţământul preşcolar şi primar), respectiv 17 octombrie – 2 decembrie 2016, 27 februarie – 31 martie 2017 şi 15 mai – 9 iunie 2017 (învăţământul gimnazial, liceal, profesional şi postliceal).

Intervalul aferent programului „Şcoala altfel” nu coincide cu perioada în care se susţin tezele semestriale, care vor avea loc, de regulă, la finalul semestrelor, după parcurgerea programei şcolare cu cel puţin trei săptămâni înainte de finalul semestrului.

De asemenea, etapele naţionale ale olimpiadelor şcolare se organizează, de regulă, în perioada vacanţei de primăvară, potrivit calendarului olimpiadelor naţionale şcolare.

În zilele libere prevăzute de lege nu se organizează cursuri. Unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare judeţene vor marca prin manifestări specifice, conform planificărilor existente la nivelul fiecărei şcoli, zilele de 5 octombrie (Ziua internaţională a educaţiei), 5 iunie (Ziua învăţătorului) şi 1 iunie (Ziua copilului).

Nu în ultimul rând, ministerul mai precizează că, în situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare judeţene pot aproba, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar. Acestea se pot aproba numai în măsura în care se asigură cele 169 de zile de cursuri prevăzute în ordin, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele şi evaluările naţionale organizate în sistemul naţional de învăţământ.

Structura anului şcolar 2016-2017

Semestrul I (12 septembrie 2016 – 3 februarie 2017) – 19 săptămâni

Cursuri: luni, 12 septembrie 2016 – vineri, 23 decembrie 2016

Vacanţa de iarnă: sâmbătă, 24 decembrie 2016 – duminică, 8 ianuarie 2017

Cursuri: luni, 9 ianuarie 2017 – vineri, 3 februarie 2017

Vacanţa intersemestrială: sâmbătă, 4 februarie – duminică, 12 februarie 2017

Semestrul al II-lea (13 februarie 2017 – 16 iunie 2017) – 16 săptămâni

Cursuri: luni, 13 februarie – vineri, 14 aprilie 2017

Vacanţa de primăvară: miercuri, 19 aprilie – duminică, 30 aprilie 2017

Cursuri: marţi, 2 mai 2017 – vineri, 16 iunie 2017

Vacanţa de vară: sâmbătă, 17 iunie – duminică, 10 septembrie 2017.

Elevii de clasele a II-a, a IV-a si a VI-a vor susţine, pentru al patrulea an la nivel naţional, o serie de evaluări la finalul anului şcolar. Potrivit calendarului aprobat la nivelul Ministerului Educaţiei, evaluările se vor desfăşura în perioada 10 aprilie – 11 mai 2017. Spre deosebire de anul trecut, când primii care au intrat în testări au fost elevii de clasa a VI-a, urmaţi de cei de clasa a IV-a, anul acesta vor fi testaţi mai întâi elevii de clasa a II-a.

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a II-a 2017:

10 aprilie 2017: Scris – Limba română / Scris – Limba maternă

11 aprilie 2017: Citit – Limba română /  Citit – Limba maternă

12 aprilie 2017: Matematică

13 aprilie 2017: Scris – Citit Limba română pentru minorităţile naţionale

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a IV-a 2017:

3 mai 2017: Limba română

4 mai 2017: Matematică

5 mai 2017: Limba maternă

Calendarul Evaluării Naţionale de la finalul clasei a VI-a 2017:

10 mai 2017: Limbă şi comunicare

11 mai 2017: Matematică şi ştiinţe

Testările de la finalul clasei al VI-a sunt interdisciplinare. Testul de limba si comunicare cuprinde Limba si literatura romana si Limba modernă, iar testul de Matematica si stiinte cuprinde Matematica, Fizica si Biologie.

Vezi şi EVALUARE NAŢIONALĂ 2017, clasa a VIII-a: MODELE de SUBIECTE, publicate de Ministerul Educaţiei. CALENDAR şi detalii despre examen

Bacalaureat 2017. Înscrierile candidaţilor la sesiunea de vară încep în 22 mai, iar examenul începe în 6 iunie, cu probele orale. Primele rezultate vor fi cunoscute în 5 iulie.

Examenul de bacalaureat naţional 2017 se desfăşoară în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat – 2011, aprobata prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 4.799/2010 privind organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat – 2011, cu modificarile ulterioare.

Vezi şi BACALAUREAT 2017: MODELE de SUBIECTE, calendar şi detalii de la Ministerul Educaţiei. TOATE datele pentru candidaţi

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

26 mai: Festivalul Luminii 2018, la Alba Iulia. Cercetașii reamintesc de frumusețea lucrurilor mărunte

avatar

Publicat

Sâmbătă, 26 mai, de la ora 19.00 în fața Obeliscului de la Poarta III a Cetății, va avea loc Festivalul Luminii 2018. Cercetașii din Alba Iulia îşi propun şi în acest an să creeze pentru albaiulieni o ambianță care să îi ajute să se deconecteze preţ de câteva minute de agitația cotidiană și să intre într-o lume feerică, construită din gulguțe.

Ce reprezintă Festivalul Luminii?

În prezent, ideea că fericirea este un lucru măreț, în calea căruia trebuie să alergăm mereu, a devenit tot mai populară. Prinși în agitația vieții cotidiene, adesea uităm că lucrurile mărunte, precum un zâmbet, un cântec sau găsirea unui strop de lumină la finalul zilei sunt, de fapt, cele care contează, cele care ne aduc bucuria sufletească.

Din acest motiv, încă din 2004, Cercetașii României și-au propus ca măcar pentru câteva ore să le amintească membrilor comunității locale de bucuria lucrurilor mărunte și, împreună cu partenerii lor, să transforme orașele în care trăiesc într-un spațiu magic, în care fiecare dintre noi să redevenim copii și, indiferent de vârstă, să descoperim lucrurile care ne fac fericiți, să le luăm cu noi și să le ținem aproape până la următoarea ediție.

De ce?

Festivalul Luminii este organizat în fiecare an în mai multe locații din România, cu scopul de a crea un spațiu liniștit, de deconectare a participanților de la agitația vieții de zi cu zi și de a oferi copiilor, tinerilor și voluntarilor de toate vârstele implicați o educație non-formală prin responsabilizarea lor și dezvoltarea abilităților de organizare în cadrul unui eveniment național.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Parchetul din Alba atacă sentința prin care o patroană din Blaj a fost achitată într-un proces de evaziune

avatar

Publicat

Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba a făcut apel la Curtea de Apel Alba Iulia privind o sentință de achitare dată de către Tribunalul Alba într-un  caz de  evaziune fiscală  în luna martie. Inculpata din dosar nefiind o străină a sălilor de judecată ea fiind acuzată în trecut  și achitată și pentru infracțiunea de înșelătorie în urmă căreia ar fi lasat un prejudiciu de un milion de euro.

O fostă administratoare de firme din Blaj care în trecut a fost acuzată de înșelătorie și fraudă fiscală este din nou parte într-un dosar aflat pe rolul instanțelor din Alba Iulia.

În 2011 T.D . a fost trimisă în judecată pentru infracțiuniile de înșelătorie și spălare în urm cărora ar fi creat un prejudiciu în valoare de 5.115.319, 28 lei, echivalentul a 1.249.394,35 euro. Metoda ei era una foarte ingenioasă, potrivit rechizitoriului D.T, furniza unor societăţi de factoring facturi fiscale false din care rezulta că ar fi avut de încasat sume de bani care în realitate nu existau ori erau cu mult inferioare celor cuprinse în facturile reale. Pentru aceste prejudicii ea a fost condamnată în februarie  2015 la 3 ani de închisoare cu executare, dar în 6 iulie același an a fost achitată de Curtea de Apel Alba Iulia, motivul achitării fiind faptul că nu există probe că persoana acuzată de procurori a săvârşit infracţiunea pentru care a fost condamnată.

Acum Parchetul de pe lângă Tribunalul Alba a făcut apel la Curtea de Apel Alba Iulia ca urmare a deciziei de achitare a lui T.D. ce avea calitatea de inculpat în dosarul nr. 2924/107/2016. În minuta de ședință este stipulat că se „urmărea crearea unui cadru juridic propice pentru efectuarea de operațiuni fictive, cu scopul de a solicita rambursare TVA de la Bugetul de stat”. În data de 12.03.2018, Tribunalul Alba a achitat-o pe T.D de  sub învinuirea săvârşirii infracţiunii de evaziune fiscală și a obligat D.G.R.F.P. -Administrația Județeană A Finanțelor Publice Alba  la plata sumei de 1.000 lei cheltuieli de judecată. În urma deciziei de achitare Parchetul  a făcut apel la Curtea de Apel Alba Iulia, dosarul fiind mutat pe rolul instanței superioare pentru continuarea judecății.

Citește și: Administrator de firmă din Blaj, ACHITAT după ce a fost condamnat la închisoare cu executare. Decizie la Curtea de Apel

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

30 aprilie – 2 mai: Sesiunea de primăvară a Conferinţei Episcopilor Catolici din România, la Blaj

avatar

Publicat

Sesiunea de primăvară a Conferinţei Episcopilor Catolici din România va fi găzduită de Arhieparhia de Alba-Iulia și Făgăraș în perioada 30 aprilie – 2 mai la Blaj, sediul Arhiepiscopului Major al Bisericii Greco-Catolice din România.

În această a șaizeci și patra sesiune plenară a Conferinței Episcopilor Catolici, activitatea de reflecţie și de colaborare se va împleti zilnic cu rugăciunea şi cu celebrările euharistice. Astfel, ierarhii catolici vor celebra Sfânta Liturghie în Catedrala Arhiepiscopală Majoră „Sfânta Treime” din Blaj luni 30 aprilie la ora 18:30, respectiv marți 1 mai la ora 08:00, iar miercuri 2 mai celebrarea euharistică va avea loc în biserica  Adormirea Maicii Domnului „Capela Arhiereilor” din Blaj la ora 08:00.

Conferinţa Episcopilor din România, instituţie bisericească permanentă, a luat fiinţă pe data de 16 martie 1991 şi îi reuneşte pe toţi episcopii catolici de ambele rituri. Adunarea tuturor episcopilor catolici din România se constituie astfel ca un moment privilegiat de colegialitate, de dezbatere şi de colaborare frățească, în abordarea unor teme sau soluţionarea unor probleme de actualitate din viaţa Bisericii Catolice.

Cei 16 episcopi catolici din România se întrunesc de două ori pe an în sesiune ordinară, primăvara şi toamna, în România fiind şase eparhii greco-catolice și şase dieceze romano-catolice. Preşedintele şi vicepreşedintele Conferinţei Episcopilor sunt aleşi pe baza alternanţei celor două rituri. Actualul preşedinte este Preafericitul Părinte Cardinal Lucian Mureşan, Arhiepiscop Major al Bisericii Române Unită cu Roma, Greco-Catolică, iar vicepreşedinte este Înalt Preasfinția Sa Ioan Robu, arhiepiscop și mitropolit romano-catolic de Bucureşti.

sursa: bru.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Studenții, inclusiv cei peste 26 de ani, pot călători gratis cu trenul începând de vineri

avatar

Publicat

Vineri, 27 aprilie, va intra în vigoare un act normativ care reglementează transportul gratuit cu trenul în cazul studenţilor înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, indiferent de vârstă. În acest moment, Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, prevede această gratuitate doar pentru studenţii în vârstă de până la 26 de ani.

Prin Legea nr. 95/2018 se introduce o prevedere conform căreia, cu titlu de excepție, studenții înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență – licență, master, doctorat – în instituțiile de învățământ superior acreditate, indiferent de vârstă, beneficiază de gratuitate la transportul feroviar intern.

Instituțiile de învățământ superior acreditate poartă responsabilitatea legală asupra distribuirii legitimațiilor de student pentru gratuitate la transport, precum și asupra eliberării adeverințelor care să ateste calitatea de student.

La verificarea legalității călătoriei în tren, studenții trebuie să prezinte următoarele documente:

  • legitimația de călătorie reducere/gratuit pentru reducere/gratuitate la transport vizată pentru anul universitar în curs sau adeverința de student;
  • un act de identitate, respectiv carte de identitate sau pașaport.

În cazul în care, în tren, studenții fie nu prezintă aceste documente, fie prezintă alte documente eliberate de instituțiile de învățământ superior, de apartenență sau prezintă legitimații de student pentru reducere/gratuitate la transport nevizate pentru anul universitar în curs, aceștia vor fi considerați ca fiind fără legitimație de călătorie și vor fi tratați conform legislației în vigoare și reglementărilor proprii operatorului de transport feroviar.

sursa: legestart.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Profesor de la Școala nr.3 Cugir, la Seminarul Internațional „Project Quality in Early Education” din Polonia

avatar

Publicat

O profesoară de la Școala Gimnazială Nr. 3 din Cugir a participat, la mijlocul lunii aprilie, alături de alte trei cadre didactice din țară, la Seminarul Internațional „Project Quality in Early Education” desfășurat la Varșovia, Polonia.

Evenimentul de la Varșovia a reunit cadre didactice din învățământul preșcolar din 11 țări: Armenia, Bulgaria, Cipru, Cehia, Franța, Letonia, Malta, Republica Moldova, Polonia, Slovacia și România.

„În perioada 12-15 aprilie 2018 am participat la Varșovia, capitala Poloniei, la un seminar Etwinning internațional organizat de Etwinning Polonia și realizat cu sprijinul ambasadorilor Etwinning Anna Krzyżanowska, eTwinning Ambasador în Polonia și Juan Carlos Garrido, eTwinning Ambasador în Spania, care împreună cu alți profesori au realizat proiecte etwinning foarte reușite, valoroase, și prin aceasta au reușit împreună cu toată echipa Etwinning din Polonia să învețe și pe alții, respectiv pe noi, participanții care am fost selectați să participăm.

Vreau să mulțumesc pe această cale Institutului de Științe ale Educației care a făcut posibilă participarea mea la acest eveniment și totodată mulțumesc Etwinning, platformă pe care lucrez și sunt înregistrată încă din 2008, obținând certificate de calitate și certificate europene, în urma activității la aceste proiecte ca fondator și nu numai, alături de alte colege din Europa și România, bineînțeles. Țin să menționez că participarea mea la aceste proiecte și evenimente, precum și a colegilor din școală a adus anul acesta un real success Școlii Gimnaziale nr. 3 Cugir, aceasta obținând titlul de „Școală Etwinning” pentru anul școlar 2018-2019, ceea ce este o mare realizare pentru noi.

Participarea la acest seminar a fost deosebit de utilă, programul a fost foarte bine întocmit și respectat, am avut foarte multe de învîățat, chiar dacă, așa cum spuneau și cei din Polonia, că lucrează cu participanții la seminar ca și cu utilizatori avansați ai Etwinning.

Activitatea a debutat cu sesiunea plenară, în care ne-a fost prezentat programul și totodată s-a urmărit pe tot parcursul desfășurării seminarului găsirea de parteneri pentru viitoare proiecte Etwinning, avându-se în vedere faptul că e mult mai eficientă găsirea de parteneri face-to-face decât pe platform. În prima zi am sintetizat o scurtă definiție etwinning pe care de-a lungul timpului am și experimentat-o, însă nu am scris-o niciodată: <Etwinning înseamnă prietenie și colaborare!>

Pentru a doua zi fiecare din cei 63 de profesori participanți din 11 țări: România, Franța, Polonia, Moldova, Slovacia, Malta, Cehia, Cipru, Bulgaria, Armenia și Latvia a trebuit să se înscrie la unul din cele 4 workshopuri, cu specificația că cel legat de web tools era obligatoriu pentru fiecare. Astfel pe parcursul întregii zile am fost conectați la internet mai ales în sesiune în care ne-am consolidate folosirea platformei etwinning și utilizarea intrumentelor web în proiectele Etwinning. Am participat deasemenea la un worksop legat de dezvoltarea senzorială în educația timpurie, unde ne-a fost prezentat atât un proiect deja desfășurat în Polonia și apoi am lucrat efectiv, realizând materiale folositoare la clasă, astfel încât le-am și putut testa și apoi chiar să ne confecționăm câteva, atât cât timpul ne-a permis, pe care să le luăm cu noi la întoarcere acasă.

Toate workshopurile la care am participat au fost deosebit de atractive, în cadrul lor am aprofundat colaborarea dintre noi, utilizatori etwinning și viitori parteneri de proiect.

Ultima zi parcă a dat tonul, deși era cea de-a treia zi, iar cât despre primele două, au fost la fel de eficiente, dar în a treia zi s-a concretizat munca depusă și cunoștințele accumulate prin inchegarea unui nou proiect pe care îl discutasem în fiecare din cele trei zile, colaborând cu parteneri din alte țări. La sfârșitul zilei proiectul a fost depus ca aplicație on line, urmând să fie aprobat, iar în ce privește proiectul din care fac parte, menționez că a și fost aprobat la întoarecerea în țară, înainte de a scrie acest articol, dar urmează să înceapă după începerea anului viitor școlar, având în vedere faptul că deja avem în derulare proiecte și dorim să fie un proiect de calitate.

Seminarul international s-a încheiat cu festivitatea de premiere, unde fiecare țară participant a avut ocazia să primească pentru fiecare participant în parte certificatul de participare și să mulțumească pe această cale organizatorilor pentru această experiență deosebită.

Doresc să încurajez colegele și colegii profesori să se implice în aceste tipuri de proiecte, deși necesită timp, dar se merită, fiindcă așa cum spune și proverbul românesc: <După faptă și răsplată! Încercați! Nu veți regreta, cu siguranță!>”, a transmis prof. Nicoletta Hustiuc.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate