Contacteaza-ne si pe

ADMINISTRATIE

Lasă-mă Hava la mare, să fac curs, să stau la soare! Peste 200 de angajați ai Primăriei Alba Iulia, în vacanțe ”de specializare” pe bani publici, cu familiile. LISTA

Publicat

ce a postatDacă mergeți vara asta la mare, este aproape imposibil să nu vă întâlniți pe una din plajele de la Mamaia, Jupiter, Eforie Nord, Costinești sau Neptun cu unul dintre angajații Primăriei Alba Iulia, aflați, în costum de baie, în timpul serviciului. Peste 200 dintre subordonații lui Mircea Hava, participă în această vară la cursuri de formare pe banii instituției, un exces administrativ dincolo de imaginație. La ”ofertă”, și-au putut lua cu ei și un însoțitor, ba și chiar copilul, în unele cazuri.

”Începem concediul” și-a scris cu sinceritate pe facebook unul dintre beneficiarii cursurilor la mare, plătite de primărie. Nici pluralul folosit nu este întâmplător, persoana respectivă afându-se în ”concediul” respectiv, alături de cei dragi în baza unui bonus oferit de firma de la care administrația locală a achiziționat serviciul.

Funcție mică, funcție mare, mergi cu pile la formare!

Numărul angajaților primăriei pe care instituția i-a trimis în această vară la cursuri și formări profesionale ajunge la 208, aproximativ o treime din numărul total al angajaților de la toate serviciile. O treime se formează uniform pe plajă, două treimi se deformează de căldură prin birouri, cu speranța că la anul, dacă vrea șeful, vor prinde și ei un loc la Mamaia unde să își înghesuie rogojina între alți bugetari din toată țara.

În cea mai mare parte a cazurilor, cursurile se țin pe litoral, la Mamaia, Jupiter, Neptun, Costinești, Eforie Nord, sau Venus. Pentru cei care nu suportă atât de bine razele soarelui dar trebuie trimiși totuși și ei la formări și cursuri, s-au găsit alte soluții: Delta Dunării, Sovata, Băile Felix sau Sinaia. Toate cursurile la care participă angajații instituției în lunile iunie, iulie și august se țin, fără excepție, doar în zone turistice.

Hotelurile alese de firmele care organizează cursurile sunt în general scumpe, de trei-patru stele, pentru ca ”oferta” să fie cât mai tentantă.

Șefii dau tonul distracției

Dimensiunea acestui fenomen depășește orice idee de exces administrativ. Pentru fiecare dintre cei 208 de angajați, Primăria Alba Iulia plătește în medie aproximativ 3800 de lei, fără TVA. În total este vorba despre cheltuieli care ajung la aproximativ 770.000 de lei, la care se mai adaugă TVA și cheltuieli de deplasare. La cursuri participă atât directorii din primărie, șefi de birou, consilieri cât și agenți de pază și polițiști locali (vezi lista din galeria foto).

Printre aceștia, se remarcă viceprimarul Voicu Paul, al cărui curs, desfășurat în luna iulie (23-30 iulie) la Mamaia, a costat 3980 de lei, arhitectul șef al municipiului, Hedviga Călin (6-12 august, Sovata, 3940 de lei), secretarul municipiului Alba Iulia, Marcel Jeler (13 – 20 august, Mamaia, 3952 de lei) și directorul executiv al primăriei, Teofila Țâr (25 iunie – 2 iulie, Mamaia, 3850 de lei).

Acolo unde sunt mai mulți membri ai familiei angajați ai primăriei, cursurile s-au sincronizat ca perioadă de desfășurare. La fel și în cazul prietenilor.

”Ofertă all-inclusive” pe bani publici, pentru toată familia

oferta 2Angajații își pot lua cu ei și membri ai familiei: un însoțitor și chiar un copil de până la 7 ani, care ”beneficiază” de masă și cazare gratuite. Acesta este un fel de a spune că din banii respectivi, plătiți de instituție, sunt acoperite, de fapt, toate costurile familiei. De altfel, firmele care oferă astfel de servicii nici măcar nu se sfiesc să anunțe în ofertele lor că toți cursanții pot să își aducă ”gratuit” însoțitori.

În mod formal, cursurile sunt despre administrația publică eficientă, despre comunicarea eficientă cu publicul și chiar despre combaterea corupției la locul de muncă. În realitate, oamenii se află în concediu. Atunci când chiar se țin, cursurile sunt programate în perioada din zi în care este foarte cald și când nu se poate sta la plajă. Există și cazuri când cursurile nici măcar nu se țin: se semnează niște documente, se face o fotografie de grup și un raport final. La sosire, angajații nu sunt evaluați cu privire la ”surplusul” de cunoștințe acumulate.

De menționat ar fi că la cursuri participă uneori și angajați în pragul pensionării, care sunt ”formați” cu câteva luni înainte de pensie.

Toate detaliile legate de persoanele care participă în această vară la cursuri, de costuri, perioade și stațiuni, le găsiți în galeria foto de mai jos.

Concediile mascate în formări profesionale, fenomen tolerat la nivel național

Concediile pe bani publici cu familia, mascate în cursuri și formări profesionale, reprezintă un sport național în administrația publică din România. Zeci de mii de bugetari ”beneficiază” de ceea ce își imaginează că este o portiță ”legală” de a-și petrece un concediu gratuit alături de familie, fără ca măcar să se afle, în mod oficial, în concediu.

Achiziția acestor servicii se face prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP, unde sunt câteva firme specializate doar în ”formarea” bugetarilor. Achiziția se face în cele mai multe cazuri pentru fiecare curs în parte, ceea ce permite achiziția directă, în acest fel nefiind nevoie de licitație, care ar fi mult mai vizibilă și mai greoaie.  Sistemul pare a fi acceptat de toate instituțiile statului, de la Curtea de Conturi la structurile anticorupție care nu văd nici o problemă în aceste fenomen care durează de mulți ani. De alfel, și aceste instituții beneficiază uneori de ”cursuri” la mare în perioada estivală.

Primăria Sebeș, cea din Cugir, spitale orășenești, centre culturale dar și primării mai mici, de comună, și-au ”specializat” (sau urmează) angajații în cursuri cu denumiri pompoase în limbaj de lemn. În medie au plătit aproximativ între 2900 lei și 4200 lei  lei pentru sejurul fiecărui angajat, dar există și situații în care s-au achiziționat separat serviciile de cazare și serviciile de curs. Alba24 va prezenta în zilele următoare vacanțele mascate în cursuri pe bani publici ale altor câteva sute de bugetari din Alba.

FOTO: Listele cu angajații Primăriei Alba Iulia, locurile și perioadele în care participă la cursuri de formare pe banii instituției:

Vezi și:

Sute de bugetari din Alba, cu familiile, în sejururi plătite din bani publici. Concedii all inclusive mascate în cursuri pe litoral, în Deltă sau la băi termale

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
37 Comentarii

37 Comments

  1. Alin

    miercuri, 09.08.2017 la 14:54

    Si va numiti presa echidistanta ? De alte primarii din judet de ce nu spuneti nimic (vezi primaria Ciugud, cu vacante de peste 4000 lei)…..sarutati in dos PSD-ul? slab Alba24, slab

    • Ovidiu Hategan

      joi, 10.08.2017 la 11:48

      Dacă citiți articolul, o să vedeți că urmează și ceilalți.

  2. Florin

    miercuri, 09.08.2017 la 17:26

    Asa sa le-ajute Dumnezeu pentru fiecare leu cheltuit din banul public !

  3. ION

    miercuri, 09.08.2017 la 20:18

    Nu pot sa cred…

  4. hantatar

    miercuri, 09.08.2017 la 20:49

    Ordinari, cu totIi! Bunul Dumnezeu ii va bate pe ei si pe famiile lor!

  5. Bugetar

    miercuri, 09.08.2017 la 21:01

    Rusine, dle Hategan. Am crezut in dumneata, dar le faci joaca celor mari. Nu crezi ca tot noi oamenii simpli vom trage. Dupa ce ca avem un rahat de salar de 1.500 de lei pe bune atat, tu iti permiti sa imi dai numele, ca am mers la o perfectionare… Rusine Ovidiu Hategan, ori ii faci joaca lui Hava ca sa nu mai achizitioneze cusuri sau sa mearga doar pilele lui, ori ai ramas frustat de cand cu licitatia, sti despre ce vorbesc. Vrei activitate jurnalistica, iti dau eu subiecte, dar nu te tine ca doar din pix sti sa faci valuri fara rost, ca in rest tot fricosi si supusi sunteti unei institutii. De ce nu te iei de acea institutie unde nu se castiga sub 8,000 de lei net si se si plimba ca sigur nu isi permite nimeni sa ii perfectioneze.

    • Ovidiu Hategan

      joi, 10.08.2017 la 11:47

      Stimate domn anonim curajos, va asigur ca nu sunt eu de vină în legătură cu salariul dvs; puteți oricând pleca în altă parte, dacă nu vă convin cei 1500 de lei. În legătură cu licitația despre care vorbiți, cred că mă confundați. Personal n-am participat niciodată la vreo licitație și n-am nici o experiență în acest domeniu, deci nici frustrări. Să fiu și mai clar, nici în viitor nu mă interesează să particip. Asta ca să lămurim aluzia pe care ați făcut-o. La celelalte nici nu mai consider că trebuie să vă răspund.

    • ab2000

      joi, 10.08.2017 la 22:31

      Daca aceste cursuri sunt chiar de perfectionare si nu doar forme mascate de a merge angajatii in concediu cu familia, atunci va recomand sa le organizati in Martie sau Noiembrie, tot la Mamaia. Cheltuielile or sa fie la jumatate, deci o sa puteti organiza doua cursuri de perfectionare. Atata timp cat cursurile sunt platite din bani publici toate informatiile sunt publice, deci nu aveti motiv sa fiti suparat ca va apare numele pe lista. Oameni cu salarii mici sunt peste tot (stat sau privat), intrebarea e simpla: Ati depus cv-ul pentru un post mai bine platit?

      • ioana

        vineri, 11.08.2017 la 12:19

        Bravoo, bine zis, aceste cica ” cursuri de perfectionare” s-ar putea face si in extra sezon. Costurile ar fi muuuult mai mici.

        • Cristi

          miercuri, 16.08.2017 la 22:53

          La societatile private cursurile se tin doua zile in extrasezon si nu in statiuni balneare, montane, termale si nu iei cu tine toata familia pe banii firmei. Sa va fie rusine, ar trebui jumatate din bugetari dati afara, tot nu au incarcare.

    • Alina

      miercuri, 16.08.2017 la 22:50

      Daca sunteti nemultumit de salariu si prea multele zile libere platite, puteti pleca de la stat si taiat frunze pe bsnii contribuabilului la privat. Asa se plimba si la consiliul judetean, dar in alte tari europene. Vacante all inclusiv pe banii prostilor. Cursuri faci pe banii personali.

  6. Ceasusecu

    miercuri, 09.08.2017 la 21:18

    Hai romania

  7. James Bond

    miercuri, 09.08.2017 la 23:38

    Dacă vreți sa fiți cinstiți și obiectivi ca jurnaliștii sa menționați ca acest lucru nu se întâmplă numai în Alba Iulia. De astfel de cursuri beneficiaza angajați de mai multe intitutii din Romania pt ca legea permite acest lucru.

  8. ANDREI

    miercuri, 09.08.2017 la 23:58

    *** …pe banii statului plătiți de oameni..bine ca nu plătesc eu nici o taxa :))

  9. Bugetar

    joi, 10.08.2017 la 00:37

    De ce nu publici dle Hategan ce am scris? Si vezi ca nu ai primit listele din septembrie, ca sa vezi ca a mers la perfectionare tot muritorul nu numai pilele. De ce nu te legi de toata tara? Pareai un tip destept , dar esti doar frustat si afectat degeaba. De asta nu doarme romanul ca a mers bugetarul la mare. De ce nu te uiti cum se fac concursurile, acolo depinde viitorul unui om, cand iti este respins dosarul de un neica nimeni cu dosar penal, dl. Bucur. Te legi de nimicuri si tot pe oamenii de rand ii lovesti ca mai marii merg in delegatii. Rusine celor care invoca plata cu familiile, de ce trebuie sa plateasca familia pt ca a mers la un curs legal. Cine sunteti voi sa dati cu piatra?

  10. cititor

    joi, 10.08.2017 la 08:59

    Bataie de joc pentru banul public. Rusine!

  11. cursant Fax Media

    joi, 10.08.2017 la 11:18

    aceste cursuri se tin in colaborare cu Asociatia Primariilor de Orase si Municipii, o parte din bani intorcandu-se catre Primarii, in tarif intrand si comisionul celor ce dispun participarea pe aceste sume mai mari decat costurile efective; acolo, cursurile nici nu se tin!

  12. Răzvan

    joi, 10.08.2017 la 12:00

    Domnilor nemulțumiți de articol.. De ce nu vă plătiți cursurile din banii personali, iar superspecializarea pe bugetul dumneavoastră!! Nu pe sudoarea altora.. Vrem școli, spitalele, drumuri reabilitate.. Fără cursuri și salarii nemuncite!

    • Elena

      joi, 10.08.2017 la 16:51

      Cata dreptate aveti! Nu le este rusine sa fie tot ei nemultumiti de articol? Am citit si eu cu stupoare si mai mare greata mi s-a facut cand am vazut nume cunoscute… Rusine lor, in loc sa fie banii atribuiti pentru crese, scoli, spitale, si cate alte nevoi mai sunt, ei ii cheltuie pe concediile lor?

  13. Răzvan

    joi, 10.08.2017 la 13:22

    Sau ar mai fii o variantă… Cursuri în MARTIE sau NOIEMBRIE la Mamaia.. Când prețurile sunt ieftine și hoteluri doar pentru voi scumpi funcționari..

  14. Mihai Coser

    joi, 10.08.2017 la 14:13

    Salut, Ovidiu! Ma alatur acestui calup de comentarii cu o opinie pe care nu o vreau privita nici ca infocat-subiectiva, nici ca absolut-justa.In interiorul acestei geografii bugetare exista tot felul de varfuri, piscuri de extrema absurditate sau ridicol, cu valente in favoarea sau defavoarea angajatilor din sistemul bugetar. Felul in care surprinzi aceasta realitate in materialul tau este ca si o poza din drona asupra unui obiectiv din care poti remarca doar ceea ce e mega profilat, nu si micile detalii care iti confera o perspectiva reala, completa. Nu incerc sa nasc acest topic pornind de la e corect sau nu e corect ca angajatii primariei sa mearga la cursuri. Ci pornind de la imaginea nedeslusita, convenabil ambigua pe care o ofera Romania, astazi, acestor servituti profesionale pe care romanii le achita neconditionat. Acest scurt-metraj in formula imparatului si a oamenilor de curte este calapodul pe care se fabrica dispretul opiniei publice pentru angajatii unei singure institutii, care, deloc intamplator, reprezinta la nivelul intregii tari un exemplu pozitiv prin performantele semnificative ale ultimilor ani. Pare suficient sa spunem ca angajatii primariei merg la cursuri, nici nu mai conteaza unde, pentru a naste priviri otravitoare aruncate bugetarului. Intr-o perioada in care legislatia se schimba peste noapte, abordarile unor segmente definitorii precum fondurile europene au o dinamica permanenta, in general totul evolueaza sau involueaza prin prisma masurilor pe care unii le adopta la centru, vrem ca fiecare angajat sa fie la zi. Cum? Au fost nenumarate cursuri de formare pe care le-am organizat in Alba Iulia, la care angajatii din primarie au participat, dar si confruntari de opinie, dezbateri si intalniri cu colegi, formatori etc., din paliere profesionale similare care necesita deplasare. Cine? Unde? In ce loc? O cheltuiala apare, oricum. Interactiunea e absolut vitala si din ea se obtine diversitatea opiniilor. Cu ce se aleg angajatii scoliti, in ce fel organizeaza firmele cursurile, ar trebui sa constituie subiectul unor evaluari obiective, facute real, fara complicitatea unor foruri care inchid ochii. Aici ai dreptate. Despre faptul ca se organizeaza in stabilimente preponderent estivale…e o caracteristica ce se pastreaza de pe vremea reciclarilor la care au participat parintii nostri. As fi foarte curios cine si-ar da intalnire la Copsa Mica sau la Zlatna. La fel de clar, e ca fiecare om care participa la un astfel de curs pleaca cu constiinta si demnitate profesionala la el, or fara. Adica, invata sau nu ceva. Hai sa mizam si pe omenesc, pe ce e simplu si definitoriu, unii sunt ce nu trebuie sa fie. De aici pana la a cataloga o institutie ca fiind o intreaga divizie de monstri care sug bugetul, in conditiile in care o hotarare de guvern cere ca TOTI angajati sa participe anual la cursuri de perfectionare, e o nota stridenta care transforma orice angajat in persoane cu set-up moral hidos. E clar ca subiectul ar trebui abordat plecand de la ce declanseaza acest angrenaj de facilitati,LEGALE, dar nu doar referindu-ne la administratia locala din Alba Iulia. Si tu stii foarte bine acest lucru, din experienta profesionala similara. Ar trebui sa ne intrebam de ce Ministerul de Interne sau Justitia au hoteluri exclusiv pentru angajati, unde se merge exclusiv pentru relaxare, de ce la popota, oameni cinstiti si adevarati profesionisti ca cei din armata sau politie platesc pentru o ciorba 3 lei, in timp ce orice roman din afara sistemului plateste triplu, de ce angajatii din sistemul sanitar nu platesc pentru unele analize, iar exemplele pot continua. Altfel, as zice, ca fara a fi complet in dorinta de a devoala ceva ce poate fi cu adevarat injust pentru omul de rand, ajungi sa prezinti o singura institutie ca o NIRVANA a ticalosiilor si lipsei de moralitate. Iar eu, personal, pretind ca cei care au eliberat parghia unor astfel de „beneficii” e in mana altora. Si mai cred cu tarie ca multii dintre colegii mei si-au castigat dreptul de a nu fi blamati pentru ca participa la astfel de cursuri. Chiar pornind de la ipoteza ca sunt oameni de o probitate morala desavarsita si profesionisti, care ajung in biroul primarului doar in situatia in care se discuta un subiect profesional. Apropo, daca am fi fost colegi, ceea ce ar fi o onoare, am fi baut sigur o bere, impreuna, pe malul marii. La curs.

    • Ovidiu Hategan

      joi, 10.08.2017 la 15:36

      Salut Mihai,
      Apreciez răspunsul tău, după cum apreciez și modul civilizat în care îți aperi colegii. Aș vrea sa fac câteva precizări. În primul rând consider pe bune că în orice instituție, majoritatea angajaților sunt valoroși și capabili și își fac treaba acolo unde sunt. Este și cazul Primăriei Municipiului Alba Iulia și nu am intenționat să arunc vreo umbră asupra lor. Îi cunosc personal pe mulți dintre cei care se află pe acea listă și te asigur că n-am publicat-o cu satisfacție (nici măcar profesională).
      Pe de altă parte, cursurile acestea au devenit fenomen național și mi-am propus să vin și cu alte exemple din județul Alba. La voi, cu 208 de participanți, plus familiile, e cam exagerat, trebuie să recunoști.
      Am primit foarte multe mesaje, majoritatea private, în care mi s-a explicat într-un limbaj pe care l-aș putea reproduce (pentru că are din belșug și elemente care țin de aparatul reproducător) dar n-o fac totuși din respect pentru ceilalți cititori, că e ”legal” ceea ce se întâmplă, că e ”o portiță legală” și că doar cine e prost nu profită. Ce zici de o birocrație care caută ”portițe legale” pentru beneficii evidente pentru ea?
      Ai surprins foarte bine faptul că sunt multe categorii din societatea românească care au tot felul de beneficii ce țin de o înțelegere medievală a instituțiilor statului. Mai știi ce indignați au fost angajații la firmele care prestează utilități prima dată când au trebuit să le plătească la preț întreg?
      Justiția are propriile hoteluri, la fel serviciile secrete. Nu au nevoie să simuleze achiziții de cursuri pe SEAP, deși, probabil, fiind aglomerație mare în aceste hoteluri DNA mai cumpără câte un curs – două.
      Ai dreptate, Mihai! Cam asta e situația. Cred că instinctul tău de jurnalist n-a murit și, dacă am fi din nou colegi de presă (cum am și fost pe vremea când dinozaurii încă nu apăruseră), am putea bea acea bere în timp ce am scrie un articol împreună, ceea ce ar fi o onoare și pentru mine.
      Dar ce vorbesc? De ce e nevoie să fim colegi, ca să bem o bere? Te aștept!

    • Vig

      vineri, 11.08.2017 la 09:07

      Oare cine este aici? Ia priviti pozitia 189 si 190! Apare familia Coser…. Ce ziceti de asta????

      • Mihai Coser

        vineri, 11.08.2017 la 12:40

        Oare Vig vine de la vigilent?! Sau? Crezi ca as fi fost purtatorul opiniei de mai sus cerandu-ma afara de pe lista? Socant!

    • Elena

      joi, 17.08.2017 la 18:22

      Justificari penibile. Aveti salarii, mergeti pe banii vostri. Este rusinos si revoltator aceasta risipa din banii contribuabililor.

  15. Lovitu

    joi, 10.08.2017 la 15:54

    Hategan e de vina ca nu scrie si de alte primarii, institutii, ca nu zice de toata tara, ca nu intra in contextualizari, ca nu arata si alea bune facute de primarie, ca nu arata ca dracu nu e atat de negru. Cred ca Hategan e de vina si pentru canicula asta mistuitoare. Mai oameni buni, dupa cum arata mai multe comentarii de aici se pare ca exista multa ticalosie in primarie, pe care nici 100 de cursuri de formare la mare nu o vor spala. Tabelul ala e strigator la cer: formare la Mamaia in iulie-august, la care iti iei si sotul/sotia, si care costa 800-900 de euro.

  16. Rusine

    joi, 10.08.2017 la 17:17

    Noi ceilalți, care lucram in mediul privat și care va plătim toate aceste zise ” cursuri” , noi ce sa mai zicem?! Nu trebuia sa ni se ceara și noua… ăstora care ca plătesc ……. dacă suntem de acord ca banii noștri sa se ducă pe așa ceva??!! Așa era corect. Dar cred ca deja știți care era răspunsul. Rușine pentru modul cum se cheltuie banul public!!!!

  17. Chris

    joi, 10.08.2017 la 19:45

    Am o idee geniala: sa se dea o portita la lege prin care sa fim scutiti de la plata impozitelor catre Primarie si alte intitutii ale Statului, iar cu banii economisiti sa isi faca si amaratii care nu lucreaza la Primarie cate un curs de perfectionare la MARE, la soare (ca si noi vrem sa invatam sa stam cu burtile la soare si sa ne scaldam in valurile marii) si sa vedem atunci ce bine o sa le fie la bugetari care nu o sa mai aiba buget pentru ‘cursuri de perfectionare’.Ce zici Coser?Propui asa ceva la sefu’mai mare? Putem pastra o copie a facturii de la hotel,pe cand venim de la mare, ca sa dovedim ca pe ‘cursuri’ am cheltuit banii.Sincer, pe bune…pe cursuri…Astept o „Hotarare” luata de ‘mai marii orasului’ pentru propunerea mea.
    Servus Coser!
    Bravo Ovidiu, esti cel mai tare ziarist , fac cinste cu un curs!

  18. Un cetatean

    vineri, 11.08.2017 la 00:23

    Pai ce cursuri de formare au facut… trebuie sa invete cum se traieste din banul public, macare , bautura , concedii sub pretextul „formarii profesionale”. Faceti o cautare pe retelele de socializare la cativa oameni din lista de mai sus si va puteti face o idee mica cam ce stil de viata au. Sper sa mai apara astfel de articole pe alba24.ro!

  19. Cris

    vineri, 11.08.2017 la 09:03

    Bravo Hategan, ca ne semnalezi astfel de situatii, rusine Coser, ca mai ai si tupeu sa ridici capul sa-ti aperi colegii! Propun si eu sa ne pastram facturile de „specializare” in lunile iulie si august si anul viitor cand platim impozite locale sa ni se deduca din acele taxe ca doar ne-am specializat si noi pe banii nostri, nici macar pe ai Primariei! Si da, mi-a fost greata, scarba si m-a inceract o mare revolta sa citesc nume cunoscute, maia les ca totul este „in familie” in primarie. A se vedea Tir teofila si nora Sinea si altii si altii! Ce mizerie! Asa va trebuie tuturor celor care l-ati votat pe Hava! Nu ca altul era mai bun, dar poate venea unul sa ii mature pe pilosii din Primarie ca deja e o cloaca imbacsita.

  20. Bugetar de când ma stiu

    vineri, 11.08.2017 la 13:22

    De ce sariti așa? Va este extrem de ciuda? Ne vedem după 20 August, pana atunci sunt la Mamaia ;), pe banii voștri. Da da, sunt unul de pe acea lista și ma bucur enorm sa va văd frustrarea. Ne auzim și la anul, la fel prin August prin Mamaia. Va pup, serviciu ușor și spor. Nu uitați sa plătiți taxe, ca eu ma ocup cu bronzatul!

  21. dan pogodan

    vineri, 11.08.2017 la 14:52

    Lasand la o parte numele din liste, publicarea lor este un exemplu de acces la informatiilor publice. Rog jurnalistii adevarati sa insiste pe treaba asta, deoarece institutiile publice sunt destul de opace. Oricum, ma gandesc ca aceste liste s-au publicat „pe sub mana”.

  22. Alin

    vineri, 11.08.2017 la 15:04

    Felicitari pentru articol!!!

    • ioana

      duminică, 13.08.2017 la 12:48

      pentru C.J. ?

  23. Chris

    sâmbătă, 12.08.2017 la 15:12

    Mai ‘bugetar de cand te stii’ ai un tupeu infernal.Cred ca de cand te stii ai supt bani publici, fara sa ridici macar un deget pentru comunitatea care te plateste.Dupa expresiile folosite se pare ca esti unul din cei din regimul de mult apus, care in viata lui nu a muncit o zi, doar s-a agatat de copoii si mai mari partidului.Ar trebui sa iti fie rusine ca reprezinti o institutie care ar trebui sa lucreze pentru contribuabili si ca iti faci de rusine colegii, unii dintre ei probabil integrii si muncitori, care nu ar da niciodata un asemenea raspuns pe siteul unui ziar, stiind ca este citit de cei care le-au platit concediul.Sigur o sa vina ziua cand se va inchide portita din legea care va permite sa va lafaiti cu bani publici, iar cei ca tine o sa tot bata la portita in speranta ca cineva o va redeschide, sa le mai arunce cate un ‘ciolanel’ sau macar un os…Tic-tac,tic-tac…

  24. Rusine

    marți, 15.08.2017 la 23:08

    Ma bucur de un singur lucru , ca EU , cel care lucrez in privat, am ajuns aici prin propriile forte si ca sunt inca aici printre oameni integri, inteligenti de la care am zi de zi ce invata.
    Si ma mai bucur de un lucru….ca nu lucrez in mediul public, langa oameni ca cei de mai sus. Nu as putea trece de la o zi la alta, lucrand cu astfel de oameni fara coloana vertebrala, ingusti la minte (cu mici exceptii pe care le cunosc si eu dar din pacate sunt prea putini…), oameni care m-ar trage in jos intelectual si moral.

    Doar atat…..

  25. Espinosa

    duminică, 20.08.2017 la 11:48

    Uitati-va la ce scrie ”bugetar de cand ma stiu”. Un exemplu de individ obraznic. Asta ca sa vedeti pe cine platim!

    Situatia e cam asa: mergem la vot, ii votam si dup-aia ii platim. Obligati, ca asa-i legea. Ce fac ei? Asta nu ne mai intereseaza pe noi. Noi avem ”decat” un vot ci bani de dat anual!!! Avem noi vreun cuvant de spun in ceea ce se intampla in cei 4 ani de mandat? Nu!

    Cand se apropie votarea devin brusc vorbareti insa doar pe subiecte cu grija alese. Nu se discuta subiecte sensibile (de ex. daca e corect ca angajatii de la administratia locala – mult prea multi de altfel – sa mearga la mare deghiati in cursanti). Nu se discuta, de exemplu, daca e corect ca primarul etern e corect sa-si plimbe pretiosul dos cu o masina de multe zeci de mii de euro luata cu alte scopuri decat masina de plimbat. Nu se discuta pretul apei, lipsa locurilor de parcare. Nu se discuta, de exemplu, cat din bugetul local se duce pe salarii. Nu se dicsuta cum s-au facut lucrarile de constructii in Cetate si mai ales pe ce bani. Nu se dicuta ce efecte de orice natura are investitia din Cetate si daca a meritat sau nu sa fie facuta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Autostrada Sebeș-Turda: Prima grindă, montată la podul de peste râul Mureș, lângă Alba Iulia

Publicat

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat vineri că a fost montată prima grindă la podul peste râul Mureș, pe lotul 1 a Autostrăzii Sebeș – Turda, în zona localității Limba, comuna Ciugud.

Mutarea și amplasarea grinzilor pe pilonii podului se face cu ajutorul unui utilaj impresionant, denumit lansatorul de grinzi.

Acesta este unul dintre cele mai complexe utilaje folosite la construcţia de autostrăzi. Lansatorul de grinzi se compune dintr-un sistem de poduri rulante, care preiau, alternativ, uriaşele grinzi de peste 100 de tone.

Podul superior, care preia grinda se mişcă, în timp ce celălalt e blocat. Apoi rolurile se inversează, grinda e preluată de podul inferior, care se deplasează, timp în care cel superior rămâne fix.

Operaţiunea se repetă până când grinda ajunge la locul de pod unde trebuie montată.

Reamintim faptul că pe 16 februarie 2018 a fost emisă autorizaţia de construire a nodului rutier Sebeş, pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda. Aici se va face legătura dinspre Autostrada Deva- Sibiu şi DN1. Lucrările sunt estimate la valoarea de 75 de milioane lei şi ar trebui să dureze 18 luni.

Citeşte şi Autostrada Sebeş-Turda: Autorizaţie de construire pentru nodul rutier Sebeş. Termen de execuţie, 18 luni

Vezi și FOTO: AUTOSTRADA Sebeş-Turda. Ce se mai face pe lotul 4, pentru care este amânată recepţia. Vezi şi lotul 1

Foto: Facebook (CNAIR)

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Lucrări de izolare termică la M-uri şi alte 11 imobile din Alba Iulia. 40 milioane lei prin POR

Publicat

Primăria Alba Iulia pregăteşte lucrări de reabilitare termică a 13 blocuri din cartierele Cetate, Ampoi II, Ampoi I şi Lumea Nouă, investiţie de 40,4 milioane lei (aproximativ 8,8 milioane euro), prin proiect POR 2014-2020. Din această sumă, dacă proiectul va fi aprobat şi contractul de finanţare semnat, primăria va acoperi 15%, iar asociaţiile de proprietari beneficiare, 25%. În urma lucrărilor, consumul de energie în apartamente ar urma să scadă cu 40%.

În şedinţa extraordinară a Consiliului Local Alba Iulia de luni, 26 februarie, este pe ordinea de zi proiectul de aprobare a documentaţiei tehnico-economice, faza DALI şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului “Creşterea eficienţei energetice a clădirilor rezidenţiale din municipiul Alba Iulia”, pentru lotul 1 (blocurile M1-M6B, M7A-M12, 35, 62, CH1 – bulevardele 1 Decembrie 1918, Transilvaniei), lotul 2 (blocurile 14A, 13B, CF11, MV1-MV7, MV2-MV12 – bulevardele 1 Decembrie 1918, Transilvaniei, strada Cloşca) lotul 3 (D3-D4, D2-D3, 8 – străzile Ampoiului, Gheorghe Şincai, Livezii).

Potrivit proiectului, după finalizarea lucrărilor, se estimează scăderea anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (echivalent CO2), cu 10-40% şi reducerea consumului specific de energie cu 40%.

Acum proiectul este în faza de precontractare în cadrul POR 2014-2020, Axa prioritară 2, Prioritatea de investiţii 3.1 – Sprijinirea eficienţei energetice, a gestionării inteligente a energiei şi utilizării energiei din resurse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădiri publice şi în sectorul locuinţelor, Operaţiunea A – Clădiri rezidenţiale.

Ratele de cofinanţare aplicate sunt 60% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului, provenind din Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat. Diferenţa de 40% va fi suportată de primărie (15%) şi asociaţiile de proprietari (25%). Taxa de reabilitare termică va fi plătită de proprietari în rate pe 5 ani.

Citeşte şi Ce obligaţii au proprietarii de apartamente la bloc. Amenzi până la 3000 de lei pentru cei care nu le respectă

Proiectul a mai fost aprobat în Consiliul Local Alba Iulia în 2016, dar s-au modificat condiţiile de finanţare la lansarea Apelului 2 în cadrul POR, activităţile specifice şi indicatorii şi s-a impus o descriere a lucrărilor de intervenţie, pentru fiecare bloc în parte, se explică în documentaţia proiectului.

Valorile investiţiilor, pe loturi:

Lotul 1:

Bloc M1-M6B (Bd. Decembrie 1918 nr. 21-31, Transilvaniei 1): 7.324.308,04 lei (1.601.151,63 euro)

Bloc M7A-M12 (Bd. Decembrie 1918 nr. 33-43, Transilvaniei 2): 7.389.300,90 lei (1.615.359,57 euro)

Bloc 35 (Bd. Transilvaniei 16): 1.690.758,42 lei (369.613,15 euro)

Bloc 62 (Bd. Transilvaniei 20): 1.523.932,07 lei (333.143,60 euro)

Bloc CH1 (Cloşca 2A): 960.676,85 lei (210.011,56 euro)

Lot 2:

Bloc 14A (Bd. Transilvaniei 23 A): 1.901.877,67 lei (415.765,50 euro)

Bloc 13B (Bd. Transilvaniei 23C): 1.853.907,58 lei (405.278,86 euro)

Bloc CF11 (str. Cloşca 12): 1.907.121,71 lei (416.911,89 euro)

Bloc MV1-MV7 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 79-85): 3.701.275,19 lei (809.128,01 euro)

Bloc MV2-MC12 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 26-32, Calea Moţilor nr. 91-93): 5.497.932,29 lei (1.201.891,44 euro)

Lot 3:

Bloc D3-D4 (str. Ampoiului 5-7): 1.759.367,39 lei (384.611,61 euro)

Bloc D2-D3 (str. Gheorghe Şincai nr. 13-24): 1.952.381,61 lei (426.806,05 euro)

Bloc 8 (str. Livezii 49): 2.950.866 lei (645.082,64 euro).

Lucrări pe loturi:

Pentru lotul 1 (bloc M1-M6B, zona străzilor 1 Decembrie 1918 nr. 21-31, Transilvaniei 1), valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 7.324.308,04 lei, din care construcţii-montaj 5.596.887,74 lei, iar durata de realizare este 6 luni.

Suprafaţa construită desfăşurată este de 27.552 mp, cea utilă totală, de 17.921,31 mp, volumul încălzit fiind de 49.936,28 mc. Sunt 273 de apartamente, din care 75 cu o cameră, 105 cu 2 camere, 47 cu 3 camere şi 46 cu 4 camere.

Blocul M1-M6B a fost construit şi dat în folosinţă în perioada 1984-1988, fiind alcătuit din 8 tronsoane împărţite pe scări (M1 – 8 etaje, M2 – 7 etaje, M3 – 8 etaje, M4 – 9 etaje, M5  9 etaje, M6 – 10 etaje, M6A – 8 etaje, M6B – 7 etaje). La parter şi parţial la mezanin, sunt spaţii comerciale, terasa nefiind circulabilă şi învelitoare fiind din membrană bituminoasă.

Potrivit cerinţelor Programului Operaţional Regional 2014-2020, lucrările propuse includ reabilitarea termică a anvelopei:

– izolare termică a faţadei – parte vitrată, prin înlocuirea tâmplăriei din lemn/metal exterioare la camerele de locuit şi balcoane, inclusiv cele destinate acceselor în bloc cu tâmplărie performantă energetic;

– izolarea termică a faţadei – partea opacă, adică pereţii exteriori şi zona perimetrală ferestrelor, cu polistiren expandat, ignifugat, respectiv bordarea cu fâşii orizontale continue de vată minerală bazaltică (10 cm) a planşeelor, pentru evitarea propagării incendiilor pe verticală

– izolarea peretelui casei scării – peretele din cărămidă de sticlă este propus pentru desfiinţare, urmând să fie închis parţial cu un parapete de metal şi tâmplărie PVC, cu fante de circulaţie controlată a aerului;

– se termoizolează şi planşeul peste ultimul nivel, cu plăci de polistiren expandat ignifugat de 15 cm grosime, plus hidrolizolare cu folie multistrat din material bituminos).

De asemenea, se va termoizola planşeul peste parter şi pereţii dintre windfang şi apartamente cu termosistem cu polistiren expandat ignifugat de 8 cm şi vopsitorie lavabilă, se va înlocui tabla zincată de pe acoperiş, se vor prelungi gurile de scurgere a apelor pluviale de pe acoperiş, se vor monta glafuri interioare din PVC şi exterioare din aluminiu vopsit electrostatic.

Finisajul faţadelor va fi cu tencuială decorativă de exterior.

Vor fi necesare şi lucrări de demontare şi remontare a instalaţiilor de gaze naturale (conducte, contoare etc), a diverselor instalaţii de transmisie, aer condiţionat, antene dispuse pe faţade, interfoane, cabluri sau corpuri de iluminat interioare, pe zonele vizate de lucrări. Se va demonta (remonta) / verifica platbanda depe acoperiş pentru instalaţia paratrăsnet. De asemenea, va fi făcută reabilitarea tehnică şi/sau estetică a lifturilor.

Tot în lot 1 intră blocurile M7A-M12 (bulevardele 1 Decembrie 1918 nr. 33-43 şi Transilvaniei 2), pentru care investiţia în reabilitare termică este de 7.389.300,90 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcţii-montaj 5.460.939,40 lei, pe 6 luni.

Aici sunt 246 de apartamente (59 cu o cameră, 66 cu 2 camere, 72 cu 3 camere şi 49 cu 4 camere), suprafaţa totală construită fiind de 28.531 mp, cea utilă totală de 18.743,25 mp, respectiv volum încălzit 52.055,61 mc.

Acest bloc a fost construit şi dat în folosinţă între anii 1985-1988, este împărţit tot pe scări (M7A – 8 etaje, M7B – 7 etaje, M7 – 10 etaje, M8 – 7 etaje, M8 – 7 etaje, M10 – 7 etaje, M11 – 10 etaje, M12 – 8 etaje), la parter şi parţial mezanin fiind tot spaţii comerciale. Vor fi executate aceleaşi lucrări ca la celălalt segment al blocurilor M din Cetate.

În lotul 1 mai sunt incluse două blocuri de pe Bulevardul Transilvaniei (35 şi 62) şi unul de pe strada Cloşca – CH1 (nr. 2A).

Pentru lucrările la Blocul 35 (Bd. Transilvaniei nr. 16), investiţia este de 1.690.758,42 lei, din care construcţii-montaj 1.123.974,87 lei, durata de realizare fiind estimată la 6 luni. Construit în 1974, blocuri are 10 etaje şi spaţii comerciale la parter, 62 de apartamente (câte 6 pe nivel şi 2 la parter). Sunt 21 de apartamente de o cameră şi 41 cu 2 camere, suprafaţa utilă totală fiind de 2.808,30 mp, cea construită de 3.806 mp şi volum încîlzit de 7.582,41 mc.

Se va utiliza, pentru izolare exterioară, tot polistiren expandat ignifugat (10 cm), tencuială decorativă, se va înlocui tâmplăria şi se vor pune fâşii cu vată minerală bazaltică pe pereţii exteriori.

Datele sunt similare şi pentru Blocul 62 (Bd. Transilvaniei nr. 20), construit în 1978, cu investiţie de 1.523.932,07 lei (din care 1.033.699,64 lei construcţii-montaj). Are acelaşi nr de apartamente, 62 şi etaje (10).

Blocul CH 1 (strada Cloşca 2A) presupune o investiţie de 960.676,85 lei (210.011,56 euro), din care 55.736 lei construcţii-montaj. Are 24 de apartamente, câte patru pe fiecare nivel (6 cu o cameră, 6 cu două camere, 12 cu trei camere) şi a fost construit în 1984. Are şase etaje, cu spaţii comerciale la parter.

Blocul 14A (Bd. Transilvaniei 23 A) din lotul 2 presupune o investiţie de 1.901.877,67 lei (415.765,50 euro), din care 1.125.426 lei construcţii-montaj. Are suprafaţă de 3.641 mp, din care utilă 2.808 mp, volum încălzit 7.582 mc şi 66 apartamente (22 cu o cameră, 44 cu două camere). A fost construit în 1975 şi are 10 etaje, apartamentele fiind câte şase pe nivel. Ulterior, apartamentele de la parter au fost transformate în spaţii comerciale.

La Bloc 13B (Bd. Transilvaniei 23C) din acelaşi lot, investiţia este estimată la valoarea de 1.853.907,58 lei (405.278,86 euro), din care 1.107.436 lei construcţii-montaj. Are 3.641 mp suprafaţă construită, 2.808 suprafaţă utilă şi tot 7.582 mc volum încălzit. A fost construit în 1975, având 66 de apartamente, câte 6 pe nivel, cu 10 etaje şi spaţii comerciale la parter.

Bloc CF11 (str. Cloşca 12): investiţie de 1.907.121,71 lei (416.911,89 euro), din care 1.098.872 lei construcţii-montaj. Construit în 1980, are 62 de apartamente (21 cu o cameră, 39 cu 2 camere, 2 cu trei camere), 10 etaje, suprafaţă totală de 4.158 mp (utilă 2.468 mp), volum încălzit 6.418 mc, spaţii comerciale la parter. Lucrările vor fi similare cu cele amintite mai sus.

Bloc MV1-MV7 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 79-85): 3.701.275,19 lei (809.128,01 euro), din care 2.096.929 lei construcţii-montaj. Suprafaţă construită 8.481 mp, din care utilă 6.734 mp, volum încălzit 18.808 mc. Are 89 de apartamente (24 cu o cameră, 20 cu 2 camere, 21 cu 3 camere, 24 cu 4 camere), fiind construit în 1987. Este format din 4 tronsoane (MV1 – 4 etaje şi pod, MV3 – 5 etaje şi pod, respectiv 6 etaje şi pod, MV5 – 7 etaje, mezanin şi pod, MV7 – patru etaje şi pod, respective 5 etaje şi pod). Are spaţii comerciale la parter şi mezanin.

Bloc MV2-MC12 (Bd. Revoluţiei 1989, nr. 26-32, Calea Moţilor nr. 91-93): 5.497.932,29 lei (1.201.891,44 euro), din care 3.109.812 construcţii-montaj. Suprafaţă totală 12.671 mp, din care utilă 9.244 mp, volum încălzit 25.953 mc, 114 apartamente (24 cu o cameră, 26 cu 2 camere, 33 cu 3 camere, 29 cu 4 camere, unul cu cinci camere). Construit şi dat în folosinţă între anii 1984-1988. Are 6 scări (MV2, MV4, MV6, MV8, MV10, MV12). O parte din parter este cu destinaţie spaţii comerciale, la fel mezaninul de la scara MV6.

În lotul 3, pentru Blocul D3-D4 (str. Ampoiului 5-7), investiţia este de 1.759.367,39 lei (384.611,61 euro), din care construcţii-montaj 988.424 lei. Suprafaţă totală 2.760 mp, din care utilă 1885 mp, volum încălzit 4.902 mc. A fost construit în 1984, alcătuit din 2 tronsoane cu patru etaje, are 31 de apartamente (unul cu o cameră, patru du 2 camere, 16 cu 3 camere, 10 cu 4 camere).

Bloc D2-D3 (str. Gheorghe Şincai nr. 13-24): 1.952.381,61 lei (426.806,05 euro) investiţie, din care 1.049.019 lei construcţii-montaj. Suprafaţă construită 2.984 mp, utilă totală 2.527 mp, volum încălzit 6.571 mc. Construit în 1981, are trei tronsoane cu patru etaje, la parter spaţii comerciale şi la etaje 56 apartamente (12 cu o cameră, 40 cu 2 camere, 4 cu 3 camere)

Bloc 8 (str. Livezii 49): 2.950.866 lei (645.082,64 euro) investiţie, din care 1.709.990 lei construcţii-montaj. Suprafaţă construită 5.215 mp, utilă 4.518 mp, volum încălzit 11.740 mc. Construit în 1978, are 64 de apartamente (52 cu 2 camere, 3 cu 12 camere), patru etaje.

Lucrările la imobilele de mai sus, pentru izolare termică, vor cuprinde operaţiuni similare cu cele de la blocurile M, iar durata de realizare este estimată la 6 luni.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Armata face noi RECRUTĂRI: 45 de posturi de ofiţeri şi subofiţeri, pentru civili. Înscrieri până în 29 martie

Publicat

Au fost suplimentate cifrele de şcolarizare pentru formarea ofiţerilor şi subofiţerilor în activitate, pe filiera indirectă, în anul de învăţământ 2017-2018, transmite Centrul Militar Judeţean Alba.

La nivelul Ministerului Apărării Naţionale, pe ţară, sunt disponibile 45 de locuri pentru civili absolvenţi de studii universitare, respectiv postliceale, care vor să devină ofiţeri sau subofiţeri în Armata Română. Dacă îndeplinesc condiţiile necesare şi trec de selecţie, vor face un curs de specializare şi vor deveni angajaţi în sistemul militar.

Locuri disponibile:

– ofiţeri, arma justiţie militară – 15 locuri;

– ofiţeri, arma intendenţă – 15 locuri;

– subofiţeri, arma construcţii – 15 locuri.

Candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– să aibă vârsta de cel mult 40 de ani împliniţi în anul desfăşurării concursului de admitere la cursul de formare;

– să fie absolvent al unei instituţii de învăţământ universitar acreditate, cu diplomă de licenţă (pentru ofiţeri), respectiv absolvenţi ai studiilor postliceale (pentru subofiţeri), cu profil corespunzător armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare, conform reglementărilor în vigoare.

Termenul limită de întocmire a dosarelor de candidat (inclusiv efectuarea vizitei medicale) este 29 martie 2018.

Pentru relaţii suplimentare şi întocmirea dosarelor de candidat cei interesaţi sunt rugaţi să se adreseze Biroului Informare Recrutare din cadrul Centrului Militar Judeţean Alba, cu sediul în Alba Iulia, str. Regina Maria, nr. 6, telefon/fax: 0258812291.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cea mai veche biserică bizantină din România rămâne ÎNGROPATĂ la Alba Iulia. Autoritățile nu au nici un plan

Publicat

Au trecut aproape șapte ani de când au fost descoperite la Alba Iulia ruinele celei mai vechi biserici din România. Peste 1.000 de ani au ruinele și probabil tot atâția vor trebui să treacă pentru găsirea unei soluţii de punere în valoare a acestui monument. „Nu găsim resurse”„ nu este terenul nostru”, „am vrea, dar cu ce”… Toate răspunsurile venite din partea factorilor de decizie în acest context, adică Primăria Alba Iulia și Arhiepiscopia Romano-Catolică, încep cu un „NU”.

Săpăturile pentru înlocuirea conductei de apă potabilă în interiorul Cetății Alba Carolina, lucrări efectuate în aprilie 2011, au scos la suprafață  una dintre cele mai importante descoperiri arheologice realizate în România în ultimii ani, cea mai veche biserică din Transilvania, de tradiţie bizantină. Cel mai probabil o ctitorie a principelui Gyula, ridicată în jurul anului 950.

Cercetătorii au găsit atunci și câteva sute de morminte, peste 100 de monede, majoritatea din secolul XIV, cea mai veche datând de la sfârşitul secolului XI, obiecte ceramice, cercei, piese din bronz şi argint.

În unele cărţi vechi de istorie a religiei din ţara noastră, acest moment istoric a fost prezentat astfel: „În veacul al X-lea era aici (la Alba Iulia) Biserica Răsăriteană organizată, căci altfel n-ar fi fost de lipsă ca principele Iuliu să-l ducă pe monahul Ierotei spre a fi hirotonit întru episcop al acestor părţi de însuşi Patriarhul Constantinopolului – Theophilact.”

Toate aceste aspecte ar fi trebuit să fie suficiente astfel încât cineva să „dea din coate”, să se zbată pentru a pune în valoare vestigiile. Ce s-a întâmplat în schimb? S-a pus pământ și s-a îngropat la loc sit-ul din fața Catedralei Romano Catolice „Sfântul Mihail”, acum locul de desfășure a Festivalului Roman Apulum, teren care se află în proprietatea Arhiepiscopiei Romano-Catolice.

Arheologii cred că biserica de secol X a fost cel mai probabil reşedinţa episcopului Hierotheus, adus la Alba Iulia din Bizanţ, pentru a creştina populaţia de aici. Din punctul de vedere al specialiştilor, aceasta este cea mai spectaculoasă descoperire a unor vestigii de Ev Mediu realizată în Cetate în ultimul secol.

Subiectul a fost „dezgropat” în urmă cu doi ani, însă doar la nivel de discuţii, pentru că biserica a rămas și va rămâne sub pământ, se pare că așa se conservă mai bine, potrivit istoricilor.

Situaţia este aceeaşi ca în urmă cu doi, trei, șapte ani.

Reprezentanții Arhiepiscopiei Romano-Catolice spun că ei nu au fonduri pentru o astfel de investiție și că în urmă cu aproximativ doi ani au avut o discuție cu primarul Mircea Hava, care și-ar fi manifestat interesul pentru a pune în valoare biserica.

De cealaltă parte, întrebat dacă există un proiect sau măcar o dorință în această direcție, primarul Mircea Hava spune: „Cine nu și-ar dori, dar cu ce?”.

Deocamdată, Primăria Alba Iulia nu a identificat o formă de finanțare pentru acest obiectiv, spun reprezentanții administrației locale.

Lipsa unei surse de finanțare și situația juridică a terenului sunt motivele invocate, și acum și în anii trecuți, pentru faptul că biserica creștină cea mai veche din Transilvania (unii spun că din România) stă îngropată sub un petec de iarbă, fără ca mare parte dintre cei care ajung în Cetatea Alba Carolina sau care locuiesc în Alba Iulia să știe de existența ei.

sursa foto: adevărul.ro

 

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Cum arată cele mai ”grele” mașini din Alba Iulia, parcate lângă Poliția Locală, în fața sediului PNL

Publicat

Ole, ole, în față la penele, utilajul unde e? La numai câțiva metri de sediul Poliției Locale din Alba Iulia, pe Strada Basarabiei, odihnesc într-o rână, uneori cu o jumătate dintre roți pe trotuar, câteva mașini invizibile. Utilajul de ridicare a mașinilor, care trece zilnic prin zonă, nu le observă, după cum nu le observă nici polițiștii locali, nemiloși în alte cazuri similare, unde linia continuă își face de cap prin mijlocul străzii. 

Altminteri scrofuloși la datorie cu cetățenii, care plătesc aproape 1000 de lei ca să își recupereze mașina (amendă de 580 de lei plus 450 de lei la ”garaj”), polițiștii locali își descoperă dintr-o dată latura sensibilă, sufletul de mamă, când vine vorba despre chestiile grele, cum sunt și mașinile liberalilor. Pentru că, am uitat să precizăm, mașinile care dorm cu farurile stinse, o fac zilnic în fața sediului PNL.

Strada e cu sens unic, dar, ne asigură reprezentanții primăriei, asta nu contează! ”Dacă au o singură roată pe carosabil, se ridică!” ne-au precizat ei.

De data asta, mașinile grele și uneltele de deplasare ale boșilor liberali, sunt cu TOATE roțile pe drum, doar că poliția locală e plecată la vânătoare de mașini mai fraiere, cu numere roșii sau din alte județe (apropo: cei din alte județe să vină pregătiți cu cashul la ei, în caz că trebuie să își recupereze mașina luată din zona Curții de Apel, unde nu sunt avertismente legate de ridicare).

Cam până aici ține Forța și Intransigența Poliției Locale, ca să nu mai vorbim de teoria liberalismului egalitarist al lui John Rawls, cu care băieții de la parcări sunt familiarizați în teorie, dar depășiți în practică.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate