Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

20 iunie: Alegeri locale parțiale în 21 de județe, inclusiv Alba. Lista completă a localităților care își vor alege primari noi


Publicat

vot, stampile,

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a propus Ministerului Afacerilor Interne organizarea, în data de 20 iunie 2021, a alegerilor locale parțiale pentru primari în localitățile în care funcția de primar este vacantă. 

Declanșarea alegerilor va fi aprobată în ședința de joi a Guvernului. Campania electorală va începe pe 16 mai, iar votul se va desfășura între orele 07.00 – 21.00. 

Românii din 33 de localități vor merge la urne, duminică, pe 20 iunie, pentru a-și alege un nou primar.

Un număr de 11 foști edili au murit, alții au fost condamnați, o parte și-au pierdut mandatul din cauza incompatibilității, unii și-au dat demisia.

De asemenea, în zece localități alegerile au fost invalidate de instanță și se repetă.

CITEȘTE ȘI: Actualul viceprimar al comunei Meteș va candida pentru funcția de primar lăsată vacantă după decesul tragic al lui Dan Opruța

La Meteș, funcția de primar a rămas vacantă după moartea tragică a fostului primar Dan Opruța, care a decedat la 38 de ani după ce s-a infectat cu COVID.

Acum, din partea PNL va candida actualul viceprimar, Daniel Sânzâiană și din partea PSD, Traian Ursaleș, cei doi fiind până în prezent cei care și-au anunțat candidatura.

CITEȘTE ȘI: Traian Ursaleș este candidatul PSD pentru funcția de primar al comunei Meteș

La Ciuruleasa din punctul de vedere al social democraților, situația este simplă: dacă Radu Tuhuț a câștigat alegerile pentru fotoliul de primar al comunei, cu peste 88% din voturi, un rezultat bun ar putea obține și actualul viceprimar, Ioan Marius Cioară, care va candida din partea PSD.

Lista completă a celor 5 orașe și 28 de comune în care se vor organiza alegeri locale parțiale:

Judeţul Alba

1. Comuna Ciuruleasa

2. Comuna Meteş

Judeţul Arad

3. Comuna Zăbrani

Județul Argeș

4. Comuna Aninoasa

5. Comuna Rociu

Judeţul Bacău

6. Comuna Tamaşi

Judeţul Braşov

7. Comuna Şinca Nouă

Judeţul Caraş-Severin

8. Oraşul Bocşa

Județul Călărași

9. Comuna Cuza Vodă

10.Comuna Frumuşani

Județul Covasna

11.Comuna Mereni

12.Comuna Ozun

Judeţul Dâmboviţa

13.Comuna Braniştea

Judeţul Dolj

14.Comuna Catane

15.Comuna Sadova

16.Comuna Terpeziţa

17.Comuna Ostroveni

Judeţul Galaţi

18.Oraşul Târgu Bujor

Judeţul Gorj

19.Comuna Bumbești-Pițic

Județul Hunedoara

20.Comuna Burjuc

21.Comuna Romos

22.Comuna Sarmizegetusa

Județul Ialomița

23.Comuna Gura Ialomiţei

24.Comuna Ion Roată

Judeţul Ilfov

25.Oraşul Bragadiru

26.Comuna Găneasa

Județul Mehedinți

27.Comuna Obârşia de Câmp

Județul Olt

28.Comuna Deveselu

Judeţul Prahova

29.Comuna Șotrile

Judeţul Sălaj

30.Oraşul Şimleu Silvaniei

Judeţul Suceava

31.Oraşul Vicovul de Sus

Judeţul Timiş

32.Comuna Voiteg

Judeţul Vâlcea

33.Comuna Scundu

În 23 circumscripţii electorale, mandatul primarului a încetat de drept:

– în judeţul Alba, prin Ordinul prefectului nr. 5/08.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Ciuruleasa al domnului Tuhuţ Radu Marcel, ca urmare a demisiei acestuia;

– în judeţul Alba, prin Ordinul prefectului nr. 21/04.02.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Meteş al domnului Opruţa Dan-Cosmin, ca urmare a decesului acestuia;

– în judeţul Arad, prin Ordinul prefectului nr. 82/10.02.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Zăbrani al domnului Toader Marian, ca urmare a condamnării prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă privativă de libertate, indiferent de modalitatea de individualizare a executării pedepsei, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Argeş, prin Ordinul prefectului nr. 50/09.02.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Rociu al domnului Bălăşoiu Aurel, ca urmare a demisiei acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Bacău, prin Ordinul prefectului nr. 135/29.03.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Tamaşi al doamnei Donţu Veronica, ca urmare a condamnării prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă privativă de libertate, indiferent de modalitatea de individualizare a executării pedepsei, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Braşov, prin Ordinul prefectului nr. 24/11.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Şinca Nouă al domnului Flucuş Dumitru, ca urmare a demisiei acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Caraş-Severin, prin Ordinul prefectului nr. 110/01.04.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al oraşului Bocşa al domnului Dănilă Emanuel, ca urmare a demisiei acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în Judeţul Călăraşi, prin Ordinul prefectului nr. 131/09.03.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Cuza Vodă al domnului Popa Anghel-Adrian, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în Judeţul Covasna, prin Ordinul prefectului nr. 93/23.04.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Ozun al domnului Ráduly István, ca urmare a demisiei acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Dâmboviţa, prin Ordinul prefectului nr. 38/12.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Braniştea al domnului Ţachianu Marian, ca urmare a demisiei acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Dolj, prin Ordinul prefectului nr. 97/29.03.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Catane al domnului Dinulescu Marius, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Dolj, prin Ordinul prefectului nr. 591/11.11.2020 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Terpeziţa al domnului Popa Constantin, ca urmare constatării și sancționării, în condițiile legii privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, a unei stări de incompatibilitate, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; Tribunalul Dolj, prin Hotărârea nr. 66/2021 pronunţată la data de 18.01.2021 în Dosarul nr. 8360/63/2020, definitivă, a respins acţiunea de anulare a ordinului menţionat formulată de către domnul Popa Constantin;

– în judeţul Dolj, prin Ordinul prefectului nr. 571/2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Ostroveni al domnului Preduş Silviu Dorel, ca urmare constatării și sancționării, în condițiile legii privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, a unei stări de incompatibilitate, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare; Tribunalul Dolj, prin Hotărârea nr. 836/16.04.2021 pronunţată în Dosarul nr. 1816/63/2021, definitivă, a respins acţiunea de anulare a ordinului menţionat formulată de către domnul Preduş Silviu Dorel;

– în judeţul Galaţi, prin Ordinul prefectului nr. 626/30.12.2020 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al oraşului Târgu Bujor al domnului Gâdei Laurenţiu-Viorel, ca urmare a demisiei acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Gorj, prin Ordinul prefectului nr. 214/27.04.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Bumbești-Pițic al domnului Nioață Michy, ca urmare a condamnării prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă privativă de libertate, indiferent de modalitatea de individualizare a executării pedepsei, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Hunedoara, prin Ordinul prefectului nr. 11/12.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Burjuc al domnului Gabriel Bartha, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Hunedoara, prin Ordinul prefectului nr. 713/20.11.2020 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Sarmizegetusa al domnului Adrian-Claudiu-Mihai Cordoş, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Hunedoara, prin Ordinul prefectului nr. 45/12.02.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Romos al domnului Pătrânjan Mircea, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Ialomiţa, prin Ordinul prefectului nr. 19/20.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Gura Ialomiţei al domnului Ionaşcu Iulian, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Ilfov, prin Ordinul prefectului nr. 55/25.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al oraşului Bragadiru al domnului Cimpoieru Vasile, ca urmare a condamnării prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă privativă de libertate, indiferent de modalitatea de individualizare a executării pedepsei, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Ilfov, prin Ordinul prefectului nr. 4/06.01.2021 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Găneasa al domnului Marin Tudor, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Sălaj, prin Ordinul prefectului nr. 527/15.12.2020 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al oraşului Şimleu Silvaniei al domnului Ţurcaş Septimiu Cătălin, ca urmare a condamnării prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la o pedeapsă privativă de libertate, indiferent de modalitatea de individualizare a executării pedepsei, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare;

– în judeţul Timiş, prin Ordinul prefectului nr. 805/13.11.2020 s-a constatat încetarea de drept a mandatului de primar al comunei Voiteg al domnului Marinescu Tudor-Nicolae, ca urmare a decesului acestuia, în conformitate cu prevederile art. 160 alin. (1) lit. j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

În 10 circumscripţii electorale, ulterior desfăşurării alegerilor, instanţele de judecată, prin hotărâri definitive, au invalidat alegerea primarilor:

– Tribunalul Argeş, prin Decizia civilă nr. 2513/2020 pronunţată în şedinţă publică la data de 19 octombrie 2020, definitivă, a admis apelurile formulate de Instituţia Prefectului – Judeţul Argeş şi de Partidul Naţional Liberal – Filiala Argeş împotriva încheierii pronunţate la data de 09.10.2020 de Judecătoria Câmpulung în Dosarul nr. 5359/205/2020 având ca obiect validare primar şi a schimbat în tot sentinţa apelată în sensul că a invalidat alegerea domnului Ştefan Benonie pentru funcţia de primar al comunei Aninoasa, judeţul Argeş, la alegerile locale din 27.09.2020;

– Tribunalul Călăraşi, prin Decizia civilă nr. 111 pronunţată la data de 27 octombrie 2020, definitivă, a admis apelul declarat de către Cristache Costel Nelu împotriva încheierii din data de 16.10.2020 pronunţată de Judecătoria Olteniţa în Dosarul nr. 6638/269/2020 având ca obiect validare primar, a anulat hotărârea apelată şi, evocând fondul, a invalidat alegerea în funcţia de primar al comunei Frumuşani, judeţul Călăraşi, a domnului Cristache Costel Nelu;

– Tribunalul Covasna, prin Decizia civilă nr. 142/A/CC pronunţată la data de 23 octombrie 2020, definitivă, a respins apelul declarat de către domnul Molnár István împotriva încheierii din data de 16.10.2020 pronunţată de Judecătoria Târgu Secuiesc în Dosarul nr. 1790/322/2020 şi a păstrat încheierea atacată prin care a fost invalidată alegerea domnului Molnár István în funcţia de primar al comunei Mereni, judeţul Covasna;

– Judecătoria Craiova, prin Încheierea nr. 1409/08.10.2020 pronunţată în Dosarul nr. 21272/215/2020, rămasă definitivă prin neapelare, a respins cererea de validare a domnului Safta Eugen, candidat din partea Partidului Mişcarea Populară, în funcţia de primar al comunei Sadova, judeţul Dolj, ca urmare a decesului;

– Tribunalul Ialomiţa, prin Decizia civilă nr. 1007/A pronunţată în data de 28 octombrie 2020, definitivă, a respins ca neîntemeiat apelul formulat de către domnul Cazacu Marinică împotriva încheierii din 19.10.2020 pronunţată de Judecătoria Urziceni în Dosarul nr. 3927/330/2020 prin care a fost invalidată alegerea numitului Cazacu Marinică în funcţia de primar al comunei Ion Roată, judeţul Ialomiţa;

– Judecătoria Vânju Mare, prin încheierea pronunţată în Camera de Consiliu la data de 12.10.2020 în Dosarul nr. 2328/332/2020, rămasă definitivă prin neapelare, a invalidat alegerea domnului Stănaia Florea, candidat din partea Partidului Social Democrat, în funcţia de primar al comunei Obârşia de Câmp, judeţul Mehedinţi;

– Judecătoria Caracal, prin Încheierea nr. 68 pronunţată în Camera de Consiliu la data de 13.10.2020 în Dosarul nr. 4819/207/2020, rămasă definitivă prin neapelare, a respins cererea de validare a domnului Aliman Ion în funcţia de primar al comunei Deveselu, judeţul Olt, ca urmare a decesului acestuia;

– Tribunalul Prahova, prin Decizia civilă nr. 1146 pronunţată în şedinţa publică în data de 22.10.2020, definitivă, a respins ca nefondat apelul declarat de către Davidescu Daniel Bogdan împotriva Încheierii civile nr. 113/13.10.2020 pronunţată de Judecătoria Câmpina în Dosarul nr. 5953/204/2020 prin care s-a dispus invalidarea alegerii în funcţia de primar al comunei Şotrile, judeţul Prahova, a domnului Davidescu Daniel Bogdan;

– Tribunalul Suceava, prin Decizia nr. 542 pronunţată în data de 15.10.2020, definitivă, a respins ca neîntemeiat apelul declarat de către Schipor Gheorghe împotriva Încheierii nr. 1740 din 8 octombrie 2020, pronunţată de Judecătoria Rădăuţi în Dosarul nr. 4812/285/2020, prin care a fost invalidată alegerea domnului Schipor Gheorghe în funcţia de primar al oraşului Vicovu de Sus, judeţul Suceava;

– Tribunalul Vâlcea, prin Decizia nr. 758 pronunţată la data de 23 octombrie 2020, definitivă, a respins ca nefondat apelul declarat de către domnul Blejan Dumitru împotriva Încheierii civile nr. 359 din data de 16.10.2020 pronunţată de Judecătoria Drăgăşani în Dosarul nr. 2259/223/2020 prin care a fost invalidat mandatul de primar al comunei Scundu, judeţul Vâlcea, obţinut de domnul Blejan Dumitru.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Mircea

    joi, 13.05.2021 at 22:26

    Nu a fost adoptată in guvern

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

24 iunie: Cea mai mare şi mai spectaculoasă sărbătoare păgână a anului. SUPERSTIȚII în noaptea de Sânziene

Publicat

Sânzienele sau Drăgaica sunt sărbătorite de români în fiecare an pe 24 iunie. Aceasta este cea mai mare şi mai spectaculoasă sărbătoare păgână a anului, care coincide, ca dată cu Sărbătoarea Naşterii Sfântului Ioan Botezătorul.

De Sânziene, tradiţia spune că “timpul se face bun, îngăduitor, creşte şi cuprinde gândul omului, purtându-l peste câmpurile şi poienile pline de flori, parfumate cu miros de Rai”.

Evenimentul este însoţit de o serie de credinţe populare interesante şi tradiţii legate de dragoste, sănătate, bunăstare şi fertilitate. Drăgaica este numele slav al sărbătorii de Sânziene şi se întâlneşte în Muntenia şi Oltenia.

Sărbătoarea este una cu totul specială şi ţine o noapte şi o zi, iar noaptea de Sânziene (23-24 iunie) este una magică, este noaptea focurilor de vară, fiindcă “este vară în cer şi vară pe pământ, este vară în suflete şi trupuri, este anotimpul dragostei şi al vieţii plenare”.

Atunci se deschid porțile cerului și lumea de dincolo vine în contact cu lumea pământeană. Pentru aceasta se fac practici de pomenire a morților numite Moșii de Sânziene, când se deretică mormintele, se pun flori, se aprind lumânări și se dă de pomană la cimitir.

Floarea de Sânziană (Gallium verum sau Gallium mollugo — după culoarea galbenă sau albă), frumos mirositoare, care înflorește în preajma solstițiului de vară, în perioada pârguirii cerealelor, are numeroase întrebuințări în medicină și cosmetică, drept pentru care mitologia populară i-a acordat anume proprietăți mistice, fiind folosită în practicile magice efectuate în noaptea premergătoarei zilei Sfântului Proroc Ioan Botezătorul.

Pentru a avea eficiența scontată trebuie culeasă după un anume ritual și anume: florile în zorii zilei Sfântului Proroc Ioan Botezătorul, în timp ce tulpina și semințele, toamna.

Dacă sunt culese corespunzător, proprietățile lor sunt miraculoase: întăresc copiii debili și limfatici, dacă se pun în apa lor de scaldă; vindecă frigurile; puse în rachiu vindecă vătămăturile; roua căzută pe flori în noaptea de Sfântul Ioan Botezătorul este leac sigur pentru bolile de ochi și piele.

Sânzienele sunt flori de câmp, galbene-aurii, cu inflorescenţe mărunte, pline de polen, cu miros puternic de fân şi a miere.

La cea mai mică atingere, din ele se scutură o ploaie fină de aur, pentru că tradiţia spune că ele sunt florile solstiţiului de vară, iubitoare de soare, iar viaţa lor este scurtă, de numai două-trei săptămâni, atâta vreme cât astrul zilei se află în plină putere.

În traditia populară, Sânzienele sunt şi nişte făpturi ireale, fantastice, numite Sfintele, Frumoasele, făpturi luminoase de aer, albe, frumoase, binefăcătoare.

Această denumire a lor este adesea cauza pentru care sunt confundate cu Ielele, Măiastrele sau Vântoasele, care, de regulă, sunt zâne rele.

Părerile specialiştilor, dar şi ale ţăranilor, sunt extrem de amestecate când este vorba despre Sânziene.

Este o certitudine că ele sunt diferite de Iele, pentru că au, în general, însuşiri bune: fuioare de vânt uşoare în timpul zilei, noaptea se transformă în zâne cu părul galben şi rochii albe de abur, ce dansează sub razele lunii (astrul celor născuţi în această zi) prin grădini, mutându-se de la un loc la altul, cântând pe sus, cu glasuri nemaiauzit de armonioase.

Pentru că sunt din altă lume şi sunt atât de frumoase, „cine le vede nu le crede şi cine le-aude nu le răspunde”.

Despre ele se stie ca iau glasul cucului, pentru că începând de pe 24 iunie, cucul amuţeşte, pleacă în munte şi se transformă în uliu, răzbunându-se pe toate celelalte păsări cântătoare.

„Atunci va şti femeia gândul bărbatului, când va şti ziua când pleacă cucul”, se mai spune în tradiţie despre această zi.

Din spicele de grâu și alte șapte plante diferite cum ar fi: pelin, verbină, busuioc, sunătoare, ferigă, soc, cicoare, salcie și neapărat florile de Sânziană, fetele tinere împletesc cununi (semnul cercului).

Purtate pe cap de o fecioară, aceasta reprezenta zeița agrară în dansul denumit Jocul Drăgaicei, care se execută ritual de către fete tinere la această serbare florală, cu caracter câmpenesc.

Până în anul următor, cununile sunt agățate la ușa de intrare a casei, la ferestre, la stâlpii porților, la pietrele de hotar și pe crucile mormintelor, cu semnificația de a apăra oamenii, animalele și recolta de forțele nefaste, malefice, de stihiile naturii — grindină, inundație, furtună etc.

Aceste cununi mai au rolul de a ghici viitorul, ursita.

Ele sunt aruncate pe casă sau șură și în funcție de felul în care rămân pe acoperiș, atârnate de hornul casei sau cad jos, anul care va urma va fi bun sau rău, tinerii se vor căsători cu omul iubit sau nu, recolta va fi bună sau proastă, locuitorii casei sănătoși sau bolnavi, vor avea noroc sau ghinion, etc.

În credința populară, floarea de Sânziană are nenumărate proprietăți magice:

dacă o fată tânără o pune sub pernă în noaptea premergătoare Sânzienelor, își va visa cu siguranță ursitul; pentru femeia căsătorită, rețeta nu mai este valabilă, în schimb se recomandă să se înfășoare cu florile respective în jurul mijlocului pentru a nu avea dureri de mijloc la seceriș;

dacă își pun în păr sau în sân floarea cu pricina, atât fetele cât și femeile devin mai atrăgătoare și mai drăgăstoase;

dacă se tăvălesc la ivirea zorilor prin roua căzută pe Sânziene, sau se spală în apă curgătoare devin mai frumoase.

În același timp floarea de Sânziană este un reper caledaristic agrar. Dacă înflorește înainte de Sfântul Ioan Proroc Botezătorul, înseamnă că vegetația plantelor este prea avansată. După ce înflorește Sânzâiana, începe cositul.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Publicat

Momentul viiturii de pe râul Goagiu, în zona comunei Stremț, a fost surprins miercuri de un cetățean al comunei Stremț.

Imaginile impresionante au fost postate pe contul acestuia de Facebook și arată cum, în doar câteva secunde, albia râului s-a umflat și au început să curgă din amonte lemne, gunoaie și tot ce a adunat apa în calea ei.

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

Autoritățile anunțaseră ploi de 50-60 litri pe metrul pătrat, grindină de dimensiuni medii, vijelii, descărcări electrice.

VIDEO: Facebook, Dorel Lazăr

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Drumul dintre Valea Mănăstirii și Stremț s-a surpat din cauza apelor. Circulația se desfășoară pe un sens

Publicat

O porțiune din partea carosabila a Drumului Județean 750 C, s-a prăbușit pe o lungime de 5-6 metri, au transmis reprezentanții IPJ Alba. 

Surparea s-a produs la kilometrul 41+ 400 metri, pe sensul de mers Valea Mănăstirii – Stremț, pe raza localității Geoagiul de Sus (comuna Stremț).

Circulația se desfăsoară alternativ pe un sens.

Citește și: VIDEO: Momentul viiturii de pe râul Geoagiu. Imagini impresionante surprinse de un cetățean din Stremț

Miercuri, autoritățile au emis un COD ROSU de vreme rea, valabil în centrul și estul județului Alba.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Heliport la Blaj: Licitația pentru proiectare și execuția lucrărilor, lansată la licitație. Unde va fi amplasat și cum va arăta

Publicat

Licitația pentru proiectarea și construirea unui heliport în municipiul Blaj a fost lansată. Potrivit documentației, heliportul urmează să fie amenajat pe un teren de circa 9.600 mp, aflat pe partea stângă a DN 14B, la ieșire din Blaj spre Teiuș.

Pe heliport va putea ateriza elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al MAI – cel mai mare elicopter aflat în exploatare în România, dar și alte elicoptere din această clasă sau mai mici, atât de stat cât și private, ceea ce va permite executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii. Heliportul va putea fi utilizat atât pe timp de zi cât și pe timp de noapte.

Primăria Blaj a lansat marți, 22 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare și execuția lucrărilor pentru obiectivul „Realizare heliport în municipiul Blaj”.

Valoarea totală estimată este de 1.778.311,26 de lei, fără TVA.

În scopul îmbunătățirii stării de sănătate a populației, în condițiile compatibilizării sistemului sanitar românesc cu a celorlalte state ale Uniunii Europene, a redresării și dezvoltării asistenței medicale, inclusiv a sistemului de urgență prespitalicesc, Primăria municipiului Blaj dorește să amenajeze un heliport de suprafață, destinat elicopterelor care execută misiuni aeromedicale SMURD și în situații de urgență, pentru un trafic aerian pe timp de zi și pe timp de noapte, după reguli de zbor la vedere (VFR).

Amplasamentul propus pentru realizarea heliportului este adiacent Drumului Național DN 14B, pe partea stângă, la ieșirea din localitatea Blaj spre Teiuș, pe un teren cu o suprafață de 9.618 mp.

Platforma heliportuară va avea o suprafață de 441 mp și va fi formată din 23 cm îmbrăcăminte rutieră din beton, 20 cm strat de fundație superior, 30 cm strat de fundație din agregate naturale de balastieră, 20 cm strat de pământ stabilizat cu lianți hidraulici, strat anticontaminant din material geotextil.

Drumul de acces va avea o suprafață de 827,35 mp + remiză 128,85 mp.

Împrejmuirea heliportului se va face perimetral, cu un singur acces, atât rutier cât și pietonal, pe drumul care face legătură dintre DN 14B și heliport. Împrejmuirea heliportului se va realiza din panouri prefabricate din plasă zincată bordurată, cu înălțimea de 1,8 metri și stâlpi intermediari metalici, la pas de 2,5 metri. Lungimea perimetrală a suprafeței împrejmuite este de aproximativ 620 ml.

Accesul auto se va realiza printr-o poartă metalică din panouri de plasă bordurată cu o deschidere minimă de 5 metri.

Heliportul va fi echipat cu o unitate mobilă de stingere a incendiilor.

Rezultatele așteptate a fi atinse prin realizarea investiției:

  • asigurarea infrastructurii necesare operării elicopterelor care execută misiuni aeromedicale și în situații de urgență;
  • reducerea timpului de transport a: pacienților, organelor sau a echipei medicale pentru prelevarea organelor în vederea transplantului, a personalului care intervine în situații de urgență și a materialelor;
  • evitarea aglomerărilor din traficul rutier sau a blocajelor provocate de accidentele rutiere, inundații sau înzăpeziri, pentru deplasarea la locul intervenției;
  • sporirea gradului de disponibilitate a serviciilor medicale, printr-o mai bună acoperire a teritoriului;
  • reducerea timpului de răspuns în situații de urgență;
  • posibilitatea operării cu elicopterele atât pe timp de zi, cât și pe timp de noapte, în condiții de vizibilitate;
  • asigurarea disponibilității de executare a misiunilor aeromedicale 24/7;
  • îmbunătățirea trinomului: cost/misiune/eficiență.

Prin amenajarea unui heliport destinat celui mai mare elicopter aflat în exploatare în România, elicopterul MI – 17 aflat în dotarea Inspectoratului General de Aviație al M.A.I., vor putea ateriza toate elicopterele din această clasă s-au mai mici, atât de stat cât și private, permițând executarea unor misiuni în folosul comunității și al regiunii:

– cercetarea şi supravegherea din aer:

  • pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa publică;
  • a traficului rutier pe căile de comunicaţii;
  • pentru urmărirea, căutarea, descoperirea şi prinderea evadaţilor, dezertorilor sau a altor persoane despre care există date şi indicii temeinice că intenţionează să săvârşească sau au săvârşit infracţiuni, ori care se sustrag măsurii arestării preventive sau executării pedepselor privative de libertate;
  • pentru prevenirea şi combaterea braconajului şi a exploatării ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice;
  • pentru evaluarea situaţiei şi a evoluţiei acesteia în zonele afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii, poluări cu diverse substanţe.

– căutarea şi salvarea persoanelor aflate în dificultate sau a căror viaţă este pusă în pericol;

– sprijinul aerian al forţelor de intervenţie din cadrul tuturor structurilor M.A.I., prin: transport aerian, debarcare, paraşutare, coborâre rapidă din elicopter şi asigurare din aer a acţiunilor;

– transportul aerian al:

  • bunurilor materiale afectate de calamităţi naturale, accidente, incendii, explozii, avarii;
  • apei, hranei şi a bunurilor de strictă necesitate, în zonele afectate de dezastre;
  • delegaţiilor oficiale şi demnitarilor;
  • armamentului, muniţiilor, materialelor explozive, a altor substanţe periculoase, precum şi a materialelor care necesită un timp scurt de transport (inclusiv substanţe şi produse farmaceutice).

– escortă aeriană a:

  • coloanelor oficiale;
  • transporturilor speciale.

– comandă-control prin:

  • supravegherea şi coordonarea din aer a operaţiunilor şi acţiunilor structurilor M.A.I.;
  • filmarea, înregistrarea şi transmiterea în timp real a imaginilor în centrele operaţionale, ziua şi noaptea.

– stingerea incendiilor de suprafaţă cu ajutorul instalaţiilor speciale de la bordul elicopterelor;

– informarea/alertarea publică:

  • cu ajutorul dispozitivelor de comunicare acustică;
  • prin difuzare de materiale informative de la bordul elicopterelor.

– misiuni umanitare şi transport aeromedical de urgenţă în cooperare cu SMURD.

Descrierea obiectivului de investiție:

– reguli de zbor: VFR de zi și VFR de noapte, fără procedură de apropiere PinS;

– elicopter critic de proiectare: MI 17;

– tipul heliportului: de suprafață;

– structura platformei de aterizare: betonată;

– platforma de aterizare va avea formă pătrată cu dimensiunile în plan de 20 x 20 m;

– pe heliport nu va fi aterizat mai mult de un elicopter în același timp;

– heliportul nu va fi deschis traficului aerian internațional;

– pe heliport nu vor exista:

  • organe de trafic aerian;
  • depozit de carburant și posibilități de alimentare cu combustibil a elicopterelor;
  • hangar;
  • dispecer de sol.

– Se va amenaja o cale rutieră de acces la heliport.

– Se va realiza împrejmuirea amplasamentului, perimetral, cu un singur acces, atât rutier, cât și pietonal.

– Se va amenaja o parcare în suprafață de aproximativ 129,00 mp, racordată la drumul de acces proiectat, având aceeași structură rutieră cu a drumului.

– Se va realiza o cameră pentru personal, echipamente electrice și echipamente și o remiză pentru Unitatea Mobilă de Stingere a Incendiilor.

– Heliportul va fi dotat cu un indicator al direcției vântului, luminat.

– Heliportul va fi prevăzut cu marcaje și marcaje luminoase.

– Alimentarea cu energie electrică se face de la instalația electrică de 230 V.

– Se va realiza încă un circuit de alimentare a tabloului de comandă, independent, dintr-un generator independent, pentru situații de avarie și UPS.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate