Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

10.000 de euro pe lună, costul minim pentru un parlamentar, în România. Sumele defalcate, încasate de la stat


Publicat

parlament

Un parlamentar în România dispune de circa 10.000 de euro, sub formă de indemnizație și sume forfetare, au calculat jurnaliștii de la Europa Liberă.

Deși a doua cea mai săracă țară din UE, România își tratează parlamentarii la același nivel cu țările cele mai înstărite.

Președintele Iohannis a promulgat legea care elimină pensiile speciale pentru parlamentari, după ce Legislativul, controlat de PNL-USR PLUS a decis pe 17 februarie să elimine pensiile speciale ale parlamentarilor. Acestea reprezintă însă numai 1,38% din sumele plătite pentru pensiile speciale în plată. Adică circa 1 milion de euro lunar față de 1,6 miliarde de euro pe lună, total pensii speciale.

Peste 800 de parlamentari au încasat până acum pensii speciale fără ca aceatea să se bazeze pe contributivitate, iar valoarea lor era de 53 de milioane de lei anual. Pensiile parlamentarilor variază în funcție de numărul de mandate și de funcția deținută, cea mai mare fiind în jurul a 12.000 de lei, circa 5000 lei, în medie.

Cheltuiala cu un parlamentar român

Deputatul USR Iulian Bulai a detaliat pentru Europa Liberă care sunt sumele de care beneficiază un parlamentar pe lângă indemnizația lunară (parlamentarii nu pot primi salariu din cauza faptului că, potrivit principiilor constituționale, ei nu pot fi salariați, nu pot fi considerați subordonații nimănui, cu excepția alegătorilor pe care îi reprezintă).

„Un parlamentar primește în mână la sfârșitul lunii 10.500 de lei (circa 2000 euro n.r.). Cei care sunt în Biroul Permanent sau conduc comisii parlamentare permanente mai primesc în plus 1.000 de lei în plus față de suma de bază.

La salariul net de bază de 10.500 de lei se adaugă suma forfetară sau diurna pentru ședere în București pe zi de 260 de lei pentru zilele de lucru în Parlament.

Apoi se mai adaugă o sumă forfetară pentru cazarea în București dacă nu ai o proprietate a ta, aici. Dacă nu ești proprietarul unei locuințe, casă, apartament primești 4.400 de lei pentru chirie. La acestea se adaugă o sumă forfetară pentru deplasarea lunară în circumscripția electorală de 1.400 de lei.

Pentru fiecare drum din București în circumscripție se acoperă transportul în trei formate diferite: ori cu autoturismul și se acoperă numărul de kilometri, fie printr-un un carnețel de tren pentru CFR care-ți permite călătoria în circumscripție și în țară, fie un transport dus-întors o dată pe săptămână cu avionul la cel mai apropiat aeroport de circumscripția în care ai fost ales.

Mai există suma dată la dispoziție pentru cabinetul parlamentar de 25.000 de lei, din care se plătesc absolut toate cheltuielile cabinetului: personal, chirii, contracte de colaborare, consumabile, tot ce înseamnă facturi.

Toți acești bani se folosesc în chestiunea strictă de organizare, amenajare și funcționare a cabinetului parlamentar ca instituție, nu ca spațiu fizic, că poți să ai și două și a angajaților care lucrează acolo”, a declarat deputatul USR.

Așadar, circa 46.200 de lei pe lună, fără a pune la socoteală diurna pentru zilele de lucru în comisii și decontarea transportului cu trenul /autoturismul/avionul în raport de distanță și de pachetul de transport ales.

Totalul: în jur de 10.000 de euro

Sau mai mult pentru că indemnizația lunară depinde de cât de înaltă este funcția deținută.

Astfel un președinte de Cameră are o indemnizație brută de 23.920 lei, iar vicepreședinții câte 22. 256 lei, potrivit site-ului Camerei Deputaților.

Secretarii și chestorii au o indemnizație brută de 21.840 de lei, liderii de grup 20.800, șefii de comisi permanente 20.176, vicepreședinții de comisii 19.552 iar secretarii de comisii 19136.

Toate, sunt indemnizații brute, dar lor li se adaugă sumele forfetare amintite și deconturile pentru transport.

Sursă: romania.europalibera.org



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Două autorități medicale din SUA recomandă suspendarea vacinării cu Johnson&Johnson. Care sunt îngrijorarile

Publicat

Două autorități medicale din SUA au recomandat marți, într-o declarație comună, suspendarea vaccinării cu noul vaccin produs de Johnson&Johnson pe fondul temerilor că ar putea duce la apariția cheagurilor de sânge, transmite New York Times.

Apelul a fost făcut de U.S. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) și Food and Drug Administration (FDA), cele două instituții cu rol-cheie în pandemie.

Cercetătorii americani suspectează o posibilă legătură între administrarea vaccinului J&J și apariția unor cheaguri de sânge, după administrarea a peste 6,8 milioane de doze din acest vaccin.

Decizia finală va fi luată de guvernul SUA, după o nouă întâlnire a experților din cele două instituții.

Vaccinul Johnson&Johnson a fost așteptat în întreaga lume, dat fiind că este administrat într-o singură doză, ceea ce ar fi ușurat campania de vaccinare.

Sursă: G4Media.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Măsuri decise de CJSU Alba pentru comunele Berghin, Bucium, Cergău, Întregalde, Lopadea Nouă, Meteș, Rădești, Șibot, Almașu Mare

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis marți măsuri ce trebuie respectate în 9 comune din județ. Acestea intră în vigoare de miercuri, 14 aprilie, ora 00.00.

HOTĂRÂREA nr. 102 din 13.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Almașu Mare, Berghin, Bucium, Cergău, Întregalde, Lopadea Nouă, Meteș, Rădești și Șibot

Vezi HOTĂRÂREA NR. 102 – CJSU ALBA

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 13.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotărârea nr. 102 din 13.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul comunei Berghin unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 14.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunelor Bucium, Cergău, Întregalde, Lopadea Nouă, Meteș, Rădești și Șibot unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 14.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00-05.00, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4. La nivelul comunei Almașu Mare, unde s-a înregistrat un trend descrescător de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2, rata de incidență fiind de 0 cazuri la 1000 de locuitori, începând cu data de 14.04.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 84/30.03.2021.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Programul de ore remediale va continua pe parcursul întregului an școlar 2021-2022. Declarațiile ministrului Educației

Publicat

Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că programul de ore remediale va continua şi pe parcursul întregului an şcolar 2021 – 2022, pentru recuperarea pierderilor educaţionale înregistrate pe fondul pandemiei.

Sorin Cîmpeanu a precizat că programul de ore remediale era valabil pentru semestrul 2 din anul şcolar 2020 – 2021.

„Conştientizând nevoia de recuperare a pierderilor educaţionale, acest program se va extinde şi pe parcursul întregului an şcolar 2021 – 2022”, a spus ministrul educaţiei.

Citește și: Peste 1000 de elevi din județul Alba, înscriși la ore remediale. Acestea sunt organizate în 36 de unități de învățământ

Cîmpeanu a precizat că propunerea în acest sens va fi făcută în Comisia de învăţământ din Senat.

Potrivit acestuia, niciun sistem de educaţie din lume nu a fost pregătit pentru această perioadă de criză sanitară, în care pierderile înregistrate sunt mari şi foarte mari.

„Această perioadă de criză pentru care nu numai sistemul de educaţie din România nu a fost pregătit, niciun alt sistem din lume – nici măcar din ţările cele mai avansate, către care ne uităm cu admiraţie – nu au făcut faţă acestei perioade. Pierderile sunt mari şi foarte mari”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Începe campania de vaccinare în penitenciare. Deținuții vor fi imunizați cu serul Janssen de la J&J

Publicat

inchisoare

Coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19, medicul Valeriu Gheorghiță, a anunțat că va demara campania de vaccinare a persoanelor din penitenciare.

Vor fi folosite în special dozele Johnson & Johnson, a spus Gheorghiță.

Vezi și DOCUMENT: Prospectul vaccinului Janssen, produs de J&J. Prima tranșă ajunge joi în România. Efectele adverse

Vaccinarea deținuților se va face în dispensarele penitenciarelor. Vor fi folosite cadre medicale din sistem și doar în mod excepțional va fi adus personal din exterior.

„La nivelul penitenciarelor se va întocmi o listă cu doritorii pentru vaccinare. Această activitate se va desfășura în cabinetele proprii medicale din penitenciare cu resursa umană proprie, la care pot participa și alte persoane unde nu există suficiente resurse umane disponibile.

Dozele vor fi preluate dintr-un centru fix. Se va asigura vaccinarea în cadrul penitenciarului în cabinetele medicale. Persoanele vor fi introduse în registrul vaccinărilor, iar adeverința se păstrează la fișa medicală a fiecărei persoane”, a declarat Valeriu Gheorghiță.

În penitenciare va fi folosit în special vaccinul Johnson & Johnson deoarece este singurul care se face într-o singură doză.

„Se va distribui vaccin de la Johnson and Johnson pentru a facilita vaccinarea pentru că este vorba de o singură doză, însă se pot folosi și alte tipuri de vaccinuri în măsură în care se respectă lanțurile de frig și celelalte condiții necesare”, a precizat Gheorghiță.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate