Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

17-19 august: Examene de corigență pentru elevii de clasa a VIII-a. CALENDARUL admiterii la liceu, etapa a treia


Publicat

catalogElevii de clasa a VIII-a vor susține examenele de corigență în perioada 17-19 august, potrivit unei note a Ministerului Educației și Cercetării Științifice. Cei care vor fi declarați promovați se vor putea înscrie în clasa a IX-a, pe locurile rămase libere, în a treia etapă de admitere în învățământul liceal.

Calendarul celei de-a treia etape de admitere la liceu:

1 august – Afişarea locului de desfăşurare şi a graficului probelor de aptitudini sau de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă ori maternă

31 august – Înscrierea candidaţilor la liceele care organizează probe de aptitudini sau probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

1-2 septembrie – Desfăşurarea probelor de aptitudini sau de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă

3-4 septembrie – Repartizarea absolvenţilor clasei a VIII-a care nu au participat la nicio repartizare sau nu au fost repartizaţi în etapele anterioare, care nu s-au înscris în perioada prevăzută de metodologie sau care şi-au încheiat situaţia şcolară ulterior etapelor anterioare

7 septembrie – Transmiterea către Centrul Naţional de Admitere a rezultatelor repartizării

Citeşte şi ADMITERE LICEU 2015: GHIDUL CANDIDATULUI. Cum se calculează media, numărul de locuri la licee şi criterii de departajare

Examenele de corigență pentru elevii din clasele terminale de liceu și din învățământul profesional au avut loc în perioada 4-5 august. Examenele de corigență pentru elevii din clasele din învățământul primar, gimnazial și profesional (altele decât cele terminale) și clase din școala postliceală și de maiștri au loc în 28 august – 4 septembrie.

Elevii corigenţi din clasele terminale de gimnaziu, de liceu, din învăţământul profesional şi cei care au parcurs stagiile de pregătire practică, care nu pot participa la sesiunea de corigenţe stabilită pentru aceste clase în perioada 17 – 19 august, respectiv 4 – 5 august, se pot înscrie la sesiunea generală de corigenţe, din perioada 28 august – 4 septembrie

Elevii corigenţi din clasele terminale de gimnaziu, liceu, învăţământ profesional şi stagiile de pregătire practică care s-au prezentat la sesiunea de corigenţe pentru aceste clase, din perioada 17 – 19 august, respectiv 4 – 5 august, şi nu au promovat examenul de corigenţă vor fi declaraţi repetenţi şi nu mai au dreptul să se prezinte la sesiunea din perioada 28 august – 4 septembrie.

Elevii din clasele terminale de liceu care au susţinut şi promovat examenul de corigenţă se pot înscrie la examenul de Bacalaureat, sesiunea august – septembrie, în data de 7 august. Elevii claselor terminale de liceu, ai învăţământului profesional şi ai stagiilor de pregătire practică ce au promovat examenele de corigenţă în sesiunea 4 – 5 august se pot înscrie la examenul de certificare a competenţelor profesionale, sesiunea august.

sursa: realitatea.net



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Ambulanță din Alba, implicată într-un accident rutier în Cluj Napoca. Echipajul, rănit ușor

Publicat

O ambulanță a Serviciului Județean de Ambulanță Alba a fost implicată într-un accident rutier petrecut în noaptea de duminică spre luni, pe o stradă din Cluj Napoca.

Echipajul: un medic de 69 de ani, o asistentă și șoferul au fost răniți ușor.

Aceștia au dus la Cluj Napocaun pacient cu COVID, care era în transfer către un spital din Oradea.

Echipajul din Alba Iulia a predat pacientul către un alt echipaj clujean și mergeau către decontaminare. 

Potrivit IPJ Cluj, accidentul s-a produs în jurul orei 23.00, pe strada Horea. Din primele date, ambulanța ar fi pătruns în intersecție în timp ce semaforul indica culoarea roșie, având în funcțiune semnalele acustice și luminoase.

În urma evenimentului rutier a rezultat rănirea medicului de 69 de ani din Alba Iulia, care a suferit o contuzie la coloană, ambulanțierul o contuzie la șold și asistentul un traumatism minor la nivelul capului, au transmis reprezentații SJA  Alba pentru alba24.ro

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tânăr din Alba, trimis în judecată după ce a încercat să întrețină relații sexuale cu verișoara sa într-un lan de porumb

Publicat

Un tânăr din județul Alba a fost trimis în judecată pentru tentativă de act sexual cu un minor, după ce a vrut să întrețină relații intime cu verișoara sa în vârstă de 14 ani. 

Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, fapta s-a petrecut în noaptea de 27 iulie 2020.

Atunci în jurul orei 23.00, tânărul s-a deplasat alături de verișoara sa într-un lan de porumb, din apropierea unui imobil, unde au încercat să întrețină relații sexuale.

Tânărul a așezat-o pe minoră pe pământ și a apucat să se dezbrace parțial.

Însă, aceștia au fost surprinși de mama fetei, iar actul sexual nu s-a mai consumat, au transmis procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru alba24.ro.

Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, însă momentan nu a primit un prim termen de judecată.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Care sunt principalele probleme resimțite de profesori în perioada şcolii online. Diferențe între urban și rural. Studiu

Publicat

laptop calculator

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO ȘTIREA TA: ACCIDENT la Alba Iulia. Două mașini s-au lovit în giratoriul din zona Pieței agroalimentare Cetate

Publicat

Un accident rutier s-a produs luni dimineața, în giratoriul aflat în zona Pieței agroalimentare Cetate din Alba Iulia. Două mașini s-au lovit, cel mai probabil după ce unul dintre șoferi nu a acordat prioritate.

Evenimentul rutier s-a produs în giratoriul aflat la intersecția dintre Bulevardul Revoluției 1989 și strada Toporașilor din Alba Iulia.

Un cititor Alba24 a surprins pe imagini mașinile avariate.

Este vorba despre un autoturism marca VW și un altul marca Land Rover.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate