Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

1 Mai și Paști în siguranță în Alba: 16 radare pe șosele și peste 250 de polițiști și jandarmi, la datorie pentru prevenirea evenimentelor neplăcute


Publicat

În intervalul 1 – 6 mai, jandarmii și polițiștii din Alba se vor afla la datorie şi vor asigura ordinea publică şi siguranţa participanţilor la manifestările cultural artistice, religioase şi sportive, fiind prezenți totodată pentru protejarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor, patrimoniului acestora, precum şi pentru prevenirea oricăror fapte antisociale.

Acţiunile ce vor fi întreprinse de poliţişti în această perioadă au drept scop asigurarea desfăşurării în condiţii de deplină ordine şi siguranţă publică a manifestărilor specifice organizate pentru sărbătorirea Zilei Internaţionale a Muncii şi a Zilei Intenţionale a Tineretului precum şi prevenirea şi combaterea faptelor care aduc atingere vieţii şi integrităţii corporale, a furturilor din locuinţe, societăţi comerciale şi din autoturisme.

Vor fi intensificate măsurile de ordine publică în locurile aglomerate (pieţe, târguri, locuri de agrement, zone turistice sau trasee montane, etc.) cu anticiparea eventualelor riscuri.

Poliţiştii vor intensifica acţiunile de patrulare în staţiile de cale ferată, în trenurile de călători şi în celelalte mijloace de transport în comun din zonele cu afluenţă numeroasă, în special pe cele care circulă spre şi dinspre zonele turistice şi de agrement, pentru combaterea tâlhăriilor, furturilor de/din bagaje şi din buzunare.

Formaţiunile de ordine publică vor intensifica activităţile de patrulare în zonele cu potenţial criminogen, în scopul combaterii infracţionalităţii stradale, în special a infracţiunilor comise cu violenţă în zona barurilor, discotecilor etc., precum şi monitorizarea stărilor conflictuale.

Poliţiştii rutieri vor fi prezenţi, la orele de vârf, pe principalele artere din zonele turistice şi de agrement, precum şi pe traseele de acces către aceste zone, pentru combaterea excesului de viteză, prevenirea accidentelor şi ambuteiajelor rutiere.

Cele 16 aparate radar din dotarea Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba vor fi folosite zilnic pentru combaterea excesului de viteză şi prevenirea accidentelor rutiere datorate vitezei excesive.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba recomandă tuturor cetăţenilor:

– să îşi asigure locuinţa, la plecare, şi să îşi protejeze bunurile şi bagajele, mai ales în zonele foarte aglomerate!

– să nu stabilească relaţii de prietenie cu orice persoană care pare sociabilă! să nu plece singure, noaptea târziu, de la petreceri sau alte localuri şi să nu se plimbe în locuri izolate şi întunecoase;

– să nu consume alcool în exces şi să nu se lase antrenaţi în dispute sau altercaţii.

Atunci când sunt la volan:

– să adapteze permanent viteza de deplasare la condiţiile de drum şi trafic;

– să păstreze în mers distanţe suficiente faţă de celelalte autovehicule din trafic, pentru a putea opri în condiţii depline de siguranţă atunci când se impune;

– să manifeste atenţie mărită la efectuarea depăşirilor.

– să nu urce la volan după ce au consumat băuturi alcoolice;

În cazul în care sunteţi victimă sau martor la unei fapte de natură penală, nu uitaţi să apelaţi cu încredere numărul unic de urgenţă 112, pentru a solicita intervenţia poliţiştilor.

Jandarmii: „Le reamintim cetățenilor să nu depăşească limitele decenţei comportamentale”

Pentru a preveni şi combate incidentele sau evenimentele negative, dar şi pentru a veni în sprijinul celor aflaţi în nevoie, efectivele de jandarmi vor fi organizate în subunităţi de intervenţie şi în patrule de menţinere a ordinii şi liniştii publice independente sau mixte ( alături de poliţişti ), care vor fi gata să intervină în cel mai scurt timp, atât în mediul urban cât şi în mediul rural.

Miercuri, 1 mai, echipaje din cadrul Jandarmeriei Alba vor participa la a V-a ediţie a “Zilelor Cetăţii Alba Carolina”, cu misiunea de a asigura ordinea şi liniştea publică pe timpul activităţilor organizate de autorităţile locale cu această ocazie. Totodată, în atenţia jandarmilor se vor afla şi manifestările organizate pe întreg cuprinsul judeţului Alba, dedicate sărbătoririi Zilei Internaţionale a Muncii – 1 Mai.

În perioada 3 – 6 aprilie, vor fi executate misiuni de asigurare a ordinii şi siguranţei publice pe timpul manifestărilor religioase organizate la mai multe lăcaşe de cult. Acestea sunt dispuse în localităţile Alba Iulia, Aiud, Sebeş, Câmpeni, Blaj, Cugir şi Dumbrava, iar echipajele de jandarmerie vor oferi sprijin organizatorilor, vor acţiona pentru protecţia participanţilor şi vor preveni apariţia violenţelor sau faptelor antisociale precum cerşetoria sau consumul de băuturi alcoolice în spaţii neautorizate.

Zonele turistice ale judeţului Alba – Şugag, Roşia Montană şi Arieşeni – vor fi monitorizate permanent de către structurile montane de jandarmi, care vor veghea la menţinerea ordinii publice, vor participa la prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional şi contravenţional şi vor fi în măsură să execute acţiuni de căutare, descoperire şi salvare a persoanelor aflate în dificultate pe traseele turistice montane.

„Tuturor participanţilor la manifestările de orice natură organizate în această perioadă le reamintim să nu depăşească limitele decenţei comportamentale, să evite consumul excesiv de alcool, să supravegheze îndeaproape comportamentul copiilor, să acorde o atenţie sporită modului de păstrare şi asigurare a bunurilor şi obiectelor personale şi să semnaleze prompt forţelor de ordine orice comportament contrar normelor legale de convieţuire socială sau bunelor moravuri. Totodată reamintim că organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniştea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.500 lei”, au transmis jandarmii.

Jandarmii le reamintesc cetăţenilor că pot apela cu încredere, în orice situaţie, la ajutorul lor, întrucât aceștia vor fi prezenţi la evenimentele publice şi că intervenţia acestora poate fi solicitată şi prin apelarea numărului unic de urgenţe – 112.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Problemă de securitate pentru cardurile VISA contacless. Ce vulnerabilitate conțin

Publicat

card

Conform cercetătorilor în domeniul securității cibernetice de la ETH Zurich, cardurile contactless VISA (inclusiv VISA Credit, Visa Debit, Visa Electron și V Pay Cards) conțin o vulnerabilitate.

Aceasta permite atacatorilor să efectueze tranzacții mari prin intermediul cardurilor pierdute sau furate, fără a cunoaște PIN-ul acestora. 

De asemenea, atacatorii pot realiza tranzacții offline neautentice la PoS.

Vulnerabilitatea este exploatată prin intermediul unui atac tip „man-in-the-middle”, fiind utilizată o aplicație pentru Android ce transmite terminalului informația că verificarea prin PIN nu este necesară, întrucât aceasta a fost efectuată pe dispozitivul clientului.

Informația a fost făcută publică și de către Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibertentică – CERT – RO, care citează Hackernews.com

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Lucrări de reparații pe drumurile comunale și sătești din Bistra. Licitație de 1,9 milioane de lei, lansată în SEAP

Publicat

Primăria comunei Bistra a lansat marți, 22 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de reparații străzi, drumuri comunale și sătești. 

Valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1.600.000 ș1.900.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, având în vedere starea precară a străzilor şi drumurilor din comuna Bistra datorate degradărilor evolutive sub acţiunea factorilor climaterici şi mecanici, este necesară executarea lucrărilor de întreţinere specifice acestor tipuri de drumuri, în vederea aducerii acestora la o stare normală de exploatare şi care să asigure siguranţa şi confortul circulaţiei.

Pentru aceasta sunt necesare achiziţionarea a diverse tipuri de piatră – concasată, de construcţie, de carieră, nisip, balast, beton, etc. (livrarea + transportul) şi prestarea de servicii cu utilaje specifice reparaţiilor şi întreţinerii drumurilor (autobasculantă, autogreder, compactor, buldozer, etc.) lucrări reparații străzi asfaltate.

Durata contractului este de 36 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

VIDEO: Mesajul ministrului Nelu Tătaru, la Alba Iulia, pentru cei care protestează împotriva purtării măștilor în școli și licee

Publicat

Prezent marți, la Alba Iulia unde a viziat Spitalul Județean de Urgență Alba, Ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a fost întrebat de reporteri cum comentează protestele din ultimele zile împotriva purtării măștilor de copii în școli.

Acesta a pus accentul pe prevenție și că masca este cea mai sigură metodă de precauție în spații închise în lupta cu pandemia de coronavirus.

De asemenea, la poarta spitalului au fost prezente și câteva persoane care săptămâna trecută au protestat la Alba Iulia, în fața Prefecturii Alba, împotriva purtatului de măști în școli. Aceștia ar fi vrut să vorbească cu Nelu Tătaru despre acest subiect însă nu au avut ocazia.

”Tot ce înseamna studii, tot ce înseamnă recomandări, tot ce înseamnă evaluări, în această pandemie ne-au arătat că cea mai sigură metodă de precauție este portul măștii. Celelalte sunt complementare.

Unde nu putem respecta și dinstanțarea (n.r. în interiorul claselor de curs) portul măștii rămâne obligatorie. Suntem în spațiu închis, în spațiul de clasă, sunt reguli pe care mă gândesc părinții sau bunicii lor le-au indicat și trebuie să le respecte.(…)

Vrem să avem grijă de ei, vrem să avem grijă de cei de acasă, vrem să terminăm odată cu pandemia asta, trebuie să respectăm regulile”, a declarat Nelu Tătaru la Alba Iulia.

Reamintim că un grup de părinți au protestat în ultimele zile la Alba Iulia, dar și în țară împotriva purtării măștilor în unitățile de învățământ.

VEZI ȘI: VIDEO: Acțiune împotriva purtării măștilor la școală, organizată de un grup de părinți din Alba Iulia

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate