Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

15 decembrie, ultima zi în care firmele și persoanele fizice pot depune cererea de eșalonare simplificată a datoriilor la stat


Publicat

anaf

Marți, 15 decembrie, este ultima zi în care firmele și persoanele fizice pot depune cererea pentru eșalonarea simplificată a datoriilor la stat produse de la începutul stării de urgență.

Potrivit OUG 181, eșalonarea se acordă pe o perioadă de maxim 12 luni. Eșalonarea la plată nu se acordă pentru sume de până la 500 de lei, în cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 de lei, în cazul persoanelor juridice. Contribuabilii care au datorii peste acele sume trebuie să depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancțiunea decăderii. Adică, dacă până în 15 decembrie nu și-a exprimat această opțiune de a beneficia de această facilitate, nu mai poate accesa această eșalonare la plată.

Modelul cererii de eșalonare la plată poate fi descărcat de AICI.

Cum se poate depune cererea

  • la registratura organului fiscal
  • prin poştă, cu confirmare de primire
  • prin intermediul serviciului „Spațiu privat virtual”

Pentru debitorii care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, cererea de acordare a eşalonărilor la plată se depune de către debitor, atât pentru obligaţiile fiscale datorate de acesta, cât şi pentru cele ale sediilor sale secundare. Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligaţiilor fiscale ale debitorului şi se analizează raportat la totalul obligaţiilor debitorului şi ale sediilor sale secundare.

La cerere, debitorul poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare. Atenție cu privire la graficul de eșalonare, că altfel împarte ANAF în rate egale, iar dacă aveți activitate sezonieră va fi greu.

În cazul în care debitorul optează pentru plata diferențiată a ratelor de eșalonare, acesta menționează în cerere propunerea de grafic, care va cuprinde, pentru fiecare rată, procentul care poate fi achitat din obligațiile fiscale principale și accesorii, respectiv:

  • cel puțin 5% din cuantumul obligațiilor fiscale ce pot fi eşalonate la plată, pentru jumătate din perioada de eșalonare solicitată
  • diferența de procent se împarte în mod egal pentru fiecare rată de eşalonare, pentru următoarele luni rămase din propunerea de grafic
  • În situația în care perioada de eșalonare la plată solicitată cuprinde un număr impar de luni de eșalonare, numărul de luni se rotunjește în plus

De exemplu, dacă perioada de eșalonare la plată solicitată este de 9 luni, numărul de luni pentru care se poate stabili procentul de cel puțin 5% din cuantumul obligațiilor fiscale ce pot fi eșalonate la plată este de 5 luni (9 luni : 2 = 4,5 luni la care se aplică rotunjirea în plus și va fi de 5 luni).

Ce se întâmplă după depunerea cererii

După primirea cererii, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, organul fiscal emite, concomitent, următoarele documente:

  • deciziile referitoare la obligațiile fiscale accesorii reprezentând dobanzi și penalități de întârziere/penalitate de nedeclarare
  • certificatul de atestare fiscală
  • referatul de verificare a condițiilor de acordare/modificare/menținere a eșalonării la plată
  • decizia de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale sau decizia de respingere, după caz
  • decizia de amânare la plată a penalităților de nedeclarare, după caz.

Câteva dintre condițiile ce trebuie îndeplinite

Contribuabilul trebuie să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

De asemenea, trebuie să nu se afle în procedura faliment, să nu se afle în dizolvare, să aibă depuse toate declarațiile fiscale, să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală (beneficiază și acestea din urmă dacă suma a fost achitată).
Termenul de plată a ratelor de eşalonare

În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile de mai sus, organul fiscal emite decizia de eșalonare la plată a obligațiilor fiscale, la care se anexează graficul de eșalonare, precum și, după caz, decizia de amanare la plata a penalităților de nedeclarare.

În cazul debitorilor care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, decizia de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale cuprinde în anexă graficele de eşalonare, separat pentru debitor şi separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare, iar decizia de amânare la plată a penalităților de nedeclarare se emite separat pentru debitor şi separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare.

Graficul de eșalonare cuprinde rate de eşalonare, reprezentând obligaţii fiscale principale şi/sau obligaţii fiscale accesorii eşalonate la plată, inclusiv dobânzile datorate pe perioada eşalonării la plată, după caz. Cuantumul obligaţiilor fiscale eşalonate la plată se împarte în mod egal pentru fiecare rată de eşalonare.

Prin excepție, pentru debitorul care propune prin cererea de acordare a eşalonării la plată un grafic, ratele de eşalonare la plată trebuie să fie în primele 6 luni de cel puţin 5% din cuantumul obligaţiilor fiscale eşalonate la plată, la care se adaugă dobânda pe perioada eşalonării la plată calculată de organul fiscal, iar în următoarele luni debitorul trebuie să achite restul obligaţiilor fiscale, proporţional cu lunile pentru care a fost acordată eşalonarea la plată.

Termenul de plată a ratelor de eşalonare este data de 15 a fiecărei luni. Prima rată din graficul de eşalonare la plată are termenul de plată data de 15 a lunii următoare emiterii deciziei de eşalonare la plată a obligaţiilor fiscale.

Pentru debitorii care au înfiinţate sedii secundare înregistrate fiscal, plătitor al ratelor de eşalonare este debitorul, cu excepţia impozitului pe venitul din salarii, pentru care plătitor de impozit este sediul secundar obligat, potrivit legii, să se înregistreze fiscal ca plătitor de salarii şi venituri asimilate salariilor.

sursa: hotnews.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Alocațiile copiilor cresc cu 20% de la 1 februarie. Ministrul Muncii a anunțat ce se întâmplă cu a doua majorare

Publicat

Alocațiile copiilor cresc, de la 1 februarie, cu 20 la sută, a anunțat, miercuri seara, ministrul Muncii, Raluca Turcan. Despre a doua creștere, Turcan a spus că va discuta când va exista bugetul aprobat.

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a declarat, miercuri seara, la TVR, că alocațiile pentru copii cresc, de la 1 februarie, cu 20 la sută.

„Alocațiile vor intra de la 1 februarie, adică de săptămâna viitoare, majorate cu 20%. Pentru calendarul de majorare a alocațiilor avem o lege în Parlament și vom vedea dacă se menține și a doua tranșă”, a spus ministrul Turcan.

A doua tranșă de majorare a alocațiilor ar trebui să aibă loc în vara anului 2021.

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un tânăr deținut în Penitenciarul Aiud susține că medicul stomatolog i-a stricat dantura când i-a scos 2 dinți. Ce s-a întâmplat

Publicat

aiud penitenciar

Un tânăr deținut în Penitenciarul de Maximă Siguranță Aiud susține că medicul stomatolog al închisorii i-a distrus dantura, în timpul unei proceduri, și din acest motiv a cerut daune morale. 

Mai exact, în plângerea forumată, deținutul a declarat în data de 31 august 2020 a fost scos la cabinetul stomatologic pentru extracția unui dinte.

Acolo doctorul i-a spus că trebuie să-i scoată și un alt dinte. După ce a fost anesteziat, la nici 2 minute medicul s-a apucat să-i scoată dintele.

”După ce i-a scos un dinte, l-a durut foarte tare, iar din această cauză tânărul a început să plângă  și susține că a fost obligat de către doctor să înghită toată saliva cu sânge. Mai mult, tânărul a declarat că doctorul striga foarte tare la el.

De asemenea, tânărul a mai spus că la extracția celui de a doilea dinte, nu a mai suportat durerea și a sărit de pe scaun, se arată în motivarea Judecătoriei Aiud.

Câteva ore mai târziu, tânărul a fost dus la cabinetul medical din cauza faptului că i s-a umflat toată fața și i s-a administrat o fiolă de algocalmin.

Câteva zile mai tarziu i s-a dat un tratament cu antibiotic, iar timp de 9 zile nu ar fi putut să mănânce nici un fel de hrană a mai susținut acesta.

Acesta a mai spus în timpul procesului că i-a rămas un rest din dinte, șidoctorul refuză să îl mai primească la cabinetul stomatologic pentru investigații”, se arată în plangerea forumată de deținut.

Mai mult de atât, în timpul intervenției, tânărul susține că ”medicul i-a vorbit pe un ton ridicat spunându-i să înghită și a înghițit cu tot cu dinți, nu i s-a asigurat un vas în care să poată scuipa ce avea în gură”, se arată în motivarea instanței.

Poziția Penitenciarului Aiud

Reprezentații Penitenciarului au specificat că deținutul ”a fost pregătit pentru efectuarea extracției, respectiv anesteziat. În timpul efectuării manoperei, brusc, s-a ridicat de pe scaun și a spus că nu mai dorește să i se facă nimic, deoarece îl doare. I s-a propus suplimentarea anesteziei, deoarece unul dintre resturi era aproape extras. Nu a mai dorit să i se facă nimic și a părăsit încăperea.

Referitor la afirmația că a fost nevoit să înghită saliva cu sânge, nu este adevărată deoarece o manoperă sângerândă în cazul de față, extracția, se realizează prin tamponare cu comprese sterile, astfel încât sângele nu avea cum să fie înghițit. Mai mult decât atât nu avea cum să înghită un dinte, deoarece extracția nu a fost finalizată.

Referitor la afirmația deținutului că medicul ar fi strigat la el, medicul precizează că atitudinea sa față de deținuți a fost întotdeauna una corespunzătoare, atât din punct de vedere moral cât și deontologic, fapt care poate fi confirmat și de către asistentul medical de stomatologie prezent la incidentul menționat.

Următoarea prezentare la cabinetul stomatologic a fost în data de 07.09.2020, când i s-au administrat 4 tablete Larofen și 4 tablete Piafen, de către asistentul medical de stomatologie. Deoarece medicul se afla în concediu de odihnă, în perioada 02.09.-30.09.2020.

Medicul stomatolog consideră că dacă ar mai fi solicitat și în alte rânduri să fie prezentat la cabinetul stomatologic, cu siguranță ar fi fost prezentat, nicidecum nu se susține afirmația lui, că a fost refuzat de către medic, în perioada respectivă medicul fiind în concediu.

Referitor la acuzația că i-a fost refuzată cererea pentru a i se face un film dentar, medicul menționează că deținutul nu a solicitat acest lucru, fapt ce reiese și din studierea dosarului de cereri”, se mai arată în documentul citat.

În data de 18 decembrie, magistrații Judecătoriei Aiud au respins cererea tânărului deținut și l-au obligat pe acesta la plata a 200 de lei cu titlul cheltuieli de judecată.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Parcare supraetajată lângă Spitalul Județean Alba, proiect comun al Primăriei Alba Iulia și Consiliului Județean Alba

Publicat

Viceprimarul municipiului Alba Iulia, Marius Filimon, a anunțat pe contul său de Facebook două proiecte importante ale administrației locale.

Este vorba în primul rând despre o parcare supraetajată care va fi construită lângă Spitalul Județean de Urgențe Alba Iulia. Parcarea, spune Filimon, va fi funcțională anul viitor.

Potrivit unor surse Alba24, o parte din viitoarea parcare va fi rezervată pentru personalul medical, iar cealaltă va fi disponibilă ca parcare cu plată și abonament.

De asemenea, viceprimarul Filimon mai anunță stadiul proiectului centurii de nord a orașului.

Potrivit temei de proiectare, traseul obiectivului propus va începe din sensul giratoriu Alba Iulia Nord, către teritoriul administrativ al comunei Ighiu și va face legătura între DN 1 (E 81) și DN 74.

Va avea 4,6 kilometri pe teritoriul municipiului Alba Iulia și 1,4 pe cel al comunei Ighiu.

Postarea viceprimarului Marius Filimon:

”Ieri am avut o întâlnire cu președintele CJ Alba, Ion Dumitrel, cu administratorul public la județului, Dan Popescu și cu primarul municipiului, Gabriel Pleșa, întâlnire la care am discutat pașii concreți pe care trebuie să-i urmăm pentru realizarea a doua investiții importante care vor fi făcute în parteneriat de Primăria Alba Iulia și Consiliul Județean Alba.

Prima se referă la centura de nord a municipiului, investiție care în acest moment urmează pașii legali. În câteva zile ne așteptăm să primim PUZ-ul împreună cu avizele aferente.

Din păcate, birocrația românească a făcut să existe niște întârzieri în obținerea acestor avize. Primăria Ighiu, al treilea partener, a început realizarea PUZ-ului pentru porțiunea de pe teritoriul ei. Lucrurile se mișcă.

Poate prea încet, dar se mișcă și ne luptăm cu legile, regulile și regulamentele care de multe ori îngreunează totul.

Celălalt subiect discutat a fost legat de parcarea etajată care se va realiza pe bd-ul. Transilvaniei, lângă Spitalul Județean de Urgență.

S-au stabilit etapele care trebuie parcurse și contribuția fiecărui partener în această primă fază a dezvoltării investiției respective.

Pe lângă documentele necesare, Primăria Alba Iulia va realiza un studiu de trafic pentru acea zonă, studiu necesar pentru a vedea modul de acces și de ieșire din parcare precum și modul în care va fi influențată circulația.

Dacă lucrurile merg așa cum ne-am propus, anul viitor ar trebui să fie funcțională această parcare” a scris pe contul său, viceprimarul Marius Filimon.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Meteș: Opt copii buni la învățătură din cinci familii modeste au nevoie de rechizite pentru școală

Publicat

Opt copii ai unor familii din Meteș (județul Alba) au nevoie de rechizite pentru a merge la școală, potrivit voluntarilor de la Fapte bune din Alba. 

Copiii, cu rezultate foarte bune la școală, provin din 5 familii modeste, fără posibilități materiale. 4 dintre familii sunt monoparentale. 

Aceștia au nevoie de 23 caiete de matematică, 19 caiete tip dictando, 5 caiete de tip 1, 8 cutii creioane colorate, 8 penare, 8 stilouri, 8 blocuri de desen, 8 cutii acuarele, 5 truse geometrice, 5 dicționare ale limbii române pentru elevi.

În limita posibilităților, copiii au nevoie și de 8 ghiozdane și eventual niște haine.

Detalii despre cum pot ajunge rechizitele la copii se pot obține pe grupul de Facebook Fapte Bune din Alba.

Toți cei 8 copii au rezultate foarte bune la școală, fiind recomandați de educatoare și învățătoare.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate